Oliko.....

Oliko neukkulan siirtyminen kapitalismiin sosialistisen järjestelmän suorittamana itseäänkorjaava toimenpide?
Jos ei ollut niin miksi sosialistinen järjestelmä ei suorittanut itseäänkorjaavaa toimenpidettä siten, että kapitalismiin siirtyminen olisi vältytty?

Minkä marxin yhteiskuntateorian ja opin mukaan sosialismia rakentava yhteikunta saavuttaa äärikapitalismin?

13

119

Vastaukset 13

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Parta-Kalle

Sata vuotta sitten Venäjä oli siinä tilanteessa, että siellä oli käynyt ajankohtaiseksi siirtyä sääty-yhteiskunnasta luokkayhteiskuntaan -näin tapahtuikin. Venäjällä kurjalliston määrä oli niin suuri, että siellä oli kova paine siirtyä nopeasti sosialismiin. Venäjän kehitys ei kuitenkaan ollut vielä kypsä sosialismille. Lenin tiesi tämän ongelman ja yritti toteuttaa kapitalistisen vaiheen bolshevikkien ohjaamana. Kuten tiedämme, Lenin kuoli ennenaikaisesti ja tilalle tuli Stalin, joka alkoi toteuttamaan sosialismia väkivaltaisesti, vaikka kehitys ei ollut vielä valmis sosialismille.

Nyt Venäjä on siirtynyt yhteiskunnallisessa kehityksessä sata vuotta taaksepäin. Eli odotettavissa on, että Venäjällä kapitalismi kehittyy siihen pisteeseen, että se kaatuu omaan mahdottomuuteensa ja Venäjä siirtyy sosialismin tielle ja aikanaan sitten kommunismiin.

• Parta-Kalle

Mikä toi otsikko on?

• antipuniikki
        Parta-Kalle kirjoitti:

Mikä toi otsikko on?

paranoidinen, koska en tiedä kumpaa sivupersoonaini käyttäisin Kallea tai Antipunikkia, palstalaiset voisitteko avittaa ja antaa ongelmaani ratkaisu tai suoraan sanoen, mikä olisi oikea hoitopaikka, minunlaiselleni paranoidile.

• vuonna 2200 ?

Kommunisti taas elää omassa mielikuvitusmaailmassaan jossa sosialismi on joku lintukoto, josta siirrytään sitten "pikkuhiljaa kommunismiin".

Etkö ole mitään historiasta oppinut? Ja mistä jäi kommunismin rakentamisesta ajanjakso Stalin jälkeen?? Tiedät varmaan itsekin, etttä se mikä tilanne nyt on Venäjällä, on paljolti niiden entisten kommunistien aikaan saamaa.

Tosiasia on, että Venäjä siirtyy ennemmin kansallissosialismiín kuin sosialismiin.

• antipuniikki kirjoitti:

paranoidinen, koska en tiedä kumpaa sivupersoonaini käyttäisin Kallea tai Antipunikkia, palstalaiset voisitteko avittaa ja antaa ongelmaani ratkaisu tai suoraan sanoen, mikä olisi oikea hoitopaikka, minunlaiselleni paranoidile.

Kallen nimimerkki on antipunikki.

• Miksi lenin sitten alkoi rakentamaan sosialismia neukkulaan vaikka hän tiesi perustan rakennukselleen puuttuvan?
        Lenin taisi toimia kommunistisesti.

• antipuniikki
        antipunikki kirjoitti:

Miksi lenin sitten alkoi rakentamaan sosialismia neukkulaan vaikka hän tiesi perustan rakennukselleen puuttuvan?
        Lenin taisi toimia kommunistisesti.

sanoa, mutta minuaedelleen vaivaa, kupaa sivupersoonaani käyttäisin Kallea tai Antipunikkia, koska olen kyllästynyt näihin pitkiin monologeihini. Auttakaa palstalaiset!!!!

• Kommunistien etu on siis työläisten riisto. Näin saadaan aikaan yhteiskunta, jossa on monta rikasta kapitalistia, jotka ovat keränneet itselleen hurjat määrät pääomaa työläisiä riistämällä. Tämä on edellytys kommunistien onnistumiselle sosialismin rakentamisessa. Sosialismi perustuu siis kapitalistiselle riistolle ja koska sitä ei oltu ehditty harjoittamaan riittävän kauan ja riittävässä määrin Venäjällä ennen vuotta 1918 niin seurauksena oli tietenkin sosialismin rakennustyömaan romahtaminen 90-luvulla. Tämähän on kaikille itsestään selvyys - sosialismi vaatii pystyssä pysyäkseen riittävän kovan ja pitäaikaisen työläisten riiston.
        Kertokaapa asioista paremmin perillä olijat, että miten pitkään sosialismin rakennustyömaahan suomalaiselta työläiseltä riistetyt työntulokset riittävät?

Täytyy sanoa, että kommunistit ovat selittämisen maailmanmestareita ja toveri "Parta-Kalle" ei ole niitä huonoimpia kommunisteja selittämään - Kallella vaan on tiettyjä vaikeuksia pidätellä hörönaurua.
        Vai ei tsaari ja hänen kätyrinsä olleet ehtineet riistämään kansaa riittävästi ennen vallankumousta ja siksi sosialismin rakennustyömää romahti. Hahhaa.... vainohullujen kommunistien sairas asevarustelu ei tietenkään vaikuttanut asiaan mitenkään - dollarilla lyötiin monopoliraha rupla mattoon ja monopolimaa neukula meni konkkaan ja siirrettiin pois pelilaudalta. Voi sitä ilon ja riemun päivää kun neukkulan pelinappi siirrettiin pois pelilaudalta.

sanoa, mutta minuaedelleen vaivaa, kupaa sivupersoonaani käyttäisin Kallea tai Antipunikkia, koska olen kyllästynyt näihin pitkiin monologeihini. Auttakaa palstalaiset!!!!

Ja syykin on selvä - palstalla on taas pahvia.

• antipuniikki
        antipunikki kirjoitti:

Kommunistien etu on siis työläisten riisto. Näin saadaan aikaan yhteiskunta, jossa on monta rikasta kapitalistia, jotka ovat keränneet itselleen hurjat määrät pääomaa työläisiä riistämällä. Tämä on edellytys kommunistien onnistumiselle sosialismin rakentamisessa. Sosialismi perustuu siis kapitalistiselle riistolle ja koska sitä ei oltu ehditty harjoittamaan riittävän kauan ja riittävässä määrin Venäjällä ennen vuotta 1918 niin seurauksena oli tietenkin sosialismin rakennustyömaan romahtaminen 90-luvulla. Tämähän on kaikille itsestään selvyys - sosialismi vaatii pystyssä pysyäkseen riittävän kovan ja pitäaikaisen työläisten riiston.
        Kertokaapa asioista paremmin perillä olijat, että miten pitkään sosialismin rakennustyömaahan suomalaiselta työläiseltä riistetyt työntulokset riittävät?

Täytyy sanoa, että kommunistit ovat selittämisen maailmanmestareita ja toveri "Parta-Kalle" ei ole niitä huonoimpia kommunisteja selittämään - Kallella vaan on tiettyjä vaikeuksia pidätellä hörönaurua.
        Vai ei tsaari ja hänen kätyrinsä olleet ehtineet riistämään kansaa riittävästi ennen vallankumousta ja siksi sosialismin rakennustyömää romahti. Hahhaa.... vainohullujen kommunistien sairas asevarustelu ei tietenkään vaikuttanut asiaan mitenkään - dollarilla lyötiin monopoliraha rupla mattoon ja monopolimaa neukula meni konkkaan ja siirrettiin pois pelilaudalta. Voi sitä ilon ja riemun päivää kun neukkulan pelinappi siirrettiin pois pelilaudalta.

on sadomasokistinen narsisti ja pervertikko, joka nauttii siitä kun saa pitää typeriä yksinpuheluitaan, minulle itselleni, Antipunikille siis, äsh, menikö oikein. Kalle ei oikein ymmärrä, että kumpi on Antipunikki minä vai hän, Kalle. Auttakaa palstalaiset, onko teillä neuvoa,miten selviytyisin. Voisitteko antaa minulle, Kallelle tai Antipunikille, jonkun ehdotuksen. Olen valmis menemään hoitoonkin tai mielentilatutkimuksiin, auttakaa!!!?

• T Urpo
        antipuniikki kirjoitti:

on sadomasokistinen narsisti ja pervertikko, joka nauttii siitä kun saa pitää typeriä yksinpuheluitaan, minulle itselleni, Antipunikille siis, äsh, menikö oikein. Kalle ei oikein ymmärrä, että kumpi on Antipunikki minä vai hän, Kalle. Auttakaa palstalaiset, onko teillä neuvoa,miten selviytyisin. Voisitteko antaa minulle, Kallelle tai Antipunikille, jonkun ehdotuksen. Olen valmis menemään hoitoonkin tai mielentilatutkimuksiin, auttakaa!!!?

Kirjoitat jos on kirjoitettavaa aiheena olevasta asiasta.

Muuten voit leikkiä Brio junalla ihan rauhassa inspiraatiota odottellessa.

• T Urpo

Yhtään sössimälismuksen tuloksena!

Eipä ole iikori keikkunut globaaleissa tilastoissa kovin korkealla palkkatasonsa kanssa.

Päälle päätteeksi vielä punaisten työläisten joukkoa harvennettu niskalaukauksella.

Neukkula polki taaksepäin koko ajan. Talouskasvut, joista mm. setukka valehtelee kroonisesti,
        ovat järjettömillä ponnistuksilla saavutetut, eli tulos on ollut pienempi kuin PANOS!

Siksi se kaatui ja päälle päätteeksi entiset ylevät yli-ihmiset olivat sosialismin saastuttamana
        tilaisuuden tullen varastamassa yhteiskunnan työläisparoilta itselleen.

Sosialismi tuhoaa yhteisöllisyyden ja sivistyksen.

Siksi nyky Venäjä on sellainen banaani valtio kuin on.

Ruotsista tai Suomesta ei moista takapajulaa tulisi minkään heijastuman tuloksena.

Lahjonta, varastaminen ja viran puolesta suoritettava epärehellisyys sekä luotettavuuden
        puute ovat sosialismin jälkeisille tunnusomainen olotila.

Eikä kukaan kommarin lortti voi väittää vastaan!

JA TAAS ME NAURETAAN!

Sinulla ei ole mitään vasta-argumentteja Kallen väitteelle, että kommunistien etu on työläisten riisto kapitalismissa - mitä enemmän ja rikkaampia kapitalisteja on, niin sitä kauemmin kommunistit pystyvät leikkimään sosialismia ja kiusaamaan kansaa sillä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä Yllätti

Kaivatussasi?
      Ikävä
      176
      1631
    2. Se katse...

Täynnä rakkautta. Kunpa olisin tajunnut.
      Ikävä
      79
      875
    3. Ei enää ulkoteltta ruokaa.

Se oli sitten viimmeinen kerta kun tuonne teltalle menen.Laatu heikkenee joka vuosi ja annokset pienenee.Ei enää kiitos,
      Kuhmo
      39
      842
    4. En ole hetkeen sinulle kirjoittanut nainen

Vieläkin ajattelen sinua, jos voit uskoa. Tunteet minussa huutavat toivoa ja rakkautta, kun kylmä loogisuus taas pistää
      Ikävä
      56
      801
    5. 59
      630
    6. Mitä eroavaisuuksia sinulla on

kaivattusi kanssa? Esim. luonteessa. Haittaavatko erot vai ovatko vain rikkaus?
      Ikävä
      69
      610
    7. Olet niin tärkeä

Et edes tiedä sitä, tai ehkä tunnet sen… Sinussa on jotakin pysyvää, tuttua, turvallista, kodikasta.
      Ikävä
      19
      551
    8. Onnettomuus

Olivatko paikkakuntalaisia, jotka menehtyivät?
      Virrat
      19
      511
    9. Mä olen tosi

Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui
      Ikävä
      38
      506
    10. Jos sussa toisessa on yhtään miestä

Ja kadut tekemisiäsi niin menet poliisin puheille, paljastat kaiken oman osuutesi ja kerrot mitä kaikkea se toinen on te
      Ikävä
      36
      501
    Aihe