Huijausviestejä pukkaa

Mitä mä oon tilannut?

Mä sain tällaisen viestin paripäivää sitten. Viestissä ei ole lähettäjän numeroa.

Puhelin lähti suoraan lataamaan sivua, kun avasin viestin. Keskeytin latauksen. Enkä klikannut mitään. Olenkohan turvassa?

HS
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Suomessa liikkeellä uudenlainen tekstiviestihuijaus/1135249861935
>>F-Secure varoittaa Suomessa liikkeellä olevasta uudenlaisesta tekstiviestihuijauksesta. Viestissä kerrotaan vastaanottajan saaneen videoviestin, ja sen jälkeen on linkki, jota kehoitetaan klikkaamaan. >>

99

8564

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tosi on

      Tuhotkaa tai poistakaa aina tuntemattomat viestit. Älkää avatko niitä. F- Secure ainakin toimii hyvin omassa koneessani ei ole valittamista.

      • 982

        toimii "omassa koneessani." Nyt puhuttiinkin puhelimesta...


    • menin avaamaan

      Tuleeko lasku puhelinlaskun yhteydessä?

      • Ymmälää

        Sillä jos on kiinteähintainen rajoittamaton datasiirto. Miten voi tulla puh laskussa. Miksei ne kerro tarkemmin.


      • Tietysti, ainaki Elisassa Datasiirrot 9,76€... Jos, et, testaa ole tunti netissä, varmaa tulee laskua...


      • > Tarkotin norm. siirtoa, siit en tiiä.


    • voi vietävä

      Viestien vastaanottoa jatkossa?

      Pitääkö nyt mennä sulkemaan puhelinliittymä? Auttaako numeron vaihto mitään!

      Mulla on joku määräaikainen sopimus. Sellasta en tee enää ikinä!

      Millä tästä nyt pääsee eroon?

      90 senttiä tuli jo laskua datan siirrosta, se meni Soneralle.

      • Tirppa 83

        Niin kun kokemusta tällaisesta ei ole ja jurrissa avasin viestin, niin missä kohtaa puhelinlaskua pitäs näkyä?
        Koskeeko tämä juttu ilman nettiä olevaa matkapuhelinliittymää?


      • pretty_lady

        Se menee aina palvelun tarjoajalle ei koskaan operaattorille, se vaan näkyy siinä laskulla.
        Ne on palveluntuottajan palveluita eli palvelutekstiviestejä tai tässä tapauksessa viesti lataus.
        Laita estot liittymälle, tai tee numeronvaihto. Ja jos sulla määräaikainen sopimus oot sillo saanu jotain etuja, joko puheaikaa tai muuta !! näin se vain menee.


      • ei nettiä
        Tirppa 83 kirjoitti:

        Niin kun kokemusta tällaisesta ei ole ja jurrissa avasin viestin, niin missä kohtaa puhelinlaskua pitäs näkyä?
        Koskeeko tämä juttu ilman nettiä olevaa matkapuhelinliittymää?

        Viesti tuli tekstiviestinä. Ei netin kautta.


    • Euroakaan en maksa

      Ei ole lähettäjän yhteystietoa viestissä - numeroa.

      Ehdein jo deletoida koko viestin puhelimesta.

      Sivu ei latautunut loppuun, kun keskeytin sen. En jäänyt sitä lukemaan.

      Mitä mä nyt teen?

      Menköön vaikka puhelinliittymä ja luottotiedot, mutta näitä laskuja en maksa.

      • hermot menee

        Tämä F-securen neuvo ei auta.

        http://www.f-secure.com/weblog/archives/00001783.html

        Viesti tuhottu jo kännystä.

        Ei voi olla ihan laillista laskuttaa tällaisesta! Mä en ole ymmärtänyt, että mulle myydään mitään. Mitään sopimusta en ole tehnyt. Mua on huijattu! Pettetty!


      • heguli.tre
        hermot menee kirjoitti:

        Tämä F-securen neuvo ei auta.

        http://www.f-secure.com/weblog/archives/00001783.html

        Viesti tuhottu jo kännystä.

        Ei voi olla ihan laillista laskuttaa tällaisesta! Mä en ole ymmärtänyt, että mulle myydään mitään. Mitään sopimusta en ole tehnyt. Mua on huijattu! Pettetty!

        Siis, jos on kunnolliset turvaohjelmat siinä? Tai mieluummin, ota yhteys operaattoriisi meilillä ja selosta asia. Saattavat voida laittaa sen spämmääjän blokkauslistalle. En tiedä tarkemmin, muttei maksa kysyä asiasta?


    • operaattori vastuuseen

      ÄLKÄÄ TÄLLÄTKÖ NUMEROANNE TUOHON!
      Tämä on firman nettisivu suomessa:
      http://f u n n y - f i n l a n d . c o m /

    • tämä on painajaista

      yrityksen" asiakaspalvelunumero 020690410 - puhelun hinnasta ei ole tietoa.

      Uskaltaako tuohon soittaa?

      Ottavat numeron talteen ja pitävät sitä jonkinsortin vahvistuksena jostain tilauksesta?

      • lepakko-koi

        yhteys ja selvitä asia siellä..


      • pian ex Soneralainen
        lepakko-koi kirjoitti:

        yhteys ja selvitä asia siellä..

        Ei ne siellä mitään osanneet sanoa.

        Lähetin myös s-postia kahden eri nettipalvelun kautta omilta sivuilta, niihin ei ole vielä vastattu.

        Näin palvelee vain Sonera?


      • lepakko-koi
        pian ex Soneralainen kirjoitti:

        Ei ne siellä mitään osanneet sanoa.

        Lähetin myös s-postia kahden eri nettipalvelun kautta omilta sivuilta, niihin ei ole vielä vastattu.

        Näin palvelee vain Sonera?

        ojassa? Eivät välitä, kunhan saavat vaan eurosi, keinoilla ei väliä?
        Paskamaista touhua! Lähetä vaikka tämän ketjun linkki Soneralle, että ymmärtäisivät, että vituttaa tuollainen asiakaspalvelu..


    • joukkokanne on voimassa

      Moniko vastannut?

      Paljon on laskua tulossa?

      Mikä on operaattorin vastuu?

      Ei voi olla, että sinulle joku lähettä sähköisen viestin ja sinä joudut sen vastaanottamisesta maksamaan, jos et ole siitä etukäteen sopinut!

      Minä en ole mitään sopimusta tehnyt ja laskua pukkaa jo!

      • Paremminvointia?

        Koska Suomi on sata miljardia jo korkovelkaa sionisti-pankstereille, eikä siitä pääse mitenkään pois, saavat sionistit sanella Talmudin mukaiset ryöstöt meille goyim-paskoille.

        Tämä on koko EU-projekti tiiviestettynä yhteen lauseeseen.


        Miettikää tätä. Ja kunnolla.


    • sivun lataus keskeytetty

      Jos minulle alakka laskua tulemaan otan yhteyttä kuluttjavirastoon.
      http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/070508/
      'Kuluttajavirasto tulee avustamaan jatkossakin kuluttajia niissä tapauksissa, joissa operaattorit perivät epäselvissä olosuhteissa syntyneitä palvelumaksuja. Tarvittaessa asia saatetaan tuomioistuimen päätettäväksi ennakkopäätöksen saamiseksi.'

      • Tirppa 83

        Soitin eilen Elisaan ja kyselin mitä tehdä kun lauantaiyönä avasin viestin, kysyin myös voiko latautua jos en ole nettiä ottanut liittymään? Hän kertoi minulle olevan silti wap-yhteydet, mutta ei vielä laskua tullut ainakaan vielä, käski tarkkailla laskua asian tiimoilla datasiirto kohdasta.. ei mitään tolkkua, enkä kyllä maksa! Saldopalvelusta saa myös tietoa onko laskua tullut


      • lady100

        NIIN EIKÖ SE MENE JAKELUUN, SE ON PALVELUNTARJOAJAN EI OPERAATTORIN, ihan vaan selvennykseksi, et sinä visa laskultakaan pankkia syytä ??? vai syytätkö, kauppaan sun täytyy mennä =).
        Eli palveluntarjoajalla tarkoitetaan sitä joka tekee tämän ja ottaa siitä fyrkat, eli tässä tapauksessa Funny Finland.com.


      • tästä on kyse
        lady100 kirjoitti:

        NIIN EIKÖ SE MENE JAKELUUN, SE ON PALVELUNTARJOAJAN EI OPERAATTORIN, ihan vaan selvennykseksi, et sinä visa laskultakaan pankkia syytä ??? vai syytätkö, kauppaan sun täytyy mennä =).
        Eli palveluntarjoajalla tarkoitetaan sitä joka tekee tämän ja ottaa siitä fyrkat, eli tässä tapauksessa Funny Finland.com.

        jossa lukee olet velkaa minulle 10 euroa.

        Jos ja kun tuo viesti tulee puhelimeesi ja sen luet niin olet minulle kympin velkaa. Ja vaikket maksaisi, voin minä lähetellä sinulle jatkossa viestejä, mitkä maksavat sinulle kympin kappale luet ne tai et. Maksaa vaikka avaamattoman roskiin laittaisit!


      • Maksatko pois?
        Tirppa 83 kirjoitti:

        Soitin eilen Elisaan ja kyselin mitä tehdä kun lauantaiyönä avasin viestin, kysyin myös voiko latautua jos en ole nettiä ottanut liittymään? Hän kertoi minulle olevan silti wap-yhteydet, mutta ei vielä laskua tullut ainakaan vielä, käski tarkkailla laskua asian tiimoilla datasiirto kohdasta.. ei mitään tolkkua, enkä kyllä maksa! Saldopalvelusta saa myös tietoa onko laskua tullut

        Mitä silloin teet?

        Mitä tekee Elisa?


      • Kusetuksen manuaali?
        tästä on kyse kirjoitti:

        jossa lukee olet velkaa minulle 10 euroa.

        Jos ja kun tuo viesti tulee puhelimeesi ja sen luet niin olet minulle kympin velkaa. Ja vaikket maksaisi, voin minä lähetellä sinulle jatkossa viestejä, mitkä maksavat sinulle kympin kappale luet ne tai et. Maksaa vaikka avaamattoman roskiin laittaisit!

        Ensin pitää tehdä soppari operaattorin kanssa, että tämä rahastaa asiakastaan sun puolesta. Tähän riittää että vakuutat että myyt jotakin tuotetta, ja käyttäydyt sivistyneesti.

        Sitten aloitat huijaamisen, ja luotat siihen että miljoonasta viestistä 1% "ostaa" tuotteen, eli klikkaa linkkiä. Mukaan lukien lapsia ja puolisokeita, dementikko- vanhukset.

        Jos hinta on 5 Euroa per klikkaus, laskuttaa operaattori puolestasi 50 000 Euroa per viikko.

        50% hyppää pois seuraavan viikon tullessa. Tienaat 25 000, Kolmannella viikolla tienaat "enää" 10 000 Euroa, ja sen jälkeen keskimäärin 3 000 Euroa viikossa seuraavan parin viikon aikana.

        Koska huijatut haluavat rahoja takaisin, ja joudut maksamaan haluaville.

        Puolessa vuodesa sulle on sata tuhatta taskussa, ja laitat rahat käsirahaksi vaimosi haluamaan uuteen kotiin?
        - - -

        Se että operaattorit sallivat tällaista, on operaattorin vika, ei asiakkaiden eikä rikollisten.

        Suomi vuotaa kuin seula niin monella tavalla mitä rikollisen toiminnan sallimiseen ja edistämiseen tulee, ja tämä viittaa siihen että hallituksemme on syvästi korruptoitunut.


    • Tuliko sata dataa?
    • AH

      Sain eilen huijausviestin. Avasin sen ja poistin välittömästi. Minulla on DNA liittymä ja soitin asiakaspalveluun. Sieltä kerrottiin, että avusmaksu ainakin tulee ja vaikka poistin viestin, ei se takaa, etteikö huojausviesitä tulisi lisälaskua. Ohjeeksi sain kirjoita isoilla kirjaimilla STOP VID ja lähetä numeroon 173171. Sain myös sähköpostiosoitteen mihin voin ottaa yhteyttä, mikäli jotain vielä ilmaantuu. Se on: [email protected]

      • STOP VID

        ei sitten aktivoi palvelua?

        Mikä firma on Venista.com? Onko se näitten viestien lähettäjä? Vastaako sieltä muka joku?

        Poistaako ne muka sut ihan kiltisti, kun vaan pyydät, kun ovat ekana huijauksella saaneet mukaan?


      • Tietosuojavaltuutettu herätys!

        Miksei missään julkaista virallisia ohjeita, miten toimia?

        Mikä on operaattorien vastuu? Meneekö tämäkin eettiseksi pohdiskeluksi. Asiakkaasta ei välitetä, pääasia, että rahaa tulee? Pian on monta entistä asiakasta.

        Monikohan on tämän viestin avannut ja tullut huijatuksi? Mistä sen edes voi tietää, kun itsellä ei ole mitään vastiketta sopimuksesta saati sen tekijäosapuolesta!


      • En tiedä!

        Avasin kyllä tuon viestin, mutta sivu ei ehtinyt latautua - luulen niin - kun katkaisin latauksen.

        Mitä jos kaikesta huolimatta lähetän tuon STOP-viestin? Mitä tapahtuu, jos en olekaan tilannut jotain?


      • 13245
        Tietosuojavaltuutettu herätys! kirjoitti:

        Miksei missään julkaista virallisia ohjeita, miten toimia?

        Mikä on operaattorien vastuu? Meneekö tämäkin eettiseksi pohdiskeluksi. Asiakkaasta ei välitetä, pääasia, että rahaa tulee? Pian on monta entistä asiakasta.

        Monikohan on tämän viestin avannut ja tullut huijatuksi? Mistä sen edes voi tietää, kun itsellä ei ole mitään vastiketta sopimuksesta saati sen tekijäosapuolesta!

        V*TTU ETTEKÖ TE DORKAT TAJUA ETTEI OLE OPERAATTORISTA KIINNI! Koittakaa nyt jo tajuta...


      • operaattorit kaatuu oikeudessa
        13245 kirjoitti:

        V*TTU ETTEKÖ TE DORKAT TAJUA ETTEI OLE OPERAATTORISTA KIINNI! Koittakaa nyt jo tajuta...

        Ei mitenkään ole vapaa vastuusta!

        Operaattori tukee rikollista toimintaa, on suorastaan osallinen, kun toimii perijänä ja maksunvälittäjänä.


      • operaattorin vastuu
        operaattorit kaatuu oikeudessa kirjoitti:

        Ei mitenkään ole vapaa vastuusta!

        Operaattori tukee rikollista toimintaa, on suorastaan osallinen, kun toimii perijänä ja maksunvälittäjänä.

        Näin juuri. Kyllä operaattori tässä osallistuu rikolliseen toimintaa, kun perii ja välittää rahaa eteenpäin rikollisille eikä pyri mitenkään estämään toimintaa, vaikka on siitä tietoinen.


    • touhtunutmies

      Operaattori ole vastuussa, miksi antavat huijarien käyttää vehkeitään mikseivät estä, onko oma koira ojassa. ei muutakuin operaattorit vastuuseeen mikseivät lopeta moista pelleilyä.

      • kachinggg

        Operaattori laskuttaa tekstareista jne, rahaa saavat näistä huijauksista.


    • epätietoinen..

      Onko joku jo saanut lisälaskua?

      Isojako summia rokottavat?

      Olen viestin avannut. Muuta en tiedä. Avauksesta meni 0,90 € datan siirtomaksua. Sen jälkeen on tullut yksi palveluviesti, mitä en ole avannut.

      Voiko maksulliset viestit olla myös teksti- tai multimediaviestejä? Maksaako pelkkä vastaanottaminen? Pitääkö se avata, jotta muuttuu maksulliseksi? Mitä jos sen heittää suoraan roskiin.

      • Kuula ohtaan tuollaisille

        Mun numero on ollut salainen liittymän hankkimisesta asti. Vieläkin, kuuden vuoden jälkeen kysellään välillä Hannu H:ta asentelemaan milloin mitäkin kaapistoa tästä numerosta, joka on tyttäreni käytössä. Ko. viesti tupsahti ala-aste -ikäiselle eilen. Mistäs ihmeestä numero on mennyt tuolle hämärälle viestinlähettäjälle?


      • On tämä niin väärin!
        Kuula ohtaan tuollaisille kirjoitti:

        Mun numero on ollut salainen liittymän hankkimisesta asti. Vieläkin, kuuden vuoden jälkeen kysellään välillä Hannu H:ta asentelemaan milloin mitäkin kaapistoa tästä numerosta, joka on tyttäreni käytössä. Ko. viesti tupsahti ala-aste -ikäiselle eilen. Mistäs ihmeestä numero on mennyt tuolle hämärälle viestinlähettäjälle?

        Bisnestä on tehty meidän numeroilla!


      • ei nettiyhteyttä

        Huijausviesti oli multimediaviesti. Ei vaadi nettiyhteyttä, selaimen aukioloa.


    • Mistä numerot on kerätty?

      Esille on ainakin täällä tullut
      Sonera
      Elisa
      Saunalahti

      Onko muita?

      • DNA:n liittymä

        Mulla on DNA:n liittymä ja sain tuollaisen viestin eilen.


      • noitavainoxx

        Dna:lta tulee myös


    • vastuunkantajia?

      Tietäis vaan ketä vastaan sen nostaa?

      Kyllä operaattoreilla ja myös Suomen valtiovallalla ja lain laatioilla pitäisi tämänkaltaisissa tilanteissa joku vastuu olla! Mitä sanoo viestintäministeri? Entä oikeusministeri? Tajuaako ne tästä mitään?

    • vastuunkantajia?

      Tietäis vaan ketä vastaan sen nostaa?

      Kyllä operaattoreilla ja myös Suomen valtiovallalla ja lain laatioilla pitäisi tämänkaltaisissa tilanteissa joku vastuu olla! Mitä sanoo viestintäministeri? Entä oikeusministeri? Tajuaako ne tästä mitään?

    • foliokypärä
      • paperilasku takaisin

        Olen aina joskus ihmetellyt, että miksi nyt on tullut noin paljon laskua? Vaikka mielestäni en ole juurikaan itse soittanut minnekään. Minulle tulee kerran viikossa ilmoitus operaattorilta laskusta. Tässä kesällä oli juuri yksi viikko, kun olin mökillä, mistä voin vannoa, että en soittanut kertaakaan ja silti tuolle viikolle kertyi maksua 8 euroa. Nyt on laskut kaivettava esiin.

        Käytän puhelinta vain puhumiseen ja joskus jonkun teksti- taikka kuvaviestin lähetän. Mitään nettiä/wappia, mitä ne nyt onkaan, en ole käyttänyt. Kerran kokeillut, että kyllä sen jonkun sivun avaa puhelimen ollessa uusi. En ole ikinä mitään tilaillut taikka kisoihin osallistunut.

        Onko operaattorien yksi tapa luistaa vastuusta siirtä äihmiset paperittomaan laskuun, e-laskuun? Ei ole mitään mistä laskua takastaa. Onko saadut tekstiviesti-ilmoitukset tallessa tulevasta laskusta? Minulla ei ole. s-postista saattaa löytyä, jos jaksaa kaivaa. Printattuna niitä ei ole. Melko moinen homma pysyä näissä mukana. Ehkä se on jopa tarkoituskin?

        Tästälähin olen tarkkana!


      • laskua
        paperilasku takaisin kirjoitti:

        Olen aina joskus ihmetellyt, että miksi nyt on tullut noin paljon laskua? Vaikka mielestäni en ole juurikaan itse soittanut minnekään. Minulle tulee kerran viikossa ilmoitus operaattorilta laskusta. Tässä kesällä oli juuri yksi viikko, kun olin mökillä, mistä voin vannoa, että en soittanut kertaakaan ja silti tuolle viikolle kertyi maksua 8 euroa. Nyt on laskut kaivettava esiin.

        Käytän puhelinta vain puhumiseen ja joskus jonkun teksti- taikka kuvaviestin lähetän. Mitään nettiä/wappia, mitä ne nyt onkaan, en ole käyttänyt. Kerran kokeillut, että kyllä sen jonkun sivun avaa puhelimen ollessa uusi. En ole ikinä mitään tilaillut taikka kisoihin osallistunut.

        Onko operaattorien yksi tapa luistaa vastuusta siirtä äihmiset paperittomaan laskuun, e-laskuun? Ei ole mitään mistä laskua takastaa. Onko saadut tekstiviesti-ilmoitukset tallessa tulevasta laskusta? Minulla ei ole. s-postista saattaa löytyä, jos jaksaa kaivaa. Printattuna niitä ei ole. Melko moinen homma pysyä näissä mukana. Ehkä se on jopa tarkoituskin?

        Tästälähin olen tarkkana!

        Minulle ei tule laskua. Puhelimella ei voi käsitellä dataa. Siinä pelaa vain puhelut ja tekstiviestit.


    • Tuskin mulle lähetetään mitään viestejä! Tyhmä, joka avaa, jos se tulee, joltakin "ei numeroa". Datasiirrot on hirveen kalliita!

      • oota kun saat omas

        Tulee pelkkä viesti, mikä on avattava!


    • koittaisin

      Kannattanee soittaa operaattorille ettei oo tulossa mitään hirmulaskua?
      Pystyiskö nämä sellaseen?

      • En maksa!

        Jonkun euron voin tappiokseni maksaa - tyhmästä päästä. En jaksa ruveta ihan muutamasta eurosta tappelemaan, mutta jos jo aletaan puhumaan kympeistä, en maksa - eikä asia jää tähän. Otan kuluttaja-asiamiehen avukseni.

