Totaali on todellinen vaihtoehto

Totaali on POP

Lukekaa, niin tiedätte enemmän.

Helsingin Sanomien NYT-lehti numero 41/2009 kertoi sivulla 18 vaihtoehtoisesta armeijapalvelusta.

Räppäri Tomi Solonen todettiin syylliseksi siviilipalveluksesta kieltäytymiseen ja sai 6 kuukautta
ehdotonta vankeutta. Solonen suoritti vankilatuomionsa Suomenlinnan avovankilassa, jossa hän teki
kivimiehen töitä. Hänellä oli lomapäiviä, joiden aikana hän purkitti räppikappaleita, joita hän oli
rustaillut vankilassa, koska siellä ei sallittu nauhoittaa mitään.

Vankilasta voi ostaa prepaid-SIM-kortteja, joten yhteys omaisiin lomien lisäksi toimi.

Kun Solonen vapautui, hän oli tehnyt vankila-aikana puolet seuraavan levyn kappaleista ja sai
läksiäisiksi 5 000 euroa palkkaa kivimiehen hommista.

Repikää nyt siitä, te apina-aivot, jotka teette ilmaiseksi maanpuolustustyötä.

Kun minä olin työelämässä, minä palkkasin ihmisen, joka ajatteli omilla aivoillaan, riippumatta siitä,
oliko hän suorittanut intin vai ei. Tämä ajattelutapa oli siunattu yrityksemme (yli 25 000 työntekijää)
johdossa siten, että toimitusjohtaja sanoi yrityksemme idean olevan: "Katsokaa virtaavan veden kaloja,
myötävirtaan ajautuvat ovat kuolleita tai kuolemassa, elävät uivat vastavirtaan!".

9

1426

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nyt harmittaa

      nimittäin se ettei mokoma lökäpöksy saanut pitempää kakkua vaikka kuusi vuotta kuuden kuukauden sijaan olisi ollut paremmin aikaa rustailla noita turvanpieksentä renkutuksia.
      mutta voihan tuo nyt ainakin sanoa että on tehnyt töitä eläessään

      • onks ihanaa

        tekee elääkseen, muutakin kuin kirjoittelee tänne?


      • Sten kp

        teki oikeaa työtä.Ompahan myös jälki rekisterissä vaativampiin tehtäviin haettaessa,mutta tämä on tosin tässä tapauksessa teoreettista.


    • Kritiikin siemen...

      http://www.rikosseuraamus.fi/28060.htm

      >>3. Työ- ja toiminta-aika

      Avolaitosten ammattityössä säännöllinen työaika on, kun työajan lyhennys otetaan huomioon viikkotyöajassa 38 tuntia 15 minuuttia viikossa. Muissa toiminnoissa säännöllinen työ- ja toiminta-aika on 35 tuntia viikossa.>7. Ruoka- ja ylläpitokorvaukset

      Ruoka- ja ylläpitokorvaukset peritään avovankilassa ammattityötä tekevän vangin palkasta, siviilityötä tekevän vangin palkasta ja tuottavaa omaa työtä tekevältä vangilta. Ruoka- ja ylläpitokorvaus voidaan periä myös vangin muulta viranomaiselta saamasta tuesta. Ruoka- ja ylläpitokorvausta peritään 1,60 euroa tehdyltä työtunnilta. Tästä 1,05 euroa on ruokakorvausta ja 0,55 euroa ylläpitokorvausta. Niissä vankiloissa, joissa vankila ei tarjoa vangeille ruokaa viikonloppuina, peritään ruokakorvausta 0,75 euroa tehdyltä työtunnilta. Jos vangin palkalliset työtunnit viikon aikana jäävät vähäisiksi, vankilan tulee huolehtia, että hänellä on käytettävissään 6,40 euroa päivää kohti ruokaa

    • avovankilassa

      Tomi Solonen aloitti kertomansa mukaan palveluksen Suomenlinnan avovankilassa 9.6.2008. Hän kirjoittaa blogissaan, että edessä on 167 päivää.

      9.6. 2008 167 päivää = 22.11.2008. Tällä aikavälillä on työpäiviä 118. Solosen tuntikorvaus on ollut maksimissaan 4,5 €/päivä josta vähennetään 1,6 € tehtyä tuntia kohti. Solosen tuntipalkaksi jää näin ollen 2,9 €/ tunti. Jotta Solonen olisi saanut lähtiessään 5000 € on hänen pitänyt työskennellä jokaisena arkipäivänä 14 h 37 min.

      Syödäkin pitää. Ottaen huomioon ruokailutauot, työpäivä on mitä ilmeisemmin alkanut klo 08.00 ja päättynyt klo 23.30.

      Törkeää, että joillakin voidaan teettää raskaita kivityömiehen hommia puolenvuoden ajan aamusta yömyöhään jokaisena arkipäivänä. TÖRKEÄÄ sanon minä.

      • r.eca

        väärin. Vankien työ on ihan vapaaehtoista. Toisin kuin esim sivarien. Sen viisi tonnia se on saanut myymällä persettään oikeille rikollisille.


      • sol1

        Moro,

        Sain suokissa ekat kaks työviikkoo 4,5€ tunnissa, sit se nous 6€ reiluks kuukaudeks ja sit se nous 6.7€ eli toisiks korkeimmalle palkkatasolle. Korkein on 7 tai 7.2€. Eli noi liitetyt infot on luultavasti vanhentunutta tietoa tai sit heitetty hatusta.

        rauhaa


        - Tomi Solonen


      • ,..,
        sol1 kirjoitti:

        Moro,

        Sain suokissa ekat kaks työviikkoo 4,5€ tunnissa, sit se nous 6€ reiluks kuukaudeks ja sit se nous 6.7€ eli toisiks korkeimmalle palkkatasolle. Korkein on 7 tai 7.2€. Eli noi liitetyt infot on luultavasti vanhentunutta tietoa tai sit heitetty hatusta.

        rauhaa


        - Tomi Solonen

        ymmärrä. Ne tykkää pyyhkiä perseitä vuoden ilman palkkaa, koska ne kokee sen velvollisuudekseen.

        Jos kaikki asepalveluksesta kieltäytyvät kieltäytyisivät totaalisti, niin asevelvollisuudesta pitäisi luopua ja siirtyä vapaaehtoiseen asepalvelukseen. Säästyisi helvetisti rahaa, eikä suomalaisuutta tarvitsisi enää hävetä, koska olisimme sivistysmaa.


    • Anonyymi

      Suomen kansa on jakautunut. kahtia rikkaisiin miljomääreihin ja pienituloisiin työläisiin jotka käyvät pakosta töissä joka päivä elääkseen
      Ja nihin jotka ei ymmärrä että eivät olekkaan miljonäärejä. Vaan töissä miljonääreille

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      577
      3846
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2729
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2124
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1947
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1845
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1790
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe