3€ ja herätys - keskustelua Jeesuksen arvonimistä

KOKOVARTALOKUVA ADVENTTIAIRUESTA KOLME-ENKELIÄ

Herätysliikkeet-palstalla:

))) Huomenna Jeesuksen kanssa
kolme-enkeliä
Oletko sinä, ystäväni, myös Jeesuksen ystävä?
Sapattina hän on erityisesti omiensa kanssa, (((

Tietysti Sirkka-Iita yhtyy enkeleihin välittämästi:

### On,se ON mahtavaa,mutta se ei poista
Sirkka Iita.
meiltä silti Jumalan siunaaman lepopäivän riemua!
Lepopäivä on erikoinen päivä, ###

TÄMÄKIN 3€ ALOITUS TÄLLÄ HETKELLÄ 1-SIVULLA SIELLÄ:

3-€ heittää enemmänkin lustetta herätysliike-palstalle. Esittää
36 nimeä Jeesukselle. Mutta eivät edes rabbit tiedä kuin 27
nimeä Jumalalle.

Selvästikin paholainen on ohjannut enkkujen kynää, sillä kaikki
tärkeimmät nimet unohtuivat, vaikka ne olisivat olleet löydettävissä
yhdestä kimpusta:

jes. 9:6 (9:5)
Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas.

Sensijaan 3€ esittää Jeesuksen ylienkeli Miikaeliksi, mutta tiedämme
että Miikaelilla ei ole tuomiovaltaa vaan vain Herra Jeesuksella:

Juud. 1:9
Mutta ei ylienkeli Miikaelkaan, kun riiteli ja väitteli perkeleen kanssa Mooseksen ruumiista, rohjennut lausua herjaavaa tuomiota, vaan sanoi: "Rangaiskoon sinua Herra!"

4

94

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mielipide_1

Jaakobin kirje 1. luku

16 Älkää eksykö, rakkaat veljeni.
      17 Jokainen hyvä anti ja jokainen täydellinen lahja tulee ylhäältä, valkeuksien Isältä, jonka tykönä ei ole muutosta, ei vaihteen varjoa.
      18 Tahtonsa mukaan hän synnytti meidät totuuden sanalla, ollaksemme hänen luotujensa esikoiset.
      19 Te tiedätte sen, rakkaat veljeni. Mutta olkoon jokainen ihminen nopea kuulemaan, hidas puhumaan, hidas vihaan;
      20 sillä miehen viha ei tee sitä, mikä on oikein Jumalan edessä.

Jokainen hyvä anti

• Mieluummin Jumala kuin enkeli

"Enkelit"-palstan 1-sivulta _ _ Sirkka-Iitan aloite enkelien puolesta ,,,

>>>
      Tämä on tosi:
      Sirkka-Iita 17.9.2009 23:25
      "Enkelit ovat palvelukseen lähetettyjä henkiä niiden hyväksi, jotka saavat autuuden periä."
      Voin todistaa että minua ovat enkelit auttaneet useita kertoja. Yksi oli sellainen tapaus, että sain huonnekalulähetyksen ja niitä toi nuori hento poika huonekaluliikkeestä. > Joo, on minulla muitakin kokemuksia
      Sirkka-Iita 19.9.2009 01:15
      ....
      Kuinka ollakkaan kaksi "nuorukaista" ajoi paikalle moottoripyörällä ja he pysäyttivät
      ja tulivat kysymään, että ;"tarvitsetteko apua ?" >
      Tämä on myöskin tosi tapaus:
      Sirkka-Iita 21.9.2009 23:57
      ....
      Niin he siinä autossa sitten rukoilivat yhdessä, ja pyysivät, että Jumala auttaisi. Melkein välittömästi lensi vain jostakin 500 kr seteli tuulilasiin ja jäi siihen.

• Jokamiehen unelma on voittaa enkeli, Jumalan edustaja - siten että Jumala yhtyy voiton riemuun ...
      Joku voi sanoa että sehän oli itse Jumala eikä vain enkeli. Sopii niinkin ajatella.

1. Moos. 32:20-

20 (32:21) Sanokaa myös: 'Palvelijasi Jaakob on tulossa jäljessämme.'" Jaakob näet ajatteli: "Minä yritän lepyttää hänet lahjoilla, jotta hän olisi minulle suopea, kun kohtaan hänet."
      21 (32:22) Hänen lahjaksi erottamansa karja lähti jatkamaan matkaa hänen edellään, mutta hän itse jäi yöksi leiriinsä.

