Täällä liikkuu monen montaa kirjoittajaa -- on ykköstä ja muuta..
Mitä monet heistä hetekevät täällä?
Juu he "opettavat" adventisteja :)) ja muitakin .. opettavat heille raamatuntuntemusta - siis ... mikä vitsi.
Ei voi kuin ihmetellä - sillä tosiasiassa he opettavat (tai siis YRITTÄVÄT opettaa) omia ajatuksiaan tai oman lahkonsa ajatuksia adventisteille ja muille ja mikäs ettei - mutta valitettavasti anti-adventistit pääasiassa puhuvat vastaan .. heidän kirjoituksistaan ei paljon muuta löydä kuin muiden arvostelua..
MUTTA - useimmat näistä opettajista eivät edes tunnusta KOKO Raamattua todeksi ja siksi he luonnollisesti eivät myöskään voi ymmärtää Raamatun kokonaissanomaa.
Sillä kuinka se voisi olla mahdollista?
Ajatelkaa nyt itse --- jos joku ottaa huomioon vain osan jostain kirjasta -- miten ihmeessä olisi mahdollista että käsittäisi koko kirjan sanoman??
No - muutamat heistä sanovat esimerkiksi että ei Vanhatestamentti ole enää mitään -- nyt kun meillä on uusi ..
Ajateltavaa:
Kuinka monta kertaa Uudessatestamentissa vedotaan Vanhantestamentin kirjoituksiin.
Oliko Jeesuksella Uusitestamentti ? Ei ollut ei ja kuitenkin Jeesus puhui kirjoituksista - siis Vt:n kirjoituksista. Siis, kun esimerkiksi Jeesus ja apostilit vetosi niin usein "kirjoituksiin" - mihin kirjoituksiin he vetosivat - esimerkiksi silloin kun he vetosivat Jumalan lakiin - no Vt:n kirjoituksiin tietenkin.
-----
Harva näistä anti-adventisteista tuntee tai tunnustaa Raamatun niin perusteellisesti kuin adventistit.
Ja totuus on että ei se ole todellista Raamatun tuntemista, että nypitään lause sieltä ja toinen täältä ja puhutaan omaa tai lahkon opettaamaa oppia puolesta Raamatusta siihen päälle.
Siis voi todeta että anti-adventistit selittävät useimmiten omaasa ja usein jopa keskenään omien kirjoitustensa kanssa täysin ristiriitaisia kirjoituksiaan ja ehdottomasti muiden anti-adventistien kirjoitusten kanssa ristiriidassa olevia kirjoituksiaan - joille ei kannata panna paljoakjaan painoa.
Anti-adventismi - on tosiasiassa ainoa mikä anti-adventisteilla on yhteistä - ulkopuolella palstan he sitten jakaantuvatkin lukemattomiin erilaisiin usein keskenään riitelevään lahkoihin - ateismista > kokouksissaan kiihkon vallassa kaatuileviin ja lattialla kontaileviin lahkolaisiin ..
------------
Jaa että miksikö kirjoitin tämän?
No koska olen huomannut että ei kannata uskoa kenenkään muiden kirjoituksiin adventisteista tai adventismista kuin adventistien itsensä.
Ei kannata uskoa uskova_1:den anti-adventismisiin kirjoituksiibn, ei Bushmannin, ei Antin... sillä ne ovat vain heidän omia ajatuksiaan ja niissä ei ole kovinkaan paljon sellaista mikä EI perustuisi heidän omiin ajatuksiinsa enemmän kuin Raamattuun. Huomatkaa sekin että ei se että ei usko heidän kirjoituksiinsa tai kuolemattomuuteensa tai yleensä muihin keskiajalta perittyihin harhoihinsa tarkoita että ihminen olisi adventisti. Ei se että ei ole heidän kanssaan samaa mieltä tarkoita että ihminen ei olisi uskossa, he vain puhuvat mitä osaavat - ja parempaa kun eivät osaa.
Siis jos pannaan palstan adventistit ja nämä anti-adventistit vertailuun .. niin adventistit loistavat tiedoillaan ja uskollaan näiden anti-adventisten riitä pukareiden rinnalla. Ja sen sanon minä joka en ole adventisti - vaan Raamatullinen uskova ihminen.
Älä usko anti-adventisteja - usko Raamattuun - koko Raamattuun - ei sinun tarvitse kaikkea tietää - tai olla edes tietävinäsi - mutta tutki Sanaa - saat sieltä niin paljon ymmärrystä elämääsi. Se ainakin minun kehoitukseni jokaiselle ... lakkaa parjaamasta muita - jos nyt olet sellaista tehnyt...
Älä välitä siitä että uskova_1 ja monet muut anti-adventistit (huolimatta siitä että mitä oppia he itse kulloinkin tunnustavat) nopeasti leimaavat jokaisen adentistiksi - joka ei ole samaa mieltä JUURI HEIDÄN kanssaan :)) ???
Siis - tarkemmin ajatellen - tämä sille joka näkee vaivaa ja ajattelee asiaa - on niin että AINOA keino välttää joutumasta vastakkais suhteeseen anti-adventistien kanssa olisi sanoa jokaiselle: "juu juu" - mikä luonnollisesti on mahdottomuus - ainakin jokaiselle joka ottaa Raamatun Sanan vakavasti - adventisti tai ei..
Kuten jokainen varmasti voi yllä olevasta ymmärtää, en odota asiallista vastausta tähän kirjoitukseeni - tarkoitukseni oli vain kiinnittää niiden ihmisten huomiota asiaan jotka eivät ole anti-adventismin vankeja.
On mielestäni hyvä ymmärtää että anti-opeissa jotka ovat näiden parjaajien kirjoitusten takana ei useinkaan ole mitään keskenään yhteistä todellista asiaa..
alex
Anti - adventististen kirjoituksien taustaa..
22
162
Vastaukset
- adventisti
kun et ole adventisti ensinkään, lopettaisit nämä kirjoittelusi meistä adventisteista, niin samalla vähenisi meitä vastaan oleva kirjoittelu ja panettelu.
- alex-kasi
Itse en ole kovinkaan varma että panettelu vähenisi vain siksi että minä olisin hiljaa. Ja toisaalta minä kirjoitin anti-adventisteista - jos et huomannut - joilla ei ole muuta yhteistä kuin juuri anti-adventismi.
Tämä asia ei ole vain adventistien asia - vaan koskee jokaista ihmistä joka haluaa olla rehellinen. Totuus on että anti-adventismista löytyy piirteitä jotka lähentelevät rasismia, ollaan vastaan jotain ja joitain.. mutta siihen se yhteisymmärrys sitten loppuukin.
Mitenkä olisi maailmassa muuten käynyt jos jokaisella olisi ajatus että ollaan hiljaa - että ei tule riitaai?
Ei kyllä asiasta saa ja täytyykin puhua - se on ainakin minun mielipiteeni. - Bushmanni
alex-kasi kirjoitti:
Itse en ole kovinkaan varma että panettelu vähenisi vain siksi että minä olisin hiljaa. Ja toisaalta minä kirjoitin anti-adventisteista - jos et huomannut - joilla ei ole muuta yhteistä kuin juuri anti-adventismi.
Tämä asia ei ole vain adventistien asia - vaan koskee jokaista ihmistä joka haluaa olla rehellinen. Totuus on että anti-adventismista löytyy piirteitä jotka lähentelevät rasismia, ollaan vastaan jotain ja joitain.. mutta siihen se yhteisymmärrys sitten loppuukin.
Mitenkä olisi maailmassa muuten käynyt jos jokaisella olisi ajatus että ollaan hiljaa - että ei tule riitaai?
Ei kyllä asiasta saa ja täytyykin puhua - se on ainakin minun mielipiteeni.>>> Ei kyllä asiasta saa ja täytyykin puhua - se on ainakin minun mielipiteeni. >>>
Sitähän täällä juuri tehdään. Puhutaan asioista. Mutta kun asiat eivät aina mene sen mukaan, mikä on sinun mielestäsi kivaa, niin sitten sinä vingut ja ruikutat kuin lapsi kurapuvussa hiekkalaation reunalla.
Asioista saisi puhua, mutta vain kuten sinä haluat. Kaikki muu on anti-jotain ja sinusta ikävää.
Voi voi. Mutta on hyvä havaita, että jopa adventistit ovat huomanneet, että sinun kannattaisi joskus miettiä mitä kirjoitat ja etenkin että miksi kirjoitat.
Sinä herätät itsestäsi kuvan hiekkalaatikon reunalla vinkuvasta tenavasta joka huutaa, että nuo pojat leikkii väärillä säännöillä ja samalla nekin, jotka leikkivät kanssasi samoilla säännöillä alkavat suhtautua sinuun karsaasti. Vinkujista ei tykkää kukaan, on vanha hiekkalaation sanonta.
SInä olet se vinkuja, joka itkee että väärät säännöt. Muut keskustelevat asioista, jotka eivät aina ole itselle mieluisia, mutta sellaista elämä on. alex-kasi kirjoitti:
Ei kyllä asiasta saa ja täytyykin puhua - se on ainakin minun mielipiteeni.tuo joka esiinty adventistina sinulle vastatessaan, ei ollut muuta kuin provo en usko että adventisti kirjoittaa noin, minusta sinä olet hyvin aina kirjoittanut kiitos, sinulle äläkä välitä noista vastustajista.
Siunausta sinulle Alex-veli.- alex-kasi
anne-elina kirjoitti:
tuo joka esiinty adventistina sinulle vastatessaan, ei ollut muuta kuin provo en usko että adventisti kirjoittaa noin, minusta sinä olet hyvin aina kirjoittanut kiitos, sinulle äläkä välitä noista vastustajista.
Siunausta sinulle Alex-veli.mutta sainhan sanoa pari totuuden sanaa - kuitenkin :)
Herran tiet ovat tutkimattomat - eikö vain - kun ajatellaan että Jumala lähetti Pojan maailmaan ja juoksutti pahuuden omaan ansaansa ja pahuus juoksi ihan halustaan.. ja löi vielä rintaansa ja kehui itseään siinä juostessaan.. ja sama tapahtuu yhä - kerta kerran jälkeen pahuus lankeaa omaan kuoppaansa ja puhuu suuria sokeudessaan.. :)
Siunaukset sinne teille
alex - advrx
alex-kasi kirjoitti:
Ei kyllä asiasta saa ja täytyykin puhua - se on ainakin minun mielipiteeni.Ollaan hiljaa ja totellaan Alexia????
Kirjoita sinä omat viestisi äläkä sanele, mitä ja miten muiden pitäisi kirjoittaa.
Siitä se alkaa!
Pomottaminen on sekin adfventistin helmasyntejä. Bushmanni kirjoitti:
>>> Ei kyllä asiasta saa ja täytyykin puhua - se on ainakin minun mielipiteeni. >>>
Sitähän täällä juuri tehdään. Puhutaan asioista. Mutta kun asiat eivät aina mene sen mukaan, mikä on sinun mielestäsi kivaa, niin sitten sinä vingut ja ruikutat kuin lapsi kurapuvussa hiekkalaation reunalla.
Asioista saisi puhua, mutta vain kuten sinä haluat. Kaikki muu on anti-jotain ja sinusta ikävää.
Voi voi. Mutta on hyvä havaita, että jopa adventistit ovat huomanneet, että sinun kannattaisi joskus miettiä mitä kirjoitat ja etenkin että miksi kirjoitat.
Sinä herätät itsestäsi kuvan hiekkalaatikon reunalla vinkuvasta tenavasta joka huutaa, että nuo pojat leikkii väärillä säännöillä ja samalla nekin, jotka leikkivät kanssasi samoilla säännöillä alkavat suhtautua sinuun karsaasti. Vinkujista ei tykkää kukaan, on vanha hiekkalaation sanonta.
