Maailmanympärimatka ja budjetti

Lensa

Hellou!

Ihanaisen yksinmatkan jälkeen Austraaliaan, niin hinku päästä vielä vähän enemmän vain kasvoi :) Nyt ajatuksena olisi sitten maailmanympärimatka. Pysähdyksinä olisi Kiina,Thaimaa, Kamboja (sun muita), Australia, Uusi-Seelanti, Etelä-Amerikasta parit paikat ja jenkkejen kautta kotiin. Matkustusaika puolesta vuodesta vuoteen.

Mutta tämä riippunee nyt sitten siitä budjetista. Kuinka paljon rahaa kannattaa säästää ennen matkaa? Koska en ole enään opiskelija ja matkan ajankohtana (parin kolmen vuoden kuluttua) olen jo lähempänä kolmeakymppiä, niin ainaskaan Kilroyn kauttaa joudun maksamaan kalliimman hinna lentolipuista. Mutta kuinka paljolla pärjää maailmalla jos Ei tee hantti hommia? Vaikka niitä voisin kyllä myös tehdä jos sydän haluaakin jäädä jollekin rannalle pidemmäksi aikaa :)

Anyone?

Lensa

26

8524

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • frangrabba

      kai alle 100000€ pärjää jollet oikein paljon tuhlaa,se taas riippuu ihan sinusta,toiset menee melkein ilmatteeksi

      • katse peiliin?

        Voisi luulla että itse olet oikea henkilö arvioimaan omaa kulutustasi (ja tarpeitasi) matkalla jos kerran puoli palloa jo olet itseksesi kiertänyt ööh.. ??


      • Lensa
        katse peiliin? kirjoitti:

        Voisi luulla että itse olet oikea henkilö arvioimaan omaa kulutustasi (ja tarpeitasi) matkalla jos kerran puoli palloa jo olet itseksesi kiertänyt ööh.. ??

        Ensinnäkin, olen käynyt Australiassa 2 viikon lomalla mikä on AIKA eri asia kuin 12 kk reppureissaaminen. Enkä ymmärrä minkä takia pitää näihin vastata jos ei ole mitään järkevää millä tulla? Hankkikaa oma, parempi elämä, jookos?

        Elikkä, asiallisia vastauksia,asiallisilta ihmisiltä, kiitos :)

        t.Lensa


      • skola48
        Lensa kirjoitti:

        Ensinnäkin, olen käynyt Australiassa 2 viikon lomalla mikä on AIKA eri asia kuin 12 kk reppureissaaminen. Enkä ymmärrä minkä takia pitää näihin vastata jos ei ole mitään järkevää millä tulla? Hankkikaa oma, parempi elämä, jookos?

        Elikkä, asiallisia vastauksia,asiallisilta ihmisiltä, kiitos :)

        t.Lensa

        Ainahan noita mulkeroita löytyy. Minäkin olen jollekin viestittänyt hiukan piruillen joskus. On niitä niinkin pöllöjä huuhailijoita, ettei ihan ilman rankkaa huumoria voi niitä ohittaa!
        Mutta minä olen kiertänyt kolme kuukautta ja 11 valtiota systeemillä jokunen vuosi takaperin ja sain hukattua noin 3500 euroa koko roskaan. Reppumatkalla, jolla kylläkin sain paljon ilmaisaterioitakin, ja -majoituksia. Joku muu kertoi tuhlanneensa kolme kertaa enemmän samaan. Ja kun otetaan huomioon aikalisä, luulen että sinä menetät vuoden reissulla oikeasti noin 22000 euroa????????????
        Kommenttisi?


      • Lensa
        skola48 kirjoitti:

        Ainahan noita mulkeroita löytyy. Minäkin olen jollekin viestittänyt hiukan piruillen joskus. On niitä niinkin pöllöjä huuhailijoita, ettei ihan ilman rankkaa huumoria voi niitä ohittaa!
        Mutta minä olen kiertänyt kolme kuukautta ja 11 valtiota systeemillä jokunen vuosi takaperin ja sain hukattua noin 3500 euroa koko roskaan. Reppumatkalla, jolla kylläkin sain paljon ilmaisaterioitakin, ja -majoituksia. Joku muu kertoi tuhlanneensa kolme kertaa enemmän samaan. Ja kun otetaan huomioon aikalisä, luulen että sinä menetät vuoden reissulla oikeasti noin 22000 euroa????????????
        Kommenttisi?

        saa käyttää pirullisiin kommentteihin, mutta tehköön sitä jossain mualla :)

        Miksi en haluaisi käyttää 22000 egeä maailman matkaamiseen? Enkä usko että minulta noin paljon menisikään tietäen että olen budjettireissulla. Töitäkin voi tehdä vaikkapa Ausseissa omenanpoimijana jos paniikki iskee. Mutta ajatuksena on 1000 e/kk budjetti ja voihan sitä sitten aina tulla aikaisemminkin kotiin jos näyttää siltä että rahat eivät meinaa millään riittää...kait :)

        Harmi että mielestäsi "hukkasit" rahasi koko "roskaan".


      • janne m
        Lensa kirjoitti:

        saa käyttää pirullisiin kommentteihin, mutta tehköön sitä jossain mualla :)

        Miksi en haluaisi käyttää 22000 egeä maailman matkaamiseen? Enkä usko että minulta noin paljon menisikään tietäen että olen budjettireissulla. Töitäkin voi tehdä vaikkapa Ausseissa omenanpoimijana jos paniikki iskee. Mutta ajatuksena on 1000 e/kk budjetti ja voihan sitä sitten aina tulla aikaisemminkin kotiin jos näyttää siltä että rahat eivät meinaa millään riittää...kait :)

        Harmi että mielestäsi "hukkasit" rahasi koko "roskaan".

        mietin itse justiin samaa asiaa. en ole kolmea viikkoa pidempään ollut reissussa niin vaikea arvioida omaa budjettia. lähtö kolmen kuukauden päästä ja asiat vielä vähän hakusessa. toi 1000 kuussa taitaa olla ihan hyvä linjaus. aion itse ainakin viettää halvemmissa paikoissa aikaa kauemmin jotta budjetti ei ihan karkaa käsistä..ite aion olla reissussa 6kk-10kk


      • Lensa
        janne m kirjoitti:

        mietin itse justiin samaa asiaa. en ole kolmea viikkoa pidempään ollut reissussa niin vaikea arvioida omaa budjettia. lähtö kolmen kuukauden päästä ja asiat vielä vähän hakusessa. toi 1000 kuussa taitaa olla ihan hyvä linjaus. aion itse ainakin viettää halvemmissa paikoissa aikaa kauemmin jotta budjetti ei ihan karkaa käsistä..ite aion olla reissussa 6kk-10kk

        mielelläsi sitten takasintultuasi, että miten meni :) Ja aivan loistavaa matkaa!!!


      • skola48
        Lensa kirjoitti:

        saa käyttää pirullisiin kommentteihin, mutta tehköön sitä jossain mualla :)

        Miksi en haluaisi käyttää 22000 egeä maailman matkaamiseen? Enkä usko että minulta noin paljon menisikään tietäen että olen budjettireissulla. Töitäkin voi tehdä vaikkapa Ausseissa omenanpoimijana jos paniikki iskee. Mutta ajatuksena on 1000 e/kk budjetti ja voihan sitä sitten aina tulla aikaisemminkin kotiin jos näyttää siltä että rahat eivät meinaa millään riittää...kait :)

        Harmi että mielestäsi "hukkasit" rahasi koko "roskaan".

        USEAMPI tonni! Ei se itse eläminen ja asuminen niin hirveitä tee. Varmaan kuitenkin katsot aika monta nähtävyyttä sisäänpääsymaksuineen ja vietät välillä vähän juhlaa?? Ostat muutaman rätin, ja huonolla tuurilla lekuria rahoitat. On tuossa esityksessäni n.s. hätävaraa, mutta niin pitää ollakin, eikö vain?
        Ai jaa, että sanoin "hukkasin roskaan", en sitä kuitenkaan tarkoita, sehän on vain sanonta! Niin pääsee kotiin jos tulee hätä miltä kantilta tahansa. Hommaa sitten se työlupa sinne Ausseihin etteivät heitä heti ulos jos satut jäämään "nalkkiin"! Hauskaa matkaa sulle!


    • Kissus

      Myös minä ja mieheni suunniottelemme lähtevämme muutaman vuoden kuluttua maailmanympärimatkalle. Ajattelimme, että matkaan varaisimme n. 6kk. aikaa ja budjetiksi ajattelin 200€/vrk. Tuo saattaa kuullostaa aika suurelta budjetilta, mutta haluan, että rahat riittävät kunnolla koko matkaksi. Päälle tulee lentoliput, joihin ajattelin budjetoida n. 5000 euroa. Kokonaissumma on aika huikea, mutta ei sitten tarvitse rypistellä :).
      Suunnitelmissa on tässä vaiheessa: Peking-Tokio-Sydney (johon tähtäämme uudeksi vuodeksi) -Wellinton- Fidji- Galapagos (jossa viikon risteily saarilta toiselle)- Peru- Brassit tai Argentina--- ja jostain euroopan kautta kotiin. Suurin aika menee varmaan tuolla Australiassa ja Uudessa seelannissa = ehklä se viisumin antama 2kk.

      • Perdone

        Tuohon summaan päädytään 6 kuukauden matkalla! Varmaankin tarkoitit 200 viikossa? Miten noin suuren summan ehtii normaali matkalainen kuluttamaan? Kun vain Tokio, Uusi-Seelanti, Fidji ja Galapagos Euroopan lisäksi ovat kalliita yöpyä ja syödä. Minä aion tehdä saman tai pitemmän reissun noin 22000euroon!


      • Kissus
        Perdone kirjoitti:

        Tuohon summaan päädytään 6 kuukauden matkalla! Varmaankin tarkoitit 200 viikossa? Miten noin suuren summan ehtii normaali matkalainen kuluttamaan? Kun vain Tokio, Uusi-Seelanti, Fidji ja Galapagos Euroopan lisäksi ovat kalliita yöpyä ja syödä. Minä aion tehdä saman tai pitemmän reissun noin 22000euroon!

        Tiedän, että summa ON ylimitoitettu, mutta parempi niin = jos sairastuu tms. ei joudu paniikkiin olipa missä vaan. Sama juttu jos jää esim. lennolta ja pitää bookata uudet. Myös se mainittu Galapagosinristeily maksaa hengeltä n. tonnin viikossa eli sekin on huomioitava. Samoin lisää tulevia maan sisäisiä lentoja esim. Ausseissa ja Uudessa Seelannissa.
        Pelkästään majoittumiseen menee jo jonkinmoinen summa päivässä ja syödäkkin pitää. Kun reissussa on kaksi aikuista ihmistä, on parempi ylimitoittaa matkabudjetti kuin katua jossain toisella puolen palloa sitä, että ei ottanut riittävää budjettia.
        Tarkoitus ei ole matkustaa vain lentäen = junalla, laivalla, bussilla jne...maiden sisällä, nekin maksaa. Myös mahdollisia aluemaksuja (luonnonsuojelualueet) tulee pakostakin, samoin nähtävyyksiin sisäänpääsymaksuja. Kun lasketaan majoittumiseen 50€/vrk ruokaan 20€/vrk/hlö kulkemiseen paikan päällä (bussit junat yms.) n. 15€/vrk. ja mahdolliset pääsyliput jne. n. 10€/vrk. päästään jo summaan joka ylittää satasen päivässä. Kalliissa maissa nuo lasketut summat ylittyy roimasti, mutta halvelmmissa taas ei = kompensoi budjettia.

        Mun tyyli on aina ollut, että parempi liikaa rahaa mukana (sillä sitä saa tuoda takaisinkin) kuin katua.


      • matkaileen
        Kissus kirjoitti:

        Tiedän, että summa ON ylimitoitettu, mutta parempi niin = jos sairastuu tms. ei joudu paniikkiin olipa missä vaan. Sama juttu jos jää esim. lennolta ja pitää bookata uudet. Myös se mainittu Galapagosinristeily maksaa hengeltä n. tonnin viikossa eli sekin on huomioitava. Samoin lisää tulevia maan sisäisiä lentoja esim. Ausseissa ja Uudessa Seelannissa.
        Pelkästään majoittumiseen menee jo jonkinmoinen summa päivässä ja syödäkkin pitää. Kun reissussa on kaksi aikuista ihmistä, on parempi ylimitoittaa matkabudjetti kuin katua jossain toisella puolen palloa sitä, että ei ottanut riittävää budjettia.
        Tarkoitus ei ole matkustaa vain lentäen = junalla, laivalla, bussilla jne...maiden sisällä, nekin maksaa. Myös mahdollisia aluemaksuja (luonnonsuojelualueet) tulee pakostakin, samoin nähtävyyksiin sisäänpääsymaksuja. Kun lasketaan majoittumiseen 50€/vrk ruokaan 20€/vrk/hlö kulkemiseen paikan päällä (bussit junat yms.) n. 15€/vrk. ja mahdolliset pääsyliput jne. n. 10€/vrk. päästään jo summaan joka ylittää satasen päivässä. Kalliissa maissa nuo lasketut summat ylittyy roimasti, mutta halvelmmissa taas ei = kompensoi budjettia.

        Mun tyyli on aina ollut, että parempi liikaa rahaa mukana (sillä sitä saa tuoda takaisinkin) kuin katua.

        Onpa kiva joskus lukea että matkaa suunnitellaan kunnon budjetilla. Useimmiten tuntuu olevan tarkoitus päästä mahdollisimman halvalla ja tehdä töitä matkalla ja ainakin köyhemmissä maissa se on pois paikallisilta asukkailta. Paikallisten palvelujen käyttämisellä, olipa se sitten ravintola, hotelli tai muuta tuetaan asukkaita eikä olla heidän syötettävinä siellä. Sisältäkää afrikka matkaanne, Saharan eteläpuolelta, Tansania-Kenia tai jokin ja käykää safarilla jossain puistossa.


      • hahhe
        Kissus kirjoitti:

        Tiedän, että summa ON ylimitoitettu, mutta parempi niin = jos sairastuu tms. ei joudu paniikkiin olipa missä vaan. Sama juttu jos jää esim. lennolta ja pitää bookata uudet. Myös se mainittu Galapagosinristeily maksaa hengeltä n. tonnin viikossa eli sekin on huomioitava. Samoin lisää tulevia maan sisäisiä lentoja esim. Ausseissa ja Uudessa Seelannissa.
        Pelkästään majoittumiseen menee jo jonkinmoinen summa päivässä ja syödäkkin pitää. Kun reissussa on kaksi aikuista ihmistä, on parempi ylimitoittaa matkabudjetti kuin katua jossain toisella puolen palloa sitä, että ei ottanut riittävää budjettia.
        Tarkoitus ei ole matkustaa vain lentäen = junalla, laivalla, bussilla jne...maiden sisällä, nekin maksaa. Myös mahdollisia aluemaksuja (luonnonsuojelualueet) tulee pakostakin, samoin nähtävyyksiin sisäänpääsymaksuja. Kun lasketaan majoittumiseen 50€/vrk ruokaan 20€/vrk/hlö kulkemiseen paikan päällä (bussit junat yms.) n. 15€/vrk. ja mahdolliset pääsyliput jne. n. 10€/vrk. päästään jo summaan joka ylittää satasen päivässä. Kalliissa maissa nuo lasketut summat ylittyy roimasti, mutta halvelmmissa taas ei = kompensoi budjettia.

        Mun tyyli on aina ollut, että parempi liikaa rahaa mukana (sillä sitä saa tuoda takaisinkin) kuin katua.

