Sillä sen tähden se on ihmisille annettu, että sen kautta voimme löytää Jumalan tahdon ja Voidellun eli Herran Jeesuksen Kristuksen Valtakunnan.
Raamatussa on ilmoitettu monessa kohtaa myös Jeesuksen paluuseen liittyviä asioita ja kuinka ihmisten tulee siihen valmistautua, jos tahtovat Valtakuntaansa perille päästä.
Raamatussa meitä varotetaan ihmisten petollisista eksytyksistä ja siitä väkevästä eksytyksestä, jonka Jumala lähettää niille, jotka rakastavat enemmän valhetta kuin totuutta ja hänen Iankaikkista Evankeliumia.
Halatkaa Sanan väärentämätönsä totuutta, jossa Jumala tahtoo pyhittää omansa, ne, jotka häneen turvaavat ja hänen Valtakuntaansa odottavat.
Etsikää Raamatusta Jumalan Valtakunta
23
118
Vastaukset
- lukijana
Mihin lahkoon kuulut?
- Älkää perustako ihmislahkoja
Se on Jumalan pyhä lahko ja seurakunta, jotka Jumala kutsuu ja on kutsunut maailmasta, koska Jeesus on jo voittanut maailman ja jokainen joka panee häneen toivonsa ja turvansa tulee maailman voittamaan. Jumalan vaikuttama usko Jeesukseen voittaa maailman, koska se on alistettu katoavaisuuden alle. Mutta Jumalan elävä ja voimallinen Sana ei koskaan katoa, koska Jeesus on Iankaikkinen Elämä jokaiselle, joka häntä avukseen huutaa ja pelastuksen armossaan ja totuudessaan saavuttaa.
Mitään muuta nimeä ei ihmisille anneta kuin kreikkalaisittain Herran Jeesuksen Kristuksen tai heprealaisittain Messias Yeshuan nimi. - varo lahkoja
Älkää perustako ihmislahkoja kirjoitti:
Se on Jumalan pyhä lahko ja seurakunta, jotka Jumala kutsuu ja on kutsunut maailmasta, koska Jeesus on jo voittanut maailman ja jokainen joka panee häneen toivonsa ja turvansa tulee maailman voittamaan. Jumalan vaikuttama usko Jeesukseen voittaa maailman, koska se on alistettu katoavaisuuden alle. Mutta Jumalan elävä ja voimallinen Sana ei koskaan katoa, koska Jeesus on Iankaikkinen Elämä jokaiselle, joka häntä avukseen huutaa ja pelastuksen armossaan ja totuudessaan saavuttaa.
Mitään muuta nimeä ei ihmisille anneta kuin kreikkalaisittain Herran Jeesuksen Kristuksen tai heprealaisittain Messias Yeshuan nimi."Sillä lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat....LAHKOT...että ne, jotka sellaista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa."
Gal.5:20-21 - Huutakaa Jeesus Nasaretilaista, Vapahtajaa
varo lahkoja kirjoitti:
"Sillä lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat....LAHKOT...että ne, jotka sellaista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa."
Gal.5:20-21niitä, joista kirjoitin, siellähän sanottiin: "Minä Paavalin puolta ... minä Apolloksen ... minä Keefaan". Herran Jeesuksen Kristuksen Valtakunta on Nasaretilaisen Yeshuan lahko, joka on pelastukseksi Pyhän Hengen uudestisynnyttävän ja -luovan voiman kautta Jumalasta, ei ihmisistä eikä Pahasta.
Pyhittyminen tarkoittaa erottautumista maailmasta ja sitä hallitsevasta Pahasta, joka ihmisten kautta maailmassa vaikuttaa kaikkinaista ahneutta, joka on epäjumalanpalvelusta, jotka sellaista harjoittavat, eivät peri Jumalan Valtakuntaa. Katsokaan kedon kukkia ja taivaan lintuja, Jumala pitää niistä huolen. Hän antaa kaiken hyvän ihmisille, sen tähden Jeesus opetti: "Etsikää ensin Jumalan Valtakuntaa ja hänen vanhurskauttaan".
Sen tähden Pietari julisti Pyhässä Hengessä kuulijoilleen: "Antakaa pelastaa itsenne tästä nurjasta sukupolvesta". Kuinka paljon enemmän tuo sopiikaan tähän aikaan, sillä Herran päivä eli Jeesuksen paluun ajanjakso on pilkkopimeyttä, kuitenkin pimeydessä Jumalan Valtakunnan valkeus ja suola näkyvät ja vaikuttavat voimallisemmin, jos on vain niitä, jotka vastaan tahtovat vastaanottaa: Anokaa Herran Jeesuksen nimessä ja etsikää hänen Valtakuntaansa.
