Alko-ovilla Jumboon

?????

Joku aika sitten joku täräytti jumbon parkkihalliin alko-ovi mallisella matkailuautolla.

Piti oikein käydä katsomassa hallin korkeus, kun tänään ajoin silläpäin,
haliin korkeus on 2,3 M joka on osoitettu virallisilla liikennemerleillä JOKAISELLA SISÄÄNKÄYNNILLÄ:

33

607

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • karavaanari jopa jäsen

      että p-paikat ovat vain pikku autoille. Karavaanari kun ostaa kerralla monen sadan euron edestä kun ei voi joka päivä käydä asuntoautolla kaupassa.

      • karavaanari.

        että parkkihallit rakennetaan niiden mukaan, jotka ovat valmiita siitä myös maksamaan. Asuntoautojen omistajat kun eivät ole valmiita maksamaan hedän vaatimaa lisäkorkeuden rakentamista.

        Oikeat karavaanarit käyvät autolla kaupassa sillä aikaa, kun matkailuvaunu on leirintäauleella. Miksi se asunto pitäisi raahata joka paikkaan? Ai niin, sorry - unohdin, jotkut eivät osaa ajaa yhdistelmää. Siksi sinne pickupin lavalle pakataan sellainen pikkuruinen, kapea ja lyhyt koppi.


      • Vantaan Jumbossa on hyvä P-alue matkailuautoille ja muille suurikokoisille autoille, mutta se ei ole hallissa sisällä vaan ulkona. Juuri sen vuoksi käynkin siellä usein matkailuautolla kaupassa.


      • toivoa siis on....
        Timontti kirjoitti:

        Vantaan Jumbossa on hyvä P-alue matkailuautoille ja muille suurikokoisille autoille, mutta se ei ole hallissa sisällä vaan ulkona. Juuri sen vuoksi käynkin siellä usein matkailuautolla kaupassa.

        Onko nyt niin, että poikkeus vahvistaa säännön, vai voidaanko tehdä muitakin johtopäätelmiä? Että jossain olisi vielä toinenkin?


    • öö joo

      kysyppäs asiaa asuntoautoilijalta. Hän sanoo, että se on suunnittelijan vika, kun on tehnyt sen parkkihallin sisäänkäynnin korkeammaksi kuin siinä kyltissä lukee. Siitä kun kuitenkin pääsee korkeammalla autolla sisään ja sitten jää kiinni siinä 230 korkeassa kohdassa.

      Sehän on sama kuin ajaisi päättyvä katu -merkin ohi ja alkaisi syytellä sunnittelijaa siellä kadun päässä siitä, ettei saa autoaan kääntymään (asuntoautoilija kun ei osaa peruuttaakaan).

      Asuntoautoilijan mielestä se katu pitäisi olla heti siitä alkupäästä suljettu, ettei sinne pääsisi lainkaan ajamaan.

      Kyllä olivat asuntoautoilijoiden kommentit todella tyhmiä silloin - olisivatkohan viisastuneet?

      Saas nähdä.....;-)

      • Lakipykälä

        parkkihallessa pitää suunnitella ehdottomasti siten että oviaukko on paljon korkeampi kuin mitä hallin sisäkorkeus. Myös ajoluiskat on rakennettava leveiksi lähtöpäistä ja kapenemaan sitten puoleentoista meriin lopussa. Näiden ehtojen pitäisi sisältyä jo rakennuslakiin.


      • jep.
        Lakipykälä kirjoitti:

        parkkihallessa pitää suunnitella ehdottomasti siten että oviaukko on paljon korkeampi kuin mitä hallin sisäkorkeus. Myös ajoluiskat on rakennettava leveiksi lähtöpäistä ja kapenemaan sitten puoleentoista meriin lopussa. Näiden ehtojen pitäisi sisältyä jo rakennuslakiin.

        ei osaa eikä viitsi lukea. hänen mielestään parkkihalliin ei esimerkiksi saa tehdä kaatoa, joka kuljettaa sinne kertyvän veden pois. Tai ainakin sitten pitää valaa betonista sisäänmenoon sitä madaltava ylimääräinen palkki, jotta sen korkeus ei vain olisi enemmän kuin parkkihallin korkeus muilla kohdin - mikä tosin on isoilla numeroilla ilmoitettu.

        Mitähä me sitten tekisimme niille päättyville kaduille? Siinähän on se liikennemerkki, joka kertoo että katu päättyy, mutta asuntoautoilija ajaa sinne silti. Mitenkähän sen kadun alkupään saisi sellaiseksi, että asuntoauto ei siitä mahtuisi? Siihenkin voisi tietyisti laittaa sellaisen betonpalkin ylös, mutta kun jakeluautojen kuitenkin pitäisi päästä - nehän osaavat sitten peruuttaa pois.

        Meillä on nyt ainakin kaksi vaikeaa ongelmaa - tai ei meillä, vaan asuntoautoilijoilla.


      • luulisin?
        jep. kirjoitti:

        ei osaa eikä viitsi lukea. hänen mielestään parkkihalliin ei esimerkiksi saa tehdä kaatoa, joka kuljettaa sinne kertyvän veden pois. Tai ainakin sitten pitää valaa betonista sisäänmenoon sitä madaltava ylimääräinen palkki, jotta sen korkeus ei vain olisi enemmän kuin parkkihallin korkeus muilla kohdin - mikä tosin on isoilla numeroilla ilmoitettu.

        Mitähä me sitten tekisimme niille päättyville kaduille? Siinähän on se liikennemerkki, joka kertoo että katu päättyy, mutta asuntoautoilija ajaa sinne silti. Mitenkähän sen kadun alkupään saisi sellaiseksi, että asuntoauto ei siitä mahtuisi? Siihenkin voisi tietyisti laittaa sellaisen betonpalkin ylös, mutta kun jakeluautojen kuitenkin pitäisi päästä - nehän osaavat sitten peruuttaa pois.

        Meillä on nyt ainakin kaksi vaikeaa ongelmaa - tai ei meillä, vaan asuntoautoilijoilla.

        pakolliseen koulutukseen kuuluu liikennemerkkien, -opasteiden ja lisäkilpien lukuharjoituksia 10h, Peruutusharjoituksia 10h ja asennekasvatusta 40h. Lisäksi on kehitettävä ajokoe, jossa on kyettävä tunnistamaan ja ymmärtämään liikennemerkkejä ja -opasteita samaan aikaan kun kuljettaa ajoneuvoa.
        Mitään ylimenokautta ei uuteen järjestelmään siirtymisessä saa olla.

        Eipä siinä kai muuta ole tehtävissä?


      • jkluio

        "Sehän on sama kuin ajaisi päättyvä katu -merkin ohi ja alkaisi syytellä sunnittelijaa siellä kadun päässä siitä, ettei saa autoaan kääntymään (asuntoautoilija kun ei osaa peruuttaakaan)."

        Tää on siis niin osuva rinnastus! Yess!


      • ++++++++

        omistan alko-ovi auton, eipä oo tullu mieleenkään yrittää tyrkkää sitä mihinkään p-halliin, korkeus on nimittäin 330 cm en oo vielä niin korkeeta hallia nähnyt!!!


      • jkluio
        ++++++++ kirjoitti:

        omistan alko-ovi auton, eipä oo tullu mieleenkään yrittää tyrkkää sitä mihinkään p-halliin, korkeus on nimittäin 330 cm en oo vielä niin korkeeta hallia nähnyt!!!

        Osa näistä tolloista jopa puolustaa niitä hölmöjä, jotka eivät piittaa mistään. tunkevat vaan "minä itte" meiningillä jonon ensimmäisenä.


    • Tonni Doberman

      Mä asuntoauton ostin,
      ja niille kostin,
      jotka taitojain epäili
      ja peruuttamasta varoitteli.

      Mä tiedän, kunkku oon,
      nyt lähden kauppaan, Jumboon.
      Pääsen oikein parkkitaloon
      muiden seuraan, jaloon.

      Kunkku ei kylttejä katso
      sillä melestään on macho
      siitä vain, sisään ajaa
      vaikka korkeus on vajaa

      Niinpä auto kattoon tartuu, jumiin jää
      Ei ymmärrä kuski, mistä johtuu tää
      Ei tule kyltti mieleen
      vaikka kaikki meni pieleen

      Suunnittelijaa syyttää suotta
      Sanoo, "ajanut oon monta vuotta"
      Oppiko edes mitään tää
      Asuntoautoilija, jääräpää.

      • Liisa Lukija

        Aikaisemmista kirjoituksita päätellen ei oppinut:-)

        Näitä sanaseppoja on mukava lukea. lisää vaan.


