AKAATTIKOTILOIATA, APUA!!!!

~*Tiger_92*~

Eli ostan EHKÄ tänään 2 akaattikotiloo. Mitä yks akaattikotilo maksaa zoojattaressa?? Entä mitä maksaa 1 seepiasuomu?? Entä muovinen ISO terraario, entä lasinen, kunpi kannattaa ostaa?? Mitä turve maksaa?? Voiko terraarioon laittaa luonnosta poimittuja kiviä & kantoja?? Onko terraarion pohjalla PAKKO olla turvetta, vai käykö multa??

30

1371

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Alina

Jos et tiedä akaattikotiloiden hoitamisesta alkeitakaan, niin lykkääpä ostoa nyt vaikka viikolla. Kyllä niitä siellä vielä silloinkin on. Eläintä ei hankita pelkän hinnan mukaan, vaikka onkin hyvä tietää hinnastoa etukäteen. Eläintä ei missään nimessä lähdetä ostamaan kiireellä, että me menemme sinne siihen ja siihen aikaan ja pakko ostaa se silloin, vaikka en siitä mitään tiedä.
      Mutta jos nyt Tästä mitään apua on, niin menehän Tänne:
      http://www.herpetomania.fi/marikan_herppisivut/akaattikotilo.html

Tai www.herppi.net, siellä sinua osataan neuvoa =)

• ~*Tiger_92*~

...SANONUT ETTÄ EN TIEDÄ NIISTÄ MITÄÄN!! Kyselin VAIN ja AINOASTAAN hintoja!!!! Ja tuolla sivulla olen käynyt jo varmaan 100 kertaa.. >=/ Ja tietoa olen etsinyt netistä jonkin aikaa, siis kyse oli VAIN hinnoista!!!! OPETTELE LUKEMAAN TAI OSTA LASIT!!!!

• lala
        ~*Tiger_92*~ kirjoitti:

...SANONUT ETTÄ EN TIEDÄ NIISTÄ MITÄÄN!! Kyselin VAIN ja AINOASTAAN hintoja!!!! Ja tuolla sivulla olen käynyt jo varmaan 100 kertaa.. >=/ Ja tietoa olen etsinyt netistä jonkin aikaa, siis kyse oli VAIN hinnoista!!!! OPETTELE LUKEMAAN TAI OSTA LASIT!!!!

Ei ole syytä hermostua, kirjoituksesi antoi vaan ymmärtää, ettet ihan tiedä kaikkea. Jos kuvittelet että ihmiset hyvää hyvyyttään kauankin viitsivät sinulle vastailla ja hakea linkkejä, niin opettele käyttäytymään. Vaikka oletkin vielä pieni, on sinun silti syytä ymmärtää, ettet jokaisen epämiellyttävän vastauksen jälkeen ala mesoomaan, se on äärimmäisen lapsellista.
        En voinut tietää että olet jo käynyt noilla sivuilla, mutta hyvä jos olet. Hintatiedot ovat yleensä aika kauppakohtaisia, joten ainakaan minä en osaa neuvoa että mitä nuo tuolla kaupassa maksavat. Sen verran voin sanoa, ettei turvetta (tai multaa) yleensä eläinkaupoissa yydä, vaan puutarhaliikkeissä yms. Ostat sitten kumpaa tahansa, niin varmista että se on takuulla lannoittamatonta.
        Ja takaisin sinulle
        OPETTELE KÄYTTÄYTYMÄÄN TAI MENE TAKAISIN LASTENTARHAAN! Onko tuo sinusta mukavaa? Haluaisitko että sinulle vastataan noin jos haluat vain auttaa? Mieti sitä. >:(

• Tiinu
        lala kirjoitti:

