Olen hankkimassa Päijänteelle kesäksi retkivenettä. Bella 700 on kenties potentiaalisin vaihtoehto, mutta mielessä ovat myös Bella 7000 ja Finnsport 650AC (4-T koneella). Retket tulisi tehtyä pääasiassa viikonloppuina ja lisäksi parin viikon kesäloma. Mukana olisi pääasiassa kaksi aikuista ja joskus pari aikuista vierasta.
Olen kuullut että Bella 7000 on hieman äänekkäämpi kuin Bella 700. Onko tämä ero merkittävä? Finnsport on sitten erityyppinen vene, mutta voisi olla mahdollinen. Finnsportin hankintakustannus on hieman suurempi ja polttoainekulut ovatkin siten huomattavasti suuremmat. Mitä näiden veneiden hankinnassa olisi huomioitava ja mitä mieltä olette näiden veneiden käytöstä em. tarkoitukseen? Onko millaisia tyyppivikoja ja kokemuksia näistä?
Bella 700:sta saa 27-34 hp:n moottorilla (Yanmar ja Volvo). Onko näillä tehoilla/moottoreilla millainen ero käytännössä?
Kiitos!
Bella 700, 7000 vai Finnsport 650 AC
11
9693
Vastaukset
- tuntematon
Bellat eivät neljälle aikuiselle sovi yökäyttöön. Keulassa oleva sänky sopii kahdelle aikuiselle ja pöydästä syntyvä apusänky on aivan liian lyhyt täysikasvuiselle. Ulkotilassa ei ole vuoteiksi sopivia penkkejä.
Jos teltan ottaa lisäksi niin silloin onnistuu. - kkk
Finnsport 650 AC
- bella
Kaikki nuo kolme varmaan sopivat. Itselläni on Bella 7000 yanmarinin 34 hp:llä (VENETTÄ EN OLE MYYMÄSSÄ!!!) samankaltaisessa käytössä Saimaalla. Jos mukana on yövieraita, yöpymispaikka on etsittävä maalta, sillä yksikajuuttaiset veneet sopivat vain kahden aikuisen yöpymiseen. 7000 on hieman äänekkäämpi, mutta noin 7 solmun matkanopeudella eroa ei huomaa. Itse päädyin tuohon 7000 aikoinaan juuri isomman hytin ja erillisen WC:n johdosta. Muutoin 700 ja 7000 eivät veneinä juuri ominaisuuksiltaan eroa. Finnsportilla en ole koskaan ajanut, joten sitä en voi kommentoida, mutta Bella on täyttänyt tarpeeni hyvin joka kesä noin parinsadan ajotunnin verran.
- AKO
bella kirjoitti:
Kaikki nuo kolme varmaan sopivat. Itselläni on Bella 7000 yanmarinin 34 hp:llä (VENETTÄ EN OLE MYYMÄSSÄ!!!) samankaltaisessa käytössä Saimaalla. Jos mukana on yövieraita, yöpymispaikka on etsittävä maalta, sillä yksikajuuttaiset veneet sopivat vain kahden aikuisen yöpymiseen. 7000 on hieman äänekkäämpi, mutta noin 7 solmun matkanopeudella eroa ei huomaa. Itse päädyin tuohon 7000 aikoinaan juuri isomman hytin ja erillisen WC:n johdosta. Muutoin 700 ja 7000 eivät veneinä juuri ominaisuuksiltaan eroa. Finnsportilla en ole koskaan ajanut, joten sitä en voi kommentoida, mutta Bella on täyttänyt tarpeeni hyvin joka kesä noin parinsadan ajotunnin verran.
on vakaampi vene ja nopeampi isomman moottorinsa
takia (yleensä 45 hv Volvo TD). Itse valitsisin
7000:nen, joka palveli meillä 2 kesää. Aiemmin
esitetyt tilavaraukset huomioitava !! - Uusi_omistaja
bella kirjoitti:
Terve vaan!!
Ostin merellä ajetun Bella7000:n ja siinä on melkoinen maalikerros pohjassa. Millä ihmeellä sen saa pois, koska olen ymmärtänyt, että Saimaalla sitä tarvita? Olen aikonut veneillä Saimaalla ensi kesänä.
kiitoksia tiedoista!! - Hannu
Uusi_omistaja kirjoitti:
Terve vaan!!
Ostin merellä ajetun Bella7000:n ja siinä on melkoinen maalikerros pohjassa. Millä ihmeellä sen saa pois, koska olen ymmärtänyt, että Saimaalla sitä tarvita? Olen aikonut veneillä Saimaalla ensi kesänä.
kiitoksia tiedoista!!Terve! Maalit saa pois Torbo- menetelmällä. Siinä puhalletaan kalkkivesiseoksella myrkkymaali pois ilman että gelcoat vahingoittuu. On kyllä aika tyyristä touhua. Kannattaa katsella keltaisien sivujen hiekkapuhalluspalstoja.
- vaihtoehto
Tere
Vähän Finnsportin oloinen puoliplaanari.
Paremmat tilat.
http://kotisivu.mtv3.fi/mhe - Tomi
Kiitokset kommenteista. Lisää kaivataan.
nimim. Vaihtoehto,
Olen käynyt jo kotisivuillasi ja Marino 725 olisi varmasti hyvä vene. Valitettavasti budjettini pyörii max. noin. 18000Eur ja veneesi on siksi ulkona valikoimasta. Minulla muuten oli jo tulostettuna kotisivusi veneestä. Tällaisia nettisivuja veneenostajat kaipaavat. Ehkä sitten seuraava veneeni voisi olla Marino 725...
Seuraava kysymys olisi minulta ollutkin että mitä muita veneitä ehdottaisitte käyttötarkoitukseeni?
Nyt max. hintakin tuli kerrottua.
Kaikki kommentit em. Belloista, Finnsportista ja vastaavista ovat tervetulleita ja jos teillä on myytävänä vastaavia veneitä niin ilmoitelkaa.
Myyntitykit tapaavat sanoa, että asiakkaalla on väliaikaisesti hallussaan firmalle kuuluvaa rahaa. Voisin sanoa että minulla on väliaikaisesti hallussa hyvän veneen omistajalle kuuluvaa rahaa.- vaihtoehto
Terve.
Pistä sähköpostiosoitteesi sähköpostiini tai kilauttele.
Jos vene ja kaupan muut elementit on kohdallaan, eihän hinta koskaan voi olla kaupan esteenä... ;-)
Olen muutenkin tässä hieman paneutunut tuontyyppisten ja kokoisten veneiden logiikkaan.
Voisin kertoa/kirjoittaa joitakin ajatuksia.
- hankala käyttää
kokemuksesta voin sanoa, että 650 ac on hankala käyttää. Etenkin jos takana ei ole kunnollista uimatasoa. Ankkuroinnit ja laiturointi on kokeneellekkin todellinen perhekriisi, etenkin tuulessa, konekkaan (jos v-moottori) ei mahdu kääntymään kunnolla kaukalossaan. Tilat on melko ok, vähän on kaikkea ja mikään ei oikeen kunnolla toimi, wc on tosi pieni ja takakabiinista tahtoo tulla varastotila, jos kahdestaan matkustaa. Bensaa menee reilusti yli 1l/maili, vaikka olisi 4tahti. Koneen teho ainakin 130hp että ajaminen olisi mukavaa, ja trimmejä saa säädellä koko ajan, ainakin tuulessa "nojaa tuuleen". Osta Bella, näät maisemat paremmin ja ajaminen ilmaista verrattuna Finnsportiin. Mutta jos vauhdista haluu maksaa osta Finnsport, ei sekään huono ole
- Bella
Hei!
Bella 7000 saa hieman hiljaisemmaksi vaihtamalla konekopan alle raskasmaton ja äänieristämällä avotilan alla olevaa tilaa. Sieltä kantautuu turhankin paljon melua. Hyviä eristeitä saa Meluton Oy:ltä.
Bella 7000:ssa on hyvät tilat kahdelle aikuiselle. Loppuporukka voi majoittua maissa. Erillinen vessa on hyvä juttu, jos viettää pitempiä aikoja veneessä.
Moottorilla ei ole niinkään paljon väliä. Matkanopeus asettuu 6-8 solmun välille. 1000 tuntia ajetussa veneessämme ei ole ollut vielä mainittavia vikoja. Vain normaalit huollot tehty. Akselin läpivienti tulee vaihtaa noin 500 tunnin välein. Kuluva osa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod202383Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2381746Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3101305- 65969
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai53935- 39844
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.53835J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e35747Valitse, kenen kanssa seurustelet
Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan273683Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh35681