tyttöystävällä sukupuolitauti....

varjo

tyttöystäväni sai edellisestä suhteestaan kondylooman.
Haluttaisi hirveästi harrastella seksiä hänen kanssaan, mutta pelkään niin prkl:sti että se tarttuu minuun.
En kuitenkaan haluaisi mitään sukupuolitautia, varsinkaan näin nuorella iällä. Se on kuitenkin elinikäinen riesa.....
Miten olette itse tehneet tilanteessa missä kumppani-ehdokkaanne kertoo sairastavansa jotain sukupuolitautia? Oletteko lempannut? vai hyväksyneet asian sellaisena?
Mitkä kondomit ovat varmimpia?
Tiedättekö kuinka suuri todennäköisyys on saada kumppanilta kondylooman kun näkyviä ulkoisia merkkejä siitä ei ole, ja jos harrastaa seksiä aina kondomin kanssa?
Kuinka usein kumit puhkeavat?

Pidämme toisistamme paljon mutta tämä homma masentaa...... Kertokaa mielipiteitä.
Kits etukäteen!

10

3709

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokenut

Kondomia kannattaa todellakin käyttää jos meinaat kondylooman kantajaa kepittää.
      Jos se kumminkin tarttuu Sinuun niin se todella voi olla elinikäinen riesa. Mieti kahdesti...

• Nainen..

Eikä heitä haitannut. Toisesta tuli sitten aviomieheni. Sai tartunnan ja teimme lapsenkin. Kaikki hyvin :)

• nainen 33

Ei sun kyllä paniikkin tarvitse mennä... itselläni tuo kondylooma todettiin noin 15 vuotta sitten sattumalta (ei oireita), hoidettiin pois ja ei ole sen jälkeen vaivannut. Lääkäri jo silloin kertoi että on ihan turha kuvitella että sen eteenpäin tartuttaa. ERITTÄIN harvinaista siis että se kumppaniin tarttuisi. Enkä sitä ole sen jälkeen ajatellut, eikä kukaan sitä ole minulta saanut, ainakaan pitkäaikaiset kummpanini. Silloin kun se on aktiivinen, sen toki voi tartuttaa kuin minkä tahansa muun taudin, mutta jädessään vereen viirus ei tartu samalla tavalla kuin herpes joka on "ärhäkämpi".

Hoitakaa tyttöystäväsi kuntoon, papa seurantaan ja unohtakaa koko juttu!

• Elinikäinen riesa?

Elinikäinen riesa? Minä olen ymmärtänyt asian niin että kondyloomaa häviää elimistöstä ½-2 vuoden päästä ihan itsestään ja sen jälkeen ei ole tartuntavaaraa. Näin olen luennut ainakin muutamassa eri paikassa netissä.

• typy23

Mullakin todettiin kondylooma ja olin just alkanut seurusteleen nykyisen mieheni kanssa. En ois kestäny jos ois jättänyt sen takia. Hän tuki minua eikä syyttänyt mistään. Alkuperää en ikinä tule tietämään, on kuitenkin tarttunut ennen nykyistäni. Hän meni heti lääkäriin ja sai puhtaat paperit. Ollaan käytetty kondomia taudin toteamisen jälkeen ja tullaan käyttämään siihen asti kunnes olen terve taas. Ei tarvi selibaatissa olla vaikka kondyloma onkin. Kyllä kondomit oikein ja huolellisesti käytettynä suojaa. Meidän mielestä Sultanit on parhaita.

• Niin...

Olet tuossa saanu sellasta tietoa että en oikein ottas vakavasti. Mulla oli just sama tilanne, tyttökaveri kertoi että sillä on se mutta että tarttuu vain aktiivisena, vaan mistä pirusta sen tietää koska se on aktiivinen tai ei. Sain sitten kyseisen viruksen ja aina silloin tällöin hoitelen kun niitä syyliä kasvaa sinne sun tänne. Onhan sitä ite aatellu että mitä jos ois tehny toisin?? Käytä aianki sitä kortsua jos teillä on kovinki nuori suhde, mutta niissäki on vaaransa. Menevät liian helpolla rikki...Kyllähän tämän viruksen kanssa tulee toimeen, vaan aina se muistuttaa joskus olemassa olostaan. Mutta mieti kumpi on parempaa, elämä ilman sitä muijaa vai elämä ilman virusta???

• nainen24

Kondyloomaa kantaa 80% seksuaalisesti aktiivisesta porukasta. Tyttöystäväsi ei siis ole poikkeus. Ainoa mika kondyloomalta suojaa silloin kin se on aktiivisessa vaiheessa on kondomi. Tämän aktiivisen vaiheen jälkeen kondylooma ei kovinkaan helposti tartu vaikka virus säilyykin "ei-aktiivisena" kropassa.
      Eli käytä tyttäystäväsi kanssa kondomia (muutenkin kuin tän takia!) äläkä syyllistä tyttöä, sillä tosiaan se on lähen kaikilla ollut jossain vaiheessa tai tulee olemaan. :)
      Hyviä seksihetkiä! :)

• varjo

Tanks!... en mä sitä jättää voisi tämän takia... ja alan jo tottua ajatukseen.. kuulin muuten että sulttanit olisivat kaikkein varmimpia ja paksuimpia kortsuja?

olen koittanut sultan coulturea (vai mikä lie) muttei oikein mahtunut..siis se oli liian kapea. no se kuulemma onkin pienin markkinoilla oleva kondomi suomessa.

Sitten olen kokeillut magiccia joka tuntui sopivalta kokonsa puolesta, mutta se taitaa olla hieman ohut, siis helposti rikkimenevä?

Saakohan tästä kukaan selvää? siis voisiko joku valaista mikä kondomimerkki on varmin? (jos siis tätä sultan couturea ei oteta huomioon)

• Dr.

Siis mistä olet saanut tietoosi, että Suomessa 80%:lla seksuaalisesti aktiivisista (olettaen nuoret) kantaisi kondyloomaa? Johan olisi Suomessa tautista porukkaa, ei kerta kaikkiaan pidä paikkaansa! Kondyloomahan altistaa kohdunkaulan syövälle, mieti vähän mikä syöpäriski Suomessa olisi, siis jos sinun käsitykseesi on uskominen, niin Suomessahan kuolisi kohdunkaulan syöpäänkin TODELLA paljon ihmisiä! Taidat nyt kyllä keksiä omaa lääketiedettä. Ota ensin asioista selvää, puhu vasta sitten yleisesti, sillä joku voi todella uskoa juttujasi! Kondylooma on todella vakava tauti riskiensä suhteen eikä sitä pidä missään nimessä vähätellä tyyliin "sitähän on melkein kaikilla" - ei todellakaan ole!!!

• M...
        Dr. kirjoitti:

Siis mistä olet saanut tietoosi, että Suomessa 80%:lla seksuaalisesti aktiivisista (olettaen nuoret) kantaisi kondyloomaa? Johan olisi Suomessa tautista porukkaa, ei kerta kaikkiaan pidä paikkaansa! Kondyloomahan altistaa kohdunkaulan syövälle, mieti vähän mikä syöpäriski Suomessa olisi, siis jos sinun käsitykseesi on uskominen, niin Suomessahan kuolisi kohdunkaulan syöpäänkin TODELLA paljon ihmisiä! Taidat nyt kyllä keksiä omaa lääketiedettä. Ota ensin asioista selvää, puhu vasta sitten yleisesti, sillä joku voi todella uskoa juttujasi! Kondylooma on todella vakava tauti riskiensä suhteen eikä sitä pidä missään nimessä vähätellä tyyliin "sitähän on melkein kaikilla" - ei todellakaan ole!!!

Otappas Dr itse asioista selvää. Todellakin 80% nuorista naisista kantaa kondyloomaa. Just oli lehdissä juttuakin tästä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      140
      6653
    2. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      149
      5739
    3. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      123
      4891
    4. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      43
      4490
    5. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      52
      3892
    6. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      62
      3061
    7. Itkin oikeasti aamulla taas

Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.
      Ikävä
      52
      2966
    8. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      24
      2402
    9. Where are you

Now 🫂☕️🩷
      Ikävä
      42
      2270
    10. Naiselle hyvää viikkoa

olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢
      Ikävä
      15
      2197
    Aihe