EDNOS ja sen huomaaminen

lukiolainen--

Hei!
Olen nuori opiskelija ja EDNOKSEN oireet viittavat omaan elämääni ja suhteeseeni ruokaan: en ole pystynyt 1-3 vuoteen suhtautumaan ruokaan normaalisti. Toisinaan paastoan, ahmin tai syön suhteellisen normaalisti. Toisinaan lasken kaloreita ja rasvaprosentteja, toisinaan ahmin välittämättä kaloreista tuon taivaallista. Miltei aina ahmimisen jälkeen lähden kuitenkin lenkille, jumppaan tai hypin vaikka x-hyppyjä vessassa. Inhoan tätä, mutten vain voi lopettaa.
Vanhempani ja sisarukseni tietävät suhtautumiseni ruokaan, mutta se ei kiinnosta heitä pätkääkään tai he ovat tavallaan tottuneet siihen. Kun vihjaan että haluaisin jutella jonkun ruoka-asiantuntijan tms. ammattilaisen kanssa ja yrittää lopettaa tämän, he vain vastaavat: ''Eihän sulla nyt mitään syömishäiriötä oo, älähän nyt liiottele''.
Haluaisin siis tietää, voinko sairastaa EDNOSta tai muutakaan syömishäiriötä tietoisesti? Eli että tajuan itse olevani EDNOS-potilas (ilman että lääkäri tms. on minulla todennut sen olevan)?
Jotkut ehkä pitävät kysymystäni typeränä (?), mutten kaipaa v*ttuilijoita tänne, kiitos!

5

1023

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dilemmaaassaamaa

      Sori mutta mitä ednos tarkoittaa? tai siis ymmärrän kyllä, että viittaa syömishäiriöön,mutta mistä nimi tulee ihan tarkasti?
      Mutta siis mulla on aivan sama! tai siis samanlainen suhtautuminen ruokaan, nyt oon pari kuukatta paastonnut ankarasti ja pudottanut kymmenen kiloa. Mutta nyt sellaisen kahen viikon ajan oon ollut aivan hälläväliä asenteella, kaloreita on varmaan parhaimmillaan tullut nautittua jtn 3000, en tiiä, en oo laskenu, mutta vetänyt kaikkea mässyä, eikä tunnu että tulis millään täyteen. Ja sitten tänäänkin oksensin kolme kertaa, kun olin syönyt niin paljon:/