Lapsen usko

Jeesus sanoi,,joka viettelee yhdenkin näistä vähäisistä,jotka uskovat minuun...Selvää pränttiä.

17

284

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • valoa....

      Kun Jeesus käyttää sanaa "uskoo" niin Hän tarkoittaa "uskoa" "totella" "noudattaa ohjetta" eli Jeesus ei tarkoita että joka uskoo esim. syyttömiä lapsia lapsia tappaneen herraan, saatanaan jumalana.

    • fålanga

      Nimimerkistäsi päätellen olet paikkakunnalta jossa kirkoherra yritti vietellä aikuisia ja vielä virkaikana hyi! Taisi tulla kenkää.......

    • uskonhenki

      Kaikista pienimpiäkin lapsia (brephoksia) vietiin Raamatun mukaan saamaan Jeesuksen pelastavaa "kosketusta". Siinä vaiheessa nuo lapset olivat ihmiskunnan yleisen syntisaastutuksen vallassa, mutta Jeesuksen kosketus sai aikaan lapsen puhdistumisen synnistä ja Jeesus vuodatti lapsen puhdistettuun sydämeen uskonhengen.

      Toisessa kohtaa Raamatussa sanotaan, että Jeesuksen "kosketukseen" liittyy voiman eli Hengen siirtyminen siihen, joka pääsi koskettamaan Jeesusta. "Jeesus tunsi kuinka "voimaa" lähti hänestä, kun nainen väkijoukossa vain kosketti Jeesuksen vaipan tupsua. Niin ihmeellinen oli tuo Jeesuksen "kosketus." Sen saivat kokea niin syntinen nainen, lapset, kuin ristinryöväri; Jeesuksen eläissä maan päällä.

    • terence.hill

      Mutta täällä on monia, jotka eivät tahdo uskoa, että pienet ja vähäiset uskovat Jeesukseen. Siltä taholta tulee puheenaihetta vaihtavia viestejä ja oman järjen selittelyjä Jeesuksen selviä sanoja vastaan.

      • ratkaissut ogelman,

        että miksi pitää odottaa pari vuotta, ennenkuin vauivalle voi alkaa opettaa?
        Pitääkö odottaa siksi, jotta vauva tulee ymmärtävään ikään?

        Raamatun mukaanhan ei tarvitse odottaa muutamia vuosia, vaan KAIKKI KASTETUT
        PYSYIVÄT APOSTOLIEN OPETUKSESSA, LEIVÄN MURTAMISESSA JA RUKOUKSESSA!


      • sanan voimasta
        ratkaissut ogelman, kirjoitti:

        että miksi pitää odottaa pari vuotta, ennenkuin vauivalle voi alkaa opettaa?
        Pitääkö odottaa siksi, jotta vauva tulee ymmärtävään ikään?

        Raamatun mukaanhan ei tarvitse odottaa muutamia vuosia, vaan KAIKKI KASTETUT
        PYSYIVÄT APOSTOLIEN OPETUKSESSA, LEIVÄN MURTAMISESSA JA RUKOUKSESSA!

        Vauvan kuulo on kehittynyt jo sikiövaiheessa. Lapselle kannattaa lukea sanaa ääneen ja rukoilla ääneen lapsen kuullen, sillä lapsen kuuloaisti on kehittynyt valmiiksi jo sikiövaiheessa.

        Vauva oikein halajaa kuulla Jumalan sanaa.

        1. Piet. 2:2
        ja halatkaa niinkuin vastasyntyneet lapset sanan väärentämätöntä maitoa, että te sen kautta kasvaisitte pelastukseen,


      • terence.hill
        ratkaissut ogelman, kirjoitti:

        että miksi pitää odottaa pari vuotta, ennenkuin vauivalle voi alkaa opettaa?
        Pitääkö odottaa siksi, jotta vauva tulee ymmärtävään ikään?

        Raamatun mukaanhan ei tarvitse odottaa muutamia vuosia, vaan KAIKKI KASTETUT
        PYSYIVÄT APOSTOLIEN OPETUKSESSA, LEIVÄN MURTAMISESSA JA RUKOUKSESSA!

