Sivistys

yks satelliitti

lauantai-illan ratoksi määritelkääpä sivistys.
P.s. millon täältä kiertoradalta muuten pääsee kotiin?

87

426

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Puhurix

      tulee ihan jostain muusta kuin kirjanoppineisuudesta. On olemassa akateemisesta koulutettuja oppineita, joilla ei ole hajuakaan sivistyksestä. Sanoisin, että älykkyydestä tulee viisautta vasta kun siihen yhtyy nöyryyttä. Se on kai jotensakin sivistystä.

      • wirniksi ejk

        yhtä hyvin sanottu kuin aikoinaan sanomasi tasa-arvosta. Sivistys tulee sydämestä.


      • Puhurix
        wirniksi ejk kirjoitti:

        yhtä hyvin sanottu kuin aikoinaan sanomasi tasa-arvosta. Sivistys tulee sydämestä.

        Miehän olen vähä miettint näit.


      • entäs se

        toinen, mihin ei kaikki pääse edes katsomaan...
        Ketä kaikki on sen jäseniä?


    • Dorodea

      Huh, etpä vähää pyydäkään. Sivistystä on monenlaista, mutta kaikki johtaa siihen että kaiken muun sivistyksen tehtävä on sydämen sivistyksen synty ja ylläpitäminen.

      • wirniksi ejk

        "kaiken muun sivistyksen tehtävä on sydämen sivistyksen synty ja ylläpitäminen."

        Tuota noin, minä kun olen blondi niin voisitko vähän täsmentää?


      • Dorodea
        wirniksi ejk kirjoitti:

        "kaiken muun sivistyksen tehtävä on sydämen sivistyksen synty ja ylläpitäminen."

        Tuota noin, minä kun olen blondi niin voisitko vähän täsmentää?

        Blondille täsmennys, aika mahoton juttu :) Ok, siis on kaikenlaista sivistystä, opittua kirjoista, ihmisen kasvun myötä opittua, kaikki vaikuttaa riippuen ihmisestä itsestään kuinka vastaanottavainen on. Ja siitä alkaa muodostua, tosta unohtuikin multa yks sana, sydämen hiljainen sivistys. Ja sitä ylläpidetään kaikella sillä tietotaidolla mitä olet elämästä oppinut. Sorii, sekavaa ehkä, ajatus on kirkas, mutta ulosanti ontuu :)


      • wirniksi ejk
        Dorodea kirjoitti:

        Blondille täsmennys, aika mahoton juttu :) Ok, siis on kaikenlaista sivistystä, opittua kirjoista, ihmisen kasvun myötä opittua, kaikki vaikuttaa riippuen ihmisestä itsestään kuinka vastaanottavainen on. Ja siitä alkaa muodostua, tosta unohtuikin multa yks sana, sydämen hiljainen sivistys. Ja sitä ylläpidetään kaikella sillä tietotaidolla mitä olet elämästä oppinut. Sorii, sekavaa ehkä, ajatus on kirkas, mutta ulosanti ontuu :)

        sieltähän se tuli mitä isseksein aattelin, ja hyvin laitoit sanoiksi.
        Vähän jo ihmettelin... Sallinet että lainaan (ja pakkohan sun on sallia)
        "kaikki vaikuttaa riippuen ihmisestä itsestään kuinka vastaanottavainen on. Ja siitä alkaa muodostua, tosta unohtuikin multa yks sana, sydämen hiljainen sivistys. Ja sitä ylläpidetään kaikella sillä tietotaidolla mitä olet elämästä oppinut."

        Voiko sen paremmin sanoa.


      • Dorodea
        wirniksi ejk kirjoitti:

        sieltähän se tuli mitä isseksein aattelin, ja hyvin laitoit sanoiksi.
        Vähän jo ihmettelin... Sallinet että lainaan (ja pakkohan sun on sallia)
        "kaikki vaikuttaa riippuen ihmisestä itsestään kuinka vastaanottavainen on. Ja siitä alkaa muodostua, tosta unohtuikin multa yks sana, sydämen hiljainen sivistys. Ja sitä ylläpidetään kaikella sillä tietotaidolla mitä olet elämästä oppinut."

        Voiko sen paremmin sanoa.

        Sää mikkää plonti oo, ihan issekseis ajatteletkin :)Sallin mää, näin takakäteen helppo sallii vaik mitä. Siis etukäteenkin oisin sallinut, voi luoja, pitäiskö mun mennä ulos haukkaa happee, alkaa viistää jo ajatus?


      • wirniksi ejk
        Dorodea kirjoitti:

        Sää mikkää plonti oo, ihan issekseis ajatteletkin :)Sallin mää, näin takakäteen helppo sallii vaik mitä. Siis etukäteenkin oisin sallinut, voi luoja, pitäiskö mun mennä ulos haukkaa happee, alkaa viistää jo ajatus?

        täältä käsketään happea ottamaan. Sinäkin voisit viedä roskat tai jotain. Eikun oikeasti, kirjoittelen nykyään niin harvakseltaan että hyvin jäsennellyt aatokset käy silmään. Avaukseen mennäksemme, sydämen sivistys on minusta suurempaa kuin koulussa saatu sivistys, vaikka en aliarvioi kirjojen ja niiden sisällön merkitystä.


      • Dorodea
        wirniksi ejk kirjoitti:

        täältä käsketään happea ottamaan. Sinäkin voisit viedä roskat tai jotain. Eikun oikeasti, kirjoittelen nykyään niin harvakseltaan että hyvin jäsennellyt aatokset käy silmään. Avaukseen mennäksemme, sydämen sivistys on minusta suurempaa kuin koulussa saatu sivistys, vaikka en aliarvioi kirjojen ja niiden sisällön merkitystä.

        Hyvä, roskat onkin vietävä, sainpas hyvän syyn. Samoin, tykkään että sydämen sivistys on se, jota toivoisin enemmän löytyvän. Ja kiva olisi, kun kirjoittelisit enemmän, minusta tuntuu että minä tänään äänessä niin, ettei muuta mahdukaan. Tosin puolustukseni on, että tämä on väliaikaista, välillä en voi palstailla ollenkaan :)


      • wirniksi ejk
        Dorodea kirjoitti:

        Hyvä, roskat onkin vietävä, sainpas hyvän syyn. Samoin, tykkään että sydämen sivistys on se, jota toivoisin enemmän löytyvän. Ja kiva olisi, kun kirjoittelisit enemmän, minusta tuntuu että minä tänään äänessä niin, ettei muuta mahdukaan. Tosin puolustukseni on, että tämä on väliaikaista, välillä en voi palstailla ollenkaan :)

        harvoin tulee juttuja mitkä sytyttää = tekee mieli vastata. En sinällään kaipaa provoja, mutta Rosmariina/Darlan jälkeen en ole nähnyt mitään mikä saisi ns. ihokarvat pystyyn. Mikkää ei oo enää miittää, kaikki on yhtä inkutusta ja jankutusta *ryhtyy itkemään*


      • Dorodea
        wirniksi ejk kirjoitti:

        harvoin tulee juttuja mitkä sytyttää = tekee mieli vastata. En sinällään kaipaa provoja, mutta Rosmariina/Darlan jälkeen en ole nähnyt mitään mikä saisi ns. ihokarvat pystyyn. Mikkää ei oo enää miittää, kaikki on yhtä inkutusta ja jankutusta *ryhtyy itkemään*

        Vai syttyjä kaipailet, taidatkin olla tulisieluinen tyyppi :) Hmm.. vaikee sanoo tohon mitään, jokaisella kai jokin juttu, mikä saa ihokarvat pystyyn. Taidan olla niin höpsö, että vähästäkin innostun ja vastaan vaikka mihin, voi olla uutuuden viehätystä vielä. Älä itke Iines, kyl se siitä, inkuta ja jankuta mukana :)


    • Adria

      Sivistynyt ihminen osaa käyttäytyä ihmisten kesken yleisesti ottaen oikein. Mun mielestä tossa on koko pointti.

      Si-ihminen jotenkin tajuaa ympäristönsä ja osaa suhtautua siihen. Si-ihminen huomioi enemmän ja on humaanimpi siinä missä järkevä ihminen enempi analysoi. Sivistyneen ihmisen ei tarvitse välttämättä olla niinsanottu kulttuuripersoona. Persoona hän on jo sivistyneisyydessään. Sivistynyt ihminen saattaa silti olla täys tollo auton ratissa. Jotta ei sivistyskään kaikenkattava herkku ole.

      • kirotusvirhe

        Bi-ihminen niin sitten muutkin ymmärtävät paljon paremmin touhujanne.


    • Sivistys on tilannekorrektiutta yhdistettynä perustietämykseen.

      • Adria

        Hyvä. Juuri noin. Osasit tiivistää ton mun tankeroinnin.


      • Adria kirjoitti:

        Hyvä. Juuri noin. Osasit tiivistää ton mun tankeroinnin.

        ensin aattelin laittaa sun viestisi perään viestini, että ajattelen samoin. Sitten päätin kuitenkin yrittää tehdä avauksessa pyydetyn määritelmän, omintakeisesti. :)


      • Adria
        TaikisN kirjoitti:

        ensin aattelin laittaa sun viestisi perään viestini, että ajattelen samoin. Sitten päätin kuitenkin yrittää tehdä avauksessa pyydetyn määritelmän, omintakeisesti. :)

        Enivei. Hyvä me.


      • wirniksi ejk
        Adria kirjoitti:

        Hyvä. Juuri noin. Osasit tiivistää ton mun tankeroinnin.

        niiin juu. Puhut ihan asiaa ja olet järkevä kuten aina, mutta jokin sun vastauksessa mättää.Ihan fiksu vastaus, ja järkevä, mutta... no antaa olla.


      • Adria
        wirniksi ejk kirjoitti:

        niiin juu. Puhut ihan asiaa ja olet järkevä kuten aina, mutta jokin sun vastauksessa mättää.Ihan fiksu vastaus, ja järkevä, mutta... no antaa olla.

        So ?!


      • Adria
        wirniksi ejk kirjoitti:

        niiin juu. Puhut ihan asiaa ja olet järkevä kuten aina, mutta jokin sun vastauksessa mättää.Ihan fiksu vastaus, ja järkevä, mutta... no antaa olla.

        Hyppää kolmiloikkaa aina kun näät mun nikin. Okei?
        Minähän puolestani en koskaan nää missään mitään enkä ketään mättääjää. Mättöjä toki.


    • vitsitys
      • netistähän löytää vastauksen mihin tahansa, se on helpoin tie......mutta kenellekään ei tee pahaa miettiä määritelmiä ihan itsekin :)


      • Adria

        Tyypillistä puskaa.


      • vitsitys
        Adria kirjoitti:

        Tyypillistä puskaa.

        Hieno määritelmä ja ihan itse ajateltu?


      • Kadunmies evk.
        TaikisN kirjoitti:

        netistähän löytää vastauksen mihin tahansa, se on helpoin tie......mutta kenellekään ei tee pahaa miettiä määritelmiä ihan itsekin :)

        ...vai pitäis jokaisen saada lupa määritelmiä ihan ittekseen? Mäpä alan määrittelemään mihin saan pysäköidä autoni ja mitkä valtionmetsän tukkipuut kuuluu minulle.

        Onko hällä yhtään ymmärrystä kuinka länsimaiset sivistysvaltiot toimii? Niissä ei kukaan omin päin määrittele asioita vaan valtion asettaa raamit joiden mukaan touhutaan,siekin ruppeet sivistystä ominpäin määrittelemään, vaikka se on jo virallisesti määritelty..kohta varmaan määrittelet suomen ja eu:n perustuslait?


      • Kadunmies evk. kirjoitti:

        ...vai pitäis jokaisen saada lupa määritelmiä ihan ittekseen? Mäpä alan määrittelemään mihin saan pysäköidä autoni ja mitkä valtionmetsän tukkipuut kuuluu minulle.

        Onko hällä yhtään ymmärrystä kuinka länsimaiset sivistysvaltiot toimii? Niissä ei kukaan omin päin määrittele asioita vaan valtion asettaa raamit joiden mukaan touhutaan,siekin ruppeet sivistystä ominpäin määrittelemään, vaikka se on jo virallisesti määritelty..kohta varmaan määrittelet suomen ja eu:n perustuslait?

        eikös ne nuo vikipedian määritelmätkin oo kansalaisten itte tekemiä määritelmiä. :) Ei tässä olla pekkaa pahempia. Pitääkin panna mietintämyssyn alle muutama perustuslakimääritelmä...


      • Adria
        Kadunmies evk. kirjoitti:

        ...vai pitäis jokaisen saada lupa määritelmiä ihan ittekseen? Mäpä alan määrittelemään mihin saan pysäköidä autoni ja mitkä valtionmetsän tukkipuut kuuluu minulle.

        Onko hällä yhtään ymmärrystä kuinka länsimaiset sivistysvaltiot toimii? Niissä ei kukaan omin päin määrittele asioita vaan valtion asettaa raamit joiden mukaan touhutaan,siekin ruppeet sivistystä ominpäin määrittelemään, vaikka se on jo virallisesti määritelty..kohta varmaan määrittelet suomen ja eu:n perustuslait?

        Tyypillistä teppokeppiä, ymmärrystä mitään vailla. Teppo!


      • eikä mun kohdallani ole kyseessä se, ettenkö hyväksyisi jonkun jo valmiiksi tekemän määritelmän. Avauksen teeman mukaan koetin väsätä ihan omatekoisen määritelmän :)


      • ventti 21

        on ymmärtää muiden arvomaailma, vaikka ei sitä pystyisi hyväksymään.

        Sivistystä on antaa arvo toisten mielipiteille.

        Sivistystä on olla nollaamatta toisten mielipiteitä.

        Sivistystä on vastata toisen kysymykseen muuenkin kuin vastakysymyksellä.