      • Yrittänyttä ei laiteta
        Liisa Lukija kirjoitti:

        Aikaisemmista kirjoituksita päätellen ei oppinut:-)

        Näitä sanaseppoja on mukava lukea. lisää vaan.

        ja " Kokemuksien kautta lapsi oppii "
        Mistä pirusta sitä mitään oppii jos ei uskalla kokeilla.
        Pitäkää te nynneröt vaan ne Pirkka-Passattinne siellä ihan keskellä parkkialuetta ettei vain putoa laidalta.


      • kylttejä lukenut
        Yrittänyttä ei laiteta kirjoitti:

        ja " Kokemuksien kautta lapsi oppii "
        Mistä pirusta sitä mitään oppii jos ei uskalla kokeilla.
        Pitäkää te nynneröt vaan ne Pirkka-Passattinne siellä ihan keskellä parkkialuetta ettei vain putoa laidalta.

        Lainaus: "Mistä pirusta sitä mitään oppii jos ei uskalla kokeilla."
        No esimerkiksi lukemalla - vaikkapa noita maksimi korkeuden ilmoittavia kylttejä.
        Monia asioita oppii lukemalla - jos osaa lukea.
        Polkupyörällä ajamista ei opi lukemalla, eikä jonglöörausta.
        Mutta sen oppii lukemalla, että 240 korkea auto ei mahdu 230 korkeaan parkkihalliin.


      • Yrittänyttä ei laiteta
        kylttejä lukenut kirjoitti:

        Lainaus: "Mistä pirusta sitä mitään oppii jos ei uskalla kokeilla."
        No esimerkiksi lukemalla - vaikkapa noita maksimi korkeuden ilmoittavia kylttejä.
        Monia asioita oppii lukemalla - jos osaa lukea.
        Polkupyörällä ajamista ei opi lukemalla, eikä jonglöörausta.
        Mutta sen oppii lukemalla, että 240 korkea auto ei mahdu 230 korkeaan parkkihalliin.

        Pidä sinä vaan tuosta harrastuksestasi kiinni, onhan niitä semmoisiakin jotka lukee vastaantulevien autojen rekkareitakin.
        Ei se sen huonompi ajankulu reissussa ole tuokaan kylttien lukeminen.

        Vaan minä poika kun porskutan niin siinä ei kaikkia kylttejä kerkeä tiirailemaan, ei se matka nyhräämällä etene.


      • karavaanari.
        Yrittänyttä ei laiteta kirjoitti:

        Pidä sinä vaan tuosta harrastuksestasi kiinni, onhan niitä semmoisiakin jotka lukee vastaantulevien autojen rekkareitakin.
        Ei se sen huonompi ajankulu reissussa ole tuokaan kylttien lukeminen.

        Vaan minä poika kun porskutan niin siinä ei kaikkia kylttejä kerkeä tiirailemaan, ei se matka nyhräämällä etene.

        Jätät siis yksisuuntaisesta kadusta ilmoittavan merkin huomiotta siinä kuin pysäköintikiellon pelastusväylälläkin. Parkkihallin korkeuden ilmoittava kyltti on sinulle tarpeeton, koska palolaitos tulee irroittamaan autosi, joka on kiilautunut hallin katon ja lattian väliin. Palolaitos huolehtii myös rikkontuneeen sprinkler -järjelstemän sulkemisesta. Siitäkään sinä et välitä, että vauvan kanssa ostoksilla ollut äiti odottaa tunnin poispääsyä itkevän vauvan kanssa autossa. Sanalla sanottua, olet siis asuntoautoilja! Kaikista tiellä toimijoista piittaamattomin ja itsekkäin - kaikkein halveksittavin osa tieliikennekulttuuriamme.

        En osaa sanoa, että onko se myöntenen vai kielteinen, leiventävä vai raskauttava seikka, että itse tiedostat ja myönsit tuon: "Vaan minä poika kun porskutan niin siinä ei kaikkia kylttejä kerkeä tiirailemaan, ei se matka nyhräämällä etene." Siinäpä on vähän miettimistä..... tämän provon taustoissa siis.


      • Yrittänyttä ei laiteta
        karavaanari. kirjoitti:

        Jätät siis yksisuuntaisesta kadusta ilmoittavan merkin huomiotta siinä kuin pysäköintikiellon pelastusväylälläkin. Parkkihallin korkeuden ilmoittava kyltti on sinulle tarpeeton, koska palolaitos tulee irroittamaan autosi, joka on kiilautunut hallin katon ja lattian väliin. Palolaitos huolehtii myös rikkontuneeen sprinkler -järjelstemän sulkemisesta. Siitäkään sinä et välitä, että vauvan kanssa ostoksilla ollut äiti odottaa tunnin poispääsyä itkevän vauvan kanssa autossa. Sanalla sanottua, olet siis asuntoautoilja! Kaikista tiellä toimijoista piittaamattomin ja itsekkäin - kaikkein halveksittavin osa tieliikennekulttuuriamme.

