Kukaan ei ole selittänyt käsitystä "yhteinenymmärrys"

teu

Jos jollakulla kutiaa , niin kaakaise vain ulos .

30

245

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Katselin ohjelmaa: Armonkalliolla.
      Siinä pastori selitti sanan, omatunto, taustaa. Suomenkielessä ymmärretään, että jokaisella on oma omatunto ja sillä sipuli. Kuitenkin monissa muissa kielissä se viittaa yhteiseen tietoon.

      Pastori selitti, että yhteinen tieto on ihmisen ja Jumalan välinen asia, jossa ihminen alistuu Jumalan tahtoon ja sanan ja Hemngen ohjaukseen.

      Olisiko yhteinen ymmärrys sitten sanan, Hengen ja seurakunnan yksimielisyyttä.

      Nykyinen käsite yhteinen ymmärrys on hämärä. Tulee sellainen olo, että se on jonkin klikin ajatus,, joka runnotaann läpi yhteisen ymmärryksen nimellä, johon on taivuttava.

      • teuta

        Luulen kuitenkin , että jos se noin olisi niin Huss: olisi jäänyt polttamatta.

        Tarkemmin ajatellen voi se lähennellä , kieli asua sehän on eri Lapissa kun täällä siellähän ei omavanhurskauskaan ole Omavanhurskautta .


      • teuta kirjoitti:

        Luulen kuitenkin , että jos se noin olisi niin Huss: olisi jäänyt polttamatta.

        Tarkemmin ajatellen voi se lähennellä , kieli asua sehän on eri Lapissa kun täällä siellähän ei omavanhurskauskaan ole Omavanhurskautta .

        lopussa se: Nykyinen käsite...


      • teuta
        vihne kirjoitti:

        lopussa se: Nykyinen käsite...

        Tuo loppu kaneetti nykyisestä on hyvin lähellä , sitä kuinka nykyään asiaa hoidetaan . Mutta
        oli sinulla ajatuksia aika hyviäkin .


      • teuta
        vihne kirjoitti:

        lopussa se: Nykyinen käsite...

        Saarnaajien ja kristittyin , yhteinen ymmärrys on . Tämän kuulee joskus , pienissäkin seratilaisuuksissa
        Eli mitä se itseasiassa kertoo?


      • teu
        vihne kirjoitti:

        lopussa se: Nykyinen käsite...

        Pitää olla tarkenpia selityksiä


      • tietoa
        teu kirjoitti:

        Pitää olla tarkenpia selityksiä

        Tästä on kysymys.

        Kristuksen seurakunnassa on toisin:

        Hepr. 8:10 Sillä tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra:
        Minä panen lakini heidän mieleensä,
        ja kirjoitan ne heidän sydämiinsä,
        ja niin minä olen heidän Jumalansa,
        ja he ovat minun kansani.

        Hepr. 8:11 Ja silloin ei enää kukaan opeta kansalaistaan eikä veli veljeään sanoen:
        'Tunne Herra'; ...
        ... sillä he kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut.

        Hepr. 8:12 Sillä minä annan anteeksi heidän vääryytensä enkä enää muista heidän syntejänsä."


      • teu
        tietoa kirjoitti:

        Tästä on kysymys.

        Kristuksen seurakunnassa on toisin:

        Hepr. 8:10 Sillä tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra:
        Minä panen lakini heidän mieleensä,
        ja kirjoitan ne heidän sydämiinsä,
        ja niin minä olen heidän Jumalansa,
        ja he ovat minun kansani.

        Hepr. 8:11 Ja silloin ei enää kukaan opeta kansalaistaan eikä veli veljeään sanoen:
        'Tunne Herra'; ...
        ... sillä he kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut.

        Hepr. 8:12 Sillä minä annan anteeksi heidän vääryytensä enkä enää muista heidän syntejänsä."

        Jos se oli noin jaloa kaikki sen ymmärtäisi ?


      • teu
        tietoa kirjoitti:

        Tästä on kysymys.

