myydään ruunikko tamma Music eli "Musa" hyvään kotiin. tamma on hieman yli 7-vuotias, peruskoulutettu ja erittäin kiltti, joskus voi kuitenkin "sinkoilla", en tiedä mistä tämän tavan oppinut, mutta yleensä kiltti. tammalla on lyhyet askeleet, joten sen kulkemistyyliin on totuteltava. harjatessa seisoo kiltisti paikoillaan, ja tykkää pesemisestä, kesäisin menee myös oikein mielellään uimaan. Music on syntynyt Latviassa, mutta taustasta minulla ei ole tietoa. tamma on ollut minulla nyt noin 2 vuotta. Hevonen on tällä hetkellä Oulussa. alustava hintapyyntö olisi 5000e,mutta hinnasta voidaan neuvotella. Hevonen on kiltti ja erittäin osaava! hypännyt paljon.
Kuva on tässä: http://images-2.redbubble.net/img/art/size:large/view:main/2531886-2-big-horse-little-jump.jpg
myydään hevonen!
10
853
Vastaukset
- jep...
En tietenkään haluaisi puuttua tähän ilmoituksen tyyliin tai olla mitenkään ilkeä jne. Mutta eikö 5000 € ole vähän liikaa tuollaisesta hevosesta?
"joskus voi kuitenkin "sinkoilla", tammalla on lyhyet askeleet, joten sen kulkemistyyliin on totuteltava"
Ja kokemuksesta ei kannata heti kättelyssä alkaa latoa hevosen huonoja puolia. :) Se sinkoilu saattaa jopa johtua sinusta. Ja jokainen on tottunut erityylisiin hevosiin ja niiden kulkemistyyliin, joten sinunkin hevosestasi voisi vaikka todeta "kauneus on katsojan silmässä". Toinen tykkää, toinen ei.- -tiina-
Tuo hintapyyntö on ihan normaali, ja sanoin jo että hinnasta voidaan neuvotella, eli ei tarkoita että olisin myymässä välttämättä 5000eurolla, se on vain alustava hinta. hevosen sinkoilu on pienehköä ja harvinaista, se on sen jo nuoruudessaan oppinut ja tekee tätä useiden ratsastajien (jopa oikeiden ammattilaisten) kanssa, mutta olen yrittänyt opettaa sitä, ja on sinkoilu huomattavasti vähentynyt. hevonen on kuitenkin maastovarma, sekä lapsivarma. tamman lyhyet askeleet eivät ole sen huono puoli, vaan tamma kulkee erittäin nätisti! siksi huomautin askelista, koska niihin tosiaan on totuteltava (mikä tapahtuu aivan lyhyessä ajassa), sillä ne eivät ole tavanomaiset, vaan tamma tykkää sipsutella, mihin kyllä siis tottuu helposti ja jo muutaman kerran jälkeen tuntuu ihan normaalilta ratsastaa sillä.
Voisin nyt tässä samalla ladella hieman hevosen hyviä puolia lisää, kerran asia tuli puheeksi. Tosiaan se sinkoilu ei ole pahaa, kukaan ei sieltä ole tippunut -edes 6vuotias työkaverini tytär joka ratsasti hevosella kentällä. Hevonen on siis todella maastovarma, eikä sinkoilua tapahdu ollenkaan maastossa. osaa käyttäytyä, ja on opetettu kääntymään ja hidastamaan pienillä avuilla. Ei ole ns "jästipää" vaan tottelee, kun häneltä jotain pyytää. Esteillä myöskin erittäin mallikkaasti, minun kanssa on kieltänyt vain ehkä parisenkymmentä kertaa yhteensä. Olemmekin tosiaan vain hypänneet pieniä esteitä. Potentiaalia löytyy rutkasti, eikä hevonen kyllästy koulutunneillakaan, vaan osaa odottaa kärsivällisesti paikallaan. tamman kanssa on puuhailtu paljon, joten hän on erittäin ihmisrakas. tottunut myös koiriin ja kissoihin. :) - Hevosellinen
-tiina- kirjoitti:
Tuo hintapyyntö on ihan normaali, ja sanoin jo että hinnasta voidaan neuvotella, eli ei tarkoita että olisin myymässä välttämättä 5000eurolla, se on vain alustava hinta. hevosen sinkoilu on pienehköä ja harvinaista, se on sen jo nuoruudessaan oppinut ja tekee tätä useiden ratsastajien (jopa oikeiden ammattilaisten) kanssa, mutta olen yrittänyt opettaa sitä, ja on sinkoilu huomattavasti vähentynyt. hevonen on kuitenkin maastovarma, sekä lapsivarma. tamman lyhyet askeleet eivät ole sen huono puoli, vaan tamma kulkee erittäin nätisti! siksi huomautin askelista, koska niihin tosiaan on totuteltava (mikä tapahtuu aivan lyhyessä ajassa), sillä ne eivät ole tavanomaiset, vaan tamma tykkää sipsutella, mihin kyllä siis tottuu helposti ja jo muutaman kerran jälkeen tuntuu ihan normaalilta ratsastaa sillä.
