Katsurien palkat

Katsuriks?

Olen aloittamassa katsurin uraa ja kiinnostas kuulla katsureilta millainen palkka on A-puljussa verrattuna yksityisiin täällä keski-suomessa kevyen ja raskaan rek ja mak oikeuksilla?

39

12270

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ajatuksesta luopunut

      Pikkusen päälle 2000 ekua voit saada kun alalle tulet ja lisäksi joudut kiinnittämään itsesi kyseiseen taloon.

      Lupien hankkiminen kestää jonkun aikaa se voi vaikuttaa enemmän tai vähemmän siihen palkkaan.

      Lisäksi kaikkia ei kurssiteta edes, kun on melkokallista ja kun luvat taskussa niin voi tulla hiku lähteä talosta kun markkinat hieman paremmat.

      Muutenkin muutoksen aika koko alalla.

      • tilit

        tulee sen verran paljon, että ei tarvi kysellä tilipäiviä ja aina on rahaa. Hyvälle miehelle maksetaan hyvä palkka. Jos ei tee mitään ja päivät notkuu tekemättä mitään,niin se näkyy palkassakin. Kannattaa katella peiliin joskus eikä syytellä muita.


      • prklet

        tienestit on tosi hyvät kun vain viitsii tehdä töitä. Jos on itse "vempula" niin ei tarvitse kuin syytellä itseään. Itse olen tehnyt omaisuutta hyvin pelkällä katsurin palkalla. Turhaa ruikutusta. Asenneongelma työhön.


    • Aakatsastaja

      Mulla A-Katsastuksessa n.2700 erkkiä noilla oikeuksilla ja keski-suomi/savo on sijainti.

      • palkat

        Itse olen saanut pelkillä kevyen mak-luvilla n. 2700 €, riippuu vähän kuukaudesta mutta vähintään aina n. 2500 €. Mielestäni ihan hyvä korvaus helposta (ja ihan hauskasta) hommasta!


      • Palkkakuopassa
        palkat kirjoitti:

        Itse olen saanut pelkillä kevyen mak-luvilla n. 2700 €, riippuu vähän kuukaudesta mutta vähintään aina n. 2500 €. Mielestäni ihan hyvä korvaus helposta (ja ihan hauskasta) hommasta!

        Kerro mulle missä oot töissä, kun saat tollasta palkkaa pelkillä kevyt mak luvilla. Mie tuun sutena kans teille töihi.


      • suuri kuoppa alalla
        Palkkakuopassa kirjoitti:

        Kerro mulle missä oot töissä, kun saat tollasta palkkaa pelkillä kevyt mak luvilla. Mie tuun sutena kans teille töihi.

        Harvassa on firmat mitkä maksavat kyseisiä palkkoja mak-miehelle, mutta on niitä.

        Silloin voidaan jättää kaikki isot ketjut ja yritykset pois laskusta. Tiedän pari yritystä mitkä maksavat hieman parempaa palkkaa, mutta työmäärä on myös suurempi, eli suhteutettuna tehtyyn työhön palkka on huonompi.

        Työ on kuitenkin raskasta jos automäärät nousee liian suuriksi ja sikkoin kannattaa jotain tehdä.
        Katsastustyötä ei voi tehdä kunnolla jos joka päivä tarkastaa 30 autoa ja jos joukossa vielä rekisteröintiä ja raskasta kalustoa,


      • Kertokaa liitto
        suuri kuoppa alalla kirjoitti:

        Harvassa on firmat mitkä maksavat kyseisiä palkkoja mak-miehelle, mutta on niitä.

        Silloin voidaan jättää kaikki isot ketjut ja yritykset pois laskusta. Tiedän pari yritystä mitkä maksavat hieman parempaa palkkaa, mutta työmäärä on myös suurempi, eli suhteutettuna tehtyyn työhön palkka on huonompi.

        Työ on kuitenkin raskasta jos automäärät nousee liian suuriksi ja sikkoin kannattaa jotain tehdä.
        Katsastustyötä ei voi tehdä kunnolla jos joka päivä tarkastaa 30 autoa ja jos joukossa vielä rekisteröintiä ja raskasta kalustoa,

        Todennäköisesti jokin liitto sopii valtakunnallisesti katsastusmiesten palkat.
        Vastausten perusteella ei yksikään tiedä todellista palkkaa vaan arvailevat.


      • Liiton mies

    • katsastusalalle

      eikö löydy muuta työtä? Katsastusala on palkoissa pohjanoteeraus, aivan perseestä.

      • tai niin

        jos kukkaro on laiha niin katsastusalalle ei kannata tulla, vaan mennä vaikka varaosamyyntiin, työnjohtajaksi korjaamoon, tai vaikka pikkupomoksi autoliikkeeseen, vaikka jälkimarkkinointipäälliköksi.

        Työ sinäänsä voi olla mukavaa riippuen missä työskentelee ja millä asenteella ja paras asenne tietysti on mennä lakien,asetusten ja ohjeiden mukaan,,

        Itselle ei palkalla ole muuta väliä, kunhan se riittävä ettei firma yritä liikaa tehdä tiliä työntekijän kustannuksella. Talous kunnossa muutenkin, eli työ ei ole pakkopullaa ja se keventää huomattavasti.

        Liittoa ei taida alalla olla, siis omaa. Autoalan sopparia noudatetaan ja silleen, vaikka oma liitto olisi hyvä.


      • makakiapina

        TES sanoo: "aloitteleva makittaja 2131e / kk." Tämä selittää katsastuksen korkeat hinnat! Ja paras on tessissä 3112 e / kk, yli 23 vuotta alalla, vastaava katsastusmies, vähintään 7 alaista.


      • Liittoon
        tai niin kirjoitti:

        jos kukkaro on laiha niin katsastusalalle ei kannata tulla, vaan mennä vaikka varaosamyyntiin, työnjohtajaksi korjaamoon, tai vaikka pikkupomoksi autoliikkeeseen, vaikka jälkimarkkinointipäälliköksi.

        Työ sinäänsä voi olla mukavaa riippuen missä työskentelee ja millä asenteella ja paras asenne tietysti on mennä lakien,asetusten ja ohjeiden mukaan,,

        Itselle ei palkalla ole muuta väliä, kunhan se riittävä ettei firma yritä liikaa tehdä tiliä työntekijän kustannuksella. Talous kunnossa muutenkin, eli työ ei ole pakkopullaa ja se keventää huomattavasti.

        Liittoa ei taida alalla olla, siis omaa. Autoalan sopparia noudatetaan ja silleen, vaikka oma liitto olisi hyvä.

        Autokatsastajat Ry on meidän liitto, kannattaa liittyä että saadaan asiat kuntoon! Loimaan liitto on huono vaihtoehto....


    • yrittäjätausta

      Palkka 1920e kuussa brutto... ei lisiä, kevyt mak. Itä-suomessa tälleen ja jatkuva potkujen uhka alla. Mut katellaan mitä muuta tulee eteen:)

      • Joopa joo

        Se asema joka aloitti hintasodan Joensuussa maksaa katsureille huonoiten. Aina yksi euro halvemmalla kuin muut oli sen flopiksi osoittautunut juttu. Eipä pystynyt kauaa pitämään lupaustaan.


      • maksaa kovat
        Joopa joo kirjoitti:

        Se asema joka aloitti hintasodan Joensuussa maksaa katsureille huonoiten. Aina yksi euro halvemmalla kuin muut oli sen flopiksi osoittautunut juttu. Eipä pystynyt kauaa pitämään lupaustaan.

        "oppirahat".

        Joensuussa vielä katsotaan, kenen hermot kestää. Loppufinaali on lähestymässä.


      • Wartburg
        Joopa joo kirjoitti:

        Se asema joka aloitti hintasodan Joensuussa maksaa katsureille huonoiten. Aina yksi euro halvemmalla kuin muut oli sen flopiksi osoittautunut juttu. Eipä pystynyt kauaa pitämään lupaustaan.

        Ja nyt epätoivoisesti mainostaa lehdissä että jälkitarkastus 0 euroa.


      • minkä TES:sin

        mukaan sulla on tuo palkka? Noin alhaista palkkaa ei ole edes aloittajalle. Onko lisiä?


      • Makseta
        minkä TES:sin kirjoitti:

        mukaan sulla on tuo palkka? Noin alhaista palkkaa ei ole edes aloittajalle. Onko lisiä?

        Sitä palkkaa, ite oon töissä muualla..:) Täytyy sanoa että onneksi! Lisiä ei vaan tunneta...


    • Ei kannata

      Itä-Suomessa.... Laittaa hyviä jätkiä pois ja luulee että homma pyörii entiseen malliin... Kyllä sana leviää täällä pohjois-koreassakin. Maksaa tosiaan kovat oppirahat ellei osaa väistellä sitäkin... Lopetin yksityisllä käynnin kun kuulin näistä jutuista..Palkansaaja!

      • n.kats

        Ainakin saan 65000 vuodessa ja siihen kyllä teen töitäkin.


    • hh

      on hyvät palkat, mutta älä mene AA-puljuun. KK-puljussa on myös huonot palkat.

      • Nestori Miikkulainen

        Y-pulju


      • matti myöhäinen
        Nestori Miikkulainen kirjoitti:

        Y-pulju

        Yksityiset K-asemat


      • Kdkddj

        Tuo sukunimi on tuttu, eikä positiivisessa mielessä.


    • katastaja

      2334,90 Kevyt mak ja rk-oikeudet.

    • Kevytmak

      2800e kevyt mak joitain hiluja provikat

    • Stiinaxi

      4300 e provikat, kaikki luvat ja vastuu

    • Etsivälöytääverkosta

      7000 € kuukaudessa. Paikkoja olisi muutamia auki, vaatimuksena riittää että kykenee itsenäiseen työskentelyyn ja on välillä valmis tekemään pitkää päivää. Meillä 1/200 niskapokia.

    • fhshaery

      Älä tee sitä virhettä, että alat katsastajaksi. Kadut loppuelämän.

    • Anonyymi

      K1 katsastuksessa olen 8 vuoden työkokemuksella Tampereen seudulla. Kevyttä kalustoa tarkastan ja 3480€ / kk siitä maksetaan. Ihan OK korvaus menetetystä vapaa-ajasta ja leppoisasta työstä. Niskat välillä jumissa, mutta muuten ihan jees hommaa.

      • Anonyymi

        Miten on mahdollista , että itse olen samassa K1- ketjussa yli 20 v. työkokemuksella töissä (kevyen ja raskaan luvat) ja harvoin pääsen tuohon 3480 eur/kk palkkaan. Keväällä ja kesällä, harvoin.

        Niin se vain on, K1- ketjussa palkan saa enemmän naaman perusteella, ei ahkeruuden ja työkokemuksen perusteella.

        Eli lomarahoineen tienaat noin 45000 eur/vuosi. Minä pääsen hädin tuskin 40000 euroon vuodessa raskaan luvilla.

        Tätäkö se on K1- ketjussa se etiikka, jota varten käydään vuosittaiset kurssit.


    • Anonyymi

      kaikkia hommia tehdään tilanteen mukaan .. 4200 lisät, eli ihan ok.

    • Anonyymi

      Tämä apina eli minä saan noin kolme tonnia puhtaana käteen ei kun tilille kuukaudessa. Päätelkää siitä paljonko on brutto.

    • Anonyymi

      2600€/kk ja provikat päälle, ilman kokemusta.

    • Anonyymi

      2700€/kk provikat, pelkän kevyen kaluston mak luvat.

    • Anonyymi

      n. 4700e/kk mutta sen eteen saa tehdä töitäkin

    • Anonyymi

      Ahkeran työntekijän tulisi saada kokemuksesta ja luvista riippumatta n. 4500 € mikäli tuottavuus on hyvä. Tämä ei valitettavasti toteudu, koska katsastushinnat on n. 20 % liian alhaisella tasolla nykyiseen tilanteeseen nähden, jossa katsastuksen keskimääräinen kesto on huomattavasti pidentynyt.

      • Anonyymi

        Hintojaan voi toki nostaa, mutta me ei ainakaan pystytä/kehdata kuin 5 € vuodessa. Sitä vuosituhannen alun hintarallia ei kukaan halua toistaa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 154
      4493
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      116
      4095
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2740
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1764
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1659
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      21
      1653
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      92
      1590
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1563
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1521
    Aihe