        Menköön vaikka luottotiedot ja liittymä sulkuun, niin en maksa. Voi vaikka olla ainoa keino päästä tästä rahastuksesta eroon, jättää laskut maksamatta, niin että operaattori sulkee liittymän! Onpa nerokasta. Siinä päättyy yli kymmenen vuoden asiakkuus! Noo, en jää kaipaamaan Soneraa, ei se firma juurikaan ole vanhoja asiakkaitansa arvostanut!


    • jesse1994

      Eräs tuttuni sai siitä 9e laskun kun viestin takia yhdisti nettiin!

      • noitavainoxx

        Sain eilen saman videotekstarin. Silloin asiasta ei oltu vielä uutisoitu. Yritin avata videota, mutta koska se ei heti auennut suljin sen. Muutama tuntia myöhemmin sain tiedon asiasta. Soitin DNA:lle ja siellä ei ainakaan näkynyt, että se olisi aktivoitunut.
        Jos epäilystä että olet siis aktivoinut tekstarin, kannattaa soittaa omalle operaattorille jossa se näkyy.
        DNA:lla ei vielä eilen ollut tarkempaa tietoa miten tämä huijausviestien takana oleva tulee laskuttamaan, mutta lasku asiasta siis tulee viestin avaajalle.
        Vastaavia viestihuijauksia on tällä hetkellä kuulemma liikkeellä runsaasti.
        Omalle kohdalleni osui myös selllainen, että olin osallistunut facebookin kautta kilpailuun. Kilpailussa kysyttiin paljon kysymyksiä ja lopussa yhteystietoja. Koska olin nähnyt niin paljon vaivaa kysymysten kanssa, hölmönä laitoin puhelinnumeroni. Siitä kähtien alkoi puhelimenei tulemaan tekstareita päivittäin, joinain päivinä useita. Jatkuva piipittely kävi hermoille, etenkään kun haet sen puhelimen ja siellä ei ole muuta kuin jotain tyhjänpäiväisiä kisakysymyksiä.Puhelinlaskuuni ilmestyi palveluviestit ja parissa viime laskussa mietin niitä, mutta olen joutunut liikkumana taksilla viimeaikoina ja ajattelin että jospa ne on taksin tilaamisesta. Viime laskussa oli taas näitä 12 kpl= 24€. Soitin DNA:lle ja selvisi, että sen lisäksi että olen inhonnut noita viestejä, olen myös itse niiden maksaja!
        Numero josta viestit tulivat oli 17202 ja numeron takaa löytyy DNA:n mukaan www.gomobi.com
        Olen tehnyt eilen asiasta ilmoituksen kuluttajavirastoon.


      • näin mekin teemme
        noitavainoxx kirjoitti:

        Sain eilen saman videotekstarin. Silloin asiasta ei oltu vielä uutisoitu. Yritin avata videota, mutta koska se ei heti auennut suljin sen. Muutama tuntia myöhemmin sain tiedon asiasta. Soitin DNA:lle ja siellä ei ainakaan näkynyt, että se olisi aktivoitunut.
        Jos epäilystä että olet siis aktivoinut tekstarin, kannattaa soittaa omalle operaattorille jossa se näkyy.
        DNA:lla ei vielä eilen ollut tarkempaa tietoa miten tämä huijausviestien takana oleva tulee laskuttamaan, mutta lasku asiasta siis tulee viestin avaajalle.
        Vastaavia viestihuijauksia on tällä hetkellä kuulemma liikkeellä runsaasti.
        Omalle kohdalleni osui myös selllainen, että olin osallistunut facebookin kautta kilpailuun. Kilpailussa kysyttiin paljon kysymyksiä ja lopussa yhteystietoja. Koska olin nähnyt niin paljon vaivaa kysymysten kanssa, hölmönä laitoin puhelinnumeroni. Siitä kähtien alkoi puhelimenei tulemaan tekstareita päivittäin, joinain päivinä useita. Jatkuva piipittely kävi hermoille, etenkään kun haet sen puhelimen ja siellä ei ole muuta kuin jotain tyhjänpäiväisiä kisakysymyksiä.Puhelinlaskuuni ilmestyi palveluviestit ja parissa viime laskussa mietin niitä, mutta olen joutunut liikkumana taksilla viimeaikoina ja ajattelin että jospa ne on taksin tilaamisesta. Viime laskussa oli taas näitä 12 kpl= 24€. Soitin DNA:lle ja selvisi, että sen lisäksi että olen inhonnut noita viestejä, olen myös itse niiden maksaja!
        Numero josta viestit tulivat oli 17202 ja numeron takaa löytyy DNA:n mukaan www.gomobi.com
        Olen tehnyt eilen asiasta ilmoituksen kuluttajavirastoon.

        Kaikkien on ottettava yhteys operaattoriin ja kerrottava, että tämmöinen peli ei vetele!

        Samoin jokaikisen on tehtävä ilmitus kuluttajaviranomaiselle!

        Oisko ihan turha tehdä asiasta asiaa myös omalle kansanedustajalle? Oisko siellä joku, joka ymmärtäis näitä juttuja? Muutama nimi on mielessä, kenen pitäisi tietää, mutta onko parempia vaihtoehtoja?