        En kuulu kaltaistesi vähäjärkisten joukkoon, joiden pitää keksimällä keksiä itselleen tyhjästä ongelmia.

        Äitisikö auttaa sinua laskemaan yhteenlaskujen tulokset oikein?


      • että taidat sittenkin
        terence.hill kirjoitti:

        En kuulu kaltaistesi vähäjärkisten joukkoon, joiden pitää keksimällä keksiä itselleen tyhjästä ongelmia.

        Äitisikö auttaa sinua laskemaan yhteenlaskujen tulokset oikein?

        kuulua noihin mainitsemiisi vähäjärkisiin!

        Kuinka monta vuotta sinun mielestäsi pitää odottaa, ennenkuin vauva tulee ymmärtä-
        väiseen ikään?


      • mitä se sulle kuuluu?
        että taidat sittenkin kirjoitti:

        kuulua noihin mainitsemiisi vähäjärkisiin!

        Kuinka monta vuotta sinun mielestäsi pitää odottaa, ennenkuin vauva tulee ymmärtä-
        väiseen ikään?

        että alat päästä edes vauvan tasolle


      • omasta kokemuksesta!
        mitä se sulle kuuluu? kirjoitti:

        että alat päästä edes vauvan tasolle

        Vai riittikö sinulle edes 10 vuotta?


    • totuuden puolesta

      ja paljon muuta, mitä Raamattuun on kirjoitettu he joutuvat valheiden verkossaan kieltämään ja valehtelmaan oman oppinsa puolesta, olen huomannut

      • terence.hill

        Jokainen sen huomaa.


      • täytyy taas
        terence.hill kirjoitti:

        Jokainen sen huomaa.

        turvautua valheeseen, kun perustelut loppuivat..

        Tälläkin palstalla on moneen kertaan tuotu esiin raamatullinen linja:

        Kun lapsi kuulee Jumalan Sanaa, niin hänenkin kohdallaan toteutuu tuo:
        "Usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen Jumalan Sanan kautta."

        Näinhän kävi niidenkin lasten kohdalla, jotaka olivat kuuntelemassa Jeesuksen opetusta!

        Mutta Raamattu ei tunne mitään "syntymäuskoa".


      • uskosta
        täytyy taas kirjoitti:

        turvautua valheeseen, kun perustelut loppuivat..

        Tälläkin palstalla on moneen kertaan tuotu esiin raamatullinen linja:

        Kun lapsi kuulee Jumalan Sanaa, niin hänenkin kohdallaan toteutuu tuo:
        "Usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen Jumalan Sanan kautta."

        Näinhän kävi niidenkin lasten kohdalla, jotaka olivat kuuntelemassa Jeesuksen opetusta!

        Mutta Raamattu ei tunne mitään "syntymäuskoa".

        Jos sinä menet johonkin uskonlahkoon kuuntelemaan heidän "opetuksiaan", niin tietenkin sinä tulet sen uskonlahkon uskoon.

        Raamattu tarkoittaa, että usko tulee KUULOSTA, ei mistään opetusten kuuntelemisesta. Siinä on iso ero.

        Kuulo tarkoittaa Jumalan puheen kuulemista, kun Pyhä Henki avaa hengelliset korvat. Sitä kutsutaan kuuloksi ja uskoksi.


      • linnunpoikanenkin
        uskosta kirjoitti:

        Jos sinä menet johonkin uskonlahkoon kuuntelemaan heidän "opetuksiaan", niin tietenkin sinä tulet sen uskonlahkon uskoon.

        Raamattu tarkoittaa, että usko tulee KUULOSTA, ei mistään opetusten kuuntelemisesta. Siinä on iso ero.

        Kuulo tarkoittaa Jumalan puheen kuulemista, kun Pyhä Henki avaa hengelliset korvat. Sitä kutsutaan kuuloksi ja uskoksi.

        tulee uskoon, kun se kuulee?

        Pitäisikö sekin kastaa?


      • lukijana
        linnunpoikanenkin kirjoitti:

        tulee uskoon, kun se kuulee?

        Pitäisikö sekin kastaa?

        missä sinulla viiraa?


      • itsestäsi
        lukijana kirjoitti:

        missä sinulla viiraa?

        oikean todistuksen!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      683
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe