Ruotsinkieli täysboikottiin..

Tomppak

http://www.iltalehti.fi/uutiset/200904069367930_uu.shtml

Mikäli tässä tapauksessa ei kyseinen lapsi saa puhua suomen kieltä tarhassa tai jossain muussa tarhassa on sama ongelma, niin aloitan valtakunnallisen boikotin ruotsin kieltä vastaan.
Me asumme suomessa ja täällä ei saa kieltää suomen kieltä puhumasta millään tekosyyllä, se on meidän synnyin oikeutemme missä tahansa olemmekaan suomessa.
Jos tämä asia ei siis selviä hyvin nopeasti niin, että jatkossa sallitaan suomen kieli aivan normaalisti kuten muissakin tarhoissa maassamme, vastalauseena aion kieltää lasteni osallistumisen koulussa ruotsinkielen opetukseen, sekä jatkossakin kieltää koko kielen olemassaolon.
Toivon että saan mukaan mahdollisimman paljon ihmisiä, me elämme suomessa, emme ruotsissa.

23

244

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pidämme-yhtä

Opiskelijoilta Rehtori välitunnilla kielsi Suomenkielellä puhumisen ? ELI KOKOUS HELS.STADIKALLA VUOSITTAIN .JA KUSETAMME SUOMENKIELISIÄ. SALAKIELELLÄ JOTA PRESIDENTTI PUOLUSTAA .? Siis Suomen kansan-edun puolustaminen sivuseikka .On ollut Kekkosen jälkeen hukassa .Kaikilta Presidenteiltä . Se oma napa ?

• Nosta kanne!

SYRJINTÄÄ ja varmasti voittaa 10-0

• Tule apuun nalle, vanha kommari

Nuohon (ruotsinkieliset) pyörittää suomalaisia miten tahtoo. Vievät parhaat opiskelupaikat. Ja tietenkin isomman palkan, koska osaavat ruotsia jota ei tarvitse kuin heidän vittumaisuutensa takia. Mä kyllä nykyisin oon päivä päivältä enemmän vastaan koko ruotsinkielisyyttä suomessa. TV:ssä pakkosyötetään kanavilla ruotsinsuomalaisia naamoja koska FST ei riitä 5% vähemistölle vaan pitää saada olla TV1 ja TV2 säännöllisesti. Vähän aikaa sitten oli Radio xtrem lakkautusuhassa, mutta ei siinä mitään kun muutama svedupelle ylelle mieltäosoittaan. Me suomalaiset ollaan oikeasti vähemmistö omassa maassa, kun nuo ahneet paskiaset vievät kaiken.

• mamuja
        Tule apuun nalle, vanha kommari kirjoitti:

Nuohon (ruotsinkieliset) pyörittää suomalaisia miten tahtoo. Vievät parhaat opiskelupaikat. Ja tietenkin isomman palkan, koska osaavat ruotsia jota ei tarvitse kuin heidän vittumaisuutensa takia. Mä kyllä nykyisin oon päivä päivältä enemmän vastaan koko ruotsinkielisyyttä suomessa. TV:ssä pakkosyötetään kanavilla ruotsinsuomalaisia naamoja koska FST ei riitä 5% vähemistölle vaan pitää saada olla TV1 ja TV2 säännöllisesti. Vähän aikaa sitten oli Radio xtrem lakkautusuhassa, mutta ei siinä mitään kun muutama svedupelle ylelle mieltäosoittaan. Me suomalaiset ollaan oikeasti vähemmistö omassa maassa, kun nuo ahneet paskiaset vievät kaiken.

Kouluruokailuissa rahanpuutetta .Joten keikkuva EX .Presidentti järki hoi ? Hurrit linnan kutsuille ? Suomi Suomalaisille ilman kaksikielisyyden suuria kustannuksia .Ja Suomenkielistä sortavaa salakieltä omaavaa etupiiriä .Jossa luovat toisilleen työpaikkoja hyviä .Käyttävät Suomalaisia hyväkseen . Lisää kalliksi tulevia Presidenttejä Suomeen .Joista kukaan ei maksa edes veroja ?

• hassu

Aikaisemmin en juuri ole ottanut kantaa kielikysymykseen, mutta nyt riitti.

Kieltäytykää myymästä ja millään tavalla palvelemasta ruotsinkielisiä asiakkaita, sekä tehkää ostoboikotti heidän liikkeisiinsä.
      Vaatikaa aina ja kaikkialla virkamies vaihtoon, jos kommikoi kollegansa kanssa ruotsiksi, tai edes epäilette sellaista .
      Kirjoittakaa ruotsin nimi tästä eteenpäin pienellä alkukirjaimella.
      Lopettakaa lapsienne ruotsinkielen opetus heti huomenna.
      Älkäämme koskaan, edes vahingossa äänestäkö ruotsinkielisellä nimellä leimattua ehdokasta.

Vastataan täysillä huutoon.

Mitä muuta jäynää voimme tehdä? Kerro sinä se.

• Ja täysillä

Jäynäähän täällä on tehty jo kymmeniä vuosia! hahahahaha

Asun rååtsissa

• V.tapiolako
        Ja täysillä kirjoitti:

Jäynäähän täällä on tehty jo kymmeniä vuosia! hahahahaha

Asun rååtsissa

Tuota salakieltä kuivausfirman miehen kanssa harjoitti .Sekä alaan liityvien jopa turhan putkimiehen tilaamisen .Vesiputki kiinni ,kuten tiesivät ym. vaihtolavaa jossa reunoja juuri ollut .Tekivät meille isoa laskua siinä .Kuten keskenään puhumisellaan .Tämä jälkiviisaana .Hurrit Helvettiin Ry .Porvoon Seuranta.

• Tomppak

Kaikenlainen ruotsinkielen boikotti on mielestäni se oikea vaihtoehto, jos aletaan sorsimaan suomenkieltä suomessa niin varmasti voivat odottaa täältä paukkuvan takaisin:)
        Tuo on hyvä, että jopa kieltäytyy palvelemasta ruotsinkieltä puhuvaa asiakasta, ainahan voi sanoa ettei osaa.
        Katsotaan miten käy ruotsin kielen jos todella sitä halutaan!

• Sala viisas

Olen täysin samaa mieltä. On täysin uskomatonta miten Suomalaisia saa halveksia miten tahtoo, ja Suomessa!
      Nämä "paremmat ihmiset" saisivat muuttaa sinne Ruosiin, jos täällä on niin vittumaista ettei saakaan olla ylempi-arvoinen verrattuna alkuperäisväestöön.
      Olen itse boikotoinut ruotsinkieltä koko ikäni. Peruskoulussa en opetellut sitä lainkaan, sen verran vain, että pääsin läpi koulusta. Arvosana ruotsinkielestä oli 5. Olen ylpeä siitä. Silloin arvosanoissa oli 4-10 asteikko.
      Kaikki mukaan boikotoimaan tätä turhaa kieltä, jota ei missään tarvi (paitsi koulussa). Ruotsalaiset puhuvat hyvin Englantia, joten matkailu Ruotsissa ei tuota ongelmia sen suhteen.
      Pakkoruotsin opiskelu on olemassa vain siksi, että se haittaa Suomalaisten muiden kielten opiskelua, ja tällä pyritään estämään Suomalaisten pääsy parempiin virkoihin EU alueella.

• Työtävaille

Jostain kumman syystä on aina pitänyt huolehtia Ruotsinkielestä,Eikö kansa saisi itse valita ? Ja mamuttamisen tarkoitusperä vain arvattavissa tyhmemmillä .Johon en toivottavasti kuulu . PETOS ? Kantaväestölle ?

• Tomppak

Sulla meni hieman paremmin kuin minulla, ruotsi oli tasan 4:)

• Metsäkarhuja
        Tomppak kirjoitti:

Sulla meni hieman paremmin kuin minulla, ruotsi oli tasan 4:)

Mitälie muistaakseni maksidomino tai toisinpäin .Mutta kallein mahdollinen vuosikausia ,Vaan vahingon sattuessa olkaa tarkkoina .Tarkastajat ovat käärmeitä .Varokaa mitä sanotte .Älkää edes miettimistä ennen kertoko koko vahingosta . Olimme typeriä hädässämme .Pani tarkastaja uskomaan .Että meidän pitää järjestää joku urakoitsija . Vain kun asia on päinvastoin ? Myöhemmin selvisi 2.5 vuoden jälkeen .Työni tehtyäni . Virkailija yritti kusettaa .Puolimappia laskuja ,viisi A.nelosta välistä vedetty.5 minuuttia aikaa torin laidalta ,Huom viim, jät,päiv, N,10.tonnin kuitit sivuun .Olin numeroinut .Ei todistajia .Asia korjattin kahden naisen ylityönä.

• Kati ja Erkki

Kyllä se on hyvä että lapsia autetaan oppimaan ruotsia kunnolla! Siitä on niin paljon hyötyä aikuiselämässä. Mitä nuorempana kielen oppii, niin sitä paremmin pärjää koulussa (ruotsinkielisessä) ja saa kavereita.

• 5+11

Kati Erkkinsä päässä liikkuu

• nälkää
        5+11 kirjoitti:

Kati Erkkinsä päässä liikkuu

Kuten koko Arkadian Elättisakki ruokailuistaan????

• Oonako
        nälkää kirjoitti:

Kuten koko Arkadian Elättisakki ruokailuistaan????

Ilmaista kyyditystä ja kestitystä seisovassa .Nimi kirjaan kävin .Tilastoissa olin työpaikalla .Oikeasti kävin täyttämässä massuni .

• Tomppak

Juuri näin, ruotsinkielisessä koulussa pärjää siten paremmin, muuten kyseisellä kielellä ei ole mitään virkaa meillä suomessa, en koskaan ole kieltä tarvinnut enkä tarvitsekkaan, englannin kielellä pärjää missä vain ja jopa suomea ymmärretään ruotsissakin joten....

• Fredrik 32

BUUUAAAHAHAHAHAHA HA HA NÅGON HÄR ÄR LITE AVUNDSJUK :)

Ei se ole meidän vika ettei sinun vanhempiasi opettanut sinua puhumaan ruotsia.. :) Se on avain menestykselle! :) Och jag är inne! :)

• poikia

Ku ope sano et vanhat käyttää .Jos ne ei osaa suomea .Oot hirveen vanha ja puhut sekavaa

• Tomppak

Miten ne vanhemmat tähän liittyy, koulussahan se ruotsin kieli opitaan...jos opitaan.
        Minun kohdallani asia oli vain niin etten ollut kiinnostunut puhumaan sitä kieltä, flygplanet, sholen shinär ja sitä rataa, koska se kuulosti mielestäni hölmöltä ja tuntui typerältä puhua!
        En minä vihaa ruotsinkielisiä, mutta heidän toimintatavat ja suomalaisen kielen syrjiminen maassamme on sen verran paha asia, että teemme asialle samantien jotain.
        Mikäli yksi tarha saa erioikeudet syrjiä suomen kieltä, sen tekee perässä muutkin.
        Teemme vain lopun syrjimisestä, koska tasa-arvon pitää vallita myös tässä asiassa, eikö niin?
        Fredrik pieni, vaikka sinäkin osaat ruotsia hyvin ja oppinut varmasti pappa och mamma se kieli, niin onko sinusta oikein kielirasismi tai syrjiminen?

• NorjaaNorjassa

Minä sitä osaan Ruotsia vaikka en ole tuntiakaan sitä koulunpenkillä oppinut.
        Mutta olenkin oppinnut sitä luonnonmenetelmällä,ei edes Sveedut arvaa että olisin Byyrfinne.Nykyään en enää tarvitse koko kieltä,enkä ole senpuoleen koskaan sitä Suomessa tarvinnutkaan.

• Tomppak

Valmiit boikottiin?

• Boikotoinut olen

Vuosia olen boikotoinut kaikkea ruotsalaista, televisiosta poistin fst:n, en ole äänestänyt pakkoruotsittajapuolueita.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi teki aloitteen?

😃 häh
      Ikävä
      109
      4206
    2. Onko kaivattusi ulkoisesti

paremman vai huonomman näköinen kuin exäsi? 🪤
      Ikävä
      78
      3456
    3. Oletko koskaan stalkannut kaivattuasi?

Jos olet, miten olet stalkannut? Jäitkö kiinni? Onko hän stalkannut sinua? Jos on, miten suhtauduit?
      Ikävä
      76
      3239
    4. Karhuryhmä

Kellään tarkempaa tietoa miksi ja missä karhuryhmä ollut? Perheväkivaltaa vai huumeperintää kenties taas?
      Jämsä
      24
      3189
    5. Just alkoi ottamaan päähän

Miten voikin mennä näin, että koko päivän haluaa vain nähdä toisen ja lähelle. Sitten aivan salamana mieleen tulee kaikk
      Ikävä
      22
      3072
    6. Mitä kaikkea sä

Olisit valmis tekeen mun eteen vielä? Vai oletko mitään?
      Ikävä
      72
      2896
    7. "Mielipide: Äärivasemmiston uhka on otettava vakavasti"

Demokratia näyttäisi olevan Halla-aholle enemmänkin välttämätön paha kuin tavoiteltava asia. Väkivallan ihannointi ja m
      Maailman menoa
      45
      2760
    8. Raisionkaaren koira hyökkäys

Taas nähtiin että koiriin ei voi luottaa. Eilen illalla vapaana ollut koira hyökkäsi Raisionkaarella kolmen henkilön kim
      Raisio
      60
      2668
    9. Tapa jolla kohtelit minua viimeksi miellytti erityisesti

Osaat huomioida kauniisti ja katsot aina tilanteita yhteisen hyvän kannalta. Sitä arvostan erityisesti.
      Ikävä
      85
      2509
    10. Ei me saada toisiamme

Ei vaan saada. On vain haaveita ja uunelmia
      Ikävä
      33
      2364
    Aihe