Jumala kuulee rukouksemme, 1.Joh.5:13-21

1.Joh.5:13-21
Jäljellä ovat kirjasen päätössanat (13-21).

Johannes palaa lyhyesti muutamaan tärkeään asiaan:
1) Jumala kuulee rukouksemme (13-15)
2) Rukous synnintekijän puolesta (16-17)
3) Jeesus on TOTINEN JUMALA ja iankaikkinen elämä (18-21)

1) JUMALA KUULEE PYYNTÖMME
1.Joh.5:13-15
--
5:13 Tämän minä olen kirjoittanut teille, jotka uskotte Jumalan Pojan nimeen, tietääksenne, että teillä on iankaikkinen elämä.

5:14 Ja tämä on se uskallus, joka meillä on häneen, että jos me jotakin anomme hänen tahtonsa mukaan, niin hän kuulee meitä.

5:15 Ja jos me tiedämme hänen kuulevan meitä, mitä ikinä anommekin, niin tiedämme, että meillä myös on kaikki se, mitä olemme häneltä anoneet.

1

85

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kun uskomme Jumalan Poikaan, meillä on lupa rukoilla Jumalaa ja hän kuulee rukouksemme (1.Joh.5:13-15).

Saatamme tehdä tarkkojakin suunnitelmia tulevaisuuttamme varten ja rukoilla niihin Jumalan johdatusta. Varsin usein omat suunnitelmamme menevät kuitenkin ”myttyyn”.
      Eteemme voi tulla vastoinkäymisiä, jota emme etukäteen tienneet odottaa.
      Kaikki ei mene, niin kuin suunnittelemme.

Vaikka meitä ei kielletäkkään tekemästä suunnitelmia tulevaisuutta varten, on otettava huomioon Jumalan tahto; "Jos Herra tahtoo ja me elämme, niin teemme tämän tai tuon" (Jaakob.4:13-16).
      Jumala voi ottaa yht`äkkiä pois rakkaamme, irrottaa meidät normaalista elinympäristöstämme tai voimme sairastua vakavasti.
      Mutta kaikki vastoinkäymisetkin voimme ottaa ”Isän kädestä”. Hän kouluttaa ja riisuu meitä (esim. omavanhurskaudesta). Hän ei hylkää meitä.
      Herra armahtaa, antaa anteeksi, unohtaa ja vapahtaa.
      --
      Seuraavat virren 330 sanat lohduttakoon meitä.

1. Nyt Herran hyvyydestä me saamme riemuita
      ja armon kyllyydestä kiitosta veisata.
      Päivinä myötäisinä ja vaivan täyteisinä
      iloitkaa Herrassa!

4. Jos sairastut tai työstä joutuisit luopumaan,
      ei epätoivoon syöstä saa päivä vaikeinkaan.
      Laupias Isän käsi on avoin hädässäsi.
      Iloitkaa Herrassa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      32
      4841
    2. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      18
      2749
    3. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      68
      2647
    4. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      2475
    5. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      36
      1994
    6. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      32
      1681
    7. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      69
      1580
    8. Se meidän sydänyhteys

Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi
      Ikävä
      73
      1506
    9. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      66
      1304
    10. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      82