Mitä yksinäinen voisi tehdä jouluna? En halua mennä sukulaisten luo, olen täysin ulkopuolinen heidän seurassaan. Jos jään kotiin, kaikki huolestuvat, soittelevat ja kyläilevät luonani. Joulu on omituista aikaa, silloin ei saa olla yksin. TV ja radio muistuttavat aina siitä, että jouluna pitää muistaa yksinäistä lähimmäistä.
Hyvähän se on ja kaunista. Mutta miksi vaan juuri jouluna? Miksei keskikesällä, tai muuten vaan joskus?
Mietin, missä tämän suuren juhlan viettäisin. Matkoilla jossakin, tai kotimaisessa kylpylässä joulun päivät?
Onko ideoita ikä-ihmiselle?
Joulu.... yksinäisyy
22
863
Vastaukset
- 49v
Hyvä kirjoitus. Kiitos siitä. Jään tähän siivelle odottelemaan yhtä hyviä vastauksia....
- mielisin
En ole aivan yksin mutta tulevaisuudessa olen ja silloin menen ainakin Viroon kylpylään jouluksi. Kaikkein mieluiten menisin jonnekin pitkälle, Dubai, Intia, Thaimaa, Vietnam, jonnekin, mutta en voi pitää niin pitkää lomaa joulun tienoissa niin kauna kun olen töissä.
- Yleinen vuodattaja
No minä käyn aattona perhekirkossa kuuntelemassa piispaa (kirkko on täynnä perheitä, mutta hyvin sinne tällainen 1 hengen perhe mukaan mahtuu). Sitten saatan käydä kävelyllä, fiilistelen kämpillä ja kattelen ikkunasta etelän tähtiä. Nautin pelottomasta olosta kaupungilla ja hiljaisuudesta, joulurauhasta. Nukun jos nukuttaa.
- Elli yksin vieläkin
Olen katsellut joulun ajan matkoja. Vilna ainakin tuntuisi ihan mukavalta, ja edulliseltakin. Uusi paikka, uudet ihmiset ympärillä. Siinähän ne joulunpyhät hyvin menisikin. Voisin rauhassa lahjoa itseäni kaikella mielenkiintoisella asialla!
- Krusader*
Elli yksin vieläkin kirjoitti:
Olen katsellut joulun ajan matkoja. Vilna ainakin tuntuisi ihan mukavalta, ja edulliseltakin. Uusi paikka, uudet ihmiset ympärillä. Siinähän ne joulunpyhät hyvin menisikin. Voisin rauhassa lahjoa itseäni kaikella mielenkiintoisella asialla!
Keskity nykyhetkeen niin olet paras Lahja omaisillesi sitten kun joulu on, tulee jos on tullakseen.
- n..........
Krusader* kirjoitti:
Keskity nykyhetkeen niin olet paras Lahja omaisillesi sitten kun joulu on, tulee jos on tullakseen.
Jospa koluaisi läpi metsien
talvipakkassäällä
naruvyyhti olkapäällä
vankkaa oksaa etsien
Kas! sillälailla täällä
loppuu joulut yksinäisyyden!
:D
Huh hah hei ja kossua pullo. Lämmikkeeksi, ettei palellu.
- ypöyksin--
Mieheni jätti minut juuri, ja olen aivan rikki asiasta. Omat sukulaiseni ovat sellaista porukkaa, että en jaksa tällaisessa tilassa mennä sinne (enkä muutenkaan tykkäisi.)
Ennen oltiin miehen sukulaisissa, mutta nyt sekin jää. (mies varmaan menee uuden naisensa kanssa sinne joulun viettoon... mikä lisää tuskaa)
Olen myös työtön tällähetkellä, joten rahat ovat tiukassa; en voi matkustaa minnekään.
Eikä ole muita yksinäisiä ystäviä, joiden luo voisi mennä. Kaikilla perhe, tai miesystävä vähintään.