        En osaa sanoa, että onko se myöntenen vai kielteinen, leiventävä vai raskauttava seikka, että itse tiedostat ja myönsit tuon: "Vaan minä poika kun porskutan niin siinä ei kaikkia kylttejä kerkeä tiirailemaan, ei se matka nyhräämällä etene." Siinäpä on vähän miettimistä..... tämän provon taustoissa siis.

        Nuo ei paljon hytkäytä, nuo sinun uhkakuvasi.
        Jos jotakin sattuu, niin sitä vaan sattuu ajoipa yksisuuntaista tai kaksisuuntaista. Ja pennut nyt huutaa kotonaankin, sama missä ne kitisee.
        Ja herkemmin vielä sattuu tuommoisille jotka pelkää liikenteessä.

        Siinä osuit asian ytimeen että olen myös asuntoautolija, tosin olen vetänyt vaunuakin muutamia kymmeniätuhansia kilometrejä, ja henkilö ja kuorma-autoillakin olen suhannut jo 40 vuotta. Ja tietysti moottoripyörilläkin olen tiellä liikkunut. Lentokone, helikopteri, laiva, juna ja linja-auto ovat sellaisia joihin minulla ei ole lupakirjaa ollut ikinä.

        Kolareitakin on sattunut, ensin nukuin rattiin -71 jolloin tehtiin kuperkeikka ja vuonna -73 ajoin yhden Ooppelin perään kun sen kuski luki liikennevaloissa jotakin kylttiä eikä välittänyt vihreästä valosta. Nuo on niitä itseaiheutettuja. Ja tuli kerran Corolla kolmion takaa kylkeen, vaan sitä minä en osaa pitää omana syynäni.

        Että tällaisiakin taustoja voi olla jopa " asuntoautoilijalla ".


      • Yrittänyttä ei laiteta
        Yrittänyttä ei laiteta kirjoitti:

        Nuo ei paljon hytkäytä, nuo sinun uhkakuvasi.
        Jos jotakin sattuu, niin sitä vaan sattuu ajoipa yksisuuntaista tai kaksisuuntaista. Ja pennut nyt huutaa kotonaankin, sama missä ne kitisee.
        Ja herkemmin vielä sattuu tuommoisille jotka pelkää liikenteessä.

        Siinä osuit asian ytimeen että olen myös asuntoautolija, tosin olen vetänyt vaunuakin muutamia kymmeniätuhansia kilometrejä, ja henkilö ja kuorma-autoillakin olen suhannut jo 40 vuotta. Ja tietysti moottoripyörilläkin olen tiellä liikkunut. Lentokone, helikopteri, laiva, juna ja linja-auto ovat sellaisia joihin minulla ei ole lupakirjaa ollut ikinä.

        Kolareitakin on sattunut, ensin nukuin rattiin -71 jolloin tehtiin kuperkeikka ja vuonna -73 ajoin yhden Ooppelin perään kun sen kuski luki liikennevaloissa jotakin kylttiä eikä välittänyt vihreästä valosta. Nuo on niitä itseaiheutettuja. Ja tuli kerran Corolla kolmion takaa kylkeen, vaan sitä minä en osaa pitää omana syynäni.

        Että tällaisiakin taustoja voi olla jopa " asuntoautoilijalla ".

        se Ooppelin pökkäys tapahtuikin vuonna -76, eikä kuten edellisessä viestissä virheellisesti väitin -73.
        Ja moottoripyöräkortin ajoin - 67, yksityisen kuorma-autokortin -69 ja rekkakortin -73. Tosin nyt refleksit ei varmaan toimi enää niinkuin kaksikymppisenä, joten kohtapuoliin kai täytyy sitten pysähtyä lukemaan myös minunkin jokainen vastaantuleva kyltti. Hidastaahan se hiukka, vaan enpähän ole ainoa horisko joka tiellä liikkuu.


      • heh heh

        voi sanoa, että olet todella toope!


      • Kra
        karavaanari. kirjoitti:

        Jätät siis yksisuuntaisesta kadusta ilmoittavan merkin huomiotta siinä kuin pysäköintikiellon pelastusväylälläkin. Parkkihallin korkeuden ilmoittava kyltti on sinulle tarpeeton, koska palolaitos tulee irroittamaan autosi, joka on kiilautunut hallin katon ja lattian väliin. Palolaitos huolehtii myös rikkontuneeen sprinkler -järjelstemän sulkemisesta. Siitäkään sinä et välitä, että vauvan kanssa ostoksilla ollut äiti odottaa tunnin poispääsyä itkevän vauvan kanssa autossa. Sanalla sanottua, olet siis asuntoautoilja! Kaikista tiellä toimijoista piittaamattomin ja itsekkäin - kaikkein halveksittavin osa tieliikennekulttuuriamme.

        En osaa sanoa, että onko se myöntenen vai kielteinen, leiventävä vai raskauttava seikka, että itse tiedostat ja myönsit tuon: "Vaan minä poika kun porskutan niin siinä ei kaikkia kylttejä kerkeä tiirailemaan, ei se matka nyhräämällä etene." Siinäpä on vähän miettimistä..... tämän provon taustoissa siis.

        Täällä meuhkataan pelkästään liikennemerkkien ja opasteiden huomaamisesta, lukemisesta ja ymmärtämisestä. Mutta kuinkas moni henkilöautoa isommalla ajava tietää tai varsinkaan muistaa kulloinkin alla olevan ajokin äärimittoja.
        Ite oon (tulevana dementikkona) tehnyt autossa mukana pidettävän pienen kuvallisen pahvikyltin jossa näkyy selkeästi yhdistelmän pituus, leveys, korkeus ja kokonaispaino. Kyltin laitan aina tarvittaessa kojetauluun näkyville. Ei sitten tarvii kesken ajon arpoo, että mikäs se todellinen mitta taas olikaan.......


      • Yrittänyttä ei laite
        Kra kirjoitti:

        Täällä meuhkataan pelkästään liikennemerkkien ja opasteiden huomaamisesta, lukemisesta ja ymmärtämisestä. Mutta kuinkas moni henkilöautoa isommalla ajava tietää tai varsinkaan muistaa kulloinkin alla olevan ajokin äärimittoja.
        Ite oon (tulevana dementikkona) tehnyt autossa mukana pidettävän pienen kuvallisen pahvikyltin jossa näkyy selkeästi yhdistelmän pituus, leveys, korkeus ja kokonaispaino. Kyltin laitan aina tarvittaessa kojetauluun näkyville. Ei sitten tarvii kesken ajon arpoo, että mikäs se todellinen mitta taas olikaan.......

        on tuossa täsmälleen oikeassa.
        Eli kyllä tääällä joukossa on vielä joku kartalla olevakin !

        Varsinkin jos ajokki vielä vaihtuu tiuhaan, niin ei noita mittoja tule aina ulkoa opeteltua.
        Ehkä silloin jos ikänsä ajaa samalla tai samankokoisella laitteella, niin lopulta oppii jopa tietämään ulkomitatkin. Ja nekin kokemuksien kautta.

        Nyt galluppi, kuinka moni muistaa / tietää nykyisten kulkupeliensä tarkat mitat lunttaamatta ?
        Minä ainakaan en.


      • karavaanari.
        Yrittänyttä ei laite kirjoitti:

        on tuossa täsmälleen oikeassa.
        Eli kyllä tääällä joukossa on vielä joku kartalla olevakin !

        Varsinkin jos ajokki vielä vaihtuu tiuhaan, niin ei noita mittoja tule aina ulkoa opeteltua.
        Ehkä silloin jos ikänsä ajaa samalla tai samankokoisella laitteella, niin lopulta oppii jopa tietämään ulkomitatkin. Ja nekin kokemuksien kautta.

        Nyt galluppi, kuinka moni muistaa / tietää nykyisten kulkupeliensä tarkat mitat lunttaamatta ?
        Minä ainakaan en.

        tosin minullakin on sellainen "luntti" hanskalokerossa. Siinä on sekä vaunun että vetoauton tarkat mitat ja painot. Osa niistä tiedoistahan on rekisteriotteessa. Mutta kyllä korkeus ja leveys on oltava muistissakin että ei tarvitse "jokaisen" sillan eteen pysähtyä.


