26 Samoin myös Henki auttaa meidän heikkouttamme. Sillä me emme tiedä, mitä meidän pitää rukoileman, niinkuin rukoilla tulisi, mutta Henki itse rukoilee meidän puolestamme sanomattomilla huokauksilla. room 8
Mitä ajatuksia tämä jae tuo mieliin?
Keskustellaan välillä Raamatusta
17
151
Vastaukset
- 8+7=15
26 Samoin myös Henki auttaa meidän heikkouttamme. Sillä me emme tiedä, mitä meidän pitää rukoileman, niinkuin rukoilla tulisi, mutta Henki itse rukoilee meidän puolestamme sanomattomilla huokauksilla. room 8
- Antero Onninpoika
Minulle se tuo mieleen tämän:
26 Samoin myös Henki auttaa meidän heikkouttamme. Sillä me emme tiedä, mitä meidän pitää rukoileman, niinkuin rukoilla tulisi, mutta Henki itse rukoilee meidän puolestamme sanomattomilla huokauksilla. room 8 - raamattukeskustelija
Antero Onninpoika kirjoitti:
Minulle se tuo mieleen tämän:
26 Samoin myös Henki auttaa meidän heikkouttamme. Sillä me emme tiedä, mitä meidän pitää rukoileman, niinkuin rukoilla tulisi, mutta Henki itse rukoilee meidän puolestamme sanomattomilla huokauksilla. room 8Kun vihdoinkin saatiin alulle oikea raamattukeskustelu
- Melko tyhjentävästihän tuo on kirjoitettu
Pyhä Henki rukoilee kielillä puhuttaessa salaisuuksia, tässä on sama huokauksin.
- Pyhä Henki rukoilee
Eihän tässä kohdassa puhuttu mitään kielilläåuhumisesta, vai?
- Ennankaikkea profetoimisen armolahjaa
Pyhä Henki rukoilee kirjoitti:
Eihän tässä kohdassa puhuttu mitään kielilläåuhumisesta, vai?
Jumala tahtoo antaa lahjojaan anovilla. Sen tähden teillä ei ole, kun ette ano Jumalan tahdon mukaan.
- Totuutta salatuimpaan saakka
Ennankaikkea profetoimisen armolahjaa kirjoitti:
Jumala tahtoo antaa lahjojaan anovilla. Sen tähden teillä ei ole, kun ette ano Jumalan tahdon mukaan.
Täytyy olla Jumalan kypsyttämä sisin, että edes kannattaa anoa. Aluksi kannattaa anoa Pyhän Hengen näyttämään sydämen tila. Monien armolahjat ovat menneet harakoille kielillä puhumisisneen ym. profetoimisineen. Ne olisi oltava raittiita. Tällä alueella ei kannata kevein perustein anoskella.
- pakkokysyä
Totuutta salatuimpaan saakka kirjoitti:
Täytyy olla Jumalan kypsyttämä sisin, että edes kannattaa anoa. Aluksi kannattaa anoa Pyhän Hengen näyttämään sydämen tila. Monien armolahjat ovat menneet harakoille kielillä puhumisisneen ym. profetoimisineen. Ne olisi oltava raittiita. Tällä alueella ei kannata kevein perustein anoskella.
Sinäkö täytät nuo asettamasi kriteerit? Itsekö olet itsesi arvostellut ja hyväksi todennut? Vai oletko sinäkin niitä uskosta sairastuneita, jotka LUULEVAT olevansa etuoikeutettuja?
- Armolahjavarmuus?
pakkokysyä kirjoitti:
Sinäkö täytät nuo asettamasi kriteerit? Itsekö olet itsesi arvostellut ja hyväksi todennut? Vai oletko sinäkin niitä uskosta sairastuneita, jotka LUULEVAT olevansa etuoikeutettuja?
Ei kun päin vastoin. Olen takaoikeutettu. Kannattaa olla kriittinen myös siellä päässä.
- keskus...tellaan
Katsotaan sitten kauanko menee kun tässäkin ketjussa keskustellaan, korjaan, väitellään Teuvosta. Pätö lahkosaarnaajasta.
- kokoamaan kaikkialta,
IMat.24
hmisen Pojan tuleminen
29 "Mutta kohta noiden päivien ahdingon jälkeen aurinko pimenee eikä kuu anna valoaan. Tähdet putoavat taivaalta ja taivaiden voimat järkkyvät.
