Sukujen vaietut salaisuudet

Olkaa hyvät :

Onko sinun suvussasi vaiettuja asioita, joiden vaikutukset näkyvät suvun jäsenten elämissä, mutta joista puhuminen koetaan uhkana ja avautujat halutaan vaientaa ?

Kenties "menestystarinoitten" kääntöpuoli, taloudellinen ja/tai fyysinen väkivalta ?

Vääryydellä hankitut omaisuudet ?

Oletko ajatellut tulla julkisuuteen omalla nimelläsi kertomaan mitä sinulle tai läheisillesi on tehty ?

38

639

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sana vapaa

Kun yksi avautuu, niin toiset tulevat perässä.

• enolemarski

ilmotettiin että miniä on talon halvin työkone. Varoituskellojen olis pitäny jo siinä vaiheessa soida päässä, mutta älyni oli ihan hiljaa - sokeasti rakastunut raukka kun olin. Vuosien myötä ruusunpunaiset rakkauden silmälasit katosivat, taisi silmätkin aueta itkujen myötä. Eräänä päivänä en enää uskonutkaan kauniisiin valheisiin, mittani oli täysi tai vihanmaljat rupesi vuotamaan yli laitojen. 20 vuoden avioliitto ja suvun sikailu loppui kun ruumiiseni tunkeutumisyritys päättyi minun ilmootukseeni että perseeni on omani - taisinpa nyrkillä tujauttaa armaan aviosiippani kalloonkin sanojeni vakuudeksi. Homot kumoon vaan välillä on mielipiteeni vaikka mua aateltaisiinkin väkivaltaisena naisena. Rajat ne on rakkaudellakin.

• MäuonVon

Kuninkaallista sukua. Kuulin mummoltani äskettäin. Eilenhän se prinssi kävi kattelees linnaa jossa olis asunut jos ois Monarkia massamme. Eli minä olen Vonin poika.

• Von tosi
        MäuonVon kirjoitti:

Kuninkaallista sukua. Kuulin mummoltani äskettäin. Eilenhän se prinssi kävi kattelees linnaa jossa olis asunut jos ois Monarkia massamme. Eli minä olen Vonin poika.

Von tarkoittaa aatelista.

• ketä tarkoitat?

Mikset keskity omaan elämääsi tai kerro siitä kaikille? Miksi pitää etsiä asioita toisten elämästä yhtä innokkaasti kuin punikit ministereiden tekstareista?

• Kulissit kaatuu

Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa jne

Mitäs sinä minun tarkoitusperiäni kyselet, sanahan on vapaa, jokainen saa kysyä ja kertoa ihan mitä haluaa ja vapaasti paljastaa esim. juuri poliitikkojen salattuja taustoja, samoin sen pienen kansan verorahoilla matkustelevan raha- ja valtaeliitin taustoista.

Ne ovat varmasti kiinnostavia kaikkien mielestä, median ja poliisinkin kenties. Nimenomaan poliittisia rikoksia taitaa nimerkillä "ketä tarkoitat" olla plakkarissaan ? Vai niitä toiseksi mainittuja !

Mitkäs ovat omat vaikuttimesi, kun noin älähdit ja aloit tivaamaan ? Saatanhan olla vaikka kirjailija, joka haluaa tekstimateriaalia, tai ehkä olen itse sellaisen suvun jäsen, jonka tarinasta olisi aika tehdä jo julkinen ?

• kun kalautin
        Kulissit kaatuu kirjoitti:

Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa jne

Mitäs sinä minun tarkoitusperiäni kyselet, sanahan on vapaa, jokainen saa kysyä ja kertoa ihan mitä haluaa ja vapaasti paljastaa esim. juuri poliitikkojen salattuja taustoja, samoin sen pienen kansan verorahoilla matkustelevan raha- ja valtaeliitin taustoista.

Ne ovat varmasti kiinnostavia kaikkien mielestä, median ja poliisinkin kenties. Nimenomaan poliittisia rikoksia taitaa nimerkillä "ketä tarkoitat" olla plakkarissaan ? Vai niitä toiseksi mainittuja !

Mitkäs ovat omat vaikuttimesi, kun noin älähdit ja aloit tivaamaan ? Saatanhan olla vaikka kirjailija, joka haluaa tekstimateriaalia, tai ehkä olen itse sellaisen suvun jäsen, jonka tarinasta olisi aika tehdä jo julkinen ?

olet siis punikki joka etsii muiden asioita

• Hurjaa
        kun kalautin kirjoitti:

olet siis punikki joka etsii muiden asioita

Taidat olla väkivaltainenkin vielä? Kerro lisää itsestäsi. Pelkäät "punikkeja", joita en muuten itse edusta, kun en ole millään lailla poliittinen.

• liiemmin
        Hurjaa kirjoitti:

Taidat olla väkivaltainenkin vielä? Kerro lisää itsestäsi. Pelkäät "punikkeja", joita en muuten itse edusta, kun en ole millään lailla poliittinen.

Menneistä parin sukupolven takaa ja siitä kauemmas en tiedä mutta muuten ei sais mitää jutunjuurta. "Punikkeja" en voi sietää valehtelun ja kaksinaamaisuuden vuoksi joka valtakunnan politiikassakin on näkynyt.

Kiitos kysymästä. Kerro sinä vuorostasi.

