Eli ei vieläkään ainuttakaan viestiä ihmiseltä,joka olisi valmis kestämään IKUISUUDEN taivaassa.Pelkästään raamatun lainauksia,sun muuta höpön löpöö, mutta ei ainottakaan mielipidettä,että "KYLLÄ PYSTYN OLEMAAN SATAMILJARDIADILJARDIA potenssiin SATATRILJOONAABILJOONAA vuotta jossain paikassa"mikä on silmänräpäys ikuisuudessa.Autuuden täytyy olla tosi kova juttu.
Ei vieläkää mielipidettä uskovaisilta
37
299
Vastaukset
>>>Eli ei vieläkään ainuttakaan viestiä ihmiseltä,joka olisi valmis kestämään IKUISUUDEN taivaassa.Pelkästään raamatun lainauksia,sun muuta höpön löpöö, mutta ei ainottakaan mielipidettä,että "KYLLÄ PYSTYN OLEMAAN SATAMILJARDIADILJARDIA potenssiin SATATRILJOONAABILJOONAA vuotta jossain paikassa"mikä on silmänräpäys ikuisuudessa.Autuuden täytyy olla tosi kova juttu.
- ....
"Käösittääkseni Taivaassa ei ole aikaa enää. Kaikki on vain nyt."
Mistä sinä tuollaista olet saanut päähäsi? Ihan itsekö keksit? - A.Mikkonen
Vai että kaikki on vaan nyt,eikä aikaa ole.Mikäs ikuisuus se sellanen sitten on,ja kyllä minäkin onnellisuudesta pidän,täytyy olla vaan vähän epäonnee välillä,et onnellisuus tuntuu mukavalta.Ylionnellisuuden hakeminen kuullostaa taas vähän niinku narkkarin päiväunelta.......Vai että oikeen YLIONNELLINEN.Olette te kyllä melkosia veijareita.:)
- cybo-ceronimo-cabriel-61
- Hanni
Helvettiin kyllä joudut ihan noin vain, halusitpa tai et! Ei sinulta sitten kysellä enää viimeisellä tuomiolla, haluatko viettää siellä ikuisesti vai et!
- A.Mikkonen
se on kyllä sitten ihan sama missä iäisyyden viettää,kun se on loppujen lopuks joka tapauksessa yhtä helvettiä:=)
Alakerras vos ollla vaan enemmän kavereita. on noita huutomerkkejä joka lauseen perässä, oletko vihainen? Jos, niin mistä? Eikös se raamatun sana ollutkaan armo ja anteeksianto? Pastori Antti Kylliäinen Helsingin Oulunkylän seurakunnasta on sitä mieltä, että kaikki pääsevät taivaaseen:-)
- A.Mikkonen
Et taaskaan vastannu kysymykseen.Mutta Hanni,pistä parastas vaan,kyllä mä luen,ja vastaan:=)
- lxfgj
ja häijyt ihmiset joutuvat ikuiseen kidutukseen.
- A.Mikkonen
lxfgj kirjoitti:
ja häijyt ihmiset joutuvat ikuiseen kidutukseen.
Kiitos.;=)
Tosin itse en näe sitä "kestämisenä",päinvastoin, enhän sinne muutoin menisi.
sinut edellisessä viestissäni, mutta olen sitä mieltä, että kannattasi rekisteröityä, etteivät ryhdy niccivarkaiksi, meinaan:-)
- A.Mikkonen
Olen ny vaan jääny tähän pariks päivää koukkuun,kun on pakko purkaa vitutusta jonnekkin,kun on käyny ilmi et ekaluokkalaisen penskani opettaja on superuskovainen,opettaa muunmuassa liikennekasvatuksessa suojelusenkeleistä,veisaavat virsiä sun muuta paskaa,niin päästelen nyt vaan vähän höyryjä.