Jaakobin paini
      22 (32:23) Samana yönä Jaakob otti mukaan molemmat vaimonsa, molemmat orjattarensa ja kaikki yksitoista poikaansa ja kulki kahlaamon kohdalta Jabbokin yli.

23 (32:24) Saatettuaan heidät ensin vastarannalle hän käski kuljettaa yli myös kaiken omaisuutensa.
      24 (32:25) Vain Jaakob itse jäi toiselle rannalle. Siellä muuan mies paini* hänen kanssaan aamunsarastukseen saakka. [Nimi Jabbok muistuttaa heprean sanaa abaq 'hän paini'.]
      25 (32:26) Kun mies huomasi, ettei päässyt voitolle, hän iski Jaakobia nivustaipeeseen, niin että Jaakobin lonkka nyrjähti hänen kamppaillessaan miehen kanssa.

26 (32:27) Mies sanoi hänelle: "Päästä minut menemään, sillä päivä valkenee." Mutta Jaakob sanoi: "En päästä sinua, ellet siunaa minua." [Hoos. 12:4,5]
      27 (32:28) Mies kysyi häneltä: "Mikä sinun nimesi on?" Hän vastasi: "Jaakob."
      28 (32:29) Silloin mies sanoi: "Sinua ei pidä enää sanoa Jaakobiksi, vaan Israeliksi, sillä sinä olet kamppaillut* Jumalan ja ihmisten kanssa ja voittanut."
      [Nimi Israel merkitsee 'Jumala kamppailee' tai 'Jumala hallitsee'.] [1. Moos. 35:10; 1. Kun. 18:31; 2. Kun. 17:34]

29 (32:30) Jaakob sanoi hänelle: "Sano sinäkin nimesi." Mutta mies vastasi: "Miksi sinun pitäisi tietää minun nimeni?" Ja hän siunasi Jaakobin siellä. [Tuom. 13:17,18]
      30 (32:31) Jaakob antoi paikalle nimeksi Penuel. Hän sanoi: "Minä olen nähnyt Jumalan kasvoista kasvoihin,* ja silti olen elossa." [Nimi Penuel merkitsee 'Jumalan kasvot'.] [2. Moos. 24:11, 33:20; Tuom. 6:22, 13:22; Jes. 6:5]
      31 (32:32) Aurinko nousi, ja hän jatkoi matkaansa Penuelista eteenpäin ontuen lonkkaansa.

32 (32:33) Tämän vuoksi israelilaiset eivät tänäkään päivänä syö reisijännettä, joka on nivustaipeen päällä. Mies oli iskenyt Jaakobia tähän jänteeseen.

Siinäpä muistomerkki joka opettaa meille paljon Jumalan kohtaamisesta.
      Ehyeksi ei jää yksikään, joka uskaltaa vilpittömsäti ja välittömästi kohdata Jumalan.

• Herran sanaa ..

Jes. 9:6 (9:5)
      Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas.

Juud. 1:9
      Mutta ei ylienkeli Miikaelkaan, kun riiteli ja väitteli perkeleen kanssa Mooseksen ruumiista,
      rohjennut lausua herjaavaa tuomiota, vaan sanoi: "Rangaiskoon sinua Herra!"

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

on parasta?
      Ikävä
      90
      1338
    2. Koska muru nähdään

Kaksin?
      Ikävä
      45
      697
    3. Et vaan tajua

Että rakastan sua
      Ikävä
      20
      639
    4. Olen jo oppinut tuntemaan

sinun kirjoitustyylisi
      Ikävä
      53
      598
    5. Sinisilmäiselle tutulle miehelle

Iltaisin ikävä pahenee ja olet usein mielessä. Toivon merkitseväni sinulle paljon. On ihan hirveän vaikeaa miettiä, mit
      Ikävä
      45
      577
    6. Mikä kaivatussasi

on pahinta?
      Tunteet
      46
      569
    7. Sanoppa ihan rohkeasti

Mun huonot puolet! En suutu…
      Ikävä
      76
      556
    8. Nainen ... ala olemaan miehille täysin hyödytön

Otsikossa on paras neuvo jokaiselle naiselle, jonka hän voi koskaan saada. Moni mieshän ajattelee jo nyt, että naiset o
      Sinkut
      132
      538
    9. Mikä herkku

Kaivattusi On? 😁
      Ikävä
      41
      512
    10. Ylen typerät rinnastukset.

Näin YLE…..Saksassa ei ole äärioikeisto ollut vallassa sitten Hitlerin . YLEn toimittajille tiedoksi . Hitler oli Saksan
      Maailman menoa
      177
      496
    Aihe