• Suvun mustalammas

palkkamurhia, kiinteistökeinottelua, veron kiertoa, lahjontaa, tekaistuja kuitteja ymym - niistä on meidän laaja suku tehty jo 1800-luvulta alkaen.

Nykyään toimimme politiikassa (paras ala), kokkareita tuetaan.

• Aihe kiinnostaa

No sehän on kiinnostavaa. Voiko Suomessa tapahtua sellaisiakin ilman , että poliisi niitä selvittää ? Nuo muut mainitsemasi taitavat olla yleisempiä, kuin luullaankaan, jostain syystä niitä paljastuksia tehdään todella vähän tässä maassa. Veronkierto on kyllä paha juttu kaikkien kannalta.

Missä mielessä politiikka on sinusta paras ala ? Ja miksi itse jouduit mustaksi lampaaksi, oliko sinulla kenties etiikkaa ja moraalia liikaa pelissä, älyä, vai olitko vain se ihminen joka näki liian selvästi kaiken läpi ja reagoi tunteella, et halunnut olla mukana kyseisenlaisessa likaisessa pelissä ?

Joskus vääryydellä toimivat suvut eivät malta pitää näppejään irti omista jäsenistäänkään, vaan sieltäkin haetaan uhri, jota toiset sitten kuppaavat minkä ehtivät. Taloudellista väkivaltaa ja pakottamista.

Ahneus ja itsekkyyshän ei oikein malta pysyä kuosissaan, vaan se kohdistuu helposti myös vaikkapa tunteellisesti herkempiin perheenjäseniin ja sukulaisiin, ei vain ulkopuolisiin.

Kuinka olet selvinnyt, sinua on varmasti yritetty vaientaa monin tavoin , oletko tullut ihan julkisuuteen puhumaan asioista, oletko joutunut pelkäämään henkesi puolesta, tai miten kyseisenlainen suku on vaikuttanut elämääsi. Kuinka itse nyt elät, ovatko asiasi hyvin ?

• Adjutantti
        Aihe kiinnostaa kirjoitti:

No sehän on kiinnostavaa. Voiko Suomessa tapahtua sellaisiakin ilman , että poliisi niitä selvittää ? Nuo muut mainitsemasi taitavat olla yleisempiä, kuin luullaankaan, jostain syystä niitä paljastuksia tehdään todella vähän tässä maassa. Veronkierto on kyllä paha juttu kaikkien kannalta.

Missä mielessä politiikka on sinusta paras ala ? Ja miksi itse jouduit mustaksi lampaaksi, oliko sinulla kenties etiikkaa ja moraalia liikaa pelissä, älyä, vai olitko vain se ihminen joka näki liian selvästi kaiken läpi ja reagoi tunteella, et halunnut olla mukana kyseisenlaisessa likaisessa pelissä ?

Joskus vääryydellä toimivat suvut eivät malta pitää näppejään irti omista jäsenistäänkään, vaan sieltäkin haetaan uhri, jota toiset sitten kuppaavat minkä ehtivät. Taloudellista väkivaltaa ja pakottamista.

Ahneus ja itsekkyyshän ei oikein malta pysyä kuosissaan, vaan se kohdistuu helposti myös vaikkapa tunteellisesti herkempiin perheenjäseniin ja sukulaisiin, ei vain ulkopuolisiin.

Kuinka olet selvinnyt, sinua on varmasti yritetty vaientaa monin tavoin , oletko tullut ihan julkisuuteen puhumaan asioista, oletko joutunut pelkäämään henkesi puolesta, tai miten kyseisenlainen suku on vaikuttanut elämääsi. Kuinka itse nyt elät, ovatko asiasi hyvin ?

Otan tuossa pienen tarinan lestadiolaisesta maailmasta suomen sisällisodan aikoihin.Toivo Kuulan vanhemmat kuuluivat tuohon liikkeeseen.Tuo liike myöhemmin valitsi suojeluskuntaliikkeen omakseen tai osittain ja myös kirkko oli hiljaa tuon liikkeen puolella.Toivo kuula oli siitä erikoinen nuori ja herrkkä myös kutenm kerroit että ei hyväksynyt Viipurissa valkoisten pröystäilevää puhetta kansasta ja suomalaisista.Hän puuttui tuohon ylimieliseen irti reaalimaailmasta olevaan kieroiluun ja sanoi oman mielipiteensä.Tuosta seurauksena yksi sotahullu ampui häntä ja hän haavoittui kuolettavasti.Kuula ei kuitenkaan kuollut siihen paikkaan vaan kuoli Isänsä viereen sairaalassa ja kerrotaan hänen kääntyneen ja tehneen tunnustuksen ennen kuolemaansa.Itse vaan ihmettelen tarvitsiko Kuula oikeasti tunnustusta niinkään paljon kuin monet valkoiset ja suojeluskuntalaiset jotka jäivät eloon.Hänhän ei hyväksynyt kansan pettureita ja kokikin marttyri kuoelman nyky mittapuissa.Tuo tarina on jäänyt mieleeni positiivisena suomalaisena joka ei antautunut halveksumaan omaa kansaansa ja punaisiakaan jotka silloin olivat sosiaalidemokraatteja elikkä torppariliikeläisiä.Nykyinen valtiojohtomme on ylimielinen ja juopotteleva ja pröystäilevä ulkovaltojen juoksupoika.