30 Silloin taivaalle ilmestyy Ihmisen Pojan merkki. Kaikki maan sukukunnat puhkeavat valituksiin, kun näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suuressa voimassaan ja kirkkaudessaan.
31 Suuren torven soidessa hän lähettää enkelinsä neljälle ilmansuunnalle kokoamaan kaikkialta, maan kaikista ääristä ne, jotka hän on valinnut. - Muistuttaja
kokoamaan kaikkialta, kirjoitti:
IMat.24
hmisen Pojan tuleminen
29 "Mutta kohta noiden päivien ahdingon jälkeen aurinko pimenee eikä kuu anna valoaan. Tähdet putoavat taivaalta ja taivaiden voimat järkkyvät.
30 Silloin taivaalle ilmestyy Ihmisen Pojan merkki. Kaikki maan sukukunnat puhkeavat valituksiin, kun näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suuressa voimassaan ja kirkkaudessaan.
31 Suuren torven soidessa hän lähettää enkelinsä neljälle ilmansuunnalle kokoamaan kaikkialta, maan kaikista ääristä ne, jotka hän on valinnut.Se on ilon ja vapautuksen päivä.
Room.8:22-30
--
8:22 Sillä me tiedämme, että koko luomakunta yhdessä huokaa ja on synnytystuskissa hamaan tähän asti;
8:23 eikä ainoastaan se, vaan myös me, joilla on Hengen esikoislahja, mekin huokaamme sisimmässämme, odottaen lapseksi-ottamista, meidän ruumiimme lunastusta.
8:24 Sillä toivossa me olemme pelastetut, mutta toivo, jonka näkee täyttyneen, ei ole mikään toivo; kuinka kukaan sitä toivoo, minkä näkee?
8:25 Mutta jos toivomme, mitä emme näe, niin me odotamme sitä kärsivällisyydellä.
8:26 Samoin myös Henki auttaa meidän heikkouttamme. Sillä me emme tiedä, mitä meidän pitää rukoileman, niinkuin rukoilla tulisi, mutta Henki itse rukoilee meidän puolestamme sanomattomilla huokauksilla.
8:27 Mutta sydänten tutkija tietää, mikä Hengen mieli on, sillä Henki rukoilee Jumalan tahdon mukaan pyhien edestä.
8:28 Mutta me tiedämme, että kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat, niiden, jotka hänen aivoituksensa mukaan ovat kutsutut.
--
Jumalan lapsia odottaa suuri tulevaisuus;
”Tulemme vapautetuksi turmeluksen orjuudesta Jumalan lasten kirkkauden vapauteen” (21). Tämä maailma on ”alistettu katovaisuuden alle” (20).
Täällä maan päällä vaeltaessamme olemme ”outoja ja muukalaisia”.
Hengen esikoislahjan saaneina huokaamme sisimmässämme, odottaen lapseksi-ottamista, ruumiimme lunastusta (23). Ruumiimme on vielä ”alennustilassa” (Filipp.3:21).
Ruumiin lunastus tietää lihan vallan lopullista päättymistä. Jumalan Henki tekee uskovan kuolevaisen ruumiin eläväksi. Silloin ei enää ruumis sodi Henkeä vastaan.
Paavali toteaa:
”Henki auttaa meidän heikkouttamme” (26).
Paavali lukeutuu siis itsekin niiden joukkoon, joita hän pitää heikkoina.
Korintossa Paavali kertoo saarnanneensa ”heikkouden vallassa, pelossa ja suuressa vavistuksessa” (1.Kor.2:3).
Paavali ei häpeä tunnustaa tätä. Paavalin saarnat olivat ”Hengen ja voiman” (1.Kor.2:4) osoittamista.
Mitä enemmän Hengen työ saa sijaa sydämissämme, sen syvemmin tunnemme oman heikkoutemme. Heikkoutemme ajaa meidät kokonaan riippuvaiseksi Herran armosta.- se on väärää todistusta
kylläpä Jeesus opettaa ihmisiä rukoilemaan mut ei noinnikkää kui sä kerrot myöski hää kertoo että Isä taivaissa etukätee tietää mitä joku tarvitseepi siksipä se onki valhetta toi kirjoitus
- hui sinnuu!!
Kuis sää nui ikkäästeen kirjuutat? raamattuko valhetta? Voi sinnuu!
- suseeJ
Jeesus rukoilee koko ajan puolesamme,että toimisimme hänen tahtonsa mukaan joka hetki.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2026963
- 594612
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s354105- 703209
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161945Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271686- 171660
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹401563- 341439
- 1431227