Kieltäytykää puhumasta suomea

Gunwald

Kieltäytykää puhumasta suomea tai puhukaa niin huonoa suomea, että suomenkielinen vaihtaa puheen ruotsiin!

8

119

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Waldorff

      Luuletko, että suomalaiset olisivat kiinnostuneita?

    • smart man I am

      Kuules. Aika äkkiä menettävät asiakkaansa. Ei ne kuule ne suomenruotsalaiset yrittäjät yhtä tyhmiä ole kuin sisäsiittoinen kantaväestö joka harrastaa Ahvenanmaalla muun muassa kalastusta, nuuskan polttoa ja turkistarhausta.

    • Oj nej

      Ohjelmasi ajaa fenulit ahdinkoon. Tuskin fennulit osaavat puhua kunnollista suomea kun kirjoitustaito on mitä on. Nyt kun ihmiset lukevat kampanjastasi, he luulevat fennuleiden puhuvan huonoa suomea tahallaan ja vaihtavat ruotsiin. Nyt fennulit äkkiä ruotsia lukemaan.

      • homseksuel svekko

        Ruotsalainen mies on paniikissa kun muslimit, suomalaiset ja somaalit vievät kaikki ruotsalaiset naiset.


    • ArJuPa

      Mikä siis muuttuisi? Nytkin pahimmat svedut kieltäytyvät puhumasta suomea. Puhuvat vasta sitten, kun homma alkaa kusta omille kintuille. Monesti kaupan kassalla yrittävät ruotsinkielisissä kunnissa väkisin puhua vain ruotsia. Kyllä löytyy suomenkieli, kun meinaa häipyä maksamatta tai tarjoaa liian pientä rahaa...

      • Nyrkillä kielikylpyä

        Heh, muistan joskus aikoinaan kun yritin ostaa tupakkaa Pirttikylässä jostain kyläkaupasta. Kassalla otin kaks askia punasta mallua ja annoin ostokset kassalle. Myyjä alkoi päästeleen jotain kummaa muminaa johon vastailin että "en ymmärrä mitä yrität sanoa". pari minuttia toinen mumisi ja mä kyselin suomen enemmistön kielellä että mitä maksaa jne. No ei siitä tullut mitään joten sanoin että " jaa vai on nää ilmaiset ja kerro kiitokset kauppiaalle lahjasta". Olin juuri avaamassa ulko-ovea kun myyjä huusi perään hyvällä suomella "ne maksaa 18markkaa ja 80penniä". Palasin kassalle, maksoin ja kysyin että miksei hän voinut heti kertoa hintaa suomenkielellä. Hän ei vastannut mitään ja lähdin naureskellen pois.


      • Kyllä nykyisin kassat ensiksi puhuvat ruotsia, taidat elää jossain muutaman vuosikymmenen takaisissa muistoissa. Jätätkö muuten ulkomaillakin tavarat maksamatta, kun et saa palvelua suomeksi?


      • _hehe_
        Nyrkillä kielikylpyä kirjoitti:

        Heh, muistan joskus aikoinaan kun yritin ostaa tupakkaa Pirttikylässä jostain kyläkaupasta. Kassalla otin kaks askia punasta mallua ja annoin ostokset kassalle. Myyjä alkoi päästeleen jotain kummaa muminaa johon vastailin että "en ymmärrä mitä yrität sanoa". pari minuttia toinen mumisi ja mä kyselin suomen enemmistön kielellä että mitä maksaa jne. No ei siitä tullut mitään joten sanoin että " jaa vai on nää ilmaiset ja kerro kiitokset kauppiaalle lahjasta". Olin juuri avaamassa ulko-ovea kun myyjä huusi perään hyvällä suomella "ne maksaa 18markkaa ja 80penniä". Palasin kassalle, maksoin ja kysyin että miksei hän voinut heti kertoa hintaa suomenkielellä. Hän ei vastannut mitään ja lähdin naureskellen pois.

        "Myyjä alkoi päästeleen jotain kummaa muminaa"

        että finni haluaa ostaa "kaks pulloa jallua" ja ruokakaupassa ei myydä viinaa, joten ei ihme että myyjä oli sekaisin. Myyjä yritti kuitenkin vaan selittää että lähin ALKO on Vaasassa:


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      154
      3094
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      96
      1643
    3. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      143
      1587
    4. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      124
      1465
    5. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      380
      1459
    6. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      99
      1275
    7. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      16
      999
    8. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      48
      882
    9. Mitä ajattelit silloin kun

      Löysit hänet?
      Ikävä
      59
      862
    10. Palstan ylivoimaisesti suosituin keskustelunaihe

      Palstan suosituin keskustelunaihe näyttää olevan homoseksuaalisuus. Otsikoiden perusteella voisi kuvitella olevansa Seks
      Luterilaisuus
      260
      842
    Aihe