A.Mikkonen kirjoitti:
Olen ny vaan jääny tähän pariks päivää koukkuun,kun on pakko purkaa vitutusta jonnekkin,kun on käyny ilmi et ekaluokkalaisen penskani opettaja on superuskovainen,opettaa muunmuassa liikennekasvatuksessa suojelusenkeleistä,veisaavat virsiä sun muuta paskaa,niin päästelen nyt vaan vähän höyryjä.
pitäisikö opettajan toimintaan puuttua. Itse olin aikoinani aktiivinen isä kaikissa päiväkoti ja koulukuvioissa, jotta opettajat tietäisivät kuka olen. Onneksi meidän kakarat eivät joutuneet tuollaisen hihun manipuloitaviksi.
- A.Mikkonen
Teotwawki kirjoitti:
pitäisikö opettajan toimintaan puuttua. Itse olin aikoinani aktiivinen isä kaikissa päiväkoti ja koulukuvioissa, jotta opettajat tietäisivät kuka olen. Onneksi meidän kakarat eivät joutuneet tuollaisen hihun manipuloitaviksi.
Ens viikolle meillä on palaveri,niin tätyy kattoo jos tohon asiaan sais jonkun tolkun,kun kyseinen toiminta ei kuulu nimittäin opetussuunnitelmaan.Toivottavasti tää opettaja vaan ei rupee sitte vaan kostaan penkalle,kun uskovaisistakin löytyy pikkumaisia ihmisiä.Asiasta on nimittäin koulutoimen johtaja jo hänelle maininnu,mutta virret senku raikuu vaan.
- Satoki
A.Mikkonen kirjoitti:
Ens viikolle meillä on palaveri,niin tätyy kattoo jos tohon asiaan sais jonkun tolkun,kun kyseinen toiminta ei kuulu nimittäin opetussuunnitelmaan.Toivottavasti tää opettaja vaan ei rupee sitte vaan kostaan penkalle,kun uskovaisistakin löytyy pikkumaisia ihmisiä.Asiasta on nimittäin koulutoimen johtaja jo hänelle maininnu,mutta virret senku raikuu vaan.
Ai, että ekaluokkalaisille opetetaan että liikenteessä suojelusenkelit suojaa. Voi jeesus. Mitä jos joku kävisi köyttämässä junaraiteeseen ton tyypin, katotaan sitten miten suojeluenkelit auttaa.
- A.Mikkonen
Satoki kirjoitti:
Ai, että ekaluokkalaisille opetetaan että liikenteessä suojelusenkelit suojaa. Voi jeesus. Mitä jos joku kävisi köyttämässä junaraiteeseen ton tyypin, katotaan sitten miten suojeluenkelit auttaa.
Eikä ne ees tajua kuinka vammauttavaa toi on penskalle.Kun se on sitä USKONTOO.
- löyäpää
A.Mikkonen kirjoitti:
Eikä ne ees tajua kuinka vammauttavaa toi on penskalle.Kun se on sitä USKONTOO.
Hanni kallistui edellisellä palstalla materialistisen filosofian kannalle. Nyt hän toivottaa epäuskoisia helvettiin. Hän ei tarkoita taivaallista helvettiä vaan helvetillistä helvettiä.
Missä luurailee lähimmäisenrakkaus? A.Mikkonen kirjoitti:
koulun johdon kanssa. Ota yhteyttä rehtoriin ja sano suoraan oma mielipiteesi ja pistä lapsi elämänkatsomusoppiin. Tässä muutama neuvo. Tiedän, että nämä ovat herkkiä asioita, mutta yritä olla yhteydessä muiden lasten vanhempiin. Itse olin aikanaan Malmin Karvikka päiväkodin vanhempainneuvoston puheenjohtaja, vaikka kantani oli siellä täysin selvä.
- haskiisa
A.Mikkonen kirjoitti:
inhottava tilanne :(
meillä on onneksi jalat maassa-opettajat lapsilla; opettajat ja kouluissa vierailevat pappis-ihmiset ymmärtävät kunnioittaa lastemme kirkkoon kuulumattomuutta. Tosin meillä tämä on molempiin suuntiin menevä tie; kunhan koulussa jätetään uskonasiat rauhaan, myöskään meidän (lasten isän) puolelta ei tule vaadetta opettaa isänsä uskoa... mikä olisi meillekin epämiellyttävä vaihtoehto ottaen huomioon sen ettemme uskovia ole...
Kannattaa keskustelun jälkeen kuulostella lasta aika herkällä tuntosarvella; opettajalla ei ole oikeutta muuttaa arvosteluasteikkoaan lapsen uskon perusteella. Eli kannattaakin yrittää pitää keskustelu positiivisella pohjalla. vaikea paikka :( - A.Mikkonen
Teotwawki kirjoitti:
koulun johdon kanssa. Ota yhteyttä rehtoriin ja sano suoraan oma mielipiteesi ja pistä lapsi elämänkatsomusoppiin. Tässä muutama neuvo. Tiedän, että nämä ovat herkkiä asioita, mutta yritä olla yhteydessä muiden lasten vanhempiin. Itse olin aikanaan Malmin Karvikka päiväkodin vanhempainneuvoston puheenjohtaja, vaikka kantani oli siellä täysin selvä.
Mä asun 10000 ihmisen kylässä.Koulussa kaks muuta kirkkoon kuulumatonta on muslimeja,joista toinen on pojan luokalla,mikä tekee kristinuskon tyrkyttämisen vieläkin sairaammaks.Mutta onneks mulla on hyvät suhteet kylän poliittisiin päättäjiin,eli eiköhän se opettaja saada ruotuun.:=) Juippii vaan noi uskovaiset,jokka on vaan niin saaplarin ylimielisiä.
A.Mikkonen kirjoitti:
Mä asun 10000 ihmisen kylässä.Koulussa kaks muuta kirkkoon kuulumatonta on muslimeja,joista toinen on pojan luokalla,mikä tekee kristinuskon tyrkyttämisen vieläkin sairaammaks.Mutta onneks mulla on hyvät suhteet kylän poliittisiin päättäjiin,eli eiköhän se opettaja saada ruotuun.:=) Juippii vaan noi uskovaiset,jokka on vaan niin saaplarin ylimielisiä.
kylässä, mutta ensi vuonna se yhdistyy suurempaan kokonaisuuteen, jolloin meillä on alle 15 000 asukasta yhteensä. Mutta mullakin on hyvät suhteen politiikkoihin, sillä olen itse yksi niistä:-)
- A.Mikkonen
Teotwawki kirjoitti:
kylässä, mutta ensi vuonna se yhdistyy suurempaan kokonaisuuteen, jolloin meillä on alle 15 000 asukasta yhteensä. Mutta mullakin on hyvät suhteen politiikkoihin, sillä olen itse yksi niistä:-)
olin kans joskus, mutta sitä nurkkakunasuutta ei kestäny millään,ja olin sitoutumaton,mutta sitten olis kuitenkin tarvinu tunnustaa jotain väriä,ei kiitos.Mutta hyvät välit on jääny kuitenki sinne eli eiköhän tässä jotain saada aikaan:=)
A.Mikkonen kirjoitti:
olin kans joskus, mutta sitä nurkkakunasuutta ei kestäny millään,ja olin sitoutumaton,mutta sitten olis kuitenkin tarvinu tunnustaa jotain väriä,ei kiitos.Mutta hyvät välit on jääny kuitenki sinne eli eiköhän tässä jotain saada aikaan:=)
nimimerkkiäni, niin saat tietää missä asun:-)
- hillitse itseäsi
Teotwawki kirjoitti:
Jos aikuinen lässyttää liikaa jo liian isojen lastensa perässä, niitä hävettää pkkuhiljaa, ja he lopettavat asioidensa kertomisen yli innokkaalle asioihin puuttujalle. Koulukiusaamistapaukset ovat eri asia, ei kiusaajillakaan monesti ole asiat kunnossa.
- ota vastuuta
Satoki kirjoitti:
Älä ole tollo? Kai sinä olet tjunnut itse opettaa lapsellesi miten liikenteessä kuljetaaan, että se sujuu turvallisesti? Luuletko tyhmyyttäsi että ne koulussa opettavat sen sinun puolestasi?
- mietippä
Teotwawki kirjoitti:
jos lapsesi opettajana olisi siskosi/veljesi,joka olisi uskossa???
mietippä kirjoitti:
tässä ikäpolvessa ei uskovaisia ole, mutta jos siskoni tai veljeni olisi julistava opettaja, joka tunkee uskontoa joka paikkaan, niin kyllä minussa olisi miestä mennä sanomaan, että lopeta tai teen sinusta kantelun opetusministeriöön.
hillitse itseäsi kirjoitti:
Jos aikuinen lässyttää liikaa jo liian isojen lastensa perässä, niitä hävettää pkkuhiljaa, ja he lopettavat asioidensa kertomisen yli innokkaalle asioihin puuttujalle. Koulukiusaamistapaukset ovat eri asia, ei kiusaajillakaan monesti ole asiat kunnossa.
Koko päiväkoti- ja opettajakunta nimenomaan painotti, että on tärkeää, että lasten vanhemmat ovat toiminnassa mukana. Sain paljon kiitosta osallistumisestani.
- A.Mikkonen
ota vastuuta kirjoitti:
Älä ole tollo? Kai sinä olet tjunnut itse opettaa lapsellesi miten liikenteessä kuljetaaan, että se sujuu turvallisesti? Luuletko tyhmyyttäsi että ne koulussa opettavat sen sinun puolestasi?
Totta kai opeta ja pistän turva liivit päälle,ja kävelen kouluun,ja takas Hänen kanssaan .
Mistä sinä TOLLO sait ees pieneen päähäs ettei meillä ei näitä kotona opeteta,kusipää.Kysymys oli ,vitun mulkku, siitä mitä koulussa opetetaan. Ja vastaus on tarkoitettu henkilökohtaisesti nimimerkille "OTA VASTUUTA" Ja se on kirjoitettu muotoon mitä toi vitun gro magnom ymmärtää.Paskiainen. - A.Mikkonen
mietippä kirjoitti:
Mun siskot on uskovaisia ja toinen opettaja ,mutta ne ymmärtää asioita ja on kanssani samaa mieltä,että uskovaisuutta voi opettaa KOTONA.Eli suhtautuisin samalla tai oikeestaan paljon voimakkaammin ,koska odottaisin sukulaisteni olevan viisaita,joille ei tarvitsis tälläisistä puhua.
Ja ei kannata unohtaa millaiseksi paikaksi taivasta kuvataan raamatussa. Tässä vanha kirjoitukseni...
--------------------------------------------------------------------------
Taivaallinen jumalanpalvelus
"Sitten näin tämän: taivaan ovi oli auki, ja kuului sama ääni, jonka olin edellisellä kerralla kuullut -- kuin olisi torveen puhallettu. Se sanoi minulle: "Nouse tänne! Minä näytän sinulle, mitä tämän jälkeen on tapahtuva."
Eli puhuvia torvia, no niihin törmää täällä ihan maapallollakin.
"Siinä samassa olin Hengen vallassa."
Joten uskovaisille tämä on täyttä totta, koska tämä on hengen vallassa nähtyä, ja tämä on vielä pyhästä kirjasta joten tämän kuvauksen tarkkuutta ei voi epäillä.
"Näin, että taivaassa oli valtaistuin ja sillä valtaistuimella istui joku, joka loisti kuin jaspis ja karneoli."
Ei nyt puututa tuohon tuoliin ja anatomisiin tarpeisiin mitä jumalalla pitää olla että hän jonkun tietyn kohdan ruumiistaan koskemaan penkkiin tarkoitetulla tavalla.
Mutta jaspis on väriltään valkoinen, usein värjäytynyt, keltainen, punainen, ruskea, vihreä, sininen tai musta ja karneolin väri vaihtelee oranssin ja punaisen välillä. Karneoli on läpikuultava. Eli aikamoinen sekasotku eri värejä, ja jos jumala on sellainen miksi me emme ole samanvärisiä jos me olemme hänen kuvakseen luotuja?
"Valtaistuinta ympäröi sateenkaaren kaltainen smaragdinvärinen hohde."
Eli lisää värejä. Miten minulle tulee mieleen noista kuvauksista jotkut hippien kokemat tripit?
"Tämän valtaistuimen ympärillä oli kaksikymmentäneljä valtaistuinta, ja niillä istui kaksikymmentäneljä vanhinta, joilla oli yllään valkeat vaatteet ja päässään kultaseppele."
Hyvä tietää että jumalakin arvostaa kultaa ja maallista omaisuutta. Eihän tuolla taivaassa muuten käytettäisi tuollaisia arvonmerkkejä.
"Valtaistuimesta lähti salamoita ja kuin ukkosen jyly."
Eli taivaassa on mukavan hiljaista ja rauhallista, mitä nyt vähän ukkostaa...
"Sen edessä oli seitsemän soihtua, Jumalan seitsemän henkeä"
Anteeksi eikö se ollutkaan 3 eri muotoa yhdessä? Siis onko se 3 7=10 vai 3 4=7?
"Ja sen edessä oli myös ikään kuin lasinen, kristallin tavoin kimmeltävä meri."
On kyllä aikalailla mineraaleja tuossa taivaassa. Jonkun pitäisi varmaan päästä tekemään siitä hinta-arvio. Meinaan vaan että tämä talouskriisi voisi olla ojitse aika nopeasti jos jumala elelisi vähän askeettisemmin.
"Valtaistuimen edessä ja ympärillä oli neljä olentoa, jotka sekä edestä että takaa olivat täynnä välkehtiviä silmiä."
Tämä kyllä rupeaa kuulostamaan enemmän Stephen Kingin tai Lovecraftin kirjallisuutta.
"Yksi muistutti leijonaa, toinen nuorta härkää, kolmannella oli kuin ihmiskasvot, ja neljäs näytti lentävältä kotkalta. Näillä neljällä olennolla oli kullakin kuusi siipeä, jotka olivat molemmilta puolin täynnä välkehtiviä silmiä. Taukoamatta, päivin öin, nuo olennot lausuvat: -- Pyhä, pyhä, pyhä on Herra Jumala, Kaikkivaltias! Hän oli, hän on ja hän on tuleva!
On se jumala kyllä niin vaatimaton, ei tarvitse minkäänlaista kehua mistään, oikein loistava esimerkki meille kaikille! Ja jos luulitte että muslimien rukoushetkien kuunteleminen 6 kertaa päivässä on hermojaraastavaa...
"Aina kun olennot ylistävät, kunnioittavat ja kiittävät häntä, joka istuu valtaistuimellaan ja joka elää aina ja ikuisesti, nuo kaksikymmentäneljä vanhinta heittäytyvät maahan hänen valtaistuimensa eteen ja osoittavat hänelle kunnioitustaan -- hänelle, joka elää aina ja ikuisesti. He asettavat seppeleensä valtaistuimen eteen ja lausuvat: -- Herra, meidän Jumalamme! Sinä olet arvollinen saamaan ylistyksen, kunnian ja vallan, sillä sinä olet luonut kaiken. Kaikki, mikä on olemassa, on sinun tahdostasi luotu."
Ja lisää sitä samaa vaatimattomuutta. On se mukava tietää että jumala ei ole luonut mitään sekasikiöitä ja aivottomia vanhuksia kehumaan häntä jatkuvasti, sillä sellainenhan olisi ihan tyhmää ja moraalitonta.
Mutta tähän loppuun minä toivotan kaikille kristityille hyvää ikuisuutta tuollaisessa miellyttävässä paikassa tuollaisten henkevien keskustelijoiden ja ajattelijoiden seurassa...- viisas kirja
Pieni vihje: nuo olivat vertauskuvia, joita tulkitsemaan tarvitset pappia, etkä itseäsi, et nimittäin osaa.
viisas kirja kirjoitti:
Pieni vihje: nuo olivat vertauskuvia, joita tulkitsemaan tarvitset pappia, etkä itseäsi, et nimittäin osaa.
"Pieni vihje: nuo olivat vertauskuvia, joita tulkitsemaan tarvitset pappia, etkä itseäsi, et nimittäin osaa."
Se on mielenkiintoista, kuinka raamattu on joskus kokonaisuudessaan ollut sitä "jumalan täysin totuudenmukaista viestiä" ja sitten kun sivistys ja tiedon määrä ympäröivästä maailmasta ja maailmankaikkeudesta on kasvanut ne muuttavatkin tarkoitustaan.
Asioista jotka olivat selviä tapauksia ja joihin uskottiin ehdottamalla uskolla on tullut vertauskuvia. Vertauskuvia, joiden sovittamiseksi tieteen paljastaman tiedon kanssa uskovavaiset joutuvat keksimään kaikenlaisia tulkintoja ja vääntelyitä.
Aatami ja eeva, raamatun mukaan noin 6000 vuotta sitten elänyt pariskunta joka potkaistiin pois taivaasta, he ovat nykyään joidenkin uskovaisten mukaan vertauskuva siitä kuinka jumala nosti ihmiset evoluution avulla eläimistä ja antoi näille moraalin.
Nooan tulva, raamatun mukaan todellinen maailmanlaajuinen mullistus. Siitä on tullut paikallinen katastrofi ja vertauskuva sille kuinka ihmisien pitäisi pelätä jumalaa.
Baabelin torni, kirjoitettuna raamattuun aivan kuin se olisi todellinen tarina siitä kuinka ihmiset pyrkivät pääsemään takaisin taivaaseen ja kuinka jumala heidät siirsi ympäri maailmaa ja sekoitti heidän kielensä. Nykyään uskovaisten mukaan se vain on vertauskuva siitä kuinka ihmiset eivät saisi ylittää ylentää itseään jumaliksi ja kuinka ihmiset levittäytyessään maailmaan kehittivät omat kielensä.
Onhan se tietysti helppoa tehdä niinkuin uskovaiset tekevät, että aina kun joku osoittaa taas uuden epäloogisuuden tai virheen pronssikautisten ihmisten kirjoittamassa mytologiassa, he sanovat että: "Tämähän on niin selvä vertauskuva, ettekö te sitä tajua!?"
Aika onnetonta räpeltämistä...
- veli_r
Olen valmis elämään Jumalan valtakunnassa loputtomasti :)
Oletko nyt tyytyväinen? - NO TÄSSÄ!
Atte ymmärtää että taivas alkaa just siitä missä lentokone lentää, en osaa lentää, joten en kestäisi siinä smassa kohdassa koska maan vetovoima vetää puoleensa. Ajattelen tässä nyt kuin sinä, en niinkuin uskon niistä isommista asioista, jotka liittyvät siihen kun ihminen kuolee ja jatkaa siitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?
Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,834423Olit ihan
Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu243038Miksiköhän vasemmistossa on niin paljon ns. tapatyöttömiä ja muita köyhiä?
Tokihan Minja Koskela oli sitä mieltä, että ei terveenkään ihmisen ole pakko tehdä töitä, sitä neuvoa moni vassu noudatt362850Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?
"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu1162615Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue
se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod172499Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.1122248Oletko keskustellut kaivatustasi muiden
Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka352130- 132024
MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa
TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,142005Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle
Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S281707