• suku on pahin

oli tehnyt vuosikausia kestävän sukututkimuksen,joka ulottu tonne 1600-luvun vaiheille asti.Kaikki oli olleet tavallisia tallaajia,paitsi yksi joka oli tuomittu hevosvarkaudesta.Minusta olisi kiva tietää sukujuuria pitemmältä ajalta,mutta se on niin vuosien työ ja uurastus että harva sellaiseen ryhtyy.Olishan se mielenkiintoista tietää mitä maantierosvoja löytyis menneisyydestä.Tavallinen linnanvenkula löytyy kyllä ihan lähipiiristä,onneksi on vain tämä yksi musta lammas.Eiköhän monenkin suvusta löydy jotain,luurankoja kaapeista mutta mitä niitä penkomaan.Joskus on parempi pitää vaan ihan omana tietonaan.

• riccadonna
        suku on pahin kirjoitti:

oli tehnyt vuosikausia kestävän sukututkimuksen,joka ulottu tonne 1600-luvun vaiheille asti.Kaikki oli olleet tavallisia tallaajia,paitsi yksi joka oli tuomittu hevosvarkaudesta.Minusta olisi kiva tietää sukujuuria pitemmältä ajalta,mutta se on niin vuosien työ ja uurastus että harva sellaiseen ryhtyy.Olishan se mielenkiintoista tietää mitä maantierosvoja löytyis menneisyydestä.Tavallinen linnanvenkula löytyy kyllä ihan lähipiiristä,onneksi on vain tämä yksi musta lammas.Eiköhän monenkin suvusta löydy jotain,luurankoja kaapeista mutta mitä niitä penkomaan.Joskus on parempi pitää vaan ihan omana tietonaan.

omana tietonaan.
        Vaietut asiat ovat sama kuin salaisuudet.
        Salaisuuden tietää korkeitaan kaksi.

• Lisää tarinoita !
        Adjutantti kirjoitti:

Otan tuossa pienen tarinan lestadiolaisesta maailmasta suomen sisällisodan aikoihin.Toivo Kuulan vanhemmat kuuluivat tuohon liikkeeseen.Tuo liike myöhemmin valitsi suojeluskuntaliikkeen omakseen tai osittain ja myös kirkko oli hiljaa tuon liikkeen puolella.Toivo kuula oli siitä erikoinen nuori ja herrkkä myös kutenm kerroit että ei hyväksynyt Viipurissa valkoisten pröystäilevää puhetta kansasta ja suomalaisista.Hän puuttui tuohon ylimieliseen irti reaalimaailmasta olevaan kieroiluun ja sanoi oman mielipiteensä.Tuosta seurauksena yksi sotahullu ampui häntä ja hän haavoittui kuolettavasti.Kuula ei kuitenkaan kuollut siihen paikkaan vaan kuoli Isänsä viereen sairaalassa ja kerrotaan hänen kääntyneen ja tehneen tunnustuksen ennen kuolemaansa.Itse vaan ihmettelen tarvitsiko Kuula oikeasti tunnustusta niinkään paljon kuin monet valkoiset ja suojeluskuntalaiset jotka jäivät eloon.Hänhän ei hyväksynyt kansan pettureita ja kokikin marttyri kuoelman nyky mittapuissa.Tuo tarina on jäänyt mieleeni positiivisena suomalaisena joka ei antautunut halveksumaan omaa kansaansa ja punaisiakaan jotka silloin olivat sosiaalidemokraatteja elikkä torppariliikeläisiä.Nykyinen valtiojohtomme on ylimielinen ja juopotteleva ja pröystäilevä ulkovaltojen juoksupoika.

Olen kiitollinen tarinastasi. Siis kertomasilaisia ihmisiä tässä maassa nyt tarvitaan ylimielisten maanpettureitten aisoihin laittamiseksi. Se valtionoikeus olisi se asiallisin tie. Muu tulee olemaan väkivaltaa, oletan.

Niin ymmärrän kyllä asioista senkin puolen , että usein se oikeudenmukaisuuden ja järkevämmän asiain tolan päättäväinen ja määrätietoinen hakeminen saattaa lopulta palvella sitä vastaan hankoilevaa tahoa enemmän, mutta sehän näistä asioista tekee mielenkiintoisia myös, että yksittäiset ihmiset ovat elämän isossa mittakaavassa sitten kuitenkin pieniä tekijöitä, mutta isoihin tekoihin voi yltää, jos ei oma ego liikaa purista.

Tuossa on jotain niin hienoa ja jaloa "ei antautunut halveksimaan omaa kansaa" siinä olisi oppia nykyisille maan myyneille tuhokapitalistien edessä housut kintussa konttaaville nyhveröille, jotka näyttelevät käsimerkkejä "rauhanturvaajien" selän takana kikatellen kuin pikkulapset.

Se ulkoministerikin on kuin siloposkinen kukkopoika tunkiolla, sillähän meinasi itku tulla silmään heti ensimmäisellä ulkomaankeikalla jossain Georgiassa vai missä se oli. Se elää niin tunteella koko ajan, että liikutukset ja anteeksipyynnöt soljuvat huulilta, kuin kevätpuron vesi. Hyvä hammastahnamainos, ei siinä mitään.

Oman sukuni suhteen olen siinä vaiheessa, että opiskelen täällä ensin elämää lisää ja teen sitten siirtoni, elleivät jo pian ala älytä , että ihmisten kanssa, kaikkien kanssa eletään täällä yhdessä ja jokainen ihminen on tärkeä. Odottavalla kannalla.

• Syyt ja seuraukset
        riccadonna kirjoitti:

omana tietonaan.

kannata, eikä tarvitse vaieta. Arvostan enemmän sydämensalaisuuksia, kuin kulisseja ja julkisivuja, niitä en ala pitämään pystyssä, ainakaan ilmaiseksi.

• Suvun mustalammas

Sen verran kovaa dokumenttia on etten voi kertoa, koska silloin eniron palvelimien kovalevyt ja tietokannat ylikirjoitettaisiin välilyöntiä täyteen ja vielä varmuuskopiotkin tuhottaisiin.

Itse asiassa minua tarkkaillaan koko ajan, tämäkin on jo liikaa.

• Jatketaan
        Suvun mustalammas kirjoitti:

Sen verran kovaa dokumenttia on etten voi kertoa, koska silloin eniron palvelimien kovalevyt ja tietokannat ylikirjoitettaisiin välilyöntiä täyteen ja vielä varmuuskopiotkin tuhottaisiin.

On demokratia kaukana ja siltähän tämä entisen Suomen meno nyt näyttää. Rohkeutta vaan kaikille kulissien kaatajille.

• menneet polvet
        Jatketaan kirjoitti:

On demokratia kaukana ja siltähän tämä entisen Suomen meno nyt näyttää. Rohkeutta vaan kaikille kulissien kaatajille.

ajattelen,että pitääkö naisen tai miehen olla täydellinen rakkaus, joka kestää ja kärsii kaiken ja antaa anteeksi jatkuvasti kaiken kärsimänsä pahan jota on joutunut kokemaan koko elämänsä ajan? Perheen, suvun, työpaikan ja yhteiskunnan sisällä. Menettää itsekunnioituksensa, terveytensä jopa henkensä ja lisäksi rahansa ja maallisen omaisuutensa kun ei suostu kumartamaan paskiaisia? Jumalanarvoa ja oikeuksia kun meille kukaan ei anna, rajalliselle ihmiselle. Marttyyrin kruunukaan ei houkuta, ei liioin likaiset pikku yksityiskohdat, mitä pitäisi muka salaisuuksina sieluunsa kätkeä ihmisten raadollisuudesta. Tautinen on maailma ja sen ihmiset.

• pahasta paremmaksi
        suku on pahin kirjoitti:

Mitkähän taustatekijät teidän suvussa vaikuttivat sen "tavallisen linnavenkulan" rooliin joutuneen ihmisen kenties epätoivoisiin tekoihin ? Yleensä suku, josta löytyy ns. "musta lammas" on jotenkin epäkypsä, raakile, tai ei ole henkisesti kehittynyt, selvittänyt asioitaan, välejään tms. Yhden yksilön leimaamisella on sen muun suvun paremmuuden esiin tuomisen tilaus. Tunnekylmyys tms voi aiheuttaa ihmisten radoiltaan suistumisia. Tämä näin asiasta enempää tietämättä.

Luurankoja voi löytyä kaapeista, mutta joskus ne kaapitkin on aika tuulettaa. Omana tietonaan voi pitää asioita, jos ne eivät ole haittaamassa omaa, tai kenenkään toisen elämää, vaikuttamassa elämiseen niin, että siitä tulee liian vaikeaa, ellei mahdotonta. Siksihän niitä vaikeita asioita päivänvaloon ja julkisuuteen tuodaan.

Yksin harva ihminen pystyy ja jaksaa loputtomiin kokonaisen suvun taakkaa harteillaan kantaa. Siinä on sitten vaihtoehtona sen taakan keventäminen yhdessä, tai jos suku ei ymmärrä vastuutaan, se on tehtävä sitten yksin.

• Voi Hyvin

Toivon, että lakkaat pitämästä itseäsi sellaisena, ei sellainen kukaan oikeasti ole, korkeintaan vain kirkollisten alistajien hyväntekeväisyyskilven kiilloitus nimikkeissä. Sinä olet ihminen siinä missä kuka tahansa muukin, kaikki ihmiset olemme oikeasti samanarvoisia, vaikka toiset eivät sitä vieläkään näytä ymmärtävän. Kaikki olemme täysin samalla viivalla ja samaan tuntemattomaan vie tie.

Kannattaa miettiä miksi olet ottanut sen roolin, tai miksi se on sinulle annettu? Oletko joutunut kokemaan henkistä väkivaltaa sukusi taholta ? Onko sinua väärinymmärretty, hyväksikäytetty tms ? Aivan varmasti jos kunnolla aletaan niitä taustoja penkomaan, löytyy se oikeutus sinunkin elämällesi ja sille kuinka se on mennyt.

Mutta ei sen aina tarvitse mennä niin. Sinulla on oikeus saada arvostusta omana itsenäsi, kunnioitusta sinä ihmisenä, joka olet. Jos sukusi ei sinua ymmärrä arvostaa ja kunnioittaa, kuten rakastavan suvun pitäisi, niin aina on olemassa ihmisiä maailmassa, ystäviä jotka ymmärtävät. Ja ihmisiä, jotka jopa saattavat nähdä sen elämäsi kuvan isommassa mittakaavassa, voivat tukea sinua ja auttaa eheytymään, parantumaan ja jos asemasi on päässyt huonoksi, jopa valaa sinuun uutta uskoa elämään.

Ei kannata uskoa sukua, joka tuhoaa omia jäseniään. Sellainen suku yleensä peittelee omia rikoksiaan ja epäoikeudenmukaisuuteen perustuvaa "menestystään". Sellaiset asiat kannattaa ja pitää tuoda päivänvaloon, mutta pidä siis itseäsi arvossa ja sinulla on oikeus parantua ja voida hyvin. Rakentaa sitä elämää, jota itse haluat elää. Mikä on sinulle parhaaksi. Mihinkään muottiin ei kannata itseään tunkea kenenkään toisen tähden, ei edes suvun.

Kirjoitan näitä asioita samalla itselleni. Ja mietin tässä samalla, että tallentuvatko jne

• 007jb

Sama tilanne meikäläisellä ku tällä suvun mustalla lampaalla. Isäukko nimittäin kuuluu tähän illuminaatin kovaan ytimeen. Nyt ku menin tän kertoon niin mut tapetaan. Hyvästi vaan.

• potero
        007jb kirjoitti:

Sama tilanne meikäläisellä ku tällä suvun mustalla lampaalla. Isäukko nimittäin kuuluu tähän illuminaatin kovaan ytimeen. Nyt ku menin tän kertoon niin mut tapetaan. Hyvästi vaan.

hyvässä lykyssä voit vielä löytää jostain vapaan perunakuopan.

• muistelijaxxx
        pahasta paremmaksi kirjoitti:

Mitkähän taustatekijät teidän suvussa vaikuttivat sen "tavallisen linnavenkulan" rooliin joutuneen ihmisen kenties epätoivoisiin tekoihin ? Yleensä suku, josta löytyy ns. "musta lammas" on jotenkin epäkypsä, raakile, tai ei ole henkisesti kehittynyt, selvittänyt asioitaan, välejään tms. Yhden yksilön leimaamisella on sen muun suvun paremmuuden esiin tuomisen tilaus. Tunnekylmyys tms voi aiheuttaa ihmisten radoiltaan suistumisia. Tämä näin asiasta enempää tietämättä.

Luurankoja voi löytyä kaapeista, mutta joskus ne kaapitkin on aika tuulettaa. Omana tietonaan voi pitää asioita, jos ne eivät ole haittaamassa omaa, tai kenenkään toisen elämää, vaikuttamassa elämiseen niin, että siitä tulee liian vaikeaa, ellei mahdotonta. Siksihän niitä vaikeita asioita päivänvaloon ja julkisuuteen tuodaan.

Yksin harva ihminen pystyy ja jaksaa loputtomiin kokonaisen suvun taakkaa harteillaan kantaa. Siinä on sitten vaihtoehtona sen taakan keventäminen yhdessä, tai jos suku ei ymmärrä vastuutaan, se on tehtävä sitten yksin.

usein pohtinut mikä oli se tekijä joka teki veljestäni linnavenkulan?Voihan se olla että suvussa esiintyy tiettyjä piirteitä jotka aiheuttavat,tiettyjä käyttäytymistapoja.Veljeni oli kyllä jo lapsesta asti yliaktiivinen ja levoton luonne,tänä päivänä varmaankin luokiteltaisiin ADHD tapaukseksi.Hän ajautui määrätietoisesti rikollisuuteen ja huumeiden väärinkäyttäjäksi,hän on aina sanonutkin että elä nopeasti,ja kuole nuorena jätä kaunis ruumis jälkeesi.Tämä asia ei kylläkään ole toteutunut hänen kohdallaan,ulkomuoto on pahasti kärsinyt,tosin en tiedä onko hän enään elossakaan.Itse asiassa tiedän paljon sukuni vaiheista aina 1900-luvun alkupuolelta asti,Mummoni oli puhelias ihminen joka muisti pelasi hyvin,ja hän teki kyllä tarkan selonteon menneistä tapahtumista.Samoin äitini puoleinen sukutarina on minulle tuttu,äidilläni oli tarve isäni poismenon jälkeen puhua minulle kaikki vuosien saatossa tapahtuneet asiat.Olen kyllä erittäin kiinnostunut historiasta yleensäkin,ja jos olisi aikaa tekisin mielelläni suvustamme tutkimuksen,sieltä löytyy kyllä monenlaisia kohtaloita,esim:Kansalaissodan ajoilta.Suvussamme löytyy hyvinkin synkkiä tapahtumia,mutta esim:vanhin tyttäreni ei halua että niistä puhutaan,hän haluaa muistaa pois menneet ihmiset oman käsityksensä mukaan.Luultavasti minulle uskotut asiat jäävät vain minun tietooni,ja ehkä on hyvä niin.Jokainen tekee elämässään virheitä,niin minäkin en todellakaan ole mikään puhtoinen pulmunen.Ajan kuluessa vanhat asiat lakaistaan maton alle,koska aikanaan tapahtuneita asioita ei voi enään muuttaa.Itse olin vuosikausia katkera isälleni lukuisista selkäsaunoista,vitsaa ei meidän perheessä säästelty.Erään kerran vaikeassa elämäntilanteessa itkin isälleni oliko hänen pakko olla niin väkivaltainen ja julma.Isäni hyppäsi aamulla junaan tuli luokseni ja vei minut Sotamuseoon,hän kertoi minulle kokemuksensa sodasta johon joutui jo hyvin nuorena.Se oli minulle hetki jolloin annoin isälleni anteeksi,kyllähän monen miehen hermot menivät sota-aikana.Ja sodan jälkeinen sukupolvi sai siitä varmasti myös sen vuoksi kärsiä,lukuisten selkäsunojen suhteen,no itse tein päätöksen etten koskaan lyö lapsiani ja se on pitänyt.Tästähän tuli nyt valitettavasti aiottua pitempi juttu,kuin oli tarkoitus,mutta aihepiiri on sinänsä kiehtova.

