Kuka on Jumalan vaimo? Jlan synnyttäjän toki tiedän

Jos Israel ei ole Jumalan vaimo niin sitten se on adventisti?

Jes. 62:4
Ei sinun nimesi enää ole Hylätty eikä maasi nimi Hedelmätön, vaan sinun nimesi on oleva Rakastettuni ja maasi nimi Puolisoni, sillä Herra rakastaa sinua ja ottaa sinun maasi puolisokseen. [Jes. 54:6, 60:15]

Jer. 30:17
-- Minä hoidan haavasi terveiksi, parannan sinun vammasi, sanoo Herra, parannan sinut, Siion, sinut, jota kutsutaan nimellä "Hylätty vaimo", sinut, josta kukaan ei välitä. [Jer. 33:6]

ONKO amerikka ja amerikanadventistit ja Ellenin hauta se Jumalan vaimo vai mitä Herran sana ilmoittaa?
Lähi-Idän Israelia - Jumalan ex-vaimoa? - tosin muistetaan ja tavoitellaan, mutta pahat aikeet mielessä. Vaan Jumala ei hylkää Vaimoaan!
Israel on yhäti Israel ja sen kansa valittu kansa ja Jerusalem valittu kaupunki.

6

191

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jumala joka on säätänyt avioliiton, tituleeraa Israelia ja israelilaisia ja Jerusalemia mm. v aimokseen.
      Luonnehdinta kuuluu samaan skaalaan kuin että Kristus on Jumalan "Poika". Israelin kanssahan Isä
      hänet synnyttikin Ihmisen Pojaksi. Joten en ihmettele Jeesuksen sanaa että "pelastus on juutalaisista".
      Toki on muitakin lempinimiä Israelille, mutta ainakin minun mielestäni tuo "vaimo"-luonnehdinta antaa
      eniten turvallisuuden tuntua - että ei Jumaal hylkää ei jätä.

Jes. 62:4
      Ei sinun nimesi enää ole Hylätty eikä maasi nimi Hedelmätön, vaan sinun nimesi on oleva Rakastettuni ja maasi nimi Puolisoni, sillä Herra rakastaa sinua ja ottaa sinun maasi puolisokseen. [Jes. 54:6, 60:15]

Harvapa isä tytärtäänkään hylkäisi, kuinka sitten Jumala.

Jes. 62:11
      Katso, Herra on kuuluttanut maan ääriin asti: Sanokaa tytär Siionille: Katso, sinun pelastuksesi tulee. Katso, hänen palkkansa on hänen mukanansa, hänen työnsä ansio käy hänen edellänsä.

Jes. 49:15
      Unhottaako vaimo rintalapsensa, niin ettei hän armahda kohtunsa poikaa? Ja vaikka he unhottaisivatkin, minä en sinua unhota.

Kun näin on, me kristitytkin voimme luottaa Jumalaan uskollisena pelastajana.

Ps. 89:32-34
      32 (89:33) niin minä rankaisen vitsalla heidän rikoksensa ja heidän pahat tekonsa vitsauksilla;
      33 (89:34) mutta armoani en minä ota häneltä pois enkä vilpistele uskollisuudestani.
      34 (89:35) En minä liittoani riko, enkä muuta sitä, mikä on minun huuliltani lähtenyt.

2. Tim. 2:13
      jos me olemme uskottomat, pysyy kuitenkin hän uskollisena; sillä itseänsä kieltää hän ei saata.

"Maasi" - ei kukaan voi sanoa, etteikö Israel olisi Jumalan Israel!
      Mutta aina saatana on uskotellut, että Jumaal on hyljännyt Israelin. Adventtikirkon opetus perustuu
      siihen uskomukseen. Ja Israel ei muka enää ole kansa, vaan adventistit ovat Jumalan uusi israel.
      (Ns. korvausteologia)

Jer. 33:24
      "Oletko huomannut, mitä ihmiset puhuvat? He sanovat: 'Herra on hylännyt ne kaksi sukukuntaa, jotka hän valitsi.' Näin he halveksivat minun kansaani, ikään kuin se heidän mielestään ei olisikaan enää kansa.

Antti

• Eskatologi

Flink jaksaa kirjoittaa paljon ja väitellä tohtoriksi astikin. Mutta kuittaa parilla lauseella Jumalan "silmäterän" =

Keskustelu Uskonnot ja uskomukset Kristinusko Adventismi

Kyllä on.
        Timo Flink 18.10.2009 09:19
        Vastaus on yksinkertainen. Vanha testamentti kertoo Jumalan kansan historian esikuvana Jumalan Pojan elämästä. Koko Raamattu, Vanha ja Uusi testamentti keskittyy Jeesukseen. Nykypäivän Lähi-Itä ei mukana ole, vaikka monet niin haluavat uskoa. Suosittelen lukemaan Jeesuksen omat sanat Luuk. 24:27,44.

Timo

Jeesus sanoo pakanain apostoli Paavalin kautta Israelia koskien seuraavaa, joka on osoitettu, huom! --
        roomalaisille tiedoksi =

Herran sana roomalaisille 11. luku

24 Sillä jos sinä olet leikattu luonnollisesta metsäöljypuusta ja vasten luontoa oksastettu jaloon öljypuuhun, kuinka paljoa ennemmin nämä luonnolliset oksat tulevat oksastettaviksi omaan öljypuuhunsa!
        25 Sillä minä en tahdo, veljet-ettette olisi oman viisautenne varassa-pitää teitä tietämättöminä tästä salaisuudesta, että Israelia on osaksi kohdannut paatumus-hamaan siihen asti, kunnes pakanain täysi luku on sisälle tullut,
        26 ja niin kaikki Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on: "Siionista on tuleva pelastaja, hän poistaa jumalattoman menon Jaakobista.

Kaikella vakavuudella ajateltavaksi ja pääteltäväksi

Eskatologi

• Kun Israel on ollut israelilaisten hallussa, on voitu arkeologiaakin suorittaa ja on siellä saatu oppia vanhaa
      hepreaakin ja niin sitten tiedetään, mikä vaikkapa vanhassa testamentissa on käännetty huolimattomasti ...
      Syväntö on pienestä pitäen asunut Israelissa

http://koti.phnet.fi/petripaavola/VTvirheitaKO

Kuule! Siellä on mielenkiintoisia helmisiä ...

### Ps. 122:3: "Sinä Jerusalem, rakennettu kaupungiksi, johon kokoonnutaan yhteen."

Kuuden päivän sodan jälkeen, kun Israel oli saanut haltuunsa vanhan Jerusalemin, julkaistiin Israelissa postimerkkisarja, jonka jokaiseen merkkiin oli otettu jae psalmista 122. Teksti oli painettu niihin sekä hepreaksi että englanniksi. Kun tuolloin vertasin postimerkeissä olevia jakeita suomalaiseen käännökseen, löysin tämän suomalaisen Raamatun käännösvirheen. Oikea teksti nimittäin kuuluu: "Jerusalem rakennettu, kaupungiksi, joka kuuluu tiukasti yhteen" (engl. is compact together). Sitä ei saa jakaa. Se on suuren kuninkaan kaupunki, niin kuin Jeesus sitä kutsui. Jerusalemista tulee kerran tuhatvuotisen valtakunnan pääkaupunki. Vrt. Jer. 3:17, Luuk. 1:31-33.

Ps. 122:6: "Toivottakaa rauhaa Jerusalemille, menestykööt ne, jotka sinua rakastavat."

Oikea käännös kuuluu: "Rukoilkaa rauhaa Jerusalemille. Ne tulevat menestymään, jotka sinua rakastavat." Vrt. 1 Moos. 12:3. ###

• iteneb

sitä se yksinäisyys ja nettiriippuvuus saa aikaiseksi

• Tuntematon Sotilas

Tietääkö kukaan että on olemassa juutalaisuus ja on olemassa israelilaisuus? Missä sijaitsee Jerusalem?
        Eikö Lähi-Itä tee nykyisin mitään vaikutusta maailmassa? No, sitten on syytä unhottaa Raamattukin,
        sillä loppuun saakka se ottaa huomioon Israelin olemassaolon ja taistelun olemassaolostaan.

Naurakaa vaan, mutta .....

Jer. 50:11
        Iloitkaa vain ja riemuitkaa, te, jotka olette riistäneet maani ja kansani! Hyppikää ja kirmatkaa kuin vasikat, hirnukaa kuin oriit.

Hes. 36:5
        sanoo Herra Jumala: Totisesti, vihani koko hehkulla minä puhun noita toisia kansoja ja koko Edomin maata vastaan. Täynnä ilkeää iloa ja halveksuntaa ne ovat riistäneet itselleen minun maani, kaapanneet omakseen sen laitumet.

Joel. 3:2 (4:2)
        Minä kokoan kaikki kansat Josafatinlaaksoon* ja käyn siellä oikeutta niitä vastaan oman maani ja kansani Israelin tähden. Ne hajottivat Israelin muiden kansojen sekaan ja jakoivat minun maani. [Nimi Josafat merkitsee 'Herra tuomitsee'.]

Miika 4:7
        Ontuvista minä teen maani perillisiä, hajalle joutuneista väkevän kansan. Herra on oleva heidän kuninkaansa Siionin vuorella nyt ja aina. [Jes. 60:22; Dan. 7:14; Ob. 21]

• Eskatologi

Miika 4.

6 -- Sinä päivänä, sanoo Herra, minä kokoan ontuvat, tuon yhteen hajalle joutuneet, kaikki, joita olen rangaissut. [Hes. 34:16; Sef. 3:19]
        7 Ontuvista minä teen maani perillisiä, hajalle joutuneista väkevän kansan. Herra on oleva heidän kuninkaansa Siionin vuorella nyt ja aina. [Jes. 60:22; Dan. 7:14; Ob. 21]
        8 Sinä vartiopaikka, tytär Siionin temppelivuori, sinä saat takaisin entisen valtasi, Jerusalemin kuninkuuden.

Muistammehan että Jaakob paini Jumalan (?) kanssa ja Jumala sivalsi lopuksi häntä lonkkaan niin että hän
        ontui loppuikänsä. Ja siksi Israel ei syö reisijännettä tai sinnepäin. Mielenkiintoista että Miika profetoi
        ontuvasta kotiin lopunajassa palaavasta Israelista. Ontuvaiset ovat kovasti Jumalan sydämellä ja saihan
        Jaakob siinä rytäkässä uuden nimen: Israel.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Naiset ymmärtävät ettei talous lähde nousuun

Miten paljon järjellisempi olento nainen onkaan kuin tilastollisestikin paremmin tienaava mies. Kun kaikkialla puskuroid
      Maailman menoa
      134
      847
    2. En jaksa

Enää pelleillä ja paljastan J naisen nimen. Se on Jonna ja hän ei koskaan, edes luultavasti ollut täällä. Silti piene
      Ikävä
      43
      619
    3. Minkälainen nainen

Minkälainen kaipaamasi nainen on luonteeltaan? Kaikki hassun hauskat antava ja helppo on sallittuja, jos poikien on kovi
      Ikävä
      21
      558
    4. Kissa eli kivuissa useita viikkoja

Ei vienyt lääkäriin vaikka kissa parka maukui ja moni seuraajakin (minäkin) näin että kissa on sairas.
      Tuusniemi
      110
      533
    5. Jos meillä olisi yhteinen koti

Niin haittaisiko sinua pitää se vähä tavaraisena? Ajattelin tänään että jos joskus asuttaisiin yhdessä ja haluaisit pal
      Ikävä
      50
      525
    6. Yksi asia sen esti

Etten antanut meille mahdollisuutta
      Ikävä
      36
      522
    7. Okei, eli olet rakastunut

Hyvä sinä, niin minäkin.
      Ikävä
      41
      463
    8. Tuntuu pahalta meidän molempien puolesta

Anteeksi, että olen tällainen pelkuri. En vaan usko rakkauteen enää miehen ja naisen välillä omalla kohdalla. Tiedän, et
      Ikävä
      33
      461
    9. Martinan mauton tyyli

Voi hyvää päivää 🤣 nyt ollaan oltu Muhiksen kanssa Kultareservin avajaisissa suorat housut jalassa ja 500€ korsetti pää
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      438
    10. Arvaako kukaan?

"Humalojalla metalliromun keräyspaikalla on kulkenut pitkin kevättä ja kesää joku henkilö, joka on vienyt sieltä kymmeni
      Haapavesi
      22
      397
    Aihe