Aamulla alkoi kytkin vinkua kuin pieni sika ja vein auton pääkaupunkiseudulla merkkikorjaamon katseltavaksi. Ihan pelkkien kuvailujen perusteella ilmoitti merkkikorjaamo että kytkimen laakeristo sökönä ja kytkinremonttia tarvittaisiin. Korjauksen hinnaksi ilmoitettiin hulppeat 800 euroa ja korjausta joutuupi odottelemaan yli kaksi viikkoa.
Tuntuu vähän pitkältä odotusajalta, vaikka työ toki onkin varmasti aikaa vievä. Myös hinta kuulostaa ihan googlailujen perusteella vähän kalliinpuoleiselta. Osaisiko joku Citroenisti toveri kertoa muista, nopeammista ja kenties huokeammista vaihtoehdoista?
Citroen C5 kytkinremontti
75
11923
Vastaukset
- tähtiasentaja
vaihtoehto: sitikka romulaan ja kunnon auto tilalle, esim passat / avensis niin ei tarvitse kytkin asioista huolehtia ( eikä viima suojista yms ) kuin joskus 500tkm ajettuna, ja noihin kilometreihin kestää eukonki luistattaa kytkintä
- järki päähän
Pahoitteluni, mutta käytän mielelläni Lapin pakkasissa viimasuojaa Anjovikseni keulalla. En osaa edes hävetä sen käyttöä, pitäisikö?
- Nissanitoimii
järki päähän kirjoitti:
Pahoitteluni, mutta käytän mielelläni Lapin pakkasissa viimasuojaa Anjovikseni keulalla. En osaa edes hävetä sen käyttöä, pitäisikö?
hävetä: sulla kunnon auto, toki toimii ilman viimasuojaakin, nähtävästi ennen ollut monivammainen ranskalinen joka ei "tervettä päivää" näe: kurahaaran veljeksetkin sanoi että mistä tuota öljyä roiskuu pakkasella, yrppä sanoi että pösöstä ja sitikasta, renu ei öljyä roiski ku ei sitä saa käyntiin -asteilla
- Liu'uttaja kaiketi
Kiitos vihjeistäsi. En ole kuitenkaan missään tilanteessa vaihtamassa mainiota autoani. Toyotat ja Passatit ovat yhdenlaisia autoja ja varmasti luotettavia pelejä mutta ei minulle. Citroen C5 on rehellisesti kaikkein miellyttävin auto mitä mulla on koskaan ollut ja eilaisista koslista on kokemusta ihan riittämiin. En ole koskaan ollut mikään eritysen suuri autoilun ystävä, se on ollut mulle vaan tapa päästä pisteestä A pisteeseen B mutta C5:n hankinnan jälkeen olen ajellut ihan pelkästä ajamisen ilosta. Tämä ei ole siis mitään provokaatiota. Uskon että Toyota ja Passat ovat kelpo pelejä jos hakee vähän toisenlaisia toimintoja.
Eli siis hyväksyn sen tosiasian että toisinaan täytyy kytkinremppaa tehdä. Tosin edellisessä Audi A4:ni sellainen myös tehtiin. Liekö syynä ajotyylini?
Noh, joka tapauksessa olisi nyt kiva kuulla asiallisia viestejä. Onko muita korjaamoita esim pääkaupunkiseudulla kuin nämä Vehot? - vehoon!
Liu'uttaja kaiketi kirjoitti:
Kiitos vihjeistäsi. En ole kuitenkaan missään tilanteessa vaihtamassa mainiota autoani. Toyotat ja Passatit ovat yhdenlaisia autoja ja varmasti luotettavia pelejä mutta ei minulle. Citroen C5 on rehellisesti kaikkein miellyttävin auto mitä mulla on koskaan ollut ja eilaisista koslista on kokemusta ihan riittämiin. En ole koskaan ollut mikään eritysen suuri autoilun ystävä, se on ollut mulle vaan tapa päästä pisteestä A pisteeseen B mutta C5:n hankinnan jälkeen olen ajellut ihan pelkästä ajamisen ilosta. Tämä ei ole siis mitään provokaatiota. Uskon että Toyota ja Passat ovat kelpo pelejä jos hakee vähän toisenlaisia toimintoja.
Eli siis hyväksyn sen tosiasian että toisinaan täytyy kytkinremppaa tehdä. Tosin edellisessä Audi A4:ni sellainen myös tehtiin. Liekö syynä ajotyylini?
Noh, joka tapauksessa olisi nyt kiva kuulla asiallisia viestejä. Onko muita korjaamoita esim pääkaupunkiseudulla kuin nämä Vehot?Voi olla vain niin monta sitikaka jonossa kytkinremppaan..
- C5 Break A
Noh, joka tapauksessa olisi nyt kiva kuulla asiallisia viestejä. Onko muita korjaamoita esim pääkaupunkiseudulla kuin nämä Vehot?Itselläni on kokemusta Rekarasta Hertsikassa. Voin suositella. Osat alkuperäisiä ja hinta kohtuullisempi. Eikä työn laadustakaan voi pahaa sanoa.
ps. Miten olisi automaatti seuraavaan autoon? Ilmeisesti sopisi sinunkin ajotyyliisi hyvin. Ja meno senkun paranee. - Liu'uttaja kaiketi
C5 Break A kirjoitti:
Itselläni on kokemusta Rekarasta Hertsikassa. Voin suositella. Osat alkuperäisiä ja hinta kohtuullisempi. Eikä työn laadustakaan voi pahaa sanoa.
ps. Miten olisi automaatti seuraavaan autoon? Ilmeisesti sopisi sinunkin ajotyyliisi hyvin. Ja meno senkun paranee.Kiitoksia asiallisesta vastauksesta! On täällä näemmä järki-ihmisiäkin, joilta saa asiallisia vastauksia!
Työkaverini mainitsi tuosta samasta Rekarasta ja luulin että paikka on joku hanttipulju mutta nyt katselin heidän nettisivujaan ja vaikuttaa oikein hyvältä. Taidanpa soitella sinne.
Luulen tosiaan että seuraava auto on automaatti. Olen jotenkin jämähtänyt sellaiseen ajatukseen että "kunnollisessa autossa on vaihdekeppi" mutta alkaa tuntumaan siltä että automaatti olisi todella mulle parempi vaihtoehto. En oikein ole saanut avattua että mikä mun ajotyylissä sitä kytkintä syö mutta selkeästi jokin syö. Muutenkin kun en ole mikään wannabe-Kimi Räikkönen niin ei mulla ole mitään periaatteellista tarvetta vatkata vaihdekeppiä. - Liu'uttaja kaiketi
Kiitoksia asiallisesta vastauksesta! On täällä näemmä järki-ihmisiäkin, joilta saa asiallisia vastauksia!
Työkaverini mainitsi tuosta samasta Rekarasta ja luulin että paikka on joku hanttipulju mutta nyt katselin heidän nettisivujaan ja vaikuttaa oikein hyvältä. Taidanpa soitella sinne.
Luulen tosiaan että seuraava auto on automaatti. Olen jotenkin jämähtänyt sellaiseen ajatukseen että "kunnollisessa autossa on vaihdekeppi" mutta alkaa tuntumaan siltä että automaatti olisi todella mulle parempi vaihtoehto. En oikein ole saanut avattua että mikä mun ajotyylissä sitä kytkintä syö mutta selkeästi jokin syö. Muutenkin kun en ole mikään wannabe-Kimi Räikkönen niin ei mulla ole mitään periaatteellista tarvetta vatkata vaihdekeppiä.Soitin ehdottamaasi Rekaraan ja sain kytkinremontin keskiviikoksi 200 euroa halvemmalla! Tuhannet kiitokset neuvosta ja Rekaralle peukku pystyyn!
- Xanhdi00
Kiitoksia asiallisesta vastauksesta! On täällä näemmä järki-ihmisiäkin, joilta saa asiallisia vastauksia!
Luulen tosiaan että seuraava auto on automaatti. Olen jotenkin jämähtänyt sellaiseen ajatukseen että "kunnollisessa autossa on vaihdekeppi" mutta alkaa tuntumaan siltä että automaatti olisi todella mulle parempi vaihtoehto. En oikein ole saanut avattua että mikä mun ajotyylissä sitä kytkintä syö mutta selkeästi jokin syö. Muutenkin kun en ole mikään wannabe-Kimi Räikkönen niin ei mulla ole mitään periaatteellista tarvetta vatkata vaihdekeppiä.Kerrotko, mikä C5 ja mitä vuosimallia tuo autosi on? Niin ja paljonko kilsoja se kytkin kesti?
Itse jouduin HDi Xantiaan teettämään rempan hiukan 200 tkm jälkeen, mikä minusta on turhan
vähän. Mutta hankin auton reilut 100 tuhatta ajettuna joten edellisellä omistajalla lienee
sitten ollut hiukan kytkimen päälle käyvä ajotapa.
Rekarassa olen asioinut kerran ja hyvät kokemukset siitä jäi ainakin minulle! - Liu'uttaja kaiketi
Xanhdi00 kirjoitti:
Kerrotko, mikä C5 ja mitä vuosimallia tuo autosi on? Niin ja paljonko kilsoja se kytkin kesti?
Itse jouduin HDi Xantiaan teettämään rempan hiukan 200 tkm jälkeen, mikä minusta on turhan
vähän. Mutta hankin auton reilut 100 tuhatta ajettuna joten edellisellä omistajalla lienee
sitten ollut hiukan kytkimen päälle käyvä ajotapa.
Rekarassa olen asioinut kerran ja hyvät kokemukset siitä jäi ainakin minulle!Porrasperäinen kaksi litrainen ja vuosimalli on 2005 ja ajettu on vasta satatuhatta ja niistä olen ajanut itse vaivaiset kymmenen tuhatta. Eli harmittavan aikaisessa vaiheessa menee. Vaikuttaisi siltä että edellinen omistaja on kytkintä ulvottanut sillä tuskin nyt ihan omatoimisesti kymmenessä tuhannessa saisi kytkintä rikki.
Yleisesti nähdäkseni kytkinremppa tehdään autoon kuin autoon 150-200 tuhannen välillä riippuen hieman ajotavasta mutta joskus se tietysti aina eteen tulee. Että siinä mielessä ei kuulosta älyttömän aikaiselta. Toisaalta kuten aiemmista kuvauksista varmaan tuli esille niin en ole mikään erityinen autoharrastaja, joten rassarit (sekä tietysti nämä provokaattorit) tietänevät paremmin. - tehdä?
Porrasperäinen kaksi litrainen ja vuosimalli on 2005 ja ajettu on vasta satatuhatta ja niistä olen ajanut itse vaivaiset kymmenen tuhatta. Eli harmittavan aikaisessa vaiheessa menee. Vaikuttaisi siltä että edellinen omistaja on kytkintä ulvottanut sillä tuskin nyt ihan omatoimisesti kymmenessä tuhannessa saisi kytkintä rikki.