• Lukiessa
        Lisää tarinoita ! kirjoitti:

Olen kiitollinen tarinastasi. Siis kertomasilaisia ihmisiä tässä maassa nyt tarvitaan ylimielisten maanpettureitten aisoihin laittamiseksi. Se valtionoikeus olisi se asiallisin tie. Muu tulee olemaan väkivaltaa, oletan.

Niin ymmärrän kyllä asioista senkin puolen , että usein se oikeudenmukaisuuden ja järkevämmän asiain tolan päättäväinen ja määrätietoinen hakeminen saattaa lopulta palvella sitä vastaan hankoilevaa tahoa enemmän, mutta sehän näistä asioista tekee mielenkiintoisia myös, että yksittäiset ihmiset ovat elämän isossa mittakaavassa sitten kuitenkin pieniä tekijöitä, mutta isoihin tekoihin voi yltää, jos ei oma ego liikaa purista.

Tuossa on jotain niin hienoa ja jaloa "ei antautunut halveksimaan omaa kansaa" siinä olisi oppia nykyisille maan myyneille tuhokapitalistien edessä housut kintussa konttaaville nyhveröille, jotka näyttelevät käsimerkkejä "rauhanturvaajien" selän takana kikatellen kuin pikkulapset.

Se ulkoministerikin on kuin siloposkinen kukkopoika tunkiolla, sillähän meinasi itku tulla silmään heti ensimmäisellä ulkomaankeikalla jossain Georgiassa vai missä se oli. Se elää niin tunteella koko ajan, että liikutukset ja anteeksipyynnöt soljuvat huulilta, kuin kevätpuron vesi. Hyvä hammastahnamainos, ei siinä mitään.

Oman sukuni suhteen olen siinä vaiheessa, että opiskelen täällä ensin elämää lisää ja teen sitten siirtoni, elleivät jo pian ala älytä , että ihmisten kanssa, kaikkien kanssa eletään täällä yhdessä ja jokainen ihminen on tärkeä. Odottavalla kannalla.

Tuohon "Kuula" nimeen, ilmeisesti tarinan henkilö on ok, muuten olen tavannut joitakin samannimisiä, jotka eivät kyllä millään lailla ole olleet jaloja tai yleviä tyyppejä, päin vastoin.

• Adjutantti
        Lisää tarinoita ! kirjoitti:

Niin myös meidän suvussa oli noita suojeluskuntalaisia.Todella surullista näin jälkeenpäin kun tiedän mihin tuo vihan hurrigaani lopulta johti,mutta olen jo antanut anteeksi suvulleni ja ymmärrän omat lähtökuoppani.Niistä mitä on annettu on lähdettävä ja pyrittävä oppimaan virheistä.Pohjanmaalla varmaan nuo suojeluskunta kurssit olivat lähinna kodinturvajoukkokoulutusta aluksi mutta myöhemmin niihin tuli mukaan saksalaisihanteellinen epäisänmaallinen aines.Olen myös tavannut entisten punaisten jälkeläisiä ja olen huomannut heissä häpeää omaa menneisyyttänsä kohtaan.Olen yrittänyt saada heitä käsittämään että vallalla oleva mielipide on muokattu ja tosiasiassa punaiset kapinalliset olivat enemmän isänmaallisia ja lojaalimpia perustuslaille kuin valkoiset jotka vetivät Jumalankin mukaan omaan kauheuteensa.Nyt ymmärrän että todelliset petturit olivat ne jotka hakivat joukkoja ulkomailta ja vaikka sääntö kuuluukin että tarkoitus pyhittää keinot ei kristityllä ole ikinä oikeutta nousta aseelliseen väkivaltaan omia heimoveljiään kohtaan.Myös meidän sukumme sai myöhemmin kärsiä valheiden ketjusta koska peitetty valhe poikii aina uusia valheita.Tuollainen itsensöä tuomitseminen ja hyväksyminen vie aikansa ja on raskasta mutta kun siitä pääsee läpi on lapsillekkin kerrottavaa.Kun ole myöhemmin pyrkinyt vähän raottamaan omaa menneisyyttämme ja kertonut näistä ihmisille olen huomannut etteivät massat ymmärrä asioita vaan asettuvat puolustuslinjalle ja puolitotuus onkin suurin valhe.

• Tappavat salaisuudet
        riccadonna kirjoitti:

omana tietonaan.

Ja hyväksyä vääryyksiä miellyttämisenhalun ja oman luxuselämän turvaamiseksi.

