1.Joh.5:13-21
Jäljellä ovat kirjasen päätössanat (13-21).
Johannes palaa lyhyesti muutamaan tärkeään asiaan:
1) Jumala kuulee rukouksemme (13-15)
2) Rukous synnintekijän puolesta (16-17)
3) Jeesus on TOTINEN JUMALA ja iankaikkinen elämä (18-21)
1) JUMALA KUULEE PYYNTÖMME
1.Joh.5:13-15
--
5:13 Tämän minä olen kirjoittanut teille, jotka uskotte Jumalan Pojan nimeen, tietääksenne, että teillä on iankaikkinen elämä.
5:14 Ja tämä on se uskallus, joka meillä on häneen, että jos me jotakin anomme hänen tahtonsa mukaan, niin hän kuulee meitä.
5:15 Ja jos me tiedämme hänen kuulevan meitä, mitä ikinä anommekin, niin tiedämme, että meillä myös on kaikki se, mitä olemme häneltä anoneet.
Jumala kuulee rukouksemme, 1.Joh.5:13-21
1
79
Vastaukset
Kun uskomme Jumalan Poikaan, meillä on lupa rukoilla Jumalaa ja hän kuulee rukouksemme (1.Joh.5:13-15).
Saatamme tehdä tarkkojakin suunnitelmia tulevaisuuttamme varten ja rukoilla niihin Jumalan johdatusta. Varsin usein omat suunnitelmamme menevät kuitenkin ”myttyyn”.
Eteemme voi tulla vastoinkäymisiä, jota emme etukäteen tienneet odottaa.
Kaikki ei mene, niin kuin suunnittelemme.
Vaikka meitä ei kielletäkkään tekemästä suunnitelmia tulevaisuutta varten, on otettava huomioon Jumalan tahto; "Jos Herra tahtoo ja me elämme, niin teemme tämän tai tuon" (Jaakob.4:13-16).
Jumala voi ottaa yht`äkkiä pois rakkaamme, irrottaa meidät normaalista elinympäristöstämme tai voimme sairastua vakavasti.
Mutta kaikki vastoinkäymisetkin voimme ottaa ”Isän kädestä”. Hän kouluttaa ja riisuu meitä (esim. omavanhurskaudesta). Hän ei hylkää meitä.
Herra armahtaa, antaa anteeksi, unohtaa ja vapahtaa.
--
Seuraavat virren 330 sanat lohduttakoon meitä.
1. Nyt Herran hyvyydestä me saamme riemuita
ja armon kyllyydestä kiitosta veisata.
Päivinä myötäisinä ja vaivan täyteisinä
iloitkaa Herrassa!
4. Jos sairastut tai työstä joutuisit luopumaan,
ei epätoivoon syöstä saa päivä vaikeinkaan.
Laupias Isän käsi on avoin hädässäsi.
Iloitkaa Herrassa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 448921
- 785442
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus14780Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon383914Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella543282- 463181
Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme273155- 412266
- 341902
- 2091747