Voisin nyt tässä samalla ladella hieman hevosen hyviä puolia lisää, kerran asia tuli puheeksi. Tosiaan se sinkoilu ei ole pahaa, kukaan ei sieltä ole tippunut -edes 6vuotias työkaverini tytär joka ratsasti hevosella kentällä. Hevonen on siis todella maastovarma, eikä sinkoilua tapahdu ollenkaan maastossa. osaa käyttäytyä, ja on opetettu kääntymään ja hidastamaan pienillä avuilla. Ei ole ns "jästipää" vaan tottelee, kun häneltä jotain pyytää. Esteillä myöskin erittäin mallikkaasti, minun kanssa on kieltänyt vain ehkä parisenkymmentä kertaa yhteensä. Olemmekin tosiaan vain hypänneet pieniä esteitä. Potentiaalia löytyy rutkasti, eikä hevonen kyllästy koulutunneillakaan, vaan osaa odottaa kärsivällisesti paikallaan. tamman kanssa on puuhailtu paljon, joten hän on erittäin ihmisrakas. tottunut myös koiriin ja kissoihin. :)Aikuisten oikeasti. Kyseessä tamma, muttei papereita. Ei näytä olevan rekisteröity, ei ainakaan tuolla nimellä hippoksen tietokannan mukaan. Reksiteröinti TULI PAKOLLISEKSI heinäkuun alusta.
Toisekseen, ei riitä tohon hintaan että hevonen tykkää hypätä jotain. Kisatuloksia/kisanäyttöjä?
Vertaa vaikka tähän joka on vielä ulkomailla mutta tuonti suomeen käy parilla sadalla eurolla: Huom! hevosesta tiedetään suku, isänä täykkäri.
"Myydään 2004v syntynyt rautias risteytys tamma.Isä Lokomotiv xx.Sk 155 cm.
Taso he C-B, re 90 cm.Irtohyppyt 130 cm.Hyppää hyvin ja mielellään.On maastovarma.Toimii maastossa myös yksin.Kilpaillut matkaratsastusella 30 km siljoituksia.Ei pukittaa eikä hyppää pystyyn.Herkkä, energinen ratsu.Kiltti hoitaa ja käsitellä.Ei sovellu aloittelijoille eikä tuntiratsuksi.Osavalle ratsastajalle tästä kiva kisapolle.Tallissa, trailerissa, laitumella rauhallinen myös yksin.
Terve.Rokotettu, madotettu. EU-hevospassi on.Siljaitse Virossa.Tallinnasta n. 60 km.
Kuvat sähköpostille.
hinta: 2800
TAI TÄMÄ:
Myydään 4-vuotias puoliveriruuna, säkä 168cm, punaruunikko. Liikkuu hyvin kaikissa askellajeissa ja kantaa ratsastajan. Helppo kaikissa tilanteissa ja myös maastovarma. Tästä mukava hevonen harrastamiseen, kisaamiseen tai vaikka ratsastuskouluun.
Kuvia ja video mahdollista saada sähköpostilla.
hinta: 3400/tarjous
Vähän rajaa sentään alottajallekin. Miks teen tällasta? Koska ottaa välillä päähän ettei ostajilla ole minkäänlaista suhteellisuudentajut minkä verran hevosista pyydetään. ottaa päähän ylihintaa kiskovat.