Ei ole syytä hermostua, kirjoituksesi antoi vaan ymmärtää, ettet ihan tiedä kaikkea. Jos kuvittelet että ihmiset hyvää hyvyyttään kauankin viitsivät sinulle vastailla ja hakea linkkejä, niin opettele käyttäytymään. Vaikka oletkin vielä pieni, on sinun silti syytä ymmärtää, ettet jokaisen epämiellyttävän vastauksen jälkeen ala mesoomaan, se on äärimmäisen lapsellista.
        En voinut tietää että olet jo käynyt noilla sivuilla, mutta hyvä jos olet. Hintatiedot ovat yleensä aika kauppakohtaisia, joten ainakaan minä en osaa neuvoa että mitä nuo tuolla kaupassa maksavat. Sen verran voin sanoa, ettei turvetta (tai multaa) yleensä eläinkaupoissa yydä, vaan puutarhaliikkeissä yms. Ostat sitten kumpaa tahansa, niin varmista että se on takuulla lannoittamatonta.
        Ja takaisin sinulle
        OPETTELE KÄYTTÄYTYMÄÄN TAI MENE TAKAISIN LASTENTARHAAN! Onko tuo sinusta mukavaa? Haluaisitko että sinulle vastataan noin jos haluat vain auttaa? Mieti sitä. >:(

kanssasi samaa mieltä. En viitsi nyt vastata uudestaan samoihin asioihin. Käypäs Tiger siis katsomassa mitä aikasemmin olen kirjoittanut akaattikotiloista. Multaa ei saa laittaa, sen pitää aina olla turvetta.

• ~*Tiger_92*~
        Tiinu kirjoitti:

kanssasi samaa mieltä. En viitsi nyt vastata uudestaan samoihin asioihin. Käypäs Tiger siis katsomassa mitä aikasemmin olen kirjoittanut akaattikotiloista. Multaa ei saa laittaa, sen pitää aina olla turvetta.

En mää millään pahalla, mut harmittaa vaan, kun täällä on NIIN paljon semmosia tyyppejä, jotka kirjottavat tyyliin: Ei sun mitään lemmikkiä kannata ottaa ku et tiedä niistä mitään!- EI tunnu KOVIN kivalta!!! Ihan teidän helpotuksesksi EN OSTANU VIELÄ NIITÄ AKAATTIKOTILOITA!!! Ei meinaan ollu eläinkaupassa...tulee vappuna...joten nyt voitte taas rauhoittua kun niiden akaattikotiloiden henki pelastue-ne ei joutuneet pahan TIIGERIN KÄSIIN!!! =b, joten taidanpas MENNÄ opiskelemaan KUN en NÄKÖJÄÄN tiedä MISTÄÄN MITÄÄN (tai niinhän te sanoitte..=(.)

• Tiinu
        ~*Tiger_92*~ kirjoitti:

En mää millään pahalla, mut harmittaa vaan, kun täällä on NIIN paljon semmosia tyyppejä, jotka kirjottavat tyyliin: Ei sun mitään lemmikkiä kannata ottaa ku et tiedä niistä mitään!- EI tunnu KOVIN kivalta!!! Ihan teidän helpotuksesksi EN OSTANU VIELÄ NIITÄ AKAATTIKOTILOITA!!! Ei meinaan ollu eläinkaupassa...tulee vappuna...joten nyt voitte taas rauhoittua kun niiden akaattikotiloiden henki pelastue-ne ei joutuneet pahan TIIGERIN KÄSIIN!!! =b, joten taidanpas MENNÄ opiskelemaan KUN en NÄKÖJÄÄN tiedä MISTÄÄN MITÄÄN (tai niinhän te sanoitte..=(.)

riidellä, mutta en ole eikä kukaan muukaan sanonut, ettei sun kannata ottaa lemmikkiä. Kyllä kannattaa, mutta on hyvä ottaa asioista selvää ennen lemmikin ostoa. On aika kiva neuvoa, jos neuvottava suuttuu...

• ~*Tiger_92*~

..ei riidellä enää!! Oon tyhmä ku suutun niin helposti, mut on nyt vaan ollu aika raskasta, ku on ollu niin paljo kokeita (matikasta, enkusta, hissasta ja uskonnosta), et on päässä pyöriny vaan niin ETTÄ HURISEE...:) Joten, anteeksi jos oon loukannu jotakuta, taidanpa oikeasti ottaa itseäni niskasta ja käväistä googlessa.. :) Nyt tein sellaisen päätöksen muuten, että en ostakkaan niitä akaattikotiloita eläuinkaupasta, vaan ostan ne äitini työkaverilta (hänelle on tulossa poikasia)...=) Ja muutenkin, eläinkaupassa väitivät, että akaattikotilo on HIRVEÄN limainen ja inhottava, ja että terraario pitäisi siivota joka päivä...taisivat VÄHÄN valehdella... :) No eipä kannata aina eläinkauppiaita uskoa...=)

• heikkohermoinen

Hyi, hyi hyi!! En voi ymmärtää, miten joku voi haluta kotilon lemmikiksi. tai no voin ymmärtää, että haluaa lemmikin, mutten voi käsittää niiden viehätystä. vihaan hyönteisä, ötököitä ja kaloja. vaikka meillä on akvaario, silti minua ällöttää esim: niiden kalojen vetäminen haavilla toiseen altaaseen. Ja olen pari kertaa pyörtynytkin kun minun piti koskea kalaan...

