Virhekoodilla hylsy katsastuksesta

Rahastustako

Vaihdettiin vanha auto vähemmän käytettyyn ja viimeksimainitulle tuli hiljan katsastus ajankohtaiseksi... autohan on muutaman vuoden vanha ja mittarissa reilut 80 000. Ulospäin kaunis kuin mansikka ja tuntemus oli, että menee katsastuksesta läpi heittämällä... Niinpä oli yllätys kun katsastusmies sanoi, että auton elektroniikkaa herjaa jotain virhekoodia, josta ei saa selvää - pitää mennä (merkki)huoltoon ja tsekata siellä - ja uusi tarkastus kuukauden sisällä. Läpi ei mennyt.

Kyllä tällä systeemillä katsastus ja korjaamot nettoavat mukavasti tarkastuskäynneistä... no, jää nähtäväksi oliko vika todellinen...

5

497

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juttantuta

Tota noinni, eihän se ole katsastajan syytä. Hän on noudattanut vain AKE:n ohjeita.

• Takuukäsittelijä

Se on kuule sillen, että me "autojen" maahantujat ollaan toimitettu katsastustoimipaikoille listat niistä vikakoodeista mistä "autot" pitää hylätä / hyväksyä ja jos niitä koodeja ei listoista löydy, niin katsastajan on hylättävä auto ja "auton" omistajan on merkkikorjaamon kautta selvitettävä mistä on kyse.

• maahantuonnit on parin merkin osalta ilmoittanut vikakoodit minkä mukaan hylätään tai ei.
        ettei pidä yleistää että kaikilla merkeillä olisi ilmoitetut vikakoodit

• Katsuri
        zx9r kirjoitti:

maahantuonnit on parin merkin osalta ilmoittanut vikakoodit minkä mukaan hylätään tai ei.
        ettei pidä yleistää että kaikilla merkeillä olisi ilmoitetut vikakoodit

vikakoodien arvostelussa

http://www.ake.fi/AKE/Kumppanit/Katsastusyritykset/Katsastustoiminta/Katsastuksen ohjeet/Ottomoottorikäyttöisten autojen katsastukseen liittyvä pakokaasupäästöjen tarkastus/Automerkkikohtainen poikkeusmenettely vikakoodien arvostelussa/Automerkkikohtainen poikkeusmenettely vikakoodien arvostelussa.htm

• tekniikan hahmo

Ei kukaan määrää vietäväksi merkkikorjaamolle. Kyllä asian osaavia korjaamoita on muitakin sopivammalla hinnalla. Kannattaakin hakea nuo päästömittaukset ja OBD todistukset korjaamolta, mielellään ketjuuntumattomalta suomalaiselta yrittäjältä, ennen katsastusta. Näin voi säästää rahaa ja vaivaa, etkä tue riistokatsastusta.

Katsastus - kallista vittuilua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä mieltä olet?

Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo
      Ikävä
      202
      2142
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      159
      1429
    3. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      227
      1071
    4. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      71
      917
    5. 58
      908
    6. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      72
      831
    7. Mikä sua mies vaivaa?

Siis oikeasti.
      Ikävä
      47
      823
    8. 93
      787
    9. Martina avaa suhdettaan

IL 22.7: Martina avaa suhdettaan nuoreen Muhikseen. Nyt on jo vakavaa, on käyty syömässä Itä-Helsingissä. Onkohan muutt
      Kotimaiset julkkisjuorut
      200
      697
    10. Hyvinvointitalo, mitä sanoo Korkein hallinto-oikeus . Mikä on kansalaisten oikeusturva?!

Onpa mielenkiintoisessa vaiheessa Pyhäjärven hyvinvointitalon kohalo; Saako rakentaa, vai eikö? Kaupungin tekninen johta
      Pyhäjärvi
      109
      697
    Aihe