uskovaiset riitelevät keskenään. Käyn säännöllisesti Helluntailaisuus palstalla katselemassa missä milloin mennään. Ekivaari, jonka me tälläkin palstalla hyvin tunnemme, on vastatuulessa omalla palstallaan. Häntä sätitään ja hänen uskoaan kyseenalaistetaan useissa ketjuissa. Tämä täyttäisi työ- tai kouluyhteisössä jo kiusaamisen tunnusmerkin, mutta avoimella foorumilla tällainen kai sallitaan. Riidelkää uskovaiset, se tekee terää:-D))))))))))))))))) Oikeaoppisuus on haudanvakava asia. Mikä kellekin on oikeaoppisuutta.
Kyllä on hauskaa katsella, kuinka
49
340
Vastaukset
- Kössönöm
Ekivaari ja sen kaveri, jonka nikkiä en muista, kävivät joskus kanssani aikamoista kinaa, mutta lopettivat sitten, kun saivat tietää, että isäni oli syntyisin Kemijärveltä:)
Sanoivat, ettei oman kylän väelle vittuilla tai jotain sellaista. En ole ikinä edes käynyt Kemijärvellä!paikka.:-) Katsoitko Kari Väänäsen Taivaan tulet sarjan televisiosta? Minusta Väänänen on syntyperäisenä kemijärveläisenä tavoittanut paikkakunnan ajattelutapaa oivallisesti. Kyllä ne keskenään siellä tappelevat, mutta jos jokin ulkopuolinen uhkaa, liitytään rintamaan yhdessä uhkaa vastaan. Tästä oli VR:n junavuorojen lakkautuksessakin kysymys.
- Hanni
Itse en kyllä vieraile noilla hellareiden palstoilla. Sinne kai pitäisi rekisteröityäkin ym. jos olet ateisti, niin miksi tyhlaat aikaasi "milelestäsi tyhmien väittelyy". eikös sinulla aivoriihellä ole sitten jätkevämpää tekemistä. No, sähän olit suivaannuksissa tähän omiesi palstaan. Olet ollit sitten pitkään hellareiden seurassa ja tänne on vain pakko palata. Ilon aiheet ovat ateistilla ymmärrettävästi vähissä, kurjaa olis jos ei uskovaisia. Olet sisimmiltäsi tosi onneton ihminen!
- Kössönöm
Teotwawki kirjoitti:
paikka.:-) Katsoitko Kari Väänäsen Taivaan tulet sarjan televisiosta? Minusta Väänänen on syntyperäisenä kemijärveläisenä tavoittanut paikkakunnan ajattelutapaa oivallisesti. Kyllä ne keskenään siellä tappelevat, mutta jos jokin ulkopuolinen uhkaa, liitytään rintamaan yhdessä uhkaa vastaan. Tästä oli VR:n junavuorojen lakkautuksessakin kysymys.
Suomalaisissa elokuvissa ja sarjoissa harmittaa se, että puheesta ei tahdo saada mitään selvää. Joko minun telkussa on vikaa, tai korvissa, tai sitten äänitys on ihan vinksallaan.
Mutta Vänä on aina ollut suosikkejani. Hanni kirjoitti:
Itse en kyllä vieraile noilla hellareiden palstoilla. Sinne kai pitäisi rekisteröityäkin ym. jos olet ateisti, niin miksi tyhlaat aikaasi "milelestäsi tyhmien väittelyy". eikös sinulla aivoriihellä ole sitten jätkevämpää tekemistä. No, sähän olit suivaannuksissa tähän omiesi palstaan. Olet ollit sitten pitkään hellareiden seurassa ja tänne on vain pakko palata. Ilon aiheet ovat ateistilla ymmärrettävästi vähissä, kurjaa olis jos ei uskovaisia. Olet sisimmiltäsi tosi onneton ihminen!
Jos tuo oli minulle tarkoitettu viesti, niin olet kyllä pahasti eksyksissä. En ole ollenkaan onneton, sillä elän hyvin tasapainoista ja mukavaa elämää. Pääsääntöisesti olen loistavalla tuulella, luen paljon ja viihdyn maailmassa aina vain paremmin. Näin hyvin eivät asiani ole ikinä olleet:-D)))))))))))))))))))))
- Kössönöm
Hanni kirjoitti:
En minä ole hellaripalstalla käynyt, mutta tämä ekivaari on käynyt täällä. Etkö sinä ymmärrä lukemaasi?
Kössönöm kirjoitti:
Suomalaisissa elokuvissa ja sarjoissa harmittaa se, että puheesta ei tahdo saada mitään selvää. Joko minun telkussa on vikaa, tai korvissa, tai sitten äänitys on ihan vinksallaan.
Mutta Vänä on aina ollut suosikkejani.uusia jaksoja. Se on ainoa ns. poliisisarja, jota viitsin katsoa sen hersyvän huumorin ja hyvien näyttelijöiden takia. Vänä näyttelee itse komisariota, jolla on aina jotain viisasta sanottavaa, mutta omalla murteellaan.
Kössönöm kirjoitti:
En minä ole hellaripalstalla käynyt, mutta tämä ekivaari on käynyt täällä. Etkö sinä ymmärrä lukemaasi?
että vastaus meni väärään osoitteeseen:-) Jeesus varmaan pitäisi tuollaisesta riehumisesta:-)
- Kössönöm
Teotwawki kirjoitti:
että vastaus meni väärään osoitteeseen:-) Jeesus varmaan pitäisi tuollaisesta riehumisesta:-)
"Jeesus varmaan pitäisi tuollaisesta riehumisesta:-)"
- Autuaita ovat yksinkertaiset. Eikös se jotenkin niin mennyt? Kössönöm kirjoitti:
"Jeesus varmaan pitäisi tuollaisesta riehumisesta:-)"
- Autuaita ovat yksinkertaiset. Eikös se jotenkin niin mennyt?köyhät.:-) Näin aggressiivista hihua harvoin näkee. Vihauskonto saa aikaan kaikenlaista kamalaa. Tämä Hanni olisi varmasti mielissään, jos kivitystuomio olisi vielä voimassa, kuten vanhassa testamentissa on.
- Kössönöm
Teotwawki kirjoitti:
köyhät.:-) Näin aggressiivista hihua harvoin näkee. Vihauskonto saa aikaan kaikenlaista kamalaa. Tämä Hanni olisi varmasti mielissään, jos kivitystuomio olisi vielä voimassa, kuten vanhassa testamentissa on.
edelleen joissain islamilaisissa maissa.
Kössönöm kirjoitti:
edelleen joissain islamilaisissa maissa.
Hanni on tyyppi, joka sen varmasti tännekin haluaisi. Niin vihainen hän on.
- Kössönöm
Teotwawki kirjoitti:
Hanni on tyyppi, joka sen varmasti tännekin haluaisi. Niin vihainen hän on.
jotka kuvaavat hannaa ja typeryys on vain yksi niistä. En ole varma tuosta vihaisuudesta. Miksi hän olisi vihainen? Enemmän hän "jumlalta" saa, mitä vähemmän on hörhöjä liikenteessä. Ahne pirulainen.
Kössönöm kirjoitti:
jotka kuvaavat hannaa ja typeryys on vain yksi niistä. En ole varma tuosta vihaisuudesta. Miksi hän olisi vihainen? Enemmän hän "jumlalta" saa, mitä vähemmän on hörhöjä liikenteessä. Ahne pirulainen.
kyllä hänen joistakin viesteistä ihan selvästi viha näkyy läpi. Onhan täällä ihan oikeasti asiaansa uskovia ja maltillisesti suhtautuvia tyyppejä. Juhani ja sitten tämä Purje, joka on niin yksinkertainen, että häntä ei kertakaikkiaan kehtaa pilkata.
- Kössönöm
Teotwawki kirjoitti:
kyllä hänen joistakin viesteistä ihan selvästi viha näkyy läpi. Onhan täällä ihan oikeasti asiaansa uskovia ja maltillisesti suhtautuvia tyyppejä. Juhani ja sitten tämä Purje, joka on niin yksinkertainen, että häntä ei kertakaikkiaan kehtaa pilkata.
Purje neuvoi viime vuonna miten Savossa tilataan olutta kapakassa. Jos en ihan väärin muista.
En enää muista miten se meni, mutta ihan turuksikin se kyllä onnistui. Kössönöm kirjoitti:
Purje neuvoi viime vuonna miten Savossa tilataan olutta kapakassa. Jos en ihan väärin muista.
En enää muista miten se meni, mutta ihan turuksikin se kyllä onnistui.Purjeen kanssa ihan asiallista keskustelua tässä eräänä päivänä ja välin tuli joku, joka sanoi, että Purje on ihku. Siihen minä sitten, että joo, niin yksinkertainen, että ei kehtaa edes vittuilla. Tähän Purje naureskeli, että ei saakaan vittuilla.
