Vuonna 2000

Äiti vm -57

Kaunis parikymppinen tyttäreni, opiskeli teki töitä bailas ystävien kanssa. Kaikki hyvin vai oliko. Vuokrat jäi maksamatta, maksamattomat puhelinlaskut 7000 silloista markkaa. Kaikki muka hyvin mutta ei siltikään. Mietin asioita ynnäsin yhteen 1 1. Olin aina ihmetellyt minkä takia seurustelu ei kiinnostanut, poikia tuli ja meni oli ainakin tulevinaan ja menevinään. Tehtyäni salapoliistyötä tulikin esille ettei mitään poikia koskaan ole ollutkaan vaan tyttöjä. Olin kyllä aavistellut asiaa mutta siirtänyt sitä hamaan tulevaisuuteen, kaikki kaverit tiesivät minä en. Otin asian puheeksi ja samalla selvisi kaikkia muitakin velkoja myös minulta oli kavallettu rahaa koko elämä umpikujassa. Riita siitä syntyi kaksi voimakasta naista vastakkain. Mielestäni tyttäreni olisi pitänyt olla rehellinen ja kertoa kaikki että olisin voinut auttaa, mutta kaikki oli niin umpisolmussa ettei hänestä ollut siihen. Välimme meni poikki kolmeksi kuukaudeksi. Oikeastaan koko tämän ajan tunsin vain vihaa häntä kohtaan. En tiedä mikä oli vainkeinta ja pahinta seksuaalinen suuntautuminen vai kaikki muu minkä se oli saanut aikaan kun hän oli asian joutunut minulta salaamaan. Kolmen kuukauden päästä rupesimme selvitteleen asiaa. Kun saimme muut asiat selviksi ja jonkinlaise sopimuksen jatkosta että edes pystyin luottamaan häneen jonka jälkeen pystyin auttamaan häntä, vasta sen jälkeen tajusin että hän on lesbo, vaikka olin kyllä asian jo tiennyt. Ensin tuli semmoinen olo etten tiennyt enää mikä itse olen ja sen jälkeen rupesin miettimään ja uskottelemaan itselleni että se on vaan ohimenevää. Sanoinkin sen ääneen ja vaikka mulle kyllä sanottiin: Äiti mää en voi sille mitään ei se ole mun päätettävissä. Halusin kuitenkin uskoa että kohta se on ohi. En itkeny en valvonu öitä ainakaan sen asian takia. Pikkuhiljaa kuitenkin asiasta tuli arkipäivää, tyttäreni rupesi seurustelemaan uudestaan lapsuuden kaverinsa kanssa, muuttivat yhteen, ostivat omakotitalon, pidettiin kihlajaiset suvuille, parisuhde rekisteröitiin jota juhlittiin oikeen kunnolla sadankolmenkymmenen hengen voimin En osaa sanoo millon siitä siitä tuli mulle normaali asia, että näinhän sen täytyy olla eihän se voi olla muuten. Kai siihen kauan aikaa meni mutta se aika meni tosi nopeesti. Tää oli mulle tosi kova paikka voin melkein sanoo elämän käännekohdaksi mutta käännös oli parempaan. Ihanaa nähdä tytär onnellisena ja tasapainoisena hyvässä parisuhteessa. Täytyy vielä lopuksi kertoa että oli tämä paljon vaikeempaa äidille kun isälle ehkä tämänkin asian hyväksyminen riippuu niin paljon ihmisestä.

0

538

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin

Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l
        Maailman menoa
        374
        2675
      2. Alle 15 oli

Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
        Vimpeli
        63
        2120
      3. Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?

Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.
        Ikävä
        111
        1732
      4. Milloin tapasit kaivattusi

ensimmäistä kertaa? 💸
        Ikävä
        77
        1452
      5. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
        Ikävä
        109
        1435
      6. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
        Maailman menoa
        186
        1435
      7. Mitä on eilen sattunut?

Mitästä oli eilen illalla kylällä sattunut?
        Suomussalmi
        27
        1407
      8. Oletko mokannut

Kaivattusi suhteen koskaan?
        Ikävä
        80
        1287
      9. Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva
        Suomalaiset julkkikset
        19
        1283
      10. Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!

Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois
        Suomalaiset julkkikset
        40
        1166
      Aihe