Tähän voisi sitten pistää omakohtaisia huomioita, mitä on havainnut uuden Legasyn koeajolla. Kokeilin 2,0 farkku automaattia, ja kyllähän tuo CVT-vaihteisto on nykypäivää, hienosti toimii. Ohjaus oli mielestäni hitusen tunnottomampi kun edellisessä, siitä miinus, hiljaisempi tuo uutuus oli myös. Varustepuolelle on tullut heikennys, kun entiset niin kehutut bi-xenonit on jätetty pois, ja tilalla on "vain" lähi-xenonit.
Koeajo kokemuksia uudesta Legacystä
21
2280
Vastaukset
- Outback mies
Tuota valojuttua en tiennytkään? Mielestäni ole kuvitellut nähneeni jossain esitteessä maininnan bi-xenon. No, se olli sitten tosiaan kuvittelua. Harmillinen juttu. Tekee lisäpitkät pakollisiksi meikäläisen käyttöön todennäköisesti.
Itse ajoin 2.5i CVT:n ja tykkäsin. Mahtava vaihteisto. Ei ne turhaan kehuneet lehdissä kun ovat kokeilleet variaattoria.- forre
ristiriitaista tietoa noista valoista eri tiedonlähteissä, mutta kokeilin itse ja myyjä vahvisti vielä tiedon, vain lähi-Xenon, mutta onhan siinä aika hyvän kokoiset umpiot pitkille valoille, että vielä on toivoa ettei lisävaloja tarvitse laittaa, ja onhan jotkut laittanut noihin halogeeneihin täysin laittomat xenon-muutos saroja...
- valoa pimeyteen
forre kirjoitti:
ristiriitaista tietoa noista valoista eri tiedonlähteissä, mutta kokeilin itse ja myyjä vahvisti vielä tiedon, vain lähi-Xenon, mutta onhan siinä aika hyvän kokoiset umpiot pitkille valoille, että vielä on toivoa ettei lisävaloja tarvitse laittaa, ja onhan jotkut laittanut noihin halogeeneihin täysin laittomat xenon-muutos saroja...
Juu, jos vaihtaa halogen ajovalot tavalliseen ksenon lamppuun. Tietääkseni ksenon ajovaloilta vaaditaan automaattista korkeudensäätöä, mutta erillisiltä kaukovaloilta ei. Outbackissä on bi-ksenonit ja lisäksi samassa umpiossa halogen apupitkät HB3 lampulla, tämän lampun voi vaihtaa muuntosarjalla ksenon lampuiksi huoletta, ei tarvitse olla säätöominaisuutta ja hyvin näyttää tietä pitkillä valoilla "quattro" -ksenonit.
Sori, edellinen menee vähän sivuraiteille koeajoaiheesta. Kutsu tuli koeajolle, kuitenkin odotan Outbackkiä, silti luen mielelläni Legasy kokemuksista. - forre
valoa pimeyteen kirjoitti:
Juu, jos vaihtaa halogen ajovalot tavalliseen ksenon lamppuun. Tietääkseni ksenon ajovaloilta vaaditaan automaattista korkeudensäätöä, mutta erillisiltä kaukovaloilta ei. Outbackissä on bi-ksenonit ja lisäksi samassa umpiossa halogen apupitkät HB3 lampulla, tämän lampun voi vaihtaa muuntosarjalla ksenon lampuiksi huoletta, ei tarvitse olla säätöominaisuutta ja hyvin näyttää tietä pitkillä valoilla "quattro" -ksenonit.
Sori, edellinen menee vähän sivuraiteille koeajoaiheesta. Kutsu tuli koeajolle, kuitenkin odotan Outbackkiä, silti luen mielelläni Legasy kokemuksista.on se laiton, koska tuota lisäpitkän halogeeniumpiota ei ole tarkoitettu eikä HYVÄKSYTTY xenon-polttimolle. Asia on aivan selkeä asetusten mukaan, mutta tuskin kukaan tuota huomaa ennen katsastusta, eikä välttämättä sielläkään. Ketään en kuitenkaan kehoita laittomuuksiin!
- MY07
forre kirjoitti:
on se laiton, koska tuota lisäpitkän halogeeniumpiota ei ole tarkoitettu eikä HYVÄKSYTTY xenon-polttimolle. Asia on aivan selkeä asetusten mukaan, mutta tuskin kukaan tuota huomaa ennen katsastusta, eikä välttämättä sielläkään. Ketään en kuitenkaan kehoita laittomuuksiin!
Ainakin meidän OB MY07 on lisäpitkissä ksenon hyväksyntä kun taas tässä uudessa Legasyssä ei ole.