Yleisesti nähdäkseni kytkinremppa tehdään autoon kuin autoon 150-200 tuhannen välillä riippuen hieman ajotavasta mutta joskus se tietysti aina eteen tulee. Että siinä mielessä ei kuulosta älyttömän aikaiselta. Toisaalta kuten aiemmista kuvauksista varmaan tuli esille niin en ole mikään erityinen autoharrastaja, joten rassarit (sekä tietysti nämä provokaattorit) tietänevät paremmin."Yleisesti nähdäkseni kytkinremppa tehdään autoon kuin autoon 150-200 tuhannen välillä riippuen "
Yli 260thkm. Ajellut autoilla, eikä mitään oireitakaan lähestyvästä kytkinrempasta.
Oikeisa autoissa kytkimet kestää auton iän. - papparainen
mikä minulla on ollut, oli 2000 mallinen Avensis diesel farkku. Alle 20000 kilometrin jarrut korjattiin kerra ja kytkinremontti tehtiin kertaalleen. Auto ei jäänyt meille pitkäksi aikaa.
Ainut Passat, mikä minulla on ollu, oli 2002 mallinen diesel farkku. Alle 30000 kilometrin, autoon vaihdettiin ruiskun ohjausyksikkö, polttoainepumppu, keskuslukituksen ohjainyksikkö ja takajousi. Arvaa oliko tämäkään pitkään meillä? - outlanderisti
papparainen kirjoitti:
mikä minulla on ollut, oli 2000 mallinen Avensis diesel farkku. Alle 20000 kilometrin jarrut korjattiin kerra ja kytkinremontti tehtiin kertaalleen. Auto ei jäänyt meille pitkäksi aikaa.
Ainut Passat, mikä minulla on ollu, oli 2002 mallinen diesel farkku. Alle 30000 kilometrin, autoon vaihdettiin ruiskun ohjausyksikkö, polttoainepumppu, keskuslukituksen ohjainyksikkö ja takajousi. Arvaa oliko tämäkään pitkään meillä?Mulla ollu useita citikoita ja harvinaisia on ne olleet (0kpl) joihin on kytkinremppa alle 200tkm ajettuna tehty. Tojoihin (2kpl)joutu jo konerempan tekee alle 200tkm. Tällä hetkellä hallussani oleviin citikoihin toiseen ei tarvii kytkinremppoja tehdä (automaatti) ja toiseen on tehty kolmesti (ajettu kaikkiaan 750tkm) ja sen koneeseen on jopa joutunut kansitiivisteen vaihtamaan 440tkm ajettuna.
- masa kokkola
outlanderisti kirjoitti:
Mulla ollu useita citikoita ja harvinaisia on ne olleet (0kpl) joihin on kytkinremppa alle 200tkm ajettuna tehty. Tojoihin (2kpl)joutu jo konerempan tekee alle 200tkm. Tällä hetkellä hallussani oleviin citikoihin toiseen ei tarvii kytkinremppoja tehdä (automaatti) ja toiseen on tehty kolmesti (ajettu kaikkiaan 750tkm) ja sen koneeseen on jopa joutunut kansitiivisteen vaihtamaan 440tkm ajettuna.
omistan -04 c5 sitikan mulla ei oo mitään hyvää sanottavaa koko autosta .ostin sen viime keväänä 140tkm ajettuna. nii nyt on saanu korjata sitä koko ajan,ensin takapään laakerit alko nariseen meni 300e korjaukseen. sit meni nopeusmittari rikki korjaus 150e nyt tilttas kytkin maksaa varmaan 500e.normi autoon ei noin paljon saa meneen milään puolesvuodes rahaa korjauksiin.oon tosi pettyny auton kuluihin rahaa palaa kokoajan johonki ihmevikoihin. en kyll suosittele kenellekkään kyseistä merkkiä. heti ku saan kytkimen laitettua nii tää merkki lähtee meiltä ku hauki rannasta!!!!!!!!ps. 6000E auto makso nii rahat menny moppen perseeseen: ei koskaan enää ranskalaista autoa prk
- qwertyuioyupyu
papparainen kirjoitti:
Ainut Passat, mikä minulla on ollu, oli 2002 mallinen diesel farkku. Alle 30000 kilometrin, autoon vaihdettiin ruiskun ohjausyksikkö, polttoainepumppu, keskuslukituksen ohjainyksikkö ja takajousi. Arvaa oliko tämäkään pitkään meillä?Toyota on todistetusti paljon kestävämpi auto kuin tunnetusti vikaherkkä sitikka. Vain tällä palstalla sitikassa ei ole koskaan mitään vikaa toisin kuin suurissa eurooppalaisissa tutkimuksissa joissa sitikka on myös käyttäjätyytyväisyydessä aina viimeisten joukossa.
- kestävämpi
qwertyuioyupyu kirjoitti:
Toyota on todistetusti paljon kestävämpi auto kuin tunnetusti vikaherkkä sitikka. Vain tällä palstalla sitikassa ei ole koskaan mitään vikaa toisin kuin suurissa eurooppalaisissa tutkimuksissa joissa sitikka on myös käyttäjätyytyväisyydessä aina viimeisten joukossa.
Metrinen ratakisko on tunnetusti paljon kestävämpi kuin Toyota, ja kyytikin on sillä vielä karumpaa kuin Toyotalla. Tässä on voittaja, kun kestävyyttä aletaan arvostaa ainoana asiana.
- palstasta
papparainen kirjoitti:
Ainut Passat, mikä minulla on ollu, oli 2002 mallinen diesel farkku. Alle 30000 kilometrin, autoon vaihdettiin ruiskun ohjausyksikkö, polttoainepumppu, keskuslukituksen ohjainyksikkö ja takajousi. Arvaa oliko tämäkään pitkään meillä?Erehtynyt olet palstasta. Onko sinulle tarjottu saattohoitoa ?