- Saagapolku
Raamattu alkaa olla historiaa.
Raamattu kirjoitettiin aikoinaan jotta kansa pysyisi pelossa ja näin ollen olisi helpompi hallita.
Olemme kaikki Jumalan siemeniä eli Jumalia.
Ei ole kuin Yksi.
Kaikki muu on kuvittelua.
Minä Olen.- Vain Pyhästä Hengestä syntyneet pelastuvat
> Raamattu alkaa olla historiaa.
Herra Jeesus, Iankaikkinen Elämä opetti:
"Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut. Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa. Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan." (Mat 5:17-20)
Ja edelleen Jeesuksen tullessa tapahtuu näin:
Ja minä näin, kuinka Karitsa avasi kuudennen sinetin; ja tuli suuri maanjäristys, ja aurinko meni mustaksi niinkuin karvainen säkkipuku, ja kuu muuttui kokonaan kuin vereksi, ja taivaan tähdet putosivat maahan, niinkuin viikunapuu varistaa raakaleensa, kun suuri tuuli sitä pudistaa, ja taivas väistyi pois niinkuin kirja, joka kääritään kokoon, ja kaikki vuoret ja saaret siirtyivät sijoiltansa. Ja maan kuninkaat ja ylimykset ja sotapäälliköt ja rikkaat ja väkevät ja kaikki orjat ja vapaat kätkeytyivät luoliin ja vuorten rotkoihin ja sanoivat vuorille ja kallioille: "Langetkaa meidän päällemme ja kätkekää meidät hänen kasvoiltansa, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsan vihalta! Sillä heidän vihansa suuri päivä on tullut, ja kuka voi kestää?" (Ilm 6:12-17)
Näistä voimme nähdä, että kun Jeesus tulee niin silloin Herra Jeesus itse on Jumala ja Valkeus Uudessa Jerusalemissa, niin että käskyt eivät enää tarvitse olla kirjoituksissa vaan ne ovat suoraan sydämmessä sen ympärileikkauksen kautta Pyhässä Hengessä ja autuaat ne, jotka sinne pääsevät:
Ja hän näytti minulle elämän veden virran, joka kirkkaana kuin kristalli juoksi Jumalan ja Karitsan valtaistuimesta. Keskellä sen katua ja virran molemmilla puolilla oli elämän puu, joka kantoi kahdettoista hedelmät, antaen joka kuukausi hedelmänsä, ja puun lehdet ovat kansojen tervehtymiseksi. Eikä mitään kirousta ole enää oleva. Ja Jumalan ja Karitsan valtaistuin on siellä oleva, ja hänen palvelijansa palvelevat häntä ja näkevät hänen kasvonsa, ja hänen nimensä on heidän otsissansa. Eikä yötä ole enää oleva, eivätkä he tarvitse lampun valoa eikä auringon valoa, sillä Herra Jumala on valaiseva heitä, ja he hallitsevat aina ja iankaikkisesti. Ja hän sanoi minulle: "Nämä sanat ovat vakaat ja todet, ja Herra, profeettain henkien Jumala, on lähettänyt enkelinsä näyttämään palvelijoilleen, mitä pian tapahtuman pitää. Ja katso, minä tulen pian. Autuas se, joka ottaa tämän kirjan ennustuksen sanoista vaarin!" (Ilm 22:1-7)
on varmaan ihan hyvä, mutta joltakin opin, että "etsikää Raamatusta Jeesusta".
Mun mielestä se on hyvä ohje varsinkin kun tutkitaan Vt:n puolen ilmestyskirjallisuutta, Psalmeja ja tietysti muitakin kirjoituksia.
Jeesushan on portti sinne Jumalan valtakuntaan.- Raamattu kaikessa
todistaa juuri Jeesuksesta, kuten Hän asian itse ilmaisee:
Ja Isä, joka on minut lähettänyt, hän on todistanut minusta
Te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on mielestänne niissä iankaikkinen elämä, ja ne juuri todistavat minusta;
Herran laki on täydellinen; se virvoittaa sielun. Herran todistus on vahva, se tekee tyhmästä viisaan.
20 Ja tietäkää ennen kaikkea se, ettei yksikään Raamatun profetia ole kenenkään omin neuvoin selitettävissä;
21 sillä ei koskaan ole mitään profetiaa tuotu esiin ihmisen tahdosta, vaan Pyhän Hengen johtamina ihmiset ovat puhuneet sen, minkä saivat Jumalalta.
