entisistä rokotuksista viisastuneena : )

padme_amidala

..edellisestä poliorokotuksesta ja maailman uutisia kuunnelleena on terveydenhuoltohenkilöstö jakanut suomalaiset rokotettavat riskiryhmiin tärkeysjärjestyksessä : )
1) Ensimmäiseen rokotusaaltoon pääsevät odottavat äidit ja pienet lapset. Suomihan ei tarvitse enää lisää kansalaisia, kun 2030 mennessä kaikki ihmisen osat ovat korvattavissa. Elinikä pitenee vaikka kuinka suureksi : ) Lisäksi suomalaiset ovat niin pieni osa maailman väestöstä, että työvoiman ollessa liian vähäinen tänne voidaan tuottaa työvoimaa muista maista, jolloin geenit sekoittuvat sopivasti : )

2) Toiseen rokotusaaltoon kuuluvat nuoret ja työikäiset kansalaiset. Rokotehan on jo kokolailla turvallinen, kun se on jo kertaalleen testattu : )

3) Kolmanteen rokotusaaltoon kuuluvat eläkeläiset. hehän ovat väestöstä huonokuntoisimpia, joten he tarvitsevat turvallisen rokotteen. Lisäksi he ovat Suomen henkinen pääoma, voidessaan välittää jälkipolville sota-ajan ja sitä seuranneiden pula-ajan vuosien uskomattoman köyhyyden. Ja sen suomalaisen sisun, jolla kaikesta puutteesta huolimatta ihmiset selvisivät vaikeuksista : )

Rokotushetkeen mennessä viettäkäämme yhteistä laatuaikaa täällä huuhaalla hyväntahtoisesti hupaillen : )

Onnellisena yhdessä/Happy together
Red Russian Army Choir & Leningrad Cowboys
http://www.youtube.com/watch?v=A3l48_EGNdY

P.S Se rauhan noopeli olisi ehdottomasti kuulunut Leningrad Cowboysille idän ja lännen yhdistävästä good will hankkeesta musiikin myötä : )

24

279

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • k.n

      kuka sairasti poiliosta minääääääääääääääääääää kyllä

      • padme_amidala

        ..en siitä poliorokotteestakaan sairastunut : ) Muutoinkin olen hyvin vähän tauti-kipeä, paitsi silloin kun on rokotettu. Rokotuksista paisuu käsi sellaiseksi, ettei meinaa hihaan mahtua : )

        ..eli siis harkitsen tarkkaan : )


    • PuskaPaska

      ...talvi huuhaalla, niin ei pääse taudit tarttumaan.

      • padme_amidala

        ..itse en oikein ymmärrä niitä, jotka miettivät kuinka kauan joku täällä palstalla viihtyy ja kuinka paljon kirjoittelee. Suurin osa kuitenkin on aikuisia, eivätkä tarvitse holhousta (..ehkä..kaiketi..eikai?). Nyt on sitten selvä konkreettinen asia, johon huuhaa vaikuttaa terveyttä edistävästä ennalta ehkäisemällä vaarallisen taudin : )

        Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että monet posso ja lintuflunssa aallot ovat pyyhkineet vuosien saatossa maamme yli aiheuttamatta sen enempää hötkyilyä. Etelässä flunssa on senverran harvinaisempi tapahtuma, että ne etelämaalaiset menevät siitä huonompaan kuntoon, kun elimistö ei ole "oppinut" sairastamaan flunssaa : ) Kun ollaan huuhaalla, en ota lääketieteellistä vastuuta teoriastani. Se perustuu pelkästään maalaisjärkeen, ei tieteellisiin tutkimuksiin : )


    • lääkärihomma
      • padme_amidala

        ..on nykyisessä liukuhihnadiaknosoinnissa painonsa arvoinen kultaa : )
        Kauhea olisi joutua tälläiselle tohtorille, josta ei leikkauksessa tiedä, mikä paikka häviää:

        Ylilääkäri Irvi Tapani Kaikkonen
        http://www.youtube.com/watch?v=7dPSkxN9wsE


      • mä hokasin
        padme_amidala kirjoitti:

        ..on nykyisessä liukuhihnadiaknosoinnissa painonsa arvoinen kultaa : )
        Kauhea olisi joutua tälläiselle tohtorille, josta ei leikkauksessa tiedä, mikä paikka häviää:

        Ylilääkäri Irvi Tapani Kaikkonen
        http://www.youtube.com/watch?v=7dPSkxN9wsE

        miksi sulla on se mökki. Tekis varmaan hyvää monelle, hyvä tehdä päätös ennenkuin lääkäri määrää.

        http://www.youtube.com/watch?v=zet5IBEOZys


    • Huhuuuuuuuuu

      paikkansa, että kansanedustajat ja ministerit saavat eri rokotuksen kuin tavallinen kansalainen? Tää on siis huhu, en tiedä paikkaansa pitävyyttä. Mutta mitä pitäisi tuosta ajatella? Sitäkö, että päättäjille olisi tulossa turvallisempi ja testattu, kuin kansalaisille?????

      • kansanedustajille annetaan sellainen erikoisrokotus joka parantaa niiden aivojen hapensaantia.
        Kuten on viimeaikoina nähty ne tarvitsisivat erityissuuren annoksen. Tosin saishan sieltä varaosiksi paljon käyttämättömiä aivoja, ei tarvitse kloonata.
        Et sillee...


      • ex vakkari
        bar.sinistra kirjoitti:

        kansanedustajille annetaan sellainen erikoisrokotus joka parantaa niiden aivojen hapensaantia.
        Kuten on viimeaikoina nähty ne tarvitsisivat erityissuuren annoksen. Tosin saishan sieltä varaosiksi paljon käyttämättömiä aivoja, ei tarvitse kloonata.
        Et sillee...

        koko homman våliin


      • padme_amidala

        ..mistäs sitä nykyaikana tietää, kuka mitäkin mömmöä purkkeihin laittelee. Turvallisempaahan se olisi käyttää samaa rokotetta, joka on jo testattu tavallisilla taatelintallaajilla : ) Olihan sitä ennenmuinoin olemassa sellainen ammattikin, kuin myrkynmaistaja. Joku maisteli etukäteen isännän ruuat ja jollei niihin kuollut, suostui isäntäkin syömään : (

        Voihan tässä olla takana joku ajatus puolustusvalmiuden säilyttämiseksi, tai olisiko EU-lla joku erillinen viranomaisrokote tarjolla. Tiedä häntä. Terveys ja hyvinvointi laitoksen sivuilta löytyy asiallista tietoa possoflunssasta ja sen levinneisyydestä : ) Sieltä löytyy myös tuo valtioneuvoston asetuksella laatima rokotusjärjestys, jota puolihuolimattomasti tuossa aloituksessani referoin : ) Ja niinkuin siellä sanotaan, käsien peseminen usein/käsi desinfektioaineella pyyhkiminen auttaa ehkäisemään taudin leviämistä : )

        http://www.thl.fi/fi_FI/web/fi/ah1n1v


    • MuisQuuuuu

      sokeripalassa..ja se oli elämäni tiukin paikka..Olin tuolloin viimeisilläni raskaana..:o/...

      Kausiinfluenssarokotteita en ole koskaan ottanut..enkä ota..Mitä taas tulee tuohon possurokotteeseen..niin vastuullisena henkilönä otan sen (vaikkakin sydän kirvellen)...Enhän halua olla se, joka altistaa heikoimmat sikaflunssalle. Eli rokote siksi, että tunnen vastuuta heikoimmista lähimmäisistäni.

      • padme_amidala

        ..varsinkin, kun alkoi kuulua niitä uutisia, että jotkut oikeasti olivat sairastuneetkin siitä sokeripalasta : )

        Minäkään en noita kausiflunssarokotuksia ole ottanut senjälkeen, kun niistä alkoi nousta sellainen nyrkin kokoinen pahkura käsivarteen : ( Tulee jos on tullakseen, yleensä ei tule : ) Possoflunssasta olen vielä kahden vaiheilla : )


      • MuisQuuuuu
        padme_amidala kirjoitti:

        ..varsinkin, kun alkoi kuulua niitä uutisia, että jotkut oikeasti olivat sairastuneetkin siitä sokeripalasta : )

        Minäkään en noita kausiflunssarokotuksia ole ottanut senjälkeen, kun niistä alkoi nousta sellainen nyrkin kokoinen pahkura käsivarteen : ( Tulee jos on tullakseen, yleensä ei tule : ) Possoflunssasta olen vielä kahden vaiheilla : )

        Nyt kuitenkin kuulun tuohon ykkösryhmään rokotettavissa..Ja pitkän pohdinnan jälkeen päädyin ottamaan ko rokotuksen..possua vastaan ;o)...


      • padme_amidala
        MuisQuuuuu kirjoitti:

        Nyt kuitenkin kuulun tuohon ykkösryhmään rokotettavissa..Ja pitkän pohdinnan jälkeen päädyin ottamaan ko rokotuksen..possua vastaan ;o)...

        ..aikanaan, kun oma vuoroni tulee vaikka nyt uhoilenkin. Taitaa tuo työnantajakin vähän niinkö pakottaa puoliväkisin tuohon kauheaan kidutukseen. Sokrupala oli paljon miellyttävämpi rokotustapa : )


    • ..rokotus oli josta jäi vuosikausiksi rumat jäljet olkapäähän?
      Ainakin sellaiset jäljet oli mun vanhemmilla sisaruksilla mut enpä muista sainko minä sitten erilaisen rokotteen ..hmmm muisti pettää. ...

      • on se

        isorokkorokotuksen arpi


      • padme_amidala

        ..ollut vuosikaudet. Jäljet taisivat tulla calmette rokotuksesta. Olikohan siinä mukana isorokko, tuberkuloosi ja kurkkumätä? Ja poliota vastaanhan kanssa rokotettiin : ) Sai tuo omakin poikani rokotteita aikamoisen läjän vauvana ollessaan, muttei tainnut jälkiä jäädä : ) Olisko ne pöpöt enempi pökertyneitä tai sitten neulat pienempiä : )


      • padme_amidala kirjoitti:

        ..ollut vuosikaudet. Jäljet taisivat tulla calmette rokotuksesta. Olikohan siinä mukana isorokko, tuberkuloosi ja kurkkumätä? Ja poliota vastaanhan kanssa rokotettiin : ) Sai tuo omakin poikani rokotteita aikamoisen läjän vauvana ollessaan, muttei tainnut jälkiä jäädä : ) Olisko ne pöpöt enempi pökertyneitä tai sitten neulat pienempiä : )

        ..joka ala-asteella laitettiin tuohon rintaan, pari lappua joita piti pitää vuorokausi ja sitten katsottiin että oliko tullut näppylöitä. Mulle tuli siihen hirveät kraaterit ja terkkari kehui ja minä olin yhtä hymyä ja punaposkinen pojanjullikka ... ja yhdelle luokan pojista ei tullut mitään ja terkkari nappasi sen heti jatkokäsittelyyn tms ..


      • padme_amidala
        HugaZaga kirjoitti:

        ..joka ala-asteella laitettiin tuohon rintaan, pari lappua joita piti pitää vuorokausi ja sitten katsottiin että oliko tullut näppylöitä. Mulle tuli siihen hirveät kraaterit ja terkkari kehui ja minä olin yhtä hymyä ja punaposkinen pojanjullikka ... ja yhdelle luokan pojista ei tullut mitään ja terkkari nappasi sen heti jatkokäsittelyyn tms ..

        ..niitä tuberkuloosi kokeita taidettiin ottaa niin, että lappu sitä tupipasillia laitettiin nahkaan kiinni ja katsottiin onko vasta-aineita, eli tuleeko sitä pahkuraa vai ei : )

        Maalaiskoulussa ainakin kaikki rokotukset ja lääkärintarkastukset olivat yhtä kidutusta, kun tytöt ja pojat sekaisin siinä aluspoksyissään tepastelivat : ) Ei siinä intimiteetistä ja potilassuojasta välitetty tuon taivaallista : )


      • muistelo
        padme_amidala kirjoitti:

        ..niitä tuberkuloosi kokeita taidettiin ottaa niin, että lappu sitä tupipasillia laitettiin nahkaan kiinni ja katsottiin onko vasta-aineita, eli tuleeko sitä pahkuraa vai ei : )

        Maalaiskoulussa ainakin kaikki rokotukset ja lääkärintarkastukset olivat yhtä kidutusta, kun tytöt ja pojat sekaisin siinä aluspoksyissään tepastelivat : ) Ei siinä intimiteetistä ja potilassuojasta välitetty tuon taivaallista : )

        pistettiin reiteen
        siitä jäi muistoksi iso arpi
        se näkyy vielä aika monella


      • padme_amidala
        muistelo kirjoitti:

        pistettiin reiteen
        siitä jäi muistoksi iso arpi
        se näkyy vielä aika monella

        ..olla sellaista jättikokoa : )
        Hyvähän se kuitenkin oli, että taudeilta välttyi. Kyllä se
        muutaman pienen arven arvoista on : )


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      300
      3315
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      235
      1798
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      91
      1335
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1283
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      79
      1183
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1178
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      53
      1113
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      994
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      926
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      874
    Aihe