Suhteessa toisiinsa

NainenKirjoittaa

Miten on, vieläkö vanhat mallit määrittävät naisen suhteen mieheen, tai päinvastoin?
Kokeeko nainen olevansa parempi, jos rinnalla on mies, jolla on hyvä asema, rahaa ja valtaa?
Kokeeko mies olevansa enempi, jos hänen on onnistunut valloittaa nainen, joka on kaunis ja puoleensavetävä?
Miten nainen/mies määrittää itsensä, sinkkuna tai eronneena?

42

442

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • omakohtaista kokemusta tietääkseen kokisiko olevansa parempi jos rinnalla olisi rikas vaikutusvaltainen mies. Kokisiko sitä sitten olevansa siivestäjä, jos omat lähtökohdat olisivat täysin erilaiset.

      Sä teet aina näitä hemmetin hankalia kyssäreitä :)) Miten määrittää olevansa nainen? Hmmmm...kait sen biologiset ominaisuudetkin kertovat ? Naisena minulla on ainakin vähemmän fyysistä voimaa kuin miehellä ja ajattelen seksiä tunneasiana.

      Työelämässä en oikeastaan edes ajattele olenko nainen vai mies, teen sellaisia töitä joita pystyy tekemään kumpi sukupuoli hyvänsä, eli naiseudesta ei ole mitään etua jos ei haittaakaan.

      • näille kysymyksille oli realissa käytyjä keskusteluja. Yksi ystäväni (naispuolinen) näki tilanteen, että naiset edelleenkin kokevat paremmuutta, mikäli seurustelevat, ovat avo-tai avioliitossa miehen kanssa, joka tuo statusta heidän eläämäänsä. Tuo lisä, voi olla yhtälaisesti myös miehen älykkyyttä, tai muuta henkistä pääomaa.
        Yhden näkökulmassa, taas jo miehen kanssa eläminen tuo sosiaalisesti naisen asemaan parantumista.
        Joskus taas naiset mieluusti kokevat kanssasisarensa kilpailijaksi, mikäli ihastus kohdistuu samaan mieheen.
        Avo -tai avioliitossa hylätty nainen tuntee useinkin menettäneensä asemastaan jotain tärkeää, mitä eronneena ei tunne pystyvänsä itse rakentamaan.
        Huonokin aviomies saattaa nousta halutuksi saaliiksi, jopa exänsä silmissä, jos mies tuo näkösälle uuden nuoremman ja kauniimman.


      • Kuinkas sitten, jos naisen asema ja varallisuus ovat paremmat, kuin miehellä; onko mies silloin rattopoika?


      • NainenKirjoittaa kirjoitti:

        Kuinkas sitten, jos naisen asema ja varallisuus ovat paremmat, kuin miehellä; onko mies silloin rattopoika?

        riippuu suhteen syvyydestä. Hyvin helposti ihmiset käyttävät leimasimia joilla toisiaan leimaavat.


      • NainenKirjoittaa kirjoitti:

        näille kysymyksille oli realissa käytyjä keskusteluja. Yksi ystäväni (naispuolinen) näki tilanteen, että naiset edelleenkin kokevat paremmuutta, mikäli seurustelevat, ovat avo-tai avioliitossa miehen kanssa, joka tuo statusta heidän eläämäänsä. Tuo lisä, voi olla yhtälaisesti myös miehen älykkyyttä, tai muuta henkistä pääomaa.
        Yhden näkökulmassa, taas jo miehen kanssa eläminen tuo sosiaalisesti naisen asemaan parantumista.
        Joskus taas naiset mieluusti kokevat kanssasisarensa kilpailijaksi, mikäli ihastus kohdistuu samaan mieheen.
        Avo -tai avioliitossa hylätty nainen tuntee useinkin menettäneensä asemastaan jotain tärkeää, mitä eronneena ei tunne pystyvänsä itse rakentamaan.
        Huonokin aviomies saattaa nousta halutuksi saaliiksi, jopa exänsä silmissä, jos mies tuo näkösälle uuden nuoremman ja kauniimman.

        naispuolinen ystäväsi itse naimisissa henkilön kanssa joka tuo statusta hänen elämäänsä ?
        ------------------
        Sanot että avo-tai avioliitossa hylätty nainen tuntisi menettneensä asemastaan jotain tärkeätä. Tietysti noin voi kokea jos on joutunut erotilanteeseen tahtomattaan. Sensijaan nainen joka on helunnut eroa, voikin kokea tilanteen aivan päinvastaisena. Voi kokea saaneensa jotain tärkeätä, itsemääräämismahdollisuutensa omissa asioissaan, vapauden.