• ~*Tiger_92*~

...se sulle kuuluu mistä eläimistä joku pitää??!! Jos et pidä jostain, ni onkose pakko sanoo ääneen?? Et selvästikkän ole KUNNOLLA eläinrakas!! >=/

• Hermoheikko
        ~*Tiger_92*~ kirjoitti:

...se sulle kuuluu mistä eläimistä joku pitää??!! Jos et pidä jostain, ni onkose pakko sanoo ääneen?? Et selvästikkän ole KUNNOLLA eläinrakas!! >=/

Voi kuule. Onko eläinrakkaus mielestäsi sitä, että rakastaa kaikkia eläimiä. koska silloin SINä et ole elläinrakas, koska ihmiset ovat myös eläimiä ja sinä valitat siitä miten ikäviä ihmiset ovat. ja sanoin mielipiteeni mikä on mikä on eikä kukaan sitä muuta. En väitä rakastavani ( niin paljon, että ottaisin lemmikiksi ) jotain kotiloa niin paljon. Mutta pidän muista elämistä.

• Hermoheikko
        Hermoheikko kirjoitti:

Voi kuule. Onko eläinrakkaus mielestäsi sitä, että rakastaa kaikkia eläimiä. koska silloin SINä et ole elläinrakas, koska ihmiset ovat myös eläimiä ja sinä valitat siitä miten ikäviä ihmiset ovat. ja sanoin mielipiteeni mikä on mikä on eikä kukaan sitä muuta. En väitä rakastavani ( niin paljon, että ottaisin lemmikiksi ) jotain kotiloa niin paljon. Mutta pidän muista elämistä.

ja lisäys vielä. eläimistä välittäminen on eri asia kuin rakastaminen. Välitän itse kaikista eläimistä, mutta en rakasta niitä kaikkia. Tunnen siis sympatiaa, mutten niitä sen enemopää rakasta.

• ~eläinfani~

Kotilot antavat usein käsityksen, että ne ovat ällöjä ja limaisia. Todellisuudessa ne ovat upeita eläimiä (ainakin minun mielestäni.) Haluaisin itsekkin kotilon.

• ~*Tiger_92*~

...Mää en jaksa enää TAPELLA!!!! Lopetetaan tapppeleminen!!! :)

• Hermoheikko

sinä täälä tappelet. Et ole tainnut huomata.... Kun olet väärässä ja huomaat sen niin alat heti valittamaan. Minä kerroin ainoastaan mielipieetni ja sinä raivoat. Kuten juuri tuossa edellisessä viestissä. Et ole muuten vieläkään vastannut minulle, mitä sinä siitä akaattikotilosta hyödyt. Mitä iiloa siitä on? en pitäsi kotiloita mitenkään kauniina, enkä mitenkään muutenkaan mielenkiintoisina ( kuten esim: sirkat ovat, ne kun liikuavt jonkun verran.... ). Otat vain ne pois alkuperäsiestä ympäritöstä, kun vain haluat lemmikin.
        Siteraan nyt tässä hieman ystävääni: " en ymmärä niitä ihmisiä, joilla on akvaario [viitasi myös minuun] taui jokin kotilo kun ei niistä ole mitään iloa paistsi ehkä akvaariosta. En pystyisi itse rakastaman mitään kotiloa, kun ei sen kanssa voi edes tehdä mitään. Minusta sellaiset ihmiset ovat itserakkaita, jotka vain hankkivat eläimen koristeeksi eivätkä pysty rakastamaan sitä. Itse en pystyisi rakstamaan sellaista"
        Pytytkö sionä rakastamaan kotiloa? raivoa vaan, niin ne esimurrosikäiset lapset yleensäkkin tekevät. taisin minä itsekkin silloin olla hankala.

• tyttö 84
        Hermoheikko kirjoitti:

sinä täälä tappelet. Et ole tainnut huomata.... Kun olet väärässä ja huomaat sen niin alat heti valittamaan. Minä kerroin ainoastaan mielipieetni ja sinä raivoat. Kuten juuri tuossa edellisessä viestissä. Et ole muuten vieläkään vastannut minulle, mitä sinä siitä akaattikotilosta hyödyt. Mitä iiloa siitä on? en pitäsi kotiloita mitenkään kauniina, enkä mitenkään muutenkaan mielenkiintoisina ( kuten esim: sirkat ovat, ne kun liikuavt jonkun verran.... ). Otat vain ne pois alkuperäsiestä ympäritöstä, kun vain haluat lemmikin.
        Siteraan nyt tässä hieman ystävääni: " en ymmärä niitä ihmisiä, joilla on akvaario [viitasi myös minuun] taui jokin kotilo kun ei niistä ole mitään iloa paistsi ehkä akvaariosta. En pystyisi itse rakastaman mitään kotiloa, kun ei sen kanssa voi edes tehdä mitään. Minusta sellaiset ihmiset ovat itserakkaita, jotka vain hankkivat eläimen koristeeksi eivätkä pysty rakastamaan sitä. Itse en pystyisi rakstamaan sellaista"
        Pytytkö sionä rakastamaan kotiloa? raivoa vaan, niin ne esimurrosikäiset lapset yleensäkkin tekevät. taisin minä itsekkin silloin olla hankala.

Itse pidän myös eläimistä, joiden elämää voi vain seurata. Akaattikotilot ja kavat yms. ovat juuri tällaisia. Ihminen on se sivustakatselija ja se viehättää minua. On mulla myös ihan "tavallisiakin" lemmikeitä, joiden kanssa voi leikkiä ja niitä voi paijata. Silti akvaarion elämä viehättää.

Eri ihmisillä on eri intressit hankkia eläin. Jotkut haluavat paijattavan, jotkut sellaisen, minkä elämää seurata sivusta. En sanois, että akaattikotiloiden ulkonäkö erityisemmin mua viehättäis, mutta eihän se eläimen pelkkä ulkonäkö ole kriteeri, millä "lemmikkiä" haetaan?

Pienenä mulla oli kaikenlaisia ötököitä kastemadoista etanoihin, koska kaipasin lemmikkiä, mutta perheen allergian takia en saanut "kunnon" eläintä. Etanoista yms. sain sen lemmikin kokoisen reiän elämässäni täytettyä. =)

• hauska koirankakkapussi
        Hermoheikko kirjoitti:

Eihän lemmikkiin tarvitse välttämättä edes koskea. Minulla on eläimiä joille koitan parhaani mukaan järjestää luonnolliset elinolot, niiden seuraaminen on jo tarpeeksi viehättävää.
        Ei kaikkeen tarvitse aina koskea, eikä kaiken tarvitse aina olla ulkonäöltään viehättävää.

• Hermoheikko
        hauska koirankakkapussi kirjoitti:

Eihän lemmikkiin tarvitse välttämättä edes koskea. Minulla on eläimiä joille koitan parhaani mukaan järjestää luonnolliset elinolot, niiden seuraaminen on jo tarpeeksi viehättävää.
        Ei kaikkeen tarvitse aina koskea, eikä kaiken tarvitse aina olla ulkonäöltään viehättävää.

juu, voi olla noin, mutta mietin vain, että osaattteko te rakastaa niitää kotiloita. Minusta on todella inhottavaa ottaa eläin vain koska haluaa jonkun eläimen. Eikä miusta ole myöskään kivaa ottaa eläin pois luonnollisesta elinympäristöstä vain siksi että saa tarkkailla sitä. No joo joskus sillä voi olla paremmatkin olot, mutta en siltikään pidä ajatuksesta. Tai sittten koristeeksi, kuten esim: akvaario. Itselläni on akvaario, mutta se on ollut mulla jo niin kauan, että välitän jo kovasti kaliostani. Itkin aika paljon, kun lehtikalani kuoli... ja on enää ( n:10 vuoden jälkeen ) ajattele akvaariotani koristeena vaan minun lemmikkieni kotina.

Voisiko tiger ystävällisesti vastata minun kysymykseeni?

• Tiinu
        Hermoheikko kirjoitti:

juu, voi olla noin, mutta mietin vain, että osaattteko te rakastaa niitää kotiloita. Minusta on todella inhottavaa ottaa eläin vain koska haluaa jonkun eläimen. Eikä miusta ole myöskään kivaa ottaa eläin pois luonnollisesta elinympäristöstä vain siksi että saa tarkkailla sitä. No joo joskus sillä voi olla paremmatkin olot, mutta en siltikään pidä ajatuksesta. Tai sittten koristeeksi, kuten esim: akvaario. Itselläni on akvaario, mutta se on ollut mulla jo niin kauan, että välitän jo kovasti kaliostani. Itkin aika paljon, kun lehtikalani kuoli... ja on enää ( n:10 vuoden jälkeen ) ajattele akvaariotani koristeena vaan minun lemmikkieni kotina.

Voisiko tiger ystävällisesti vastata minun kysymykseeni?

Siis tarkoititko, että lemmikkiakaattikotilot eläisivät Suomen luonnossa ja sieltä Tiger niitä nappailisi lemmikiksi? Väärin! Akattikotiloita (eli jättiläismaakotiloita) elää luonnossa sademetsissä, eikä todellakaan täällä Suomen puroissa. Jos et tiennyt, on laitonta ottaa luonnosta eläimiä kotiinsa.

Ja tämä lemmikin rakastaminen. Rakastavathan naisetkin rumempaa sukupuolta niin miksei kaunista akaattikotiloa? Ne todella ovat kauniita vaikka niillä ei ole raidallista turkkia ja nättejä nappisilmiä. Kerroithan sinäkin rakastavasi kalojasi niin miksei sitten akaattikotiloa. Sehän on selvä, että sellaista eläintä, jonka kanssa on puuhaillut paljon koko sen elämän ajan, rakastaa enemmän kuin toista.

Akaattikotiloihmisiin kuulumattomat eivät tajua niiden viehätystä. Samoin kuin äitini ei ymmärrä miten eräs kasvattaja-ystäväni (ei akaattikotilokasvattaja!) jaksaa ja viitsii elää yli neljänkymmenen eläimen kanssa. Toista ei voi ymmärtää jos ei itse kuulu siihen yhteisöön. Kuten me emme ymmärrä budhalaisia ja he meitä.

• Penikka
        Tiinu kirjoitti:

Siis tarkoititko, että lemmikkiakaattikotilot eläisivät Suomen luonnossa ja sieltä Tiger niitä nappailisi lemmikiksi? Väärin! Akattikotiloita (eli jättiläismaakotiloita) elää luonnossa sademetsissä, eikä todellakaan täällä Suomen puroissa. Jos et tiennyt, on laitonta ottaa luonnosta eläimiä kotiinsa.

Ja tämä lemmikin rakastaminen. Rakastavathan naisetkin rumempaa sukupuolta niin miksei kaunista akaattikotiloa? Ne todella ovat kauniita vaikka niillä ei ole raidallista turkkia ja nättejä nappisilmiä. Kerroithan sinäkin rakastavasi kalojasi niin miksei sitten akaattikotiloa. Sehän on selvä, että sellaista eläintä, jonka kanssa on puuhaillut paljon koko sen elämän ajan, rakastaa enemmän kuin toista.

Akaattikotiloihmisiin kuulumattomat eivät tajua niiden viehätystä. Samoin kuin äitini ei ymmärrä miten eräs kasvattaja-ystäväni (ei akaattikotilokasvattaja!) jaksaa ja viitsii elää yli neljänkymmenen eläimen kanssa. Toista ei voi ymmärtää jos ei itse kuulu siihen yhteisöön. Kuten me emme ymmärrä budhalaisia ja he meitä.

Älä puhu että buddhalaiset ei ymmärtäis kristittyjä, kohta se sissi tulee tänne...

• Tiinu
        Penikka kirjoitti:

Älä puhu että buddhalaiset ei ymmärtäis kristittyjä, kohta se sissi tulee tänne...

varmaan ihmettelisivät jos tulisivat esim. vauvan kastotilaisuuteen. Tyypit kummastelis, miks noi uittaa vauvan päätä vedessä. En kyllä ymmärrä minäkään (en kuulu nimittäin kirkkoon). Vai ymmärrätkö sinä heidän riittejään?!

• Nepa
        Tiinu kirjoitti:

varmaan ihmettelisivät jos tulisivat esim. vauvan kastotilaisuuteen. Tyypit kummastelis, miks noi uittaa vauvan päätä vedessä. En kyllä ymmärrä minäkään (en kuulu nimittäin kirkkoon). Vai ymmärrätkö sinä heidän riittejään?!

Ei, ei nyt ole hiljaa.... Hiljaa, hiljaa. Emme halua sitä yhtä buddhalaista tänne ( joka kirjoitti mm. koko raamatun luomiskertomuksen lemmikkipalstalle...)

• Hermoheikko
        Tiinu kirjoitti:

Niin tiedän ihan hyvin että akaattikotilot elävät jossain ( jossain ) mutta haluan yhäkin tigerilta sen vastauksen, että osaisiko hän rakastaa kotiloitaan. Jotkut varmasti pystyvät siihen, mutten minä

• Penikka
        Tiinu kirjoitti:

Mutta ei saa loukata toista uskonasioissa. Mm.minun päätäni on uitettu siinä vedessä ja luulisin että sinunkin? Vai onko? En mäkään enää kuulu kirkkoon. Mun mielestä kaste on kaunis rituaali, vaikkei jokainen sen merkitystä ymmärräkään.

• Alina
        Hermoheikko kirjoitti:

Niin tiedän ihan hyvin että akaattikotilot elävät jossain ( jossain ) mutta haluan yhäkin tigerilta sen vastauksen, että osaisiko hän rakastaa kotiloitaan. Jotkut varmasti pystyvät siihen, mutten minä

Jätä Tiger jo rauhaan tuon absurdin kysymyksesi kanssa. Koitahan nyt hiukan...Ihan sama kuin kysyisi, että "aiot ottaa kissanpennun. Pystykö rakastamaan sitä?" Hiukan maailmaa avarammaksi oman navan ympäriltä, niin ihmisten, luonnon ja maailman monimuotoisuus ja juuri sen viehättävyys aukenee myös sinulle. Ei minustakaan akaatti mikään maailman mielenkiintoisin otus ole, mutta hieno eläin silti. Ja eläin siinä kuin muutkin. ;)

• Hermoheikko
        Alina kirjoitti:

Jätä Tiger jo rauhaan tuon absurdin kysymyksesi kanssa. Koitahan nyt hiukan...Ihan sama kuin kysyisi, että "aiot ottaa kissanpennun. Pystykö rakastamaan sitä?" Hiukan maailmaa avarammaksi oman navan ympäriltä, niin ihmisten, luonnon ja maailman monimuotoisuus ja juuri sen viehättävyys aukenee myös sinulle. Ei minustakaan akaatti mikään maailman mielenkiintoisin otus ole, mutta hieno eläin silti. Ja eläin siinä kuin muutkin. ;)

Jom, ymmärrän kyllä jos minua käsketään olla hiljaa, mutten voi olla. Tiger todella raivostuttaa minua ja haluan saada häneltä vastuksen.

• ~*Tikru_92*~
        Hermoheikko kirjoitti:

Jom, ymmärrän kyllä jos minua käsketään olla hiljaa, mutten voi olla. Tiger todella raivostuttaa minua ja haluan saada häneltä vastuksen.

Sori, ku en oo vastannu, oon suoraansanottuna unohtanu tän viestin, ku oon nyt keskittyny lukemaan niihin kokeisiin ja pikaisesti vaan käyny täällä. Mutta tässä sulle vastaaus: KYLLÄ!
        Kuvitteletko että, jos sinä et pysty rakastamaan jotain eläintä niin ei pystyisi kukaan muukaan?
        Minusta akaattikotilot ovat todella suloisia ja sympaattisia. Mutta älä nyt hermostu, Olen nimittäin anteeksi pyynnön velkaa teille. On tullut raivottua ihan turhaan.Joten Anteeksi! :) Toivon, että ei enää riideltäisi. PS. Minullakin kyllä on akvaario ja rakastan kalojani kerrankin kun taistelukala hyppäsi pois akvasta, niin itkin sitä vielä koulussakin, että usko tai älä, kyllä minultakin riittää sympatiaa eläimille vaikka eläin olisi todella ruma (akaattikotilo EI ole ruma). =)

• Hermoheikko
        ~*Tikru_92*~ kirjoitti:

Sori, ku en oo vastannu, oon suoraansanottuna unohtanu tän viestin, ku oon nyt keskittyny lukemaan niihin kokeisiin ja pikaisesti vaan käyny täällä. Mutta tässä sulle vastaaus: KYLLÄ!
        Kuvitteletko että, jos sinä et pysty rakastamaan jotain eläintä niin ei pystyisi kukaan muukaan?
        Minusta akaattikotilot ovat todella suloisia ja sympaattisia. Mutta älä nyt hermostu, Olen nimittäin anteeksi pyynnön velkaa teille. On tullut raivottua ihan turhaan.Joten Anteeksi! :) Toivon, että ei enää riideltäisi. PS. Minullakin kyllä on akvaario ja rakastan kalojani kerrankin kun taistelukala hyppäsi pois akvasta, niin itkin sitä vielä koulussakin, että usko tai älä, kyllä minultakin riittää sympatiaa eläimille vaikka eläin olisi todella ruma (akaattikotilo EI ole ruma). =)

No nyt voin minäkin rauhoittua. Nyt on vielä yksi kysymys sinulle. Miten määrität akaattikotilon kauniiksi? Itse kun en esim. sitä enkä useimpia muitakaan eläimiä kauniiksi luetteloisi, muttta ei se kyllä tee niistä yhtään sen vähempää tärkeämpiä. En tosiaan itse vain voisi mitenkään hankkia kalaa ( siis esim: ahventa, minulla on todella pahoja muistoja kaloista ), tai mitään kotiloa. Minulle on tullut niistä ja kaloista kunnon fobia. No enimmäkseen kaloista.

• ~*Tikru_92*~
        Hermoheikko kirjoitti:

No nyt voin minäkin rauhoittua. Nyt on vielä yksi kysymys sinulle. Miten määrität akaattikotilon kauniiksi? Itse kun en esim. sitä enkä useimpia muitakaan eläimiä kauniiksi luetteloisi, muttta ei se kyllä tee niistä yhtään sen vähempää tärkeämpiä. En tosiaan itse vain voisi mitenkään hankkia kalaa ( siis esim: ahventa, minulla on todella pahoja muistoja kaloista ), tai mitään kotiloa. Minulle on tullut niistä ja kaloista kunnon fobia. No enimmäkseen kaloista.

Akaattikotilon kuori on kaunis ja mielenkiintoisen näköinen. Sen vartalao on kauins. Onkos inusta ruskea ruma väri?? Ja, jos akaattikotilolle antaa paljon tomaattia sen kuoresta tulee punaruskea mm. =)

Ja ihmisiäkin on erillaisia. Vaikka iho olisikin ruskea tai vaalea, niin mitä merkitystä sillä on?? Jospa akaattikotilotkin ajattelee meistä, että onpas rumia otuksia. Minulla ainakaan ei ole merkitystä onko lemmikkini ruma tai kaunis, mutta sisältö on tärkein. No nyt tuli kyllä vähän liikaa herkisteltyä... :)

• ~eläinfani~
        Hermoheikko kirjoitti:

Oletko tullut ajatelleeksi, että joitain ihmisiä kiinnostaa eläinten tarkkailu? Kotilot on kasvatettu terraarioeläimiksi, eli niiden hankkiminen ei ole "niiden ottamista tavallisesta elinympäristöstä"

• kuudi

akattikotilot maksavat 5€kp seepiansumu maksaa1€kp turvemaksaa 2€pussi mutta kannataa ostaa sitä turvetta K raudasta saa halvalla

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      36
      2759
    2. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      12
      2549
    3. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      40
      2272
    4. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      20
      1861
    5. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      51
      1555
    6. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      37
      1547
    7. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      38
      1473
    8. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      25
      1353
    9. Oon niin surullinen

Ettei meistä tullut sitä mitä toivoin
      Ikävä
      27
      1188
    10. Mitä sitten odotat

Jos seurailet vain tekemisiäni
      Ikävä
      25