VR Kauhea kokemus

Pinni .

Jouduin tänään matkustamaan kuselle ja muille ulosteille haisevassa paikallisjunassa. Hyi helvetti mikä kokemus. En voi suositella kenellekään VR:n palveluja.

22

2046

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aasiakkaat

      kukahan sinne on kussut. ettei vaan se asiakas, se sama joka on aina oikeassa. sehän maksaa matkan,niin sittenhän saa tehdä mitä vaan

      • sanoi sähköratamies

        tuukkalassa tavattan


    • Ja kansa maksaa...................

      VR:N toiminta on ollut jo pitkään täysin ala-arvoista. Hyvä että sielläkin aletaan heittämään ulos suojatyöpaikoista.

    • Krisse (aamuvirkku)

      Tänä aamun H-juna haisi niin oksenukselle että oli pakko vaihtaa vaunua.

      Paikallisjunia voisi muutenkin verrata viemäreihin. Haju tarttuu vaatteisiin ja joudut haistelemaan sitä viemärin hajua koko päivän. Yritän välttää junan käyttöä aina kun mahdollista.

      • OsulanKioski

        Ihmisellä kun on suojatyöpaikka niin sen ei tarvitse välittää moisista. Jos VR joutuisi kilpailemaan niin takuulla olisi paremmassa kunnossa vaunut.


      • Lontoo
        OsulanKioski kirjoitti:

        Ihmisellä kun on suojatyöpaikka niin sen ei tarvitse välittää moisista. Jos VR joutuisi kilpailemaan niin takuulla olisi paremmassa kunnossa vaunut.

        Britannia pohtii junaliikenteen kansallistamista


        12.4. 15:07 Sanomalehti Times ennustaa, että Skotlannissa ajellaan valtion kiskoilla ja junilla jo vuonna 2011.

        Yli kymmenen vuotta sitten yksityistetyt Britannian rautatiet eivät ole parantaneet palveluita tai tehostaneet toimintaa toivotulla tavalla. Nyt sanomalehti Times sanoo maan hallituksen pohtivan jo vakavissaan rautateiden kansallistamista uudelleen.

        Ensimmäinen kansallistamiskokeilu tapahtuisi Skotlannissa, jonka junaliikenteestä 90 prosenttia on yhden yhtiön hallussa. Kun First ScotRailin liikennöintisopimus lakkaa vuonna 2011, linjoja ei välttämättä kilpailuteta uudelleen. Silloin ratayhtiö ja liikenteenharjoittaja saatettaisiin yhdistää.

        Yhdistäminen olisi kivutonta, koska käytännössä Britannian junanradat ovat jo kansallisessa omistuksessa. Ne otettiin takaisin valtion haltuun muutamia vuosia sitten, kun niiden omistajayhtiö Railtrack ajautui konkurssiin.

        Jos Skotlannin valtionrautateistä saadaan hyviä kokemuksia, kaikki maan junaliikennöitsijät saattavat joutua luopumaan linjoistaan. Vuonna 1996 kuopattu British Rail voisi nousta kuolleista.

        Rautateiden yksityistäminen on ollut Britanniassa iso pettymys. Junaliikenteen turvallisuus on järkkynyt useiden onnettomuuksien vuoksi, lippujen hinnat ovat nousseet huomattavasti inflaatiota nopeammin, palvelut ovat heikentyneet ja valtion tukiaistenkin määrä on kasvanut.

        Ainoastaan matkustajien määrällä mitattuna yksityistäminen on ollut menestys. Matkustajia on kuitenkin entistä enemmän siksi, että maan taloudella menee hyvin ja ihmiset käyvät töissä.

        Kirjoittaja: Anna Mård, Lontoo

        http://www.taloussanomat.fi/liikenne-ja ... 078875/160


      • Siivoojakonnari
        OsulanKioski kirjoitti:

        Ihmisellä kun on suojatyöpaikka niin sen ei tarvitse välittää moisista. Jos VR joutuisi kilpailemaan niin takuulla olisi paremmassa kunnossa vaunut.

        VR:n vika että aasiakkaat kuseksii, oksentelee ja sylkee pitkin seiniä? Kyllä kuule ne junat käy varikolla siivottavana ja huollettavana melkein joka päivä. Eiköhän hyvin moni "ongelma" ole lähtöisin asiakkaasta itsestään. On helppo syyttää VR:ää, ja varsinkin konnaria jonka syytä tuntuisi olevan kaikki mahdolliset VR:n ongelmat. Ja se ettei kukaan tunnu tekevän asialle mitään, johtuu ihan siitä ettei se konnari sitä kusta tai oksennusta matkan aikana rupia siivoilemaan. Siivoukset hoidetaan kun juna menee varikolle. Ainut mitä konnari voi tehdä, on sulkea sotkettu wc. Josta sitten kuulee valituksia että KAIKKI junan wc:t on suljettu, "missä on korvaukset".. "missä on pullakahvit" :D "Vantaankoskelta asti joudun istumaan ilman wc:tä, miten vr korvaa tämän?"...

        Konnarina on välillä melko hupaisaa kuunnella joidenkin porua. 5min ollaan aikataulusta jäljessä niin ruvetaan puhumaan korvauksista ja ilmasista pullakahvista. "Missäs ne meidän pullakahvit on?"... Naurettavaa. Kaikenmoisia kalastelijoita sitä kans junissa matkustelee :)


      • Törötörö
        Siivoojakonnari kirjoitti:

        VR:n vika että aasiakkaat kuseksii, oksentelee ja sylkee pitkin seiniä? Kyllä kuule ne junat käy varikolla siivottavana ja huollettavana melkein joka päivä. Eiköhän hyvin moni "ongelma" ole lähtöisin asiakkaasta itsestään. On helppo syyttää VR:ää, ja varsinkin konnaria jonka syytä tuntuisi olevan kaikki mahdolliset VR:n ongelmat. Ja se ettei kukaan tunnu tekevän asialle mitään, johtuu ihan siitä ettei se konnari sitä kusta tai oksennusta matkan aikana rupia siivoilemaan. Siivoukset hoidetaan kun juna menee varikolle. Ainut mitä konnari voi tehdä, on sulkea sotkettu wc. Josta sitten kuulee valituksia että KAIKKI junan wc:t on suljettu, "missä on korvaukset".. "missä on pullakahvit" :D "Vantaankoskelta asti joudun istumaan ilman wc:tä, miten vr korvaa tämän?"...

        Konnarina on välillä melko hupaisaa kuunnella joidenkin porua. 5min ollaan aikataulusta jäljessä niin ruvetaan puhumaan korvauksista ja ilmasista pullakahvista. "Missäs ne meidän pullakahvit on?"... Naurettavaa. Kaikenmoisia kalastelijoita sitä kans junissa matkustelee :)

        Tuo on nykyään kaikkien valittaja-vatipäiden trendi valittaa kaikesta rautateihin liittyvistä myöhästelyistä.

        Asia vaan on niin, että kun liikutaan paikasta A paikkaan B, EI kaikki aina voi mennä putkeen. Jos vuorokaudessa ajetaan joku 800-900? junavuoroa rajallisella määrällä raiteita, on ymmärrettävää, että joskus homma tökkii.

        Kun juna on myöhässä 3 tai 8 minuuttia on se heti maailmanloppu éikä henkilökunta tai valtio-omistaja osaa asiaansa. Silloin kehutaan busseja, joilla kuitenkin jää joskus vuoroja ajamatta sekä vuoroja myöhään. Tähänkään ei ole syynä bussinkuljettajien tyhmyys vaan ruuhkat, kalustorikot, keli ym.

        Sitten kun tämä besserwisser-valittaja menee itse hienosti omalla autolla töihin, juututaan ruuhkaan, varotaan niin pirusti liukasta keliä, että matka kestää, ajetaan pellolle, etsitään parkkipaikkaa jne. ja taas kuluu aikaa. No kun itse ollaan puikoissa, ei ole ketään jolta hakea korvauksia eikä omaa ajamistakaan oikein kehtaa kritisoida. Tosin ainahan sen Tiehallinnon voi ruuhkassa seistessä haukkua.

        Ei nyky-valkokaulustyöntekijää ainakaan voi kritiikinpuutteesta moittia..fakta vaan on, että kun ihminen siiirtyy paikasta toiseeen, joskus homma ei mene suunnitelmien mukaan.