        Kristuksen seurakunnassa on toisin:

        Hepr. 8:10 Sillä tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra:
        Minä panen lakini heidän mieleensä,
        ja kirjoitan ne heidän sydämiinsä,
        ja niin minä olen heidän Jumalansa,
        ja he ovat minun kansani.

        Hepr. 8:11 Ja silloin ei enää kukaan opeta kansalaistaan eikä veli veljeään sanoen:
        'Tunne Herra'; ...
        ... sillä he kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut.

        Hepr. 8:12 Sillä minä annan anteeksi heidän vääryytensä enkä enää muista heidän syntejänsä."

        Mutta haluaisin vielä tarkemmasti.


      • teuta
        tietoa kirjoitti:

        Tästä on kysymys.

        Kristuksen seurakunnassa on toisin:

        Hepr. 8:10 Sillä tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra:
        Minä panen lakini heidän mieleensä,
        ja kirjoitan ne heidän sydämiinsä,
        ja niin minä olen heidän Jumalansa,
        ja he ovat minun kansani.

        Hepr. 8:11 Ja silloin ei enää kukaan opeta kansalaistaan eikä veli veljeään sanoen:
        'Tunne Herra'; ...
        ... sillä he kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut.

        Hepr. 8:12 Sillä minä annan anteeksi heidän vääryytensä enkä enää muista heidän syntejänsä."

        Tämä viesti on , saaduista paras.


      • teutatess
        tietoa kirjoitti:

        Tästä on kysymys.

        Kristuksen seurakunnassa on toisin:

        Hepr. 8:10 Sillä tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa näiden päivien jälkeen, sanoo Herra:
        Minä panen lakini heidän mieleensä,
        ja kirjoitan ne heidän sydämiinsä,
        ja niin minä olen heidän Jumalansa,
        ja he ovat minun kansani.

        Hepr. 8:11 Ja silloin ei enää kukaan opeta kansalaistaan eikä veli veljeään sanoen:
        'Tunne Herra'; ...
        ... sillä he kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut.

        Hepr. 8:12 Sillä minä annan anteeksi heidän vääryytensä enkä enää muista heidän syntejänsä."

        Nyt tämän kysymyksen : yhteinen ymmärrys , minkä sanojen väliin , tai eteen , tai taakse.


      • Jeesukseen uskova
        teutatess kirjoitti:

        Nyt tämän kysymyksen : yhteinen ymmärrys , minkä sanojen väliin , tai eteen , tai taakse.

        Heti lapin vanhimpien ja "äitiseurakunnan" jälkeen.

        Terveisiksi lapinvanhimmille:

        Matt. 23:4 He sitovat kokoon raskaita ja vaikeasti kannettavia taakkoja ja panevat ne ihmisten hartioille, mutta itse he eivät tahdo niitä sormellakaan liikuttaa.

        Matt. 23:6 ja rakastavat ensimmäistä sijaa pidoissa ja etumaisia istuimia synagoogissa,
        Matt. 23:7 ja tahtovat mielellään, että heitä tervehditään toreilla, ja että ihmiset kutsuvat heitä nimellä 'rabbi.'

        _____________________________________
        *) Matt. 23:8 Mutta te älkää antako kutsua itseänne rabbiksi, sillä yksi on teidän opettajanne, ja te olette kaikki veljiä.
        Matt. 23:10 Älkääkä antako kutsua itseänne mestareiksi, sillä yksi on teidän mestarinne, Kristus.
        Matt. 23:11 Vaan joka teistä on suurin, se olkoon teidän palvelijanne.
        _____________________________________

        *) Esikoislestadiolaisillen terveiset myös:

        *********************
        *) Matt. 23:9 Ja isäksenne älkää kutsuko ketään maan päällä, sillä yksi on teidän Isänne, hän, joka on taivaissa.
        ********************


      • teuta
        Jeesukseen uskova kirjoitti:

        Heti lapin vanhimpien ja "äitiseurakunnan" jälkeen.

        Terveisiksi lapinvanhimmille:

        Matt. 23:4 He sitovat kokoon raskaita ja vaikeasti kannettavia taakkoja ja panevat ne ihmisten hartioille, mutta itse he eivät tahdo niitä sormellakaan liikuttaa.

        Matt. 23:6 ja rakastavat ensimmäistä sijaa pidoissa ja etumaisia istuimia synagoogissa,
        Matt. 23:7 ja tahtovat mielellään, että heitä tervehditään toreilla, ja että ihmiset kutsuvat heitä nimellä 'rabbi.'

        _____________________________________
        *) Matt. 23:8 Mutta te älkää antako kutsua itseänne rabbiksi, sillä yksi on teidän opettajanne, ja te olette kaikki veljiä.
        Matt. 23:10 Älkääkä antako kutsua itseänne mestareiksi, sillä yksi on teidän mestarinne, Kristus.
        Matt. 23:11 Vaan joka teistä on suurin, se olkoon teidän palvelijanne.
        _____________________________________

        *) Esikoislestadiolaisillen terveiset myös:

        *********************
        *) Matt. 23:9 Ja isäksenne älkää kutsuko ketään maan päällä, sillä yksi on teidän Isänne, hän, joka on taivaissa.
        ********************

        pitää kotvan sulattaa .


      • Jeesukseen uskova
        teuta kirjoitti:

        pitää kotvan sulattaa .

        Nyt pitää kuitenkin muistaa se, etten puhu henkilöistä jotka tällaisessa asemassa ovat, vaan seurakunnasta joka sallii vuodesta toiseen tällaisen Raamatun vastaisen tradition jatkuvan yhteisössä.

        Kukaaan ihminen ei kestä sellaista asemaa että hänet korotetaan erehtymättömäksi, "ainoan oikeanJeesuksen seurakunnan" johtajaksi, jolla on veetto-oikeus Jumalan sanaankin nähden. Lisäksi oikeus pakottaa koko seurakunta keneltäkään lupaa kysymättä polvilleen eteensä.

        Tuo on niin kamala asema, ettei kukaan mieleltään ja tunne elämältään terve, empaattinen (toisten tunteiden kanssa myötä elämään kykenevä) henkilö voisi ottaa sellaista virkaa vastaan.

        Päivä päivältä tämä kummastuttaa minua aina vain enemmän. Kuinka tällainen voi olla mahdollista?
        Olen päätynyt siihen johtopäätökseen, että tällainen on mahdollista siksi, kun ihmiset eivät lue Jumalan sanaa Raamatusta. Silloin kun paremmasta ei tiedä, niin tyydytään kuuntelemaan kritiikittä tällaista sitovaa ja sairastuttavaa opetusta. Valitetaan ja parutaan, säälitään itseä, tuomitaan Jumalan valituita, yritetään omin konstein vanhurskautua Jumalan edessä, sovittamalla itse itsensä Jumalan kanssa, ns. "parannuksia" tekemällä.

        Jeesuksessa kaikki on valmiina jo, vain USKO Jumalan sanan lupauksiin tarvitaan, ja sinulla on kaikki. Synnit anteeksi ja rauha Jumalan kanssa. Tätä tilaa piru vihaa. Sen tähden se pyrkii koko ajan eksyttämään Jeesuksen lampaita poispäin Jeesuksesta, hälkiintymään ja janoon kuolemaan keskelle korpea ja suolamaita.
        Monet oikein suuttuvat kun heille tarjotaan pelastusta Jeesuksessa kristuksessa. Minkähän vuoksi?

        Mielestäni eräs veli muinoin kuvasi tätä tilannetta hyvin, "he rakastavat liekanaruaan". Ihmisen mieli on helppo sitoa pelottelemalla ja manipuloimalla toisen ihmisen orjuuteen. Tällainen on JUmalan sanaa vastaan, ja sen tuntee takuulla nahoissaan joka sellaiseen lankeaa.


      • teuta
        Jeesukseen uskova kirjoitti:

        Nyt pitää kuitenkin muistaa se, etten puhu henkilöistä jotka tällaisessa asemassa ovat, vaan seurakunnasta joka sallii vuodesta toiseen tällaisen Raamatun vastaisen tradition jatkuvan yhteisössä.

        Kukaaan ihminen ei kestä sellaista asemaa että hänet korotetaan erehtymättömäksi, "ainoan oikeanJeesuksen seurakunnan" johtajaksi, jolla on veetto-oikeus Jumalan sanaankin nähden. Lisäksi oikeus pakottaa koko seurakunta keneltäkään lupaa kysymättä polvilleen eteensä.

        Tuo on niin kamala asema, ettei kukaan mieleltään ja tunne elämältään terve, empaattinen (toisten tunteiden kanssa myötä elämään kykenevä) henkilö voisi ottaa sellaista virkaa vastaan.

        Päivä päivältä tämä kummastuttaa minua aina vain enemmän. Kuinka tällainen voi olla mahdollista?
        Olen päätynyt siihen johtopäätökseen, että tällainen on mahdollista siksi, kun ihmiset eivät lue Jumalan sanaa Raamatusta. Silloin kun paremmasta ei tiedä, niin tyydytään kuuntelemaan kritiikittä tällaista sitovaa ja sairastuttavaa opetusta. Valitetaan ja parutaan, säälitään itseä, tuomitaan Jumalan valituita, yritetään omin konstein vanhurskautua Jumalan edessä, sovittamalla itse itsensä Jumalan kanssa, ns. "parannuksia" tekemällä.

        Jeesuksessa kaikki on valmiina jo, vain USKO Jumalan sanan lupauksiin tarvitaan, ja sinulla on kaikki. Synnit anteeksi ja rauha Jumalan kanssa. Tätä tilaa piru vihaa. Sen tähden se pyrkii koko ajan eksyttämään Jeesuksen lampaita poispäin Jeesuksesta, hälkiintymään ja janoon kuolemaan keskelle korpea ja suolamaita.
        Monet oikein suuttuvat kun heille tarjotaan pelastusta Jeesuksessa kristuksessa. Minkähän vuoksi?

        Mielestäni eräs veli muinoin kuvasi tätä tilannetta hyvin, "he rakastavat liekanaruaan". Ihmisen mieli on helppo sitoa pelottelemalla ja manipuloimalla toisen ihmisen orjuuteen. Tällainen on JUmalan sanaa vastaan, ja sen tuntee takuulla nahoissaan joka sellaiseen lankeaa.

        Siinä se tuli viiksetkin putsataan.


    • Jeesukseen uskova

      - Ettei kukaan pääse seurakunnassa korottamaan itseään toisten yläpuolelle.
      - Eikä kukaan pääse korottamaan jotakuta, tai joitakuita toisten yläpuolelle.

      Matt. 23:8 Mutta te älkää antako kutsua itseänne rabbiksi, sillä yksi on teidän opettajanne, ja te olette kaikki veljiä.

      • teuta

        Jeesukseen uskova , on kirjoittanut aivan hyvin , kuitenkin hänkin kopioi .
        Tuossa Matt. 23:7-9 , Rabbi = " herrani ", " mestarini " oli kunnioittava puhuttelunimitys , jota käytettiin erityisesti kirjanoppineille puhuteltaessa . Myös "isä " -nimitystä käytettiin "kirjanoppineista . Tämä Jeesuksen sana ei kiellä luonnollisen (tai kasvatus) isän sanomista "isäksi".


      • Jeesukseen uskova
        teuta kirjoitti:

        Jeesukseen uskova , on kirjoittanut aivan hyvin , kuitenkin hänkin kopioi .
        Tuossa Matt. 23:7-9 , Rabbi = " herrani ", " mestarini " oli kunnioittava puhuttelunimitys , jota käytettiin erityisesti kirjanoppineille puhuteltaessa . Myös "isä " -nimitystä käytettiin "kirjanoppineista . Tämä Jeesuksen sana ei kiellä luonnollisen (tai kasvatus) isän sanomista "isäksi".

        Mietipä mitä tarkoittaa "lapin vanhin". Jos siitä pääsisit alkuun sen selvittämiseksi mistä minä kirjoitin.

        Viiden pisteen vihje: Vanhin sana tarkoittaa isää tai äitiä.

        Jos ketään ihmistä kutsutaan seurakunnassa sanalla "vanhin", niin sillä tarkoitetaan asemalyaan isän asemassaolevaa henkilöä. Tällainen on puolestaan niin JUmalan sanan vastaista kuin olla voi.

        Mitä es.lestadiolaisuudessa tarkoitetaan sanalla rabbi:

        (Lapinvanhin) tarkoittaa lestadiolaisuudessa nimenomaan rabbia, eli opettajaa. Henkilöä joka sanoo aina viimeisen sanan, vaikka usein sanookin vastoin Jumalan sanaa, hän on oikeassa Jumala on väärässä.
        Häneen on jokaisen pakko uskoa, tai menee helvettiin, esikoislestadiolaisen opetuksen mukaan. Tämän "lapin ukin" ymmärrys on se kaikkien yhteinen ymmarrys, jota olet niin kovasti toisaalla penännyt.

        Mutta kun en ymmärrä viestien sisältö niin et, sille emme voi mitään. Kopiovastausten sijasta yritä ymmärtää viestieni sisältö.


      • bobitza
        Jeesukseen uskova kirjoitti:

        Mietipä mitä tarkoittaa "lapin vanhin". Jos siitä pääsisit alkuun sen selvittämiseksi mistä minä kirjoitin.

        Viiden pisteen vihje: Vanhin sana tarkoittaa isää tai äitiä.

        Jos ketään ihmistä kutsutaan seurakunnassa sanalla "vanhin", niin sillä tarkoitetaan asemalyaan isän asemassaolevaa henkilöä. Tällainen on puolestaan niin JUmalan sanan vastaista kuin olla voi.

        Mitä es.lestadiolaisuudessa tarkoitetaan sanalla rabbi:

        (Lapinvanhin) tarkoittaa lestadiolaisuudessa nimenomaan rabbia, eli opettajaa. Henkilöä joka sanoo aina viimeisen sanan, vaikka usein sanookin vastoin Jumalan sanaa, hän on oikeassa Jumala on väärässä.
        Häneen on jokaisen pakko uskoa, tai menee helvettiin, esikoislestadiolaisen opetuksen mukaan. Tämän "lapin ukin" ymmärrys on se kaikkien yhteinen ymmarrys, jota olet niin kovasti toisaalla penännyt.

        Mutta kun en ymmärrä viestien sisältö niin et, sille emme voi mitään. Kopiovastausten sijasta yritä ymmärtää viestieni sisältö.

        periaate molemmilla,älkää saivarrelko.lämpöä vaan ja Jumalan Rauhaa


      • teuta
        Jeesukseen uskova kirjoitti:

        Mietipä mitä tarkoittaa "lapin vanhin". Jos siitä pääsisit alkuun sen selvittämiseksi mistä minä kirjoitin.

        Viiden pisteen vihje: Vanhin sana tarkoittaa isää tai äitiä.

        Jos ketään ihmistä kutsutaan seurakunnassa sanalla "vanhin", niin sillä tarkoitetaan asemalyaan isän asemassaolevaa henkilöä. Tällainen on puolestaan niin JUmalan sanan vastaista kuin olla voi.

        Mitä es.lestadiolaisuudessa tarkoitetaan sanalla rabbi:

        (Lapinvanhin) tarkoittaa lestadiolaisuudessa nimenomaan rabbia, eli opettajaa. Henkilöä joka sanoo aina viimeisen sanan, vaikka usein sanookin vastoin Jumalan sanaa, hän on oikeassa Jumala on väärässä.
        Häneen on jokaisen pakko uskoa, tai menee helvettiin, esikoislestadiolaisen opetuksen mukaan. Tämän "lapin ukin" ymmärrys on se kaikkien yhteinen ymmarrys, jota olet niin kovasti toisaalla penännyt.

        Mutta kun en ymmärrä viestien sisältö niin et, sille emme voi mitään. Kopiovastausten sijasta yritä ymmärtää viestieni sisältö.

        Ja se sana oli kopiointi . vaikka sinä kopioisit Raamattua , se on sama asia , paitsi siitä ei
        tarvitse tehdä tiliä muille ihmisille , mutta JUMALALLE, joutuu jos se ei mene pilkulleen .


      • teuta
        Jeesukseen uskova kirjoitti:

        Mietipä mitä tarkoittaa "lapin vanhin". Jos siitä pääsisit alkuun sen selvittämiseksi mistä minä kirjoitin.

        Viiden pisteen vihje: Vanhin sana tarkoittaa isää tai äitiä.

        Jos ketään ihmistä kutsutaan seurakunnassa sanalla "vanhin", niin sillä tarkoitetaan asemalyaan isän asemassaolevaa henkilöä. Tällainen on puolestaan niin JUmalan sanan vastaista kuin olla voi.

        Mitä es.lestadiolaisuudessa tarkoitetaan sanalla rabbi:

        (Lapinvanhin) tarkoittaa lestadiolaisuudessa nimenomaan rabbia, eli opettajaa. Henkilöä joka sanoo aina viimeisen sanan, vaikka usein sanookin vastoin Jumalan sanaa, hän on oikeassa Jumala on väärässä.
        Häneen on jokaisen pakko uskoa, tai menee helvettiin, esikoislestadiolaisen opetuksen mukaan. Tämän "lapin ukin" ymmärrys on se kaikkien yhteinen ymmarrys, jota olet niin kovasti toisaalla penännyt.

        Mutta kun en ymmärrä viestien sisältö niin et, sille emme voi mitään. Kopiovastausten sijasta yritä ymmärtää viestieni sisältö.

        Ja muille muut .


      • Jeesukseen uskova
        teuta kirjoitti:

        Ja se sana oli kopiointi . vaikka sinä kopioisit Raamattua , se on sama asia , paitsi siitä ei
        tarvitse tehdä tiliä muille ihmisille , mutta JUMALALLE, joutuu jos se ei mene pilkulleen .

        ... minä otan kopioita tehdäkseni selväksi mihin dokumentteihin vedoten kirjoitan niin kuin kirjoitan.

        - Rabbi ei ole minun tarkoittamassani merkityksessä juutalainen opettaja, vaan esikoislestadiolainen erehtymättömäksi luokiteltu saarnamies. TÄTÄ sinä et käsittänyt ilmeisesti.

        - Jumalan lasten isiksi korotetut henkilöt eivät ole luonnollisia lasten vanhempia vaan, vaan esikoislestadiolaisuudessa Jumalan veroisiksi korotetut henkilöt. TÄTÄKÄÄN sinä et mitä ilmeisemmin käsittänyt lainkaan.

        Kaltaistesi kanssa jankkaaminen on mielestäni täysin tyhjänpäiväistä ajan haaskausta, vieden asiaa sivuun avauksen alkuperäisestä tarkoituksesta. Tarkoittaako tämä toisten raamatunselitysten kopioiminen sitä, että sinullakin on salainen haave päästä jonkinlaiseksi rabbiksi t'll'sivulla, kuitenkin ilman asianmukaista koulutusta ja kykyä työskennellä toisten opettajana.

        Siitä ei ole mitään hyötyä, jos tutkitaan ja tiedetään mikä henkilö rabbi OLI juutalaisvaltiossa Jeesuksen aikana. Tuliko tämä asia nyt ymmärretyksi?

        Sen sijaan siitä on paljonkin hyötyä, kun ymmärrämme esikoislestadiolaisuudessa vellovan ohgelman Raamatun vastaisine isineen ja rabbeibneen. Kun TÄMÄN ymmärtää, niin silloin ei ole tradition tuomien isien ja perinnäissäädösten eksytettävissä pois KRISTUKSEN SANASTA.

        Kaikella kunnoituksella, mutta pitäisi keskittyä asiasisältöön, ei sellaisiin kopioihin jotka eivät liity puheena olevaan asiaan.


      • Jeesukseen uskova
        bobitza kirjoitti:

        periaate molemmilla,älkää saivarrelko.lämpöä vaan ja Jumalan Rauhaa

        Olipa periaate sama taikka ei, niin minä haluan vaihtaa ajatuksia henkilön kanssa jolla on kyky ymmärtää lukemansa tekstin sisältöä. On turhauttavaa kun toinen puhuu aidasta niin toinen vastailee aidan seipäistä.
        En pidä sellaiseta, ja palstan kirjoittajana minulla on oikeus ilmasta myös tämä mielipiteeni.


      • Jeesukseen uskova
        teuta kirjoitti:

        Ja muille muut .

        Minähän sen määrittelen, ymmärsitkö sinä minun viestini, etkä sinä!!

        Sinähän nyt aikamoinen junttura olet, kun et elämän perusasioitakaan halua ymmärtää.


      • alvaritar
        Jeesukseen uskova kirjoitti:

        Minähän sen määrittelen, ymmärsitkö sinä minun viestini, etkä sinä!!

        Sinähän nyt aikamoinen junttura olet, kun et elämän perusasioitakaan halua ymmärtää.

        Monilla tuntuu olevan sama vika.No ,sehän taitaakin olla tän palstan pointti,ei kovin rakentavaa.Asiat toki ja mielipiteet ovat omat mut toi henkilökohtaisuus tekee pahaa.lämmöllä peppi


      • Jeesukseen uskova
        alvaritar kirjoitti:

        Monilla tuntuu olevan sama vika.No ,sehän taitaakin olla tän palstan pointti,ei kovin rakentavaa.Asiat toki ja mielipiteet ovat omat mut toi henkilökohtaisuus tekee pahaa.lämmöllä peppi

        Ellen pidä jonkun tavasta vastailla viesteihini, minulla on oikeus ilmaista se, ja sen myös teen.
        Samat oikeudet on kaikilla muillakin minun viestieni suhteen.
        Moralisoimalla keskusteluja ei voida muuttaa mitään, vain vahvistaa tekopyhyyttä ja ulkokultaisuutta.

        Palsta ei ole rakentava, jos huomio käännetään vuoden 2009 esikoislestadiolaisen johdon vääristä toimintatavoista Jeesuksen ajan rabbeihin. Tämä on totuus.

        Minulla ei ole mitään henkilöitä vastaan, jokaisella on oikeus sanoa mielipiteensä, mutta pitää myös vastata niistä. Olen kurkkuani myöten täynnä kaksinaamaisuudesta, siitä ettei asioista saisi puhua niiden oikeilla nimillä. Jos tosiasiat pyritään koko ajan vaientamaan"rakasta kärsi ja unhoita" viestellä, niin se ei edistä totuuden ilmituloa ja sen voimaan saattamista. Rakkaus ilman totuutta ei ole rakkautta, tämä on tärkeätä muistaa.

        Me ihmisinä emme voi yksin, emmekä sakillakaan muuttaa esimerkiksi esikoislestadiolaista liikettä, Jumala yksin tietää miten johtaa meitä, mutta rukoukset Jumalan puoleen Jeesuksen nimessä ja keskustelu asioiden oikeilla nimillä, edistää liikkeen opillista tervehtymistä, näin uskon.


      • teuta
        Jeesukseen uskova kirjoitti:

        Ellen pidä jonkun tavasta vastailla viesteihini, minulla on oikeus ilmaista se, ja sen myös teen.
        Samat oikeudet on kaikilla muillakin minun viestieni suhteen.
        Moralisoimalla keskusteluja ei voida muuttaa mitään, vain vahvistaa tekopyhyyttä ja ulkokultaisuutta.

        Palsta ei ole rakentava, jos huomio käännetään vuoden 2009 esikoislestadiolaisen johdon vääristä toimintatavoista Jeesuksen ajan rabbeihin. Tämä on totuus.

        Minulla ei ole mitään henkilöitä vastaan, jokaisella on oikeus sanoa mielipiteensä, mutta pitää myös vastata niistä. Olen kurkkuani myöten täynnä kaksinaamaisuudesta, siitä ettei asioista saisi puhua niiden oikeilla nimillä. Jos tosiasiat pyritään koko ajan vaientamaan"rakasta kärsi ja unhoita" viestellä, niin se ei edistä totuuden ilmituloa ja sen voimaan saattamista. Rakkaus ilman totuutta ei ole rakkautta, tämä on tärkeätä muistaa.

        Me ihmisinä emme voi yksin, emmekä sakillakaan muuttaa esimerkiksi esikoislestadiolaista liikettä, Jumala yksin tietää miten johtaa meitä, mutta rukoukset Jumalan puoleen Jeesuksen nimessä ja keskustelu asioiden oikeilla nimillä, edistää liikkeen opillista tervehtymistä, näin uskon.

        Ei pidä alkuunsakaan paikkansa , sinä sanot että sinulla on oikeus ilmaista se , mutta jos joku vastaa viesteihisi
        kuin sinä alkaa sen päivänen sättiminen .
        Ei rakkaudesta tietoakaan , ja ei kärsimyksestä , paitsi itseäsi kohtaan . Jos sinulla ei ole mitään henkilöä vastaan, miksi sitten kirjoitat noin , silloin annetaan vaan olla .


      • teuta
        Jeesukseen uskova kirjoitti:

        ... minä otan kopioita tehdäkseni selväksi mihin dokumentteihin vedoten kirjoitan niin kuin kirjoitan.

        - Rabbi ei ole minun tarkoittamassani merkityksessä juutalainen opettaja, vaan esikoislestadiolainen erehtymättömäksi luokiteltu saarnamies. TÄTÄ sinä et käsittänyt ilmeisesti.

        - Jumalan lasten isiksi korotetut henkilöt eivät ole luonnollisia lasten vanhempia vaan, vaan esikoislestadiolaisuudessa Jumalan veroisiksi korotetut henkilöt. TÄTÄKÄÄN sinä et mitä ilmeisemmin käsittänyt lainkaan.

        Kaltaistesi kanssa jankkaaminen on mielestäni täysin tyhjänpäiväistä ajan haaskausta, vieden asiaa sivuun avauksen alkuperäisestä tarkoituksesta. Tarkoittaako tämä toisten raamatunselitysten kopioiminen sitä, että sinullakin on salainen haave päästä jonkinlaiseksi rabbiksi t'll'sivulla, kuitenkin ilman asianmukaista koulutusta ja kykyä työskennellä toisten opettajana.

        Siitä ei ole mitään hyötyä, jos tutkitaan ja tiedetään mikä henkilö rabbi OLI juutalaisvaltiossa Jeesuksen aikana. Tuliko tämä asia nyt ymmärretyksi?

        Sen sijaan siitä on paljonkin hyötyä, kun ymmärrämme esikoislestadiolaisuudessa vellovan ohgelman Raamatun vastaisine isineen ja rabbeibneen. Kun TÄMÄN ymmärtää, niin silloin ei ole tradition tuomien isien ja perinnäissäädösten eksytettävissä pois KRISTUKSEN SANASTA.

        Kaikella kunnoituksella, mutta pitäisi keskittyä asiasisältöön, ei sellaisiin kopioihin jotka eivät liity puheena olevaan asiaan.

        tämä ei ole sinun aloitus , ja tässä aloituksessa lakasija olen mä .


    • Diana-ad-rem

      koittaa vasta silloin, kun kaikki uskovat yhden Jumalan nimeen.

      Vasta silloin vihan aikakaudet päättyvät, se on sama kuin maailmanajan, vihan ajan loppu. Maailman loppu ja lepoon Jumalassa asettuminen.

      Kaikki pelot poistuvat ja ihminen ymmärtää, että tulipa mitä tuli, se on Jumalan kädessä.

      • teuta

        vaikka joskus toista tuntuukin .


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      161
      2794
    2. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      88
      2000
    3. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      13
      1907
    4. Mikä tekee kaivatustasi

      haluttavan?
      Ikävä
      105
      1647
    5. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      97
      1617
    6. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      9
      1454
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      68
      1266
    8. Naisten pitäisi lähestyä miehiä enemmän.

      Milloin viimeksi lähestyit miestä ja pyysit kahville tai treffeille?
      Sinkut
      114
      1153
    9. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      12
      1114
    10. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      45
      1064
    Aihe