Ei, mulla ei oo myynnissä hevosta, nykyistä ei myydä ikinä. enkä myöskään osta hevosta enää. - -tiina-
Hevosellinen kirjoitti:
Aikuisten oikeasti. Kyseessä tamma, muttei papereita. Ei näytä olevan rekisteröity, ei ainakaan tuolla nimellä hippoksen tietokannan mukaan. Reksiteröinti TULI PAKOLLISEKSI heinäkuun alusta.
Toisekseen, ei riitä tohon hintaan että hevonen tykkää hypätä jotain. Kisatuloksia/kisanäyttöjä?
Vertaa vaikka tähän joka on vielä ulkomailla mutta tuonti suomeen käy parilla sadalla eurolla: Huom! hevosesta tiedetään suku, isänä täykkäri.
"Myydään 2004v syntynyt rautias risteytys tamma.Isä Lokomotiv xx.Sk 155 cm.
Taso he C-B, re 90 cm.Irtohyppyt 130 cm.Hyppää hyvin ja mielellään.On maastovarma.Toimii maastossa myös yksin.Kilpaillut matkaratsastusella 30 km siljoituksia.Ei pukittaa eikä hyppää pystyyn.Herkkä, energinen ratsu.Kiltti hoitaa ja käsitellä.Ei sovellu aloittelijoille eikä tuntiratsuksi.Osavalle ratsastajalle tästä kiva kisapolle.Tallissa, trailerissa, laitumella rauhallinen myös yksin.
Terve.Rokotettu, madotettu. EU-hevospassi on.Siljaitse Virossa.Tallinnasta n. 60 km.
Kuvat sähköpostille.
hinta: 2800
TAI TÄMÄ:
Myydään 4-vuotias puoliveriruuna, säkä 168cm, punaruunikko. Liikkuu hyvin kaikissa askellajeissa ja kantaa ratsastajan. Helppo kaikissa tilanteissa ja myös maastovarma. Tästä mukava hevonen harrastamiseen, kisaamiseen tai vaikka ratsastuskouluun.
Kuvia ja video mahdollista saada sähköpostilla.
hinta: 3400/tarjous
Vähän rajaa sentään alottajallekin. Miks teen tällasta? Koska ottaa välillä päähän ettei ostajilla ole minkäänlaista suhteellisuudentajut minkä verran hevosista pyydetään. ottaa päähän ylihintaa kiskovat.
Ei, mulla ei oo myynnissä hevosta, nykyistä ei myydä ikinä. enkä myöskään osta hevosta enää.joo, se on totta, ettei hevosta olla rekisteröity suomessa. Toiseksi, 5000 ei ole lopullinen hinta, saa tehdä tarjouksia ja niiden mukaan sitten hepan myyn. eli ihan tiedoksi, en ole todellakaan kiskomassa hevosesta ylihintaa :)
- Hevos harrastaja
-tiina- kirjoitti:
joo, se on totta, ettei hevosta olla rekisteröity suomessa. Toiseksi, 5000 ei ole lopullinen hinta, saa tehdä tarjouksia ja niiden mukaan sitten hepan myyn. eli ihan tiedoksi, en ole todellakaan kiskomassa hevosesta ylihintaa :)
Mä toivon et alottaja miettis vakavasti hintapyyntiään etenki jos haluaa hevosensa saada kaupaksi.
Mulla on ollu sinkoilija enkä enää ikinä - kuuna päivänä sellaseen sekois. Ihan jo turvallisuussyistä. Mä arvostan yli kaiken totaalisen täyspäistä hevosta jolla ei oo sitä sellasta "pilkketä silmäkulmassa" mulle ratsastus on oltava rentouttava ja miellyttävää eikä stressavaa. Siinä arvostan alottajaa että kertoo asian rehellisesti, mutta se pitää ottaa huomioon myynnissä.
Mut hei olisko alottaja kiltti ja dertois miksei hevosta oo rekattu vaikka siitä on laki. Miks rikot lakia? - Sazuu
Hevos harrastaja kirjoitti:
Mä toivon et alottaja miettis vakavasti hintapyyntiään etenki jos haluaa hevosensa saada kaupaksi.
