Tein puolukkalikööriä, ohjeen mukaan 2 litraa puolukoita, 6 dl sokeria ja 1 l kirkasta viinaa. Ei varmaan haittaa että laitoin puolukoita 2,5 litraa, tuleepa vaan puolukkaisempaa makua. Ajattelin vain että onkohan sitten sokerin määrä riittävä??
puolukkalikööri
3
5431
Vastaukset
- En jummarra
litran verran hyvää viinaa pilalle? Miksi ihmeessä?
- kokeilija ;)
toi raaka viina ei sillai maistu, tosi harvoin...tallinnan reissulta tuli ostettua toppa raakaa jonkun yllytyksestä, oon sit annellu niitä ja vieny mukanani joillekkin. Pari pulloo jäi ja kun sitä likööriä NIIN kehutaan, aattelin koklata kun se menee paremmin ;)
- Panhandle
kokeilija ;) kirjoitti:
toi raaka viina ei sillai maistu, tosi harvoin...tallinnan reissulta tuli ostettua toppa raakaa jonkun yllytyksestä, oon sit annellu niitä ja vieny mukanani joillekkin. Pari pulloo jäi ja kun sitä likööriä NIIN kehutaan, aattelin koklata kun se menee paremmin ;)
Jos tuntuu, ettei sokeria ole tarpeeksi, sitä voi aina lisätä vaikka sokeriliemenä valmiiseen tuotokseen.
Olen tehnyt itse marjalikööreitä perusohjeella, johon 35 cl:n viinapulloa kohti laitetaan 2-3 dl marjoja ja saman verran sokeria, joten sokerin määrä sinun ohjeessasi kuulostaa vähänlaiselta.
Liköörin teko on kuitenkin sillä tavalla idioottivarmaa hommaa, että jos lopputulos ei maistu hyvältä, siihen voi aina lisätä joko sokeria tai viinaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 406973
- 323938
- 453320
- 402929
- 172706
- 372238
- 162186
- 412133
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482067- 392010