      • hane33
        noitavainoxx kirjoitti:

        Sain eilen saman videotekstarin. Silloin asiasta ei oltu vielä uutisoitu. Yritin avata videota, mutta koska se ei heti auennut suljin sen. Muutama tuntia myöhemmin sain tiedon asiasta. Soitin DNA:lle ja siellä ei ainakaan näkynyt, että se olisi aktivoitunut.
        Jos epäilystä että olet siis aktivoinut tekstarin, kannattaa soittaa omalle operaattorille jossa se näkyy.
        DNA:lla ei vielä eilen ollut tarkempaa tietoa miten tämä huijausviestien takana oleva tulee laskuttamaan, mutta lasku asiasta siis tulee viestin avaajalle.
        Vastaavia viestihuijauksia on tällä hetkellä kuulemma liikkeellä runsaasti.
        Omalle kohdalleni osui myös selllainen, että olin osallistunut facebookin kautta kilpailuun. Kilpailussa kysyttiin paljon kysymyksiä ja lopussa yhteystietoja. Koska olin nähnyt niin paljon vaivaa kysymysten kanssa, hölmönä laitoin puhelinnumeroni. Siitä kähtien alkoi puhelimenei tulemaan tekstareita päivittäin, joinain päivinä useita. Jatkuva piipittely kävi hermoille, etenkään kun haet sen puhelimen ja siellä ei ole muuta kuin jotain tyhjänpäiväisiä kisakysymyksiä.Puhelinlaskuuni ilmestyi palveluviestit ja parissa viime laskussa mietin niitä, mutta olen joutunut liikkumana taksilla viimeaikoina ja ajattelin että jospa ne on taksin tilaamisesta. Viime laskussa oli taas näitä 12 kpl= 24€. Soitin DNA:lle ja selvisi, että sen lisäksi että olen inhonnut noita viestejä, olen myös itse niiden maksaja!
        Numero josta viestit tulivat oli 17202 ja numeron takaa löytyy DNA:n mukaan www.gomobi.com
        Olen tehnyt eilen asiasta ilmoituksen kuluttajavirastoon.

        Avasin kerran kyseisen firman viestin,ja sen jälkeen niitä tuli päivittäin,poistin samantien,kun tuli lasku
        niin se oli 856e,niin että näin meitä huijataan,se on joku huijarifirma jonka pääpaikka on Hollannissa.
        Sain numeron selville ja soitin sinne ja kielsin huonolla Englannin kielen taidollani lopettamman viestien
        lähettämisen ja se onnistui ei ole enää tullut viestejä.Tyhmä pää ja siitä sain kärsiä aika kohtuuttoman
        hinnan.Elisalta sanottiin että on turha nostaa oikeusjuttua sillä se on joku postilaatikkoyritys niin että
        pitää olla tarkkana mitä lähtee availemaan.


    • Helevatti soikoon!

      Laitoin viestin STOP VID numeroon 173171 . Sain vastaukseksi: Palvelu on suljettu. Jatkossa en ole enää utelias :(

      • vaan tyhmä!

        En minä ole tiennyt, tajunnut, koskaan miettinyt, mitä palveluviesti on tai tarkoittaa!

        Olen luullut, että niitä voi lähettää minulle vain oma operaattorini!

        Uuden puhelimen ostettuani niitä tuli muutaman. Ensin tuli tekstiviesti-ilmoitus, että kohta tulee palveluviestejä 1-3 kpl. Ja niin tuli. Nyt luulin automaattisesti, että nämä ovat jotain operaattorin päivitysviestejä!


    • rikolliseen toimintaan

      aktiivisesti, jos eivät estä tätä toimintaa!

      Teleoperaattorit myötävaikuttavat rikoksen syntyyn.

      Teleoperaattorit ovat rikoksen tekoväline, osallisia ja syyllisiä rikokseen.

      • nytviisaampi

        F-secureen oli tullut lisätietoa tähän huijaukseen liittyen. Nyt teksti on muutettu viestissä niin, että palvelu (mobile tube) on maksutonta. Jos tätä palvelua käyttää edelleen, niin hyväksyy myös mainokset jatkossa. Eli ehkäpä suuri kohu säikäytti? Lukekaa tästä http://www.f-secure.com/weblog/archives/00001785.html


      • aiemmin avanneet
        nytviisaampi kirjoitti:

        F-secureen oli tullut lisätietoa tähän huijaukseen liittyen. Nyt teksti on muutettu viestissä niin, että palvelu (mobile tube) on maksutonta. Jos tätä palvelua käyttää edelleen, niin hyväksyy myös mainokset jatkossa. Eli ehkäpä suuri kohu säikäytti? Lukekaa tästä http://www.f-secure.com/weblog/archives/00001785.html

        Miten on, miten meidän käy, jotka ovat menneet tuon viestin avaamaan ennen muutosta!

        Pitäisikö tähän muka voida luottaa?

        Kiitos F-secure, joku edes yrittää auttaa meitä!


      • ehkä viisas
        aiemmin avanneet kirjoitti:

        Miten on, miten meidän käy, jotka ovat menneet tuon viestin avaamaan ennen muutosta!

        Pitäisikö tähän muka voida luottaa?

        Kiitos F-secure, joku edes yrittää auttaa meitä!

        oon poistanut asetuksista gprs ym datayhteydet kun niitä en tarvitse niin ei vahingossakaan pysty menemään päälle.


      • 1600 kunnon halko
        ehkä viisas kirjoitti:

        oon poistanut asetuksista gprs ym datayhteydet kun niitä en tarvitse niin ei vahingossakaan pysty menemään päälle.

        olisi käyttöä!


    • kittamään

      Mutta "palveluviestin" muodssa. En avannut loppuun asti vaan poistin koko paskan.

      • kusetuksen makua.....

        DNA-laskutti tässä taannoin aivan keksittyjä puheluja...
        Olikohan saldo punaisella...
        Olen suurimman osan aikaa ulkomailla jolloin käytössä työnantajan känny...
        Laskuja ropisi vaikka oli känny kiinni...
        Huomautin asiasta ,että puhelin ollut kotona suljettuna sekä todistajia löytyy.
        Kaikki laskut pyyhittiin yli ja vaihdoin operaattoria samantien...
        Sellasia ne ovat nykyään ne paskat.


