rakennusalan konsultti

japa s

Terve miehee/naiseen,
Olen aloittamassa vuoden alusta omaa tmi:ta jossa pääasiassa teen rakennusalan konsultointia ja valvontaa.
Olen ollut pitkään lähes 15 vuotta saman firman palveluksessa ja nyt on aikaa ja halua koittaa omien siipien kantavuutta, ja tulevaisuuden näkymät tämän firman suhteen on todella synkät.

Paljonko teillä yhden henkilön yrityksellä on liikevaihto keskimäärin vuodessa, te jotka myytte lähinnä konsultointi/valvonta tai vastaavia palveluita. Ja miten homma lähti käyntiin?

Olen laskenut, että vuodessa pitäisi saada 45.000euron veroton liikevaihto niin saisin palkkani.
Suurin kulu on oman auton käyttö, kaikki muu on jo olemassa.
Vaimo tekee kirjanpidon ja asiakaskunta on jo osittain olemassa. Nykyiselle työnantajalle teen laskutettavaa vuodessa lähemmäs 100.000eur, johtuen osittain muutamista vuosisopimuksista.

Kommentia / palautetta / kannustusta / palauttamista maan pinnalle :D

Janne 40v. RKM

4

3079

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joo..

itse laskutin juuri päättyneellä tilikaudella 08/2009 liikevaihto 102.000e siis ilman alvia ja ainoastaan omaa työtäni laskutin, käytännössä ainoat kuluni ovat auto puhelin ja autosta laskutan kilometrit joten ei sekään kulu ole, en tiedä paljon olet ennen tienannut mutta 45t laskutus tuntuu aika pieneltä, mutta aloittaa jostain pitää onko sinulla jo varmat toimeksiantajat vai mistä laskutuksen revit? T.yli 20v yrittäjänä ikää 44v.

• japa s

Pakkohan se on tunnustaa. Vien nykyisen työnantajani asiakkaat :)

102.000 lv on todella hyvä! Tuntuu aika kaukaiselta, miltei kymppi kuukaudessa. En millään jaksa uskoa, että edes kerkeisin tekemään moista.

• joo..
        japa s kirjoitti:

Pakkohan se on tunnustaa. Vien nykyisen työnantajani asiakkaat :)

102.000 lv on todella hyvä! Tuntuu aika kaukaiselta, miltei kymppi kuukaudessa. En millään jaksa uskoa, että edes kerkeisin tekemään moista.

alussa pitää tietenkin painaa ja näinhän se menee asiakkaiden kanssa, entiset asiakkaat mukaan :).
        Ei se ajankäyttö sitä liikevaihtoa suoraan tuo itsellä ajankäyttö työhön vähentynnyt ja lv kasvannut eli alussa ei paljon lomia ja pitkiä päiviä. Vuosien myötä kun hoidat asiakkaat ja työt hyvin voit myös veloittaa enemmän, asiakkaat maksavat mielellään kun tietävät että homma hoituu.

• jt.luhta

Muuta, en osaa sanoa, mut jonkun isomman tahon täytys , ja NOPEESTI , puuttuua tähän , tän hetken rakennushommiin. Isot rak.liikkeet, ovat menneet, ihan johonkin "toiseen maailmaan". Oletko juuri huomannu, et asuntojen hinnat ois tippunu? ... En minnäkään!
      Mutta, rak.alan aliurakoitsijana, olen laittanut merkille, asunnot kallistuu! (elikkä rak. firmat repii rahaa)
      Aliurakoitsijoiden hintoja poljetaan ;? (ulkomailta tulee , halvempia tekijöitä).Suomalaisia potkitaan (räikeimissä) tapauksissa pois, kesken sopimuksen, KUN VAAN SAADAAN HALPATYÖVOIMAA , sisään. Ja itselle/ pörssiin listautuneelle rak. liikkeele , VITUN PALJO VOITTOA! (Sen , ketä sen loppupelissä sinne tekee(tuloksen). Potkitaan yht.äkkiä kesken sopimuksen pihalle. ..Halvempia miehiä sisään...
      Minne kaikki raha häviää????? Rak. liikkeitten (sutkaajaherrojen perseeseen).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      30
      5842
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      14
      4404
    3. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3247
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      52
      2981
    5. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      339
      1569
    6. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      86
      1338
    7. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      68
      1313
    8. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      232
      1216
    9. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1169
    10. Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.

Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul
      Maailman menoa
      401
      1161
    Aihe