nuorten dokaaminen räjähtymäisillään =(

tre4w3

ja se on valitettavaa

jo 13-14 ikäset pojat ja tytöt juovat salaa humalaan joka on aivan hirveää luettavaa. Muutenkin jo suomen kansalla on ollut iät ajat ongelmia viinan kanssa, niin vielä menee huonompaan suuntaan. Nuoret jannut vetää röökiä ja dokaavat kaljaa kaduilla, rannoilla ja bileissä

18 ikäsenä ovat jo alkoholisoituneita dokaajia ja hakevat itse juomat kaupasta ja dokaaminen onnistuu vielä helpommin. 20 ikäsenä jo mennään väkeviin juomiin ja kohta on viinan kirot vallanneet käyttäjät. näin se valitettavasti menee

Suomen lakia on tiukennettava nuorten, sekä aikuisten dokaamisen suhteen. kohta räjähtää ja tuho on hirveää, se on estettävä!

16

1557

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rata jatkuu

      Kerros vaan miten estät sen :)

    • paljon ja vähän

      ku lehdessä oli että nuorten juominen on vähentyny.

      • Timox3

        HAHA KOITAPPA ESTÄÄ


    • 12 vuotiaasta saakka

      Minä dokasin ekaa kertaa kuudennella luokalla. :) Ylä-asteella rupesin tekemään omaa kiljua ja olen siitä lähtien aina pyrkinyt juomaan omia tuotokisani. Nyt 18 vuotiaana on tahti ehkä vähän lisääntynyt (EI sen takia, että saa ostettua omat juomat - F.U. kaupan alkoholivero), kun muutkin dokaa saman verran... Se vaan on suomen kulttuuria juoda alkoholilla itseltään aivot ja elimet huonoon kuntoon. Ei sitä saa muutettua laittamalla 18 vee jäbät vankilaan, kun hakivat 16 vee kavereilleen bisseä kaupasta.

      • Nuori vailla tukea

        Suomalainen tapa humaltua liikaa ja liian usein on ahdistavaa. Ja se on täysin aikuisten/ mainonnan syytä. Nuorten juominen on lisääntynyt ja tuntuu olevan "yksi askel aikuistumiseen" vaikka asia onkin täysin toinen. Nykyään jo vähän päälle 10v juovat. En näe siinä mitään hauskaa. Kuulen aivan liian usein ikäisteni suusta sanat "mitäs viikonloppuna" "ei helvetti ku sillon oli hauskaa ku tehtiin sitä/ tätä kännissä" vaikka he hyvin tietävät etten juo.

        Kukaan ei teidäkään kuinka hankala on elää maailmassa jossa alkoholi mainitaan joka saatanan kerran. Tunnen itseni ulkopuoliseksi ja tylsäksi koska en juo. VAIKKA ASIAN KUULUISI OLLA TOISIN. Ne muut jotka juovat ovat tylsiä koska eivät osaa nauttia elämästä ilman humalaa. Ja eikö se ala näkyä pikku hiljaa Suomen työmaailmassa? Tuskin tätä maata pidetään yllä krapulaisessa tilassa. ..Onko tosiaan välttämätöntä juoda.

        Ja aikuiset tuntuvat vain kannustavan nuoria. He ostavat alkoholia ja "kannustavat" maistamaan kotona alkoholipitoisia juomia. EI NÄIN KUULU OLLA. Ei ole tarkoitus että aikuinen näyttää huonoa mallia nuoremmille juomalla itsensä niin känniin ettei osaa käyttäytyä tarkkailevien silmien edessä.

        Tosiaan mitäpä asialle tehdä.. Suomalaiset tulevat lisäämään alkoholinkäyttöä esim. bb:n kaltaisten ohjelmien lisääntyessä. Suomalaisia kuolee, ihmiset masentuvat, oppilaat eivät opiskele --> eivät saa töitä --> juovat ---> kuolevat. Ehkä olisi aika OIKEASTI tehdä asialle jotain eikä vain odottaa lisääntymistä kädet puuskassa.

        ALKOHOLI ON MYRKKYÄ. Alkoholi saa aikaan vartalossa myrkytystilan. Miksi kukaan haluaisi myrkyttää itsensä ja vielä MAKSAA siitä. Ja miksi alkoholia mainostetaan telkkarissa. MIKSI HEMMETISSÄ. ..En vain ymmärrä. Sanokaa joku minulle MIKSI, miksi näin tehdään.. :((


      • Päihtymys
        Nuori vailla tukea kirjoitti:

        Suomalainen tapa humaltua liikaa ja liian usein on ahdistavaa. Ja se on täysin aikuisten/ mainonnan syytä. Nuorten juominen on lisääntynyt ja tuntuu olevan "yksi askel aikuistumiseen" vaikka asia onkin täysin toinen. Nykyään jo vähän päälle 10v juovat. En näe siinä mitään hauskaa. Kuulen aivan liian usein ikäisteni suusta sanat "mitäs viikonloppuna" "ei helvetti ku sillon oli hauskaa ku tehtiin sitä/ tätä kännissä" vaikka he hyvin tietävät etten juo.

        Kukaan ei teidäkään kuinka hankala on elää maailmassa jossa alkoholi mainitaan joka saatanan kerran. Tunnen itseni ulkopuoliseksi ja tylsäksi koska en juo. VAIKKA ASIAN KUULUISI OLLA TOISIN. Ne muut jotka juovat ovat tylsiä koska eivät osaa nauttia elämästä ilman humalaa. Ja eikö se ala näkyä pikku hiljaa Suomen työmaailmassa? Tuskin tätä maata pidetään yllä krapulaisessa tilassa. ..Onko tosiaan välttämätöntä juoda.

        Ja aikuiset tuntuvat vain kannustavan nuoria. He ostavat alkoholia ja "kannustavat" maistamaan kotona alkoholipitoisia juomia. EI NÄIN KUULU OLLA. Ei ole tarkoitus että aikuinen näyttää huonoa mallia nuoremmille juomalla itsensä niin känniin ettei osaa käyttäytyä tarkkailevien silmien edessä.

        Tosiaan mitäpä asialle tehdä.. Suomalaiset tulevat lisäämään alkoholinkäyttöä esim. bb:n kaltaisten ohjelmien lisääntyessä. Suomalaisia kuolee, ihmiset masentuvat, oppilaat eivät opiskele --> eivät saa töitä --> juovat ---> kuolevat. Ehkä olisi aika OIKEASTI tehdä asialle jotain eikä vain odottaa lisääntymistä kädet puuskassa.

        ALKOHOLI ON MYRKKYÄ. Alkoholi saa aikaan vartalossa myrkytystilan. Miksi kukaan haluaisi myrkyttää itsensä ja vielä MAKSAA siitä. Ja miksi alkoholia mainostetaan telkkarissa. MIKSI HEMMETISSÄ. ..En vain ymmärrä. Sanokaa joku minulle MIKSI, miksi näin tehdään.. :((

        "ALKOHOLI ON MYRKKYÄ. Alkoholi saa aikaan vartalossa myrkytystilan. Miksi kukaan haluaisi myrkyttää itsensä ja vielä MAKSAA siitä. Ja miksi alkoholia mainostetaan telkkarissa. MIKSI HEMMETISSÄ. ..En vain ymmärrä. Sanokaa joku minulle MIKSI, miksi näin tehdään.. :(("

        Suomen laki ei salli vaihtoehtoista tapaa päihtyä.

        Älä nyt edes kysy "miksi pitää päihtyä lainkaan?".


      • hussepoikka
        Päihtymys kirjoitti:

        "ALKOHOLI ON MYRKKYÄ. Alkoholi saa aikaan vartalossa myrkytystilan. Miksi kukaan haluaisi myrkyttää itsensä ja vielä MAKSAA siitä. Ja miksi alkoholia mainostetaan telkkarissa. MIKSI HEMMETISSÄ. ..En vain ymmärrä. Sanokaa joku minulle MIKSI, miksi näin tehdään.. :(("

        Suomen laki ei salli vaihtoehtoista tapaa päihtyä.

        Älä nyt edes kysy "miksi pitää päihtyä lainkaan?".

        Olen itse 16v ja juon itteni humalaan ehkä noin kerran kuussa.Itse en niin piittaa siitä alkoholista mutta kyllä sitä muutama kalja silloin tällöin menee..Itse en nää mitään haittaa siitä että nuoriso juo alkoholia.
        Varmaan juuri siksi koska olen itse vielä Ns "teini".Itse osaan juua kohtuullisen määrän etten vedä mitään perseet olalla tyyliä se on jo minun mielestäni naurettavaa pieni mukava hiprakka on jees =)


        JUOKAA KOHTUUDELLA!


      • Nahkamannekku244
        Päihtymys kirjoitti:

        "ALKOHOLI ON MYRKKYÄ. Alkoholi saa aikaan vartalossa myrkytystilan. Miksi kukaan haluaisi myrkyttää itsensä ja vielä MAKSAA siitä. Ja miksi alkoholia mainostetaan telkkarissa. MIKSI HEMMETISSÄ. ..En vain ymmärrä. Sanokaa joku minulle MIKSI, miksi näin tehdään.. :(("

        Suomen laki ei salli vaihtoehtoista tapaa päihtyä.

        Älä nyt edes kysy "miksi pitää päihtyä lainkaan?".

        Nimenomaan, alkoholi on myrkkyä. Vaihtoehtoisia lievempiä vaihtoehtoja löytyisi tuolta laittomien päihteiden puolelta mutta Suomi ei uskalla ottaa mitään lievempää vaihtoehtoa lailliseksi, koska alkoholin tuhot ollaan nähty. Samalla pelätään päihteiden käytön lisääntymistä jos lisää päihteitä laillistettaisiin. Sad........


    • Ryyppyputkimies

      On sen verta paljon kasattu tälle ikäluokalle esim opiskelun kannalta paineita että ei ihmekkään jos haluaa irtautua välillä! Toki nuo ihan mukula iässä olevat nyt haluaa yleensä vaan kokeilla rajojaan ja olla kova tyyppi :/
      mutta itse lukiolaisena voin sanoa että kyllä tekis mieli olla päissään ympäri vuorokuden kun vituttaa tämä maailma niin paljon!
      Kiitos vanhempieni,ei ole mahdollista ajautua alkoholistin tielle ennnenkö muutan kotoa.
      Mutta jumaliste,kahtokaa nyt ympärille minkälainen tää maailma on,herran jumala miten on asiat vitullaan..
      anteeksi ruma kielenkäyttö,mutta pistää ärsyttämään vaan niin paljon.

      • jklpj

        itse join ensimmäiesn kerran KUNNOLLA 5 luokalla... olin 12,nykyään ei kyllä enään maistu samalla lailla.mitä joskus yläaste iässä. kerran 3kk noin


    • ewfewfwe

      Suomalaiset ovat ylpeitä omasta juopottelustaan,vaikka oikeasti juopottelu on aika säälittävää. Katso kesän festareita, kaikki kännissä kun elukat, kun viina on kaikkein tärkeintä. Porukat menee etelän reissulle ja dokaa viikon hotellihuoneessa, onpa hienoa. Viikonloput ollaan kännissä ja krapulassa, ryypätään vaikka kotona tv:tä katsellen.

    • sossusetä

      -helppo saatavuus
      -halpa hinta
      -kansan tavat, kännääminen ei enää rantojen miesten puuhaa vaan yleisesti hyväksyttävää ajanvietettä.
      -mainonta, läheisen koulun vieressä mainostetaan isoilla julisteilla superkurkoa ja vadelma-karambolasiideriä. sattumaa vai kohderyhmän tarkkaa tavoittelua?

      ja se räjähdys on jo tapahtunut.

      • asgasha

        ei oikeastaan niin helppo saatavuus ja halpa hinta jos vertaa melkein mihin tahansa muuhun maahan maailmassa (niitä maita lukuun ottamatta jossa se kielletty)

        monissa maissa viina puolet halvempaa ja saa normi kioskilta
        eikä silti yhtä pahoja ongelmia kuin suomessa


    • Nakki59

      Turha tiukentaa mitään. Kieltolait eivät toimi, eli se tarkoittaa että ihminen tekee pitemmän päälle ihan miten itse parhaaksi näkee. Jos viina kiellettäisiin, ihmiset siirtyisivät pimeään viinaan ja joutuisivat tukea rikollisjärjeistöjä rahalla.

      • fdsssaaaaaa

        "ALKOHOLI ON MYRKKYÄ. Alkoholi saa aikaan vartalossa myrkytystilan. Miksi kukaan haluaisi myrkyttää itsensä ja vielä MAKSAA siitä. Ja miksi alkoholia mainostetaan telkkarissa. MIKSI HEMMETISSÄ. ..En vain ymmärrä. Sanokaa joku minulle MIKSI, miksi näin tehdään.. :(("

        KOSKA SIITÄ TULEE HYVÄ OLOTILA JA ON HAUSKAA! Valitettavia ovat ne tapaukset jotka eivät tiedä omia rajojaan (milloin homma lähtee käsistä), mutta eihän tuota tiedä ennen kuin kokeilee ja totuus on että ne alle 17v nulikoiden juomisiin julkisilla paikoilla pitäisi puuttua. Valitettava asia on myös ne ihmiset jotka muuttuvat agressiivisiksi ynm. toisaalta täytyy itse elämän myötä oppia välttämään tilanteita tämänkaltaisten henkilöiden kanssa.


    • lovetti

      minulla on nyt se ikä että pitäisi röökätä ja dokata,en ole kertaakaan röökännyt tai dokannut,alkoholi haisee pahalle ja tupakka myös.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1468
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1012
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      745
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      697
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      690
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      654
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      70
      628
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe