Onneksi tämäkin asia tulee nyt esille. Uskonnon harjoittaminen ei ole opetussuunnitelmien mukaista toimintaa. Päiväkodissa EI saa toteuttaa lähetyskäskyä!
http://www.yle.fi/uutiset/kotimaa/2009/10/vapaa-ajattelijat_ruokarukous_ei_kuulu_paivakoteihin_1049824.html
Vapareiden kantelu päiväkotien ruokarukouksista
6
461
Vastaukset 6
- Regulator
Mennäänkö tässä taas "perse edellä puuhun". Itse "ei uskovana" olen kokenut ruokarukouksen enemmänkin olevan kiitosta siitä että meillä on "leipää" pöydässä. Miljoonilla ihmisillä jotka näkevät nälkää päivästä toiseen, ei ole mahdollisuus kiittää tästä asiasta! Nämä "todelliset" vapaa-ajattelijat vasta hihhuleita ovatkin. Ei muuta kuin metsään käpyjä keräämään!
- uskonnot lopetettava
" Miljoonilla ihmisillä jotka näkevät nälkää päivästä toiseen, ei ole mahdollisuus kiittää tästä asiasta! "
Asia on sinänsä ikävä näille nälkää näkeville, mutta pitääkö pienet lapset laittaa tuntemaan huonoa omaatuntoa toisessa maailman kolkassa asustavista nälkäänäkevistä! Ruoka kuuluu meillä täällä Pohjolassa jokaisen lapsen normaaliin elämään, joka kuuluu lakienkin mukaan jo ihmisen perusoikeuksiin. Maailman nälkäänäkevät ja uskonnonharjoittaminen EIVÄT kuulu pienen lapsen elämään. Ne aiheuttavat ahdistusta ja sekoittavat turhaan pikkuisia mieliä. - lippish
uskonnot lopetettava kirjoitti:
" Miljoonilla ihmisillä jotka näkevät nälkää päivästä toiseen, ei ole mahdollisuus kiittää tästä asiasta! "
Asia on sinänsä ikävä näille nälkää näkeville, mutta pitääkö pienet lapset laittaa tuntemaan huonoa omaatuntoa toisessa maailman kolkassa asustavista nälkäänäkevistä! Ruoka kuuluu meillä täällä Pohjolassa jokaisen lapsen normaaliin elämään, joka kuuluu lakienkin mukaan jo ihmisen perusoikeuksiin. Maailman nälkäänäkevät ja uskonnonharjoittaminen EIVÄT kuulu pienen lapsen elämään. Ne aiheuttavat ahdistusta ja sekoittavat turhaan pikkuisia mieliä.Just joo. EIhän sitä taritse olla normaaliasioista kiitollinen. Ruoka ei tosiaankaan ole kaikille suomalaisille mikään itsestäänselvyys joten kyllä sietäisi olla kiitollinen. Se on sitä että arvostaa jotain asioita niin maailmakin näyttää silloin arvokkaammalta ja ihminen on tyytyväisempi.
- ..
miten itsekkäästi ajattelet? Miksi kiität jotain mielikuvitusolentoa siitä, että sinulla on ruokaa? Miksi et sen sijaan ihmettele, miksi miljoonat kuolevat nälkään?
- siksi että...
.. kirjoitti:
miten itsekkäästi ajattelet? Miksi kiität jotain mielikuvitusolentoa siitä, että sinulla on ruokaa? Miksi et sen sijaan ihmettele, miksi miljoonat kuolevat nälkään?
"Miksi et sen sijaan ihmettele, miksi miljoonat kuolevat nälkään?"
Jospa onkin niin että kiittämällä kaikkivaltiasta mielikuvitusolentoa voi puhdistautua tuollaisista mieltä vaivaavista asioista.
- ei-kristitty
Joo, laittomuutta ja uskonnontuputusta esiintyy esikouluissa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa741670- 231172
Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as321073Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu134906Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.189826- 64694
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo192609On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79598- 49561
- 71547
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,32518- 55507
- 57485
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25457Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28432- 34424
- 33423
- 40417
- 16409
- 82398