9 Vaan niin paljon korkeampi kuin taivas on maata, ovat minun tieni korkeammat teidän teitänne ja minun ajatukseni teidän ajatuksianne.
10 Sillä niinkuin sade ja lumi, joka taivaasta tulee, ei sinne palaja, vaan kostuttaa maan, tekee sen hedelmälliseksi ja kasvavaksi, antaa kylväjälle siemenen ja syöjälle leivän,
11 niin on myös minun sanani, joka minun suustani lähtee: ei se minun tyköni tyhjänä palaja, vaan tekee sen, mikä minulle otollista on, ja saa menestymään sen, mitä varten minä sen lähetin.
12 Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija;
16 Kaikessa ottakaa uskon kilpi, jolla voitte sammuttaa kaikki pahan palavat nuolet,
17 ja ottakaa vastaan pelastuksen kypäri ja Hengen miekka, joka on Jumalan sana.
eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä".
11 Ja tämä on se todistus: Jumala on antanut meille iankaikkisen elämän, ja tämä elämä on hänen Pojassansa.
12 Jolla Poika on, sillä on elämä; jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää.
- Sillä lupauksen mukaan jokainen anova saa
Jotta voitte syntyä Jumalan lapseksi Pyhästä Hengestä eli Jumalasta Jeesuksen nimessä. Ylistetty ja kiitetty on taivaallinen Isä ja Herra Jeesus, Jumalan ainosyntyinen Poika, Isän oikealla puolella. Amen.
- Joh.3:5
Joka ei synny vedestä (water) ja Hengestä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa.
sinun selityksesi mukaan on synnyttävä Hengestä ja Hengestä, mutta eihän Jeesuksella mitään puhevikaa ollut - ymmärtänyt
Joh.3:5 kirjoitti:
Joka ei synny vedestä (water) ja Hengestä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa.
sinun selityksesi mukaan on synnyttävä Hengestä ja Hengestä, mutta eihän Jeesuksella mitään puhevikaa olluthieman väärin edellisen kirjoittajan?
Sillä Sana sanoo:
5 Niin hän tuli Sykar nimiseen Samarian kaupunkiin, joka on lähellä sitä maa-aluetta, minkä Jaakob oli antanut pojalleen Joosefille.
6 Ja siellä oli Jaakobin lähde. Kun nyt Jeesus oli matkasta väsynyt, istui hän lähteen reunalle. Ja oli noin kuudes hetki.
7 Niin tuli eräs Samarian nainen ammentamaan vettä. Jeesus sanoi hänelle: "Anna minulle juoda".
8 Sillä hänen opetuslapsensa olivat lähteneet kaupunkiin ruokaa ostamaan.
9 Niin Samarian nainen sanoi hänelle: "Kuinka sinä, joka olet juutalainen, pyydät juotavaa minulta, samarialaiselta naiselta?" Sillä juutalaiset eivät seurustele samarialaisten kanssa.
10 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos sinä tietäisit Jumalan lahjan, ja kuka se on, joka sinulle sanoo: 'Anna minulle juoda', niin sinä pyytäisit häneltä, ja hän antaisi sinulle elävää vettä."
11 Nainen sanoi hänelle: "Herra, eipä sinulla ole ammennusastiaa, ja kaivo on syvä; mistä sinulla sitten on se elävä vesi?
12 Et kai sinä ole suurempi kuin meidän isämme Jaakob, joka antoi meille tämän kaivon ja joi siitä, hän itse sekä hänen poikansa ja karjansa?"
13 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jokainen, joka juo tätä vettä, janoaa jälleen,
14 mutta joka juo sitä vettä, jota minä hänelle annan, se ei ikinä janoa; vaan se vesi, jonka minä hänelle annan, tulee hänessä sen veden lähteeksi, joka kumpuaa iankaikkiseen elämään".
3 Te saatte ilolla ammentaa vettä pelastuksen lähteistä.
6 Hän on se, joka on tullut veden ja veren kautta, Jeesus Kristus, ei ainoastaan vedessä, vaan vedessä ja veressä; ja Henki on se, joka todistaa, sillä Henki on totuus.
7 Sillä kolme on, jotka todistavat:
8 Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä. - vesi ja Henki (molemmat yhdessä)
ymmärtänyt kirjoitti:
hieman väärin edellisen kirjoittajan?
Sillä Sana sanoo:
5 Niin hän tuli Sykar nimiseen Samarian kaupunkiin, joka on lähellä sitä maa-aluetta, minkä Jaakob oli antanut pojalleen Joosefille.