- forre
MY07 kirjoitti:
Ainakin meidän OB MY07 on lisäpitkissä ksenon hyväksyntä kun taas tässä uudessa Legasyssä ei ole.
olisko sittenkään hyväksyntää, kun noi valot on rakennettu samaan "lyhtyyn", niin voisiko tuo hyväksyntä tarkoitaa niitä bi-xenonin pitkiä valoja? Täytyykin tarkistaa huomenna omasta nuo merkinnät. Luulis sitten että olis jo tehtaalla laitettu ne xenon lamput sinne lisäpitkiinkin, vaikkakin kyllä nuo vakiovalotkin aivan kiitettävät ovat.
- ?
Jotain vähän hienompaa vakiovarustusta pitää säästää kohta julkaistavaan kalliimpaan Outbackiin, esim bi-ksenonit?
- äkstee
Uusi Legacy diesel-farkku ajettu. Ei sitten ollutkaan mahdollisuus kokeilla 2,5 CVT:lla, harmi, juuri sen vuoksi menin.
Minä kun en ole diesel-miehiä, en oikein innostunut, minä en tarvi dieseliä. Mutta erinomainen ajettava huonolla uraisella lumijäisellä mettätiellä, ei voi moittia. Tilaa oli ja hiljainen auto.
Outback isommalla bensakoneella ja CVT voisi olla meikäläisen auto joskus.- Sillä silmällä
Ohi mennessäni kävin katsomassa - en ehtinyt koeajaa. Legacy on sedanina ja farkkuna livenä ehkä jopa paremman näköinen kuin kuvissa. Siis ulkonäkö on ainakin riittävä... kyllä kehtaa ostaa jos se on tärkeää. Täyttää kyllä edustusautonkin määritelmän. Tosin samaltahan auto näyttää kuin monen muunkin merkin uudet mallit. Sisältä vaikutti modernilta ja vakkuuttavalta myös.
Isolta se näyttää. Jos olisi vielä 2-3 lasta kotona se olisi siinä - takatilat vaikuttivat hulppeilta. Samoin takaluukku. Iso koko voi tietenkin tarkoittaa, että auto on nyt kömpelömpi kuin edellinen malli. No, kaikkea ei voi saada ja koeajothan kertovat, että auto on ajettavuudeltaan joka tapauksessa kokoisekseen hyvä. Ja onhan Impreza olemassa sille, joka haluaan nauttia käteenkäyvemästä autosta ja ajamisesta.
Muitakin hyviä autoja on, mutta jos haluaa hyvän nelivedon, niin tässä se on.
Kävin torstaina kokkareilla tutustumassa ja istuskelemassa uuden Legacyn.
Ulkonäkö tulee varmasti jakamaan mielipiteitä. Tänään sitten kävin teke-
mässä parikin koeajolenkkiä, kun eka kerralla ei tullut "kaikkea" testattua,
kyseessä oli 2,5 litrainen farmari automaatilla.
Toisella tutustumisella minulle aukesi tuon auton muoto- ja värimaailma
lopullisesti. Sitä pitää katsella läheltä, niin huomaa kuinka loppuunasti hiottuja
ovat sen muodot ja sisällä varsinkin tuo teollisuusmuotoilu on huipussaan.
Tuon auton keulan maskista en ole koskaan tykännyt, mutta sen voikin vaihtaa
verkoksi ja silloin sekin asia on kunnossa.
No miksi näin paljon pulinaa ulkonäöstä? No sen takia kun joku kuitenkin väittää,
että on niin saatanan ruma.
Mutta itse ajamisesta muutama mielipide ja vertaus vanhempiin Subaruihin.
Ohjauksesta; sen tarkkuudesta, palauttamisesta ja herkkyydestä tykkäsin.
On paljon herkempi kuin vanhan turbo-Foreterini, mutta ei ole aivan niin
herkkä/vasteeton kuin nykyisen 2006 koppasen, kerrassaan hyvä.
Alusta tuntui tosi tarkalta ja hyvältä. Yllätyn kun ajon jälkeen tarkastelin
rengasvarustusta. "Miellyttävyys" oli hyvä, vaikka alla oli matalaprofiiliset
renkaat, jotain 50-sarjaa.
Automaatti, tuo Lieneatronic on paras ajamani automaatti. On täysin viiveetön,
vaihtamisaika 0,1 s. Vaihteistolla voi ajella täysautomaatilla, manuaalilla tai
sitten niiden yhdistelmällä. Valitsijan ollessa D-asennossa voi ohjauspyörän takana
olevillä "läpysköillä" vaihtaa vasemmalta alas- ja oikealta ylöspäin. Vaihteisto
palaa itsestään automaattiasentoon käsivaihtamisen jälkeen. Valitsimen ollessa
M-asennossa vaihtamin käy vain käsin noista läpysköistä. Missä tätä tarvitaan?
Lähdettäessä ohittamaan, niin voi valita sopivan vaihteen ja polkasta kaasun
samalla pohjaan. Vaikeissa olosuhteissa, nilppuisilla metsäteillä voi kätevästi käyttää
moottorijarrutusta kakkosella ja ykkönen jarruttaakin varsinkin tehokkaasti. Tosin
ykkönen menee päälle pienellä viiveellä, estänee vaihteiston vioittumisen.
Päällimmäiseksi jäi tunne ajamisen helppoudesta. Vaikea löytää suurempaa urputtamista
näin lyhyen käytön jälkeen. Toivottavasti ei kuukauden päästä esiteltävä Outback
petä ennakko-odotuksia "Foresterin korvaajana".- forre
Makuasioita sanoi Musti kun .... ..joten nyt ei kannata kiistellä muotoilusta, vaikka aika yllättävää että jossakin Legacyn mainosessa siitä oli muokattu kuvankäsittelyllä hieman matalampi ja leveämpi, (oli muuten Subaru magazinen kansikuva). Mutta tuosta automaatista olen täysin samaa mieltä, tosin aivan yhtä hyvä automaatti löytyy uudesta tojotan avensikseta. On tietysti hieman kyseenalainen vertauskohde tuo vanha koppanen forester, vaikka hyvä auto on sekin, mutta jos on akseliväliltään n. 200 mm lyhyempi kun uusi legacy, niin onhan siinä eroa oltava. Itse kun vertaan edellis kopan legaan, niin olin kylä hieman pettynyt uuteen, etenkin ohjaus oli aika keinotekoinen vasteeltaan, ja yllättävän hyvin tuo alusta löysi kaikki pomput tiestä, ei mikään huono, mutta odotin enemmän tuolta ajopuolelta. Meluttomuutta pitää kiittää, siihen tietysti osin vaikutti perusmallin aika koomisen näköiset 16" vanteet ja korkeat renkaat, mutta mitäs siitä ulkonäöstä, kukkii se perunakin.;-)
- Ihmettelijä I
forre kirjoitti:
Makuasioita sanoi Musti kun .... ..joten nyt ei kannata kiistellä muotoilusta, vaikka aika yllättävää että jossakin Legacyn mainosessa siitä oli muokattu kuvankäsittelyllä hieman matalampi ja leveämpi, (oli muuten Subaru magazinen kansikuva). Mutta tuosta automaatista olen täysin samaa mieltä, tosin aivan yhtä hyvä automaatti löytyy uudesta tojotan avensikseta. On tietysti hieman kyseenalainen vertauskohde tuo vanha koppanen forester, vaikka hyvä auto on sekin, mutta jos on akseliväliltään n. 200 mm lyhyempi kun uusi legacy, niin onhan siinä eroa oltava. Itse kun vertaan edellis kopan legaan, niin olin kylä hieman pettynyt uuteen, etenkin ohjaus oli aika keinotekoinen vasteeltaan, ja yllättävän hyvin tuo alusta löysi kaikki pomput tiestä, ei mikään huono, mutta odotin enemmän tuolta ajopuolelta. Meluttomuutta pitää kiittää, siihen tietysti osin vaikutti perusmallin aika koomisen näköiset 16" vanteet ja korkeat renkaat, mutta mitäs siitä ulkonäöstä, kukkii se perunakin.;-)
Onko subben akseliväli siis venynyt 20 senttiä ? En usko.....
Ihmettelijä I kirjoitti:
Onko subben akseliväli siis venynyt 20 senttiä ? En usko.....
Tuo 200 mm vertaus tarkoittikin 2006 koppaseen Foresteriin
jonka akseliväli on 2525 mm.
Saman tien lisää ulkonäköasioista. Valitettavasti uuden Outbackin
ulkoasu ei hurmaa. Legacy näyttä sen rinnalla suorastaan hyvältä.
PS.
Jotain hyvää on tässä uudessa suomi24:ssä. Sähköpostiini tulee
ilmoitus, jos joku on käynyt kommentoimassa palstalla, muuta
hyvää onkin sitten vaikea löytää.
- ???
Luin tuossa Foresterin osilla ,että joillakin on ongelmia ilmastoinnin kanssa.On liian kylmää tai kuumaa onko diesel Legascyllä samat vaivat ? Miten pian moottorinlämmöt nousee ei näyttänyt olevan moottorinlämpömittaria vai onko siinä Hondantapaan pakokaasun kierrätys sydeemi. Auton tilanneet otitteko talvirengaspaketin Subaruliikkeestä (1300€), 16" olisi jonkinverran halvemmat verrottuna 17". Tuskin suurta eroa ajossa koska panevat tehtaalla 16" alle.