- peräkärristi
Toyota on todistetusti paljon kestävämpi auto kuin tunnetusti vikaherkkä sitikka. Vain tällä palstalla sitikassa ei ole koskaan mitään vikaa toisin kuin suurissa eurooppalaisissa tutkimuksissa joissa sitikka on myös käyttäjätyytyväisyydessä aina viimeisten joukossa.
Kyllä Citikoissa on vikoja samalla lailla kuin muissakin autoissa. Mutta Citikalla on hyvä vetää jarrutonta peräkärriä toisin kuin esim. tojotalla tai hyundailla joiden vetomassa saa olla max 500kg???. Siksi ajan Citroenilla ja huollatan auton huoltokirjan mukaan, ei ole ylimääräisiä ongelmia.
- ländruiser
kestävämpi kirjoitti:
Metrinen ratakisko on tunnetusti paljon kestävämpi kuin Toyota, ja kyytikin on sillä vielä karumpaa kuin Toyotalla. Tässä on voittaja, kun kestävyyttä aletaan arvostaa ainoana asiana.
on kestävin auto jota mm. tutkimusretkeilijät, palo ja pelastustoimi, poliisit yms. muu vaativa ammattihenkilöstä ympäri maailmaa käyttää. Eipä näy sitikoita mm. afrikan savanneilla tai napajäätiköllä.
- '***
peräkärristi kirjoitti:
Kyllä Citikoissa on vikoja samalla lailla kuin muissakin autoissa. Mutta Citikalla on hyvä vetää jarrutonta peräkärriä toisin kuin esim. tojotalla tai hyundailla joiden vetomassa saa olla max 500kg???. Siksi ajan Citroenilla ja huollatan auton huoltokirjan mukaan, ei ole ylimääräisiä ongelmia.
millaisen asuntovaunun mutta yritäppäs tehdä sama C5 sitikalla joka on käytännössä suurin sitikka Suomessa.
- eurooppalaisessa
kestotestissä on Avensiksen kytkin lauennut n. 80000 km ajettuna. Sanoivat testin päätteeksi (100000 km) autoa väsähtäneeksi. Toyotan kestävyysmaine taitaa olla perua ajoilta, jolloin ohjaustehostin luettiin vielä ylellisyysvarusteeksi. Ruostevikoja oli kyllä tojoissa silloinkin paljon; eräskin Corolla kiikutettiin isoon peltiremontiin jo takuuaikana.
- Mutta mites olisi
'*** kirjoitti:
millaisen asuntovaunun mutta yritäppäs tehdä sama C5 sitikalla joka on käytännössä suurin sitikka Suomessa.
On tuo vähän epäsuhta pari. Toinen nelivetoinen, painava maasturi, ja toinen tavallinen henkilöauto. Miten olisi paremmin saman hintaiset C5 ja Prius? Kummallas sitä vaunua vedetään?
- +++++
'*** kirjoitti:
Mercedes-Benz Zetros kuljettaa raskaat johdinkelat tiettömän taipaleen taakse, mutta yritäppäs tehdä sama Landcruiserilla ;)
- xu hajoaa
eurooppalaisessa kirjoitti:
kestotestissä on Avensiksen kytkin lauennut n. 80000 km ajettuna. Sanoivat testin päätteeksi (100000 km) autoa väsähtäneeksi. Toyotan kestävyysmaine taitaa olla perua ajoilta, jolloin ohjaustehostin luettiin vielä ylellisyysvarusteeksi. Ruostevikoja oli kyllä tojoissa silloinkin paljon; eräskin Corolla kiikutettiin isoon peltiremontiin jo takuuaikana.
Avensista myydään kuin häkää mutta epäluotettavaa C5:sta ei. Siinä sitä on palaa purtavaksi.
- totuus asiasta
+++++ kirjoitti:
Mercedes-Benz Zetros kuljettaa raskaat johdinkelat tiettömän taipaleen taakse, mutta yritäppäs tehdä sama Landcruiserilla ;)
mm. kiinteistönhuoltoyhtiöillä ja eri alojen asentajilla jotka ympäri Suomea ajelevat. Aivan oikein TOYOTA:n merkkihän se keulalla komeilee. Hiace ja Hilux sekä Landcruiser ovat niin luotettuja merkkejä myös ammattikäytössä joiden rinnalla mersukin kalpenee.
- lalalalaöa
Mutta mites olisi kirjoitti:
On tuo vähän epäsuhta pari. Toinen nelivetoinen, painava maasturi, ja toinen tavallinen henkilöauto. Miten olisi paremmin saman hintaiset C5 ja Prius? Kummallas sitä vaunua vedetään?
ja C5 vaikka vastakkain niin nähdään kuka sitä vaunua lopulta vetää. Sitikka on todellisuudesssa aivan vastaantulija merkki Toyotan rinnalla kun oikein ruvetaan asioita perusteellisesti tarkastelemaan.
- 18+
xu hajoaa kirjoitti:
Avensista myydään kuin häkää mutta epäluotettavaa C5:sta ei. Siinä sitä on palaa purtavaksi.
Sinun pitäisi verrata kaikkia niitä markkinoita, joissa molemmat mallit ovat myynnissä.
Monessa paikassa tilanne tasan päin vastoin. On siinä palaa tojofanaatikoille purtavaksi. - nähty on
lalalalaöa kirjoitti:
ja C5 vaikka vastakkain niin nähdään kuka sitä vaunua lopulta vetää. Sitikka on todellisuudesssa aivan vastaantulija merkki Toyotan rinnalla kun oikein ruvetaan asioita perusteellisesti tarkastelemaan.
kokeillaan vain sinun camrysi, ja minun 2,7 Hdi, niin kumman perässä se vaunu kulkee iloisemmin. löytyykös siltä iloiselta camry mallilltasi vastaavan tehoista dieseliä? samoin kuinka alhaala se camryn perä laahaakaan, kun olen joskus nähnyt jonkun toilootan vetävän jotain vaunua, niin aika säälittävän näköistä räpellystä näkyy meno olevan.
- sdfsdflkjlkj
totuus asiasta kirjoitti:
mm. kiinteistönhuoltoyhtiöillä ja eri alojen asentajilla jotka ympäri Suomea ajelevat. Aivan oikein TOYOTA:n merkkihän se keulalla komeilee. Hiace ja Hilux sekä Landcruiser ovat niin luotettuja merkkejä myös ammattikäytössä joiden rinnalla mersukin kalpenee.
juu, niin varmaan, mutta vain unissaan.
- TURHAA JAUHAMISTA
nähty on kirjoitti:
kokeillaan vain sinun camrysi, ja minun 2,7 Hdi, niin kumman perässä se vaunu kulkee iloisemmin. löytyykös siltä iloiselta camry mallilltasi vastaavan tehoista dieseliä? samoin kuinka alhaala se camryn perä laahaakaan, kun olen joskus nähnyt jonkun toilootan vetävän jotain vaunua, niin aika säälittävän näköistä räpellystä näkyy meno olevan.
Meidän ISÄ on parempi kuin teidän isä.
- Valelääkäri
palstasta kirjoitti:
Erehtynyt olet palstasta. Onko sinulle tarjottu saattohoitoa ?
Tuon verran sekaisin olevat meillä täällä Turun seudulla viedään ruumishuoneen kylmäosastolle yöksi ja aamulla katsotaan onko mieli muuttunut..
- peräkärristi
'*** kirjoitti:
Otetaan nyt vaikka Avansis ja C5 vastakkain. Molemmilla voi vetää JARRUTONTA peräkärriä, mutta vain C5:ssa toimii myös jarrut. Avensiksella saa vetää vain 500kg!! koska jarrut on niin huonot, ettei isommalla kuormalla kestä rasitusta.
C5:n 750kg ei tunnu missään. - me-262
18+ kirjoitti:
Sinun pitäisi verrata kaikkia niitä markkinoita, joissa molemmat mallit ovat myynnissä.
Monessa paikassa tilanne tasan päin vastoin. On siinä palaa tojofanaatikoille purtavaksi.Niinpä. Kumma juttu sinänsä mitä olen seuraillut niin juuri käytetyt Avensikset tuntuvat vaihtavan omistajaa yllättävän tiuhaan...
- Eipä niitä näy oleva
ländruiser kirjoitti:
on kestävin auto jota mm. tutkimusretkeilijät, palo ja pelastustoimi, poliisit yms. muu vaativa ammattihenkilöstä ympäri maailmaa käyttää. Eipä näy sitikoita mm. afrikan savanneilla tai napajäätiköllä.
No montakos toilootaa on nykyään poliiseilla maijana tai muutenkaan sinivalkoisissa väreissä, pelastuslaitoksen ambulanssina. eikä muuten ole lääkäriambulanssina, tai palopäälliköilläkään toilootia. Enemmän on mersun ML malleja.
- Niinkö 1
'*** kirjoitti:
Kuinkas kävikään Fift-Gear ohjelmassa kun vastakkain oli 3,0d landruiser vs Freelander 3.0 d. Käyttää muuten PSA:n dieseliä. Varppi väliin, ja alkoivat vetämään. Niin vain landruiser tuli perässä, vaikka kokeilivat kaikki mahdolliset vetoon auttavat keinot. Juttu muuten on katsottavissa youtubesta, kun laittaa haun Toyota landruiser vs Freelander. mikään ei auttanut, freelander vei toilootaa, kun litranmittaa. Eipä jäänyt selittelyille varaa. fereelander on oikea veturi, kun taas landruiser on vain "veturi" Olihan aiemminkin vastaava testi asuntovaunun kanssa suomessa start ohjelmassa, kun vetivät talvella ylämäkeen, niin eihän toilootan vääntö ja tehot riittäneet lähellekään kiihtyvyydessä freelanderin vääntöön/tehoon nähden.
- Häkää heh heh
xu hajoaa kirjoitti:
Oletko muuten kokeillut myydä sitä häkää, kun tuntuu hyvin kaupaksi menevän.
- kade fisu?
järki päähän kirjoitti:
Mielestäni on ihan turhaa haukkua C4:sta Anjovikseksi. Mielestäni sen muotoilua turhaan haukuttu kalaksi, ja merkkihän on laatutasoa. Ja talvella täällä Lapissa moni muukin automerkki joutuu käyttämään viimasuojaa.
- Ave Nsis
lalalalaöa kirjoitti:
Olen samaa mieltä ja kummankin merkit olen omistanut. En tosin ymmärrä miksi Citikkanistit ovat niin kateellisia juuri Toyotaan nähden. Ovathan Camry ja Avensis laadultaan paljon parempia, vaikka niissä ei olekaan "hissijousitusta".
- ULVOVA MYLLÄRI
Porrasperäinen kaksi litrainen ja vuosimalli on 2005 ja ajettu on vasta satatuhatta ja niistä olen ajanut itse vaivaiset kymmenen tuhatta. Eli harmittavan aikaisessa vaiheessa menee. Vaikuttaisi siltä että edellinen omistaja on kytkintä ulvottanut sillä tuskin nyt ihan omatoimisesti kymmenessä tuhannessa saisi kytkintä rikki.
