Meillä on lähes 30 vuotta vanha vuorimänty, jote ei ole typistetty koskaan. Sehän on kasvanut suureksi, mutta myös pyöreäksi pallopuuksi. Koska siinä vain muutama paksu oksa, sen juurella olisi tilaa varjossa viihtyvälle pensaalle tai pensaille. Sellaisenaan se on kuitenkin kaunis ja annan arvoa sen iälle, koska se on ensimmäisiä puita, joita olen ostanut. Sen nimi oli silloin Pinus Mugo, mutta pieneksi se ei silti jäänyt, enkä ymmärtänyt silloin sitä typistellä.
Toinen, jonka sain paljon myöhemmin, on kasvanut tiheäksi ja pysynyt kauniin pienenäkin, mutta tämä näyttää "rontolta" kun siinä on paljaat alavarret. Pensaat sen pittäisivät mukavasti, mutta mikä viihtyy vähässä valossa ja myös ravinnossa?
Rodoa en halua, koska sitä pitäisi peitellä, mutta miten olisi atsalea täällä Pohjanmaan korkeudella? Näin sen kukkivan Vaasan sairaalan pääsisäänkäynnin viereisellä seinällä tosi upeasti, se on siellä aamuauringon puolella. Miten olisi tämä varjossa oleva länsipaikka?
Jos keväällä investoisin siihen jonkun pensaan, mutta mitä suosittelette?
Mikä pensas sopisi vuorimännyn juurelle?
2
1067
Vastaukset 2
- kasvattaja
Hei, pensaasta en tiedä, itse laitoin lumikärhön, 'Summer snow ' juuri tuollaisen paljaan männyn juurelle. Se on valkoinen ja on todella kaunis, se menee oksia ylös ja kukkii pieniä valkoisia kukkia, vihreiden neulasten lomassa, aivan kuin olis lunta satanut.
Myöskin jokin muu köynnös olis siinä kivan näköinen ja peittäis hyvin paljaat oksat.
Katso sen kuvia :
http://images.google.fi/images?hl=fi&source=hp&q=lumikärhö summer snow&btnG=Etsi kuvia&gbv=2&aq=f&oq=- meitsi vaan
Olikin hyvä vinkki. Minä laitoin rhodoja, Elviiran ja Mikkelin. Kuutamohortensiakin on lähellä. Ei vaan ole kukkinut vielä. Kerran olen siirtänyt sen. Ellei se ensi vuonna kuki, on pakko siirtää aurinkoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä on totta mikä ei?
Onko juoru vai ei että nimeltä mainitsematon henkilö on tehnyt naiselle/naisille jotain joka on väärin?231155Viesti sinulle
Tiedät että tunteet ja ajatukset ja meillä on vahva yhteys mistä molemmat tiedetään. Odotan sinua ☀️591130- 82881
Mitä sinulle on tapahtunut lapsena
Kun olet noin sairas päästäsi? Pikkupojalle ( Miehen kehossa)102838Haluan purkaa vielä tuntemuksia
Tykkään sinusta kovin paljon❤️ olen surullinen tilanteestasi ja siitä mitä me olemme yhdessä joutuneet kokemaan. Tämä ei21747Persujen Puhoksen retki
Perussuomalaiset olivat tehneet turistibussimatkan Puhokseen. Tosin raukat olivat niin peloissaan, etteivät uskaltaneet221653- 106652
Tunteiden käsittely kertoo ihmisestä.
Kun puhutaan "tavallisesta" ihmisestä, joka on suht tasapainoinen eläjä, niin puhutaan oikeastaan taitavasta tunteiden k206650- 62648
- 99592
Jopa poliisi nauraa paskaista pelkuripersuille
Puhoksessa jäi "isänmaantoivot" bussiin vapisemaan :-D https://www.is.fi/politiikka/art-2000012319632.html269520Just saying
Mies joka antaa naiselle turvallisen olon, on seksikäs. Ei kieroja kikkoja ja haluaa olla vain sen yhden naisen mies.104508Pilkettä sunnuntain silmässä
😉 Jos tästä ketjusta löytyisi yksi ihminen, joka saisi sut hymyilemään tänään… Millainen hän olisi? Ei tarvitse kerto73471- 7447
- 39444
- 47430
- 33429
Aika on tuonut järkeä
Sä et tiedä musta kaikkea. Jos tietäisit, ymmärtäisit, miksi me ei sovita yhteen. Öljy ja vesi. En mä ole valehdellut,42423Persut eivät uskaltaneet tulla ulos
Bussiin jäivät https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/d7f9fc57-dca0-40b8-9cb1-156e5872dba9147395Miksi jotku naiset on niin tyhmiä
Että elättelevät turhaa toivoa toisen kustannuksella. Onko ne kaikki kaappilesboja vai mikä niitä vaivaa? Sitten itketä50385