        Kuitenkin homma menee niin junilla kuin tod.näk. busseillakin yli 90% prosenttisesti putkeen joka päivä ja kellon ympäri eli perille tullaan juuri silloin kun pitää. Tämä ei ole mutua. (RHK:n sivuilta voi tarkistaa junien täsmällisyyden)


      • siivoojakonnari
        Törötörö kirjoitti:

        Tuo on nykyään kaikkien valittaja-vatipäiden trendi valittaa kaikesta rautateihin liittyvistä myöhästelyistä.

        Asia vaan on niin, että kun liikutaan paikasta A paikkaan B, EI kaikki aina voi mennä putkeen. Jos vuorokaudessa ajetaan joku 800-900? junavuoroa rajallisella määrällä raiteita, on ymmärrettävää, että joskus homma tökkii.

        Kun juna on myöhässä 3 tai 8 minuuttia on se heti maailmanloppu éikä henkilökunta tai valtio-omistaja osaa asiaansa. Silloin kehutaan busseja, joilla kuitenkin jää joskus vuoroja ajamatta sekä vuoroja myöhään. Tähänkään ei ole syynä bussinkuljettajien tyhmyys vaan ruuhkat, kalustorikot, keli ym.

        Sitten kun tämä besserwisser-valittaja menee itse hienosti omalla autolla töihin, juututaan ruuhkaan, varotaan niin pirusti liukasta keliä, että matka kestää, ajetaan pellolle, etsitään parkkipaikkaa jne. ja taas kuluu aikaa. No kun itse ollaan puikoissa, ei ole ketään jolta hakea korvauksia eikä omaa ajamistakaan oikein kehtaa kritisoida. Tosin ainahan sen Tiehallinnon voi ruuhkassa seistessä haukkua.

        Ei nyky-valkokaulustyöntekijää ainakaan voi kritiikinpuutteesta moittia..fakta vaan on, että kun ihminen siiirtyy paikasta toiseeen, joskus homma ei mene suunnitelmien mukaan.

        Kuitenkin homma menee niin junilla kuin tod.näk. busseillakin yli 90% prosenttisesti putkeen joka päivä ja kellon ympäri eli perille tullaan juuri silloin kun pitää. Tämä ei ole mutua. (RHK:n sivuilta voi tarkistaa junien täsmällisyyden)

        "Jouduin tänään matkustamaan kuselle ja muille ulosteille haisevassa paikallisjunassa. Hyi helvetti mikä kokemus. En voi suositella kenellekään VR:n palveluja."

        Ei se kuule VR:stä ole kiinni jos juna haisee kuselle. Joku aasiakashan se sinne on kuseksinu, ja VR kyllä siivoaa junan kun se menee huoltoon. Taas jälleen kerran kirjoittaja sälytti ongelman juuret VR:n niskaan. On se kuulkaa outoa? Mä en käsitä. Mä en käsitä sitten ollenkaan. Mistä ihmeestä tämä VR -vastaisuus oikeen tulee? Olen ollut ihan pelkkänä matkustajana männävuosina ja nykyään töissä junissa ja en mä kyllä oo koskaan löytänyt mitään valittamisen aihetta.

        Jos vessaan mennessä haistaa että se haisee kauhealle kuselle, ulosteelle ja oksennukselle niin
        1. NORMAALI ihminen ajattelee että "kuka hemmetti tän on tehny, hyi olkoon, meen toiseen vessaan".
        2. FIKSU ihminen tekee kaiken tämän ja lisäksi vielä sanoo konnarille että "JOKU on sotkenu vessan". Eli tekee jotain asialle että sen sais hoidettua kuntoon.
        3. TYHMÄ ihminen menee vessaan, haistaa eritteet ja rupiaa heti räpättämään "VR:n vika, prkl ku eivät siivoa vessojaan, stana haluan korvauksia ku oman vaunun vessa on tossa kunnossa, helvetti soikoon aina on kans jotain ongelmia, surkia palvelu, missä se konnarikin on, miksen mä saa heti kaikkea nyt, MULLE MULLE MULLE HETI TÄSSÄ JA NYT, MINÄ VAADIN KUN MAKSAN, OLEN OIKEUTETTU KAIKKEEN!!!!!"


      • siivoojakonnari
        siivoojakonnari kirjoitti:

        "Jouduin tänään matkustamaan kuselle ja muille ulosteille haisevassa paikallisjunassa. Hyi helvetti mikä kokemus. En voi suositella kenellekään VR:n palveluja."