Mulla on ollu sinkoilija enkä enää ikinä - kuuna päivänä sellaseen sekois. Ihan jo turvallisuussyistä. Mä arvostan yli kaiken totaalisen täyspäistä hevosta jolla ei oo sitä sellasta "pilkketä silmäkulmassa" mulle ratsastus on oltava rentouttava ja miellyttävää eikä stressavaa. Siinä arvostan alottajaa että kertoo asian rehellisesti, mutta se pitää ottaa huomioon myynnissä.
Mut hei olisko alottaja kiltti ja dertois miksei hevosta oo rekattu vaikka siitä on laki. Miks rikot lakia?En kyllä ole ostamassa, mut vaikuttaa ihanalta.
- Sazuu
Sazuu kirjoitti:
En kyllä ole ostamassa, mut vaikuttaa ihanalta.
Onko hevonen vai poni? Säkä? Isä? Emä?
Muille//Hintapyyntö on normaali. Ja kuten luki: HINNASTA VOIDAAN NEUVOTELLA! - ohhoijaa näitä
Sazuu kirjoitti:
Onko hevonen vai poni? Säkä? Isä? Emä?
Muille//Hintapyyntö on normaali. Ja kuten luki: HINNASTA VOIDAAN NEUVOTELLA!ohhoijaa. niin siinä luki et hinnasta voidaan neuvotella mut sanokaa hei kuka lähtee pudottaan hintaa vaikkapa 2.500. tosin en tollasesta epämääräsestä maksais edes 2.500 kun sillä rahalla saa niitäkin josta tietää ees suvun ja muutakin.
- Whyre
Jotenkin minulla heräsi heti ajatus, että onko koko hevosta edes olemassa, kun tämän ilmoituksen luin.
Koko ilmoitus on melko epälooginen:
1. Alussa sanotaan, että hevonen peruskoulutettu. Yleensä tämä tarkoittaa, että hevonen osaa perusjutut (liikkuu hallitusti kaikissa askellajeissa, kääntyy, pysähtyy) eli joku HeC-tasoinne. Lopussa kuitenkin sanotaan, että hevonen on "erittäin osaava".
2. "erittäin osaava" ja "hypätty paljon" eivät kerro hevosen koulutustasosta. Yleensä ilmoitukseen on tapana laittaa, että minkä tasoinen hevonen on (esim. HeA) ja mitä on hypätty.
3. Aika typerää puhua heti ilmoituksen alussa "sinkoilusta", sehän karkoittaa kaikki mahdolliset ostaja ehdokkaat, jos tästä sinkoilusta ei kuitenkaan ole mitään haittaa.
4. "tykkää pesemisestä", öö? Aika outoa ilmoittaa tämä myynti-ilmoituksessa, koska ei niitä hevosia nyt kovin usein pestä ja jos hevonen pitää pestä, se on ihan sama pitääkö hevonen siitä vai ei. Kuulostaa aika paljon lapsen tekemältä ilmoitukselta.
5. Taustasta ei mitään tietoa? Täytyyhän sinun nyt vähän tietää, mistä olet hevosen ostanut ja kenties mitä sillä oli tehty Latviassa. Et kai sinä sentään ole mitään sikaa (tai hevosta) säkissä ostanut?
6. tuota "hevonen on kiltti" lausetta toistetaan paljon, mutta samalla se on pahassa ristiriidassa tuon "sinkoilun" kanssa.
7. Miten ihmeessä on mahdollista, että jos hevonen kuitenkin on osaava, sitä ei ole rekisteröity ja kisattu? Latviasta tuotu rekisteröimätön hevonen herättää lähinnä epäluuloja, sillä mistä tiedät, että hevonen ei ole vaikka varastettu (tai sinä et ole varastanut sitä)?
8. Yhteystiedot, missä ovat? Jos olisin ostamassa hevosta, haluaisiin soittaa myyjälle.
Anteeksi, jos olen epäilevä, mutta jos oikeasti olet myymässä hevosta, jonka oikeasti omistat, niin kannattaisi vähän miettiä ilmoitusta.
Anteeksi, jos olen - Ostaja_981
Meillä alle 1km päässä talli, voidaan neuvotella jos ostaisin esimerkiksi osamaksulla jostain hinnasta..
Ota yhteyttä [email protected]
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan844333Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan313222- 1712601
- 142026
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281492Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631376Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj131160- 741009
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää38960Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13872