Olen joulun varmasti aivan yksin... tosin yksin olen muutenkin nykyään päivät pitkät (on tainnut kääntyä jo masennuksen puolelle oloni, koska huomaan ettei huvita edes pitää yhteyttä kehenkään... tuntuu että täytyisi esittää reipasta. mutta en voi mitään että ero ottaa näin koville, kukaan ei tunnu ymmärtävän)- *******
Hei, viestisi oli kuin minun kirjoittamani! Taidamme olla kohtalotovereita. Missäpäin mahdat majailla? Itse olen 3-kymppinen ja asustelen 05-alueella. Olisi mukava vaihdella ajatuksia samassa tilanteessa painiskelevan kanssa, joten jos haluat, kirjoittele osoitteeseeni: morojes (at) gmail.com.
Myös muut uusia ystäviä vailla olevat, laittakaa ihmeessä postia. - ypöyksin..
******* kirjoitti:
Hei, viestisi oli kuin minun kirjoittamani! Taidamme olla kohtalotovereita. Missäpäin mahdat majailla? Itse olen 3-kymppinen ja asustelen 05-alueella. Olisi mukava vaihdella ajatuksia samassa tilanteessa painiskelevan kanssa, joten jos haluat, kirjoittele osoitteeseeni: morojes (at) gmail.com.
Myös muut uusia ystäviä vailla olevat, laittakaa ihmeessä postia.017 alueelta. Ja myös n. kolmekymppinen.
Harmi, kun niin kaukana olet.... mutta voi olla että saat postia, kunhan jaksan kirjoitella enemmän.
voit kyllä kirjoitella minullekin [email protected] - 346
Ei kenenkään kannata yhden miehen perään itkeä vollottaa, onhan näitä parempiakin. Mistä voi taata, että miehesi on tuon uuden naisen kanssa kovin pitkään. Rakastuminen kestää puoli --puolitoista vuotta. ja loppu voi olla karvas.
Minä lähetin tuollaisen miehen mielelläni pois, uusia on ja heitä on joka puolella maailmaa.
- Ei jaksa yksin
Minua myös pelottaa mahdollisesti tuleva ahdistus synkkenevien päivien myötä (tarkoitan auringottomuutta) ja joulun takia! Haluaisin jonkin taikamaton, joka leijuttaisi minut jonnekin valoisaan, lämpimään paikkaan, saa olla sisätilakin, joulun ajaksi. En halua mitään joulumaisia asioita, koska en nykyään tunne mitään edes jouluna. Kaikista juhlista on tunteet minulla loppuneet, siksi ne ovat samantekeviä. Ja siksipä juuri tarvitsi saada varsikin joulu ohittaa. En halua, voi enkä uskalla mitään pitkiä matkoja ns. etelään. Mitähän voisi. Joku jo mietti kylpylää. Millaista kylpylöissä on joulun aikana? - Voi tuska.
- 280
Mikä se sellanen yksinäisyys on ja jouluna? Se on vain omaa heikkoa itsetuntoa ruveta
itsesäälissä rypemään ja sanoa itseään yksinäiseksi! Maailmassa on satoja ja tuhansia, jotka ovat Sinua varten ja odottavat Sinua! Ole rohkea ja lähde ulos, kyllä ystäviä on vaikka kuinka paljon. Jos ei kotikunnailla, niin onhan maailma suuri ja avara.
JOKAISELLE JOKU ON VARMASTI RAKKAIN. - Yksinyksi
Entäs jos ei ole sukulaisia eikä läheisiä, kukaan ei tule käymään eikä tule edes kortteja, kun ne kaikki ns. Kaverit siirtyivät erossa sen toisen puoliskon kavereiksi. Voin olla vaikka vuoden kotona, eikä puhelin soi.
- Kaikkea_hyvää_
Tässä Sinulle: Hyvää Joulua ja Parempaa Uutta Vuotta!:)
- OuluM70plus
Vanha ketju viritetty taas, mutta haitanneeko tuo.
