http://www.aamulehti.fi/uutiset/viihde/amerikkalaisten-arsyttavin-sana-on-whatever-enta-suomalaisten/158092
Niinku on vahvasti edustettuna ärsyttävien listalla.
Minua ärsyttää "kristilliset arvot" mutta kyllä silti tuo niinkuttaminen vie voiton.
Mikä sana tai sanonta ärsyttää?
50
871
Vastaukset
- mie ite
on yksi ärsyttävimmistä ja "sanotaanko että" tulee ihan kannoilla.
En jaksa kirjautua.vielä ihan sinun kiusallasi:)
Urheilussa on hyvin paljon ärsyttäviä sanontoja, kuten "puolimatkan krouvi", "jobin posti", ja muitakin, kun vaan muistaisin. Tapio Suominen muistaisi.
Listaan voi vielä lisätä täällä jo useasti mainitun elikkä/elikkäs ;(((- Kössönöm
tinnarella kirjoitti:
vielä ihan sinun kiusallasi:)
Urheilussa on hyvin paljon ärsyttäviä sanontoja, kuten "puolimatkan krouvi", "jobin posti", ja muitakin, kun vaan muistaisin. Tapio Suominen muistaisi.
Listaan voi vielä lisätä täällä jo useasti mainitun elikkä/elikkäs ;(((Juhani Tamminen niitä "viisauksiaan" myös jaksaa laukoa. Momentumia ja muita.
- poks, poks
on aika ärsyttävä sanonta.
Näistä muista "niinku, juurikin niin, jess" ja onhan niitä, ei vaan muistu mieleen. - V.R.
joltain hihhuliuskovaiselta sen sijaan että sanoisi no hei sit tai näkemiin.
ykkönen tänään. Jos joku aloittaa viestinsä elikkä mitä mieltä......, niin minä en lue viestiä, sillä siinä ei voi olla mitään lukemisen arvoista.
- orko1
Se on kyllä yksi vittumaisimmista sanoista.
Toinen, jonka haluan nostaa esiin, on usein vastaantuleva lauseenaloittaja "ITSE". Ihan kuin oman kantansa korostaminen yhdellä viittauksella ei riitä. "ITSE OLEN sitä mieltä..." - Kössönöm
orko1 kirjoitti:
Se on kyllä yksi vittumaisimmista sanoista.
Toinen, jonka haluan nostaa esiin, on usein vastaantuleva lauseenaloittaja "ITSE". Ihan kuin oman kantansa korostaminen yhdellä viittauksella ei riitä. "ITSE OLEN sitä mieltä..."Samoin kun sanotaan: henkilökohtaisesti olen sitä mieltä että... K
Kenen muun mielipidettä hän kertoisi, ellei omaansa, kun on juuri vastaamassa kysymykseen mitä mieltä hän on jostain asiasta?
Ja sekin ottaa korvaan, kun joku hokee joka lauseessa haastattelijan kysymykseen: sanotaan näin että...
Siinähän se sitä jo on sanomassa, ei kai sitä erikseen tarvitse ilmoittaa, että sanoo jotain? - orko1
Kössönöm kirjoitti:
Samoin kun sanotaan: henkilökohtaisesti olen sitä mieltä että... K
Kenen muun mielipidettä hän kertoisi, ellei omaansa, kun on juuri vastaamassa kysymykseen mitä mieltä hän on jostain asiasta?
Ja sekin ottaa korvaan, kun joku hokee joka lauseessa haastattelijan kysymykseen: sanotaan näin että...
Siinähän se sitä jo on sanomassa, ei kai sitä erikseen tarvitse ilmoittaa, että sanoo jotain?Hahah, naulan kantaan! :D
- SAVON JÄTKÄ
ko Jesse muutti veen viiniks eik kossuks.
Uusateismista, nytten (nyt), sitku, mutku, häh, täh, vähäksää oot..., asiasta kukkaruukkuun. YÖK!
