Väsynyt

väsynyt vain

Olen väsynyt tässä yhteiskunnassa, tässä ajassa, tässä ortodoksisuudessa pappien huoraamiseen ja toisten pappien homoiluun, seurakuntalaisten kaksinaamaisuuteen ja tämän palstan oikeaoppisiin ortodokseihin.
Mistä löydän sen kirkkoisien ortodoksisuuden jota olen aina rakastanut???

27

512

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • XXXXXC

Luostarista ehkä!

• voi sentään,

sinä vaikutat niin oikeaoppiselta, että sinulle lienee parasta suositella vain Pohjois-Korean mallia ja ehkä löydätkin sieltä kaikkein oikeimmin uskovat ortodoksit, joiden seurakunnissa papit eivät h---raa eivätkä h--ile, seurakuntalaiset eivät ole kaksinaa---sia eivätkä Korea24-keskustelun ortodoksitkaan ole ärsyttävän oikeaoppisia vaan kaikkia uskovat Suuren Johtajan Kim Il Sungin ohjaavan kansaansa vakaasti tuonpuoleisesta käsin Rakkaan Johtajan Kim Il Jongin voidessa jo kovin huonosti kansaltaan salatun sairautensa johdosta.

• väsynyt vain

Juuri tällaista tarkoitin. Pohjois.Korealla ei ole mitään tekemistä ortodoksisuuden kanssa, joten tuo veto oli täysin turha. En usko Pohjois-Korean johtajaan, kuten ehkä Sinä, vaan Jumalaan.
        Toiveeni on, että tässä monikultturellisessa maassa ortodoksit ylväinä uskovaisina kokisivat kirkkonsa ja oppinsa, eikä ménisi maallistuneen yhteiskunnan mukana, johon lasken myös Pohjois.Korean.

• pitää kai

Sieltäkö löytyvät viimeiset?

• on myös

• sinapinsiemen

Luota vain Jumalaan ja turvaa häneen.
      Hän näkee pyrkimyksesi ja aikomuksesi.

• T. Ollo

vastasit hyvin. Ehkä kuitenkin rohkenen lisätä vähän. Kirkkoisien hengellisyyden nykyihminen löytää heidän kirjoistaan. Onhan klassikkoja suomennettukin aina Filokaliaa myöten. Tämä hengellisyys meidän olisi sitten yritettävä Jumalan armon johdatuksessa elää todeksi omassa sydämessämme, omassa elämässämme. Helppoahan se ei aina ole. Omat syntimme pilaavat yrityksemme pahemmin kuin toisten kuvitellut tai todelliset synnit.

• väsynyt vain

Kiitos lohduttavasta vastauksestasi.

• XXXXM

Onko tilastoja pappien huoraamisesta ja homoiluista? Minä en ole henkilökohtaisesti törmännyt kumpaankaan. Mihin unohdit juopot? Rosvoista ja valehtelijoista nyt kukaan ei kirjaa viitsi pitää. On se niin väärin!

• väsynyt vain

on sitä kulttuuri mitä tällä palstalla huudetaan, eli yhteyttä Moskovaan. Juoppo pappi ei ole paha, mutta huoraava ja homoileva pappi on. Suomalainen yhteiskunta tuomitsee siian jyrkästi juoppoden. Moskovalainen, venäläinen ei. Rosvopappia en ole koskaan tavannut, valehtelioita kylläkin, mutta jätän ne omaan arvoonsa.

• Minä, sinä ja hentun
        väsynyt vain kirjoitti:

on sitä kulttuuri mitä tällä palstalla huudetaan, eli yhteyttä Moskovaan. Juoppo pappi ei ole paha, mutta huoraava ja homoileva pappi on. Suomalainen yhteiskunta tuomitsee siian jyrkästi juoppoden. Moskovalainen, venäläinen ei. Rosvopappia en ole koskaan tavannut, valehtelioita kylläkin, mutta jätän ne omaan arvoonsa.

Juoppouden kiivaimmat vastustajat tulevat luterilaisista, jotka ovat liittyneet ortodoksikirkkoon. Lienevät körttejä, koska heillä oli noita juoppoja johtajia. Olen itse törmännyt psykoosia lähentelevään juoppojen jahtaamisiin seurakunnissa. Olisivat pysyneet luterilaisten kiusana. Olisi ollut mukavampaa meille.

• kasarminkasvatti
        väsynyt vain kirjoitti:

Tarkoitatte ehkä opillista huoraamista? pappimme eivät kyllä huoraa tai homoile. Heiltä menisi toimi jos he huoraisivat. Pappi voi olla eronnut mutta uudelleen hän ei saa mennä naimisiin. Hän elää selibaatissa.

Nämä juoppojutut ovat peräisin 1800-luvun lopun yhteiskunnallisesta kriisistä venäjällä. Heijastelee käsityksissämme vieläkin vaikka emme sitä tiedostakaan. Luterilaisilta on tullut tuo fasadin vaatimus.

• postia papille
        Minä, sinä ja hentun kirjoitti:

Juoppouden kiivaimmat vastustajat tulevat luterilaisista, jotka ovat liittyneet ortodoksikirkkoon. Lienevät körttejä, koska heillä oli noita juoppoja johtajia. Olen itse törmännyt psykoosia lähentelevään juoppojen jahtaamisiin seurakunnissa. Olisivat pysyneet luterilaisten kiusana. Olisi ollut mukavampaa meille.

peruskörtit esim.ruotsalainen vetivät kännit ja tanssivat: tällä vedettiin rajaa mm. rukoilevaisiin, jotka eivät viinaa suvainneet.
        Kirkossa on alkoholia käytetty aina: juurethan ovat viininviljelyseuduilta.
        olut on luonnontuote, miksi emme nauttisi Jumalan antimista.

alkoholismi on sairaus, hoidettavissa kuten muutkin sairaudet; ei siinä mitään se erikoisempaa ole.

viinankäyttö/ pyrkimys transsendessiin ?

• kuvittelet
        kasarminkasvatti kirjoitti:

Tarkoitatte ehkä opillista huoraamista? pappimme eivät kyllä huoraa tai homoile. Heiltä menisi toimi jos he huoraisivat. Pappi voi olla eronnut mutta uudelleen hän ei saa mennä naimisiin. Hän elää selibaatissa.

Nämä juoppojutut ovat peräisin 1800-luvun lopun yhteiskunnallisesta kriisistä venäjällä. Heijastelee käsityksissämme vieläkin vaikka emme sitä tiedostakaan. Luterilaisilta on tullut tuo fasadin vaatimus.

kyllähän näissä meidän papeissa on joka lähtöön. Valitettavasti. Moni pappi saisi mennä itseensä. Ja lukea mitä pappeudesta ovat kirkkoisät kirjoittaneet. - Toiveeni lienee turha. Joten antaapa olla.

• väsynyt vain
        Minä, sinä ja hentun kirjoitti:

Olen samaa kokenut kuin mitä kirjoitat. Kiitos.

• väsynyt vain
        kasarminkasvatti kirjoitti:

Aukaise silmäsi ja näe todellisuus. Huoraavia ja homoilevia pappeja on. Olen liian läheltä joutunut sitä seuraamaan. Mitä tapahtuu esim. Kuopioin seurakunnassa, Herätkää!
        Mieluimmin 1800-luvun juoppo pappi kluin huoraava tai homoileva!

• Filemon-fillaristi

Ymmärrän hyvin tuntemuksesi. Juuri noista syistä vetäydyin itsekin pois seurakunnan toiminnasta eikä kukaan ole perään kysellyt eikä kadonnutta lammasta etsinyt.

• CCCM

Jokaisella on vapaa tahto! Joskus tahto tuntuu olevan klikkien taskuissa. Olen itse ollut poissa yhteisöstä vapaaehtoisesti kohta kolmevuotta. Jos olisi rahaa hoidattaa sielua, menisin luostareihin silloin tällöin. Seurakunnat ovat pelottavia paikkoja.

• Aleska Karamazov

murehdit muiden ihmisten heikkouksia ja ulkopuolisen maailman vikoja, keskity oman hengellisyyden kehittämiseen. Et sinä tee hittojakaan muiden ihmisten hyveillä ja paheilla, et pysty niitä muuttamaan, eivätkä ne sinua paratiisiin tahi helvetin kuiluihin vie.

Tällä palstalla taas aloitetaan toisesta päästä, muutetaan ympärillä oleva todellisuus omien toiveiden mukaiseksi - tapahtukoon minun tahtoni, Jumalasta ei niin väliä.

• +Catholic+

Suomi on Länsimaa.

• ällöttääjonninjoutav

terää jos olisi oikeita vastuksia ja huolia. Ei jäisi aikaa ja energiaa joutavalle hymistelylle ja nipottamiselle.

• 1 x 2 = 3

Se katolilaisten messuhan on jokseenkin sama kuin luterilaisilla. Ainakin yhtä tylsä ja tyhjänpäiväinen.

• väsynyt vain

Hyvä ystävä. Tutkimusten perusteella ortodoksinen usko tuli Suomeen ennen katolilaisuutta. Sillä ei ole merkitystä tässä asiassa onko maamme itä vai länsimaa. Fakta on faktaa. Liittyisin kirkkoosi, mutta kun se ei voi hyväksyä minua ehtoolliselle avoliiton vuoksi. Sorry vaan.

• ..............
        väsynyt vain kirjoitti:

Hyvä ystävä. Tutkimusten perusteella ortodoksinen usko tuli Suomeen ennen katolilaisuutta. Sillä ei ole merkitystä tässä asiassa onko maamme itä vai länsimaa. Fakta on faktaa. Liittyisin kirkkoosi, mutta kun se ei voi hyväksyä minua ehtoolliselle avoliiton vuoksi. Sorry vaan.

tämä nipottaja-väsynyt ei itsekään pidä säännöksiä! Avoliittolainen! Sitten käyttää päivänsä ja energiansa toisten kytistämiseen ja muka alennustilan murehtimiseen.

• heinäsirkkis

Tähän auttaa rukoileminen ja aika. Olemmehan me ortodoksit saaneet historian aikana kestää hirveyksiä ennenkin ja rukoilu on auttanut. Hyökkäys on tullut tällä kertaa Kirkkomme sisältä. Selviämme tästäkin, usko vaan! Muistan rukouksissani myös hyökkääjiä ja toivon heille pikaista parantumista seksuaalisesta poikkeavuudestaan ja muista synneistään.

• ora pro nobis

minulle vihreitä silmiä?
        katsos syntymässäni sain siniharmaat, mutta vihreät olisi niin ihanat!
        tarkemmin ajatellen saattaa tämä sinisilmäisyys olla suurikin synti.

• heinäsirkkis
        ora pro nobis kirjoitti:

minulle vihreitä silmiä?
        katsos syntymässäni sain siniharmaat, mutta vihreät olisi niin ihanat!
        tarkemmin ajatellen saattaa tämä sinisilmäisyys olla suurikin synti.

Silmien väri ei ole mikään synti, jonka puolesta pitäisi rukoilla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      91
      2671
    2. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      52
      2618
    3. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      71
      2577
    4. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      79
      2478
    5. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      76
      1996
    6. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      47
      1987
    7. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      140
      1843
    8. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      29
      1412
    9. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      31
      1395
    10. Mitä tapahtui?

Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?
      Kiuruvesi
      18
      1296
    Aihe