    • monta miljoonaa

      Omaltakohdaltani oma operaattorini on netonnut jo yli kaksi euroa, vaikka itse huijareille en ole vielä maksanut senttiäkään.

      Datansiirto maksoi 90 senttiä
      Puhelu asiakaspalveluun 1,18 €
      Muutama ylimääräinen lyhyt puhelu ystäville varoitukseksi, ehkä euron

      Ei ihme, että ei operaattoreita niin hirveästi kiinnosta toiminnan pysäyttäminen!

      Monta liittymää on Suomessa? Mitä jos jokaiselta saadan näin kerättyä kolme ylimääräistä euroa? Siinä puhutaan miljoonista euroista!

      • totuus esiin

        Pitäisikö tässäkin sidonnaisuudet ja kytkökset selvittää?

        Teleoperaattoreilla ei liene suurtakaan kiinnostusta estää tällaista toimintaa, hehän tässä myös nettoavat rutosti!


    • daigadaigaduu

      Turpiin vaan ja onnea kun tietäis kuka helvetti noita viestejä lähettää ja harrastaa laitonta laskutusta ilman minkäänlaista osapuolten välisiä sopimuksia ---> palvelun tarjoaja / kuluttaja....

      kyseessä on huijaus/talousrikollisuus/Naurettavissa dresmannin puvuissa laahustavat liituraitahemmot/turpaan ansaitsevat ääliöt. tuskin itsekään tajuavat rikkovansa lakia

      operaattori on vain jonkinlainen välikäsi (tarvitsisi lakimiehen että saisi selville asiakkaan, operaattorin ja palvelun tarjoajien välisistä sopimussuhteista jotakin selvää). Väärin se kuitenkin on että kuluttaja ei ole mitään palveluja tilannut ja joutuisi niistä maksamaan. ja lisäksi siinä sivussa maksaa sitten se operaattorin tarjoama verkkoyhteys enemmän tai vähemmän sopimuksesta riippuen.

      operaattorin asiakaspalvelusta saatte tiedon jos palvelu on mennyt päälle. Estäkää palveluviestit, evästeet, automaatinen yhteydenmuodostus wappiin jne... puhelimenne valikoista ja vielä varmuuden välttämiseksi pyydä operaattoria kytkemään esto wapille niin ei pitäisi tullä mitään roinaa verkon kautta puhelimeen...
      eli suomeksi sanottuna estäkää tiedonsiirto puhelimenne ja verkon välillä....simppeliä....

      ja jonkun viranomaisen tulisi tähän toimintaan puuttua, kuluttajavirastoon ainakin kannattaa kannella...
      vai eikö mitkään lait muka koske verkostomarkkinointia?

      • Se on väärin!

        Jos niin, on niin analogisesti:
        En minä ole rikollinen, jos minä kerään mafialle suojelurahaa, vaan se mafia, eikä oikeastaan edes se mafia, mafiahan vaan kerää rahaa vastikkeena tarjoamastaan palvelusta!

        Eikö ole ihan sama homma?


    • Lappman

      Mun puhelin sai joskus pari vuotta aikaisemmin kaukomatkalla ihmeellisiä pornokuvaviestejä ja niitä tuli
      ekan avauksen jälkeen tunnin ajan kuin satamalla. Osa kuvista oli todella rankkaa tavaraa.
      Se loppui kun laitoin puh. asetuksista kännykän vastaamaan vain norm. puhelut ja muut oli suljettuna. Loppulaskua en tiedä, kun puhelin oli firman työpuh.
      Ilmeisesti kys. maan operaattori toimi mukana, ei enään häirinnyt Suomessa.
      Jos tilaa esim. soittariääniä harvoin...kannattaa aina lähettää toi STOP viesti kys. tarjoalle mikäli ei halua lisää soittareita yms.
      Muutoin ne veloittaa joka kk tilaus- ja palvelumaksut, vaikka ei lataisi mitään.
      Samoin tämän bluetooth-systeemin kanssa täytyy olla tarkkana, ett ei kannata pitää turhaan auki
      kännykässä. Myös tietokonepuolella ilman kunnon varmistuksia Bluetooth-yhteys voi olla tuhoisa.

    • hämmästynyt..

      vai avoimen viestin suoraan näytölle?

      Minä sain viestin suoraan näytölle. Ei mitään tekstiviestiä, eikä tietoa sen lähettäjästä (numeroa).

      • pakkosytöötä

        Vaihtoehtona vain: lataa..


    • paljon rahaa

      Vieläkö näitä tulee?

    • huijattu!

      Pikkusummilla huijattaan, jotta ihmiset eivät viitseisi lähteä valittamaan. Noinhan se menee, mutta pitäisikö miettiä vielä valittamista uudelleen. Tällainen touhu on saatava loppumaan!
      TS
      http://www.ts.fi/online/kotimaa/80916.html
      'Kännykkähuijauksilla liikutellaan Euroopassa jopa kymmenien miljoonien eurojen rahavirtoja. EU yrittää nyt puuttua villiin markkinointiin.'
      'Kuluttajat ovat tehneet tänä vuonna tekstiviestihuijauksista yli neljäsataa valitusta pelkästään Kuluttajavirastoon. Kuluttajille on tullut kymmenien eurojen laskuja palveluista, joita he eivät ole mielestään tilanneet. Asialla ovat useimmiten pienet ulkomaiset yritykset.'
      'Mainosviestistä ei välttämättä tule laskua, mutta kuluttaja voi huomaamattaan tulla tilanneeksi maksullisen palvelun.'
      'Huijatuksi tullut kuluttaja voi käyttää Kuluttajaviraston verkkosivuilla olevaa valmista valituslomaketta, jonka voi lähettää operaattorilleen ja palveluntarjoajalle.'
      '– Jos sekään ei auta, voi ottaa yhteyttä maistraatin kuluttajaoikeusneuvontaan,..'