Teotwawki kirjoitti:
niinku sitä et sua niinku ärsyttää niinku?????????? :-D))))))))))))))
Haluutsä niiiinku, ettmä tempasen sumpit öögoneilles häh? Koht niinku alkaa lätty lätistä, tietsä?
Tarkastaja.X kirjoitti:
Haluutsä niiiinku, ettmä tempasen sumpit öögoneilles häh? Koht niinku alkaa lätty lätistä, tietsä?
molemmilta puolilta. Minulla on hyvä resepti, haluatko tietää sen? Ai et, no kerron sen silti. Laitan taikinaan puoli teelusikallista vaniliinia.:-D))))))))))))))
Teotwawki kirjoitti:
molemmilta puolilta. Minulla on hyvä resepti, haluatko tietää sen? Ai et, no kerron sen silti. Laitan taikinaan puoli teelusikallista vaniliinia.:-D))))))))))))))
Aloin jo nauramaan.....et edes häpeä ;-D
Tarkastaja.X kirjoitti:
Aloin jo nauramaan.....et edes häpeä ;-D
ajattelin, että huumorilla säästyn tupaan vedolta:-D)))))))))))))))
Teotwawki kirjoitti:
ajattelin, että huumorilla säästyn tupaan vedolta:-D)))))))))))))))
...olet aina osannut käsitellä naisia...varsinkin raivopäisiä...hähähähäähääää....
Tarkastaja.X kirjoitti:
...olet aina osannut käsitellä naisia...varsinkin raivopäisiä...hähähähäähääää....
pelko aiheuttaa:-) Olen aina ollut raivopäiden raivon kohde. Kerrankin jouduin ottamaan fileerausveitsen rakkaani kädestä, kun hän oli jo lyömässä.
- dfoigkjhdoigjdhoi
missä olet luurannut sinä ihana valittaja kuningatar?????????????
- Mrs Missukka
Tällä hetkellä ei mikään, mutta jotain voipi löytyä kun käyn täällä eilispäivän jälkeisiä kirjoituksia läpi.
- Mrs Missukka
Kolme löytyi, mutta ovat niin rumia sanoja etten viitsi liata sormiani kirjoittamalla niitä.
Kotioloista löytyy sanonta: "no niin". Sen kun kuulee tietyllä äänenpainolla, ei voi muuta kun toistaa pikkuoravana. - Tähtis98
Mrs Missukka kirjoitti:
Kolme löytyi, mutta ovat niin rumia sanoja etten viitsi liata sormiani kirjoittamalla niitä.
Kotioloista löytyy sanonta: "no niin". Sen kun kuulee tietyllä äänenpainolla, ei voi muuta kun toistaa pikkuoravana.Tuolle 'no niin' sanonnalle on hyvät jatkot:
-johan minä sen sanoin, tai
-enkös minä jo näin sanonut, tai
-olisit jo uskonut minua, tai
-tässä tämä nyt sitten nähdään
Itse asiassa ja juurikin olvat korkealla mutta kun vastauksia lueskelee huomaan että suurin osa noista on PIILO-v****tanut jo kauan ;)
"Sit kun meillä on niitä finnejä ja me käytetään niitä tuotteita ja meille on tullut sitä ihottumaa..."
AAAARRGHH!
Ja yhdistettynä passiivin agenttiin:
"Kun sä olet ollut niissä seuroissa niin sä koet kun se jumala puhuu sulle. Silloin sä tiedät, mikä se totuus on"
YNGH!- kyllä korpeaa
"Se tai tämä on hyvä henkivakuutus". Käytetään usein, kun joku perustelee esim. turvalaitteen käyttöä. Mutta eihän henkivakuutus kenenkään henkeä suojaa!
- H3mmo
Yksi ehkä useimmin väärinkäytetty sanonta suomenkielessä on "poikkeus vahvistaa säännön." Olen todella harvoin kuullut tuota käytettävän oikein. Sitä käytetään niin usein väärin, että koko sanonta alkaa kuulostaa idioottimaiselta ja tarkoituksettomalta, vaikka kyseessä on oikeasti ihan hyvä sanonta.
Yleensähän tuota käytetään virheellisesti jonkin toimimattoman teorian todistamiseen, esim: kaveri nostaa kortteja pakasta ja huomaa, että aina vuoronperään nousee musta ja punainen kortti. Sitten kun hommaa jatketaan hieman pidemmälle, niin nouseekin vaikka kaksi mustaa peräkkäin. Noh, teoria toimii, koska "poikkeus vahvistaa säännön." Vähän huono esimerkki, mutta kuitenkin, EI NÄIN!
Oikeastihan tuo tarkoittaa sitä, että on olemassa sellaisia sääntöjä, joista ei ole puhuttu tai joita ei ole edes sen paremmin mietitty. Sitten kun joku poikkeaa tällaisesta säännöstä, niin huomataan, että sääntö oli olemassa. Siis asioita, joita ei vaan tehdä, vaikka mikään ei varsinaisesti sitä kiellä. Kun tällaisesta säännöstä poiketaan, niin silloin siitä tehdään ihan oikea sääntö, eli sääntö vahvistetaan. - mietittyä
H3mmo kirjoitti:
Yksi ehkä useimmin väärinkäytetty sanonta suomenkielessä on "poikkeus vahvistaa säännön." Olen todella harvoin kuullut tuota käytettävän oikein. Sitä käytetään niin usein väärin, että koko sanonta alkaa kuulostaa idioottimaiselta ja tarkoituksettomalta, vaikka kyseessä on oikeasti ihan hyvä sanonta.
Yleensähän tuota käytetään virheellisesti jonkin toimimattoman teorian todistamiseen, esim: kaveri nostaa kortteja pakasta ja huomaa, että aina vuoronperään nousee musta ja punainen kortti. Sitten kun hommaa jatketaan hieman pidemmälle, niin nouseekin vaikka kaksi mustaa peräkkäin. Noh, teoria toimii, koska "poikkeus vahvistaa säännön." Vähän huono esimerkki, mutta kuitenkin, EI NÄIN!
Oikeastihan tuo tarkoittaa sitä, että on olemassa sellaisia sääntöjä, joista ei ole puhuttu tai joita ei ole edes sen paremmin mietitty. Sitten kun joku poikkeaa tällaisesta säännöstä, niin huomataan, että sääntö oli olemassa. Siis asioita, joita ei vaan tehdä, vaikka mikään ei varsinaisesti sitä kiellä. Kun tällaisesta säännöstä poiketaan, niin silloin siitä tehdään ihan oikea sääntö, eli sääntö vahvistetaan.totakaan. Luulin tähän asti että se tarkoitti just tota korttipakkaesimerkin tilannetta. No mutta, jokainen tuota sanontaa väärin käyttänyt on tullut poikenneeksi säännöstä ja näin on sääntö vahvistunut.
- yäk
Ikäänkuin olisin kadottanut jotakin arvokasta, kuten lompakon.
Minulle uskon kadottaminen oli sama kuin tupakasta eroon pääseminen. Kymmenien tupakkalakkojen jälkeen. Olen siinä expertti, voisin vaikka kirjoittaa kirjan kokemuksistani.. - tyhjä sana
Aamen on täysin turha sana. Eipä sillä että rukoilu ylipäätään olisi epäturhaa, mutta vaikka joku henkiolento kuuntelisikin rukouksia niin EIKÖ SE V***U NYT KUULISI NIITÄ ILMAN AAMENIAKIN? Tai ehkä rukous on kuin kirjoittaisi LOAD"*",8,1 ja aamen sama kuin painaisi returnia. Sitten vasta alkaa prosessointi että löytääkö se ylivertainen älykkyys mitään vastausta rukoilijalle, vai tuleeko file not found error.