Yksin oon tämänkin joulunajan niinkuin olin edellisen, sitä edellisen jne jne. Ja ne joulujen väliajat kans.
Joillaki ollu kuulemma pikkujouluja, minulla vain yksi, seki vuonna 1970.
Juottolaan en mee, kavut on hilijasija ja niillä tuulee. Joulukirkkoonkaan en ennään mee ku siittä tehtiin Saatanan kirkko. Eipä taija jäähä muuta mahollisuutta ku ostaa pullo kirkasta ja juuva sitä vaikka kahavin kansa. Helepottaa se vähäsen seki.
Kinkkua köntin ostan vaikka en sais ku se jää läskinä vyötärölle. Sielä se on viimejoulunenki. Ei lähe pois, ei millään!
Sattumatuttuilla on omat kuvijonsa ja ne on kaikki naimisisa eikä ne muutenkaan haluva olla missään tekemisisä minun kans niin että olokoot omisa ympyröisään, en ala häirittemmään.
Tylsää jouluva teille muillekki tylsille yksinäisille toivotan!- 7614
Kyllä joulukirkossa kannattaa käydä! Ei se mikään Saatanan kirkko ole.
- En.mene.kirkkoon
7614 kirjoitti:
Kyllä joulukirkossa kannattaa käydä! Ei se mikään Saatanan kirkko ole.
Siellä julistettava oppi on Saatanasta. Sitä tarkoitin. Nyt vielä aletaan pikkuhiljaa sotkea sekaan kuun epäjumalan oppeja, mitä on jo tapahtunut.En tiedä joko Oulussa kirkossa asti, mutta muualla seurakunnan tilaisuuksissa. Hiljaa hivutellen tuodaan Saatana seurakuntaan ja on tuotu jo. Uusi uususkonto on tulossa kaikille pakolliseksi ja vanhat kielletyiksi. Uususkonnon pää on Saatana, itse Lusifer, Antikristus. Tätä on järjestelmällisesti rakennettu yli 200 vuotta ja Suomenkin maanpetoshallitus ja kirkon johdossa olevat Saatanan kätyrit sitä johtavat.
Kannattaa ottaa itsekin selvää eikä uskoa kaikkea sitä paskaa, mitä päällemme kaadetaan. - Joopajooooo
Sun kannattaa tarkistaa lääkitys ihan ensimmäiseksi. Kun se on kohillaan niin ystävätkin todennäköisesti palaavat.
Hyvää Joulua kuitenkin. - En.mene.kirkkoon
Joopajooooo kirjoitti:
Sun kannattaa tarkistaa lääkitys ihan ensimmäiseksi. Kun se on kohillaan niin ystävätkin todennäköisesti palaavat.
Hyvää Joulua kuitenkin.Tarkistaisit nyt ensin sen oman lääkityksesi ja sitten vasta muita neuvoisit jos tuntuu olevan kohdallaan ja aihetta.
Laittaudu joulupukiksi! Ei haittaa, vaikka olisit nainen. Vein palomiesten pikkujouluun pukkia ja poistuessa hänen takki levähti auki. Takin alla oli pukki vaatteitta ja käsitykseni mukaan hänellä ei ollut pukin "kulkusia".
- lödjfggugidu
Olen päättänyt olla yksin koko joulun. Muullonkaan ei olla kiinnostuneita, niin ei mun jouluani ainakaan tartte tulla melskaamaan piloille. Olen niin nuukakin että on parempi vaan luimistella nurkissa, eipä tartte itteesä kipeeksi törsätä ostamalla lahjoja ihmisille joilla on jo kaikkea muuta paitsi kuu taivaalta.
Joulu on peruttu!- 4444444
Niin on täältäkin joulu peruttu!
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2026973
- 594622
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s364191- 713229
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161945Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271686- 171670
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹401573- 341439
- 1431227