      • TaikisN kirjoitti:

        naispuolinen ystäväsi itse naimisissa henkilön kanssa joka tuo statusta hänen elämäänsä ?
        ------------------
        Sanot että avo-tai avioliitossa hylätty nainen tuntisi menettneensä asemastaan jotain tärkeätä. Tietysti noin voi kokea jos on joutunut erotilanteeseen tahtomattaan. Sensijaan nainen joka on helunnut eroa, voikin kokea tilanteen aivan päinvastaisena. Voi kokea saaneensa jotain tärkeätä, itsemääräämismahdollisuutensa omissa asioissaan, vapauden.

        naimisissa enää. On eronnut. Keskustelua käytiin yleisellä tasolla. Hänen mielestään naiset toeuttavat liiaksi miehen unelmia. Eli kokevat miehen kautta itsensä joksikin. Mies määrittää, mitä nainen on.

        Totta, jos nainen on osapuoli, joka on halunnut eroa; tilanne on varmasti erilainen.


      • TaikisN kirjoitti:

        riippuu suhteen syvyydestä. Hyvin helposti ihmiset käyttävät leimasimia joilla toisiaan leimaavat.

        mutta helpommin edelleenkin hyväksytään tilanne niin päin, että mies voi olla suhteessa vanhempi ja varakkaampi. Mitenkähän lienee, jos tilanne on toisipäin. Monenko miehen kantti kestää?


      • NainenKirjoittaa kirjoitti:

        mutta helpommin edelleenkin hyväksytään tilanne niin päin, että mies voi olla suhteessa vanhempi ja varakkaampi. Mitenkähän lienee, jos tilanne on toisipäin. Monenko miehen kantti kestää?

        jos vanhempi, etenkin varakas tai muuten vaikutusvaltainen mies nai nuoremman naisen, sitä helposti hekotellaan että nyt saa mies nuorta lihaa. Nainen leimataan ostetuksi esineeksi.

        Jos vanhempi varakas nainen nai nuoremman miehen, häntä pidetään helposti hiukan arveluttavana, tymänäkin. Nuorempaa miestä pidetään viisaana sijoittajana.... :O


      • TaikisN kirjoitti:

        jos vanhempi, etenkin varakas tai muuten vaikutusvaltainen mies nai nuoremman naisen, sitä helposti hekotellaan että nyt saa mies nuorta lihaa. Nainen leimataan ostetuksi esineeksi.

        Jos vanhempi varakas nainen nai nuoremman miehen, häntä pidetään helposti hiukan arveluttavana, tymänäkin. Nuorempaa miestä pidetään viisaana sijoittajana.... :O

        julkiksia. Kylläs vaan menestyneet miehet useimmin nuorempaan naiseen vaihtavat. Mutta montakos naista löytyy, jotka samoin tekevät?


      • *Tikli*
        TaikisN kirjoitti:

        jos vanhempi, etenkin varakas tai muuten vaikutusvaltainen mies nai nuoremman naisen, sitä helposti hekotellaan että nyt saa mies nuorta lihaa. Nainen leimataan ostetuksi esineeksi.

        Jos vanhempi varakas nainen nai nuoremman miehen, häntä pidetään helposti hiukan arveluttavana, tymänäkin. Nuorempaa miestä pidetään viisaana sijoittajana.... :O

        kun mulla ne nuokin asiat menee aina väärin päin :( Nuori kaunis ja rikas ex sai jäädä ja nyt kiikarissa iäkkäämpi ei niin varakas immeinen, tosin kaunis on hänkin. Joten sijoittajana en taida itseäni elättää :))))


    • Aika outoa, tai sitten olen itse outo. Ei nainen tosiaankaan ole auto.

      • 19

        valloittaa auton? Mää oon aina joutunut ostamaan kärryni.


      • mutta joskus se auto on miehelle enemmänkin, kuin nainen:-)


      • 19 kirjoitti:

        valloittaa auton? Mää oon aina joutunut ostamaan kärryni.

        auto saattaakin valloittaa miehen:-)


    • *Tikli*

      olla jo vapauduttu vanhoista malleista pääosin, josta kertoo avioerotilastotkin aika pitkälle.

      En ainakaan omalta kohdaltani tunne olevani sen huonompi tai edes kateellinen sellaisille miehille, jotka elävät parisuhteessa. Raha ja sen mukana tuleva valta tai kaunis kumppani ei ole mulle koskaan ollut elämän päämäärä. Mulle riittää, kun olen itseni kanssa sinut ja tulen mainiosti toimeen myös yksikseni. Johtuu varmaan mussa piilevässä jonkinasteisesta erakkoluonteesta.

      Vapaa kuin taivaanlintu ja oikeus päättää omista tekemisistään olkoon mun määrittely itsestäni.

      ps. Huomasin tuon "rattopoikajutun" tuolta eräästä viestistä ja siihen sanoisin, että tuollaistakin olen kuullut puhuttavan, mutta taitaa aika vähän näitä "gigoloja" olla Suomessa. Ilmiö lienee enempikin tuolla "isossa" mailmassa käytössä. Tietysti myös päinvastaisena ilmiönä.

      • aina ollut sinkku?
        Ehkä Suomessa ei noita varsinasia rattopoikia ole, mutta uskoisin löytyvän pareja, jossa naisella on suurempi valta; rahassa ja asemassa.


      • *Tikli*
        NainenKirjoittaa kirjoitti:

        aina ollut sinkku?
        Ehkä Suomessa ei noita varsinasia rattopoikia ole, mutta uskoisin löytyvän pareja, jossa naisella on suurempi valta; rahassa ja asemassa.

        kirjoitukseni kenties ikuisen poikamiehen paatokselta?? En ole ollut sinkku ihan koko elämääni, vain reilut pari vuotta vasta. Takana kuiteskin 23 vuotta yhteiseloa vastakkaisen sukupuolen kanssa.

        Toki löytyy naisia, joiden sosiaalinen asema on huomattavsti korkeampi mitä miehellä esim. (Pena ja Tarja), no toi oli vaan yks helppo esimerkki. En minä näe moisessa asiassa minkäännäköistä "rattopoika" hommaa ja olenpa ollut itsekin kotona pari vuotta hoitamassa lapsia, että ex vaimo sai kulkea haluamassaan työssä. Omat työni hoidin iltaisin, öisin ja viikonloppuisin.


      • *Tikli* kirjoitti:

        kirjoitukseni kenties ikuisen poikamiehen paatokselta?? En ole ollut sinkku ihan koko elämääni, vain reilut pari vuotta vasta. Takana kuiteskin 23 vuotta yhteiseloa vastakkaisen sukupuolen kanssa.

        Toki löytyy naisia, joiden sosiaalinen asema on huomattavsti korkeampi mitä miehellä esim. (Pena ja Tarja), no toi oli vaan yks helppo esimerkki. En minä näe moisessa asiassa minkäännäköistä "rattopoika" hommaa ja olenpa ollut itsekin kotona pari vuotta hoitamassa lapsia, että ex vaimo sai kulkea haluamassaan työssä. Omat työni hoidin iltaisin, öisin ja viikonloppuisin.

        Uusiosinkkuus on jo kokemuspohjalta rakentunutta:D Mutta on mahdollista, että se tuntuu hyvälle ja itsensä on jo joutunut määrittämään kahteenkin kertaan:-

        Koti-iskänä tuskin ehtii rattopojan rooliin samaistua. On se sen verran rankkaa työtä.