      • Kale 32
        karavaanari. kirjoitti:

        tosin minullakin on sellainen "luntti" hanskalokerossa. Siinä on sekä vaunun että vetoauton tarkat mitat ja painot. Osa niistä tiedoistahan on rekisteriotteessa. Mutta kyllä korkeus ja leveys on oltava muistissakin että ei tarvitse "jokaisen" sillan eteen pysähtyä.

        LMC:ssä läpinäkyvä tarra tuulilasissa jossa on auton korkeus ja leveys. Ihan alkuperäisasennuksena...:)


      • tane 9
        heh heh kirjoitti:

        voi sanoa, että olet todella toope!

        Ottaa vaan riittävästi vauhtia niin sopii se.
        Niin rekka-autokuskitkin joskus koittaa matalien siltojen alle sopia.Tosin huonosti nekin sopii
        Olisiko asenne kasvatuksella myös heille jotain tekemistä
        Saa rekkautokuskikin suoralla moottoritellä autonsa katolleen
        Taito sekin on ,mutta kai ammatitaito kaadossakin auttaa


      • jkluio
        tane 9 kirjoitti:

        Ottaa vaan riittävästi vauhtia niin sopii se.
        Niin rekka-autokuskitkin joskus koittaa matalien siltojen alle sopia.Tosin huonosti nekin sopii
        Olisiko asenne kasvatuksella myös heille jotain tekemistä
        Saa rekkautokuskikin suoralla moottoritellä autonsa katolleen
        Taito sekin on ,mutta kai ammatitaito kaadossakin auttaa

        Mitä nuo rekka-autot tähän kuuluvat? Tämä on karavaanaripalsta ja täällä haukutaan karavaanareita, ettäs tiedät!

        Vai ovatko asuntoautoilijat niin lapsellisia, että mitä isto edellä sitä pienet perässä? Seko sinut oikeuttaa tuuttaamaan autosi jumiin parkkitaloon, kun rekatikin (kilometrihin nähden TOSI HARVOIN) jääväät siltaan kiinni? Ihme logiikka!?


      • late 7
        jkluio kirjoitti:

        Mitä nuo rekka-autot tähän kuuluvat? Tämä on karavaanaripalsta ja täällä haukutaan karavaanareita, ettäs tiedät!

        Vai ovatko asuntoautoilijat niin lapsellisia, että mitä isto edellä sitä pienet perässä? Seko sinut oikeuttaa tuuttaamaan autosi jumiin parkkitaloon, kun rekatikin (kilometrihin nähden TOSI HARVOIN) jääväät siltaan kiinni? Ihme logiikka!?

        Ei niitä asuntoautoja nyt niin montaa uskoisin olevan jossain markettien parkkihallissa jumissa.
        Katso kekkuli kun tällä palstalla useasti irvistelee rekkakuskit asuntoautokuljettajia ,kun he eivät osaa mitään
        Taidat olla rekkakuski puhelin korvalla ajaessasi.Puupopot jalassasi
        ja tienaat 10 ecua tunti
        Ja ainoastaan menet peruuttamalla 40 tn kuormaa päällä
        Huippu ammattilainen
        Oletko tänään jo kaatanut autoa ,vai oletko jo kännissä?


      • silleen!
        late 7 kirjoitti:

        Ei niitä asuntoautoja nyt niin montaa uskoisin olevan jossain markettien parkkihallissa jumissa.
        Katso kekkuli kun tällä palstalla useasti irvistelee rekkakuskit asuntoautokuljettajia ,kun he eivät osaa mitään
        Taidat olla rekkakuski puhelin korvalla ajaessasi.Puupopot jalassasi
        ja tienaat 10 ecua tunti
        Ja ainoastaan menet peruuttamalla 40 tn kuormaa päällä
        Huippu ammattilainen
        Oletko tänään jo kaatanut autoa ,vai oletko jo kännissä?

        Mutta kymmeniä tuhansia kilometrejä pitkin eurooppaa vaunua vaunua vetäneenä voin sanoa, että rekat (rekkakuskit) ovat parhaita kumppaneita tienpäälle. He osaavat lukea liikennettä - kuten autokoulussa sanotaan: ennakoivan ajon. He eivät koskaan härnää pienempiään. Ainakaan minua ei ole härnätty, vaikka pitkä mäki on joskus ottanut "veturin" voimille. Siinä on sitten ryömitty "ryömintäkaistaa" yhdessä. Tietysti minäkin koitan ottaa raskaat ajoneuvot huomioon. Miksi mennä eteen törttöilemään esim. sivutieltä ja pakottaa toinen ensin jarruttamaan ja taas kiihdyttämään normaliin nopeuteen, tms. Rekata myös näkevät taakseen toisin kuin monet muut kuskit. Mm. ohitusvilkku -kulttuuri toimii hienosti.