        Siis. Mä en tiedä yhtään että kuinka paljon ne RTW-passit maksaa, tiiän vain sen että se riippuu sun mannertenvälisten lentojen Arrival- ja Departure spoteista, lentokilsoista yms.
        Mutta toi 200E/ päivä kuulostaa kyllä aikas uskomattoman suurelta. Toki on hyvä varautua ja budjetoida matkansa yläkanttiin, mutta toi on kyllä aika överi.
        Euroopassa semmone karu päiväbudjetti on se 40-50 egee lännessä ja kevyesti puolet veks idässä. Aasiassa päivän vetelee kahellakybällä Thaimaassa, Viidellätoista Laosissa ja Kambodzassa, Vietnamissa voi mennä jopa kymppiin päivä. Malesia on snadisti halvempi kuin Thaimaa, jos pysyttelee veke suurimmista turistirysissä. Intiassa myös päiväbudjetti voi olla hyvinkin mallia 10e päivä. Toki kaikki riippuu aivan siitä, kuinka nirso olet majapaikkojen suhteen. Noilla budjeteilla ei joka yö olla ilmastoidussa huoneessa, mutta puol vuotta itse jaksoin moisilla budjeteilla.


    • homeinlapland

      Uudessa Seelannissa ja Australiassa on paljon sesonkityöläisiä work-holiday viisumilla. Kuulema löytää töitä helposti ainakin hedelmien poiminta-aikana. Katso myös www.wwoof.org Siinä on mahdollisuus edulliseen matkailuun. Jos haluat kysyä lisää, kirjoita mulle: [email protected]

      t. Jaana

    • Matti Lappalainen

      Kun jätät kalleimmat paikkakunnat pois ja elät niukasti niin 10.000 € lentoliput about 2500 € voisit selvitä. Halpoja repputuristin yösijoja löytyy hyvin ainakin Etelä-Amerikasta, Uudesta-Seelannista ja Australiasta. Moorealtakin löytyi uimarannalta huone 15 eurolla, vaikka Tahiti onkin kallis. Jos sulla on joku erikoisosaaminen (muusikko, putkimies, timpuri...) voit tehdä pimeitä töitä matkalla. Sesonkina Uudessa-Seelannissa ja Australiassa voi kerätä hedelmiä. Sinne lennätetään kerääjiä saarilta joka vuosi. Tunnen useita, jotka kiertäävät maailmaa purjeveneellä tehden töitä välillä kun sattuu töitä löytymään. www.snoopy.fi

    • BeforeItsTooLate

      Minä ja mieheni ( /- 30 vee) ollaan lähdössä talveksi maailmanympärimatkalle. Löysin tämmöisen sivuston, jonka mallibudjetti näyttää aika hyvältä - ollaan budjetoitu kutakuinkin samoja summia niihin maihin mitkä samoja tän mallibujetin kanssa. Tossa näyttäis olevan summittaiset päiväbudjetit maanosittain ja sit tarkempi taulukko linkin takana: http://www.maailmanympari.info/maailmanympari_budjetti.html

      Itse otettiin lennot Kilroyn kautta ja maksettiin noin 3000 e / hlö. Siihen päälle jotain lentoja Etelä-Amerikassa vielä.

      Sanoisin nyt ennen reissua tekemälläni taustatyöllä, että 10 000 / 6 kk riittää hyvin, sisältäen lennot. Eikä tarvitse tuolla summalla ihan pahimmissa torakkaluukuissa asua. Huomattavasti halvemmalla pääsee varmasti jos ei mene esim. Ausseihin tai USA:n, tai harrasta kalliita lajeja kuten sukellus.

      • peppilotta_

        Hei BeforeItsTooLate!
        Mihin päin olette menossa ja minkälaisilla aikatauluilla? Tarkoitus on myös kevättalvella tehdä irtiotto arjesta ja lähteä mieheni kanssa reissaamaan ( /-30v). Joko teemme maailmanympärimatkan tai sitten jos työstä emme saa tarpeeksi vapaata niin jäämme Aasian alueelle oleilemaan.

        Mielenkiinnolla odottelen muiden matkasuunnitelmia


    • Miss RoundTheWorld

      Täällä toinen -30v pariskunta joka suunnittelee noin vuoden irtiottoa arjesta. Tarkoitus on lähteä syksyllä 2012 matkaan joko vuorotteluvapaan turvin tai jos se ei työnantajalle sovi niin irtisanoutumalla.

      Emme aio ostaa lentolippupakettia (rtw) vaan hankkia lentoja sitä mukaa kun matka etenee. Tämä tulee ehkä kalliimmaksi, mutta maksamme mielellämme ekstraa "vapaudesta". Tulevat matkakohteet on päätetty lähinnä maanosan tarkkuudella. Molempia kiinnostaa Aasia ja Väli-Amerikka.

      Tavoitteena on saada rahaa kasaan vähintään 20 000 €/hlö (säästössä on nyt 12000 €/hlö). Tosin tästä summasta pitäisi säästää myös pieni pesämuna kotiinpaluuta varten. Mukavuudenhalu on kasvanut iän karttuessa sen verran ettei enää ihan hirveimpiin ludeluukkuihin pysty majoittumaan ;) Kalliita harrastuksia meillä ei ole (esim. sukellus), mutta reissussa olisi myös mukava olla rahaa aktiviteetteihin, koska koko vuotta ei jaksa rannallakaan maata.

      Kommentteja ja omia kokemuksia pidemmistä reissuista otetaan mielellään mielellään vastaan :)

    • Milloinpääseetaas?

      Teimme vaimon kanssa reilu kolmekymppisinä maailmanympärimatkan pikaversion 2003. Olimme jääneet työttömiksi, asuimme kesän 2003 suurelta osin veneessä Saimaalla (uskomattoman hieno intiaani kesä ja sydän jäi Saimaalle kerta laakista) ja lähdimme syyskuussa matkaan. Tavoite oli tulla jouluksi kotiin ja siihen juuri ehdimme. Reitti oli Bangkok (tavoite oli Shanghai, mutta Kiinan lennot lyhyellä varoituksella vaikeita saada), vajaa viikko, Australia 6 viikkoa, vuokra-autolla vajaa 15tkm, Uusi-Seelanti 3 viikkoa, n. 5tkm vuokra-autolla, Tonga 1 viikko (eksoottinen, syrjäinen kolkka, suosittelen!), Länsi-Samoa (PARATIISI, ihan oikea sellainen siis!) 2 viikkoa, pikavisiitti LA välilaskun aikana ja kotiin jonkun Saksan tms. kautta. Paluumatka Samoa - Suomi (lähes pelkkää lentämistä ja kentillä pyörimistä lähes ilman unta 2 vuorokautta putkeen) oli melko karmiva ja elämäni ainoa jetlag (suoraan takaisin tasan kellon vastapuolelta) kesti 2 viikkoa. Aivan sekaisin!

      Asiaan; todella hieno reissu oli, hiemanhan se matkaväsymys iski kesken reissun reilu kolmekymppisiin, parempi olisi päästä kaksvitosena tollaiselle reissulle, mutta en valita ja tahti oli aika kova. Budejttia ei koskaan laskettu tarkkaan, mutta lennot oli silloin halvat, Australian ja NZ:n sisäisine lentoineen reilu 2000€ per nenä. Muu budjetti ehkä n. 20000 euroa, siis yhteensä kaikkine ostoksineen päivineen. Lähes kaikki vaatteet. lenkkarit, snorkkelit, sukeluskengät ja räpylät yms. & reput, matkalaukut yms. ostettiin matkalta, lähtiessä mukana oli tavaraa muutama kilo kahdelle yhteensä. Eli reilu 100 euroa / hlö / päivä ja me asuimme kohtuullisen hyvin, muutamaan otteeseen parit päivät paremmissakin hotelleissa (esim. Bangkokissa ehdoton juttu, että löytyy kattoterassi & allas baareineen sieltä!), yleensä motelleissa ja bungaloweissa, joskus hostelleissa. Yleensä ilmastoinnilla oli varustettu huoneet, paitsi sitten ihan maailman laidalla paratiiseissa yleensä ruohomaja tyyliin (ei siellä muuta ollutkaan). Ja mukana on myös kaikki aktiviteetit esim. valliriutalla, vuokra-autot polttoaineineen, risteilyt NZ:n Milford soundilla jne., sekä lähes aina ulkona (aika hyvin, mutta ei mitenkään pröystäillen) syöminen jne. Eli 50 euroon pääsy keskimäärin ei liene vaikeaa vielä nykyäänkään, mutta me päätimme jo lähteissä, että kun aika on lyhyt ja koettavaa paljon, mehän käytämme ajan hyväksemme ja teemme mitä haluamme matkalla tehdä. Me olimme tosin suurkaupungeissa suht. vähän. Toki Sydneyt ja Melbournet yms. tuli nähtyä, mutta me pidämme hiukan syrjäisemmistä seuduista, joissa kohteen todellinen kulttuuri ja luonne löytyy, kuten Australian pikkukaupungit ja kylät sekä sisämaa, joten se laski kustannustasoa aika paljon. Esim. Aussissa sama majoitus & ruoka saattaa maksaa pikkupaikoilla (ei turistipaikoissa) kolmanneksen suurkaupungeista ja turistikohteista (esim. Kangaroo Island). Samat jutut löytyy muualta, paikallisten suosimista paikoista, usein parempina 10:s osa kuluilla.

      Hirveä polte jäi. Kun saa lapset pois kotoa, ei kun uudestaan pidemmän kaavan mukaan.

      Toivottavasti auttoi yhtään.

    • nuuppu

      Kun olette tehneet pitempiä reissuja useissa eri maissa, oletteko hankkineet majoituksia ollenkaan etukäteen vai vasta paikan päältä? Ensimmäiset yöpymiset on varmaan ihan kiva ainakin olla etukäteen varattuna..?

    • Himpiäinen

      Onko kukaan matkustanut lapsen kanssa ympäri maailman? Meillä 10-v. poika, joka tulee mukaan. Olemme vain 2 kk. Joulukuu ja tammikuu. Miniminä kolmen tähden hotelli joka paikassa ja tavoitteena nähdä Malediivit, Aasiaa, Uusi-Seelanti, Australia, Fidgi, Galapagos, Jenkit ja kotiin.

      Kaikki vinkit otetaan kiitollisina vastaan.

      -40

    • rousiis

      Hei! Mitäs veikkaisitte että kuinka paljon ainoastaan aina paikaisilla kavereilla yöpyminen leikkaa budjettia? Mulla on ollu suunnitelmissa lähteä maailmanympärysmatkalle ja käydä moikkaamassa kaikkia vaihtovuoden aikana hankittuja kavereita, eli ajatuksena ollu nämä maat: kanada, jenkit, meksiko, ecuador, kolumbia, brasilia, chile (mahd. peru ja argentiina), japani, korea, taiwan, indonesia, thaimaa, australia (mahd. uusi-seelanti). Ja reittiä suunniteltu sillälailla että joka maasta löytyisi väh. yks kaveri kenen luokse voi majottua.

      Eli näin ollen tulis aina kierrettyä joka maata paikallisten kanssa, mistä luultavasti saa tosi paljon irti, ja luultavasti säästää myös kuluissa, paikallisilla kun on tapana ainakin Aasiassa päin tietää ja saada kaikki paljon halvemmalla.

      Ajankohdasta ei vielä tietoa, ehkä parin vuoden päästä vois pitää välivuoden ja reissata. Ja ajallisesti varmaan n. 3-6kk, ja tavoite olisi tosiaan päästä lähtemään mahd. halvalla, opiskelija kun olen niin ei rahaa liikaa nurkissa pyöri.. Ja tosiaan mitään loistokkuutta en matkalta odota, ja pystyn elämään tosi niukasti ja ilman kalliita mukavuuksia.

      Kiitos jos joku viittiii vastata!

    • hyvaamatkaa

      varaa tonni per kuukaus nii pitas kyl riittaa. aasian maissa saa jo tuhlata jos haluu 800euroa saada menemaa.

      • hyvaamatkaa

        siis vastasin tuohon iha ylimpaan viestii....


    • 1.2.3.4

      Pörrättiin puolitoista vuotta maapallolla ja 42 euroa per henkilö meni päivää kohti. Summa sisältää aivan kaiken; matkustamisen, majoituksen, ruuat, vakuutukset, autovuokrat jne. Rahaa saa säästettyä tai kulutettua valikoimalla halpoja/kalliita maanosia. Me vietimme tasaisesti aikaa joka maanosassa lukuunottamatta etelämannerta.

    • terhira

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      154
      11313
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3153
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      216
      3004
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2197
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1958
    6. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1805
    7. Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

      Tämä on ilon päivä 😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      1795
    8. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1794
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      19
      1768
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1647
    Aihe