    • xxxyyy

      Minä en itseäni määritä. Minä olen minä ja jos joku haluaa leimoja lyödä, siitä vain. En anna niille siunaustani enkä ainakaan ala niiden mukaan käyttäytymään.

      En muutu seuran mukaan isommaksi tai pienemmäksi. Totta kuitenkin on, että yhteistyöllä voi saavuttaa enemmän kuin yksin, mutta saavutukset ovat silloin yhteisiä.

      • leimasinta omassa kädessäsi, käytössäsi ?


      • xxxyyy
        TaikisN kirjoitti:

        leimasinta omassa kädessäsi, käytössäsi ?

        Erityisesti tämän viestin yhteydessä? Ketä tai mitä viestini leimaa? Kerroin vain itsestäni.


      • xxxyyy kirjoitti:

        Erityisesti tämän viestin yhteydessä? Ketä tai mitä viestini leimaa? Kerroin vain itsestäni.

        mitä kysyin. Eli oletko koskaan huomannut leimaavasi ketään?

        En väitä että ko viestisi leimaisi mitään tai ketään.


      • xxxyyy
        TaikisN kirjoitti:

        mitä kysyin. Eli oletko koskaan huomannut leimaavasi ketään?

        En väitä että ko viestisi leimaisi mitään tai ketään.

        Totta kai teen johtopäätöksiä ja joskus ihan ensituntumankin mukaan. Jos joku vaikuttaa tuon perusteella selvältä, en tuhlaa tapaukseen aikaa, omahan on menetykseni jos väärän valinnan teen.


      • ?
        xxxyyy kirjoitti:

        Totta kai teen johtopäätöksiä ja joskus ihan ensituntumankin mukaan. Jos joku vaikuttaa tuon perusteella selvältä, en tuhlaa tapaukseen aikaa, omahan on menetykseni jos väärän valinnan teen.

        yöpöllö nikkisi


      • xxxyyy
        ? kirjoitti:

        yöpöllö nikkisi

        mistä puhut, mutta varmaan itselläsi on enemmän kokemusta nikin hylkäämisestä, ihan vain tuon viestisi perusteella päättelen, en leimaa.


    • että suhteelle käy huonosti, jos se perustuu niinkin hatariin kikseihin kuin toisen älykkyys, asema tai ulkonäkö. Saattaa aluksi tuoda sille suhteelle potenssia, mutta niistä saattaa tulla myös se suhteen suurin riidanaihe. Lisämausteina suhteessa ja sopivassa suhteessa...ehkä.

      Tuohon sinkku/eronnut määrittelyyn vastaisin, että eronneena tai sinkkuna toivoisin olevani ehjä tapaus, ilman määreitä sen ja sen entinen vaimo tai se nainen jolle ei mikään mies kelpaa tai joka ei kelpaa kellekkään;)

      • Mutta, jos siinä sivussa saa hohdetta ja kimaletta omaankin persoonaansa? Vai haparoituko tuo ajan kanssa?

        Sisäinen eheys onkin jo hyvä vastine mille tahansa vähättelevälle määreelle:-


      • NainenKirjoittaa kirjoitti:

        Mutta, jos siinä sivussa saa hohdetta ja kimaletta omaankin persoonaansa? Vai haparoituko tuo ajan kanssa?

        Sisäinen eheys onkin jo hyvä vastine mille tahansa vähättelevälle määreelle:-

        kunnolliseen kivijalkaan kuin kimalluksiin jostain mistä lie.


      • Ystiis
        tintti.kotivintti kirjoitti:

        kunnolliseen kivijalkaan kuin kimalluksiin jostain mistä lie.

        sulla, siis talossa? Se onkin hyvä, sillä jos perustus pettää, on talo jo mennyttä, vaikka olis kuinka komea päälle päin :(


      • robbari
        Ystiis kirjoitti:

        sulla, siis talossa? Se onkin hyvä, sillä jos perustus pettää, on talo jo mennyttä, vaikka olis kuinka komea päälle päin :(

        se täällä tintin pyrstössä roikkuu? Puristaako pipo?


    • BööPöö

      ni ei voi olla vastaamatta :)
      Tai oikeestaan, ku NainenKirjoittaa, ni parempi olla vastaamatta :))

      • kumpi pareen!


      • BööPöö
        NainenKirjoittaa kirjoitti:

        kumpi pareen!

        Tätä pitää nyt miettii... kahdesti
        Tekis kyl mieli vastata.. mut mut.. :)


      • BööPöö kirjoitti:

        Tätä pitää nyt miettii... kahdesti
        Tekis kyl mieli vastata.. mut mut.. :)

        on hyvä ominaisuus:)) Tuolla hymyllä pääsit jo alkuun... Heitä noppaa jos ei muuten ratkea!


      • BööPöö
        NainenKirjoittaa kirjoitti:

        on hyvä ominaisuus:)) Tuolla hymyllä pääsit jo alkuun... Heitä noppaa jos ei muuten ratkea!

        Kallistui vastauksexi.
        Elikäs vastaan vain aloitukseesi, mut tarttee hiukka miettii, et mitä vastaan.. kahdesti :)


      • BööPöö kirjoitti:

        Kallistui vastauksexi.
        Elikäs vastaan vain aloitukseesi, mut tarttee hiukka miettii, et mitä vastaan.. kahdesti :)

        Taasko kahdesti? ))) Ajattelit sitten, puolelta jos toiseltakin:-


      • NainenKirjoittaa kirjoitti:

        Taasko kahdesti? ))) Ajattelit sitten, puolelta jos toiseltakin:-

        Böö pelaa nyt aikaa *nauraa*


      • BööPöö
        NainenKirjoittaa kirjoitti:

        Taasko kahdesti? ))) Ajattelit sitten, puolelta jos toiseltakin:-

        Ja vastaukseni on: Et kylne vanhat mallit pätee entistä enempi, kun on rahaa/nimeä puolin ja toisin.. Suomessä se piiri on pieni, mut ku sisälle pääsee tai ulos, ni kaikki on mahdollista..
        Mut nekin ruusut vanhenevat :)


      • BööPöö
        TaikisN kirjoitti:

        Böö pelaa nyt aikaa *nauraa*

        Jummi ja jäin kiikkiin siihen noppa jujuun :)
        Tästä nopasta pitäs tehdä monopoli.. :D


      • BööPöö kirjoitti:

        Ja vastaukseni on: Et kylne vanhat mallit pätee entistä enempi, kun on rahaa/nimeä puolin ja toisin.. Suomessä se piiri on pieni, mut ku sisälle pääsee tai ulos, ni kaikki on mahdollista..
        Mut nekin ruusut vanhenevat :)

        Ennen sanottiin, jotta hevosella pääsee....No ei ole lahjahevosien suuhin katsomista:-


    • Ak:n lapio

      Onko meidän tehtävämme aina kokea olemassa olomme suhteessa toiseen. Emmekö voisi joskus kuskus suhtautua ymmärtäväisesti kolmanteenikin. Voisimme arvostaa kolmannen miljoonamassia, pakkelilla vuorattua pärstää. Miksemma samalla voisi käyttää kaikkia sateenkaaaren värejä?? Natot, kälyt, serkut, exät ja tulevat substanssit. Meidän yhteiset lapsemme, meidän sukumme, meidän....

      Kuinka näin voisimmekaan sinkkuilla ihanien kinkkujen katraassa ilman mitän tarvetta tarjota setelitötteröä pesän pantiksi. Ja Antiksi saimme kutsua väihäistäkin vierasta.

      Ja meidän määrittelymme mukaan ei tarvitse panna haiseman aina, kun kuulee käen kukunnan.

      • Avauksessa oli kysymys lähinnä parisuhteista. Uskoakseni kokemus laajenee, kun suhteita tulee ja menee.
        Mutta, eikös nainen katsasta miehessä sukua jatkaakseen muutakin, kuin sen jatkamiskyvyn? Ja naisen kauneus luultavasti vieläkin kerää ehdokkaita runsaammin,,,,,vai?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2695
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      103
      2282
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2030
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      13
      1759
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1701
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1676
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1666
    8. 92
      1602
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1284
    Aihe