Oodi potulle, pulinapuoli

TaikisN

tähän runokisan muut pulinat :)

16

423

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • letut ja hillot

      Epäselvää tai ei, mutta saako tämmöinen uusi runoijan alku ilman nimpparia skriivata tähän,, vaiko onko oma jo viikkoja sitten luotua nimmaria pakko käyttää? Mitä se ohje tarkalleen tästä sanoo, vaiko sanooko mitään? Sitten semmoinen asia, pitääkö teksti kirjoittaa jälkiruoasta vaiko pääruoasta? Otin nyt varaslähdön ja mainitsin runon muotoon kyhäilemässäni molemmat varmuutenvuoksi. Uipps nyt kymppijärjestelmä petti ja jätti D kirjasimen pois, mutta sen johtu ainoastaan pullanmurusista näppäimistössä. Oon sitä hammastikulla yrittänyt ronkkia pois, mutta en oo saanut. Eikä se muutenkaan mua haittaa kun olen opetellut kirjoittamaan tekstin ilman kyseistä kirjainta. Onhan se hankalaa, mutta äkkiä sitä oppii pyörittämään lauseita sekä kiertämään karikon tostanoin vaan. Eikä sekään haittaa kun osa kirjaimista on kulahtanut pois. Muistan kaikkien paikan ja jos eppäilen jotain niin se on iisi tarkistaa. Yleensä mä teen tai aina, kun on vauhti päällä ja sata lasissa että pikkuisen ennen tetlinee hitastan ja vilkasen ruutua tuliko siihen oikia kirjain. Jos tuli, jatkan eteenpän, jos ei, palaan takas korjaamaan.

      • liikaa tohon aloituksen ohjeistukseen, kun muutin takstin sanamuotoa luonnosteluvaiheessa :) Tarkoitus olikin että kirjoitetaan tuntemattomalla nimmarilla, silloin äänestyksessä kaikki on samalla viivalla, eikä tule "tutunpisteitä". Hyvä kun huomasit, teen tästä korjauksen tuonne.

        Ei väliä onko jälkiruoka, pääruoka vai yksittäinen ruoka-aines, voi olla jopa ruuankasvatus. aihetta voi käsitellä ihan vapaasti, kunhan siinä on ruoka jonkinlaisena punaisena lankana :)


      • letut ja hillot
        TaikisN kirjoitti:

        liikaa tohon aloituksen ohjeistukseen, kun muutin takstin sanamuotoa luonnosteluvaiheessa :) Tarkoitus olikin että kirjoitetaan tuntemattomalla nimmarilla, silloin äänestyksessä kaikki on samalla viivalla, eikä tule "tutunpisteitä". Hyvä kun huomasit, teen tästä korjauksen tuonne.

        Ei väliä onko jälkiruoka, pääruoka vai yksittäinen ruoka-aines, voi olla jopa ruuankasvatus. aihetta voi käsitellä ihan vapaasti, kunhan siinä on ruoka jonkinlaisena punaisena lankana :)

        Mä olin tarkka ja lukasin kahteen kertaa kisaohjeen ja epäillin sinulle tapahtuneen kömmin. Siksi palasin sitä kysymään ja nyt kaikkien puolesta ja omastanikin sain semmoisen vastauksen joka antaa kisalle tarkennusta. Hyvä, hyvä. 19 äähh, nyt tuli mulle kömmi. Yhdeksäntoista oli laskutoimituksen tulos ja se piti kirjoittaa pikkuruutuun ja minä vielä tässä isossa vehtaan. Enivei, voin sen luvun kopioida ja liittää, tai taidankin vaan leikata, sitten sitä lukua ei näy tässä isossa ruudussa. Kokeilenpa heti.


    • ödl¨wp

      pitäny olla oodi potulle?
      Miks siellä o oodia kahville ja jälkkärille?
      Ettekö osaa lukee?

      • itse lukaisemassa kisan säännöt. "Oodi Potulle" on kisan nimi, kisassa tehtävänä on tehdä runo ruuasta, ruoka-aihetta runossa voi käsitellä vapaasti, tietenkin netikettiä noudattaen. :)


    • Mil-laN

      ...kisaan tullut mukavia ruokarunoja.:)

      • olen iloinen kun kisaan on osallistuttu noiknin runsaasti.


      • Mil-laN
        TaikisN kirjoitti:

        olen iloinen kun kisaan on osallistuttu noiknin runsaasti.

        ...onpa vaikeata päättää mitkä kaksi olisi ylitse muiden...onneksi on vielä aikaa.


    • rustata ruokaruno :)

    • jopaonkin vaikea valita, tuolla on niin paljon todella hyviä runoja jotka on tehty ajatuksella. :(

      • ilman nikkiä

        kuin esim. minua.


      • ilman nikkiä kirjoitti:

        kuin esim. minua.

        esim Sinua :)


      • perinnerakas
        TaikisN kirjoitti:

        esim Sinua :)

        ei numeroita, ei hylkäyksiä, ei tiukkoja ehtoja.
        Ee oo mualima ennää mallillaan, ee oo. :D


      • noh...

        teinnii ajatuksenvirralla, ihan mitä sattui tulemaan ja tulikin noppeesti :)


      • perinnerakas kirjoitti:

        ei numeroita, ei hylkäyksiä, ei tiukkoja ehtoja.
        Ee oo mualima ennää mallillaan, ee oo. :D

        on vähän levinnyt :)


      • TaikisN
        noh... kirjoitti:

        teinnii ajatuksenvirralla, ihan mitä sattui tulemaan ja tulikin noppeesti :)

        päätöksentekokykyäsi *hymy*


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2926
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      106
      2490
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2250
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      22
      2082
    5. 177
      1886
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      44
      1883
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1817
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1756
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1558
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe