Onneksi tämäkin asia tulee nyt esille. Uskonnon harjoittaminen ei ole opetussuunnitelmien mukaista toimintaa. Päiväkodissa EI saa toteuttaa lähetyskäskyä!
http://www.yle.fi/uutiset/kotimaa/2009/10/vapaa-ajattelijat_ruokarukous_ei_kuulu_paivakoteihin_1049824.html
Vapareiden kantelu päiväkotien ruokarukouksista
6
385
Vastaukset
- Regulator
Mennäänkö tässä taas "perse edellä puuhun". Itse "ei uskovana" olen kokenut ruokarukouksen enemmänkin olevan kiitosta siitä että meillä on "leipää" pöydässä. Miljoonilla ihmisillä jotka näkevät nälkää päivästä toiseen, ei ole mahdollisuus kiittää tästä asiasta! Nämä "todelliset" vapaa-ajattelijat vasta hihhuleita ovatkin. Ei muuta kuin metsään käpyjä keräämään!
- uskonnot lopetettava
" Miljoonilla ihmisillä jotka näkevät nälkää päivästä toiseen, ei ole mahdollisuus kiittää tästä asiasta! "
Asia on sinänsä ikävä näille nälkää näkeville, mutta pitääkö pienet lapset laittaa tuntemaan huonoa omaatuntoa toisessa maailman kolkassa asustavista nälkäänäkevistä! Ruoka kuuluu meillä täällä Pohjolassa jokaisen lapsen normaaliin elämään, joka kuuluu lakienkin mukaan jo ihmisen perusoikeuksiin. Maailman nälkäänäkevät ja uskonnonharjoittaminen EIVÄT kuulu pienen lapsen elämään. Ne aiheuttavat ahdistusta ja sekoittavat turhaan pikkuisia mieliä. - lippish
uskonnot lopetettava kirjoitti:
" Miljoonilla ihmisillä jotka näkevät nälkää päivästä toiseen, ei ole mahdollisuus kiittää tästä asiasta! "
Asia on sinänsä ikävä näille nälkää näkeville, mutta pitääkö pienet lapset laittaa tuntemaan huonoa omaatuntoa toisessa maailman kolkassa asustavista nälkäänäkevistä! Ruoka kuuluu meillä täällä Pohjolassa jokaisen lapsen normaaliin elämään, joka kuuluu lakienkin mukaan jo ihmisen perusoikeuksiin. Maailman nälkäänäkevät ja uskonnonharjoittaminen EIVÄT kuulu pienen lapsen elämään. Ne aiheuttavat ahdistusta ja sekoittavat turhaan pikkuisia mieliä.Just joo. EIhän sitä taritse olla normaaliasioista kiitollinen. Ruoka ei tosiaankaan ole kaikille suomalaisille mikään itsestäänselvyys joten kyllä sietäisi olla kiitollinen. Se on sitä että arvostaa jotain asioita niin maailmakin näyttää silloin arvokkaammalta ja ihminen on tyytyväisempi.
- ..
miten itsekkäästi ajattelet? Miksi kiität jotain mielikuvitusolentoa siitä, että sinulla on ruokaa? Miksi et sen sijaan ihmettele, miksi miljoonat kuolevat nälkään?
- siksi että...
.. kirjoitti:
miten itsekkäästi ajattelet? Miksi kiität jotain mielikuvitusolentoa siitä, että sinulla on ruokaa? Miksi et sen sijaan ihmettele, miksi miljoonat kuolevat nälkään?
"Miksi et sen sijaan ihmettele, miksi miljoonat kuolevat nälkään?"
Jospa onkin niin että kiittämällä kaikkivaltiasta mielikuvitusolentoa voi puhdistautua tuollaisista mieltä vaivaavista asioista.
- ei-kristitty
Joo, laittomuutta ja uskonnontuputusta esiintyy esikouluissa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723033
- 552675
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322295- 792168
- 951976
- 361793
- 121566
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171517Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301360Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291329