• Totuudet esiin!
        007jb kirjoitti:

Joka tapauksessa joudut elämään sen "kovan ytimen" varjossa koko elämäsi ja kärsimään siitä. Aina on olemassa se parempi vaihtoehto, nousta itse kyseisen loan yläpuolelle ja tuoda likaiset talousrikokset ym väkivalta kansaa kohtaan kirkkaaseen päivänvaloon. Vain siten saamme oikeudenmukaisemman ja paremman maan elää kaikille ihmisille. Maan jossa hyvinvointi jaetaan tasaisemmin kaikille, eikä ketään pakoteta väkivallalla vaikenemaan.

Sananvapaudesta taistelemisella on kiire. Nyt ovat ne ajat jolloin jokaisen kannataa suunsa avata ja puhua tiedot julkisuuteen.

• Ei pelkoa
        007jb kirjoitti:

Saat olla ylpeä itsestäsi ja elämästäsi, kun tuot vääryydet ja likaiset rikokset päivänvaloon. Jatka samalla lailla, tulet olemaan voittaja rikollisen sukusi puhdistajana.

• Kirjoitetaan lisää !

Mikä on tyypillistä väkivallalla ja muilla likaisilla konsteilla omaisuutensa hankkineitten sukujen piirissä. Mikään muu kuin oma loputon vaurastuminen ei todellisuudessa ole tärkeää. Ihmisten todellinen arvo ei siinä menossa kiinnosta. Ahneus ja itsekkyys jyllää. Sellaisia rikollisia ei kannata suojella, vaan päin vastoin on niille itselleenkin lopulta parempi, että joutuvat kohtaamaan todellisen ihmisyyden ja kantamaan vastuunsa toisten ihmisten elämien murskaamisesta.

• Väärä palsta

Miten tämä juttu tälle palstalle on lipsahtanut?

• Voimaa ihmisille

Arvelen, että usein ne ovat olleet juuri naisia, jotka niitä raskaita taakkoja ovat kantaakseen ottaneet ja niistä hiljaa vaienneet. Nyt meillä on onneksi (?) nämä rajattomat tiedonvälittämisen keinot käytettävissämme, joten se vaikeneminenkin on jo historiaa. Kyllä se on kaikkien kannalta parempi, että ne "paskiaiset" saavat vastata teoistaan ja niiden teot tuodaan päivänvaloon.

Vaikka paljon olisi menettänyt, niin kun sen tajuaa, on aika kääntää kelkka ja lakata pitämästä valhetta yllä. Eihän se nyt ainakaan enää pahemmaksi voi mennä, kun ei ole mitään menetettävää. Tuo marttyyrin kruunu on kyllä tärkeä pointti muistaa, ettei sitä , tai draamaa tavoittele, vaan vääryyksien korjaamista ja oikaisemista.

• tosi outoa
        Voimaa ihmisille kirjoitti:

Arvelen, että usein ne ovat olleet juuri naisia, jotka niitä raskaita taakkoja ovat kantaakseen ottaneet ja niistä hiljaa vaienneet. Nyt meillä on onneksi (?) nämä rajattomat tiedonvälittämisen keinot käytettävissämme, joten se vaikeneminenkin on jo historiaa. Kyllä se on kaikkien kannalta parempi, että ne "paskiaiset" saavat vastata teoistaan ja niiden teot tuodaan päivänvaloon.

Vaikka paljon olisi menettänyt, niin kun sen tajuaa, on aika kääntää kelkka ja lakata pitämästä valhetta yllä. Eihän se nyt ainakaan enää pahemmaksi voi mennä, kun ei ole mitään menetettävää. Tuo marttyyrin kruunu on kyllä tärkeä pointti muistaa, ettei sitä , tai draamaa tavoittele, vaan vääryyksien korjaamista ja oikaisemista.

voi yleensä saada noinkin oudon ajatuksen, että tekee tänne uutiskeskustelupalstalle tuollaisen avauksen? Palstan palstakuvaus kertoo melko tarkkaan mistä palstalla olisi tarkoitus keskustella.

Maailman menoa
        >Keskustele päivänpolttavista kotimaan ja ulkomaan uutisista.<

Tai sitten taas kerraan asialla on joku peelo, joka ei ole ymmärtänyt lukea palstakuvausta.

• Ihmiset kirjoittakaa
        tosi outoa kirjoitti:

voi yleensä saada noinkin oudon ajatuksen, että tekee tänne uutiskeskustelupalstalle tuollaisen avauksen? Palstan palstakuvaus kertoo melko tarkkaan mistä palstalla olisi tarkoitus keskustella.

Maailman menoa
        >Keskustele päivänpolttavista kotimaan ja ulkomaan uutisista.<

Tai sitten taas kerraan asialla on joku peelo, joka ei ole ymmärtänyt lukea palstakuvausta.

Parittele rauhassa niiden palstakuvaustesi ja nettikyttä-termiesi kanssa, meillä muilla on asiaa ja paljon ja tuomme sen esiin monin eri tavoin. Asiamme ovat erittäin polttavia ja ajankohtaisia, sinä et vain taida sitä oikein hyväksyä saati ymmärtää, mutta se on lähinnä oma ongelmasi.

