..ja koetko itsesi selviytyjäksi? Osallistu pro gradu -tutkimukseen riskilapsuudesta ja selviytymisestä. Jos olet kiinnostunut osallistumisesta, lähetä mailia tähän osoitteeseen: [email protected] ja saat lisätietoa sekä kirjoituskutsun vastauksena. Tutkimuksen osallistujan pitää olla yli 25-vuotias.
Kiitos etukäteen.
Onko sinulla lastensuojelutausta?
4
894
Vastaukset
- Masse-setä
Olen ehkä jo hieman vanha, mutta toivottavasti se riittää ainakin aihetodisteena siitä, että en ole enää nuori.
Taidan olla tosin hieman liian vanha, koska en ymmärrä sitä, että millä tavalla 25-vuotias voisi vielä tietää, niin kuin ei kukaan ennen kuolemaansa, että onko selviytyjä vai ei.- pcrang
Vanhemman ihmisen näkökulma olisi kyllä todella tärkeä tälle tutkimukselle. SElviytyminen on todella henkilökohtainen kokemus, joku voi istua vankilassa ja silti kokea itsensä selviytyjäksi, sen takia olemme senmäärittelemisen antaneet tutkittaville. Ajattelimme myös, että se tarkoittaisi juuri tätä elämäntilannetta, missä nyt on. Tulevaisuudesta kun emme tiedä. Jos kiinnostaa, niin ota yhteyttä minun sähköpostiini, niin saat ohjeet miten osallistua. Kyseessä on siis lyhyen elämänkerran kirjoittaminen.
- särkynyt sieluni
täälä on yksi .. en sanoisi että olen selviytyjä mutta. meistä moni joka on ollut huostaanotettuja on oikeasti kovaelämäisiä. jokaisella oma iso kivi perässä vedettävänä kuten itsellänikin . ei tulevaisuutta , ei kavereita, ei koulustusta ja tärkein EI TUKEA ei ihmisiä joka välittää tai kysyy "miten voit" onko kaikki hyvin" olen ollut sioitettuna ihan vauvasta asti . ja mun nuoruuden ja lapsuuden kaikki "siskot ja veljet" on linnassa tai tappanu ittensä , pelkäävät pimeää ym.. joten hyvin harva täällä elämässä terveenä säilyy jos on yksin .
hyvä sanonta kuuluu : yksinäisyyteenkin voi kuolla" kyllä ..
moni ajautuu juomaan tai jotakin muuta löhduttavaa . itse olen yrittänyt vaa väkin elää ja ajattelenkin usein että "mun työni on pysyä hengissä"- Turun yliopisto
Selviytyminen merkitseekin eri ihmisille eri asiaa. Olisi mielenkiintoista saada sinun tarinasi tutkimukseen. Ota yhteyttä minun sähköpostiosoitteeseeni [email protected], olemme juuri aloittamassa tutkimuksen tarinoiden käsittelyä, ja tarvitsemme vielä muutaman. Olisi hienoa, jos lähtisit mukaan tutkimukseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 421896
Minulta loppuu aika
Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi441786Syvälliset keskustelut
Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen291621- 1231498
Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi
mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,201465Moi, nainen
Tunnustan, olen heikkona sun hymyyn, ja sekään ei auta yhtään, että sulla on täydellinen nenä. Joten ensi kerralla, kun461459Kyllähän tämä vähän kirpaisee
Mutta oman sisäisen rauhan vuoksi jätän sinut nyt historiaan. Todennäköisesti olet jo sinäkin mennyt eteenpäin. Olipah381277- 191249
Sulla on uskomaton luonne
Saat minut hetkessä iloiseksi, tai sanotaan nyt niin, että ajatus sinusta saa sydämeni hyppimään riemusta. En vain saa s441148Katso ennen-jälkeen kuvat - Erika Vikman saa pihalleen jättirempan tv:ssä!
Oho, onpa aikamoinen muutos! Mitäs tykkäät, onko tällainen piha mieleesi vai haluatko enemmän nurmialuetta ja vihreää?91119