SInä olet se vinkuja, joka itkee että väärät säännöt. Muut keskustelevat asioista, jotka eivät aina ole itselle mieluisia, mutta sellaista elämä on.### Sitähän täällä juuri tehdään. Puhutaan asioista. Mutta kun asiat eivät aina mene sen mukaan, mikä on sinun mielestäsi kivaa, niin sitten sinä vingut ja ruikutat kuin lapsi kurapuvussa hiekkalaation reunalla.###
Ei löytynyt ei, mutta "ehkä sitä ei sitten vain ole toimitettu perille".
Samankaltainen tuo sunnuntailakiapedonmerkkiasia: ei sitä sunnuntailakia vielä ole, mutta kyllä se tulee.
Nimim:
"Pääministerin asunnosta ei löytynyt höylättyä puutavaraa"- Adventisti_2
:( Jospa sinä alex,
adventisti 8.10.2009
kun et ole adventisti ensinkään, lopettaisit nämä kirjoittelusi meistä adventisteista,
niin samalla vähenisi meitä vastaan oleva kirjoittelu ja panettelu. :(
Saaatat meitit ihan naurunalaisiksi, kun hehkutat meitin puolesta, mutta sinusta ei ole miehen mittaiseksi.
Eli että itse liittyisit meihin vaikka muille suosittelet meitä oikean opin ja hyvän hengen ja ystäväpiirin takia.
Päätä jo hyvä mies, oletko luterilainen vai adventisti! Tervetuloa meitin luokse sitte, vasta sitten, kun saat
tehdyksi päätöksen. Jahkailusi etoo. - 28
Adventisti_2 kirjoitti:
:( Jospa sinä alex,
adventisti 8.10.2009
kun et ole adventisti ensinkään, lopettaisit nämä kirjoittelusi meistä adventisteista,
niin samalla vähenisi meitä vastaan oleva kirjoittelu ja panettelu. :(
Saaatat meitit ihan naurunalaisiksi, kun hehkutat meitin puolesta, mutta sinusta ei ole miehen mittaiseksi.
Eli että itse liittyisit meihin vaikka muille suosittelet meitä oikean opin ja hyvän hengen ja ystäväpiirin takia.
Päätä jo hyvä mies, oletko luterilainen vai adventisti! Tervetuloa meitin luokse sitte, vasta sitten, kun saat
tehdyksi päätöksen. Jahkailusi etoo.Anttikos tässä heittäytyi adventisti kakkoseksi? Kuules, teitin kirjoituksia on niin paljon seurailtu, että tyylisi haistaa kaukaa.
- Pysykää totuudessa!
adventistien nimissä?
Olen varma etteivät adventistit kiellä Alexia puhumasta, vaan just ne adventismin vastustajat.
>>No koska olen huomannut että ei kannata uskoa kenenkään muiden kirjoituksiin adventisteista tai adventismista kuin adventistien itsensä.>>
Totta tietenkin on, että usein jonkin asian tai aatteen vastustajat syyllistyvät epätotuuksien esittämiseen. Lienee kuitenkin myös varsin tavallista, että jonkin aatteen tai asian kannattajat unohtavat suhtautua kriittisesti ajamansa asiaan ja välttävät kertomasta ja muistamasta sellaisia seikkoja, jotka olisivat epäedullisia heidan asialleen. - Mistä siis löytyykään uskottava selitys?- alex-kasi
Jumalaan kannatta uskoa.
Jeesus uskoi Jumalaan ja teki Jumalan tahdon.
Tosin hänet murhattiin koska hän teki niin, mutta silti kannattaa uskoa Jumlaan ja Jumalan Sanaan (siis Raamattuun) ..
Jos luet Raamattua ilman minkäänlaisia ennakkoluuloja - niin uskoakseni tulet huomaamaan miksi Jumala on luotettva ja Hänenne voi uskoa.. alex-kasi kirjoitti:
Jumalaan kannatta uskoa.
Jeesus uskoi Jumalaan ja teki Jumalan tahdon.
Tosin hänet murhattiin koska hän teki niin, mutta silti kannattaa uskoa Jumlaan ja Jumalan Sanaan (siis Raamattuun) ..
