Vuonna 2000

Äiti vm -57

Kaunis parikymppinen tyttäreni, opiskeli teki töitä bailas ystävien kanssa. Kaikki hyvin vai oliko. Vuokrat jäi maksamatta, maksamattomat puhelinlaskut 7000 silloista markkaa. Kaikki muka hyvin mutta ei siltikään. Mietin asioita ynnäsin yhteen 1 1. Olin aina ihmetellyt minkä takia seurustelu ei kiinnostanut, poikia tuli ja meni oli ainakin tulevinaan ja menevinään. Tehtyäni salapoliistyötä tulikin esille ettei mitään poikia koskaan ole ollutkaan vaan tyttöjä. Olin kyllä aavistellut asiaa mutta siirtänyt sitä hamaan tulevaisuuteen, kaikki kaverit tiesivät minä en. Otin asian puheeksi ja samalla selvisi kaikkia muitakin velkoja myös minulta oli kavallettu rahaa koko elämä umpikujassa. Riita siitä syntyi kaksi voimakasta naista vastakkain. Mielestäni tyttäreni olisi pitänyt olla rehellinen ja kertoa kaikki että olisin voinut auttaa, mutta kaikki oli niin umpisolmussa ettei hänestä ollut siihen. Välimme meni poikki kolmeksi kuukaudeksi. Oikeastaan koko tämän ajan tunsin vain vihaa häntä kohtaan. En tiedä mikä oli vainkeinta ja pahinta seksuaalinen suuntautuminen vai kaikki muu minkä se oli saanut aikaan kun hän oli asian joutunut minulta salaamaan. Kolmen kuukauden päästä rupesimme selvitteleen asiaa. Kun saimme muut asiat selviksi ja jonkinlaise sopimuksen jatkosta että edes pystyin luottamaan häneen jonka jälkeen pystyin auttamaan häntä, vasta sen jälkeen tajusin että hän on lesbo, vaikka olin kyllä asian jo tiennyt. Ensin tuli semmoinen olo etten tiennyt enää mikä itse olen ja sen jälkeen rupesin miettimään ja uskottelemaan itselleni että se on vaan ohimenevää. Sanoinkin sen ääneen ja vaikka mulle kyllä sanottiin: Äiti mää en voi sille mitään ei se ole mun päätettävissä. Halusin kuitenkin uskoa että kohta se on ohi. En itkeny en valvonu öitä ainakaan sen asian takia. Pikkuhiljaa kuitenkin asiasta tuli arkipäivää, tyttäreni rupesi seurustelemaan uudestaan lapsuuden kaverinsa kanssa, muuttivat yhteen, ostivat omakotitalon, pidettiin kihlajaiset suvuille, parisuhde rekisteröitiin jota juhlittiin oikeen kunnolla sadankolmenkymmenen hengen voimin En osaa sanoo millon siitä siitä tuli mulle normaali asia, että näinhän sen täytyy olla eihän se voi olla muuten. Kai siihen kauan aikaa meni mutta se aika meni tosi nopeesti. Tää oli mulle tosi kova paikka voin melkein sanoo elämän käännekohdaksi mutta käännös oli parempaan. Ihanaa nähdä tytär onnellisena ja tasapainoisena hyvässä parisuhteessa. Täytyy vielä lopuksi kertoa että oli tämä paljon vaikeempaa äidille kun isälle ehkä tämänkin asian hyväksyminen riippuu niin paljon ihmisestä.

0

517

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. Tärkeä kysymys!

        Haluatko sinä, mies, minut?
        Ikävä
        91
        1595
      2. Asiallinen lähestyminen

        Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
        Sinkut
        172
        1263
      3. En tiedä..

        Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
        Ikävä
        104
        1090
      4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

        Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
        Suomalaiset julkkikset
        15
        1037
      5. Mitäs nainen

        Meinaat tehdä viikonloppuna.
        Ikävä
        86
        930
      6. Suhde asiaa

        Miksi et halua suhdetta kanssani?
        Ikävä
        68
        861
      7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

        Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
        Ikävä
        44
        858
      8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

        tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
        Ikävä
        61
        779
      9. Vedalainen metafysiikka

        Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
        Hindulaisuus
        289
        753
      10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

        Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
        Ikävä
        107
        748
      Aihe