6 Ja siellä oli Jaakobin lähde. Kun nyt Jeesus oli matkasta väsynyt, istui hän lähteen reunalle. Ja oli noin kuudes hetki.
7 Niin tuli eräs Samarian nainen ammentamaan vettä. Jeesus sanoi hänelle: "Anna minulle juoda".
8 Sillä hänen opetuslapsensa olivat lähteneet kaupunkiin ruokaa ostamaan.
9 Niin Samarian nainen sanoi hänelle: "Kuinka sinä, joka olet juutalainen, pyydät juotavaa minulta, samarialaiselta naiselta?" Sillä juutalaiset eivät seurustele samarialaisten kanssa.
10 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos sinä tietäisit Jumalan lahjan, ja kuka se on, joka sinulle sanoo: 'Anna minulle juoda', niin sinä pyytäisit häneltä, ja hän antaisi sinulle elävää vettä."
11 Nainen sanoi hänelle: "Herra, eipä sinulla ole ammennusastiaa, ja kaivo on syvä; mistä sinulla sitten on se elävä vesi?
12 Et kai sinä ole suurempi kuin meidän isämme Jaakob, joka antoi meille tämän kaivon ja joi siitä, hän itse sekä hänen poikansa ja karjansa?"
13 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jokainen, joka juo tätä vettä, janoaa jälleen,
14 mutta joka juo sitä vettä, jota minä hänelle annan, se ei ikinä janoa; vaan se vesi, jonka minä hänelle annan, tulee hänessä sen veden lähteeksi, joka kumpuaa iankaikkiseen elämään".
3 Te saatte ilolla ammentaa vettä pelastuksen lähteistä.
6 Hän on se, joka on tullut veden ja veren kautta, Jeesus Kristus, ei ainoastaan vedessä, vaan vedessä ja veressä; ja Henki on se, joka todistaa, sillä Henki on totuus.
7 Sillä kolme on, jotka todistavat:
8 Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme pitävät yhtä.Nyt olikin kyse siitä keskustelusta, jossa Jeesus käyttää sanaa "water" alkuperäisessä vettä tarkoittavassa merkityksessä.
tuon kirjoittajan mukaan Jeesuksen suuhun pitäisi laittaa kaksi kertaa Hengestä, koska hänen mukaansa vesi tarkoittaa aina elävää vettä eli Henkeä, ei koskaan tavallista vettä. - Jeesus kastettiin vedessä ja Kyyhkynen laskeutui taivaasta
vesi ja Henki (molemmat yhdessä) kirjoitti:
Nyt olikin kyse siitä keskustelusta, jossa Jeesus käyttää sanaa "water" alkuperäisessä vettä tarkoittavassa merkityksessä.
tuon kirjoittajan mukaan Jeesuksen suuhun pitäisi laittaa kaksi kertaa Hengestä, koska hänen mukaansa vesi tarkoittaa aina elävää vettä eli Henkeä, ei koskaan tavallista vettä.Jeesus seisoi ja huusi ja sanoi: "Jos joku janoaa, niin tulkoon minun tyköni ja juokoon. Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään on, niinkuin Raamattu sanoo, juokseva elävän veden virrat." Mutta sen hän sanoi Hengestä, joka niiden piti saaman, jotka uskoivat häneen; sillä Henki ei ollut vielä tullut, koska Jeesus ei vielä ollut kirkastettu. (Joh 7:37-39)
Ja edelleen:
Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan. Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu. Autuaat ne, jotka pesevät vaatteensa, että heillä olisi valta syödä elämän puusta ja he pääsisivät porteista sisälle kaupunkiin! Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät. Minä, Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa. Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas kointähti." Ja Henki ja morsian sanovat: "Tule!" Ja joka kuulee, sanokoon: "Tule!" Ja joka janoaa, tulkoon, ja joka tahtoo, ottakoon elämän vettä lahjaksi. (Ilm 22:12-17)
Kiitos Isälle Jumalalle ja Herralle Jeesukselle, että Pyhän Hengen armolahjan kautta saamme vastaanottaa Jumalan lapseuden syntymällä Elävästä Vedestä, joka puhdistaa ja vaikuttaa uskon, toivon ja rakkauden. Lisäksi ilon, rauhan ja vanhurskauden Jumalan armosta ja totuudesta Jeesuksessa. Sillä kukaan ei voi syntyä Jumalan lapseksi ilman, että saa syntyä Vedestä ja Hengestä, aivan niinkuin Hengen hedelmäkin on yksi, vaikka sitä monilla eri sanoilla voidaan kuvata, kuten edelläkin, silti on vain yksi Henki.
Erikseen on sitten seitsemän Henkeä ja armolahjat, jotka ovat moninaiset ja annettu Jumalan tahdon mukaan anoville. Anokaa varsinkin profetoimisen armolahjaa, koska profetian Henki on todistus Jeesuksesta ja se koko Evankeliumin Ydin. Meidän ihmisinä pitää vain pyhittyä Totuudessa ja kasvaa Jumalan armossa tahtonsa mukaan. - vesi ja Henki
Jeesus kastettiin vedessä ja Kyyhkynen laskeutui taivaasta kirjoitti:
Jeesus seisoi ja huusi ja sanoi: "Jos joku janoaa, niin tulkoon minun tyköni ja juokoon. Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään on, niinkuin Raamattu sanoo, juokseva elävän veden virrat." Mutta sen hän sanoi Hengestä, joka niiden piti saaman, jotka uskoivat häneen; sillä Henki ei ollut vielä tullut, koska Jeesus ei vielä ollut kirkastettu. (Joh 7:37-39)
Ja edelleen:
Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan. Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu. Autuaat ne, jotka pesevät vaatteensa, että heillä olisi valta syödä elämän puusta ja he pääsisivät porteista sisälle kaupunkiin! Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät. Minä, Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa. Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas kointähti." Ja Henki ja morsian sanovat: "Tule!" Ja joka kuulee, sanokoon: "Tule!" Ja joka janoaa, tulkoon, ja joka tahtoo, ottakoon elämän vettä lahjaksi. (Ilm 22:12-17)
Kiitos Isälle Jumalalle ja Herralle Jeesukselle, että Pyhän Hengen armolahjan kautta saamme vastaanottaa Jumalan lapseuden syntymällä Elävästä Vedestä, joka puhdistaa ja vaikuttaa uskon, toivon ja rakkauden. Lisäksi ilon, rauhan ja vanhurskauden Jumalan armosta ja totuudesta Jeesuksessa. Sillä kukaan ei voi syntyä Jumalan lapseksi ilman, että saa syntyä Vedestä ja Hengestä, aivan niinkuin Hengen hedelmäkin on yksi, vaikka sitä monilla eri sanoilla voidaan kuvata, kuten edelläkin, silti on vain yksi Henki.
Erikseen on sitten seitsemän Henkeä ja armolahjat, jotka ovat moninaiset ja annettu Jumalan tahdon mukaan anoville. Anokaa varsinkin profetoimisen armolahjaa, koska profetian Henki on todistus Jeesuksesta ja se koko Evankeliumin Ydin. Meidän ihmisinä pitää vain pyhittyä Totuudessa ja kasvaa Jumalan armossa tahtonsa mukaan.Jeesus puhui Nikodemukselle tavallisesta vedestä (hydor) ja Hengestä syntymisestä.
Tunnut kuuluvan tähän joukkoon, joka kieltää veden merkityksen uudestisyntymisessä ja uudestiluomisessa.
2. Piet. 3:5
"Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta."
Joh.3:5 "
Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan." - ja Jeesuksen Veri puhdistaa kaikesta vääryydestä
vesi ja Henki kirjoitti:
Jeesus puhui Nikodemukselle tavallisesta vedestä (hydor) ja Hengestä syntymisestä.
Tunnut kuuluvan tähän joukkoon, joka kieltää veden merkityksen uudestisyntymisessä ja uudestiluomisessa.
2. Piet. 3:5
"Sillä tietensä he eivät ole tietävinään, että taivaat ja samoin maa, vedestä ja veden kautta rakennettu, olivat ikivanhastaan olemassa Jumalan sanan voimasta."
Joh.3:5 "
Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan."Sillä ilman sitä ei Jumalan Sana pääse meitä uudestisynnyttämään. Ja Jeesuksen Veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä ja Pyhä Henki luo uutta Jumalasta antaen ymmärrystä ja viisautta ja kiitosmieltä, sillä Herra Jeesus on hyvä ja armonsa ja totuutensa pysyvät iankaikkisesti. Suokoon Herra Jeesus sinulle siunaustaan taivaallisessa hyvässä.
- kolme yhtäpitävää todistajaa
ja Jeesuksen Veri puhdistaa kaikesta vääryydestä kirjoitti:
Sillä ilman sitä ei Jumalan Sana pääse meitä uudestisynnyttämään. Ja Jeesuksen Veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä ja Pyhä Henki luo uutta Jumalasta antaen ymmärrystä ja viisautta ja kiitosmieltä, sillä Herra Jeesus on hyvä ja armonsa ja totuutensa pysyvät iankaikkisesti. Suokoon Herra Jeesus sinulle siunaustaan taivaallisessa hyvässä.
Näytät kuuluvan tähän joukkoon, joka kieltää yhden todistajan, veden, (aqua, hydor, water) merkityksen uudestisyntymisessä puhutun sanan ja Sanan eli Jeesuksen läsnäolon ohella.
"Sillä KOLME on, jotka todistavat yhdessä ja yhtäpitävästi: Henki ja vesi ja veri. Ja ne KOLME pitävät yhtä." - paljon on erilaisia hengellisiä vertauksia
kolme yhtäpitävää todistajaa kirjoitti:
Näytät kuuluvan tähän joukkoon, joka kieltää yhden todistajan, veden, (aqua, hydor, water) merkityksen uudestisyntymisessä puhutun sanan ja Sanan eli Jeesuksen läsnäolon ohella.
"Sillä KOLME on, jotka todistavat yhdessä ja yhtäpitävästi: Henki ja vesi ja veri. Ja ne KOLME pitävät yhtä."Taivaallista tarvitsemme hengelliseen elämään ja maallista tarvitsemme sielulliseen elämään, eihän ruumiimme voisi toimia ilman maallista vettä ja maallista leipää. Taivaallinen Leipä on Jeesus itse.
- 4. Moos. 8:7 Ja puhdistaaksesi heidät tee näin: Pirskoita
paljon on erilaisia hengellisiä vertauksia kirjoitti:
Taivaallista tarvitsemme hengelliseen elämään ja maallista tarvitsemme sielulliseen elämään, eihän ruumiimme voisi toimia ilman maallista vettä ja maallista leipää. Taivaallinen Leipä on Jeesus itse.
Kyllä Jeesus puhui Nikodemukselle kasteen yhteydessä käytettävästä maallisesta vedestä, joka Jumalan sanaa yhdistettynä on synnistä puhdistavaa vettä.
5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
5 Jesus answered, Verily, verily, I say unto thee, Except a man be born of water and of the Spirit, he cannot enter into the kingdom of God.
Aivan samoin kuin VT:n aikaan Jumalan sanaan perustuva vesi, siis maallinen vesi, tuli Jumalan sanan käskyn vuoksi "synnistä puhdistavaksi vedeksi".
"Synnistä puhdistava vesi"
4. Moos. 8:7
Ja puhdistaaksesi heidät tee näin: Pirskoita heihin synnistä puhdistavaa vettä, ja ajattakoot he koko ruumiinsa partaveitsellä ja peskööt vaatteensa ja puhdistakoot itsensä. - Ano Herralta Jeesukselta ymmärrystä
4. Moos. 8:7 Ja puhdistaaksesi heidät tee näin: Pirskoita kirjoitti:
Kyllä Jeesus puhui Nikodemukselle kasteen yhteydessä käytettävästä maallisesta vedestä, joka Jumalan sanaa yhdistettynä on synnistä puhdistavaa vettä.
5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
5 Jesus answered, Verily, verily, I say unto thee, Except a man be born of water and of the Spirit, he cannot enter into the kingdom of God.
Aivan samoin kuin VT:n aikaan Jumalan sanaan perustuva vesi, siis maallinen vesi, tuli Jumalan sanan käskyn vuoksi "synnistä puhdistavaksi vedeksi".
"Synnistä puhdistava vesi"
4. Moos. 8:7
Ja puhdistaaksesi heidät tee näin: Pirskoita heihin synnistä puhdistavaa vettä, ja ajattakoot he koko ruumiinsa partaveitsellä ja peskööt vaatteensa ja puhdistakoot itsensä.> Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
Nikodeemus kysyy Jeesukselta, kuinka ihminen voi syntyä vanhana. Lue Jeesuksen vastaus ja yritä ymmärtää, missä hän puhuu vesikasteesta vai olisiko sittenkin, että hän puhuu vertauskuvallisesti tuulesta puhuessaan siitä Hengestä ja Sanasta, mikä Jumalasta on lähtöisin, vaikka pyhät kirjoitukset luettuina ja kuultuina ovatkin ihmisten kirjoittamia, niin silti Jumalan Pyhä Henki yhtyy elävään Sanaan, joka Jumalan lasten suustakin voi lähteä, kun ovat Pyhällä Hengellä voideltuja. Voit lukea Pietarin ja Paavalin sanoista apostolien teoista, kuinka kuulijat saivat Pyhän Hengen puhuen kielillä ja kiittävän Jumalaa. Tässä Jeesuksen vastaus, eikä siinä ole mitään viittausta vesikasteesta:
"Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan. Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki. Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä. Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."
ja edelleen:
"Sinä olet Israelin opettaja etkä tätä tiedä! Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: me puhumme, mitä tiedämme, ja todistamme, mitä olemme nähneet, ettekä te ota vastaan meidän todistustamme. Jos ette usko, kun minä puhun teille maallisista, kuinka te uskoisitte, jos minä puhun teille taivaallisista? Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa. Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän, että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä. Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä. Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi. Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen. Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat. Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi. Mutta joka totuuden tekee, se tulee valkeuteen, että hänen tekonsa tulisivat julki, sillä ne ovat Jumalassa tehdyt."
Tämä ei tietenkää sulje pois sitä, että paranuksen tehneet ei tarvitsisi mennä vesikasteelle Jeesuksen nimeen, koska myös sen käskyn hän antoi ja voimme lukea kuinka vain Sanan vastaanottaneet kastettiin vedessä Jeesuksen nimeen. Aivan niinkuin Jeesus meni kasteelle, kun Jumala hänet siihen johdatti, niin myös uudestisyntyneen ihmisen Hengestä tulee mennä kasteelle vedessä Jeesuksen nimeen, kun hän tahtoo lähteä Jeesusta seuraamaan, ei kuitenkaan lihasta syntyneenä lapsena, vaan Hengestä syntyneenä ja Jumalan kutsumana ja parannuksen tehneenä ja täysin omasta tahdostaan vapaaehtoisesti, niinkuin Jeesuskin huusi: "Joka tahtoo, ottakoon Elävää Vettä" ja edelleen "Joka tahtoo minua seurata, hän ottakoon ristinsä joka päivä ja seuratkoon minua". Kuitenkaan vesikastetta Jeesukseen ei tarvitse ottaa kuin kerran, kun Jumalan ihmisen etsikkoaikana häntä on kutsunut ja ihminen on kutsun vastaanottanut, sillä ei kaikki kutsutut ota vastaan. Kirjoitettu on: "Monet on kutsutut ja harvat on valitut". Onnellinen se, joka loppuun asti pysyy Jeesuksen Viinipuussa ja sen tuoreena oksana, johon elävä Vesi Jeesuksesta pääsee loppuun asti vuotamaan, niin että oksa ei kuivetu ja sitä ei polteta, koska ei voi kantaa hedelmää Herran Hengessä eli Veden puhdistamana. Hedelmä on pyhitystä ja suurta Jumalan armoa niille, jotka Jeesuksessa puhdistuvat ja pyhittyvät ja hedelmää kantavat. Kaikki kunnia ja kiitos Isälle Jumalalle Jeesuksen nimessä.
Ylistäkää Herraa Jeesuksen nimessä. Amen. - vesi ja Henki
Ano Herralta Jeesukselta ymmärrystä kirjoitti:
> Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
Nikodeemus kysyy Jeesukselta, kuinka ihminen voi syntyä vanhana. Lue Jeesuksen vastaus ja yritä ymmärtää, missä hän puhuu vesikasteesta vai olisiko sittenkin, että hän puhuu vertauskuvallisesti tuulesta puhuessaan siitä Hengestä ja Sanasta, mikä Jumalasta on lähtöisin, vaikka pyhät kirjoitukset luettuina ja kuultuina ovatkin ihmisten kirjoittamia, niin silti Jumalan Pyhä Henki yhtyy elävään Sanaan, joka Jumalan lasten suustakin voi lähteä, kun ovat Pyhällä Hengellä voideltuja. Voit lukea Pietarin ja Paavalin sanoista apostolien teoista, kuinka kuulijat saivat Pyhän Hengen puhuen kielillä ja kiittävän Jumalaa. Tässä Jeesuksen vastaus, eikä siinä ole mitään viittausta vesikasteesta:
"Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan. Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki. Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä. Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."
ja edelleen:
"Sinä olet Israelin opettaja etkä tätä tiedä! Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: me puhumme, mitä tiedämme, ja todistamme, mitä olemme nähneet, ettekä te ota vastaan meidän todistustamme. Jos ette usko, kun minä puhun teille maallisista, kuinka te uskoisitte, jos minä puhun teille taivaallisista? Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa. Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän, että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä. Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä. Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi. Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen. Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat. Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi. Mutta joka totuuden tekee, se tulee valkeuteen, että hänen tekonsa tulisivat julki, sillä ne ovat Jumalassa tehdyt."