        Sivistystä on olla haastamatta riitaa.

        Sivistystä on olla nimittelemättä muita.

        Sivistystä on antaa tilaa toisillekkin.


      • kenties
        ventti 21 kirjoitti:

        on ymmärtää muiden arvomaailma, vaikka ei sitä pystyisi hyväksymään.

        Sivistystä on antaa arvo toisten mielipiteille.

        Sivistystä on olla nollaamatta toisten mielipiteitä.

        Sivistystä on vastata toisen kysymykseen muuenkin kuin vastakysymyksellä.

        Sivistystä on olla haastamatta riitaa.

        Sivistystä on olla nimittelemättä muita.

        Sivistystä on antaa tilaa toisillekkin.

        etten ole se, joka tämän kirjoitti, olisin luullut niin.


    • mielestäni ajan ja ilmiöiden seuraamista...sydämmelläkin:)

    • *meriläinen*

      istui ennenvanhaan pikkusormi pystyssä ja osoitteli meitä rahvasta sillä.
      Hienosti pukeutuneet ihmiset, jotka olivat olevinaan parempia.

      Otat seuraavalla kierrolla kovan vauhdin ja annat mennä mennä kotiin asti.

    • wirniksi ejk

      ihan vahingossa olla niin että kaikki tekopyhät tässä keksii määritelmiään (itsestään) Ollaan niin sivistyneitä että. No, nythän kysyttiiin vain määritelmiä. Tuskin kellään on omakohtaista kokemusta sivistyneen elämän kääntöpuolesta .

      • Kadunmies evk.

        ...minäkin naureskelin,heti kun puhe kääntyi "sivistykseen" niin eikös Adria rynninnyt paikalle...Miksi? Mitä hän muka tietää SIVISTYKSESTÄ??


      • Dorodea

        On mulla kokemusta sivistyneen elämän kääntöpuolesta :D Määrittelin vain kuinka kuvittelen sivistyksen olevan, ei tarkoita että itse olisin :)


      • että ken vastaa avaukseen onkin tekopyhä ?


      • Dorodea
        Kadunmies evk. kirjoitti:

        ...minäkin naureskelin,heti kun puhe kääntyi "sivistykseen" niin eikös Adria rynninnyt paikalle...Miksi? Mitä hän muka tietää SIVISTYKSESTÄ??

        Onko sinulla sivistystä, sydämen sivistystä? Onko mielesi nyt hyvä? Minulla ei, hölmö kun asiaan puutun ollenkaan, mutta en ymmärrä mollaamista.


      • 12+18
        Dorodea kirjoitti:

        Onko sinulla sivistystä, sydämen sivistystä? Onko mielesi nyt hyvä? Minulla ei, hölmö kun asiaan puutun ollenkaan, mutta en ymmärrä mollaamista.

        etteikö lukijat osaisi päätellä vittuilijoiden "sivistyksen" tason


      • wirniksi ejk
        TaikisN kirjoitti:

        että ken vastaa avaukseen onkin tekopyhä ?

        pudonnut kärryiltä. Sen verran tajuan että tässä on vähän hmmm viritteitä. Asia ei minua kiinnosta, mutta jos joku ppäivä tulet u mmiummi -menoihi´n niiin.... niiin e´i mitäään.


      • Adria
        Kadunmies evk. kirjoitti:

        ...minäkin naureskelin,heti kun puhe kääntyi "sivistykseen" niin eikös Adria rynninnyt paikalle...Miksi? Mitä hän muka tietää SIVISTYKSESTÄ??

        Sensijaan kusipää teppokeppi siitä tietää kaiken. Nysä!


      • wirniksi ejk kirjoitti:

        pudonnut kärryiltä. Sen verran tajuan että tässä on vähän hmmm viritteitä. Asia ei minua kiinnosta, mutta jos joku ppäivä tulet u mmiummi -menoihi´n niiin.... niiin e´i mitäään.

        miksiköhän minulla soi nyt hälytyskellot päässä. Oletkohan originelli Wirnixi vai feikkaako joku ?


      • Kadunmies evk.
        Adria kirjoitti:

        Sensijaan kusipää teppokeppi siitä tietää kaiken. Nysä!

        ...siinäpä tyypillinen spurgun mielipide


      • Adria
        Kadunmies evk. kirjoitti:

        ...siinäpä tyypillinen spurgun mielipide

        Teppokeppi/Nysä. Vituttaako noin raskaasti. Helpottaisko jos mä vetäisin sulle virtuaaliset litsarit ympäri korvia. Vedänkin. Lits - läts. Tosta sait.