        Toinen asia on, että en ole koskaan vaunua käsin vetänyt tai työntänyt. Siinä on edessä sellainen aisa, jonka saa kiinni auton koukkuun. Sitä vaunua sitten siirretään vetoauton voimilla, sekä etuperin että takaperin, suoraan ja mutkaan. Parkkiin ja taskuparkkiin, jos pituudestaan mahtuu. Leveyttä on 2.5m ja korkeutta 2.8m. sellaiselle kadulle en yritä, jonka leveydeksi ilmoitetaan 2.2m. Parkkihalliin ei tarvitse vaunua yleensäkään viedä, mutta jos tarvitsisi, niin tarkistaisin, että korkeutta on vähintään sen 2.8m. Aivan kuten siltojen alituksessakin. Helppoa eikö totta!? Ei tarvitse marista saati syytellä toisia.

        Oikeassa toki olet siinä, ettei niitä autoja siellä parkkihalleissa tämän tästä jumissa ole. Muutama viikko sitten oli ja se ylitti uutiskynnyksen. Sellaisen inhimillisen töppäyksen me toki voimme ymmärtää. Sen sijaan sitä en ymmärrä, että tässä keskustelussa sitä ei tunnusteta töppäykseksi ja tapahtumasta jopa syytellään muita!!

        Olen minäkin liikenteessä töppäillyt, en tosin vaunun kanssa (vielä). Ylonopeutta on tullut ajettua ja punaisia päin sekä tahallaan että kerran "vaihingossakin", mutta en minä niistä suunnittelijoita syytä tai selittele jotain puutaheinää. Minä töppäsin ja sillä sipuli - ja yritän jokaisesta kerrasta oppia.

        Tämä täällä esiintyvä ylimielinen ja piittaamaton asenne tässä asiassa vituttaa ja kirjoituttaa.


      • sillain 9
        silleen! kirjoitti:

        Mutta kymmeniä tuhansia kilometrejä pitkin eurooppaa vaunua vaunua vetäneenä voin sanoa, että rekat (rekkakuskit) ovat parhaita kumppaneita tienpäälle. He osaavat lukea liikennettä - kuten autokoulussa sanotaan: ennakoivan ajon. He eivät koskaan härnää pienempiään. Ainakaan minua ei ole härnätty, vaikka pitkä mäki on joskus ottanut "veturin" voimille. Siinä on sitten ryömitty "ryömintäkaistaa" yhdessä. Tietysti minäkin koitan ottaa raskaat ajoneuvot huomioon. Miksi mennä eteen törttöilemään esim. sivutieltä ja pakottaa toinen ensin jarruttamaan ja taas kiihdyttämään normaliin nopeuteen, tms. Rekata myös näkevät taakseen toisin kuin monet muut kuskit. Mm. ohitusvilkku -kulttuuri toimii hienosti.

        Toinen asia on, että en ole koskaan vaunua käsin vetänyt tai työntänyt. Siinä on edessä sellainen aisa, jonka saa kiinni auton koukkuun. Sitä vaunua sitten siirretään vetoauton voimilla, sekä etuperin että takaperin, suoraan ja mutkaan. Parkkiin ja taskuparkkiin, jos pituudestaan mahtuu. Leveyttä on 2.5m ja korkeutta 2.8m. sellaiselle kadulle en yritä, jonka leveydeksi ilmoitetaan 2.2m. Parkkihalliin ei tarvitse vaunua yleensäkään viedä, mutta jos tarvitsisi, niin tarkistaisin, että korkeutta on vähintään sen 2.8m. Aivan kuten siltojen alituksessakin. Helppoa eikö totta!? Ei tarvitse marista saati syytellä toisia.

        Oikeassa toki olet siinä, ettei niitä autoja siellä parkkihalleissa tämän tästä jumissa ole. Muutama viikko sitten oli ja se ylitti uutiskynnyksen. Sellaisen inhimillisen töppäyksen me toki voimme ymmärtää. Sen sijaan sitä en ymmärrä, että tässä keskustelussa sitä ei tunnusteta töppäykseksi ja tapahtumasta jopa syytellään muita!!