- forre
hotgas ei ole mikään pakokaasun kierrätyssysteemi, vaikka jotkut tekniikkaa tuntemattomat "honda-miehet" niin väittävätkin, vaan kyseessä on "lämpöpumppu", eli lämpö otetaan ulkoilmasta, ja kun tunnetusti sitä ei kovemmilla pakkasilla paljoa irtoa, niin on se aika tehoton. Ja ilmeisesti juuri siksi tuo hotgas on jätetty uudesta legasta pois, ja korvattu samanlaisilla sähkövastuksilla kun impussa/foresterissa käytetään. Ja selvähän se on että diesl kone käy kylmänä kun on kunnon pakkaset, ainakin normäälissa ajossa.
- Yale
forre kirjoitti:
hotgas ei ole mikään pakokaasun kierrätyssysteemi, vaikka jotkut tekniikkaa tuntemattomat "honda-miehet" niin väittävätkin, vaan kyseessä on "lämpöpumppu", eli lämpö otetaan ulkoilmasta, ja kun tunnetusti sitä ei kovemmilla pakkasilla paljoa irtoa, niin on se aika tehoton. Ja ilmeisesti juuri siksi tuo hotgas on jätetty uudesta legasta pois, ja korvattu samanlaisilla sähkövastuksilla kun impussa/foresterissa käytetään. Ja selvähän se on että diesl kone käy kylmänä kun on kunnon pakkaset, ainakin normäälissa ajossa.
Kyllä oli tullut reilusti lisää ison auton tuntua tuohon, hyvässä ja pahassa. Auto oli kyllä ihan hyvä ajaa, mutta ei edellismallin vertainen. Ohjauksessa ei ollut samaa tarkkuutta ja tunnokuutta, eikä alustakaan oikein tuntunut mielekkäältä. Muuten kyllä hyvä ominaisuuksiltaan ja iso auto, mutta ajettavuus lähempänä perus tusinajapseja/volvoja. Edellismalli vielä loisti hienolla ajettavuudellaan, tämä ei säväyttänyt.
- vielä subbemies
Yale kirjoitti:
Kyllä oli tullut reilusti lisää ison auton tuntua tuohon, hyvässä ja pahassa. Auto oli kyllä ihan hyvä ajaa, mutta ei edellismallin vertainen. Ohjauksessa ei ollut samaa tarkkuutta ja tunnokuutta, eikä alustakaan oikein tuntunut mielekkäältä. Muuten kyllä hyvä ominaisuuksiltaan ja iso auto, mutta ajettavuus lähempänä perus tusinajapseja/volvoja. Edellismalli vielä loisti hienolla ajettavuudellaan, tämä ei säväyttänyt.
Kävin tutustumassa uusiin subaruihin. Outback ruma, Legacy ok.
Ohjaus ok. Ajettavuus ok, en ajanut huonoa tietä. Dieselkoneella
joutui kokoajan vaihtamaan vaihdetta(missä tomaatti?). Sisustasta tuli
mieleen Toyota Corolla vm.2003., kovaa halpaa muovia. Mittaristo halpa.
Tuli mieleen että auto on kasattu halvalla. Olisin halunnut ostaa Outbackin,
mutta ei vakuuttanut. Tykkään Subarun nelivedosta, mutta taitaa mennä
Honda CR-V diesel/tomaatti tilaukseen....(2010) - eri asia...
vielä subbemies kirjoitti:
Kävin tutustumassa uusiin subaruihin. Outback ruma, Legacy ok.
Ohjaus ok. Ajettavuus ok, en ajanut huonoa tietä. Dieselkoneella
joutui kokoajan vaihtamaan vaihdetta(missä tomaatti?). Sisustasta tuli
mieleen Toyota Corolla vm.2003., kovaa halpaa muovia. Mittaristo halpa.
Tuli mieleen että auto on kasattu halvalla. Olisin halunnut ostaa Outbackin,
mutta ei vakuuttanut. Tykkään Subarun nelivedosta, mutta taitaa mennä
Honda CR-V diesel/tomaatti tilaukseen....(2010)Honda on auttavalla nelivedolla varustettu tila-auto. Outback ei.
- koeajolla12
Tuon ostan siisti ja kaiken puolin erittäin hyvä.
Sisältä siisti ja ei ole halvan tuntunen niinkuin forre vähän on. koeajossa ei mitään moittimista tullut.. - seppokose
Kohta alkaa nelosella (klo. 11.00) Start-ohjelma, jossa koeajavat farkku-legan dieselillä. Sitä siis katsomaan ->
- peltsi51
Kiinnostaisi kuulla kokemuksia Subarun omistajilta tai kokemuksia kuulleilta CVT vaihteiston kestävyydestä.
1.Onko ongelmia kestävyyden kanssa (Verrattuna AUDIn samanlaiseen vaihteistoon
jossa olen kuullut olevan kestävyysongelmia)
2. Millainen huoltoväli CVT vaihteistossa on? Ja minkähintaiset vaihteiston huollot ovat?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2087153
- 594682
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s434554- 733312
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161975Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗261727- 181707
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹411600- 341489
- 1431257