        Ei se kuule VR:stä ole kiinni jos juna haisee kuselle. Joku aasiakashan se sinne on kuseksinu, ja VR kyllä siivoaa junan kun se menee huoltoon. Taas jälleen kerran kirjoittaja sälytti ongelman juuret VR:n niskaan. On se kuulkaa outoa? Mä en käsitä. Mä en käsitä sitten ollenkaan. Mistä ihmeestä tämä VR -vastaisuus oikeen tulee? Olen ollut ihan pelkkänä matkustajana männävuosina ja nykyään töissä junissa ja en mä kyllä oo koskaan löytänyt mitään valittamisen aihetta.

        Jos vessaan mennessä haistaa että se haisee kauhealle kuselle, ulosteelle ja oksennukselle niin
        1. NORMAALI ihminen ajattelee että "kuka hemmetti tän on tehny, hyi olkoon, meen toiseen vessaan".
        2. FIKSU ihminen tekee kaiken tämän ja lisäksi vielä sanoo konnarille että "JOKU on sotkenu vessan". Eli tekee jotain asialle että sen sais hoidettua kuntoon.
        3. TYHMÄ ihminen menee vessaan, haistaa eritteet ja rupiaa heti räpättämään "VR:n vika, prkl ku eivät siivoa vessojaan, stana haluan korvauksia ku oman vaunun vessa on tossa kunnossa, helvetti soikoon aina on kans jotain ongelmia, surkia palvelu, missä se konnarikin on, miksen mä saa heti kaikkea nyt, MULLE MULLE MULLE HETI TÄSSÄ JA NYT, MINÄ VAADIN KUN MAKSAN, OLEN OIKEUTETTU KAIKKEEN!!!!!"

        Korjaan edellistä viestiä ettei joku pilkunviilaaja rupia russuttamaan. Eihän se VR ole joka siivoaa vaan ISS :)


      • hyppyheikki
        siivoojakonnari kirjoitti:

        Korjaan edellistä viestiä ettei joku pilkunviilaaja rupia russuttamaan. Eihän se VR ole joka siivoaa vaan ISS :)

        Ettei vaan olis SOL nykysin...


      • siivoojakonnari
        hyppyheikki kirjoitti:

        Ettei vaan olis SOL nykysin...

        tilanne käsittääkseni on vielä avoin?..Kilpailutus menossa? ISS:n siivojia näin ainakin viimeksi kun töissä olin (pari päivää sitten)


      • hyppyheikki
        siivoojakonnari kirjoitti:

        tilanne käsittääkseni on vielä avoin?..Kilpailutus menossa? ISS:n siivojia näin ainakin viimeksi kun töissä olin (pari päivää sitten)

        Ainakin Helsingissä oli punakeltahaalariset töissä..Mielestäni SOL:n värit..


      • siivoojakonnari
        hyppyheikki kirjoitti:

        Ainakin Helsingissä oli punakeltahaalariset töissä..Mielestäni SOL:n värit..

        no kaipa tuo SOL sitten tekee tuloaan ISS:n tilalle? Tuskin se mikään läpsystä vaihto-tyylinen temppu ole tuo junien siivoamisen opettelu :) Menee hetki kunnes uudet työntekijät ajetaan sisälle. Itse en ole vielä SOL:n siivojia nähny


      • 28020
        siivoojakonnari kirjoitti:

        no kaipa tuo SOL sitten tekee tuloaan ISS:n tilalle? Tuskin se mikään läpsystä vaihto-tyylinen temppu ole tuo junien siivoamisen opettelu :) Menee hetki kunnes uudet työntekijät ajetaan sisälle. Itse en ole vielä SOL:n siivojia nähny

        Junat siivoo SOL ja se siivoo jos kerkii ja osaa. Porukkaa tulee ja menee eikä oppia aina kerkiä kertyä tai muuten vaan on joku laiskapaska duunissa. Issillä niitä ainakin oli. Näin ja koin. Kaluston kunnossapidossa on ongelmansa eikä muutamat asiakkaat auta tilannetta tukkimalla pyttyjä käsipaperilla ja kuseskentelemalla huti. Siivooja tienaa 10,43€ per kusivessa joten ei se siivoojaa kiusaa jos on kuset lattialla. Niin ja miten joku voi paskantaa vessan roskikseen tai yrjötä? Ei ymmärrä.