      • vitsitys
        TaikisN kirjoitti:

        miksiköhän minulla soi nyt hälytyskellot päässä. Oletkohan originelli Wirnixi vai feikkaako joku ?

        vanha jekku


      • Adria kirjoitti:

        Teppokeppi/Nysä. Vituttaako noin raskaasti. Helpottaisko jos mä vetäisin sulle virtuaaliset litsarit ympäri korvia. Vedänkin. Lits - läts. Tosta sait.

        ..satunnaisenlukijan ei ole vaikea nyt päätellä kuinka ohkasista aineksista SINUN "sivistyksesi?" verho on kudottu


      • Adria
        Kadunmies kirjoitti:

        ..satunnaisenlukijan ei ole vaikea nyt päätellä kuinka ohkasista aineksista SINUN "sivistyksesi?" verho on kudottu

        Totesi teppokeppi, alias Nysä. Vituttaako edelleen?


      • Adria kirjoitti:

        Totesi teppokeppi, alias Nysä. Vituttaako edelleen?

        ...teidä alempiarvoisten ihmisapinoiden eläimellisyydet hetkauta suuntaan eikä toiseen! Mun puolesta syö vaikka paskaa,ei maistu mun suussa!


      • Adria
        Kadunmies kirjoitti:

        ...teidä alempiarvoisten ihmisapinoiden eläimellisyydet hetkauta suuntaan eikä toiseen! Mun puolesta syö vaikka paskaa,ei maistu mun suussa!

        Kuules nyt känsäinen keikkamies. Onko sulla kiinteää osoitetta edes, ei taida olla.
        Kuinka hoidat hygieenias, pesetkö persettäs kuinka usein. Entä hiukset, koska viimeksi leikattu. Hammaslääkärissä käynti oli viime vuosikymmenellä, eikö ollutkin. Käytätkö jatkuvasti samaa ja ainoaa kenkäparia. Koska olet viimeksi pukenut päälle silitetyn paidan. Kuinka on, teppokeppi/nysä?


      • Kadunmies evk.
        Adria kirjoitti:

        Kuules nyt känsäinen keikkamies. Onko sulla kiinteää osoitetta edes, ei taida olla.
        Kuinka hoidat hygieenias, pesetkö persettäs kuinka usein. Entä hiukset, koska viimeksi leikattu. Hammaslääkärissä käynti oli viime vuosikymmenellä, eikö ollutkin. Käytätkö jatkuvasti samaa ja ainoaa kenkäparia. Koska olet viimeksi pukenut päälle silitetyn paidan. Kuinka on, teppokeppi/nysä?

        ...sinun sivistyksestäsi, eiköhän jo kaikille ole tullut selväksi se että tuo aiempi luonnehdintani sinun tietämyksestäsi mitä sivistys tarkoittaa oli aivan oikeaan osunut!

        Voit mennä suutelemaan pulloasi,vai vieläkö haluat tuoda esiin muita nyansseja kusipäisyydestäsi?


      • Adria
        Kadunmies evk. kirjoitti:

        ...sinun sivistyksestäsi, eiköhän jo kaikille ole tullut selväksi se että tuo aiempi luonnehdintani sinun tietämyksestäsi mitä sivistys tarkoittaa oli aivan oikeaan osunut!

        Voit mennä suutelemaan pulloasi,vai vieläkö haluat tuoda esiin muita nyansseja kusipäisyydestäsi?

        Kas kun köyhä ei saanu parempaa aikaseksi, no köyhäksi näytät jäävän. Nyanssi on muuten hieno sana, kas kun löysit sen googlesta. Sen merkityksellä ei sulle ole niinkään väliä, kun et sitä kuitenkaan tajua. Nyt sä oot varmaan ylpee, että mä suostuin antaan sulle, köyhälle, näin paljon huomioo.

        Ai niin. Voin mennä suutelemaan pulloa tai pullo'illua, miten vaan. Kuis sun suutelos. Muista käydä kokokehopesulla ennen nukkumaan menoa. Ne hampaat myös.


      • Tuo kulahtanut kukkotappelu on tylsääkin tylsempää luettavaa.


      • NK:-

        muutkin ajattelevat samoin:-
        Tuollainen höhöttely ei enää kiinnosta, eikä innosta.


      • QP evk
        TaikisN kirjoitti:

        Tuo kulahtanut kukkotappelu on tylsääkin tylsempää luettavaa.

        palstalla ei ole kingejä eikä kuningattaria.
        Tympäisee tuo nimittely.


      • Mil-laN
        Adria kirjoitti:

        Sensijaan kusipää teppokeppi siitä tietää kaiken. Nysä!

        ...jotenkin tuli mieleen "sielukkaasta" keskustelustanne, että olette yksi ja sama immeinen...niin hyvin toistatte toisianne.