Yleisesti nähdäkseni kytkinremppa tehdään autoon kuin autoon 150-200 tuhannen välillä riippuen hieman ajotavasta mutta joskus se tietysti aina eteen tulee. Että siinä mielessä ei kuulosta älyttömän aikaiselta. Toisaalta kuten aiemmista kuvauksista varmaan tuli esille niin en ole mikään erityinen autoharrastaja, joten rassarit (sekä tietysti nämä provokaattorit) tietänevät paremmin.Miten kytkintä ulvotetaan, onko vanhan c-femman ominaisuus ?
Muissa malleissa voi kyllä renkaita ulvottaa, oli kuski sitten rassari tai ei. Mutta ainahan täällä uutta oppii a-siantunitijoilta - daddy C
TURHAA JAUHAMISTA kirjoitti:
Meidän ISÄ on parempi kuin teidän isä.
Meidän iskä taas ajaa citikalla, mieti sitä TURHA JAUHAJA !
- cruiseri
Niinkö 1 kirjoitti:
Kuinkas kävikään Fift-Gear ohjelmassa kun vastakkain oli 3,0d landruiser vs Freelander 3.0 d. Käyttää muuten PSA:n dieseliä. Varppi väliin, ja alkoivat vetämään. Niin vain landruiser tuli perässä, vaikka kokeilivat kaikki mahdolliset vetoon auttavat keinot. Juttu muuten on katsottavissa youtubesta, kun laittaa haun Toyota landruiser vs Freelander. mikään ei auttanut, freelander vei toilootaa, kun litranmittaa. Eipä jäänyt selittelyille varaa. fereelander on oikea veturi, kun taas landruiser on vain "veturi" Olihan aiemminkin vastaava testi asuntovaunun kanssa suomessa start ohjelmassa, kun vetivät talvella ylämäkeen, niin eihän toilootan vääntö ja tehot riittäneet lähellekään kiihtyvyydessä freelanderin vääntöön/tehoon nähden.
No kumpikohan se on suositumpi se freelanderi vai Landcruiseri? Eipä taida mitään friilandereita näkyä ammattikäytössä. Kyllä ammattilaiset tietää mihin voi luottaa ja ne automallit ovat juuri Toyota Hiace, Landcruiser ja Hilux. Ne ovat aivan ylivoimaisia ammattikäytössä.
- VTS250KMH
masa kokkola kirjoitti:
omistan -04 c5 sitikan mulla ei oo mitään hyvää sanottavaa koko autosta .ostin sen viime keväänä 140tkm ajettuna. nii nyt on saanu korjata sitä koko ajan,ensin takapään laakerit alko nariseen meni 300e korjaukseen. sit meni nopeusmittari rikki korjaus 150e nyt tilttas kytkin maksaa varmaan 500e.normi autoon ei noin paljon saa meneen milään puolesvuodes rahaa korjauksiin.oon tosi pettyny auton kuluihin rahaa palaa kokoajan johonki ihmevikoihin. en kyll suosittele kenellekkään kyseistä merkkiä. heti ku saan kytkimen laitettua nii tää merkki lähtee meiltä ku hauki rannasta!!!!!!!!ps. 6000E auto makso nii rahat menny moppen perseeseen: ei koskaan enää ranskalaista autoa prk
Ostakkee VTS Xsara ja kahtokkee kuinka passatti poijat ihmettelee miten Mummocitikka menee ohi... Meneehän se omassa 177Hv , 1165 kg ja 2 on ollu ja idiootin varma vehe ....
- Vatipään Simo
Ilmeisesti jos haaveilet Citroenista?
- Techo
Halvalla....no sitten vaan varaosien ostoon jonnekin halpahalliin ja sitten haalarit päälle . Ei tartte olla mikään nettiteknikko tohon hommaan
- ota selvää asioista
Tuo C5:sen 2005 vuosimallin kytkin remppa ei onnistu niin vain itsetehtynä, sillä vaatii erikoisemmat työkalut, joita ei ole kuin merkkihuoltamoilla. Jos kytkin on vauhtipyörätöntä mallia niin sitten onnistuu remontti helpommin kotona...
- Anonyymi
ota selvää asioista kirjoitti:
Tuo C5:sen 2005 vuosimallin kytkin remppa ei onnistu niin vain itsetehtynä, sillä vaatii erikoisemmat työkalut, joita ei ole kuin merkkihuoltamoilla. Jos kytkin on vauhtipyörätöntä mallia niin sitten onnistuu remontti helpommin kotona...
Onnistuu kotona , eikä vauhtipyörätöntä moottoria ole olemassakaan Tauno 😂
- Ranskl.mausteilla
Aika korkea tuo kytkinremontin hinta.Minä teetin samaisen remontin alle 500 eurolla,ei paha hinta ollenkaan.Ja nyt on taas vuosiksi eteenpäin huoletonta ajoa Citroen C5.
- JOOVAINpösilöt
"Ja nyt on taas vuosiksi eteenpäin huoletonta ajoa Citroen C5" hah hah haa haa huoletonta ajoa sitikalla hahaaaaa!!! mikä vitsiniekka!!! sitikka kuskilla on huoletonta ajoa ku 200km toimii 100euron remontilla!!!
- C5 tukit. vähävikain
JOOVAINpösilöt kirjoitti:
"Ja nyt on taas vuosiksi eteenpäin huoletonta ajoa Citroen C5" hah hah haa haa huoletonta ajoa sitikalla hahaaaaa!!! mikä vitsiniekka!!! sitikka kuskilla on huoletonta ajoa ku 200km toimii 100euron remontilla!!!
Aivan, kuin sinulla olisi jotakin Citikkaa vastaan?
- C5
itse teetin viime keväänä kytkinremontin C5:een,se maksoi 761€.
Lisä hintaa tuli kun painelaakeri pääsi räjähtämään ja rikkoi kampiakselin asentotunnistimen.Lisäkulu oli n.60€.
Teetin remontin Tampereella France motourissa.- Ranskl.mausteilla
Harmi,kun kytkin rupeaa pitämään kitinään niin siinä vaiheessa ei kannata enää paljoa ajaa.Vaan auto vietävä mahdollisimman nopeasti korjaamolle,sillä minä vältin mainitsemasi painelaakerin särkymisen ja sitä kautta pääsin halvemmalla remontilla.
- C6 Avantgarde
Ranskl.mausteilla kirjoitti:
Harmi,kun kytkin rupeaa pitämään kitinään niin siinä vaiheessa ei kannata enää paljoa ajaa.Vaan auto vietävä mahdollisimman nopeasti korjaamolle,sillä minä vältin mainitsemasi painelaakerin särkymisen ja sitä kautta pääsin halvemmalla remontilla.
C5 kytkinpakeetin hinta on Motonetissä vajaa 500e ja painelaakeri 20e joten
ei tuo 761euron korjaamolasku nyt ole aivan hirvittävä, mutta ei halpakaan. - vain laakeri kuluu
C6 Avantgarde kirjoitti:
C5 kytkinpakeetin hinta on Motonetissä vajaa 500e ja painelaakeri 20e joten
ei tuo 761euron korjaamolasku nyt ole aivan hirvittävä, mutta ei halpakaan.c4 kytkinpaketti MNetissä 139.90 e
- Noo,
joskus joutuu vähän maksamaan että saa ajaa Citroenilla.
- 25
Vai vähän, taitaa olla niin, että ne rahalliset kulut näytteleekin varsin pientä osaa koko katastrofissa.
- autoileva nainen
Mielenkiintoinen ketju, jonka löysin sattumalta kun etsin kytkinremontin hintatietoja.
Minulla on 13vuotta vanha Xantia 1.8 jolla on nyt ajettu 155 000km.
Nyt alkoi kytkimestä kuulua outo kitinää.
Korjaamosta kehotettiin heti olemaan ajamatta ja loppuviikosta saavat työn alle.
Tähän mennessä ei ole ollut suurempia remppoja. jakopään hihna kerran vaihdettu ja tietty jarrut pidetty kunnossa.
Kerran vuodessa tehty tarkka huolto ja aina mennyt katsastuksesta läpi ensi yrittämällä.
Minulla on varmaan ajotyylissä huomauttamista. Liu´utan liikaa kytkintä, varsinkin silloin kun on peräkärrissä täysi halkokuorma ja maasto on soratietä ja mutkaista ja mäkistä.
Minulla on ollut ajokortti ja auto 50vuotta. Sinä aikana on ollut useita yksilöitä ja merkkejä.
Kaikki autoni olen aina hankkinut uutena ja huollattanut säännöllisesti.
Nuorempana ajoin enemmän ja vaihdoin autoa muutaman vuoden välein.
Nyt eläkkeellä ei tule niin paljon ajeltua, joten tämä Citikka on saanut olla tähän saakka.
Kaikkiin aikaisemminkin omistamiini autoihin on tullut joku isompi remppa, jonka jälkeen olen ajanut autoliikkeeseen menopelin uusimiseen.
En osaa laittaa mitään merkkiä ylitse muiden koska vuosimallit vaihtuvat ja tekniset- ja ajo-ominaisuudet parenevat kaiken aikaa. - T.S.I
Jos sinulla missä voit tehdä työn itse, saat tehtyä työn kaikkein halvimmalla. Ei tartte olla kovinkaan taitava (netti)teknikko, vaihto menee reilussa illassa jos kaikki tarvittavat työkalut löytyy.
- autoileva nainen
Kiitos vihjeestä auton kytkinrempan itse tekemisestä.
Varmasti tulisi halvemmaksi jos osaisi ja jaksaisi. Minulla ei ole paikkaa eikä oikein intoakaan remonttihommiin.
Olen yli 70vuotias naisihminen, enkä ole koskaan vaihtanut edes renkaita itse, saati tehnyt pientäkään remonttia autoihini.
Vein autoni naapurissa olevaan pieneen autokorjaamoon, joka on erikoistunut Amerikan rautoihin.
Remontti tuli maksamaan 450€ ja siihen sisältyi myös jarrupalojen ja etuvalojen polttimon vaihto.
En pitänyt remonttia kalliina. Auto haettiin ja tuotiin kotipihalleni. - kortti pois valeh...
Tuohon hintaan siihen ei vaihdettu muuta kuin ne jarrupalat ja polttimo, mutta sitähän ei seitenkymmpinen muori huomaa...., parempi vaan että kytkin luistaa niin ei ole muori haitolla liikenteessä
- autoileva nainen
Turhaan nimittelet valehtelijaksi.
Kerronpa nyt mitä tuo 450€ korjaus piti sisällään: Kytkinpaketti 140.90€, etujarrupalat 24.90€, etulyhtyjen lasikanta polttimopari 1.10€, tarvikkeet yhteensä 140.90€, työn osuus 309,10€.