- Saag Paneer
"Väitteen esittäjällä on todistamisen taakka".
Mikään ei tapa ideoita ja uusia skenaarioita hakevaa keskustelua kuin tuo iänikuinen virsi. - hihhulujaa
hihhulaa, hahhulaa, hilu halu hilli hii hähähähäähä
- siu, siu
se sanotaan -"hällelyjää"
- Tähtis98
1. Voi vittu mikä ääliö!
2. Voi vittu mikä rähmäkäpälä!
3. Voi vittu mikä tumpelo!
4. Voi vittu mikä taapero!
5. Voi vittu mikä idiootti!
6. Voi vittu mikä älykääpiö!
7. Voi vittu mikä dorka!
8. Voi vittu mikä alikehittynyt!
9. Voi vittu mikä muumio!
10. Voi vittu mikä hihhuli!- Tanrı öldü
seurassa oikein liikut kun tuollaisia sinulle sanotaan?
- Tähtis98
Tanrı öldü kirjoitti:
seurassa oikein liikut kun tuollaisia sinulle sanotaan?
Nuo kaikki kymmenen käskyä olen kuullut bussissa, nuorison suusta lausuttuna! Lausumat ei täten ole osoitettu suoranaisesti minulle, kaiketinkaan!?
Jos kyseessä on lausumat, jotka suoraan ja henkilökohtaisesti on osoitettu minulle, niin vakiot voin esittää ohessa:
1. Jästipäitten jästipää
2. Omituinen höpöttäjä
3. Kumma ajatusmaailma
4. En ymmärrä ajatusmaailmaasi
5. Olet toiselta planeetalta
Ylläolevat ovat näin nopsaan muisteltuna ne yleisimmät hokemat! En tiedä onko ne lausujan puolelta tarkoitettu ärsytykseksi. Minusta tämä pointti on tyystin yhdentekevä, toki naureskella voin ihan itsekin, näillekin lausumille!
- Siu, siu
Siunauksen ja rauhan toivotus.
- ...
joita en siedä, mutta yksi sana, eli henkinen, tai henkisyys, saa väristystä aikaan. Varsinkin kun se sanotaan hartaallaa äänellä.
Esimerkiksi lause: ihmiset kaipaavat henkisyyttä.
Toinen mikä ärsyttää on "maallistunut". Mitä ihmettä sekin tarkoittaa?
Ja vielä yksi muotisana, eli hektinen. "elämä on nykyään niin hektistä". Ja paskat. Kännykät korvalla painellaan nyt sitten niin hektisesti paikasta toiseen, eikä koskaan ole ollut niin kiire kuin nyt. Voi helvetti! Ei nuo tyypit tiedä mitä on joskus ollut työnteko. Tuo laulettuna.
- hb
jota käytetään samoin kuin niinkua. Eli lauseen täytteenä.
Yksi erittäin ärsyttävä, joskin jo väistymässä oleva hokema on "jos ihan rehellisiä ollaan". Ja toinen on "totta puhuakseni". Ei paljon luottamusta synny tuollaisten sanontojen käyttäjiä kohtaan. - Jetro
"Jeesukseen Kristukseen."
Sain kans slaagin. - hevonpaskabingo
Tämä illan kevennykseksi tarjoamani vanha vitsi sisältää paljon noita sanoja ja
asia on minulla omakohtainen, koska joudun välillä istumaan paljon kokouksissa.
http://www.avaruusmies.com/vitsit/suomi/115.html- ....
Huomenna otan tuon mukaan, kun tiedossa on mitä ilmeisemmin erittäin pitkäpiimäinen luento. Ja noita sanoja siinä esiintyy ihan varmasti.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei235913- 602037
- 271499
Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa
Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom2411284- 741145
Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?
Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️691138Mitä teet nainen
Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,531117- 511072
Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.1441067Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle58995