      • otin tai en
        wirniksi ejk kirjoitti:

        pudonnut kärryiltä. Sen verran tajuan että tässä on vähän hmmm viritteitä. Asia ei minua kiinnosta, mutta jos joku ppäivä tulet u mmiummi -menoihi´n niiin.... niiin e´i mitäään.

        filmi katketa ?


      • Dorodea

        Voin sanoa kelle vaan joka toimii noin, en tässä suosi Adriaa enkä ketään. Viitsi enää puuttua, mutta jospa järki voittaisi ja kaikki vois kirjoitella ilman törkeyksiin menemistä, hauska sanailu ihan eri asia. Joten miehet, kättä päälle ja riita poikki :)


      • TaikisN kirjoitti:

        Tuo kulahtanut kukkotappelu on tylsääkin tylsempää luettavaa.

        ...kaikkihan sen tietää että tuo kintuissani räksyttävä rakki on mustasukkainen sinusta minulle, äläpä siis vetäydy täysin vastuusta sinäkään ;))

        Koska olen sivistynyt niin tiedän mistä kenkä puristaa ja minun on hyvä hymyillen suhtautua tuon kapisen koiran räksytyksiin,ja kuten tiedetään juuri ne pienimmät koirat usein räksyttää herkimmin ja pelosta,kuten Adria vainutessaan että, meikä,Alfauros, saapuu parketille ;)

        Aikoinaan edesmenneessä Laiffareissa ojensin Adrialle sovinnonkättä ja rauhanpiippua, silloisessa humalatilassaan HÄN siihen tarttui ja lupautui olemaan haastamatta riitaa kanssani joka helkutin käänteessä, kuten historiankirjoittajat voivat todistaa, hänen lupauksensa oli tyypillinen "juopon lupaus/huoran vala" eli riitaa hän kylvi minun suuntaan jo seuraavana päivänä...Jotta tälleen!?

        Adria on toinen, Millan lisäksi, jotka elävät riitelystä ja toisten mielen pahoittamisesta,yrittäen silti esiintyä mallikansalaisena ja esimerkillisenä esimerkkinä meille muille...niin moninaiset ovat narsistin tiet,mie en lähe niistä karttaa tämän enemäpää piirtämään...


      • Kadunmies kirjoitti:

        ...kaikkihan sen tietää että tuo kintuissani räksyttävä rakki on mustasukkainen sinusta minulle, äläpä siis vetäydy täysin vastuusta sinäkään ;))

        Koska olen sivistynyt niin tiedän mistä kenkä puristaa ja minun on hyvä hymyillen suhtautua tuon kapisen koiran räksytyksiin,ja kuten tiedetään juuri ne pienimmät koirat usein räksyttää herkimmin ja pelosta,kuten Adria vainutessaan että, meikä,Alfauros, saapuu parketille ;)

        Aikoinaan edesmenneessä Laiffareissa ojensin Adrialle sovinnonkättä ja rauhanpiippua, silloisessa humalatilassaan HÄN siihen tarttui ja lupautui olemaan haastamatta riitaa kanssani joka helkutin käänteessä, kuten historiankirjoittajat voivat todistaa, hänen lupauksensa oli tyypillinen "juopon lupaus/huoran vala" eli riitaa hän kylvi minun suuntaan jo seuraavana päivänä...Jotta tälleen!?

        Adria on toinen, Millan lisäksi, jotka elävät riitelystä ja toisten mielen pahoittamisesta,yrittäen silti esiintyä mallikansalaisena ja esimerkillisenä esimerkkinä meille muille...niin moninaiset ovat narsistin tiet,mie en lähe niistä karttaa tämän enemäpää piirtämään...

        vain sinä osaat pyöräyttää tuon teidän ikuisen kukkotappelunne minun syykseni *nauraa* Melkoinen mestari olet. Mitä tässä nyt sitten voisin tehdä että tuon saisi loppumaan?


      • TaikisN kirjoitti:

        vain sinä osaat pyöräyttää tuon teidän ikuisen kukkotappelunne minun syykseni *nauraa* Melkoinen mestari olet. Mitä tässä nyt sitten voisin tehdä että tuon saisi loppumaan?

        ....nyt noin viatonta namaa esittele ;) Juttuhan on päivänselvä ja sitäpä on takahuoneissa naureskeltu jo pari vuotta,minä sitä ensin edes tajunnut ennen kuin parilla "viattomalla jutulla" kokeilin ;)

        Ai kuin sä voisit saada tuon loppumaan?..jospa suostuisit kosintaani niin ehkäpä tuo pikkumies sitten ymmärtäisi pelinsä olevan pelattu? ;))


      • Kadunmies kirjoitti:

        ....nyt noin viatonta namaa esittele ;) Juttuhan on päivänselvä ja sitäpä on takahuoneissa naureskeltu jo pari vuotta,minä sitä ensin edes tajunnut ennen kuin parilla "viattomalla jutulla" kokeilin ;)

        Ai kuin sä voisit saada tuon loppumaan?..jospa suostuisit kosintaani niin ehkäpä tuo pikkumies sitten ymmärtäisi pelinsä olevan pelattu? ;))

        Eikö voisi kokeilla sellaista, että sä et ottaisi kantaa toisen osapuolen kommentteihin laisinkaan vaan näyttäisit siten suuruutesi ja fiksuutesi? Sitten mä ehkä saattaisin harkita myöntävää vastausta kosintaasi :))
        Teissä on se ero, että sä et ole koskaan minulle haistatellut vaikka ollaan välillä oltu sanakovussakin. Sellaista arvostan. Oikeasti ja aidosti.


      • TaikisN kirjoitti:

        Eikö voisi kokeilla sellaista, että sä et ottaisi kantaa toisen osapuolen kommentteihin laisinkaan vaan näyttäisit siten suuruutesi ja fiksuutesi? Sitten mä ehkä saattaisin harkita myöntävää vastausta kosintaasi :))
        Teissä on se ero, että sä et ole koskaan minulle haistatellut vaikka ollaan välillä oltu sanakovussakin. Sellaista arvostan. Oikeasti ja aidosti.

        ...sinä voi tietää sitä kuinka monta kertaa olen jättänyt ottamatta kantaa hänen horinoihinsa,näet vain ne harvat kerrat jolloin sivallan sikaa silaville ;)

        Sinulle minun ei tulisi mieleenkään haistatella, olet kuitenkin niin fiksu ja sivistynyt kirjoittaja että et antaisi jutun sellaiseen edes luistaa. Sitä minä aidosti arvostan kanssakirjoittajassa.


      • Kadunmies kirjoitti:

        ...sinä voi tietää sitä kuinka monta kertaa olen jättänyt ottamatta kantaa hänen horinoihinsa,näet vain ne harvat kerrat jolloin sivallan sikaa silaville ;)

        Sinulle minun ei tulisi mieleenkään haistatella, olet kuitenkin niin fiksu ja sivistynyt kirjoittaja että et antaisi jutun sellaiseen edes luistaa. Sitä minä aidosti arvostan kanssakirjoittajassa.

        mistäpä mä tietäisin kuinka usein olet hillinnyt itsesi. *katselee Kadunmiestä uusin silmin*


      • 14
        TaikisN kirjoitti:

        mistäpä mä tietäisin kuinka usein olet hillinnyt itsesi. *katselee Kadunmiestä uusin silmin*

        Taikis mielistelee:DDD


      • 14 kirjoitti:

        Taikis mielistelee:DDD

        mutta sinulla lienee henkkoht syysi kirjoittaa tuollatavoin.


    • Siri-Inna''

      Jos sinä alat miettiä rakastatko häntä, silloin et enää rakasta.
      Jos ryhdyt miettimään mitä sivistys on...silloin...no ei se tainnut tähän käydäkään :)

      Silti sanon, että sen huomaa jos sitä on ja varsinkin jos sitä ei ole.

      Määritelmiä löytyy mistä vain.

    • xxxyyy

      Johan sen muistaakseni kerran jo määrittelin.

      Joten sivistystä on se että tajuaa kerrasta.

    • NK:-

      Sivistystä on monenlaista: kirjasivistystä, opittua käyttäytymistä, tapakulttuuria, yleissivistystä jne.
      Sivistyneisyys ei välttämättä takaa henkistä kehittyneisyyttä.
      Henkisesti kehittynyt sen sijaan voi olla myös sivistynyt.

    • muitten selityksiin perehtyä kovin isosti, mutta mun mielestä sivistys on sitä, ettei kaiva nenäänsä ja piereskele muitten ihmisten nähden jne. Lukeneisuus on tietenkin yksi hyvä puoli, mutta auttaako se käytännön asioissa jos ei jotain asiaa osaa siitä huolimatta ja määritteleekö se osaaminen tai osaamattomuss sivistyksen tason.

      Onko ihminen sivistymätön jos ei ole matkustanut omalta paikkakunnalta muualle tai ei osaa kieliä taikka sivistys-sanoja?

      • 5+4

        .


    • joku sivistymätön puska luulee saavansa minulta huomiota?

      • et saanut mitään

        palautetta pakkohan tähän sitten on jotain mieliksesi heittää kun niin kovasti kinusit huomiota sinä mielettömän sivistynyt ihminen harvoin näkee noin täydellistä ihmistä,ärittäin hieno persuuni.


      • et saanut mitään kirjoitti:

        palautetta pakkohan tähän sitten on jotain mieliksesi heittää kun niin kovasti kinusit huomiota sinä mielettömän sivistynyt ihminen harvoin näkee noin täydellistä ihmistä,ärittäin hieno persuuni.

        kuuluu tietenkin myös jonkinlainen kielioppi ja kirjoitustaito, mutta koska en sitä itekään taida niin turhahan sitä on muiltakaan vaatia.


      • ka vielä
        Nittaminax kirjoitti:

        kuuluu tietenkin myös jonkinlainen kielioppi ja kirjoitustaito, mutta koska en sitä itekään taida niin turhahan sitä on muiltakaan vaatia.

        niin kovin vaatimaton pers uuni


      • ka vielä kirjoitti:

        niin kovin vaatimaton pers uuni

        sitten. Onhan se kumma jos en omaa mielipidettäni saa sanoa. Vai pitääkö mun mennä sun pers vaon mukaan?


      • yrjöt
        Nittaminax kirjoitti:

        sitten. Onhan se kumma jos en omaa mielipidettäni saa sanoa. Vai pitääkö mun mennä sun pers vaon mukaan?

        haistel vaan ommii pers karvojas, täällä kun tuo hygienia sentäs pelaa viel :))

        ken, estää, sanoit kuitenniin.


      • yrjöt kirjoitti:

        haistel vaan ommii pers karvojas, täällä kun tuo hygienia sentäs pelaa viel :))

        ken, estää, sanoit kuitenniin.

        joo, olipa pönttö vastaus.


    • millaisia

      vastauksia täällä on!! Millainen joukko tänne oikein kirjoittaa?

      Jopa alakouluikäinen lapseni kykenee määrittelemään sivistyksen fiksummin kuin miten täällä kyetään ! Lukekaa nyt ihmeessä se wikipedian määritelmä, teillä täällä tuntuu menevän sivistykset ja sydämen sivistykset herttasesti sekaisin, ja sivistykseksi muka riittää jos ei paukuttele ihmisten aikana, tai jos osaa sanoa kohteliaasti päivää. Anna mun kaikki kestää, aikuiset ihmiset! Huh huh......

      • ......

        sivistymättömyydestäsi.


      • ...... kirjoitti:

        sivistymättömyydestäsi.

        ja kerrankin olen jonkun puskan kanssa samaa mieltä :)


      • kaksinaamaisuuttako

        virittäminäsi karhunraudat, josko sattuis saamaan saalista? No, ei ole ensimmäinen kerta, kun pyytäjä unohtaa rautojen paikan ja kävelee niihin itse :(( Sinulle kävi juuri noin, sen kerroit juuri tuolla viestilläsi :)))


      • Special-group
        kaksinaamaisuuttako kirjoitti:

        virittäminäsi karhunraudat, josko sattuis saamaan saalista? No, ei ole ensimmäinen kerta, kun pyytäjä unohtaa rautojen paikan ja kävelee niihin itse :(( Sinulle kävi juuri noin, sen kerroit juuri tuolla viestilläsi :)))

        tai sitten Jyst sinä olet vaan vainoharhainen joka sitten taas johtunee/peilautuu omasta palstakäyttäytymisestä noin pääosin :))

        Huutele vaan ihan rauhassa kaikille palstan uusille tulijoille nuin, niin saatte eelleenkin leikkiä omassa yksityiskerhossanne vain :))


      • ......
        Special-group kirjoitti:

        tai sitten Jyst sinä olet vaan vainoharhainen joka sitten taas johtunee/peilautuu omasta palstakäyttäytymisestä noin pääosin :))

        Huutele vaan ihan rauhassa kaikille palstan uusille tulijoille nuin, niin saatte eelleenkin leikkiä omassa yksityiskerhossanne vain :))

        typeryydestäsi


      • *Tikli*
        Special-group kirjoitti:

        tai sitten Jyst sinä olet vaan vainoharhainen joka sitten taas johtunee/peilautuu omasta palstakäyttäytymisestä noin pääosin :))

        Huutele vaan ihan rauhassa kaikille palstan uusille tulijoille nuin, niin saatte eelleenkin leikkiä omassa yksityiskerhossanne vain :))

        juttusi ihan auennut minulle, mutta eihän se mikään kumma ole, sillä ihminenhän se minäkin. No, ainakin omasta mielestäni :)

        Minähän se olenkin kova huutelemaan ja karkoittamaan uudet palstalaiset? Varmaankin olen vuoden aikana kirjoittanut tänne about 20-30 viestiä. Niin ulkona olen jutuista, että ihmettelen suuresti mitä yksityiskerhoa tarkoitat??


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1867
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1719
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1564
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1266
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1224
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1212
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1176
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1160
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1151
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      9
      1140
    Aihe