Uusi adventistiraamattu tulossa

Olen aikaisemminkin kirjoittanut tuosta tekeillä olevasta uudesta adventistiraamatusta Andrews Study Bible:stä.

Nyt se on virallisesti hyväksytty Pääkonferenssin kokouksessa ja ilmestyy ensi vuonna. http://news.adventist.org/2009/10/session-song.html

Se kuulemma linkittää Raamatun teemoja, kuten sapatin pitämisen ja toisen tulemuksen. Niin senhän tosiaan pitää ne linkittää, koska ei oikean Raamatun mukaan ole mitään linkkiä ellensapatin ja Jeesuksen toisen tulemuksen kanssa.

26

197

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei Ellen ole ollut koskaan Jumalana! Joten ei hän ole antanut sapattiakaan, kyllä Jumala esiintyy Raamatussa sapatin antajana. Luultko ettei Itse sapatin antaja huomaa pilkka puheitasi JHWH itsensä antamasta sapatista Jumalan omalle kansalle. Huomaan kirjoituksestasi, ettet sinä kuulu millaan muotoa JHWH kansaan. Näet eivät JHWH asetusten pilkkaajat kuulu JHWH alaisuuteen. Voit jatkaa pilkkaasi oman herrasi käskyn mukaan.

      • "JHWH-kansa" ja "JHWH-alaisuus" ja mitä kaikkea mystillisiä sanontoja se Hermanni vielä keksiikään ennenkuin kello lyö 18 ja
        Hermannin kiihotustila alkaa rauhoittua. Nuo sapattikiihdyttäjät ovat kyllä surkuhupaisaa väkeä.

        Jahveh (jhvh) tai jehovah (jhvh) takoittaa suomeksi "Minä Olen" ja sellaisen nimensä Jumala illmoitti, kun vielä
        ol ituntematon. Me uskovat voimme sanoa Jehovaa Isäksemme, niinkuin Jeesus kehottikin sanomaan.
        Myös sapattina on sallittua lähestyä Jumalaa Isänä.


      • niotyd
        AnttiVKantola kirjoitti:

        "JHWH-kansa" ja "JHWH-alaisuus" ja mitä kaikkea mystillisiä sanontoja se Hermanni vielä keksiikään ennenkuin kello lyö 18 ja
        Hermannin kiihotustila alkaa rauhoittua. Nuo sapattikiihdyttäjät ovat kyllä surkuhupaisaa väkeä.

        Jahveh (jhvh) tai jehovah (jhvh) takoittaa suomeksi "Minä Olen" ja sellaisen nimensä Jumala illmoitti, kun vielä
        ol ituntematon. Me uskovat voimme sanoa Jehovaa Isäksemme, niinkuin Jeesus kehottikin sanomaan.
        Myös sapattina on sallittua lähestyä Jumalaa Isänä.

        Tämä samainen hermannimme puhuu toisaalla palstoilla ateistista propagandaansa joka olisi täällä adventisteille kauhistus.
        Hän näet käyttää useita eri nimimerkkejä, jotka voi tunnistasa saman IP-osoitteen käytöstä.
        Tähän hermanni Una-fortunaan me emme voi luottaa.


      • niotyd kirjoitti:

        Tämä samainen hermannimme puhuu toisaalla palstoilla ateistista propagandaansa joka olisi täällä adventisteille kauhistus.
        Hän näet käyttää useita eri nimimerkkejä, jotka voi tunnistasa saman IP-osoitteen käytöstä.
        Tähän hermanni Una-fortunaan me emme voi luottaa.

        Pidän kunniassa aitoja ateisteja, mutta pelkurimaisia sala-atesiteja halveksin.
        Tuo hermanni-unafortuna kirjoitti ainakin viime vuonna falleriassaan semmoistakin, että hän parani
        vaikeasta sairaudesta yksistään OMAN tahdonvoimansa ansiosta. Eli että ei mitään Parantaja ole eikä tarvita.
        Nimi "Yksi Sattuma" (Una Fortuna) jo sekin kuvastaa että mies on Sattumaan ja Kohtaloon uskova ateisti.


      • älä tuomitse..
        niotyd kirjoitti:

        Tämä samainen hermannimme puhuu toisaalla palstoilla ateistista propagandaansa joka olisi täällä adventisteille kauhistus.
        Hän näet käyttää useita eri nimimerkkejä, jotka voi tunnistasa saman IP-osoitteen käytöstä.
        Tähän hermanni Una-fortunaan me emme voi luottaa.

        Mahtuisiko ajatuksiisi sellainen asia, että samalla IP-osoitteella voi olla monen monta käyttäjää? Ja niin useasti onkin.


      • Sama tyyppi on
        älä tuomitse.. kirjoitti:

        Mahtuisiko ajatuksiisi sellainen asia, että samalla IP-osoitteella voi olla monen monta käyttäjää? Ja niin useasti onkin.

        Ja joka tapauksessa samanlaista soopaa kumpaisestakin tuutista tulee. Ei kai Hermanni tai Una Fortuna
        päästäisi tyystin toisin ajattelevaa koneelleen? Ja kukapa vieras yöllä hänen koneelleen pääsisi.
        Että huonolla keinolal koetit puolustautua totuutta vastaan.


      • älä tuomitse...
        Sama tyyppi on kirjoitti:

        Ja joka tapauksessa samanlaista soopaa kumpaisestakin tuutista tulee. Ei kai Hermanni tai Una Fortuna
        päästäisi tyystin toisin ajattelevaa koneelleen? Ja kukapa vieras yöllä hänen koneelleen pääsisi.
        Että huonolla keinolal koetit puolustautua totuutta vastaan.

        Ai jaa, en tunne tapausta. En tiedä onko hänellä ehkä perhettä, jotka voisivat käyttää samaa konetta. Ihmettelen vain, voisiko sama ihminen olla jollakin palstalla ateisti ja toisella adventisti. Samassa perheessä on useinkin eri tavalla ajattelevia, niinkuin meilläkin. Sellainenkin on aivan yleistä, että yötöissä oleva käyttää työpaikan konetta, jota monet muutkin käyttävät.


      • tarkastanut..
        niotyd kirjoitti:

        Tämä samainen hermannimme puhuu toisaalla palstoilla ateistista propagandaansa joka olisi täällä adventisteille kauhistus.
        Hän näet käyttää useita eri nimimerkkejä, jotka voi tunnistasa saman IP-osoitteen käytöstä.
        Tähän hermanni Una-fortunaan me emme voi luottaa.

        laaja haussa montako Una-Fortuna 2 olis kirjoittanut sinne, niin ei löytynyt yhtäkään kirjoitusta hänen nimimerkillään, miksi te ihmiset viitsitte valehdella noin röyhkeästi, pitäisi tehdä tuommoisesta syytöksestä valitus Enirolle.


      • niotyd kirjoitti:

        Tämä samainen hermannimme puhuu toisaalla palstoilla ateistista propagandaansa joka olisi täällä adventisteille kauhistus.
        Hän näet käyttää useita eri nimimerkkejä, jotka voi tunnistasa saman IP-osoitteen käytöstä.
        Tähän hermanni Una-fortunaan me emme voi luottaa.

        Nimmarin Una Fortuna nimimerkkini. Eniro ilmoitti minulle, että laita oikea niminerkki, niin tulet pääsemään palstalle. Jouduin vaihtamaan Una Fortuna2 nimimerkkiin. Tältä palstalta löytyi Espanjan kielinen käyttäjä. Chiflados-Una Fortuna.7min www.youtube.com. laitoin hakuun enkä löytänyt yhtään Ateisti palstan kirjoitusta Una fortuna2 kirjoittamana.

        Suosittelisin sinua hyvä kaveri tarkastamaan kantasi. Näet palstalla on kirjoittanut ikään kuin minun nimissäni Una Fortuna 1. Minun piti vaitaa nimimerkki2


      • AnttiVKantola kirjoitti:

        Pidän kunniassa aitoja ateisteja, mutta pelkurimaisia sala-atesiteja halveksin.
        Tuo hermanni-unafortuna kirjoitti ainakin viime vuonna falleriassaan semmoistakin, että hän parani
        vaikeasta sairaudesta yksistään OMAN tahdonvoimansa ansiosta. Eli että ei mitään Parantaja ole eikä tarvita.
        Nimi "Yksi Sattuma" (Una Fortuna) jo sekin kuvastaa että mies on Sattumaan ja Kohtaloon uskova ateisti.

        Parissa Tuonelassa. Myös Uskova _1 on Spiritisti kirjoitustensa perusteella.

        Silloin vuonna 1943 kun minun piti kuolla teiniikäisenä. Silloin ei ollut keksitty lääkettä sairauteeni. Näet penisiliini keksittiin myöhemmin. Meidän perhe oli tavallinen Lutterilainen perhe, Jossa ei Rukoiltu. Koetettiin vain Tehdä parannusta vanhoilla talonpoikais rohdoksilla Ruoka ei pysynyt sisällä.

        Näin menin hiljalleen siihen kuntoon, etten päässyt pois edes vuoteesta. Lähtö tästä maailmasta oli lähellä. Ellei korvani olisi eriottanut Isäni mainintaa, Poika ettei poika ole näkevä huomisen aamun koittoa. Tämä lause jäi minun tajuntaani ja se synnytti minussa vasta reaktion. En halunnut vielä lähteä pois haudan lepoon. Vanhempani ihmettelivät, sitä, että olin vielä elossa ja pyysi ruokaa. Nyt antoi minun tahdon voimani pienen ruoka annoksen pysyä sisälläni Ja muutaman viikon kuluttua olin taas jalkeilla, Jumalan parantamisesta en kuullut kenenkään mainitsevan puolta sanaa.

        Kuulin myöhemmin viisaammilta ihmisiltä maininnan, että meille jokaiselle ihmiselle on annettu syntymä lahjana yliluonnollinen voima, joka tulee avuksi todellisen hädän hetkellä. Tämä ihme tapahtui minun kohdallani. Olenhan minä kuullut noita Kantolan antamia viisauksia, että paholainen on minut parantanut. Olen laittanut Antin kaltaiset viisaudet aivan omaan katekoriinsa.

        Ehkä Jumala on antanut meillekaikille lahjaksi tämän yliluonnollisen voiman. Selvittyäni hengissä sattumalta 8 san metrin putouksesta Silloin Jouduin ensi kerran Helluntai uskon kanssa tekemisiin. Myös Lutterilaiset olivat minusta kiinnostuneita. Kuitenkin huomasin Rehellisyyden mittapuun mukaan Adventistit olevan vielä kaikkein lähempänä Raamatun sanomaa. Näet täydellisyyttä ei löydy mistään uskosta.

        Nämä Narsismi Spiritistiset ainekset koettavat murtaa ihmisiltä omatahtoisen vapaan ajattelun. Osaan käyttää omia aivojani: Siksi en Halua olla Spiritisten opettajien, Kuten Kantolan Johdettavissa. Enkä lähde Helvetillisen Helvetti opettajan Numero 1 Johdettavaksi. Eihän tällainen opettajana toimiva pysty eroittamaan edes vertausta, Vaan he ottavat Jeesuksen vetaukset tosina? Lopuksi vielä mainitsen sen, että Minun alkuperäinen Nimmarini vietiin. Sekin Läytyy Goolettamalla. siksi minulla On Una Fortuna2 tunnisteena.


      • niotyd kirjoitti:

        Tämä samainen hermannimme puhuu toisaalla palstoilla ateistista propagandaansa joka olisi täällä adventisteille kauhistus.
        Hän näet käyttää useita eri nimimerkkejä, jotka voi tunnistasa saman IP-osoitteen käytöstä.
        Tähän hermanni Una-fortunaan me emme voi luottaa.

        Fortuna pystyt löytämään? Sattumata minulta, Joku henkilö Vei nimmarini. Nykyinen nimmari on Una fortuna2. Näet ykkös merkit ovat Narsisteja. He koroittavat itseään ylikaiken.


      • AnttiVKantola kirjoitti:

        "JHWH-kansa" ja "JHWH-alaisuus" ja mitä kaikkea mystillisiä sanontoja se Hermanni vielä keksiikään ennenkuin kello lyö 18 ja
        Hermannin kiihotustila alkaa rauhoittua. Nuo sapattikiihdyttäjät ovat kyllä surkuhupaisaa väkeä.

        Jahveh (jhvh) tai jehovah (jhvh) takoittaa suomeksi "Minä Olen" ja sellaisen nimensä Jumala illmoitti, kun vielä
        ol ituntematon. Me uskovat voimme sanoa Jehovaa Isäksemme, niinkuin Jeesus kehottikin sanomaan.
        Myös sapattina on sallittua lähestyä Jumalaa Isänä.

        Kerropa kuinka tämä sunnuntai alkaa nykyisin. Vuonna 1945 asuin Suoden niemellä. Täällä alkoivat Lutterin kirkon kellot kumajamaan Lutterin sunnuntain alkua tasan lauvantai iltana 18 aikaan. Näet tässä maalais-ttivat pitäjässä oli tällainen tapa. Nämä kellon kumisemiset ilmoittivat Rooman vallan perintö pyhän alkamisen alkaneen. Minulle olisi käynyt tämä ihan todesta, mutta alueella oleva Juutalainen valaisi hieman tätä asiaa tämän kellojen soimisen takia. Näet kyllä Juutalaiset ovat olleet aina tietoisia oikeasta ja väärästä.


      • Una-Fortuna2 kirjoitti:

        Kerropa kuinka tämä sunnuntai alkaa nykyisin. Vuonna 1945 asuin Suoden niemellä. Täällä alkoivat Lutterin kirkon kellot kumajamaan Lutterin sunnuntain alkua tasan lauvantai iltana 18 aikaan. Näet tässä maalais-ttivat pitäjässä oli tällainen tapa. Nämä kellon kumisemiset ilmoittivat Rooman vallan perintö pyhän alkamisen alkaneen. Minulle olisi käynyt tämä ihan todesta, mutta alueella oleva Juutalainen valaisi hieman tätä asiaa tämän kellojen soimisen takia. Näet kyllä Juutalaiset ovat olleet aina tietoisia oikeasta ja väärästä.

        " Kantolan mukaan on JHWH pilkkakin sallittua "

        Eihän Jeesus=Minä Olen=JHWH itseensä kohdistuvasta pilkasta loukkaannu, muttaJumalan parantavan voiman,
        Pyhän Hengen, pilkkaaminen on suorastaan anteeksiantamatonta.

        Mark. 3. HENGEN PILKKA
        28 Totisesti minä sanon teille: kaikki synnit annetaan ihmisten lapsille anteeksi, pilkkaamisetkin, kuinka paljon pilkannevatkin;
        29 mutta joka pilkkaa Pyhää Henkeä, se ei saa ikinä anteeksi, vaan on vikapää iankaikkiseen syntiin."
        30 Sillä he sanoivat: "Hänessä on saastainen henki".

        Kun Jeesus ja hänen opetuslapsensa paransivat sairaita ja antoivat syntejä anteeksi, sanoivat lainopettajat, että hänessä on riivaajia.


      • advari itte
        Una-Fortuna2 kirjoitti:

        Parissa Tuonelassa. Myös Uskova _1 on Spiritisti kirjoitustensa perusteella.

        Silloin vuonna 1943 kun minun piti kuolla teiniikäisenä. Silloin ei ollut keksitty lääkettä sairauteeni. Näet penisiliini keksittiin myöhemmin. Meidän perhe oli tavallinen Lutterilainen perhe, Jossa ei Rukoiltu. Koetettiin vain Tehdä parannusta vanhoilla talonpoikais rohdoksilla Ruoka ei pysynyt sisällä.

        Näin menin hiljalleen siihen kuntoon, etten päässyt pois edes vuoteesta. Lähtö tästä maailmasta oli lähellä. Ellei korvani olisi eriottanut Isäni mainintaa, Poika ettei poika ole näkevä huomisen aamun koittoa. Tämä lause jäi minun tajuntaani ja se synnytti minussa vasta reaktion. En halunnut vielä lähteä pois haudan lepoon. Vanhempani ihmettelivät, sitä, että olin vielä elossa ja pyysi ruokaa. Nyt antoi minun tahdon voimani pienen ruoka annoksen pysyä sisälläni Ja muutaman viikon kuluttua olin taas jalkeilla, Jumalan parantamisesta en kuullut kenenkään mainitsevan puolta sanaa.

        Kuulin myöhemmin viisaammilta ihmisiltä maininnan, että meille jokaiselle ihmiselle on annettu syntymä lahjana yliluonnollinen voima, joka tulee avuksi todellisen hädän hetkellä. Tämä ihme tapahtui minun kohdallani. Olenhan minä kuullut noita Kantolan antamia viisauksia, että paholainen on minut parantanut. Olen laittanut Antin kaltaiset viisaudet aivan omaan katekoriinsa.

        Ehkä Jumala on antanut meillekaikille lahjaksi tämän yliluonnollisen voiman. Selvittyäni hengissä sattumalta 8 san metrin putouksesta Silloin Jouduin ensi kerran Helluntai uskon kanssa tekemisiin. Myös Lutterilaiset olivat minusta kiinnostuneita. Kuitenkin huomasin Rehellisyyden mittapuun mukaan Adventistit olevan vielä kaikkein lähempänä Raamatun sanomaa. Näet täydellisyyttä ei löydy mistään uskosta.

        Nämä Narsismi Spiritistiset ainekset koettavat murtaa ihmisiltä omatahtoisen vapaan ajattelun. Osaan käyttää omia aivojani: Siksi en Halua olla Spiritisten opettajien, Kuten Kantolan Johdettavissa. Enkä lähde Helvetillisen Helvetti opettajan Numero 1 Johdettavaksi. Eihän tällainen opettajana toimiva pysty eroittamaan edes vertausta, Vaan he ottavat Jeesuksen vetaukset tosina? Lopuksi vielä mainitsen sen, että Minun alkuperäinen Nimmarini vietiin. Sekin Läytyy Goolettamalla. siksi minulla On Una Fortuna2 tunnisteena.

        Lukisit antin viestejä niin hiukan sivistyisitkin.


      • advari itte kirjoitti:

        Lukisit antin viestejä niin hiukan sivistyisitkin.

        Viisastu: Olen huomannut hänen olevan tyhmyydellä Rokotettu. Päiväykset ovat sutkohti oikein, eihän se ole ihmekään koska Eniro piytää päiväyksistä huolen. Laitoin Kantolalle, niin yksin kertaisen kysymyksen: Kuka on Turun kaupungin Enemmän mainettä tuonut Hermanni, Hän on jättä-
        ny vastaamatta Onhan tällä Hermannilla ihan oma katukin, Siis jos hän ei pysty vastaamaan edes oman kaupunkinsa yksin kertaisia tietoja, niin mitä hän mistää muustakaan tietää?


      • silleen
        Una-Fortuna2 kirjoitti:

        Kerropa kuinka tämä sunnuntai alkaa nykyisin. Vuonna 1945 asuin Suoden niemellä. Täällä alkoivat Lutterin kirkon kellot kumajamaan Lutterin sunnuntain alkua tasan lauvantai iltana 18 aikaan. Näet tässä maalais-ttivat pitäjässä oli tällainen tapa. Nämä kellon kumisemiset ilmoittivat Rooman vallan perintö pyhän alkamisen alkaneen. Minulle olisi käynyt tämä ihan todesta, mutta alueella oleva Juutalainen valaisi hieman tätä asiaa tämän kellojen soimisen takia. Näet kyllä Juutalaiset ovat olleet aina tietoisia oikeasta ja väärästä.

        Älä usko adventisteja, äläkä annata käännyttää adventimiin ja älä usko väärään profeettaan.
        Usko vain Jeesukseen ja hänen sanoihinsa:
        "Voi teitä (adventistit), kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden (adventismiin) käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!"


      • sapatisti-ismi
        AnttiVKantola kirjoitti:

        "JHWH-kansa" ja "JHWH-alaisuus" ja mitä kaikkea mystillisiä sanontoja se Hermanni vielä keksiikään ennenkuin kello lyö 18 ja
        Hermannin kiihotustila alkaa rauhoittua. Nuo sapattikiihdyttäjät ovat kyllä surkuhupaisaa väkeä.

        Jahveh (jhvh) tai jehovah (jhvh) takoittaa suomeksi "Minä Olen" ja sellaisen nimensä Jumala illmoitti, kun vielä
        ol ituntematon. Me uskovat voimme sanoa Jehovaa Isäksemme, niinkuin Jeesus kehottikin sanomaan.
        Myös sapattina on sallittua lähestyä Jumalaa Isänä.

        Adventistiset aikalaskelmat perustuvat 17 eri kalenteriin jotka ovat olleet 3000 vuoden aikana.
        Adventistit orjuutavat ihmisiä kuuden päivän työviikolla ja 7. päivä on sapatti lepopäiväivänä.
        Neuvostoliittolainen vallankumouskalenteri oli käytössä Neuvostoliitossa 1929 - 1940. Sen erikoisuus oli viisipäiväinen, myöhemmin kuusipäiväinen työviikko.
        Venäjän vallankumouksen jälkeen Lenin vaihtoi Venäjällä käytetyn juliaanisen kalenterin gregoriaaniseksi. Vuonna 1929 kalenteria ”järkeistettiin” osittain Ranskassa käytössä olleen vallankumouskalenterin mukaiseksi.
        Vuosi jakaantui 12 kuukauteen, joissa kussakin oli 30 päivää. Ylimääräiset päivät olivat lomapäiviä ja ne oli siroteltu ympäri vuotta. Uskontoon perustuvan seitsenpäiväisen viikon tilalle otettiin viisipäiväinen työviikko, eli kukin kuukausi koostui kuudesta viisipäiväisestä viikosta. Työläiset jaettiin viiteen ryhmään, joista kullakin oli vapaapäivänään yksi viikon päivistä. Tarkoitus oli lisätä työtehoa, kun tehtaiden ei tarvinnut koskaan seisoa. Nimien sijasta päivillä oli värit.
        Tämä kalenteri koski työntekoa. Gregoriaaninen kalenteri säilyi käytössä siten, että esimerkiksi sanomalehti Pravda käytti sitä. Helmikuun 30. päivän Pravdaa ei siis ole olemassa.
        Vaikka työläisillä oli uudessa järjestelmässä enemmän vapaapäiviä, se haittasi yhteisöllistä elämää ja perhe-elämää ja siitä tuli siksi hyvin epäsuosittu. Tuotanto ei myöskään tehostunut merkittävästi uuden järjestelmän takia. Jo vuonna 1931 gregoriaanisen kalenterin kuukausirytmi palautettiin. Työviikko muutettiin kuusipäiväiseksi ja kytkettiin kuukaudenpäivään niin, että joka kuukauden 6., 12., 18., 24. ja 30. päivät olivat vapaita. 31. päivä saattoi olla vapaa tai sitten ei. Käytännössä ihmiset pitivät usein vapaata sekä sunnuntain että uuden vapaapäivän, ja lopulta kalenterikokeilusta luovuttiin.


      • seloteko
        älä tuomitse... kirjoitti:

        Ai jaa, en tunne tapausta. En tiedä onko hänellä ehkä perhettä, jotka voisivat käyttää samaa konetta. Ihmettelen vain, voisiko sama ihminen olla jollakin palstalla ateisti ja toisella adventisti. Samassa perheessä on useinkin eri tavalla ajattelevia, niinkuin meilläkin. Sellainenkin on aivan yleistä, että yötöissä oleva käyttää työpaikan konetta, jota monet muutkin käyttävät.

        Sama henkilö voi kirjautua monella eri omalla sähköpostillaan eri kirjautuneina niminä, mutta samalla s-postitunnuksella vain kerran.


      • toim. huom
        silleen kirjoitti:

        Älä usko adventisteja, äläkä annata käännyttää adventimiin ja älä usko väärään profeettaan.
        Usko vain Jeesukseen ja hänen sanoihinsa:
        "Voi teitä (adventistit), kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden (adventismiin) käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!"

        En löytänyt Raamatusta sanoja "adventistit" ja "adventismi". Kerrotko nyt, missä kohtaa Jeesus noin sanoo. Vai tulikohan sinulla lisättyä jotain Raamatun kirjoituksiin?


    • 23456

      ns. Study Bible teoksesta eli se on ihan normaali evankelinen, yleisesti käytetty Raamatun käännös (ilmeisesti English Standard Vesion), jonka alareunassa on selittäviä kommentteja. Aivan samanlainen idea kuin evankelikaalisten tekemä The NIV Study Bible.

      • -2-3-4-5-6

        ## ns. Study Bible teoksesta eli se on ihan normaali evankelinen, yleisesti käytetty Raamatun käännös (ilmeisesti English Standard Vesion), jonka alareunassa on adventistin selittäviä kommentteja. ##


    • Linkitä

      Olen pitkään kaivannut Raamattua missä linkitys olisi parempi kuin esimerkiksi nykyisessä kirkkoraamatussamme. Täytyykö kääntyä Adventtikirkon puoleen? Olet muuten aivan erinomainen mainostaja adventtikirkon opetuksille (KIITOS SIITÄ) johdatit minut lukemaan Whiten "Suuri taistelukirjaa" joka paremmin kuin kirkko osoitti Jumalan todellisen luonteen oikeudenmukaisena ja rakkaudellisena kaiken elämän Luojana. Ellen G White pyyhki yhdellä kertaa pois monet väärät uskomukset mielestäni (esimerkiksi uskon omaan kuolemattomuuteeni ja monet muutkin asiat joita olen ihmetellyt kirkkoni opetuksissa ikuisine helvetin kidutuksineen ja esimerkiksi miksi Jumala salli synnin tulevan tuhoanmáan kaikkea sitä hyvää minkä Jumala loi.

      Eikö vain olekin ihmeellistä.
      Pahat ihmiset tappoivat Jumalan Pojan ja Jumala käyttää sitä rakkaudelliseen ja oikeudenmukaiseen syntisten armahdukseen. Sinä joka olet palstan pahin adventismin parjaaja johdatat tahtomattasi ihmisiä parempaan Raamatun ymmärtämiseen ja siten pelastukseen. Kuka voisi panna esteitä Jumalalle :] ..

      Nyt odotan vain että kerrot mistä tuon mainitsemasi Raamatun saa ostaa - voimme sitten yhteisvoimin tutkiskella sitä. Ymmärrän englantia kohtuullisen hyvin joten älä anna kielen olla esteenä jos tiedät mistä tuon uudesti linkitetyn Raamatun voisi ostaa. Se olisi minulle kallisarvoinen asia.

      • advari

        voi ostaa, koska se julkaistaan kansainvälisen adventtikirkon pääkonferenssin yleiskokouksessa ensi vuonna.


      • Linkitä
        advari kirjoitti:

        voi ostaa, koska se julkaistaan kansainvälisen adventtikirkon pääkonferenssin yleiskokouksessa ensi vuonna.

        Täytyy sitten vain odotella .. :)


    • uteljas

      Uusi timoflink-raamattu tulossa aivan lähiaikoina kuten tuo sunnuntailakipedonmerkkikin?
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/8549824

      Mielestäni adventistitohtorit noteerataan adventistien keskuudessa aivan yläkanttiin

      • 26

        Ja Antti käänti taas turkkinsa!!!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      179
      4079
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      115
      2626
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      324
      2224
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      130
      2185
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      53
      1896
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1495
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      107
      1361
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      30
      1332
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1170
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1051
    Aihe