      'Asian voi viedä myös kuluttajariitalautakuntaan.'

      • Rahat takaisin!

        Joukossa on voimaa! Näytetään, että me ei hyväksytä tällasta toimintaa!
        IL
        'Lehden haastatteleman F-Securen tietoturvatutkija Jarno Niemelän mukaan huijausyritykset tekevät voittoa, koska useimmat ihmiset eivät viitsi valittaa muutamien eurojen laskusta. Niemelä kuitenkin korostaa, että huijauksista valittaminen tuo useimmiten rahat takaisin.'
        http://www.iltalehti.fi/uutiset/2009101410420318_uu.shtml


      • joukko viha!
        Rahat takaisin! kirjoitti:

        Joukossa on voimaa! Näytetään, että me ei hyväksytä tällasta toimintaa!
        IL
        'Lehden haastatteleman F-Securen tietoturvatutkija Jarno Niemelän mukaan huijausyritykset tekevät voittoa, koska useimmat ihmiset eivät viitsi valittaa muutamien eurojen laskusta. Niemelä kuitenkin korostaa, että huijauksista valittaminen tuo useimmiten rahat takaisin.'
        http://www.iltalehti.fi/uutiset/2009101410420318_uu.shtml

        mukana hommassa jos aiotaan valittaa! joukolla pääsee vaikuttamaan yksilö ei!


    • Kysyn vaan!
      • Tosi on

        Ainakin puhelimeen jätetty uhkailu puheviesti on tuonut tuomion ja kovat sakot


    • up up up

      Kaikkea ne koittaa.

      Näitä on taas liikkeellä!

    • :

      :

    • up

      up

    • laskutetaan vaan

      Katsoitteko Motin alkuviikosta?

      http://ohjelmat.yle.fi/mot/etusivu

      DNA:n edustaja sanoi, että ei heillä ole mitään vastuuta, laskuttavat vaan!

      Eikö operaattori osallistu rikokseen, jos ja kun se kerran välittää rikoksella hankittua rahaa?

      Operaattoreiden on syytä estää tällaiset systeemit, etteivät itse joudu syytteeseen osallisuudesta petokseen!

      YLE
      MOT
      http://ohjelmat.yle.fi/mot/mot_24_10

      • Vieläkin on toiminnassa

        Nostanpa ketjun ihan sen takia, että juuri äsken, avatessani tutun sovelluksen, (jota olen käyttänyt jo vuoden) sain juuri kyselyviestin, johon menin vastaamaan.
        Lopuksi luki että "Kiitos vastauksistasi, arvomme kaikkien kyselyyn vastanneiden kesken uuden ipadin, jos tahdot osallistua lähetä viesti OK numeroon 17202.

        Jäin tuota vähän epäilemään hetkeksi ja hetken päästä tuli viesti "Lähettämällä viestin sitoudun Bindon viihdetekstareiden vastaanottajaksi 25€/kk, lähetä STOP ja perumme palvelun".

        Tässä vaiheessa aloin vasta googlata tätä ja löysin tämän ketjun. Lähetin äsken STOP-viestin, vaikka en nyt ole varma oliko se pahempi virhe kuin olla lähettämättä.

        Otan joka tapauksessa huomenna yhteyttä Elisaan ja Kuluttajansuojaan, vaikka onkin sellainen olo että vähän poskia punastuttaa kun on tyhmyyttään tällaiseen joutunut mukaan.

        Eivät ainakaan minun rahoistani pääse nauttimaan sen takia, etten vain kehtaisi ilmoittaa!


      • Kuka hullu

        jostain DNAsta liittymän ottaisi?

        Pahinta näille pasakfirmille on asiakkaiden ulosmarssi, koska ne menevät konkurssiin ja kortisto kutsuu.

        Äänestäkää jaloillanne.


    • Kenen on vastuu?

      Näitä on taas liikkeellä?

      • Yksi numero

        Eilen varoitettiin numerosta 0447017414445, joka veloittaa vastaamisesta.


      • Pakko vastata!
        Yksi numero kirjoitti:

        Eilen varoitettiin numerosta 0447017414445, joka veloittaa vastaamisesta.

        Työtön ei uskalla olla vastaamatta tuntemattomiinkaan numeroihin, jos vaikka joku töitä tarjoasia. Tosi utopistista kyllä, mutta kuitenkin!


      • Tuota tuota
        Pakko vastata! kirjoitti:

        Työtön ei uskalla olla vastaamatta tuntemattomiinkaan numeroihin, jos vaikka joku töitä tarjoasia. Tosi utopistista kyllä, mutta kuitenkin!

        Oletko varma, että sinulle soitetaan ulkomailta työasioissa?


    • Operaattorin vastuu

      No jo oli aikakin!
      >>
      Tällaisille hämärälaskuille on tulossa loppu. HS kertoo, että teleoperaattoreille on tulossa samanlainen vastuu puhelinlaskulle päätyvistä maksuista kuin luottokorttiyhtiöillä on niiden lähettämistä laskuista.
      >>
      http://www.iltasanomat.fi/digi/art-1288629100744.html

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      179
      4009
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      115
      2606
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      324
      2214
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      130
      2175
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      49
      1879
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1495
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      107
      1361
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      30
      1332
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1170
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1051
    Aihe