        Olen minäkin liikenteessä töppäillyt, en tosin vaunun kanssa (vielä). Ylonopeutta on tullut ajettua ja punaisia päin sekä tahallaan että kerran "vaihingossakin", mutta en minä niistä suunnittelijoita syytä tai selittele jotain puutaheinää. Minä töppäsin ja sillä sipuli - ja yritän jokaisesta kerrasta oppia.

        Tämä täällä esiintyvä ylimielinen ja piittaamaton asenne tässä asiassa vituttaa ja kirjoituttaa.

        Kuules poika ,useammin rekkoja on väärinpäin, kuin asuntoautoja ajanut parkkihallin kattoon kiinni
        Sinähän taitava ukko olet ajamaan ,yhtä taitava kuin minun muija neuvoo kuskin vieressä.
        Jos kaikki olisi yhtähyviä kuskeja kuin sinä ,niin eipä niitä onnettomuuksia saittuisikaan
        Olisi Konginkangaskin jäänyt tapahtumatta
        Ihminen kun ei perkele ole täydellinen ,paina sääkin se kaaliisi.


      • jkluio
        sillain 9 kirjoitti:

        Kuules poika ,useammin rekkoja on väärinpäin, kuin asuntoautoja ajanut parkkihallin kattoon kiinni
        Sinähän taitava ukko olet ajamaan ,yhtä taitava kuin minun muija neuvoo kuskin vieressä.
        Jos kaikki olisi yhtähyviä kuskeja kuin sinä ,niin eipä niitä onnettomuuksia saittuisikaan
        Olisi Konginkangaskin jäänyt tapahtumatta
        Ihminen kun ei perkele ole täydellinen ,paina sääkin se kaaliisi.

        ihan kaikki kotona? Pitäisköhän sun lopettaa ainakin toi autolla ajaminen, jos kerran muijjaskin jo on sitä mieltä.


      • myös ihmettelevä
        jkluio kirjoitti:

        ihan kaikki kotona? Pitäisköhän sun lopettaa ainakin toi autolla ajaminen, jos kerran muijjaskin jo on sitä mieltä.

        Oletko rekkakuski ,kun et edes lukea osaa, puupää.
        Onko ämmäs oikein lihavakin? Paljonko työntää kuulaa ?


      • karavaanari.
        sillain 9 kirjoitti:

        Kuules poika ,useammin rekkoja on väärinpäin, kuin asuntoautoja ajanut parkkihallin kattoon kiinni
        Sinähän taitava ukko olet ajamaan ,yhtä taitava kuin minun muija neuvoo kuskin vieressä.
        Jos kaikki olisi yhtähyviä kuskeja kuin sinä ,niin eipä niitä onnettomuuksia saittuisikaan
        Olisi Konginkangaskin jäänyt tapahtumatta
        Ihminen kun ei perkele ole täydellinen ,paina sääkin se kaaliisi.

        "Ihminen kun ei perkele ole täydellinen"
        joo, ja senkö takia et edes yritä?
        "Emmää ku ei muutkaa", niinkö?
        "mää oon täällä vaan töissä", sun suustasko?

        Niiden rekkojen kilometrimäärät on pikkusen erilaiset kuin hörhöjen koppiautoilijoiden. En yhtään ihmettelis, vaikka olis kuitenkin niin, että koppiauto on katostaan kiinni useammin kuin rekka nurin, kun se lasketaan ajettua kilometriä kohden.


      • ei rekkakuski
        karavaanari. kirjoitti:

        "Ihminen kun ei perkele ole täydellinen"
        joo, ja senkö takia et edes yritä?
        "Emmää ku ei muutkaa", niinkö?
        "mää oon täällä vaan töissä", sun suustasko?

        Niiden rekkojen kilometrimäärät on pikkusen erilaiset kuin hörhöjen koppiautoilijoiden. En yhtään ihmettelis, vaikka olis kuitenkin niin, että koppiauto on katostaan kiinni useammin kuin rekka nurin, kun se lasketaan ajettua kilometriä kohden.

        Oletko se sinä ,joka rupesit kääntämään rekkaa junanradalla Jyväskylässä?
        Lahden moottoritiellä rekka nurin suoralla tiellä .Taitavaa porukkaa
        En ole vielä kuullut että caravaanari olisi näin tehnyt

        Oletko muuten kuullut että ?Jos kaikilla olisi järkeä ,niin se olisi ilmaista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 173
      5109
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4613
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      2946
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1947
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1737
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1720
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1716
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1623
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe