Eli tuossa pikakäynnistyksessä kun on tuo näppärä painike nimeltään näytä työpöytä. Se on hävinnyt. Viittiskö joku viisas kertoa miten saan sen takaisin. Tai ainakin katsoa omasta sen osoitteen mihin tuo kuvake viittaa....
Tuntuu olevan meikäläiselle ylivoimainen tehtävä.
"Näytä työpöytä pikakuvake"
16
20225
Vastaukset
- Minä taas...
Sain koodattua tuon takaisin. Jos jollain sama ongelma niin tässä ratkaisu.
- Avaa Muistio (Käynnistä | Ohjelmat | Apuohjelmat | Muistio)
- Kirjoita seuraava teskti muistioon:
[Shell]
Command=2
IconFile=explorer.exe,3
[Taskbar]
Command=ToggleDesktop
- ja tallenna työpöydälle nimellä "Näytä työpöytä.scf" (Ilman lainausmerkkejä)
- Kuvake tallentui työpödälle nimellä "Näytä työpöytä"
- Raahaa kuvake Pikakäynnistykseen.
Tätä juttua kannattaa muutenkin kokeilla. Aika hassu. Ja ihan itse vielä löysin tuonkin...- pip
Saman asian ajaa WIN(-nappula) D tai WIN M.
- pip
- Edelleen minä...
pip kirjoitti:
Se ei ole sama asia!
- Erkki
pip kirjoitti:
Win M tosiaan vie työpöydälle eli se vie kaikki avatut ohjelmat tehtäväpalkkiin. Tosi kätevä kun pitää päästä työpöydälle ja on paljon ohjelmia auki, en ollut tullut ajatelleekskaan.
Saman tien kävin netistä katsomassa, niin löytyi tällainen sivu jolla on muitakin windowsin näppäintoimintoja:
http://appro.mit.jyu.fi/doc/tyovaline/windows/index6.html - cäpy
Edelleen minä... kirjoitti:
Se ei ole sama asia!
..esimerkiksi tässä mun käyttämässä läppärissä ei ole moista Microsoftin "omaa" nappulaa.
Ja tuo pikakuvake oli multakin hävinnyt, joten kiitos ohjeista! - Jiihaa2
Erkki kirjoitti:
Win M tosiaan vie työpöydälle eli se vie kaikki avatut ohjelmat tehtäväpalkkiin. Tosi kätevä kun pitää päästä työpöydälle ja on paljon ohjelmia auki, en ollut tullut ajatelleekskaan.
Saman tien kävin netistä katsomassa, niin löytyi tällainen sivu jolla on muitakin windowsin näppäintoimintoja:
http://appro.mit.jyu.fi/doc/tyovaline/windows/index6.htmlHyvä tietä, mutta edelleen entäs se "show desktop" kuvake???
- toimii
Jiihaa2 kirjoitti:
Hyvä tietä, mutta edelleen entäs se "show desktop" kuvake???
Pyydä kaveriasi lähettämään tuon ko. kuvakke jollain konstilla. Toimii hyvin.
- niinhei
pip kirjoitti:
tossa tarvii käyttää näppäimiä... ähh.. vaikeempaa. olen hiiri ihmisiä
- Toinenkin tohelo
Kiitos tuhannesti vinkistä, toimii
- visak
Avaa notepad ja kopioi siihen seuraava teksti:
[Shell]
Command=2
IconFile=explorer.exe,3
[Taskbar]
Command=ToggleDesktop
tallenna se työpöydälle nimellä
"Näytä työpöytä.scf"
ja siirrä oikealla hiirennapilla se pikanäppäimien kohdalle ja valitse "siirrä tähän"
Toimii ainakin XP:ssä- Miksi jättää komentojonoa t...
Kiitos neuvoista! Itse en näe mitään syytä, miksi komentojonotiedosto pitäisi olla työpöydällä. Eikös sen voi tallentaa mihin tahansa ja laittaa pikakuvakkeen vain osoittamaan siihen komentojonotiedostoon?
Olin jotenkin onnistunut hukkaamaan tuon komentojonotiedoston työpöydältä siivouspuuskassa ja nyt tallensin sen sitten c-asemalle turvaan.
Menin alkuperäiseen pikakuvakkeeseen ja laitoin sen osoittamaan komentojonotiedostoon etsimällä sen selaamalla pikakuvakkeen ominaisuuksista. (Eli pikakuvakkeen ominaisuudet->etsi kohde->työpöytä.scf) Myös alkuperäinen pikakuvake palautui. - Spaadero
Miksi jättää komentojonoa t... kirjoitti:
Kiitos neuvoista! Itse en näe mitään syytä, miksi komentojonotiedosto pitäisi olla työpöydällä. Eikös sen voi tallentaa mihin tahansa ja laittaa pikakuvakkeen vain osoittamaan siihen komentojonotiedostoon?
Olin jotenkin onnistunut hukkaamaan tuon komentojonotiedoston työpöydältä siivouspuuskassa ja nyt tallensin sen sitten c-asemalle turvaan.
Menin alkuperäiseen pikakuvakkeeseen ja laitoin sen osoittamaan komentojonotiedostoon etsimällä sen selaamalla pikakuvakkeen ominaisuuksista. (Eli pikakuvakkeen ominaisuudet->etsi kohde->työpöytä.scf) Myös alkuperäinen pikakuvake palautui.Mihi kansioon sen sit tallentaa???
- tänks
Kiitos, toimii
- höh...
Olen käyttänyt tietokoneita yli 20 vuotta enkä ole koskaan tarvinnut tuota näppylää.
Missä tilanteessa olette tarvinneet?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1135223
- 675034
- 904094
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753600Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603178- 432781
- 152287
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️521904- 381750
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.371618