Siellähän ne viisaat ovat, jotka näitä ns. pakolaisia haluavat hyysätä Kun kehä kolmosen eteläpuolella on lähes puolet Suomen kansasta ja rahallisestikin tutkittuna saman verran on euroja kerääntynyt ko. alueelle. Miksi hiivatissa he työntävät pakolaisia paikkaan, jossa lähes jokainen tuntee toisensa.
On täysin selvää, että konflekteja syntyy, kun niitä ympätään paikkakunnalle,. missä ei ole edes kantaväelle töitä, saatikka niille, jotka eivät edes pysty paikallisten kanssa kommunikoimaan.
Tänään juuri Hämeen Sanomissa eräs vapaa naistoimittaja kertoi, miten pitäisi ihmiset tuoda sieltä pohjoisesta (Kehä kolmosen pohjoispuoli) tänne ruuhkasuomeen. Perusteli sitä sillä, että energiaa kuluu, kun tavaroita rahdataan pitkinpoikin Suomenmaata. Joten hyvät Lieksalaiset, teille Hesa varmasti luo kaupungin osan, jossa teille on kaikki palvelut on työtä ja on toimeentuloa, vanhukset ja sairaat hoidetaan. Joten tervetuloa Helsinkiin.
Toisaalta:
"Maahanmuuttajanaisia uhkaa väkivalta
Kanta-Häme - 17:35 - 21. lokakuuta 2009 - (Päivitetty klo 08:41)
Kunniaan liittyvä väkivalta on raaistunut ja lisääntynyt Suomessa. Myös kunniamurhista on puhuttu, mutta poliisin tilastojen mukaan kunniamurhia ei ole tehty Suomessa. Monika-Naisten liiton voimavarakeskuksen koordinaattori Nasima Razmyarin mukaan totuus on toinen."
Näin täällä Helsingissä eletään. Poliisi ei tiedä mitä toinen poliisi tekee ja tietämättömyys senkun lisääntyy.
Joten jos jäätte synnyinseudulle, niin pakolaisten myöt tällaisetkin uutiset ovat kohta nykyaikaa Lieksassakin. Toivotaan kuitenkin, että näin ei käy, jos pakolaiset saapuvat. Toivoo Mies härmästä
Pakolaiset Hesaan.
13
232
Vastaukset
- Tullaan, tullaan
Nyt kaikki liikkeelle ja mennään Hesaan. Viedään mahdolliset pakolaisetkin mennessämme ja tullaan oikein suurjoukolla. Tämä olisi ihan kunnia asia. Pistähän mies Härmästä kahvi kiehumaan, koht tullaan. Soitellaan ovikelloa.
- Mies härmästä.
Asun kehä 3 pohjoispuolella. Mutta; matkalla kehä 3 sisäpuolelle, poikkea kahville, kyllä keitetään.
- meinaan silleen
eletään.
Mä oon kato jo kuppe ja putjaan edelleenkin täs kehä3 sisäl.
Kato noit pakolaisii on hesassa jonkin verran mut ei noi mulle oo mitään tehnyt
tos steissin kulmil ja kaisiksessa noin nuoret tummat karjut hillu joku aika taaksepäin ja kyl tos steiiisn ympäristös on muutenkin jengii joka ei oo sopeutunut oikeen paikalleen
Mut kato kyl mä ymmärrän ton vastahakosuuden
kaikkeen vieraaseen alus on vaikee tottuu
meil on duunissa yks lieksan karju
vastustaa kovast et noi pakolaiset ei tulis lieksaan
kai se pelkää et mamma löytää tumman miehen ja tulee kato isäks
toi viimmonen on tsoukki
Mut kyl mun puolest saatte tulla stadiin on meil tilaa
laitetaan vaik tonne itä-suunnaalle asuun
on meinaan toisii kulttureita sul naapureina- Nypyli
Niin tuskinpa sinäkään nyt ainut olet joka sopeutuu sinne. Kuka vaan joka viitsii siihen helvetin esikartanoon muuttaa, pystyy siellä kyllä asumaankin jos on pakko. Toivottavasti mulle ei sitä pakkoa tule.
- Mies härmästä.
Tosiasiassa jo pitkään on ollut kismaa kehä 3:n sisäpuolisesta olemuksesta. Hesan sekä Vantaan Ja Espoon alueet ovat lukeutuneet ns. hyvinvointialueisiin. näkeehän sen jo asuntojen hinnassa. Mitä tulee Helsingin itäpuoleen. Varsinkin Vuosaari, on alue, missä veli Venäläinen velloo.
Kirjoitat: "...täs kehä3 sisäl. Kato noit pakolaisii on hesassa jonkin verran mut ei noi mulle oo mitään tehnyt.." Ymmärrätö hyvä "Stadin kundi"! siellä teillä kun tuo ihmismassa on tiiviissä "klimpissä" keskenään ja ihmisjoukkoon mahtuu kaiken sorttista tallukan kuluttajaa, ei pieni määrä pakolaisia tunnu missään.
Tehän katsotte ylemmyydessänne olevanne "Euroopan napa". Me muut Kehä3 ulkopuoliset olemme toisenluokankansalaisia, näin vain on.
Kuulin kerran erään miekkosen humalapäissään lausuvan erittäin sivistyneen mietteen, se kuului näin: "Stadin kundi joraa, haista lande paska"! Kaikkea löytyy, mutta sivistyneisyyttä voitte hakeaa kehä3 ulkopuolelta. - maalta m
Mies härmästä. kirjoitti:
Tosiasiassa jo pitkään on ollut kismaa kehä 3:n sisäpuolisesta olemuksesta. Hesan sekä Vantaan Ja Espoon alueet ovat lukeutuneet ns. hyvinvointialueisiin. näkeehän sen jo asuntojen hinnassa. Mitä tulee Helsingin itäpuoleen. Varsinkin Vuosaari, on alue, missä veli Venäläinen velloo.
Kirjoitat: "...täs kehä3 sisäl. Kato noit pakolaisii on hesassa jonkin verran mut ei noi mulle oo mitään tehnyt.." Ymmärrätö hyvä "Stadin kundi"! siellä teillä kun tuo ihmismassa on tiiviissä "klimpissä" keskenään ja ihmisjoukkoon mahtuu kaiken sorttista tallukan kuluttajaa, ei pieni määrä pakolaisia tunnu missään.
Tehän katsotte ylemmyydessänne olevanne "Euroopan napa". Me muut Kehä3 ulkopuoliset olemme toisenluokankansalaisia, näin vain on.
Kuulin kerran erään miekkosen humalapäissään lausuvan erittäin sivistyneen mietteen, se kuului näin: "Stadin kundi joraa, haista lande paska"! Kaikkea löytyy, mutta sivistyneisyyttä voitte hakeaa kehä3 ulkopuolelta.Olin ylittämässä katua ystäväni kanssa Helsingissä. Ilmeisesti joku puliukko kuuli murteellisen keskustelumme. Ja huuteli tyyliin landepaskat. Mutta kun pysähdimme hänen kanssaan keskustelemaan, niin hän osottautuikin suorastaan mukavaksi hepuksi. Oli kotoisin Ilomantsista. Oli siis lkujaankin itse landepaska
- meinaan silleen
Kuulin kerran erään miekkosen humalapäissään lausuvan erittäin sivistyneen mietteen, se kuului näin: "Stadin kundi joraa, haista lande paska"! Kaikkea löytyy, mutta sivistyneisyyttä voitte hakeaa kehä3 ulkopuolelta.Jokanen jo täysikänen kuppe tietää sen tosiasia et se mitä täällä on duunattu vuoskymmenii,
niin raksoja kuin muitakin mestoja sit kuluu kiitos sinne miehille jotka jätti kodin ja perheen ja tuli rakentaan tän mikä on tänään.Ei kato aitoja stadilaisii oo paljon ja ne jotka taitaa esim.aidon stadin murteen on vähä ja niitä alkuperäsii stadilaisii vielä vähemmän.
Minäkiiin en taida stadin murretta sen alkuperämuodossa.
Suku on junan tuoma.Lähtösin sieltä jostakin petroskoin (ukki)ja osllonsaaren (mummi)tienoista.
Tos vuosaaressa siitä kolumbuksesta oikeelle on katu jonka varrella on paljon pakolaisii, aurinkolahti taas on kallis alue.Itse asiassa venläisii on vähän.( koiviston suomalaisia jonkin varran)
Mitä tulee taas tohon sun väitteseen et stadilainen ois ylpeä pois se.
Enämpi seinän sisään sulkeutuneet on ne junan tuomat joille ei sopeutuminen oo ollut helppoo.
Mä luulen näin et toi ylpeys ei sovi tänään oikein kenellekkään.Kato toi matto lähtee niin helpost sit jalkojen alta meinaan.
Jo tänän kato nk.rikkaat purkavat paineet ,
siel sisällä on paljon paskaa.
Mun valjet ei sopeutuneet ikänä tänne.Toinen kuoli sinne pohjois-karjalaan ja toinen lohjalle
Maalle oli kauhia kaipuu.
Itse en lähde täältä betoni-bunkkereist mihinkään,tää on mun koti.
Mut luulen et ens kesänä työ tuo päiväks pariks liekssaan.Se kato kuljettaa ympäri suomea ja kuule kaikial on hyvät ja huonot puolensa.
Et näillä eväillä. - Myssyttäjä
Kuulin kerran erään miekkosen humalapäissään lausuvan erittäin sivistyneen mietteen, se kuului näin: "Stadin kundi joraa, haista lande paska"! Kaikkea löytyy, mutta sivistyneisyyttä voitte hakeaa kehä3 ulkopuolelta.Kovin on asenteellista ? Samoja suomalaisia me ole Lieksassakuin kehä3 sisällä !
Muista että kauneus on aina " katsojan " silmissä !
- Call Me Al
Oppisivatkohan lieksalaiset mitään kieliä jos tulisi uusia asukkaita ?
Oppisivatko pelaamaan jalkapalloa taikka käyttämään tietokoneita paremmin - jos tulisi ulkolaisia jotka eivät tuntusi vielä kaikkia ?
Onko siis ainoana pelkona se että Lieksa tulisi lähemmäksi muuta maailmaa ?
Tunnen 70 luvulla Ruotsiin muuttaneita ja heidänkään kanssaan ei onnistu enään puhuminen !- pooooo
juntti! Sääliks käy niitä ketkä muuttaa samalle paikkakunnalle, missä sinä asut.
- Maharaja
pooooo kirjoitti:
juntti! Sääliks käy niitä ketkä muuttaa samalle paikkakunnalle, missä sinä asut.
Saakelin Juntti ! En tiedä että mihin kirjoitukseen olit vastannut mutta kyllä on hyvä nähdä muunkinlaista elämää kuin Lieksalainen ! Voihan olla ettei kaikilla ole suolan ja sokerin käytössä samoja ongelmia mitä meillä täällä ?
Itse kävin kerran Helsingissä ulkona - ulkolaisessa ravintolassa ja siellä oli ihan eri ruuat mitä itse syön kotona. Alkoholia siellä ei saanut ollenkaan, kun kaverilla ei ollut hygieniapassia !
- Itse vielä mietin
Oletko kuulluut että on joku sakko jos suomalainen " työtön " muuttaa Lieksaan ?
Kyllä tiedän tapauksen,että jollekkin lieksalaiselle tuli ikävä tänne kotipuoleen ja rahat loppu siellä etelässä täällä oli kuitenkin työtä ja pyysi soskusta rahaa niin hänen olisi ne rahat pitänyt "sosiaalitantan" mukaan saada lähtöpitäjästä,että olisiko sitten pitänyt liftata takaisin koska tavarat oli tulossa ja ne piti lunastaa kuljetuksista.
Sain asiasta vihiä ja akat kuuli kunniansa ja hoidin homman niinkuin ihminen voi toista ihmistä ajatella.
On sitten hyvät ihmiset niin,että monen vanhuksen sukulaiset ovat etelässä tai muualla ja sitten kun kuolema koitaa ja haluaa tänne kotimultaan ei taida perillisille jäädä mitään hautapaikka on kalliinpi kun täältä kehotetaan muuttamaan jo on muualla vaikka hoidossa loppuvaiheen mutta oletteko ajatelleet tämän asian huomasin noista asiapapereista ollessani kirkkovaltuuston kokouksessa jossa totesin seuraavan asian ja kirkkoherra sanoi pannaan korvantaa.
Eli sanoin olemme ahneita noissa edellä mainituissa asioissa jopa hautapaikan suhteen, mitä ne maksavat ja niitä kiviä siten poistetaan ja kuitenkin luita kaivellaan rajan takana.
Onko niin,että osuuskauppa ja seurakunta yhtyy niin hautuumaa on yhteinen,eli niinkuin laihialaisessa vitsissä haudataan osuuskaupan eteen puolen metrin syvyyteen polvet koukussa niin on valmis pyöräteline.
siihenkö olemme menossa.Mutta meikäläinen ei ole saanut kuin jälkeläisiä rikkaalla on perillisiä.MK
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla6122256- 1081108
Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,261096Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki5954Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k101865- 86855
Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai50759Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?89752- 63725
- 65573