- poå5er6åp'
Hanni kirjoitti:
Mikäs sinut ajaa tänne ateismi-palstalle! Oletko onneton elämässäsi? Tuletko tänne haikaillen ajattelun vapaudesta? Oletko kateellinen ateisteille siitä, että heidän ajattelunsa ei ole ylhäältä päin sidottua? On varmaan tosi kurjaa olla uskovainen.
poå5er6åp' kirjoitti:
Mikäs sinut ajaa tänne ateismi-palstalle! Oletko onneton elämässäsi? Tuletko tänne haikaillen ajattelun vapaudesta? Oletko kateellinen ateisteille siitä, että heidän ajattelunsa ei ole ylhäältä päin sidottua? On varmaan tosi kurjaa olla uskovainen.
lipettiin aina, kun tukalalta tuntuu:-)
- kosmis
Myös miten taikauskoista porukkaa uskovaisten palstoilla kirjoittelee. Tarinat on kuin suoraan naurettavimmista irvailuista. Erikoisesti noi helvettiin toivotukset kertoo kristillisestä rakkaudesta.
juuri ilmenee. Puhutaan jumalan rakkaudesta ja armosta, mutta samassa lauseessa ollaan valmiit tuomitsemaan vääräuskoiset helvetin tulimereen:-) Pastori Antti Kylliäinen Oulunkylän seurakunnasta kirjoitti mielenkiintoisen kirjan muutama vuosi sitten: Kaikki pääsevät taivaaseen. Tämä oli joillekin uskispiireille liikaa ja niin joutui piispa Eero Huovinen kiusalliseen tilanteeseen. Hänen oli otettava Kylliäinen puhutteluun.
- M@k3
Hihulit hakkaavat toisiaan raamatulla päähän ihan säälittä ja lähes aina kun joku jää häviölle niin viimeinen sana on; minullapa on pyhähenki ja olen siksi aina oikeassa lälällälää!
joutunut suoranaisen ajojahdin kohteeksi. Kristillinen tapa osoittaa armeliaisuutta ja lähimmäisen rakkautta:-D))))))))))))))))
- juu'u
Kyllä ateistit käyttäytyvät täsmälleen samoin kuin kiihkoilijat uskonnoissaan.
Siinä ei ole muuta kuin kannatettavassa asiassa ero.
Joten röhönaurut ovatkin oikeasti leveimmillään tällä puolella.Erityisesti, mkoska teidän näkemyksenne on tuiki hyvin tiedossani, mutta teilläpä ei ole oikeasti mitään kuvaa vastapuolen uskomisista.
Te elätte sen asian suhteen ihan mielikuvitusmaailmassanne josta ei ole yhteyttä reaalitodellisuuteen.- frien
Teotwawki kirjoitti:
Jumaluskon puuteko on mielikuvitusmaailmaa? Aika erikoinen johtopäätös:-D))))))))))))
Jos puhuu pölkylle, niin se ei vastaa ainakaan yhtä hölmösti vaikka ymmärtäisi yhtäpaljon kuin sinä..
frien kirjoitti:
Jos puhuu pölkylle, niin se ei vastaa ainakaan yhtä hölmösti vaikka ymmärtäisi yhtäpaljon kuin sinä..
uskovaiselta:-D))))))))))))))))))))))))))))))))))
- A.Mikkonen
Kyllä ateisteilla on aika hyvät tiedot vastapuolen uskomuksista,sen takia useat ateistit on ateisteja,mutta kerroppa ihan omin sanoin mitä sie tiiät ateismista.
"Te elätte sen asian suhteen ihan mielikuvitusmaailmassanne josta ei ole yhteyttä reaalitodellisuuteen."
Näyttäisitkö sen todisteen joka osoittaisi jumalasi todelliseksi olennoksi? Ateismi on jumaluskon puutetta. Mikä siinä ei ole yhteydessä reaalitodellisuuteen? Ainakaan minun todellisuudessani en näe jumalia enkä muitakaan henkiolentoja. Miksi sellaiseen pitäisi uskoa jota ei voida millään keinolla havaita eikä vaikuta millään tavalla mihinkään reaalimaailman ilmiöön? Voihan olla olemassa jokin panteistinen jumala, kaiken liikkeellepanija, mutta sekin vaihtoehto vaan turhaan monimutkaistaisi jo muutenkin käsittämätöntä tapahtumaketjua.A.Mikkonen kirjoitti:
Kyllä ateisteilla on aika hyvät tiedot vastapuolen uskomuksista,sen takia useat ateistit on ateisteja,mutta kerroppa ihan omin sanoin mitä sie tiiät ateismista.
sinä todella tarkoita tuota. Se asia on tällä palstalla kerrottu satoja kertoja, mutta olkoon menneeksi, jos ei ole sattunut silmään. Ateismin määritelmä on lyhykäisyydessään seuraava: Ateismi on jumaluskon puutetta piste.
- aina vaan
Minä olen kasvanut ja elänyt hellariperheessä yli 20 vuotta ja sitten sinä kuvittelet
että minulla ei ole oikeasti mitään kuvaa vastapuolen uskomisista? Hehhee... - A.Mikkonen
Teotwawki kirjoitti:
sinä todella tarkoita tuota. Se asia on tällä palstalla kerrottu satoja kertoja, mutta olkoon menneeksi, jos ei ole sattunut silmään. Ateismin määritelmä on lyhykäisyydessään seuraava: Ateismi on jumaluskon puutetta piste.
Kyllä minä sen tiedän, mutta tietääkö nimimerkki juu'u
A.Mikkonen kirjoitti:
Kyllä minä sen tiedän, mutta tietääkö nimimerkki juu'u
en huomannut, että viesti oli hänelle tarkoitettu:-)
- A.Mikkonen
Teotwawki kirjoitti:
en huomannut, että viesti oli hänelle tarkoitettu:-)
Ei mitään,vahinkoja sattuu.:)
KeljuKooKojootti kirjoitti:
"Te elätte sen asian suhteen ihan mielikuvitusmaailmassanne josta ei ole yhteyttä reaalitodellisuuteen."
Näyttäisitkö sen todisteen joka osoittaisi jumalasi todelliseksi olennoksi? Ateismi on jumaluskon puutetta. Mikä siinä ei ole yhteydessä reaalitodellisuuteen? Ainakaan minun todellisuudessani en näe jumalia enkä muitakaan henkiolentoja. Miksi sellaiseen pitäisi uskoa jota ei voida millään keinolla havaita eikä vaikuta millään tavalla mihinkään reaalimaailman ilmiöön? Voihan olla olemassa jokin panteistinen jumala, kaiken liikkeellepanija, mutta sekin vaihtoehto vaan turhaan monimutkaistaisi jo muutenkin käsittämätöntä tapahtumaketjua.olevan tilanne, jossa mielikuvitusolentoja palvova tyyppi väittää, että se joka ei siihen usko, elääkin mielikuvitusmaailmassa. Tervetuloa Absurdistaniin:-D)))))))))))))))))))
A.Mikkonen kirjoitti:
Ei mitään,vahinkoja sattuu.:)
kun katsoin vain viestin, mutta en sitä mihin se oli vastaus:-)
aina vaan kirjoitti:
Minä olen kasvanut ja elänyt hellariperheessä yli 20 vuotta ja sitten sinä kuvittelet
että minulla ei ole oikeasti mitään kuvaa vastapuolen uskomisista? Hehhee...argumentti on absurdiudessaan päivän parasta antia:-)
Ekivaari jakaa mielipiteitä helluntaisuus palstalla. Jokku ovat suivantuneet häneen tyystin. Itse hänelle harvakseltaan vastailen, koitan pitää asiallisen sävyn, toivottavasti siinä osittain ainakin onnistun.
Itse Ekivaarin opista, nii se on sekoitus vähän sitä sun tätä, eniten siitä löytyy Jehovalaisuuden oppeja, ilmeisesti tämä suivannuttaa palstalaisia. Ekin on pakko "muokata" Raamattua oppinsa mukaiseksi. Kun kristityn pitäsi paremminkin pyrkiä muokkamaan oppinsa Raamatun mukaiseksi.
Hyvää on, että keskustelua syntyy, toivottavaa olisi asiallisempi ja rakkaudellisempi sävy.juuri marmatin: "Hyvää on, että keskustelua syntyy, toivottavaa olisi asiallisempi ja rakkaudellisempi sävy." Ekivaari on kaikkien hampaissa koko ajan. Ei kerro armeliaisuudesta kristittyjen keskuudessa kovinkaan hyvää.
Teotwawki kirjoitti:
juuri marmatin: "Hyvää on, että keskustelua syntyy, toivottavaa olisi asiallisempi ja rakkaudellisempi sävy." Ekivaari on kaikkien hampaissa koko ajan. Ei kerro armeliaisuudesta kristittyjen keskuudessa kovinkaan hyvää.
Totta jupiset, ehkäpä Ekivaarillekin menisi perille sellainen asiallisempi ja säyväisämpi muiden lähestymistapa. Ymmärrän sen, että harhaoppi aiheuttaa närää, mutta en ymmärrä(en ole ikinä ymmärtänyt), että miksi ei voisi koittaa keskustella asiallisemmin ja toista enemmän kunnioittaen. Toki jokainen vastaa näissäkin asioissa omasta puolestaan ja käytöksestään.
juhani1965 kirjoitti:
Totta jupiset, ehkäpä Ekivaarillekin menisi perille sellainen asiallisempi ja säyväisämpi muiden lähestymistapa. Ymmärrän sen, että harhaoppi aiheuttaa närää, mutta en ymmärrä(en ole ikinä ymmärtänyt), että miksi ei voisi koittaa keskustella asiallisemmin ja toista enemmän kunnioittaen. Toki jokainen vastaa näissäkin asioissa omasta puolestaan ja käytöksestään.
että jos kerran jumalan eräs ominaisuus on armo, niin miksi ihmiset eivät sitten noudata jumalan ohjeita, vaan ovat heittämässä ensimmäisen kiven.
- profetiapalstalla
Aivan yhtä hauskaa on lukea profetiapalstaa, jossa uskovat kilvan sättivät ja haukkuvat
toisiaan harhaopeista ja vääristä tulkinnoista ja väärän hengen vallassa olemisesta.
Puhumattakaan nyt siitä, että ne profetiat ovat kaikki mielisairaita houreita, joista
yksikään ei ole koskaan toteutunut.
Mikään ei saa minua vakuuttuneemmaksi kristinuskon ja kristittyjen järjettömyydestä
kuin profetiapalstan silmäily. Täysin mielisairasta sakkia & meininkiä.- löyhäpää
Joutuuko ekivaari helvettiin, kun ei ole jonkun uskontolahkon suosiossa? Kuka tietäisi?
löyhäpää kirjoitti:
Joutuuko ekivaari helvettiin, kun ei ole jonkun uskontolahkon suosiossa? Kuka tietäisi?
kannanotto asiaan: http://keskustelu.suomi24.fi/node/8552185/thread
viitsinyt käydä siellä, kun saunakaverini on siellä aktiivinen. Voisi käydä äkkiä niin, että emme mahtuisi enää samaan saunaan ja se olisi vahinko, sillä silloin kylmävesiuinti jäisi yhteen kertaan viikossa:-)
- Duw yn marw
profetian, näyttää siltä että niillä kaikilla on ollut sama oppikirja josta ovat hakeneet tyylinsä, kaikilla oli yhtä epämääräisiä ennustuksia ja samanlainen kummallinen "raamatullinen" kieli.
- arjuuna
Duw yn marw kirjoitti:
profetian, näyttää siltä että niillä kaikilla on ollut sama oppikirja josta ovat hakeneet tyylinsä, kaikilla oli yhtä epämääräisiä ennustuksia ja samanlainen kummallinen "raamatullinen" kieli.
Terveisiä täältä jumalanselän takaa, KEMIJÄRVELTÄ Täälläpäin sanotaan jos on kaukaa, sieltä jumalanselän takaa, johon ei muu kumota eikä päivä paistaMuualta muuttaneita sanotaan niskavaaran takaa tulleiksi
Kemijoki oy ja metsähallitus on seuraavia jumalasta, sillä ne on totaliseti tuhonneet luonnon tällä alueella arjuuna kirjoitti:
Terveisiä täältä jumalanselän takaa, KEMIJÄRVELTÄ Täälläpäin sanotaan jos on kaukaa, sieltä jumalanselän takaa, johon ei muu kumota eikä päivä paistaMuualta muuttaneita sanotaan niskavaaran takaa tulleiksi
Kemijoki oy ja metsähallitus on seuraavia jumalasta, sillä ne on totaliseti tuhonneet luonnon tällä alueellatarkoittaakin, niin kyllä siitä luonnosta saa vähän erilaisen kuvan katsomalla Vänän Taivaan tulia. Mutta silti olen kaikkia uusia vesirakentamisen muotoja vastaan. Ydinvoimaa vaan lisää, sillä kohta autotkin toimivat sähköllä.
- mrs Missukka
Varmaan tiesitkin, mutta sanon kuitenkin. Sulle voisi suositella Raamatusta Galatalaiskirjettä. Mm. Paavali ja Pietari toistensa kurkussa ja seurakunta seuraa johtajien mittelöä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?
Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,834433Olit ihan
Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu243098Miksiköhän vasemmistossa on niin paljon ns. tapatyöttömiä ja muita köyhiä?
Tokihan Minja Koskela oli sitä mieltä, että ei terveenkään ihmisen ole pakko tehdä töitä, sitä neuvoa moni vassu noudatt392864Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?
"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu1162635Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue
se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod172509Oletko keskustellut kaivatustasi muiden
Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka422279Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.1132255- 132194
MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa
TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,142015Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle
Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S281717