Jos luet Raamattua ilman minkäänlaisia ennakkoluuloja - niin uskoakseni tulet huomaamaan miksi Jumala on luotettva ja Hänenne voi uskoa..Mitenhän tuo nyt sitten tuo Jumalaan uskominen on yhtyeydessä aikaisempan mainintaasi: >>No koska olen huomannut että ei kannata uskoa kenenkään muiden kirjoituksiin adventisteista tai adventismista kuin adventistien itsensä.>> ? - Eihän nyt Jumalaan uskominen liene automaattisesti yhteydessä siihen kenen adventismia ja adventistejä koskevat kirjoitukset ovat uskottavia ja kenen eivät ole.
- nii mää vaa tekisi
Epiktetos kirjoitti:
Mitenhän tuo nyt sitten tuo Jumalaan uskominen on yhtyeydessä aikaisempan mainintaasi: >>No koska olen huomannut että ei kannata uskoa kenenkään muiden kirjoituksiin adventisteista tai adventismista kuin adventistien itsensä.>> ? - Eihän nyt Jumalaan uskominen liene automaattisesti yhteydessä siihen kenen adventismia ja adventistejä koskevat kirjoitukset ovat uskottavia ja kenen eivät ole.
Kysyppä tuota Alex-kasilta?
Hän tietää kaiken! - alexilta kysy nyt
Epiktetos kirjoitti:
Mitenhän tuo nyt sitten tuo Jumalaan uskominen on yhtyeydessä aikaisempan mainintaasi: >>No koska olen huomannut että ei kannata uskoa kenenkään muiden kirjoituksiin adventisteista tai adventismista kuin adventistien itsensä.>> ? - Eihän nyt Jumalaan uskominen liene automaattisesti yhteydessä siihen kenen adventismia ja adventistejä koskevat kirjoitukset ovat uskottavia ja kenen eivät ole.
nii mää vaa tekisi kirjoitti:
Kysyppä tuota Alex-kasilta?
Hän tietää kaiken!Sitähän tuossa yritin häneltä kysyä...
- Parr*er
Joo niin on!
Mutta sinulta ei kuule muuta kuin hunajaista kehumista.
Pitäiskö ottaakin oppia sinusta? ### Anti - adventististen kirjoituksien taustaa..
alex-kasi 8.10.2009 13:08 ###
Outoa teologiaa alexilla. Sahaa oksaa jolla tukevasti istuu. Itse on anti-adventisti, luullakseni jopa
luterilainen. Eikä adventtikorkko varmaan jäseneksi ottaisikaan tuollaista omaan pesään paskantajaa.Annetaan nyt tunnustusta alexille. Ollaanhan me ns. kriittiset välillä liian hyökkääviä adventisteja kohtaan. Tunnustan sen nyt omalta kohdaltani kristillisistä perusarvoista lähtien..
Puhut paljon asiaa, mutta adventismi on sitä mitä on, eikä se muutu, vaikka me kuinka paljon jauhaisimme.
Adventtikirkon opetukset on nähtävissä, josta ilmenee heidän koko uskominen.
http://www.adventtikirkko.fi/etusivu.html- lueskelija..
kun laitoit tuon Adventtikirkon linkin, luin ne ja minun mielestäni se on hyvin järjestäytynyt kirkko ja maailmanlaajuinen ja Adra tekee paljon hyväntekeväisyystyötä ympäri maailmaa, joten en minä nähnyt sitä pahaa siellä ollenkaan mitä täällä on lietsottu adventisteista monia vuosia.
- oikeudenmukainen:
Eipä yhtään hassumpi kirkkokunta. Jos katsotaan rehellisesti, niin joka ainoassa seurakunnassa ja kirkossa on omat mädäneisyytensä. Kyllä tähän maahan sopii adventistejakin. Aivan tarpeeksi silti on niitä lapsikastettuja uskosta osattomia. Heitä on kapakat ja katuojat pullollaan.
- !!??!!
sitten jauhatte???
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1441657
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu111551Joensuun (kaupungin) kiusaamisongelma
Syrjitään, savustetaan ulos ja kiusataan. Pieneen piiriin ei kaikki mahdu. Tehdään elämästä mahdotonta, jolloin ainoa va291183Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu1931121- 83961
Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä
Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta351923- 74921
- 61788
- 49761
- 50756