      • 131-131
        28020 kirjoitti:

        Junat siivoo SOL ja se siivoo jos kerkii ja osaa. Porukkaa tulee ja menee eikä oppia aina kerkiä kertyä tai muuten vaan on joku laiskapaska duunissa. Issillä niitä ainakin oli. Näin ja koin. Kaluston kunnossapidossa on ongelmansa eikä muutamat asiakkaat auta tilannetta tukkimalla pyttyjä käsipaperilla ja kuseskentelemalla huti. Siivooja tienaa 10,43€ per kusivessa joten ei se siivoojaa kiusaa jos on kuset lattialla. Niin ja miten joku voi paskantaa vessan roskikseen tai yrjötä? Ei ymmärrä.

        kyllä tuo on mahdollista kehä III:n sisäpuolisessa reservaatissa. riittää kun kattoo sitä laumaa joka maleksii asemalla ja sen ympäristössä.


      • back from future
        Siivoojakonnari kirjoitti:

        VR:n vika että aasiakkaat kuseksii, oksentelee ja sylkee pitkin seiniä? Kyllä kuule ne junat käy varikolla siivottavana ja huollettavana melkein joka päivä. Eiköhän hyvin moni "ongelma" ole lähtöisin asiakkaasta itsestään. On helppo syyttää VR:ää, ja varsinkin konnaria jonka syytä tuntuisi olevan kaikki mahdolliset VR:n ongelmat. Ja se ettei kukaan tunnu tekevän asialle mitään, johtuu ihan siitä ettei se konnari sitä kusta tai oksennusta matkan aikana rupia siivoilemaan. Siivoukset hoidetaan kun juna menee varikolle. Ainut mitä konnari voi tehdä, on sulkea sotkettu wc. Josta sitten kuulee valituksia että KAIKKI junan wc:t on suljettu, "missä on korvaukset".. "missä on pullakahvit" :D "Vantaankoskelta asti joudun istumaan ilman wc:tä, miten vr korvaa tämän?"...

        Konnarina on välillä melko hupaisaa kuunnella joidenkin porua. 5min ollaan aikataulusta jäljessä niin ruvetaan puhumaan korvauksista ja ilmasista pullakahvista. "Missäs ne meidän pullakahvit on?"... Naurettavaa. Kaikenmoisia kalastelijoita sitä kans junissa matkustelee :)

        Heh. Toivottavasti on tässä parissa vuodessa on ymmärrys lisääntynyt sen suhteen, että ei ne ihmiset Vr:rää mollaa tukkoisten vessojen takia, vaan jostain muusta syystä. Ihmettelen kovasti jos junien myöhästelyt, hajoamiset ja junavuorojen peruuntumiset johtuvat likaisista vessoista.


    • Pillerit nurkkaan

      Luin ensi kerran viestisi näin: "Jouduin tänään matkustamaan kuselle ja MEILLE ulosteille haisevassa paikallisjunassa. --

      Nauroin vedet silmissä ja kippurassa. KIITOS PÄIVÄN PIRISTEESTÄ!!!

      • työntekijöiTÄ?

        Vialliset vessat, jumiutuneet jarrut,ovet,pendokytkimet,jkv,puuttuva henkilö,veturiviat,kalustoviat/pula


    • Anonyymi

      Joo, sekä kaiken sekopäät kaupan päälle.

      Voi jummi jammi. Jotain vankila porukkaa lomillaan, koulukoti jengiä, avohoitopotilaita ym.

      Ravintovaunun hinnat pilvissä, ei saa polttaa röökiä.

      Pendoliinot ahtaita labyrinttejä, ei tilaa matkatavaroille. Penkit kovat.

      Parempi kun lentää tai omalla autolla!

    • Anonyymi

      Juu haisevia on junat wct, eivätkä toimi. Ihmisillä paljon suolisto sairauksia, monelta jää matkat tekemättä junalla, juuri siitä syystä kun saa peljätä et vessat rikki!!!!!!

    • Anonyymi

      Kiskoliikenne pitäisi kieltää lailla tässä maassa, on tuhonnut joukkoliikenteen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      106
      7548
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2822
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2412
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      113
      2129
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1809
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1553
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1416
    8. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1399
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1387
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1337
    Aihe