Tämä ei tietenkää sulje pois sitä, että paranuksen tehneet ei tarvitsisi mennä vesikasteelle Jeesuksen nimeen, koska myös sen käskyn hän antoi ja voimme lukea kuinka vain Sanan vastaanottaneet kastettiin vedessä Jeesuksen nimeen. Aivan niinkuin Jeesus meni kasteelle, kun Jumala hänet siihen johdatti, niin myös uudestisyntyneen ihmisen Hengestä tulee mennä kasteelle vedessä Jeesuksen nimeen, kun hän tahtoo lähteä Jeesusta seuraamaan, ei kuitenkaan lihasta syntyneenä lapsena, vaan Hengestä syntyneenä ja Jumalan kutsumana ja parannuksen tehneenä ja täysin omasta tahdostaan vapaaehtoisesti, niinkuin Jeesuskin huusi: "Joka tahtoo, ottakoon Elävää Vettä" ja edelleen "Joka tahtoo minua seurata, hän ottakoon ristinsä joka päivä ja seuratkoon minua". Kuitenkaan vesikastetta Jeesukseen ei tarvitse ottaa kuin kerran, kun Jumalan ihmisen etsikkoaikana häntä on kutsunut ja ihminen on kutsun vastaanottanut, sillä ei kaikki kutsutut ota vastaan. Kirjoitettu on: "Monet on kutsutut ja harvat on valitut". Onnellinen se, joka loppuun asti pysyy Jeesuksen Viinipuussa ja sen tuoreena oksana, johon elävä Vesi Jeesuksesta pääsee loppuun asti vuotamaan, niin että oksa ei kuivetu ja sitä ei polteta, koska ei voi kantaa hedelmää Herran Hengessä eli Veden puhdistamana. Hedelmä on pyhitystä ja suurta Jumalan armoa niille, jotka Jeesuksessa puhdistuvat ja pyhittyvät ja hedelmää kantavat. Kaikki kunnia ja kiitos Isälle Jumalalle Jeesuksen nimessä.
Ylistäkää Herraa Jeesuksen nimessä. Amen.> Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
- Hallelujah!
vesi ja Henki kirjoitti:
> Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
ettei tarvitsisi väärin tulkita Vettä ihmisten tekemiksi kasteiksi vaan Jumalan antamaksi puhdistukseksi synneistä ja sen kahleista. Sillä sitä varten Jeesus tuli ja opetti ja kantoi koko maailman synnit sovitukseksi.
- Ananias.
Hallelujah! kirjoitti:
ettei tarvitsisi väärin tulkita Vettä ihmisten tekemiksi kasteiksi vaan Jumalan antamaksi puhdistukseksi synneistä ja sen kahleista. Sillä sitä varten Jeesus tuli ja opetti ja kantoi koko maailman synnit sovitukseksi.
Kastehan saadaan "syntienne anteeksisaamiseksi" ja "Pyhän Hengen lahjan saamiseksi"
Kaste ei ole pelkkää vettä, vaan Jumalan sanaa ja Kristuksen vereen sekoittunutta vettä. Siksi kasteessa pestään synnit pois.
Ap. t. 22:16
Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'
- Tremoles
Taivasten Valtakunta voi olla oikein uskovan ihmisen sydämessä. Ainakin jos on luottamista siihen tietoon jota Raamatun teksteissä annetaan. Ja näinhän sen voi tajutakkin, sillä Kristus ja Johannes julistivat suureen ääneen; "Tehkää parannus, sillä taivasten Valtakunta on lähellä." Heillähän se oli sydämessä. Muttei yhdessäkään kirjoitetussa tekstissä. Ensi kerran, siis ihmiset kuulivat siitä omin korvin noin kaksituhatta vuotta sitten, ja traditio senkun vaan jatkuu ja jatkuu, kunnes tulee se viimeinen päivä, jolloin aivan kaikki elävät ja kuolleet ihmiset asetetaan viimeiselle tuomiolle.
Kristus osoitti kiitollisuutensa ja rukouksensa ylös taivaisiin, taivasten Valtakuntaan, eikä siellä ihan kellekkä hyvänsä, vaan nimenomaan suoraan taivaalliselle Isälle, luomakunnan Luojalle, ihmiskunnan Jumalalle. Tuota hyvää esimerkkiä on helppo noudattaa, koska sekin on osa kevyttä taakkaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu615103Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti183202- 1422705
Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett162298- 1271814
- 151653
Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks1601451Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis731397- 951287
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1041284