Sulon, isäni vanhemman veljen, haudalle vein kukkia ja kynttilän.
Toukokuussa -.44. hän jätti meidät.
Korsuun tuli täysosuma.
Sinne lähti 22v gubbe, olis varmaan jäänyt jotain sanottavaa...
Sotaveneraanien kunnioitus
19
314
Vastaukset
- veteraanit
Aivan varmasti olisi sanottavaa ollut hänellä, niin kuin monella muullakin menehtyneellä.
Pahhaa tekkee ajatuskin, että noin nuorella iällä.- .v.zx<z'dpåaå
Varusmies kiertää ovelta ovelle, nyt kunnioitamme sotaveteraaneja, huomenna taas uusi "Must". Olen ehdottomasti tullut siihen tulokseen, että ihminen on typerä kuin lammas.........
Mihin tahansa saa hänet johtaa.
Viimeinenkin sotaveteraani heittää kohta veivinsä. Kuhina käy kuka kahmii miljoonakiinteistöt, mitkä on säätiöiden ja järjestöjen nimissä... - minämaalta
.v.zx<z'dpåaå kirjoitti:
Varusmies kiertää ovelta ovelle, nyt kunnioitamme sotaveteraaneja, huomenna taas uusi "Must". Olen ehdottomasti tullut siihen tulokseen, että ihminen on typerä kuin lammas.........
Mihin tahansa saa hänet johtaa.
Viimeinenkin sotaveteraani heittää kohta veivinsä. Kuhina käy kuka kahmii miljoonakiinteistöt, mitkä on säätiöiden ja järjestöjen nimissä...realisoikoot jättiomaisuutensa!
Tai...olisin kai antanut, ellen olisi nukkunut...
- -
Kaksi on montussa, veteraaneina. Lotta Svärd- lautanen on seinällä. Pari viiriä piironkin päällä. Yks "För tapperhett" mitalli on varastettu. Ite oon ollut ulkona sisällisosdassa olevassa maassa. Mamma nyt on, duunissa sydämen takia. Siltäkin puolelta on tinaa ja silleen.
Ite kiersin aikoinaan keräämässä rahaa sotainvalideille. En ole uskossa, mutta käyn aina joskus sankarihaudoilla. jaa-a. Ja kattelen kuvaa meitin sen aikaisesta hevosesta, joka jäi rintamalle, puolet talon työkaluista.
Tohon kun oven taa tulee varusmies keräämään rahaa veteraaneille. Annan lompakon tyhjäksi, siis jos se ei ole valmiiksi tyhjä.
Ja lippu on salossa kotona. aina itsenäisyyspäivänä. Harvoin muuten.
Mä otan pultin, kun lueskeleen sattuu epäisänmaallisten ihmisten kirjoituksia netissäki.
Olen nyt syvästi järkyttynyt kommenteista. Kellä muuten muista kirjoittajista on ollut rynnäkkökiväärin piippu suussa? Tai kellä on sukua sankarihaudoissa tai sotainvalidien hoitopaikoissa? Ja voiko olla totta, että kukaan kenenkään suvusta, ei ole koskaan ollut isänmaan asialla? Silloin on jo väärä isänmaa.
Hyi helevetti.'
=DW=- k/k
Kolme pyöreää rasvaista ympyrää valkoisen pairan rintamuksessa,aseen pitelijä härin tuskin rippikoulu ikäinen idiootti,kirjava maastopuku yllään.
- zibel
Heitä ei enää monia jäljellä ja silti esimerkiksi ilmainen kuntoutus on vähennetty kahdesta viikosta kymmeneen päivään,MIKSI?
- handek
Kertoilee aina niistä ajoista, kun nuoria miehiä tuotiin kappaleina rintamalta takaisin.
Jäätyneitä piti sulatella, ennenkuin arkkuun saatiin mahtumaan.
Näille vanhoille jäbille pitäs antaa se kunnioitus, joka heille ehdottomasti kuuluu.
Olivat vaan niin vitun kovia äijiä, jottei satamiljoonainen kansa pärjännut.
On siinä Stalinilla ollut miettimistä. Tsuhna vaan tappelee, vaikka laitan valioprikaatin toisensa perään.
Ihme jengiä... - handek
1917 syntynelle sedälleni.
Hän kävi läpi talvisodan, jatkosodan ja Lapin sodan.
Urheilijana hän väisti pahimmat taistelut, hän oli huippuhiihtäjä.
Sota-aikana kaikki olivat timmikunnossa, setäni yksi heistä.
Tosin joutui hän ikäviinkin tilaisuuksiin, viestimies kun oli.
Tapsin katketessa, viestimies lähti tutkimaan vaivan syytä.
Veli venäiläinen, yhteyden katkaistuaan, odotti vintofkan kanssa. Monen elo siihen päättyi...- Minämaalta
yms , päin vastoin pidän sitä todella tärkeänä.
Mihin kommentillani puutuin, on että näillä järjestöillä on omistuksessaan miljoonakiinteistöjä. Miksi niitä ei myydä pois, ja käytetä rahoja veteraanien hyväksi, kun he vielä ovat elossa????
Miksi minunlaiselta köyhältä kerätään?
Olen varma, että jotkut politiikko- yms. nilkit jollain keinolla kahmivat kyseiset omaisuudet omaksi hyödykseen, kun viimeinenkin veteraani kuolee. Varmasti on jo myyräntyö asian hyväksi aloitettu. - jakolasku
Minämaalta kirjoitti:
Mihin kommentillani puutuin, on että näillä järjestöillä on omistuksessaan miljoonakiinteistöjä. Miksi niitä ei myydä pois, ja käytetä rahoja veteraanien hyväksi, kun he vielä ovat elossa????
Olen varma, että jotkut politiikko- yms. nilkit jollain keinolla kahmivat kyseiset omaisuudet omaksi hyödykseen, kun viimeinenkin veteraani kuolee. Varmasti on jo myyräntyö asian hyväksi aloitettu.toimimaan joka veteraanijärjestössä, toimistot yms. kiinteistöt on muutettu rahaksi ja ne rahat on ollut tarkoitus jakaa jäljellä oleville. Ennen oli joka järjestöllä oma toimisto, nyt vain yksi joka on järjestöjen yhteinen.
Valtiomme nitistää jatkuvasti veteraanien kuntoutusjaksoja jotka on kylpylöissä. 90-luvun puolessa välissä veteraani sai hoidattaa itseänsä kaksi viikkoa, sitten puolitoista ja nyt viikon. Palvelu on myös huonontunut kylpylöissä, suoraan maksavat asiakkaat on etusijalla. Veteraanien hoidot maksaa valtion konttori, matkat maksetaan myös veteraaneille. Päiväkuntoutukseen saa myös anoa, jos on halua. Joka ainutta asiaa pitää anoa mikään ei ole itsestään selvää.
Veteraanien liitot vielä toimii ja lehdet kopsahtaa luukusta.
Kummallisena olen pitänyt sitäkin kun veteraanit joutuu kunnilta-kaupungeilta pyytämään toimintaansa avustusta.
Kaupugin-kunnan varallisuudesta riippuen veteraanit saa avustusta hammashoitoon, silmälaseihin, kyydityksiin jne... Minämaalta kirjoitti:
Olen varma, että jotkut politiikko- yms. nilkit jollain keinolla kahmivat kyseiset omaisuudet omaksi hyödykseen, kun viimeinenkin veteraani kuolee. Varmasti on jo myyräntyö asian hyväksi aloitettu.Isäni, sotaveteraani, ei saanut sairastelemiseensa mitään avustusta yhteiskunnalta eikä myöskään veteraanijärjestöltä. Ihan itse maksoi kaikki sairaalalaskut, vuosia yhteensä, itse hankituilla tienesteillä meidän perinnöstä.
Ja niinpä hän kielsi sotaveteraanijärjestöltä haudalle tulemisen ja laulun. Se ilmoitettiin järjestölle, että vainajan toive on, että he eivät saa tulla laulamaan.
Lastenlapset lauloivat sotaveteraanien laulun, Iltahuudon, muunnetuilla sanoilla esim. näin: " lapset ja lastenne lapset teidän nyt vuoronne on " muunnettuna " lapset ja lapsemme lapset meidän nyt vuoromme on."- henri|
miljoona kirjoitti:
Isäni, sotaveteraani, ei saanut sairastelemiseensa mitään avustusta yhteiskunnalta eikä myöskään veteraanijärjestöltä. Ihan itse maksoi kaikki sairaalalaskut, vuosia yhteensä, itse hankituilla tienesteillä meidän perinnöstä.
Ja niinpä hän kielsi sotaveteraanijärjestöltä haudalle tulemisen ja laulun. Se ilmoitettiin järjestölle, että vainajan toive on, että he eivät saa tulla laulamaan.
Lastenlapset lauloivat sotaveteraanien laulun, Iltahuudon, muunnetuilla sanoilla esim. näin: " lapset ja lastenne lapset teidän nyt vuoronne on " muunnettuna " lapset ja lapsemme lapset meidän nyt vuoromme on."vähän samoin isällänikin. Tai järjesti Vennamo vähän sotametsää, semmoista suonlaitaa, ja markan alkoi saamaan eläkettä päivässä, kun kaveri haki esikunnasta puoli väkisin veteraani tunnuksen.
Ihmettelen miksi vielä kerätään veteraaneille, eikö jos myitäisiin järjeöstöjen omaisuus, ja jaettaisiin elossa oleville. Vai kukako omistaa heidän keräyksillä saadun omisuuden. henri| kirjoitti:
vähän samoin isällänikin. Tai järjesti Vennamo vähän sotametsää, semmoista suonlaitaa, ja markan alkoi saamaan eläkettä päivässä, kun kaveri haki esikunnasta puoli väkisin veteraani tunnuksen.
Ihmettelen miksi vielä kerätään veteraaneille, eikö jos myitäisiin järjeöstöjen omaisuus, ja jaettaisiin elossa oleville. Vai kukako omistaa heidän keräyksillä saadun omisuuden.Ehkä edes ne sotainvalidit kuitenkin jotain saivat, toivotaan niin.
- Huhtiniemen autokusk
veteraanit samoja veijareita jotka lähtivät karkuun Viipurista? Yli 700 palkittiin välittömästi Huhtiniemessä sankarinapilla silmien väliin! No, siinähän meni sitte Viipuri ja Petsamo. Että sellaisia sankareita!
Suurhyökkäyksen alettua Neuvostoliitto vastasi Suomen rauhantiedusteluihin vaatien ehdotonta antautumista. Neuvostoliiton tykistökeskitykset ja ylivoima valituilla hyökkäyskaistoilla mursivat suomalaisen puolustuksen.[27] Suomalaisten puolustus murtui Valkeasaaressa 10. kesäkuuta 1944. VT-linja (Vammelsuu-Taipale) murtui Kuuterselässä 14. kesäkuuta ja Viipuri vallattiin suomalaisilta lähes taisteluitta 20. kesäkuuta. Samana päivänä tehtiin Elisenvaaran asemalle sodan tuhoisin lentopommitus, jossa kuoli yli sata, ja loukkaantui yli 300 henkeä- handek
Jäi sinne rintamalle muutama muukin kaveri.
Ylipäätänsä, menepä sinne itse.
Saattaisi huono huno housuun pujahtaa, itse kellekin. - oree
Viipurin juoksijoita eksyi, ja kuoli nälkään metsiin. Mutta tuli tuhansia aseen kanssa, ja heidät säästettiin Huhtiniemeltä. Pahat oli mennyt pöksyyn useimmille. Arkistosta löytyy kuvia, joissa paljain persein kotiin juoksivat. No, nythän saavat juhlia Suuren Suomalaisen Sodan sankareina!
- --
On tuossa naidussa suvussa Viipurin viimeinen aseman viimeinen suomalainen asemapäällikkö- Viipuri annettin, sasäilytetttyä muu suomi. Petsamo , sen menetttäminen harmittaa meitä kaikkia.
Marski muuten antoi käskyn aikanaan: "Pietariin ei hyökätä". Se oli merkittävä asia kaikkinensa- Sakut hyökkäsi, Pietari oli motissa. Valtavasti ihmisiä kuoli, suoraan sanottuna nälkään. Mutta me ei hyökätty sinne ikinä. Se on vaan yks syy, mutta ihan tärkeä. Siis kun ollaan nytkin itsenäisiä.
=DW= - henri|
handek kirjoitti:
Jäi sinne rintamalle muutama muukin kaveri.
Ylipäätänsä, menepä sinne itse.
Saattaisi huono huno housuun pujahtaa, itse kellekin.kun kesäkuumalla oli juoksuhaudat täynnä mätäneviä naapureita joitten päällä istuttiin, ja taisteltiin. Kuulemma.
- Realisti 11
-- kirjoitti:
On tuossa naidussa suvussa Viipurin viimeinen aseman viimeinen suomalainen asemapäällikkö- Viipuri annettin, sasäilytetttyä muu suomi. Petsamo , sen menetttäminen harmittaa meitä kaikkia.
Marski muuten antoi käskyn aikanaan: "Pietariin ei hyökätä". Se oli merkittävä asia kaikkinensa- Sakut hyökkäsi, Pietari oli motissa. Valtavasti ihmisiä kuoli, suoraan sanottuna nälkään. Mutta me ei hyökätty sinne ikinä. Se on vaan yks syy, mutta ihan tärkeä. Siis kun ollaan nytkin itsenäisiä.
=DW=on pilkata meidän rintamakarkureitamme? Suomen kohtalohan oli hävitä sota. Ja olihan vastus meitä yli 50-kertaa vahvempi.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
No nytkö tuli lähtö Orpolle?
Pieniä oli Marinin aamupalasilakat joulukaloiksi vrt. Orpon 35 miljoonan euron kähmintä johonkin Vapaavuoren urheiluhall2422081- 1881627
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä461272Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad50982- 41806
- 14790
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä30771Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver21750Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .24735Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46637