• Suojelua ?
        Ihmiset kirjoittakaa kirjoitti:

Parittele rauhassa niiden palstakuvaustesi ja nettikyttä-termiesi kanssa, meillä muilla on asiaa ja paljon ja tuomme sen esiin monin eri tavoin. Asiamme ovat erittäin polttavia ja ajankohtaisia, sinä et vain taida sitä oikein hyväksyä saati ymmärtää, mutta se on lähinnä oma ongelmasi.

Olisi tervehdyttävää puhua julkisesti jo siltäkin kannalta, että niihin kätkeytyy valtava määrä talousrikoksia ja veronkiertoa, jonka luulisi kiinnostavan rikostutkijoitakin. On outoa, ettei Suomessa juurikaan näytetä syytettävän vilunkipelillä rikastuneita äveriäitä talousrikoksista, vaan ne saavat rauhassa kiikuttaa omaisuuksiaan Cayman saarille ? Ovatko poliisien rikostutkijat lahjottuja, vai mistä se johtuu ?

• Kirjoittakaa !
        Suojelua ? kirjoitti:

Olisi tervehdyttävää puhua julkisesti jo siltäkin kannalta, että niihin kätkeytyy valtava määrä talousrikoksia ja veronkiertoa, jonka luulisi kiinnostavan rikostutkijoitakin. On outoa, ettei Suomessa juurikaan näytetä syytettävän vilunkipelillä rikastuneita äveriäitä talousrikoksista, vaan ne saavat rauhassa kiikuttaa omaisuuksiaan Cayman saarille ? Ovatko poliisien rikostutkijat lahjottuja, vai mistä se johtuu ?

Uudestaan mukaan keskusteluun , kirjoittakaa ihmiset, yhdessä olemme enemmän !

• postimerkkilapsi
        Kirjoittakaa ! kirjoitti:

Uudestaan mukaan keskusteluun , kirjoittakaa ihmiset, yhdessä olemme enemmän !

joissa luki Suomen sotilas sulje suusi. Kuvassa sotilas jonka huulet suljettu riippulukolla. Yhteiskunnan taholta olisi ollut tärkeää kai jonkinlaista kriisihoitoa rintamalta palanneille ja heidän perheilleen mutta mitään sellaista ei ollut. Viina oli kai ainut mielenterveyslääke jota käytettiin ja pelko hallitsi äidin ja lasten elämää ainakin meillä. Kaupasta sai tiskin alta pimeästi ostaa valmuteetä, jolla yritettiin tuskaa ja ahdistusta joskus lievittää. Morfiinikoukku lienee monelle sen ajan ihmiselle tuttu. Mielestäni yhteiskunta syyllistyi rikokseen tarjoamalla huumaavia aineita ainoaksi avuksi isälleni, jonka mielenterveys järkkyi, sota jatkui mielessä eikä edes puhua saanut järkyttävistä asioista. Rintamalle lähtiessä hän oli 19 vuotias terve poika, takaisin tullessa luhistunut sairas vanhus henkisesti. Elämää hallitsi pelko ja väkivalta ja niukkuus, varmasti muissakin kodeissa kuin omassani.

• Ihmiset Ensin
        postimerkkilapsi kirjoitti:

joissa luki Suomen sotilas sulje suusi. Kuvassa sotilas jonka huulet suljettu riippulukolla. Yhteiskunnan taholta olisi ollut tärkeää kai jonkinlaista kriisihoitoa rintamalta palanneille ja heidän perheilleen mutta mitään sellaista ei ollut. Viina oli kai ainut mielenterveyslääke jota käytettiin ja pelko hallitsi äidin ja lasten elämää ainakin meillä. Kaupasta sai tiskin alta pimeästi ostaa valmuteetä, jolla yritettiin tuskaa ja ahdistusta joskus lievittää. Morfiinikoukku lienee monelle sen ajan ihmiselle tuttu. Mielestäni yhteiskunta syyllistyi rikokseen tarjoamalla huumaavia aineita ainoaksi avuksi isälleni, jonka mielenterveys järkkyi, sota jatkui mielessä eikä edes puhua saanut järkyttävistä asioista. Rintamalle lähtiessä hän oli 19 vuotias terve poika, takaisin tullessa luhistunut sairas vanhus henkisesti. Elämää hallitsi pelko ja väkivalta ja niukkuus, varmasti muissakin kodeissa kuin omassani.

Kun sanot postimerkkilapsi, tarkoitat kai, että olit sotalapsena Ruotsissa ? Ne ovat olleet kovia aikoja, joita tämän päivän vallanpitäjät eivät näytä enää kunnioittavan millään tavalla, paitsi valheellisissa juhlapuheissa, todellisuudessahan he menivät ja tekivät sen pahimman mahdollisen rikoksen, eli möivät Suomen itsenäisyyden.

Joka tapauksessa se oli ja on Suomen Perustuslain vastaista, joten se kauppa tulee mitätöidä valtionoikeudessa, kunhan tässä maassa kaikki muutkin alkavat noudattaa perustuslakia.

Mutta isäsi puolusti kuitenkin maatamme, joten se arvo varmasti säilyy kaikkien Suomen itsenäisyyttä puolustavien mielissä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      65
      17023
    2. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      41
      4764
    3. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      298
      2696
    4. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      141
      1979
    5. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      132
      1589
    6. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      396
      1522
    7. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      16
      1459
    8. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      1303
    9. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      20
      1234
    10. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      10
      1119
    Aihe