Tulipa viime vuonna kortti uusittua ja se on voimassa vuoteen 2015, joten jos elon päiviä suodaan, aion olla liikenteessä edelleenkin. - Ajomukavuus arvossa
Minun vm 2005 C5:lla on ajettu 330 000 ja nyt kytkin ääntää jo tosi ikävästi, eli kytkin remppa on tehtävä pian. Aika hintava tuntuu olevan, juurikin tuon vauhtipyörän vuoksi. On muuten ensimmäinen kytkinremppa tähän autoon...
- Ranskl.mausteilla
Vaikka kuinka väitetään että nykyautoilla sitä ajetaan helposti vaikka 500000 kilometriä ilman mitään remonttia.Niin kyllä se on ihmiset sillä lailla että auto kuin auto vaatii erinäisiä korjaustoimenpiteitä.Eli tämä"hehkulamppu"teoria pätee niin autoihin,kodinkoneisiin,yms...
- 39
Se vaan erotuksella, että nämä ranskalaiset pärekopat tarvitsevat huomattavasti enemmän huolenpitoa ja korjausta pysyäkseen edes jollain tapaa liikenteessä mukana.
- c5viini
matkaajossa 2,0hdi c5 kytkin vaihdettiin 420000tkm ajettuna asuntovaunua ja peräkärryä myös vedetty kaupunkiajo syö nuo kytkimet merkillä kuin merkillä
- Liu'uttajia kaikki
Onko kytkimen merkillä väliä ?
Haluisin erittäin laadukkaan kytkimen, ettei tarvitse taas 100t jälkeen uusia sitä. Onko esim japseissa laadukkaammat kytkimet, koska ne kestävät pitempää ajokilometreillä mitattuna ?
Jatkossa yritän välttää kytkimen liikakäyttöä vaihtamalla pari pykälää yhdellä kertaa, tällä tavalla säästän miltei 50% kytkimen kulutuksessa. En tosin tiedä miten se onnistuu lumisilla teillä - FC Avensis
Olen ajanut Avensiksella jo reilut 5v eikä normihuoltojen lisäksi ollut mitään erikoista vikaa, no lamppuja ja pyyhkimiä olen vaihtanut.
Ja kun töissä joudun kuuntelemaan erään sitikkakuskin valituksia siitä mitä milloin mitäkin on hajonnut, niin olen entistä tyytyväisempi kun valitsin hiukan arvokkaamman merkin/mallin. - 25
Mulla Citikka mennyt normihuolloilla. Olen entistä tyytyväisempi, että autoni on myös mukava ja turvallinen ja hyvä ajaa.
- 18
Näinhän se on citikkaa täytyy varjella kuin sairasta pillua.
- Paljon ajettu c5
Itselläni sattaa tulla tai oikeastaan tekisi jo mieli vaihtaa autoa johonkin hyvään.
Auto on c 5 2.2 hdi farkku mallia 2002 ,rupeehan se jo arveluttamaan ne viat milloin joutuu korjaamaan ja paljon.
konetta ei ole aukaistu,alkuperäinen kytkin,melkein kaikki on vielä alkuperäistä paitsi pyöränlaakerit on kerran vaihdettu suunnilleen 450-480000tkm kohdilla.
ajettuhan on jo 510000km koneessa ei mitään kuin unelma päästötkin oli pirun hyvät 0.08 maaliskuussa olisi katsastus aika mutta katsastin jo etukäteen ja mitään huomautettavaa ei ollut.
Hirveän huolettomia kilometrejä ajettu ja lukema on 510 000km ,mersuja on ollut mutta pelottaa nämä uudemmat että kestääkö ajamista.
Väyrynen oli aikaisemmin 2.9 td ja oli tuohon aikaan kallis pidettävä jos vielä ajettiinkin.
2011 c5 ajoin automaatti lootalla,en pitänyt auton ajo ominaisuuksista verrattuna hintaan ja oli kaasujousitus.
Pulmia on edessä minkä ostas.- Loota
Niin se elintaso laskee, Mesestä Sitikkaan. Älä vaihda, jatka vaan lootalla ajamista
- kaarlepiili
2,0 HDi 260 000 ja vasta nyt alkaa kytkin oireilla. Tähän saakka vikoja, joiden yhteinen nimittäjä on BOSCH. Sen alihankkijafirman osia on toden teolla vaihdettu.
C5 on paras ikinä minulla ollut auto. Mazda kesti 120 000 km jolloin moottorin tiivisteet, tankki ja paljon muuta oli jo vaihdettu. - citr.as
meidän korjaamolla citikoihin vaihdetaan kytkimiä n.120000 km ajettuihin.millään muulla merkillä ei kytkimet hajoa näin vähillä kilometreillä.
- Parem?
Mulla ei Citikoistani ole koskaan kytkin noilla kilometreillä hajonnut. Erilaisia Citikoita ollut ja on edelleen.
Kerro asentaja,mikä on yleisin remontin syy kytkinremonteissa teidän korjaamolla?
- Voivoivoi
Murheellista kuinka jotkut vatipäät alkaa kehumaan muun merkkisiä autoja kuin lapset lelujaan kun joku kysyy asiallisesti Citroen C5:n kytkinremontista.
Eip taida näillä viisaatelijoilla olla kuin sahanpuruja hiusten/kaljun alla.
Onnetonta. - Hyvä kun TAAS kerran
Citikkaa haukutaan. Saan tulevaisuudessakin hyviä kunnossa olevia autoja halvalla.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.704908Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.113349Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j202592Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.571675- 471556
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441336- 941302
Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa
Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.2171057Hiljaisuus
Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.71985IS Viikonloppu 29.-30.11.2025
Antti Skytältä 3-tasoinen ristikko. Pääkuvassa on harhauttava elementti, mikä saattaa hidastaa myös muiden kuin minun ra51875