amfetamiini

minna

miten pahaa jälkeä amfetamiini saa ihmisessä aikaan.miten paha addiktio syntyy.?pystyykö töihin? miten pää toimii 10 vuoden käytön jälkeen.käytön loputtua onko aine aina mielessä?miten nukkuminen onnistuu?. kiitos vastauksista.

185

61116

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • she

      Aktiivisesti 10v käyttöä, sen jälkeen sulla ei toimi mikään ajatus järkevään tekemiseen.Valvomista, sitä just ja aina aine mielessä,joo...

      En voi muista sanoa, mut ex oli ja on edelleen niin koukussa, ettei mikään muu tuntunut merkkaavan mitään.Alkoi jo kylmästi rahastaa minua,äitiään,sisaruksiaan...velkaa muiden nimiin ja omat velat tietty jätti maksamatta...autokin piti vaihtaa aineisiin!

      Ja ongelmaa hänellä ei kuulemma ole!Vetosi minuunkin:"onko tarvinnut pelätä,olenko ikinä lyönyt.." Enpähän sitä päivää jäänyt odottamaan. Itsellä alkoi noiden valvomisten seurailulla mennä päiväjärjestys sekaisin...kun tietty hän kaipasi kukkuessaan seuraa.Mitenhän jaksoinkin, toista kertaa en tuollaisia kuvioita katso.

    • haitari

      vielä 20 vuoden käytön jälkeen olen hyvässä duunissa (hihaan en tosin ole vetänyt kuin max.25 kertaa),asiat hoituu,asunto on jne
      Nukkuminen ei tuota mitään vaikeuksia;nykyisin tuntee ja tietää omat rajansa.
      Nykyisin en vedä enään siksi,että kolahtaisi vaan siksi että pystyisin toimimaan.
      Koukussa olen mutta niin kauan kuin kraanat toimii ei mitään paniikkia.
      Lisäksi olen niin harvinaisessa liitossa,että mieheni tietää käytöstäni mutta ei siihen puutu.

      • Tinsku61

        Tuntui hyvältä lukea,että en siis olekaan ainut aan pitkäaikaiskäyttäjä.
        Tai olenhan toki tiennyt,että en ole ainut mutta on mahdoton tunnistaa meidänlaisia joilla homma on hanskassa.
        Kaikesta huolimatta ja vaikka koukussa ollaankin.


      • Ex-hamppi

        Te ette vain itse huomaa miten olette muuttuneet! Varmasti olette muuttuneet ulkonäöllisesti huonompaan suuntaan ja järkenne sekä hampaanne ovat rapistuneet. Yms.


      • she
        Ex-hamppi kirjoitti:

        Te ette vain itse huomaa miten olette muuttuneet! Varmasti olette muuttuneet ulkonäöllisesti huonompaan suuntaan ja järkenne sekä hampaanne ovat rapistuneet. Yms.

        kun sanoit,tosiaan vuosikymmenien aktiiviporeilijoiden hampaat on surkeassa kunnossa!Johtuuko se tosiaan a:sta?!


      • Ex-narkki, nykyinen juoppo
        she kirjoitti:

        kun sanoit,tosiaan vuosikymmenien aktiiviporeilijoiden hampaat on surkeassa kunnossa!Johtuuko se tosiaan a:sta?!

        Ei vauhtikaan hyvää hampaille tee, mutta kyllä heroiini on se aine, joka hampaat tuhoaa.

        Entisellä kaverillani (nykyinen pahamaineisen rikollisjengin jäsen) oli jo n. 23 vuotiaana hampaat niin huonossa kunnossa että huh huh.

        Itse kaikkea kokeileena pidän amfetamiinia todellisena myrkkynä. Päiväkausia syömättä, kun kunnolla tykittää, ei pysty nukkumaan, ei mitään. elvetillinen aine, onneksi en ole enää koukussa siihen! Kaveri juoksi rekan alle amfetamiinipsykoosissa


      • taigina
        Ex-hamppi kirjoitti:

        Te ette vain itse huomaa miten olette muuttuneet! Varmasti olette muuttuneet ulkonäöllisesti huonompaan suuntaan ja järkenne sekä hampaanne ovat rapistuneet. Yms.

        Onko joku huomannut, että pirinkäyttäjistä suurempi osa olisi nk. valaistuneita, näkevät auroja, ovat enemmän tekemisissä astrologisten ja okkultisten asioiden kanssa tai ovat taiteellisempia?Onko tällainen juttu tuttua?


      • eihajuakaan
        Ex-narkki, nykyinen juoppo kirjoitti:

        Ei vauhtikaan hyvää hampaille tee, mutta kyllä heroiini on se aine, joka hampaat tuhoaa.

        Entisellä kaverillani (nykyinen pahamaineisen rikollisjengin jäsen) oli jo n. 23 vuotiaana hampaat niin huonossa kunnossa että huh huh.

        Itse kaikkea kokeileena pidän amfetamiinia todellisena myrkkynä. Päiväkausia syömättä, kun kunnolla tykittää, ei pysty nukkumaan, ei mitään. elvetillinen aine, onneksi en ole enää koukussa siihen! Kaveri juoksi rekan alle amfetamiinipsykoosissa

        Kyl se pirikin aika tehokkaasti hoitelee. (Tsiigaa Andyn leegoi ennen uusia...)

        Suu kuivuu, joten bakteerit pääsee riehuu.

        Leuat loksuu, hampaat narskuu, kiilteet menee.

        Syömättä jättäminen ei oo hyväks vitaminiineille ja kalsiumiakaan ei vissii tuu napsittuu samoin kun kunnolla syövät.


      • hmmh
        eihajuakaan kirjoitti:

        Kyl se pirikin aika tehokkaasti hoitelee. (Tsiigaa Andyn leegoi ennen uusia...)

        Suu kuivuu, joten bakteerit pääsee riehuu.

        Leuat loksuu, hampaat narskuu, kiilteet menee.

        Syömättä jättäminen ei oo hyväks vitaminiineille ja kalsiumiakaan ei vissii tuu napsittuu samoin kun kunnolla syövät.

        Itse en ole koukussa, enkä oikeastaan ainetta edes käytä, tässä tuli kokeiltua, kaksi viikkoa, huomasin tänään että hampaat neljästä kohtaa lohjennu, johtuuko ihan tästä ?
        Ja miten on nyt ku ite ainetta ei ole otettu muutamaan päivään, eikä tule enää otettua, jatkuuko hampaiden rapistuminen vai jääkö se tuohon neljään lohkeamaan?


      • eihajuakaan
        hmmh kirjoitti:

        Itse en ole koukussa, enkä oikeastaan ainetta edes käytä, tässä tuli kokeiltua, kaksi viikkoa, huomasin tänään että hampaat neljästä kohtaa lohjennu, johtuuko ihan tästä ?
        Ja miten on nyt ku ite ainetta ei ole otettu muutamaan päivään, eikä tule enää otettua, jatkuuko hampaiden rapistuminen vai jääkö se tuohon neljään lohkeamaan?

        Käy hammaslääkärillä jos sulla on hampaat lohkeillu. Ei niitä luonnon antimilla korjailla. Ei ne kyl enää tuhoudukkaan tuosta enempää jos et enää vedä vauhtia.

        Eihän aineet elimistöön vaikuta jos niitä ei vedä. (Pääkoppaan vauhti voi jättää jotain jälkiä, mutta se on toinen juttu se.)

        Mut kun vauhtia vetää, niin:
        1. Suu kuivuu. Suussa olevat bakteerit pääsee riehumaan ja tekemään tuhoa.
        2. Hampaat narskuu. Narskutellessa niitä jauhaa ja hioo huonoon kuntoon. Saattavat lohkeillakin.
        3. Vauhti ei ole aivan kaikkein paras kalsiumille, joten kalsiuminpuutos voi tehdä myös kepposia.

        Jos hampaat pesee aamuin illoin, juo maitoa ja pitää suun kosteana esim juomalla jotain, niin se on tuo narskuminen mikä on pahin. Purkan jauhanta vauhtipäissään saattaa jeesata, mutta eihän se vauhti nyt loppujen lopuks mikään fiksu juttu elimistön kannalta ole.


      • ex-frendi
        eihajuakaan kirjoitti:

        Kyl se pirikin aika tehokkaasti hoitelee. (Tsiigaa Andyn leegoi ennen uusia...)

        Suu kuivuu, joten bakteerit pääsee riehuu.

        Leuat loksuu, hampaat narskuu, kiilteet menee.

        Syömättä jättäminen ei oo hyväks vitaminiineille ja kalsiumiakaan ei vissii tuu napsittuu samoin kun kunnolla syövät.

        Andy kyllä veti polakkaa paljon enemmän ku svimbaa.


      • Leilis
        taigina kirjoitti:

        Onko joku huomannut, että pirinkäyttäjistä suurempi osa olisi nk. valaistuneita, näkevät auroja, ovat enemmän tekemisissä astrologisten ja okkultisten asioiden kanssa tai ovat taiteellisempia?Onko tällainen juttu tuttua?

        Joo, mä oon kuullut tästä aurasta. "Joo, mä näin sun auran". Seurustelen entisen narkkarin kanssa, eli varmaan käyttää edelleen. Siis omien sanojensa mukaan ollut kuivilla 4 vuotta. Ja mikäköhän oikeesti entinen narkkari, kerran narkkari aina narkkari.


      • Sorge ny vaan
        Tinsku61 kirjoitti:

        Tuntui hyvältä lukea,että en siis olekaan ainut aan pitkäaikaiskäyttäjä.
        Tai olenhan toki tiennyt,että en ole ainut mutta on mahdoton tunnistaa meidänlaisia joilla homma on hanskassa.
        Kaikesta huolimatta ja vaikka koukussa ollaankin.

        Kyllä teidät siitä hajusta tunnistaa, mikään ei vastaa ihosta huokuvaa vauhdin katkua, siitä ei vaan voi erehtyä, eikä sitä pysty peittämään millään dödöillä.

        Mutta joo se onkin usein ainoa mistä vauhtiveikon tunnistaa jos käyttäytyminen muuten ei ole mitenkään tavallisuudesta poikkeavaa.


      • Vitunidiootti

        En tiedä oletko trolli, vai vaan aivan vitun tyhmä. Toivottavasti vain trolli....


      • jouni 35 v
        Ex-narkki, nykyinen juoppo kirjoitti:

        Ei vauhtikaan hyvää hampaille tee, mutta kyllä heroiini on se aine, joka hampaat tuhoaa.

        Entisellä kaverillani (nykyinen pahamaineisen rikollisjengin jäsen) oli jo n. 23 vuotiaana hampaat niin huonossa kunnossa että huh huh.

        Itse kaikkea kokeileena pidän amfetamiinia todellisena myrkkynä. Päiväkausia syömättä, kun kunnolla tykittää, ei pysty nukkumaan, ei mitään. elvetillinen aine, onneksi en ole enää koukussa siihen! Kaveri juoksi rekan alle amfetamiinipsykoosissa

        olen itse käyttänyt huumeita kymmenen vuotta ja olen 35v ja olen elämäni parhaassa kunnossa


      • haitarin herättäjä

        herää haitari


      • Heinähattu2

        Sain märkää kusenväristä bikerspiidiä. Miten kuivaisin sen nopeasti, että sitä vois vetää nokkaan?


      • Anonyymi
        hmmh kirjoitti:

        Itse en ole koukussa, enkä oikeastaan ainetta edes käytä, tässä tuli kokeiltua, kaksi viikkoa, huomasin tänään että hampaat neljästä kohtaa lohjennu, johtuuko ihan tästä ?
        Ja miten on nyt ku ite ainetta ei ole otettu muutamaan päivään, eikä tule enää otettua, jatkuuko hampaiden rapistuminen vai jääkö se tuohon neljään lohkeamaan?

        Olen 27v mies kahden lapsen isä ja pari kertaa viikossa tyylillä noin 8vuotta käyttänyt amfea.. viimisen puolen vuotta enemmän koska aviero.. se siitä.. useat alku vuodet vedin nokkaa ja pommina ja myöhemmin tutustuin injektio toimintaan ja se on helvetin koukuttavaa menoa! Itse rakastuin heti tunteeseen joka tulee heti kun mäntä ei ole vielä edes pohjassa.. hyvän olon tunne hilpeys jne ja ”happopilven” pusku keuhkoissa sekä mukavan lämmin. Tulee olo että ei tämä niin paskapaikkka olekkaan..en tietenkään kannata pirin käyttöä enkä varsinkaa pumpulla käteen mut vuodet sitten mielenkiiinnosta testattu josta jäii hyvät muistot niin nykyään sitä tökkää suoneen ihan mielellään.. kukaan ei Tod näk nökisi että suonen sisäisesti aatua käytän painan 90kg ja pituutta yli 180cm Jonkun verran pattiakin salivuosilta jäänyt... Niin niitäkään en oo saanut tuhottua..
        Ennen aineeseen tutustumista ryyppäsin paljon ja liikaa kunnes tapahtui muutoksia. jauho menee alkoholin edelleen isosti Ei enää krapuloita ja idiootti tekoja ”ryyppyiltana” sadat eurot baariin ja syyte puoli tutun alaleuan hammaslääkäri maksuista. Kukkahattujen mielestä varmasti sairas nisti joka tarvitsee apua mutta niin kauan kun tämä elämä onnistuu Huomattavasti paremmin Ja mukavammin kuin alkoholia ottaessa niin valitsen tämän ”huumeiden pohjamudan” omaan matkaani Ps. Ei liikaa jatkeita Niihin porukka varmaan enemmän kuolee kun itse arttuun👍🏻


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen 27v mies kahden lapsen isä ja pari kertaa viikossa tyylillä noin 8vuotta käyttänyt amfea.. viimisen puolen vuotta enemmän koska aviero.. se siitä.. useat alku vuodet vedin nokkaa ja pommina ja myöhemmin tutustuin injektio toimintaan ja se on helvetin koukuttavaa menoa! Itse rakastuin heti tunteeseen joka tulee heti kun mäntä ei ole vielä edes pohjassa.. hyvän olon tunne hilpeys jne ja ”happopilven” pusku keuhkoissa sekä mukavan lämmin. Tulee olo että ei tämä niin paskapaikkka olekkaan..en tietenkään kannata pirin käyttöä enkä varsinkaa pumpulla käteen mut vuodet sitten mielenkiiinnosta testattu josta jäii hyvät muistot niin nykyään sitä tökkää suoneen ihan mielellään.. kukaan ei Tod näk nökisi että suonen sisäisesti aatua käytän painan 90kg ja pituutta yli 180cm Jonkun verran pattiakin salivuosilta jäänyt... Niin niitäkään en oo saanut tuhottua..
        Ennen aineeseen tutustumista ryyppäsin paljon ja liikaa kunnes tapahtui muutoksia. jauho menee alkoholin edelleen isosti Ei enää krapuloita ja idiootti tekoja ”ryyppyiltana” sadat eurot baariin ja syyte puoli tutun alaleuan hammaslääkäri maksuista. Kukkahattujen mielestä varmasti sairas nisti joka tarvitsee apua mutta niin kauan kun tämä elämä onnistuu Huomattavasti paremmin Ja mukavammin kuin alkoholia ottaessa niin valitsen tämän ”huumeiden pohjamudan” omaan matkaani Ps. Ei liikaa jatkeita Niihin porukka varmaan enemmän kuolee kun itse arttuun👍🏻

        Vittu mikä idiootti! Jos sun lapses alkais käyttää huumeita oisitko ylpee??


      • Anonyymi

        Ootko koskaan miettiny adhdn mahollisuutta. Tuo et pystyy ajatella vaa stimuissa on mullaki. Eka kerta ku piriä vedin nii ihmetteli sitä et mite kaverit pärisee ku duracell ja itestä tuntuu vaa normaalilta vihdoi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen 27v mies kahden lapsen isä ja pari kertaa viikossa tyylillä noin 8vuotta käyttänyt amfea.. viimisen puolen vuotta enemmän koska aviero.. se siitä.. useat alku vuodet vedin nokkaa ja pommina ja myöhemmin tutustuin injektio toimintaan ja se on helvetin koukuttavaa menoa! Itse rakastuin heti tunteeseen joka tulee heti kun mäntä ei ole vielä edes pohjassa.. hyvän olon tunne hilpeys jne ja ”happopilven” pusku keuhkoissa sekä mukavan lämmin. Tulee olo että ei tämä niin paskapaikkka olekkaan..en tietenkään kannata pirin käyttöä enkä varsinkaa pumpulla käteen mut vuodet sitten mielenkiiinnosta testattu josta jäii hyvät muistot niin nykyään sitä tökkää suoneen ihan mielellään.. kukaan ei Tod näk nökisi että suonen sisäisesti aatua käytän painan 90kg ja pituutta yli 180cm Jonkun verran pattiakin salivuosilta jäänyt... Niin niitäkään en oo saanut tuhottua..
        Ennen aineeseen tutustumista ryyppäsin paljon ja liikaa kunnes tapahtui muutoksia. jauho menee alkoholin edelleen isosti Ei enää krapuloita ja idiootti tekoja ”ryyppyiltana” sadat eurot baariin ja syyte puoli tutun alaleuan hammaslääkäri maksuista. Kukkahattujen mielestä varmasti sairas nisti joka tarvitsee apua mutta niin kauan kun tämä elämä onnistuu Huomattavasti paremmin Ja mukavammin kuin alkoholia ottaessa niin valitsen tämän ”huumeiden pohjamudan” omaan matkaani Ps. Ei liikaa jatkeita Niihin porukka varmaan enemmän kuolee kun itse arttuun👍🏻

        Oletko ajatellut minkä riskin otat joka kerta kun piikität? Et voi tietää kuinka vahvaa aine on tai edes sitä mitä se sisältää. Voi olla myös saastunutta (aine/välineet) ja tulee hiv tai hepatiitti. Myös äkkikuoleman vaara on. (Myrkytys tai vaikkapa ilmakuplia suoneen.) Sinulla on lapsia joten ei ole hyvä valinta jatkaa samaan malliin.
        Jos olet lasten kanssa, kuinka voit varmistaa etteivät he altistu (vahingossa) huumeelle tai tartuntataudeille? Tai muulle haitalliseen, vaaralliseen ainemaailmaan liittyvään. (Väkivalta, päihteitä ihannoiva malli, rikollisuus. onnettomuudet.)
        Toivottavasti olet tullut toisiin ajatuksiin ja päihteiden tilalla tärkeämpää nyt.


      • Anonyymi

        Vanha juttu on,mutta jos näät viestin otatko uhteyttä


    • Xena

      Eka kokeilu voi johtaa mielenterveysongelmiin jopa. Älä kokeile sitä paskaa. Mielummin älä mitään. Jos vaikka ekasta kerrasta jäisikin hyvä kokemus, sitä kuvittelee olevansa itse niskan päällä huumeen suhteen ja sitä haluaa ehdottomasti kokeilla toisen kerran. Niin mullekkin kävi pirin kanssa. Ja nyt subutexin. Pysykää hyvät ihmiset ilman huumeita. Mitään muuta en kadu niin paljoa kuin sitä että kokeilin ensimmäisen kerran huumeita!

    • ystäväni

      Ystäväni käytti joitain (ehkä joitain kymmeniä) kertoja amfetamiinia nuoruudessaan, eli n. 10 vuotta sitten. Hän itse myöntää, että amfetamiinin käyttö on aiheuttanut hänelle pakkoliikkeitä, joita hänen mukaansa muut eivät huomaa. Minä huomaan. Toivon sydämestäni, ettei tilanne pahene. En halua kuvailla pakkoliikkeitä sen tarkemmin, mutta ajoittain niihin liittyy itsensä satuttaminen.

      Saako mikään aine ihmisessä pahempaa jälkeä aikaiseksi kuin amfetamiini? Kenties alkoholi???

      • jassoo

        ja luulenpa vaan, että frendis on käytellyt a:ta enemmänkin kuin mainitsemas,ehkä ja luultavasti vieläkin.

        Mun exällä on myös "naamanvääntelyä"(pakkoliike?) ja ihme "voihkimisia",en osaa edes sanoin kuvailla minkälaisia liikehdintöjä hällä on...mut selkeesti ne rilahtaa päälle silloinkun vitamiinit nautittu...


      • Ex-narkki, nykyinen juoppo

        Viimeisen kokemukseni amfetamiinista vuosien takaa: kaveri latasi (puhtaaseen) ruiskuun mulle satsin valmiiksi. Piikittämisen jälkeen kokemukseni olivat seuraavia: uskomaton pahan olon tunne, oksetti, vapisin, vaahtoa valui suusta, meinasi taju lähteä. Luulin että kuolen. Noin puolessa tunnissa tuo meni ohi, mutta se jäi viimeiseksi piikityskerrakseni. Sen jälkeen tuli vielä nenän kautta otettua usein. Mutta onneksi ei enää! Jos vielä pääsen viinasta eroon, voin sanoa että minullakin on mahdollisuus elää. Päihteiden kanssa eläminen ei ole mitään oikeaa elämää.


      • kalle
        Ex-narkki, nykyinen juoppo kirjoitti:

        Viimeisen kokemukseni amfetamiinista vuosien takaa: kaveri latasi (puhtaaseen) ruiskuun mulle satsin valmiiksi. Piikittämisen jälkeen kokemukseni olivat seuraavia: uskomaton pahan olon tunne, oksetti, vapisin, vaahtoa valui suusta, meinasi taju lähteä. Luulin että kuolen. Noin puolessa tunnissa tuo meni ohi, mutta se jäi viimeiseksi piikityskerrakseni. Sen jälkeen tuli vielä nenän kautta otettua usein. Mutta onneksi ei enää! Jos vielä pääsen viinasta eroon, voin sanoa että minullakin on mahdollisuus elää. Päihteiden kanssa eläminen ei ole mitään oikeaa elämää.

        ja rankka


      • 12+6

        Ei VITTU Make.


      • Petuli93
        Ex-narkki, nykyinen juoppo kirjoitti:

        Viimeisen kokemukseni amfetamiinista vuosien takaa: kaveri latasi (puhtaaseen) ruiskuun mulle satsin valmiiksi. Piikittämisen jälkeen kokemukseni olivat seuraavia: uskomaton pahan olon tunne, oksetti, vapisin, vaahtoa valui suusta, meinasi taju lähteä. Luulin että kuolen. Noin puolessa tunnissa tuo meni ohi, mutta se jäi viimeiseksi piikityskerrakseni. Sen jälkeen tuli vielä nenän kautta otettua usein. Mutta onneksi ei enää! Jos vielä pääsen viinasta eroon, voin sanoa että minullakin on mahdollisuus elää. Päihteiden kanssa eläminen ei ole mitään oikeaa elämää.

        Ne oli horkat ne! Piikitän ite ja tollasta ei tuu kun jos on jättäny satsin filtteröimättä tai ihossa vaik ollu paskaa mistä neula lyöty läpi.


    • kolmikymppinen

      koko ajan olen ollut mukana työelämässä, sairauslomia ei yhtään enempää, ellei jopa vähemmän kuin "huumeettomilla" työtovereilla, joilla kaikilla on vuosien mittaan kertynyt "ei-huumeen" liiallisen käytön vuoksi (=krapulan vuoksi) poissaolopäiviä työpaikalta. Itse käytän viikonloppuisin, piriä ja sen johdannaisia, alkoholia en ollenkaan. Koen olevani täysissä sielun- ja ruumiinvoimissa. Hiljattain suoritetut rasitustestit labrakokeet antoivat myös ymmärtää, että näin on: kunto OK.
      Tietenkin on niin, että minkä tahansa nautintoaineen liiallinen käyttö vie rapakuntoon ja hautaankin liian varhain. Kannattaa pysyä kohtuudessa jos käyttää, minkä nautintoaineen ikinä itselleen valitseekaan kaikkien joukosta - laillisten ja laittomien - itselleen sopivimmaksi.

      • nelikymppinen

        allekirjoitan viestisi.Sama täällä.

        Oletko muuten havainnut,että yleensä kukaan ei suostu kommentoimaan näitä viestejä,joissa kaikki on ok huumeittenkäyttäjillä?
        Ne eivät sovi ihmisten ajatusmaailmaan ja "totuuksiin" .Eli parempi unohtaa ne saman tien.


      • she
        nelikymppinen kirjoitti:

        allekirjoitan viestisi.Sama täällä.

        Oletko muuten havainnut,että yleensä kukaan ei suostu kommentoimaan näitä viestejä,joissa kaikki on ok huumeittenkäyttäjillä?
        Ne eivät sovi ihmisten ajatusmaailmaan ja "totuuksiin" .Eli parempi unohtaa ne saman tien.

        lapsia ja miksi on "pakko" piriä ottaa edes viikonloppuna, jos ilmankin pärjäätte...joo,tunnen ihmisiä joista ei käyttö näy mitenkään,työt ja kaikki sujuu-kaitpa näillä sit on kohtuus touhuissaan.
        Oma lähin ihmis-suhde rikkoutui,kun toinen vain eli pirillä...tai sitä varten...


      • on se että
        nelikymppinen kirjoitti:

        allekirjoitan viestisi.Sama täällä.

        Oletko muuten havainnut,että yleensä kukaan ei suostu kommentoimaan näitä viestejä,joissa kaikki on ok huumeittenkäyttäjillä?
        Ne eivät sovi ihmisten ajatusmaailmaan ja "totuuksiin" .Eli parempi unohtaa ne saman tien.

        Kovien huumeiden käyttöä puolustelevia asiallisia tekstejä ei yleensä kommentoida siksi, että asialliset kovat huumehemmot ovat harvinaisia eikä kovia huumeita vaadita laillistettavaksi, eikä kovien huumeiden puolustelu siten herätä intohimoja.


      • Random
        on se että kirjoitti:

        Kovien huumeiden käyttöä puolustelevia asiallisia tekstejä ei yleensä kommentoida siksi, että asialliset kovat huumehemmot ovat harvinaisia eikä kovia huumeita vaadita laillistettavaksi, eikä kovien huumeiden puolustelu siten herätä intohimoja.

        Olen 19 vee nuorimies ja itekki hiljattain sniffasin kännispäissäni kyseistä ainetta ja se hyöty mitä siitä sai silloin oli olematon verrattuna laskuihin.. Ajatukset eivät pysyneet kasassa ja elämänilo katosi.. Ja ainoa mikä milestäni olisi auttanut oli amfetamiini mutta en siihen sortunut enkä enää sorru. Tunnen myös muutmaia piripäitä jotka eivät todellakaan ole normaaleja pitemmän käytön jälkeen. Koukussa ei kannata olla mihinkään mihin ei synnynnäisesti ole!


      • marhadi
        Random kirjoitti:

        Olen 19 vee nuorimies ja itekki hiljattain sniffasin kännispäissäni kyseistä ainetta ja se hyöty mitä siitä sai silloin oli olematon verrattuna laskuihin.. Ajatukset eivät pysyneet kasassa ja elämänilo katosi.. Ja ainoa mikä milestäni olisi auttanut oli amfetamiini mutta en siihen sortunut enkä enää sorru. Tunnen myös muutmaia piripäitä jotka eivät todellakaan ole normaaleja pitemmän käytön jälkeen. Koukussa ei kannata olla mihinkään mihin ei synnynnäisesti ole!

        Sanoisin että kohtuus kaikessa. itse oon ollut satunnainen viikonloppukäyttäjä yli kymmenen vuotta. koulutuksen oon hommannu, siinä sivussa tehnyt työtä. ikinä en o ryssinyt mitään asioitani huumeiden takia. tiedän monia ihmisiä jotka pystyvät käyttämään silloin tällöin ilman että arki kärsii. samoin olen myös nöhnyt monen menneen mullan alle liian varhain.

        kaikki riippuu yksilöstä ja määristä. jos nyt otat joka päivä piriä, viinaa, mitä vaan päihdettä, niin varmasti oot huonossa kunnossa hyvinkin pian. jotkut kestää fyysisesti ja psyykkisesti enemmän kun toiset.

        pitäkää itsestänne huolta ja oppikaa henkilökohtaiset rajanne älkääkä ylittäkö niitä :)


      • MY799
        nelikymppinen kirjoitti:

        allekirjoitan viestisi.Sama täällä.

        Oletko muuten havainnut,että yleensä kukaan ei suostu kommentoimaan näitä viestejä,joissa kaikki on ok huumeittenkäyttäjillä?
        Ne eivät sovi ihmisten ajatusmaailmaan ja "totuuksiin" .Eli parempi unohtaa ne saman tien.

        Hei, ihan todella; itse asian ammattilasena ja oman ystäsävpiirin (moni rakas kaverini, joka on huumeisiin sortunut), olen seurannut sivusta kuinka se vie alamäkeen ihmisen.Ihmisellä ei ole enää omaa tahota, vaan huume määrää tahdon. Tarkoittaa sitä sitä, että olet vankilassa. Et voi itse määrätä omaa tahtoasi, vaan joku siis; eli huume määrää mitä teet. Jokaisella on tahdonvapaus ja kun riippuvus vie tahdonvapauden elämältä,mitä teet? Olet sen orja! Huume määrää sinun elämäsi. Et sinä. Niin pahalta kuin se kuulostaakin, niin se on totta.


      • R
        MY799 kirjoitti:

        Hei, ihan todella; itse asian ammattilasena ja oman ystäsävpiirin (moni rakas kaverini, joka on huumeisiin sortunut), olen seurannut sivusta kuinka se vie alamäkeen ihmisen.Ihmisellä ei ole enää omaa tahota, vaan huume määrää tahdon. Tarkoittaa sitä sitä, että olet vankilassa. Et voi itse määrätä omaa tahtoasi, vaan joku siis; eli huume määrää mitä teet. Jokaisella on tahdonvapaus ja kun riippuvus vie tahdonvapauden elämältä,mitä teet? Olet sen orja! Huume määrää sinun elämäsi. Et sinä. Niin pahalta kuin se kuulostaakin, niin se on totta.

        Eiköhän se viina kuitenkin vedä yhtä rappiolle? Kaikki amfetamiinin käyttäjät joita tunnen pystyvät käymään töissä ja hoitamaan päivittäiset askareensa. Entäs sitten nämä jotka ovat kännissä päivittäin? Töitä ei ole näkynyt vuosiin eikä varmasti tulekkaan, mitään ei saa aikaan ja jos lapsia löytyy niin kyllä nekin huostaan on otettu.


      • k72

        Et varmaankaan ole tosissasi?????? Kohtuudella piriä?????Nautintoaine.... Kunto ok..... Kyllä olis kirveelle töitä. On se hyvä ettet käytä alkoholia


      • PoReNupPi
        she kirjoitti:

        lapsia ja miksi on "pakko" piriä ottaa edes viikonloppuna, jos ilmankin pärjäätte...joo,tunnen ihmisiä joista ei käyttö näy mitenkään,työt ja kaikki sujuu-kaitpa näillä sit on kohtuus touhuissaan.
        Oma lähin ihmis-suhde rikkoutui,kun toinen vain eli pirillä...tai sitä varten...

        Minulla ainakin on. Ja siinä yksi syy minun ja lapsen äidin satunnaiskäyttöön.
        Ehtii siivoamaan kämpän ja tekeen rästiin jääneitä duuneja. Ja viettämään aikaa lapsen kanssa.
        Työntekoa se ei ole haitannut, päätän itse työajoistani.

        MUTTA: Ettei lipsahda liiallisuuksiin, tarvitsee olla fiksu ja vastuunsa tunteva. Itse tunnen paljon teekkareita jotka lukevat tentteihin spiideissään kun ei muuten aika riitä. Kaikki eivät todellakaan saa viuhunvetoa pysymään räpylässä.


      • 123555
        nelikymppinen kirjoitti:

        allekirjoitan viestisi.Sama täällä.

        Oletko muuten havainnut,että yleensä kukaan ei suostu kommentoimaan näitä viestejä,joissa kaikki on ok huumeittenkäyttäjillä?
        Ne eivät sovi ihmisten ajatusmaailmaan ja "totuuksiin" .Eli parempi unohtaa ne saman tien.

        se, että "olen käyttänyt vuosia ja silti voin hyvin ja elämäni on ok"- viestejä ei juurikaan kommentoida, johtuu mielestäni siitä, että
        - se on omituista, outoa, epänormaalia..pistää sanattomaksi
        - olette poikkeuksellisia yksilöitä, tiedätte varmaan itsekkin, että suurin osa huumeidenkäyttäjistä putoaa elämässään nopeasti pohjalle ja mopo lähtee käsistä
        Te jotka olette pysyneet niskan päällä huumeista, olkaa silti varovaisia, älkääkä heittäytykö turvallisuuden tunteen valtaan. Huumeet eivät ole koskaan vaarattomia.


      • Anonyymi
        on se että kirjoitti:

        Kovien huumeiden käyttöä puolustelevia asiallisia tekstejä ei yleensä kommentoida siksi, että asialliset kovat huumehemmot ovat harvinaisia eikä kovia huumeita vaadita laillistettavaksi, eikä kovien huumeiden puolustelu siten herätä intohimoja.

        Selväjärkisiä tekstiä.


      • Anonyymi
        k72 kirjoitti:

        Et varmaankaan ole tosissasi?????? Kohtuudella piriä?????Nautintoaine.... Kunto ok..... Kyllä olis kirveelle töitä. On se hyvä ettet käytä alkoholia

        Ja sinä tyhmä käytät!! Onnea


    • ambitus

      Meitähän on näköjään useampi täällä jolla pirin käyttö on hallinnassa. Hienoa :) Ärsyttää tosi paljon kun kaikki pirin vastustajat kuvittelee ettei työssäkäynti ja normaalit arkikuviot piri onnistu pidemmän päälle, mutta hyvinhän se näyttää onnistuvan.

      Haluisin kuitenkin tietää miten usein te muut pirin "kohtuukäyttäjät" otatte piriä sekä missä menee kohtuukäytön raja teidän mielestä? Mä otan ennen töihinlähtöä yhet lainit ja sillä pärjään. Joskus otan myös illalla kotiin tultuani, mutta se ei aina ole välttämätöntä. Viikonloppuisin ja vapailla toki tulee otettua ainetta enemmänkin, mut se on kait ok.? Mieluummin mä rentoudun amfetamiinilla kuin viinalla, koska amfetamiini tekee olon kaikin puolin pirteäksi, selkeäksi ja hyväksi.

      • pikku myy

        on se kummallista kuin tuo työssä käynti muut arkikuviot pirin vetäminen luonnistuu :)

        ite rännitän, yleensä ennen duuniin lähtöö noin 0,5-1h ennen vedän "töötit" ja sit töihin, mukana on yleensä varuiksi yksi "tasoittava" eli ei samaa määrää kuin mitä aamulla vaan puolet siitä ja hyvin on pärjännyt, teen kuitenkin pääsääntöisesti noin 9-13h työpäiviä. illalla yleensä menee yks tai kaks satsia riippuu ihan päivästä, en osaa sanoa mikä on kohtuukäytön raja, omalla kohdalla vedän sen siihen että niin kauan kun pystyn normaalisti tekemään töitäni ja hommat muutenkin arjessa sujuu, niin olen kohtuu käyttäjä, joskus viikonlopusin tosin tulee pumpattua enemmän ja oltua aivan kujalla mutta ne on viikonloppuja, jos en käyttäisi piriä niin todennäköisesti olisin umpi tunnelissa viinasta jota en nykyään juuri juo koska siitä on suuremmat jälkiseuraukset kuin piristä, ei ne piri laskutkaan mitään herkkua ole mutta ne ainakin minä kestän paremmin kun kaamee kahen kolmen päivän ryyppy putken jälkeisen darran.

        Niin ja olen siis nainen, minulla on myös kaksi lasta jotka tosin evät asu kanssani vaan isänsä luona tosin muista syistä kuin kaman vetämisen takia. Näen lapsiani säännöllisesti sekä lasteni isä tietää että käytän :)


      • Aa
        pikku myy kirjoitti:

        on se kummallista kuin tuo työssä käynti muut arkikuviot pirin vetäminen luonnistuu :)

        ite rännitän, yleensä ennen duuniin lähtöö noin 0,5-1h ennen vedän "töötit" ja sit töihin, mukana on yleensä varuiksi yksi "tasoittava" eli ei samaa määrää kuin mitä aamulla vaan puolet siitä ja hyvin on pärjännyt, teen kuitenkin pääsääntöisesti noin 9-13h työpäiviä. illalla yleensä menee yks tai kaks satsia riippuu ihan päivästä, en osaa sanoa mikä on kohtuukäytön raja, omalla kohdalla vedän sen siihen että niin kauan kun pystyn normaalisti tekemään töitäni ja hommat muutenkin arjessa sujuu, niin olen kohtuu käyttäjä, joskus viikonlopusin tosin tulee pumpattua enemmän ja oltua aivan kujalla mutta ne on viikonloppuja, jos en käyttäisi piriä niin todennäköisesti olisin umpi tunnelissa viinasta jota en nykyään juuri juo koska siitä on suuremmat jälkiseuraukset kuin piristä, ei ne piri laskutkaan mitään herkkua ole mutta ne ainakin minä kestän paremmin kun kaamee kahen kolmen päivän ryyppy putken jälkeisen darran.

        Niin ja olen siis nainen, minulla on myös kaksi lasta jotka tosin evät asu kanssani vaan isänsä luona tosin muista syistä kuin kaman vetämisen takia. Näen lapsiani säännöllisesti sekä lasteni isä tietää että käytän :)

        Kuka helvetti vetää piriä??? Itse käytän kokkelia viikonloppusin ja se vasta on hyvää kamaa! Onhan se vähän kaallimpaa, mutta ei nyt sen kummemmin kukkaroa rasita. No joo ehkä se riippuu siitä, että saan noin 500 000 tonnii osinkotuloa vuodessa mut silti, ei nyt piriä sentään tarvii ottaa.. halooo..


      • Piritön forever
        pikku myy kirjoitti:

        on se kummallista kuin tuo työssä käynti muut arkikuviot pirin vetäminen luonnistuu :)

        ite rännitän, yleensä ennen duuniin lähtöö noin 0,5-1h ennen vedän "töötit" ja sit töihin, mukana on yleensä varuiksi yksi "tasoittava" eli ei samaa määrää kuin mitä aamulla vaan puolet siitä ja hyvin on pärjännyt, teen kuitenkin pääsääntöisesti noin 9-13h työpäiviä. illalla yleensä menee yks tai kaks satsia riippuu ihan päivästä, en osaa sanoa mikä on kohtuukäytön raja, omalla kohdalla vedän sen siihen että niin kauan kun pystyn normaalisti tekemään töitäni ja hommat muutenkin arjessa sujuu, niin olen kohtuu käyttäjä, joskus viikonlopusin tosin tulee pumpattua enemmän ja oltua aivan kujalla mutta ne on viikonloppuja, jos en käyttäisi piriä niin todennäköisesti olisin umpi tunnelissa viinasta jota en nykyään juuri juo koska siitä on suuremmat jälkiseuraukset kuin piristä, ei ne piri laskutkaan mitään herkkua ole mutta ne ainakin minä kestän paremmin kun kaamee kahen kolmen päivän ryyppy putken jälkeisen darran.

        Niin ja olen siis nainen, minulla on myös kaksi lasta jotka tosin evät asu kanssani vaan isänsä luona tosin muista syistä kuin kaman vetämisen takia. Näen lapsiani säännöllisesti sekä lasteni isä tietää että käytän :)

        Vaikka pystyt hoitamaan duunisi ok, päivittäinen pirin käyttösi on mielestäni liiallista. Olet pahasti koukussa, jos sun pitää ottaa päivittäin kamaa. Haloo!!!


      • masaimari
        pikku myy kirjoitti:

        on se kummallista kuin tuo työssä käynti muut arkikuviot pirin vetäminen luonnistuu :)

        ite rännitän, yleensä ennen duuniin lähtöö noin 0,5-1h ennen vedän "töötit" ja sit töihin, mukana on yleensä varuiksi yksi "tasoittava" eli ei samaa määrää kuin mitä aamulla vaan puolet siitä ja hyvin on pärjännyt, teen kuitenkin pääsääntöisesti noin 9-13h työpäiviä. illalla yleensä menee yks tai kaks satsia riippuu ihan päivästä, en osaa sanoa mikä on kohtuukäytön raja, omalla kohdalla vedän sen siihen että niin kauan kun pystyn normaalisti tekemään töitäni ja hommat muutenkin arjessa sujuu, niin olen kohtuu käyttäjä, joskus viikonlopusin tosin tulee pumpattua enemmän ja oltua aivan kujalla mutta ne on viikonloppuja, jos en käyttäisi piriä niin todennäköisesti olisin umpi tunnelissa viinasta jota en nykyään juuri juo koska siitä on suuremmat jälkiseuraukset kuin piristä, ei ne piri laskutkaan mitään herkkua ole mutta ne ainakin minä kestän paremmin kun kaamee kahen kolmen päivän ryyppy putken jälkeisen darran.

        Niin ja olen siis nainen, minulla on myös kaksi lasta jotka tosin evät asu kanssani vaan isänsä luona tosin muista syistä kuin kaman vetämisen takia. Näen lapsiani säännöllisesti sekä lasteni isä tietää että käytän :)

        Ottaessasi kamaa parikin kertaa päivässä, olet jo pahasti koukussa. Jos mielestäsi et ole, ole ilman piriä viikko tai pari. Kerro, miksi pitää ottaa kamaa, mikset tule ilman sitä toimeen. Mua todella kiinnostaisi kuulla mielipiteesi.

        Tiedän ihmisiä, jotka ovat ajatelleet kuten sinä - vaikka käytän kamaa päivittäin, mutta niin kauan kuin handlaan työn yms. kaikki on hyvin. Seuraava aste on sairauspoissaolot, töiden laiminlyöminen, työttömyys, asunnottomuus.
        Kaikkea hyvää ja selviytymistä sinulle kuitenkin. Elämä on joskus vaikeaa ja hankalaa, mutta pirun kivaa.


      • i68i87
        pikku myy kirjoitti:

        on se kummallista kuin tuo työssä käynti muut arkikuviot pirin vetäminen luonnistuu :)

        ite rännitän, yleensä ennen duuniin lähtöö noin 0,5-1h ennen vedän "töötit" ja sit töihin, mukana on yleensä varuiksi yksi "tasoittava" eli ei samaa määrää kuin mitä aamulla vaan puolet siitä ja hyvin on pärjännyt, teen kuitenkin pääsääntöisesti noin 9-13h työpäiviä. illalla yleensä menee yks tai kaks satsia riippuu ihan päivästä, en osaa sanoa mikä on kohtuukäytön raja, omalla kohdalla vedän sen siihen että niin kauan kun pystyn normaalisti tekemään töitäni ja hommat muutenkin arjessa sujuu, niin olen kohtuu käyttäjä, joskus viikonlopusin tosin tulee pumpattua enemmän ja oltua aivan kujalla mutta ne on viikonloppuja, jos en käyttäisi piriä niin todennäköisesti olisin umpi tunnelissa viinasta jota en nykyään juuri juo koska siitä on suuremmat jälkiseuraukset kuin piristä, ei ne piri laskutkaan mitään herkkua ole mutta ne ainakin minä kestän paremmin kun kaamee kahen kolmen päivän ryyppy putken jälkeisen darran.

        Niin ja olen siis nainen, minulla on myös kaksi lasta jotka tosin evät asu kanssani vaan isänsä luona tosin muista syistä kuin kaman vetämisen takia. Näen lapsiani säännöllisesti sekä lasteni isä tietää että käytän :)

        Kommentoimatta sen enempää tarinaasi..miten rahoitat käyttösi? Ja saatko hyvin nukuttua päivittäisestä käytöstä huolimatta? Olen ollut itse ollut satunnaiskäyttäjä vielä n. vuosi sitten. Nyt olen kuivilla, mutta tuntuu että keskittymiskykyni ja tuotteliaisuuteni oli parempi käyttäessäni. Kannabista käytin päivittäin, piriä yms. ehkä viikottain.


      • huolestunut5
        pikku myy kirjoitti:

        on se kummallista kuin tuo työssä käynti muut arkikuviot pirin vetäminen luonnistuu :)

        ite rännitän, yleensä ennen duuniin lähtöö noin 0,5-1h ennen vedän "töötit" ja sit töihin, mukana on yleensä varuiksi yksi "tasoittava" eli ei samaa määrää kuin mitä aamulla vaan puolet siitä ja hyvin on pärjännyt, teen kuitenkin pääsääntöisesti noin 9-13h työpäiviä. illalla yleensä menee yks tai kaks satsia riippuu ihan päivästä, en osaa sanoa mikä on kohtuukäytön raja, omalla kohdalla vedän sen siihen että niin kauan kun pystyn normaalisti tekemään töitäni ja hommat muutenkin arjessa sujuu, niin olen kohtuu käyttäjä, joskus viikonlopusin tosin tulee pumpattua enemmän ja oltua aivan kujalla mutta ne on viikonloppuja, jos en käyttäisi piriä niin todennäköisesti olisin umpi tunnelissa viinasta jota en nykyään juuri juo koska siitä on suuremmat jälkiseuraukset kuin piristä, ei ne piri laskutkaan mitään herkkua ole mutta ne ainakin minä kestän paremmin kun kaamee kahen kolmen päivän ryyppy putken jälkeisen darran.

        Niin ja olen siis nainen, minulla on myös kaksi lasta jotka tosin evät asu kanssani vaan isänsä luona tosin muista syistä kuin kaman vetämisen takia. Näen lapsiani säännöllisesti sekä lasteni isä tietää että käytän :)

        satuin selailemaan tätä viestiketjua niin miten teillä kohtuukäyttäjiksi luokittautuvilla nykyään menee? Onko pysynyt homma hanskassa? Eikö toleranssi kuitenkin käytön aikana kasva..


      • Anonyymi

        Alko on paha huume. Ylivoimaisen koukuttava, muuttaa luonnetta varmaan eniten. Toiseksi pahin on tupakka.
        Piriä kohtuullisesti, ehkä yks bisse janoon joskus.
        Kaikki on vaa niin yksilökohtaista.


      • Anonyymi
        huolestunut5 kirjoitti:

        satuin selailemaan tätä viestiketjua niin miten teillä kohtuukäyttäjiksi luokittautuvilla nykyään menee? Onko pysynyt homma hanskassa? Eikö toleranssi kuitenkin käytön aikana kasva..

        Ei kasva. Piriannosta ihan turha tuplailla, kun reseptorit käsittelee vain rahallisen määrän. Grammalla menee vrk mukavasti, tai voithan rykiä kympinkin päivässä mut tulos on sama


      • Anonyymi
        Aa kirjoitti:

        Kuka helvetti vetää piriä??? Itse käytän kokkelia viikonloppusin ja se vasta on hyvää kamaa! Onhan se vähän kaallimpaa, mutta ei nyt sen kummemmin kukkaroa rasita. No joo ehkä se riippuu siitä, että saan noin 500 000 tonnii osinkotuloa vuodessa mut silti, ei nyt piriä sentään tarvii ottaa.. halooo..

        Ai ku hianoo. Oikein osinkotuloja ja noin paljon.


    • :

      Hei..ongelma on siinä, että te ette itse huomaa mitään erikoista, mutta uskokaa pois, me muut huomaamme kylläkin!

      Mua kiinnostaa minkälaista työtä te oikeen teette? Ei varmaankaan mitään vaativampaa, olenko oikeassa?

      • pikku myy

        ajan työkseni päivittäin pakettiautolla pitkin pääkaupunkiseutua kuljetan tavaraa paikasta toiseen sekä hoidan työpaikkani varastoa. Eli minun vastuullani on että varast saldot vat ajantasalla sekä että asiakkaat saavat ajallaan tilaamansa tavarat...


      • Milisi rabota
        pikku myy kirjoitti:

        ajan työkseni päivittäin pakettiautolla pitkin pääkaupunkiseutua kuljetan tavaraa paikasta toiseen sekä hoidan työpaikkani varastoa. Eli minun vastuullani on että varast saldot vat ajantasalla sekä että asiakkaat saavat ajallaan tilaamansa tavarat...

        Se on mielestäsi siis normaalia ?

        Joskus ajat jonkun pienen lapsen päälle niin varmaan kerrot ei se mitn minä vaan vedin huumeita se on huumeiden vika ei minun....


      • pikku myy
        Milisi rabota kirjoitti:

        Se on mielestäsi siis normaalia ?

        Joskus ajat jonkun pienen lapsen päälle niin varmaan kerrot ei se mitn minä vaan vedin huumeita se on huumeiden vika ei minun....

        vastasin vain rehellisesti mitä teen työkseni kun sitä tuolla aikaisemmin ihmeteltiin.
        kannan aikuisena vastuun kaikesta mitä tulla liikenteessä tapahtuu, selvin päin tai ei selvin päin... muuta en osaa enkä voi vastata


      • gordon
        pikku myy kirjoitti:

        vastasin vain rehellisesti mitä teen työkseni kun sitä tuolla aikaisemmin ihmeteltiin.
        kannan aikuisena vastuun kaikesta mitä tulla liikenteessä tapahtuu, selvin päin tai ei selvin päin... muuta en osaa enkä voi vastata

        Kyseessä on h*lvetin salakavala aine, koska se on vaikutuksiltaan viaton. Piristää, tulee hyvä olo, eikä edes tuu kankkusta. Miksiköhän täällä ei oo hirveesti omakohtaisia kauhutarinoita? Ne pirin käyttäjät, joilla ei pysyny käyttö hanskassa ei päädy omalle kotikoneelleen kirjottelee tänne foorumille huumeiden vaaroista vaan ne on omissa eristäytyneissä piireissään vetämässä viivaa nokkaan. Jos ne jostain syystä tänne eksyy niin yrittää vielä puhua muut kokeilemaan piriä, koska niiden mielestä se on hauskaa. Moni käyttäjä on uinut niin pitkälle merelle, ettei jaksa uida enään takaisin. Itse kävin porskuttelemassa vedessä ja totesin ettei siellä ole muuta kuin kylmää suolaista vettä. Jos sinä eksyt rannalle mieti mitä siellä teet.


      • Keijukainen 34
        gordon kirjoitti:

        Kyseessä on h*lvetin salakavala aine, koska se on vaikutuksiltaan viaton. Piristää, tulee hyvä olo, eikä edes tuu kankkusta. Miksiköhän täällä ei oo hirveesti omakohtaisia kauhutarinoita? Ne pirin käyttäjät, joilla ei pysyny käyttö hanskassa ei päädy omalle kotikoneelleen kirjottelee tänne foorumille huumeiden vaaroista vaan ne on omissa eristäytyneissä piireissään vetämässä viivaa nokkaan. Jos ne jostain syystä tänne eksyy niin yrittää vielä puhua muut kokeilemaan piriä, koska niiden mielestä se on hauskaa. Moni käyttäjä on uinut niin pitkälle merelle, ettei jaksa uida enään takaisin. Itse kävin porskuttelemassa vedessä ja totesin ettei siellä ole muuta kuin kylmää suolaista vettä. Jos sinä eksyt rannalle mieti mitä siellä teet.

        pirinistit myyvät tietokoneet samantien jos saavat sellaisen jostain hankittua. Voin sanoa aivan henkilökohtaisesta kokemuksesta...Toivottavasti nämä kohtuukäyttäjät eivät joudu koskaan siihen helvettiin jota tämä aine aiheuttaa suurelle joukolle ihmisiä.

        Itse olen ollut 7v irti kamasta ja aion pitää huolta että pysyn myös...On oltu psykoosissa ja mielisairaalassa ja lopulta päädyin vankilaan...Ja vain siksi että se pussukka oli mulle kaikki kaikessa. Onneksi pääsin pois , suurin osa ei pääse siitä koukusta...

        Kovasti on huumemyönteistä tää porukka täällä ja niinhän sitä usein ollaan kun ei olla (vielä ainakaan) joudutta koemaan niitä käyttämisen karmeita puolia....mutta eiski on melkoinen näillä tämän hetken kohtuukäyttäjillä niin monta tarinaa on kuultu omani lisäksi kuin se lähti jossain vaiheessa käsistä..Istellä se oli sitä alusta alkaen vientiä...


      • kaikki meni
        pikku myy kirjoitti:

        ajan työkseni päivittäin pakettiautolla pitkin pääkaupunkiseutua kuljetan tavaraa paikasta toiseen sekä hoidan työpaikkani varastoa. Eli minun vastuullani on että varast saldot vat ajantasalla sekä että asiakkaat saavat ajallaan tilaamansa tavarat...

        tein itsekkin ennen vastaavia hommia, älä kuvittele et toi tulee jatkumaan kauaa tollai. koko homma tulee sortuu altasi. en tunne yhtäkään joka ei olis kuskin hommista siirtynyt kadulle narkkaamaan lopulta. sinäki päädyt sinne ellet tee jtn asialle.


      • hammmo
        pikku myy kirjoitti:

        vastasin vain rehellisesti mitä teen työkseni kun sitä tuolla aikaisemmin ihmeteltiin.
        kannan aikuisena vastuun kaikesta mitä tulla liikenteessä tapahtuu, selvin päin tai ei selvin päin... muuta en osaa enkä voi vastata

        vinkki: tapa ittes ennenku tapat jonku mun


      • hammoh
        hammmo kirjoitti:

        vinkki: tapa ittes ennenku tapat jonku mun

        oli osoitettu tälle pakukuskille


      • nistitt
        Keijukainen 34 kirjoitti:

        pirinistit myyvät tietokoneet samantien jos saavat sellaisen jostain hankittua. Voin sanoa aivan henkilökohtaisesta kokemuksesta...Toivottavasti nämä kohtuukäyttäjät eivät joudu koskaan siihen helvettiin jota tämä aine aiheuttaa suurelle joukolle ihmisiä.

        Itse olen ollut 7v irti kamasta ja aion pitää huolta että pysyn myös...On oltu psykoosissa ja mielisairaalassa ja lopulta päädyin vankilaan...Ja vain siksi että se pussukka oli mulle kaikki kaikessa. Onneksi pääsin pois , suurin osa ei pääse siitä koukusta...

        Kovasti on huumemyönteistä tää porukka täällä ja niinhän sitä usein ollaan kun ei olla (vielä ainakaan) joudutta koemaan niitä käyttämisen karmeita puolia....mutta eiski on melkoinen näillä tämän hetken kohtuukäyttäjillä niin monta tarinaa on kuultu omani lisäksi kuin se lähti jossain vaiheessa käsistä..Istellä se oli sitä alusta alkaen vientiä...

        ei tarvi välttis olla pirinisti et myy tietokoneensa. Myös subunistit tekevät näin,että myyvät kaiken msitä saa rahaa. Itseasias subu taitaa olla viel koukuttavampaa ku piri..


      • ...
        nistitt kirjoitti:

        ei tarvi välttis olla pirinisti et myy tietokoneensa. Myös subunistit tekevät näin,että myyvät kaiken msitä saa rahaa. Itseasias subu taitaa olla viel koukuttavampaa ku piri..

        Piriin jää henkisesti koukkuun pahemmin ku fyysisesti. Ja piripäissään tulee myytyä ja tehtyä mitä sattuu ihan vaan sen takia ettei tuu pirilaskuja ku krääsä loppuu. Subun kans on ehkä vähän enempi aikaa miettiä mistä ne rahat hommaa jos ei jo satu olemaan hirveet kitkut.

        Voin omasta kokemuksesta sanoa että kihlasormus, kamera ja puhelin meni pirin takia. Subun takia meniki sitte luottotiedot.


      • sunpomos
        pikku myy kirjoitti:

        ajan työkseni päivittäin pakettiautolla pitkin pääkaupunkiseutua kuljetan tavaraa paikasta toiseen sekä hoidan työpaikkani varastoa. Eli minun vastuullani on että varast saldot vat ajantasalla sekä että asiakkaat saavat ajallaan tilaamansa tavarat...

        eli oot joku työläine, herää piritunnelistas ja hanki elämä xdd


    • nistin sisko

      Moi. Tartteisin hiukan neuvoa. Kuulin tossa eilen, et velipuoli 22v on siirtyny vahvempiin, tällä kertaa amfetamiiniin. Aikasemmin oli käyttäny vissii essoa ja ihan pilveä, ne on ainaki ainoat jotka perheessä tiedetään. Veli oli saanu kouristuksia, varmaan yrittäny olla ilman tjsp, ja siitä sen isä sit oli vieny sen katkasuun. Miun veli käyttää sekasin piriä, viinaa, rauhottavia ja unilääkkeitä. Arvatkaapa mitä sille katkasussa annettiin? Rauhottavia tietysti! No, sen olo parani, lähti taksilla kotiin ja soitti isälleen, et oon kotona ja takas en osastolle lähde. Oli myös soittanu, et mihin laitoit "ne", ku poika ite oli ennen lähtöä siivoillu, ja piilottanu pussinsa.. Ja pari tuntia myöhemmin jätkä oli pöllyssä. En ymmärrä, hän ite oli sanonu isälleen, et haluaa tän pelin poikki ja suostu vielä katkolle lähtemään, ja sit tulee pois seuraavana aamuna? Onko se niin tiukasti koukussa, vai eikö tahto riitä lopettaa? Vihdoin kyseisen pojan vanhemmat on alkanu rajottaa sen elämää, eikä mahdollista aineiden käyttöä niinkun ennen, takaamalla lainoja, tarjoamalla katon pään päälle, ruoat, hommaamalla auton.. Nyt siltä on otettu nuo kaikki pois, ja kerrottu, et hapua saat heti ku lähdet katkolle.. Mie ite oon 19v tyttö, ja pelkään kuollakseni et veli tulee miun oven taakse. En aio päästää sisään, mut en myöskään haluis soittaa sille poliisia vaikka se paras vaihtoehto onkin -hänelle. Miten häntä voi auttaa, jos hän ite on kerran jo ilmottanu haluavansa lopettaa? Ennen tätä, jätkä on tullu miun vanhempien luo autolla, ajanu ite. Hänen kämppään on murtauduttu, hänet on hakattu, hänen auto on hajotettu ym, myö vanhempien kanssa mietitään, et jos sillä on ollu velkojat perässä.. Tää repii koko perhettä erilleen, vanhemmat eroamassa tän takia ym. Mitä tässä voi enää tehdä, ennen ku veli tekee jotain, mikä oikeuttaa pakkohoidon?

      • nistin läheinen

        tuohon äskeiseen, siis veli on ajanu pöllyssä autolla ite


      • MissJJ

        Vaikka veljesi on sanonut itse että haluaa irti kamasta niin ei se ole helppoa. piriä kun vetää niin henkinen riippuvuus on niin vahva että vielä viikon kuivilla olon jälkeenkin kamaa tekee mieli ja ihan törkeen paljon, en tiedä kuinka veljesi on vetänyt kamaa, nenään, suun kautta vai piikittänyt sekin riippuu kuinka siinä käy, rännittäminen eli piikitys aiheuttaa piikki riippuvuuden josta pääsee vielä huonommin irti kuin kamasta.

        ja tuo sekakäyttö rauhottavien, unilääkkeiden ja viinan kanssa on ihan suht normaalia pirin käyttäjien piireissä. rauhottavia vedellään sen takia jos piriä vedetty hieman liikaa ja kroppa/sydän käy ylikieroksilla niin rauhottavilla saa sydämen rauhottumaan, unilääkkeitä sen takia et joskus edes nukkus pirin vedon välissä, kahden viikon valvomisputki ei ole mitään herkkua ja sit rupee näkee jo mitä skitsoimpia halluja ja viinaa uppoo kun piri rupee janottamaan niin jos ei oo muuta tarjolla kun viinaa niin sit juodaan sitä joka tosin kuivattaa vielä enemmän, vesi ja mehut ym. on perempia pirin rinnalla juotavaksi kuin viina.

        en osaa mitään järjellistä neuvoa antaa, muuta kun että veljesi lopettaa sit kun on siihen oikeesti valmis... ite olen nyt ollut 8 päivää kuivilla piristä ja en itsekkään tiedä olenko valmis lopettamaan vai en....ikää minulla on kuitenkin 25v jo....


      • nistin sisko
        MissJJ kirjoitti:

        Vaikka veljesi on sanonut itse että haluaa irti kamasta niin ei se ole helppoa. piriä kun vetää niin henkinen riippuvuus on niin vahva että vielä viikon kuivilla olon jälkeenkin kamaa tekee mieli ja ihan törkeen paljon, en tiedä kuinka veljesi on vetänyt kamaa, nenään, suun kautta vai piikittänyt sekin riippuu kuinka siinä käy, rännittäminen eli piikitys aiheuttaa piikki riippuvuuden josta pääsee vielä huonommin irti kuin kamasta.

        ja tuo sekakäyttö rauhottavien, unilääkkeiden ja viinan kanssa on ihan suht normaalia pirin käyttäjien piireissä. rauhottavia vedellään sen takia jos piriä vedetty hieman liikaa ja kroppa/sydän käy ylikieroksilla niin rauhottavilla saa sydämen rauhottumaan, unilääkkeitä sen takia et joskus edes nukkus pirin vedon välissä, kahden viikon valvomisputki ei ole mitään herkkua ja sit rupee näkee jo mitä skitsoimpia halluja ja viinaa uppoo kun piri rupee janottamaan niin jos ei oo muuta tarjolla kun viinaa niin sit juodaan sitä joka tosin kuivattaa vielä enemmän, vesi ja mehut ym. on perempia pirin rinnalla juotavaksi kuin viina.

        en osaa mitään järjellistä neuvoa antaa, muuta kun että veljesi lopettaa sit kun on siihen oikeesti valmis... ite olen nyt ollut 8 päivää kuivilla piristä ja en itsekkään tiedä olenko valmis lopettamaan vai en....ikää minulla on kuitenkin 25v jo....

        En tiiä miten on vetäny, aikasemmin ei ainakaa oo jälkiä käsissä näkyny, mut voihan sitä pistää muuallekin. Tuo kropan ylikierroksilla käyminen kuulostaa pelottavalta, koska miun veljellä on sydänvika ja tahdistin yötäpäivää käytössä.. En ymmärrä miks se ensin sano haluavansa lopettaa ja sit katkolta pois lähtiessä, ettei mee sinne enää takas? Vai oliko se vaan sitä, et sillä oli pönttö taas sekasi? Tuntuu kamalalta kattoo, ku nuori, fiksu, hauska ja hyvännäkönen jätkä pilaa elämänsä, ja muitten siinä ohella. Kuulostaa ehkä julmalta, mut mie toivon tosissaan, et joku tekis sille jotain/se tekis jolleki jotain/se tekis itelleen jotain et joutuis sairaalaan ja ihmiset näkee missä kunnossa se on. Se tuntuu luulevan olevansa kuolematon "en mie oo kuolemassa" jne. Ei tässä varmaa muu auta, ku kauhulla odottaa millo tulee viranomaisilta puhelu, et poika kuollu?


    • tiutiudiuö

      paha olo ja morkkikset on tullu vasta useiden kymmenten kertojen jälkeen. Aluks tuntuu että kaikki sujuu hienosti eikä se nukkuminen oo niin justiinsa.. Mutta nyt. Päästä ei löydy yhtään ilosta ajatusta, ruoka ei oo maistunu viikkoihin. Itken kotona ja vainottele.. tyhjäks se tekee ihmisen sisältä! ja saa kaiken tuntuun tasaselta. mistään tavallisista asioista ei saa mitään kiksejä. Avomies kuoli en oo vieläkään ajatellut edes asiaa sen enempää. tyhjänä porskuttaa päivä kerrallaan... mikään ei tunnu miltään. paitsi laskuissa kaikki masentaa. lapsi hymyilee kadulla niin saan tajuttoman itkukohtauksen. muistelen vaan niitä hyviä aikoja kun itse oli lapsi ja asioita jotka olisi halunnut toisin tehdä. Ja olen 20 vuotias nuori nainen.. tuhonnut toi paska elämän 2 vuodessa. Välit perheeseen, vanhoihin ystäviin jne.. eikä keskittymiskyky riitä enään edes opiskeluun. Masentavaa paskaa mutta totta joka sana ainakin mun kohdalla..

      • hhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

        Nyt on sisko lähtenyt kokeilee spiidiä,,, miten monta kertaa sitä saa kokeilla, että jää pahasti koukkuun. KUn hän niin kovasti väittää ettei siihen voi jäädä. Ikävä kattoo kun toinen on lähtenyt niille teille, mutta mitä tässä voi oikein tehdä? Ajellu huumepäisssää yms sekoillut...

        Ensimmäiseksi siltä otetaan varmaan lapsi pois...ja sit vasta alkaakin sekoilut.


      • En kerro

        Oireesi kuulostaa lähinnä vakavan masennuksen oireilta, joka itsellänikin oli taannoin. Siitä parannuttuani ne huumeet vasta mukaan tuli. Tuskin yksikään aine on päätäsi kahdessa vuodessa tuhonnut. Mene omalääkärillesi ja keskustelkaa mahdollisesta terapiasta, sekä mielialalääkityksestä.
        Terveisin Cipralex piri koksu pilvi alkoholi esso gamma-pää
        M21


      • jokuroti.com
        hhhhhhhhhhhhhhhhhhhh kirjoitti:

        Nyt on sisko lähtenyt kokeilee spiidiä,,, miten monta kertaa sitä saa kokeilla, että jää pahasti koukkuun. KUn hän niin kovasti väittää ettei siihen voi jäädä. Ikävä kattoo kun toinen on lähtenyt niille teille, mutta mitä tässä voi oikein tehdä? Ajellu huumepäisssää yms sekoillut...

        Ensimmäiseksi siltä otetaan varmaan lapsi pois...ja sit vasta alkaakin sekoilut.

        Itse olen suhteessa jossa naiseni (nuorempi meistä) on para aikaa pahassa amfetamiini koukussa..

        Lainaten aikaisempaa txt;
        "Moni käyttäjä on uinut niin pitkälle merelle, ettei jaksa uida enään takaisin. Itse kävin porskuttelemassa vedessä ja totesin ettei siellä ole muuta kuin kylmää suolaista vettä. Jos sinä eksyt rannalle mieti mitä siellä teet."

        Yhdyn tuohon..oli se mukavaa "viheltää" nuoruus vuodet 16-24.v, lähinnä amfetamiini, essot, kaikenlaisia lääkkeitä, subuu, ja muutamat happo reissut ja syyskauden silokit.. cannabis (jota edelleen silloin tällöin hiisaan / tarpeen mukaan) mutta muut ovat olleet sivussa hyvin viimeisen 2.vuoden aikana.. kunnes taas olen alkanut käyttämään amfetamiinia lähinnä vknloppuisuin, sen takia että naiseni on ollut sen alaisena "ja pussi vieressä kysyen maistuuko.."


        tässä suhteessa naiseni on uinut liian kauas..tytär lähti sijoituskotiin näin mukavasti joulun aikaan!

        Itse aktiivisesti n.6vuottaa amfee nokkaan imuroineena,, on tosi ikävää seurata naiseni touhuja sivusta, kun tietää henk kohtaisesti mitä se on..lisäksi hän tykittää tuota paskaa suoneen..

        hyväksyisin hallinnassa olevan vknloppu käytön, mutta en pysty nieleen että hän käyttää arki päivisin, pitkiä putkia..nytkin 2.vkon putki päällä..painoo tippunut huomattavasti, naama näyttää sen mukaiselta :/

        elämä on..täällä "sairaan kaunista" toistaiseksi.. muutosta ja valaistusta elämään odotellessa ..

        voimia kaikille käyttäjille! & rauhalliset joulu pyhät..
        *peace&love*


      • JustOneGuy
        jokuroti.com kirjoitti:

        Itse olen suhteessa jossa naiseni (nuorempi meistä) on para aikaa pahassa amfetamiini koukussa..

        Lainaten aikaisempaa txt;
        "Moni käyttäjä on uinut niin pitkälle merelle, ettei jaksa uida enään takaisin. Itse kävin porskuttelemassa vedessä ja totesin ettei siellä ole muuta kuin kylmää suolaista vettä. Jos sinä eksyt rannalle mieti mitä siellä teet."

        Yhdyn tuohon..oli se mukavaa "viheltää" nuoruus vuodet 16-24.v, lähinnä amfetamiini, essot, kaikenlaisia lääkkeitä, subuu, ja muutamat happo reissut ja syyskauden silokit.. cannabis (jota edelleen silloin tällöin hiisaan / tarpeen mukaan) mutta muut ovat olleet sivussa hyvin viimeisen 2.vuoden aikana.. kunnes taas olen alkanut käyttämään amfetamiinia lähinnä vknloppuisuin, sen takia että naiseni on ollut sen alaisena "ja pussi vieressä kysyen maistuuko.."


        tässä suhteessa naiseni on uinut liian kauas..tytär lähti sijoituskotiin näin mukavasti joulun aikaan!

        Itse aktiivisesti n.6vuottaa amfee nokkaan imuroineena,, on tosi ikävää seurata naiseni touhuja sivusta, kun tietää henk kohtaisesti mitä se on..lisäksi hän tykittää tuota paskaa suoneen..

        hyväksyisin hallinnassa olevan vknloppu käytön, mutta en pysty nieleen että hän käyttää arki päivisin, pitkiä putkia..nytkin 2.vkon putki päällä..painoo tippunut huomattavasti, naama näyttää sen mukaiselta :/

        elämä on..täällä "sairaan kaunista" toistaiseksi.. muutosta ja valaistusta elämään odotellessa ..

        voimia kaikille käyttäjille! & rauhalliset joulu pyhät..
        *peace&love*

        Hei! Ois niin paljon sanottavaa&kysyttävää.Ensinnäkin spiidistä.Exäni,joka nyt vajaa 30v. ollut siitä erossa vuosia.Tosin polttaa ketjussa.Itekin röökaa paljon.Kuullut,et nikotiini heroiiniakin koukuttavampaa.Henk. koht. voin vaan sanoa,et tosi koukuttavaa on.Muistan myös morfiini nestemäisenä kipuun skidinä ku oikee reisi napsahti poikki.Sitä kyllä leiju sen jälkeen.Ei kai musta ikinä absolutistiakaan tuu,vaik kaikista päihteistä(vaikken ite oo laittomia koklannut)viina really sucks.Mut oon kai kaikkeen helposti addiktoituva.Rahapeleihin,seksiin,nettiin.Jopa kahviin.Hupiin vetänyt suht kovan määrän 70 kiloselle pameja&bissee,et sikäli ihme et hengis viel oon.Ainakin ex-(nyt oo ketään)psykiatrini vuoks.Oon jo nähnyt Kellikset sun muut ja kaikki maholliset mielenterveyshoidot ja -diagnoosit.Vankila vaan "puuttuu".Itsarii yrittänyt ihan vesiselvänä tuloksetta kerran.Mut kaikista oleellisinta viestissäni on,et like in one song(And I truly mean this):I never really wanted to live.En ees syntyä.Joten jos en ois kroonisesti p.a ja koska muutenkin melkis koko ajan valveilla suht terveellisillä elintavoilla en todellakaan panis vastaan koklaa esim. piriä tai vastakohtasesti opiaatteja.Jos ollut koko elämän vaan halu delaa on laihtuminen,leegojen kondis mitättömiä sivuseikkoja..


      • no mercy
        JustOneGuy kirjoitti:

        Hei! Ois niin paljon sanottavaa&kysyttävää.Ensinnäkin spiidistä.Exäni,joka nyt vajaa 30v. ollut siitä erossa vuosia.Tosin polttaa ketjussa.Itekin röökaa paljon.Kuullut,et nikotiini heroiiniakin koukuttavampaa.Henk. koht. voin vaan sanoa,et tosi koukuttavaa on.Muistan myös morfiini nestemäisenä kipuun skidinä ku oikee reisi napsahti poikki.Sitä kyllä leiju sen jälkeen.Ei kai musta ikinä absolutistiakaan tuu,vaik kaikista päihteistä(vaikken ite oo laittomia koklannut)viina really sucks.Mut oon kai kaikkeen helposti addiktoituva.Rahapeleihin,seksiin,nettiin.Jopa kahviin.Hupiin vetänyt suht kovan määrän 70 kiloselle pameja&bissee,et sikäli ihme et hengis viel oon.Ainakin ex-(nyt oo ketään)psykiatrini vuoks.Oon jo nähnyt Kellikset sun muut ja kaikki maholliset mielenterveyshoidot ja -diagnoosit.Vankila vaan "puuttuu".Itsarii yrittänyt ihan vesiselvänä tuloksetta kerran.Mut kaikista oleellisinta viestissäni on,et like in one song(And I truly mean this):I never really wanted to live.En ees syntyä.Joten jos en ois kroonisesti p.a ja koska muutenkin melkis koko ajan valveilla suht terveellisillä elintavoilla en todellakaan panis vastaan koklaa esim. piriä tai vastakohtasesti opiaatteja.Jos ollut koko elämän vaan halu delaa on laihtuminen,leegojen kondis mitättömiä sivuseikkoja..

        Lopullista ratkaisua?


    • Amfetamiinin tarve

      Jos käytät adderallia, tai ketipinooria jonka vaikutava aine on ketiapiini. (amfetamiini)
      Ei se heikennä työkykyäsi yhtään, ja pysyt jatkosakin tekemään töitäsi ilman mitään ongelmaa.

      • kaikki meni

        Homma pysyi hienosti hanskassa, kunnes ei enää pysynytkään.
        Myönnän, että nokittajat ja vkl käyttäjät tottakai pysyvät jollakin tavalla niskan päällä, ainankin pidempään, mutta jos vedät hihaan, mitään toivoo ei ole. Huumeiden kanssa ei pysty elämään normaalisti, jos muuta väität huijaat itseesi.


    • Jpjj

      Ihme jeesustelua koko ketju. Jos oma ote ei pidä niin voi voi. Henkilön heikkoutta jossei kykene piriä jättämään/käyttämään omin voimin.Olen käyttänyt piriä nyt toistakymmentävuotta omasta mielestäni "kohtuudella", ilman mitään ongelmia. Maksan laskuni/velkani aina ajallaan ja omaan kohtuullisen omaisuuden. Toimin päätoimisena keskisuuren suomalaisyrityksen toimitusjohtajana enkä koe amfetamiinin käyttöä työtäni haittaavaksi, esimiehini jopa tietää huumeiden käyttöni ja hyväksyy tämän. Käytän piriä toisinaan viikonloppujen terästämiseen kun saan olla harvoin vapaalla. Alkoholia käytän todella vähän, tuskin ollenkaan. Olin juuri puoli vuotta käyttämättä ainuttakaan päihteeksi luokiteltavaa ainetta, kunnes viime viikonloppuna nuuskasin piriä ja pidin siitä. Minulla on onnellinen parisuhde ja 3 lasta, vaikka käytänkin ns. kovia huumeita. Ymmärrän, että piri voi tuhota joidenkin elämän, mutta se on TÄYSIN heidän oma vikansa. Huumeriippuvuus ei ole sairaus, siitä pääse irti omalla tahdollaan.

      • Pysy kaukana aineest

        Niimpä tuntuu olevan hyvin myönteistä monen käyttäjän suhtautuminen? Tottakai, et sais lisää käyttäjiä ym...

        niin se vain on et hyvin moni sortuu jatkamaan ja kun aineen käyttö laskujen muodossa saa aikaan apaattisuutta,masennusta ja toivottomuutta niin taas käyttöä et saa hiemanmielialaa nousemaan...

        Kukaan ei aloittaessaan/kokeillessaan tiedä, olenko se juuri minä jolle tuo ko aine kolahtaa liiankin hyvin ja on addikti niin syvemmälle vaan menee....

        Toivottavasti jokainen kokeilija pääsee irti heti, tuntuu vaan niin kummalta et miten on niin paljon ongelmakäyttäjiä jotka rännää jatkuvasti ja ovat aivan itsemurhan partaalla jos se kerran noin "vaaratonta" on ...


      • no mercy

        Vai oikein toimitusjohtaja ja esimies tietää kovien aineiden käytöstä.....salli mun nauraa.....vitun pelle!


      • Kun sitä ei heti tie

        Ymmärrän, että on mahdollista käyttää kohtuudella. Ehkä syy miksi ei täällä halua niitä lukea jne, on se, että erittäin monet (ketjun aloittajakin?) ovat aloittelijoita tässä suhteessa. Vielä ei voi tietää, että meneekö se överiks vai ei. Ja kaikista varmimmin hommat ei mee överiin, jos ei ees koita? Eikö? Pieni käyttö kävis mulle. Tykkään siitä enemmän silläviisiin että näinpä hoidan duunit tai pvn tai jonkun iloisena ja energisenä ku siitä että valvon yökaudet. Mut kai mun pitäs tollassia osata selvinpäinkii tehä. Ja liian helposti siitä olosta tykkää liikaa ja sit se onki useemmin ja sit se ei enää toimi samallai ja sit se on enemmän ja blaablaa..... jos ymmärrätte pointin? Toi on itsensä puolustelua toi kohtuukäytöstä kertominen. Ei millään pahalla. Mä en ikinä haluais innostaa/kehottaa ketään huumeiden käyttöön...ja toi iha pikkuisen tekee sitä..heh


      • SH3
        no mercy kirjoitti:

        Vai oikein toimitusjohtaja ja esimies tietää kovien aineiden käytöstä.....salli mun nauraa.....vitun pelle!

        jep, tosiasiassa kukaan niistä ihmisistä, joiden elämä on oikeasti ollut taistelua huumeriippuvuuden kanssa ei ole näillä palstoilla jaarittelemassa.


      • Anonyymi

        En tiennyt että toimitusjohtajalla on esimiehiä :D
        Paskapuhetta koko teksti.


      • Anonyymi

        Kerro tuo sinun luotettava näkemyksesi mm. niille linnassa istuville ja varhaislapsuudessaan
        pitkäaikaista ja vahingollista seksuaalista hyväksikäyttöä kokeneille.

        - SH


      • Anonyymi

        Ylimielistä. Kuinkahan on käynyt kun toleranssi noussut? Tai tullut vastaan vaikkapa rotanmyrkkyä? Onkohan elämä opettanut, kiva ois tietää.


    • AUTTAJA

      KIITOS KAIKKILLE JA BAY BAY HUUUUUUUMEEEEEEEE

      • mksiahu

        juu joillakin pysyy hanskassa! aan kanssa =) itsekkin olen sitä nauttinut ajoittain ja pystyn lopettamaan milloin haluan ei ikinä tuottanut ongelmia lopettaa putki.... tietenki viekut tulee mut ne kestetän saatana... mutta tosi on ett jengi on saanut kaiken vituiks tän aineen kanssa ett ei sen kanssa kannta alkaa turhaan tutustuun...


    • pönäkkä

      olen ajatellut koitaa amfetamiinin snifaamista



      KANATAAKO?

      • pönäkkä

        ja miltä amfetamiini maistuu noin sormella maistettuna


      • snifaajan kanataja

        kanataa


      • Anonyymi

        Ei. Tulee honottava ääni ku nokka "palaa" ja paljon muuta vähemmän mukavaa käytön seurauksena jos jatkaa. Rikosrekisteri, terveysongelmat, velat, ihmissuhdeongelmat?


    • mizu -93

      piri maistuu paljon paremmalle(laimeemmalle) verrattuna esim mdmaan(ekstaasiin-on myös amfetamiinipohjainen juu know).
      Sniffaamalla menee ihan kevyesti, ei edes kirvele tai polttele nokassa.
      Viivojen koko oli ainoo mikä aluks hämmästytti itteeni kun on muita aineita vetänyt nokkaan paljon pienempiä määriä niin muistaakseni 0.15 gemmii ja ylöspäin näytti sen verran isolta määrältä että parissa erässä vedin heti perätysten:D
      En viitti rännittämistä suositella, mutta vaikutus parempinopeempivahvempi:):)

      • mizu -93

        tässä sitä valvotaan:DD ;) kellokin 4:20 he he.
        Sitä piti sanoo, että mulle ei oo piristä tullut viiteen kertaan mitään kunnon laskuja. Ainoo että vähäsen enemmän nukkunut kun tullut valvottua öitä, mutta mielialan suhteen ollut valoisaa. Tuskin sillä on asiaan vaikutusta jos muutenkin on tosi elämänhaluinen tyyppi? Masennus ei houkuttele mutta aika varmasti koitan jatkossakin pirii, pitänee varoa ettei vaivu apatiaaan.
        Homma hanskassa, hanskat hukassa.


      • NytJätkätGimmatHERÄTYS
        mizu -93 kirjoitti:

        tässä sitä valvotaan:DD ;) kellokin 4:20 he he.
        Sitä piti sanoo, että mulle ei oo piristä tullut viiteen kertaan mitään kunnon laskuja. Ainoo että vähäsen enemmän nukkunut kun tullut valvottua öitä, mutta mielialan suhteen ollut valoisaa. Tuskin sillä on asiaan vaikutusta jos muutenkin on tosi elämänhaluinen tyyppi? Masennus ei houkuttele mutta aika varmasti koitan jatkossakin pirii, pitänee varoa ettei vaivu apatiaaan.
        Homma hanskassa, hanskat hukassa.

        Hyvä juttu sulle hei!!11

        Vedäpä vielä pari vuotta sitä paskaa, niin voi jo alkaa tulla konkreettisia ongelmia. Mä just soitin tässä ambulanssin munuaiskivun takia (oireet viittaisivat munuaisten tulehdukseen) ja seuraava etappi on päivystys! Mustakin tuntui monta vuotta, että oon voittamaton mutta nyt piti ihan käydä lukemaan tarkemmin tässä lanssia odotellessa tästä substanssista..

        Ja käyttöä takana kuutisen vuotta kerran kahdessa viikossa. Yleensä noin gramma illan&yön aikana katupaskaa muutaman tunnin välein.4


    • pönäkkä

      ty guys

    • pönäkkä

      tietääks joku mist aineit saa poris päi?

    • Päivittäiskäyttäjä

      Ei tästä mitää vierotusoireita tuu niiku kaikki väittävät. Eikä fyysistä riippuvuutta tämänkään aineen kanssa ole olemassa, se on vain se henkinen.

    • vene_nose

      polttaa klyyvarin sisukset JOS saat ehtaa...et ees haluu vetää nessuun

      • Anonyymi

        Tota mitä viime aikoina oon ostanut niin ei tosiaan nenään, polttaa sen verran hyvin.


    • tyttöne

      Amfetamiini on parasta mitä tiedän, varsinkin kun sen heittää ränniin. Voi V ittu mikä fiilis. Toisaalta se aine alko ottaa otetta mun elämästä ja mielenterveys petti melko nopeasti ni lopetin. Kiitollinen olen, nyt ollu vuoden raittiina. Mut silti: piri on parasta huumetta!!!!!!!!!!!!!!

    • Margelio

      pystyykö piriin kuolemaan?

      • Anonyymi

        Pystyy.


    • piriä

      itse oon vastustanu tätä todella paljon ku kaveri lähti tän kaa pelleileen ja nyt se on päivittäin pakko saada vedot. myyny KAIKEN arvotavaran. oman sekä muiden.
      tuhlas kaikki säästöt mitkä oli asuntolainaa varten yms.

      mutta nyt itekki menin sitte sen houkuttelemana vetää,
      ja ny vaa toivon etten ois menny vetelee sitä,
      mut yritän vaa pitää itteni kurissa. :) jo päivän ollu kuivilla :-D ihanku se olis jotenki suuri saavutus ! toivottavasti halu vähenis pikku hiljaa, ku en oo kumminkaa kauaa käyttäny. haluis taas sen fiiliksen vaa !

    • menettänyt

      sielu on myyty pirulle, keho sitä käyttäville saalistajille jokainen solu annettu päihteille!amftamiini! kuvailen miltä maailmani näyttää käytön takia.. katson sivulle, näen kamaa pussissa, huh kuinka vihaan tuota paskaa, kämmenini hikoaa, sydän pamppilee, pakko ottaa, vaikka se tappaa, no jo näin vuosikausien jälkeen JOTTA se tappaa! käännän katseen, näen veriset käyttövälineet, näkemäni sekoittaa sen vähäisen jäljell' olevan rationaalisen aivotoiminnan. järkyttävä kuvotus sekoittuu samaan aikaiseen himoon piikistä! häpeissäni omista tuntemuksista lasken katseeni maahan,.. käytetty kondomi,lojuu lattialla, ahaa taas olen yrittänyt tuhota itseäni antamalla palan saastunutta minuutta, kuvitellen, että annettuani tarpeeksi paloja itsestäni vihdoin loppuisin ja lakkaisin olemasta!. ennen kuin nyt ratkesin, san parin kuukauden raittiudella vuosi kausiin järjestettyä itselleni taas kodin, pääsin kosketuksiin perheeseeni, jotka olin käytön takia menettänyt ja kaiken sen alkaneen hyvän lisäksi halun elää elämää, mutta alle viikossa olen nyt menettänyt sen kaiken jälleen, tuon aineen takia joka joskus vielä tuntui niin harmittomalta..jep.. ja mikä tässä häiriintyneimmältä tuntuu ,on se että tällä hetkellä amfetamiini on ainut lohtuni, turvani,, ENI TIEDÄ KETÄÄN KELLE MIKÄÄN PÄIHDE SOPISI TAI KETÄÄN JOLLE NE OLISI JOTAIN HYVÄÄ TUONEET ELÄMÄÄN1 KEEP IT REAL :)))

    • nythr

      Amfetamiinin päivittäiskäyttäjät kuolevat nuorena. Esim. opiaattiaddiktit saattavat elää ihan normaalin mittaisen elämän. Piripäät putoavat pois jo puolessa välissä. Mutta onhan noita poikkeuksiakin toki. Nämä ovat niitä tyyppejä jotka näyttävät stereotyyppiselle narkomaanille.

    • riuttala76

      Paha sanoa kun oon piriä vetänyt ehkä n. 5 kertaa ja kokaiinia pari kertaa. Ihan kivoilta aineilta ne tuntui, mut enemmän oon kannabiksen ystävä.

    • riuttala76

      Kaveri joka välillä mulle amfetamiinia ja hasista tarjoili sanoi et hän käyttää kannabista lähinnä jarrutteluun jos alkaa pirin kanssa menemään vähän liian lujaa.
      Pilvessä on vähän huonompi lähteä julkisille paikoille kuin amfetamiinissa tai kokaiinissa. Tosin en oikein usko et niistä kauheasti iloa päivittäisessä käytössä on.

    • VantaanRuusu

      Mä oon vetäny kamaa laidasta laitaan siit asti kun olin 12v.. Alko pilvest ja nykyään en jaksa hiisaa ku saan siit paniikkikohtauksia mut kovat huumeet on mulle sama ku muille saunakaljat. Ikää on koht 26v. ja väliin on mahtunu päihteettömiä kausia monesti, välil 2v. "pelkän" viinan voimal vetelin, viimeks tais olla puolisen vuotta taukoo. Mut sen mä sanon et kerran nisti ni on aina nisti, otti sitä vähän tai vähän enemmänkin niin aina sillä annostuksellaan jotain hakee, muutakin kuin pikku tumua tai pontta päivään. Joo, siis mäkin tossa itelleni höpöttelin et kunhan vaan väsymystä helpottaakseni otan, tai mökötykseeni tai ilooni viinan sijasta joka tuntu paremmalt vaihtoehdolt sillä pirist ja muista ei tuu sitä känniörvelö-kukamäoon-hups- oloo mut ei se oo niin yksinkertaista. Vaik lähtökohdat ois miten vilpittömät tahansa, niin kyll noi aineet rupee skidisti viemään mukanaan. Moni ns. työssäkäyvä normijäbä tai mimmi ei sitä myönnä, mut ne kuitenkin pakkaa messiin "hätävaroiks" ihan vähän tai ottaa ihan pikkusen vaan tilantees johon ei alunperinkää ois kuvitellu joutuvansa muissa kuin kuvitelmissaan tsägällä silloin kun kaikki oli viel "ihan hallus". Enkä täl nyt tarkoita sitä etteikö olis olemassa ihmisiä joille viihdekäyttö, oli sit mitä vaan, merkitsee tosiaan sitä et sillon tällöin nappaa jotain miestä väkevämpää ja etteikö sekin olis mahdollista mut psyykkisellä tasolla jokainen mieltä ylentävä asia jättää jälkensä. Jos ei otakkaan joka päivä, joka kuukaus tai vuos ni kuten viinasten, niin myös kovien päihteiden käyttäjä/testaaja on kokenu elämässään sen hetken ku on syystä tai toisesta lähteny "sokka irti" ja siihen on helppo palata. Semisti sitä antaa itelleen pienet selkkaukset anteeks varsinkin kun uskoo siihen et tietää ite mitä tekee.. Se harmiton paha, viikonlopun viihdekäyttö, tai parin viikon "tyttöystävä jätti mut ni sekoilen täs hetken" mäisinki valtaa alaa päästä, toisilla ajatuksen asteella ja vaik jäis siihenkin ni saattaa lisätä yleistä ahdistusta ja toisilla se menee siihen "otan vaa vähän" systeemiin. Ja eihän noi paskat enää vaikuta kun oot tarpeeks rykiny mut vaik olo on ns. normaali ja pystyt toimimaan ni ei siin oo kuitenkaan mitään normaalia et on pakko ottaa jotain jotta voi vaan olla "normaalisti". Ja vähintäänkin aineet pistää pohtii, epäilee, ihmettelee, hämmästelee jne.. kaikkea uudelta kannalta, eikä välttämättä positiivises mieles. Ite oon mielipidelääkityksell ollu täs parit kuukaudet masiksien takii, suhde kariutui ku jätkä oli ku takapuoleen ammuttu karhu aina kun ei ollu pamit holleil noiden "en mä tätä vedä ku hupii"- kuuriensa jälkeen ja ränniinhän mullakin alko kaikki menee. "Ei nenä kestäny, oli helpompaa, pärisi noi viattomat paremmin, tää on vaa eri tapa ottaa.."Mull on antaa syitä ja selityksiä koko rahan edestä. Enkä mä ole koskaan nähnyt itseäni muuna kuin hölmönä nuorena ja vähän hölmönpänä aikuisena, 95% mun frendit käyttää ihan yhtä viattomasti ja hoitaa hommansa, harmi vaan et tälläkin hetkel yks on sairaalassa ku ei pumppu kestäny ja vaik kukaan meist ei oo mikää örveltäjä niin on täs sattunu ja tapahtunu ihan tarpeeks et pitäis vissii hälärikellojen soida. Onks täs järkee? Mä sanon et ei. Ideaali maailmas jengi menis sekaisin ja rentoutuis pelkän rakkauden ja tuoksukynttilöiden voimal, mut täs todellisuudessa se ei ikävä kyll enää riitä ja ymmärrän sen hyvin miks niin moni vetää nollat tauluun silloin tällöin tai useammin, mut sellaista ei oo olemassakaan kuin "hupikäyttö" tai "normaali"-käyttö. Vai miks nekin jotka ei rännää jossain torinaukiol naama vääränä on tänne eksyny elämäntyyliään puolustaa tai siitä kertomaan? En mäkää mee kertoo kuinka keitän perunoita ellei ne perunat oo jotenkin niin spessui et on jotain kertomisen arvoistakin.
      Se o hienoo et asiasta puhutaan, ihan joka vinkkelist katottuna enkä haluu dumaroida jengii tääl mut ihan totta, vois tostakin johdannaisest puhuu ihan realiteetit huomioiden. Samalla lailla ku bissest tulee darra ni tulee tost lirpakastakin omat shaibansa. Ja siihen jää koukkuun tasan yhtä helposti ku toiset pe pulloonsa ellei helpomminkin kun ainetta voi kiskoo "when ever". Ja se sotkee aivokemiaa niin etten kyll ihmettele miks A) jengi käyttää sitä apatiaansa ja B) masentuu ja vaiheilee laskujen aikana ja pitkään sen jälkeenkin. Ite kiskoin joku aika sit ja voin myöntää ettei täll oo mitään tekemist huvin kaa, päinvastoin.. Turrutan täl päätäni ku on niin hiton siistii kun mikään ei kosketa just nyt, huomen sit maksan siit suolaisen hinnan. ...Ja ennen sitä ehkä siivoan, lähetän sähköpostei joita en oo ehtiny, järjestelen vaatekaapin.. Pyörin ja ihmettelen. Perussettiä, harmitonta toimintaa, omaa lomaa joka lähti ihan vaan siit et halusin joskus vaan vähän piristyy duunipäivän jälkee ulos mennessä. Olla skarppi.. No nyt oon! tokaa päivää hereillä ja mikäs täs, menee se aika näinkin, right?

    • I was in Hell

      Heitin viimein rankasti ulos 5 vuoden yhdessäolon jälkeen kaikista rakkaimpani.Nyt hän saa vetää mitä vetää ja varastaa mistä tahtoo rahaa kamaan.Ikuista valehtelua ja mä olin aina se kakkonen. Kama ensin, sitten muut.Tyyppi alensi ittensä todella alhaiselle tasolle vaikka ois ollut mahdollisuuksia vaikka mihin kun kykyä oli. Piti raskaasti selittelyillään illuusiota yllä jopa itselleen ja varsinkin itselleen. Jatkuvaa ongelmavyyhtiä se oli. Kusessa hän on , onneksi en enää minä. Ympärillä olevat läheiset saa olla ainaisessa helvetissä mutta käyttäjät ja juopot onkin narsisteja, itsesäälipaskassa istuvia tai sellasia, joille mikään ei riitä eikä ne välitä muusta kuin itsestään..exä oli aina naama nurin päin.Loputon musta aukko. Imi kaiken antamatta lopuksi yhtään mitään. MINÄMINÄMINÄMINÄMINÄ.Sairasta ja luonnotonta. Tuhoavaa. Piste. Ja minäkin siis olen elämää kokeillut ja nähnyt...

    • eccd

      Kaikki maailman eläinlajit tykkäävät stimulanteista. Luonto suosii valppautta, jaksamista, hyvää mieltä, hyviä hermoja. Siksi se koukuttaa.

    • tytee

      Joku täällä ihmettelee miksi niin moni kirjoittaa pirimyönteisesti.
      Ei toki sovi Suomen yleiseen mielipiteeseen.Ei,koska me pirin kohtuukäyttäjät olemme ymmärtäneet että paras pitää turpa kiinni.
      Katsokaa kavereita/naapureita/kolleegoja/taxeja/kampaajia/tarjoilijoita/opettajia/poliiseja ja etenkin militäärejä

      • kyllä!.

        niimpä! Jos kohtuudella vetää on amfe minusta paljon parempi kuin esim.viina!


      • Anonyymi
        kyllä!. kirjoitti:

        niimpä! Jos kohtuudella vetää on amfe minusta paljon parempi kuin esim.viina!

        Niimpä, saa tehtyä kotona päivittäiset askareet. Alkoa en amfen kanssa käytä, jos nyt muutenkaan kun en siedä yhtään rapulaa. Sen verran hyvää tuo viime aikoina ostama että ei tuu laskuja ja tasainen vaikutus.


    • kohtuukäyttäjä

      Itse vedän vauhtia 3 kertaa päivässä kaikki menettänyt ja nyt pirin käyttö hanskassa ollut aina

    • jumalan siunausta

      Kaverini kuoli jo ensimmäiseen kannabis piikilliseen...

      • Dippadai

        kannabista ei kuule piikitetä joten älä valehtele säikytelläksesi ihmisiä täällä.


    • Omainen1

      Ehdotan, että silloin kun omainen ilmaisee tahtovansa lopettaa, omaisille tulisi saada oikeus viedä hänet heti katkaisuun ja sieltä hoitoon, esim. 1-6 kk. Kunnes hän alkaa ymmärtää, että aineen jatkaminen tuhoaa hänet ja omaiset. Ja omaisten pitää saada käydä häntä katsomassa joka paikassa eikä erottaa omaisista. Omaisethan ovat henkisenä tukena hänelle - ne omaiset, jotka todella häntä rakastavat. Jos hän ei halua tavata niin ei sitten tietenkään. Alkoholismi katsotaan sairaudeksi, onhan huumeet ja tupakka aivan vastaavia riippuvuuksia. Ihminen on sairas silloin, ei vankilan tarpeessaa, missä hänestä tulee vielä enempi sairas.

    • 12apinaa synapseissa

      Joo-o, Omainen1:sen ehdotus olisi monissa tapauksissa hyvä, mutta vaikeaa ja kimuranttia olisi tuollaista valtaa antaa: kuka olisi tarpeeksi läheinen ja sopiva omainen - ihmisillä kun on taipumus nähdä asiat omalta kannaltaan ja valtaakin käytetään aina myös väärin, jos vain voidaan. Lakipykälät eivät moraalia ja/tai rakkauden määrää mittaa..

      Joutuessasi pakolla hoitoon - saat "lahjaksi" aina myös mm. H-merkinnät, jos niitä ei satu valmiiksi olemaan - ja nämä hankaloittavat monin tavoin loppuelämääsi. Tosin, tietty, tilanne on joskus se, ettei ole loppuelämää ilman hoitoa...

      Itse olen tällä hetkellä tilanteessa, jossa en voi mennä riippuvuuteeni apua hakemaan, tuntuu mahdottomalta, vaikka hyvin tiedostan avun tarpeen. Vaikuttaa vaan niin kovin paljon kaikkeen... muihin elämänalueisiin ja tulevaisuuteen. Salaa sisimmässäni toivon, että miehelläni olisi oikeus minut viedä hoitoon, koska en siihen itse kykene.

      Monen kohdalla tuo loppuelämäksi leimaaminen vaikeuttaa asioita. Hoitoa pitäisi saada asuinpaikkakunnallaan niin matalalla kynnyksellä, ilman merkintöjä, tai ainakin erillään muista rikos-, terveydenhuollon- yms. tiedoista.

      Korvaushoito(kin) on tuhat kertaa parempi juttu, niin itse nistille kuin yhteiskunnallekin, sekä talouden että hyvinvoinnin kannalta - kuin lähes kokopäivätyöstä käyvä säätäminen ja kaman rahoittaminen ja hankkiminen, joka vie kaikki voimat ennenpitkää; vakikäytön ollessa kyseessä.

      • Dippadai

        Vahvimmat päihtymykset olen kokenut alkoholista, pilvestä toisiksi vahvimmat. Vauhti on vain hieman pirtsakoitavaa ja erittäin mietoa päihdettä viinaan verrattuna. Näin meitä huijataan...


    • Selvä elämä

      Itsekin luulin että pirinkäyttö on hanskassa, kunnes vedin överit parin päivän putken jälkeen. Sydänkohtaus ja tajunnanmenetys, kaikki tuli niin puun takaa...

      Sittemmin lopetin kaiken paskan vetämisen kun sain elämääni hieman uutta näkökulmaa miltei kuoltuani, nyt saan nautintoa pienistä asioista, niistä mistä nautin ennen huumeita. Leffat, syöminen, kavereiden ja sukulaisten kanssa seurustelu, harrastukset ym. ym.

      Toki voin silloin tällöin muutaman oluen ottaa, mutta esim. pilveä en voi enää polttaa koska se johtaa aina paniikkikohtaukseen. Ennen kuolemanporteilla käymistä pilvi oli minulle mieto päihde mistä en saanut koskaan ahdistusta saati sitten paniikkikohtausta, mutta asiat muuttuivat piriövereiden jälkeen.

    • susi.

      miten pahaa jälkeä amfetamiini saa ihmisessä aikaan.miten paha addiktio syntyy.?pystyykö töihin? miten pää toimii 10 vuoden käytön jälkeen.käytön loputtua onko aine aina mielessä?miten nukkuminen onnistuu?.


      Amfetamiini aiheuttaa pahaa riippuvuuyta. Minä tulin riippuvaiseksi jo toisesta kerrasta kun otin. Piri tekee pahaa hampaille pitkällä käytöllä, ja laihdut todella paljon. Ei sun tarvii paljookaan liikkua pireissäsi kun piri rasittaa sun kroppaas jo niin paljon et laihut vaikket liikkuiskaa yhtään,eikä sul tuu nälkäkää. Valvottaa. Tosin pireissä tekee mieli olla kokoajan "menossa" vauhdissa..ei paljoo tee mieli istua. Itse pidän amfetamiinista paljon, koska se poistaa sosiaaliset estot ja muutenkin on hyvä olo ja jaksaa tehdä kaikkea. Mutta haittavaikutukset ovat niin pahat että en suosittele kellekkään, eroon pääseminen tosi vaikeaa. Töissä pystyy ihan helposti käymään mutta en kannata, koska voit käydä kierroksilla ja pupillisi ovat isoina niin joku varmasti huomaisi ettet ole selvinpäin. Musiikkia kiva kuunnella täysillä ja siivoilla :)) ja tupakkaa menee askillinen. ja tietty jutella.

      • susi.

        amfeen myös menee paljon rahaa....


      • ex piripää

        Pää on toiminut ihan normaalisti yli 10v käytön jälkeen, kuukauden verran lopettamisesta meni että ajatus oli taas täysin kirkas. Päälle se piri ei ole niin paha jos vaan lopettaa sen vetämisen, vaikutuksen alaisena taas pistää joillain pään todella sekaisin kun on pari viikkoa vedetty putkeen. Psykoosihan siinä on aika varma nakki jossain vaiheessa, sitten ei ole enää millään väliä ja varastetaan kaikki eteen tuleva, vedetään porukkaa turpaan tai jopa tapetaan. Lähes yhtä kovaa kamaa siis kuin viina. Kropalle se sen sijaan tekee lopullista tuhoa, varsinkin suonensisäisesti käytettynä. Iho vanhenee nopeammin, hampaat tuhoutuu, suonet syöpyy, sydänlihas, munuaiset ja maksa vaurioituu ym....


      • Anonyymi
        susi. kirjoitti:

        amfeen myös menee paljon rahaa....

        Joo ei oo ilmainen harrastus. 400 euroa kuukaudessa menee mulla.


    • petonen4

      Kyllä menee tällä laadulla mitä esim täällä kuopiossa on viime vuodet ollut liikkeellä, toista oli 10 vuotta sitten. Nykyään todella huonoa kamaa liikenteessä, jos gemmillä ei yksinään vuorokautta valvo, siitä voi jotain jo päätellä.

      Saako mistään kuopiosta enää kunnon piriä, no ei todellakaan saa.

    • ryssänaivopesu

      Psykooso ei johdu piristä vaan valveilla olosta.
      Selkärankaa on löydettävä siihen,että joka yö nukkuu pari tuntia,tai ainaskin lepää.

      • Sherlock H.

        No shit... Ja se valveillaolo taas johtuu piristä. Eli piri sen psykoosin aiheuttaa kuitenkin vaikka mitä yrittää itselleen uskotella. Vähän kakspiippunen juttu.


    • MiraKata

      Jos sitä on pakko vetää, niin ottakaa vaikka veteen/kahviin/teehen sekoitettuna tai pommina... Käytin itse vuoden verran aktiivisesti, vedin nenään koko tuon ajan. Käyttöni oli siis ensin vkloppupainotteista, mutta jossain vaiheessa se muuttui päivittäiseksi ja alkoi hallita elämääni. Tein myös töitä piripäissäni ja olen jälkeenpäin ihmetellyt, että eikö muka kukaan (varsinkaan lähin esimieheni) huomannut mitään (leaut jauhaa, hiki otsalla, silmät lautasena, kymmenen asiaa yhtäaikaa tekeillä....).
      Ja kun joku tuolla ylempänä kommentoi, että pirin nenään vetäminen ei tunnu miltään, niin se ei ole koskaan sitten piriä nenäänsä vetänytkään. Se sattuu kyllä aika paljonkin, jos se on oikeaa (ja vahvaa) tavaraa. En tiedä, onko omaan nenääni syöpynyt joku reikä vai mitä, mutta käytön lopettamisen jälkeen (lopetin aktiivisen käytön 2010), nenässäni tuntuu aika ajoin ilkeä pistos, vähän kuin aivastus meinaisi tulla, mutta voimakkaampi tunne, eikä siitä aivastusta koskaan tule, mutta vedet nousee silmiin...
      Käytän nykyään n. kerran kuukaudessa, kahviin sekoitettuna, buustaamaan siivousurakkaani, koska vihaan siivoamista (olen aina vihannut) ja piripäissään se ei ole läheskään niin epämiellyttävää hommaa. Mielestäni 1-5 kertaa kuukaudessa on kohtuukäyttöä.

      • Anonyymi

        Ei tosiaan pysty tota mitä nyt on niin vetämään nenään, polttaa ja kirvelee, ja parin kerran jälkeen hengitystiet usean päivän kipeät.


    • roskapostiropotti

      Minua piri taas rauhoittaa ja päästä häviää se alituinen kohina ja tulee ihana rauhallisuus tilalle ja pystyy keskittymään kun ei pyöri kymmenet asiat yhtäaikaa mielessä. Toki se myös piristää jonkin verran, mutta AINA ku otan piriä, niin yleensä noin tunnin kuluttua ensimmäisestä viivasta, haukottelen erittäin makeasti :D . Yleensä pystyn syömäänkin pireissäni, mutta yleensä syön hyvin ennen kuin alan harrastamaan että jos se sattuukin unohtumaan. Olen ollut aina perso unelle, enkä pysty valvomaan edes pireissä kuin yhden yön ja silloinkin on päästävä nukkumaan jo joskus aamusta. Kahta päivää pitempään en ole jaksanut piriä ottaa "putkeen", vaikka kyllähän se välillä maistuu useamminkin kuin kerran pari kuukaudessa. Olen huomannut että jos minulla on isompi (5-10 g) pussukka tuota tavaraa, niin sitä tulee otettuakin useammin, joten en pidä sitä "jemmassa varalta" kun ei se siellä kauaa säily. Minulle ei ole tullut mitään isompia laskuja piristä, muuta kuin semmoinen väsähtänyt olo. Alkoholilla sen sijaan olen saanut itseni paljon huonompaan kuntoon, mielestäni se onkin paljon vaarallisempi huumausaine mitä amfetamiini. En tietenkään suosittele kenellekään mitään päihdettä, tämä on vain minun näkemykseni tästä asiasta. Niin, sehän tässä vielä piti mainita että olen ihan työelämässäkin ja en ole ikinä ollut pirin takia poissa töissä, enkä käytä sitä arkisin kun on töitä. Vain vapaa-ajalla. Terveisin 31 v. mies

      • Anonyymi

        mee adhd testiin


    • Valintakysymys

      Vain idiootit käyttävät huumeita ja tuhoavat elämänsä!

    • kemisti--aloittelija

      Mistähän sais oopiumiunikon? meinaan jos alkas kasvattamaan, netissä näkyy olevan unikonviljelijän opaskin. Amfetamiinin teko on kuulemma todella vaarallista puuhaa, pitää olla kaikki laboratoriot ja kemikaalit, siinä syntyy kuulemma useita erittäin herkästi räjähtäviä kaasuja ja ne kaasut syövyttävät keuhkoja ja silmiä ja pitää osata kemiaa todella hyvin. Löytyyköhän sitä parempaa piriä sitten ollenkaan täältä suomesta vai pitääkö lähtee jonnekkin kauemmas??

      • Oikea kemisti

        Vitun idiootti.
        Ensinnäkin, oopiumunikon kasvattaminen ja sen "lypsäminen" ei ole mitään kovin haastavaa puuhaa, kasvista saadusta eritteestä voi sitten keittää teetä. En tiedä kuinka riskiä puuhaa tämä on, opiaattien kanssa ei kuitenkaan kannata lähteä pelleilemään. Et kuitenkaan saa mistään vaikkapa morfiinin synteesiin tarvittavia aineita. Nämä täytyisi tuoda ulkomailta, ja voisit samalla vaivalla tilata valmiita huumeita. Jäät kiinni jokatapauksessa.

        Dekstroamfetamiiniakaan ei puuhailla kotivälineillä, Suomessa käytettävä piri on peräisin Itä-Euroopan puoliammattimaisista laboratorioista. Ainoa aine mitä voisit periaatteessa tehdä itse, olisi metamfetamiini. Tarvitsisit efedriiniä sisältävää Duact-lääkettä, jota myydään joissain maissa ilman reseptiä. Sen jälkeen salakuljettaisit näitä lääkkeitä Suomeen, ja jos et räkänokka jäisi tullissa kiinni, voisit pistää metalabran pystyyn, löydettyäsi/eroteltuasi muutaman muun aineen metamfetamiinin reaktioon. Jos et räjäyttäisi laboratoriotasi ja polttaisi naamaasi irti, saisit vaivanpalkaksesi muutaman gramman metamfetamiinia, jota sinä pikku äpärä voisit käyttää pilaamaan ihmisten elämiä. Kaikki paska parin sadan euron tähden. Mene oikeisiin töihin, vammainen.


    • annis4

      vittu täälä on ihme juttuja jumalauta. ihan oikeesti tässä 24v nainen 10v amfetamiini/opiaatti riippuvuus takana just lähti 2hammasta ja koko suukalusto paskana. KAUNISTA.
      pirissä ei oo mitään vitun hyvää ei psykoosit, rikokset, taudit; c-hep tai hiv.
      olen 2lasta menettäny ja vankiloissa/laitoksissa ravannu pienen ikäni ei mitään siistiä. kyllä te sen pellet vielä huomaatte kun mitta täyttyy.
      ja te jotka "handlaatte ongelman" ku käytte töissä ym paskaa luuletteko että ihan tavalliset ihmisetkään ei nää teijän käyttöä`? vittu ikävä tosiasia on että ne ei välitä tarpeeks puuttua teijän elämää. ikävää. ja siis tosissaan kyllä koira koiran tuntee ei tarvi ku istua bussissa taakse istumaan niin narkomaani toisen tunnistaa.

      nyt hirvee duuni päästä takas tavalliseen elämään, raittiutta vähän takana se ei ole enään pahin että mieli tekisi vaan opetella hakee töitä ja täytellä kelan papereita ja selvittää rikos-ja talousasiat.

      menkää vittu sinne vaatekomeroon psykoilemaan yksin pirinne kanssa pellet. älkääkä mainostako sen siisteyttä täällä netissä.
      lapsiparat jotka näitä lukee

    • Dankweed

      Pitkäaikaisena kannabiksen päivittäiskäyttäjänä olen poiminut "henkisestä" riippuvuudesta seuraavanlaisen (monenlaisiin kokemuksiin, dokumentteihin ja lääketieteenartikkeleihin perustuvan) teorian omakseni:

      Amfetamiinin käyttäjillä riittää loputtomasti selityksiä käyttöönsä, aivan kuten kaikilla muillakin addikteilla. Se mistä ihminen saa mielihyvää (jolloin aivot vapauttaa potin mm. hermoston välittäjäaineita ja hormoneja) on hänelle niin tärkeää, ettei kyseisestä aineesta, asiasta, toiminnasta haluta niin vain luopua. Aivojen kemia pyrkii tasapainottumaan ja muokkautuu lopulta vastaamaan muutoksia aivoissa ja mikäli tätä toimintaa tai huumeiden käyttöä tehdään säännöllisesti siitä tulee elimistön normitila ja liskoaivot pyrkivät alitajunnassasi jatkamaan samaa rataa vaikka tietäisitkin toiminnan olevan haitallista. Silloin on siis addiktion täyttäminen hyvää oloa tunteakseen yhtä tärkeää kuin hyvä ravinto, jotta aivot vapauttaisivat tarpeeksi nautintodouppeja, joita ovat pääasiassa nämä edellämainitut hermoston välittäjäaineet ja hormonit, jotka pitää olla oikeassa tasapainossa, että ihmiskone toimii optimaalisella tasolla.

      Tästä voi sitten tehdä ne johtopäätökset, että toimintaa tai huumeitaan valikoidessaan kannattaa ottaa ne joista/joita on
      a) pitkäaikaisessa käytössä (koska siihen se helposti menee) hyötyä, ei haittaa elämää kokonaisuutena mietittäessä
      b) hyvin vaikeaa tai ikävää tehdä/käyttää kovin usein
      c) pysymällä kohtuudessa (mikä voi luonteesta, tekemisestä tai huumeesta riippuen olla vaikeaa tai jopa mahdotonta)

      Amfetamiinista pysyisin erossa jo siitä syystä, että elimistölle tunnettuja jopa tappavia haittavaikutuksia tunnetaan niin julmettu litania. Se ei ole jotain mihin haluaisin addiktoitua.

      Jos jotain huumeita suosittelisin niin sitten psykedeelejä valvotuissa turvallisissa oloissa. Kannabis on tietenkin paras, kun kannabinoidella voidaan täydentää oman endokannabinoidijärjestelmän puutteita, ylipäänsä uskomattoman terveellinen kasvi, lajikkeista voi valikoida omalle kohdalle sopivimmat riippuen haluaako olla hyvin virkeänä, puoliunessa tai siltä väliltä vaikkakin kannabiksen käyttö menee helposti päivittäiseksi, joka saattaa olla tuhoisaa tavalla jolla addiktiot yleensä ovat: elämä siis pyörii sen ympärillä ja säännöillä.

      Ja voin vakuuttaa, että vaikka se tuntuu mahdottomalta niin aina on mahdollista palautua melkein normaaliksi ja löytää taas iloa selvästä elämästä kun aivojen kemia normalisoituu. Varsinkin jos kroppa toimii on parasta olla mistään riippumaton eli VAPAA, vapaa kuin taivaan lintu ja kykeneväinen mihin vaan kun ei ole pallo jalassa.

      Tulipa tästä pitkä teksti :D

    • 19v

      Vittu pysykää erossa tästä aineesta. Itse bilekäytin viikon tätä paskaa ja tajusin että voin jäädä tähän koukkuun jos jatkan. Ei todellakaan ole sen riskin arvoista koska elämä menisi täysin pilalle. Ei tästä aineesta saa edes hyviä fiiliksi ellei oteta huomioon dopamiinin vapautumista heti käytön jälkeen joka on kyllä todella voimakas tunne. Valvominen on suorastaan kamalaa. Te jotka väitätte että tätä ainetta voi käyttää turvallisesti niin olette väärässä. Jo yhden viikon käyttö tuntui kamalalta ja valvominen aiheuttanut sekavuutta. En voi kuvitella teitä jotka käytätte tätä 10v . Miten pystytte elämään tämän aineen kanssa niin ettei se tuhoa elämäänne? Onneksi itse tajusin tämän aineen vaarallisuuden ennen kuin liian myöhäistä.

    • Tekopyhät.....

      Ai tosiaanko kaikki koukuttaa? Kyllä se on asia niin että kaikki päihteet koukuttaa.

      Mutta lopulta tullaa tähän, että ei kukaan ole aineistaan riippuvainen, muuta kuin oman päänsä sisällä.

      Mutta yksilöitä kaikki, toisilla mieli kestää, toisilla EI TODELLAKAAN.

      Ja kannattaa jättää kaikkien päihteiden käyttö, jos ei tiedä alkuperää.
      Grammakauppiaat jotka myyvät rahoittaakseen oman käyttönsä, on pahimpia
      koska he jatkavat kaikkia aineita, mitä ihmeellisemmallä paskalla.

      Ja nämä jatkoaineet ovat suuremmalla yleisöllä juurikin se pään sekoittaja,
      Uskallan rohkeasti väittää että yli puolet tästäkään porukasta ole AITOA amfetamiinia nähnytkään, saati sitten vetänyt.

      Valitettava totuus on että nää kamat täällä ( jotka ei edes nenää polta )
      ON 90% creatiinia, maltoa tai pahimmassa tapauksessa rotanmyrkkyä, ym muuta paskaa JA ehkä 10% AMFETAMIINIA

      Se on valitettavaa, mutta totta että jossain Oulun kohdalla vedetään melkein sokeria. Niin monen välikäden kautta menee, että en haluaisi siellä toisessa päässä edes nähdä sitä Cocktailia.

      En oikeasti halua jeesustella, mutta jätetään se asioista puhuminen niille, jotka niistä jotain tietää.

      • Tekopyhät...

        Ja luuletteko te "normaalit" kansalaiset, että
        kaikki huumet ja jatkeet löytyy vaan käyttäjiltä,

        Suurimmassa osassa huumeista on ihan samaa
        Paskaa kun teidänkin kotona ja elimistössä

        Koko käsite "huumet" on vain kerrottu sana ja sitten
        Tehty laittomaksi. Muuan viisas mies sanoi että jos kofeiini,guarana ja ginseng keksittäisiin nyt niin
        niin samaan kastiin lähtisi (huumausaineet) ja teiltä jäis aamusumpit pois. Jotkut kulkee valtavirrassa, ja uskoon kaiken mitä media sanoo.

        Maailman nerokkaimmat ihmiset ovat käyttäneet huumeita
        laajentaakseen ajatus maailmaansa.

        Esimerkki: Steve Jobs käytti LSDtä ja loi maailman arvostetuimman brändin (Apple) arvo 500 billions

        Eli pointti on se että maailmaa ei tarvitse nähdä mustavalkoisena.


      • Anonyymi

        Tämä !!! Vuosia sitten kun piti ryyppyillan aikana saada piriä niin oli niin jatkettua ettei mitään järkeä. Pari vuotta sitten tuli vedettyä sellaista että seuraavana päivänä parit kouristuskohtaukset. Viime aikoina sitten sen verran hyvää että on kyllä aivan eri luokkaa kuin kaikki aikaisemmin käyttämäni, ja tiedän mistä ostan sekä että mitä ostan. En voisi enää kuvitellakaan ostavani mistä sattuu kun tottunut tohon parempaan. Ostan sen vähintään kympin kerralla niin riittää muutaman viikon, ei jaksa olla useasti sitä ostamassa.


      • Anonyymi
        Tekopyhät... kirjoitti:

        Ja luuletteko te "normaalit" kansalaiset, että
        kaikki huumet ja jatkeet löytyy vaan käyttäjiltä,

        Suurimmassa osassa huumeista on ihan samaa
        Paskaa kun teidänkin kotona ja elimistössä

        Koko käsite "huumet" on vain kerrottu sana ja sitten
        Tehty laittomaksi. Muuan viisas mies sanoi että jos kofeiini,guarana ja ginseng keksittäisiin nyt niin
        niin samaan kastiin lähtisi (huumausaineet) ja teiltä jäis aamusumpit pois. Jotkut kulkee valtavirrassa, ja uskoon kaiken mitä media sanoo.

        Maailman nerokkaimmat ihmiset ovat käyttäneet huumeita
        laajentaakseen ajatus maailmaansa.

        Esimerkki: Steve Jobs käytti LSDtä ja loi maailman arvostetuimman brändin (Apple) arvo 500 billions

        Eli pointti on se että maailmaa ei tarvitse nähdä mustavalkoisena.

        LSD:stä voi jäädä ikitripille joten ei kannata kokeilla onneaan.


    • Kokeiluolisiedessä

      Elikkä , ajattelin ostaa tutun tutulta piriä n. puoli grammaa. Pitäisi olla "puhdasta" piriä eikä mitään myrkky myrkkyä vaikka onhan se amfetamiinikin varmasti myrkkyyn verrattavissa :D Tiedän kukaan ei kokeilua suosittele tai siihen rohkase ja tyhmäähän se on , mutta olen nyt vain henkilö jolla ominaisuuksia kokeilla eriasioita. Ajattelin kerta-annoksena 0.1g-0.2g onko tuo sopiva määrä? Miten suosittelisitte , että nauttisin aineen? Ajattelin nokittaa/sniffata/nenänkautta yhteen tai molempiin sieraimiin , ehdotelkaa ihmeessä parempaa keinoa ja määrää.
      Millaisia vaikutuksia olisi luvassa kaveripiirissä ekakertalaiselle ja millanen olo voi olla myöhemmin aamulla? Voiko alkoholia nauttia samaan aikaan tai saman päivän aikana kun piriä on käyttänyt? Asialliasia vastauksia , KIITOS.

    • notevenonce

      puhdasta ei ole nippeli markkinoilla olemassakaan kuten sata ja yksi kertaa sanottu.
      koostumusta miljoonaa sorttia mutta jos ihan tomua niin skippaa suosiolla, ehkä semmonen puolkuivaa marsipaania muistuttava koostumus voisi olla kohtuullisessa, haju on todella kemikaalimainen ja pistävä, vältä jos muuta väriä kuin valkeaa ihan siksi että se edes hivenen kaventaa skeidan kirjoa vaikkakin marginaalisesti.
      jos pakko testata niin vähiten hazardi on mielestäni vetää kärsät, jo ihan makumaailman vuoksi saattaa jarruttaa niiskuttelua jonki verran.
      edelleen jos aivan pakko testata nii kokeile ensin yhteen sieraimeen, ahneuksissas voi lopputulos olla perin hanurista kun tulee melkonen sattuma nieluun ja siitä se riemu repeää.
      kuten kaikkien tököttien kanssa kohtuus on must! älä leiki sankaria olemalla se jätkä/muija joka ekalla kerralla rykäs grammaset kärsät ja pisti ranttaliksi, syynä sekin että amfetamiinille ja meta-amfetamiinille ei ole "lintukirjaa" josta plärätä ja todeta kumpaa on.. "normi" afmi keskivertosesti ei kummempia oloja aiheuta, lähinnä on vaan skarpimpi olo, hikoilet herkemmin, viina ei käy niin rankasti hattuun ja nukkuminen on todella hankalaa käytetystä määrästä riippuen, Meta taasen aiheuttaa sen että sinkoilet sinne tänne huomaamattas, turpa käy lähes taukoamatta, jatkuvia fiiliksiä kropassa (hyviä ja pahoja), purkkaa menis vaikka pakettiautollinen, hikoilet kun sika ja monia muita fyysisiä oireita ihmisestä riippuen.. eli käytä tervettä järkeä ja malttia.. jos 0,2 ei "toimi" siinä ajassa kun toivoisit niin venaa ainakin 10 minsaa ettei käy kuppasesti, silloinkin sitten 0,1 maksimissaan ihan vaan jos myyjä jatkanu viemärin aukaisu rakeilla tai muulla tosi asiaan soveltumattomalla aineella niin minimoit vauriot. mieti tarkkaan mitä teet, missä teet ja kenen kanssa, koska seuraukset urpoista kavereista ja näistä kaikkitietävistä pilipali paavoista voi koitua kohtaloksi.. olen tapauksia nähnyt ihan livenä kun kaikki pieleen menevä menee pieleen.. esim eka kerta paska roina suoraan suoneen puoli villasilla neuvoilla näyttämisen halu = käden amputointi ja osittainen halvaantuminen.. MIETI!

      • Anonyymi

        Loppu oli oiva varoitus. Samantapaisen kokemuksen tiedän, tosin pahasti tulehtunut sekakäyttäjän käsi pelastui viime tipassa vain sen vuoksi että naapuri välitti ja vei ensiapuun, toisin kuin hälmöilijän juopotteleva lähihoitajasisko joka ei välittänyt. Kiitosta ei tullut tyypiltä ja sama sekoilu jatkui, pian muualla häädön vuoksi.. Toivoin että olisi tehnyt jatkossa järkevämpiä asioita mutta ei. Päihteet voi voiton.


    • notevenonce

      NII JA JUO VETTÄ TAI VISSYY!! ja melko tiuhasti!

    • kuolkaa...

      Huumeidenkäyttäjät pitäisi tappaa......

      • notevenonce

        internet badass on the loose...


      • kekkonen1000

        iha sama lukeeko jonkun mielipide paperilla vai ei (laki). kaikkia aineita voi käyttää liikaa. se on hyvä hakee nojapuu laista aina ...''mä oon sentää parempi tääl sillan alla viinan kaa ku noi vitun iljettävät nistit jotka kattoo southparkkii kotisohval budeis tai klubittaa vkl spiideis''. iha vitun sama mite jengi elää elämänsä anna elää...niin kaua ennenku se vaikuttaa suoraan suhun ni mitä vitun välii sil on paneeks sun naapuri äitiinsä vai tykittääkö herskaa vai mitä tekee ?! ajattele laikejen alullepanoa ne on kirjaimellisesti edeltäjä sukupolvien mielipiteitä paperilla joka määrittelee miten sä elät sun elämäs. ja mikä on sulle parhaaks. tottakai suurin osa ei osaa ottaa mitää kohtuudella mukaan lukien sitä meijän alkoholia!.. joka on muuten osallisena yli 80 prosenttiin henkirikoksista. itellä on väkivaltainen naisia pahoinpitelevä sun muuta paskaa tekevä alkoholisti isä jolla on tää mukava nojapuu aina kertomassa että ei oo iha pohjal. ''mä en oo sentää nisti'' ois vitusti parempi jos ois. ite urheilen käyn töissä ja satunnaisesti käytän matskuja jotka ei lue paperilla sallittu kohassa.
        ja voin sanoo et oon paremmas fyysisessä ja henkisessä kunnossa ku moni ''lainkuuliainen kansalainen'' avaa vähä silmiis ja käytä omaa päätä.


      • Anonyymi
        kekkonen1000 kirjoitti:

        iha sama lukeeko jonkun mielipide paperilla vai ei (laki). kaikkia aineita voi käyttää liikaa. se on hyvä hakee nojapuu laista aina ...''mä oon sentää parempi tääl sillan alla viinan kaa ku noi vitun iljettävät nistit jotka kattoo southparkkii kotisohval budeis tai klubittaa vkl spiideis''. iha vitun sama mite jengi elää elämänsä anna elää...niin kaua ennenku se vaikuttaa suoraan suhun ni mitä vitun välii sil on paneeks sun naapuri äitiinsä vai tykittääkö herskaa vai mitä tekee ?! ajattele laikejen alullepanoa ne on kirjaimellisesti edeltäjä sukupolvien mielipiteitä paperilla joka määrittelee miten sä elät sun elämäs. ja mikä on sulle parhaaks. tottakai suurin osa ei osaa ottaa mitää kohtuudella mukaan lukien sitä meijän alkoholia!.. joka on muuten osallisena yli 80 prosenttiin henkirikoksista. itellä on väkivaltainen naisia pahoinpitelevä sun muuta paskaa tekevä alkoholisti isä jolla on tää mukava nojapuu aina kertomassa että ei oo iha pohjal. ''mä en oo sentää nisti'' ois vitusti parempi jos ois. ite urheilen käyn töissä ja satunnaisesti käytän matskuja jotka ei lue paperilla sallittu kohassa.
        ja voin sanoo et oon paremmas fyysisessä ja henkisessä kunnossa ku moni ''lainkuuliainen kansalainen'' avaa vähä silmiis ja käytä omaa päätä.

        Ennemmin narkki kuin juoppo


    • notevenonce

      Ja ihan tiedoksi vouhottajille että en ole mikään huumausaineiden puolesta puhuja vaan entinen käyttäjä.
      Koitan parhaani mukaan antaa infoa ihan kokemuksesta ja periaatteessa neutraalilta taholta koska en ole mikään "uskoon tullut" tai wikipediasta kopsaava hemuli, vaan ihan omasta tahdosta lopettanut aikoinaan (13v kuivilla).

      kysymys -> asiallinen vastaus->oma pohdinta= päätös

      näin sen KUULUISI mennä vaan ties kuinka paljon vahinkoa on sattunut trollien sekä muiden menninkäisten toimesta kun pitää päästä pätemään/morkkaamaan/saarnaamaan!?

      Monia hyviä postauksia pohdiskeluineen näkyy tässä ketjussa olevan vaan vielä kun arvon internet ritarit malttaisi kohdistaa sen turhautumisensa vaikka näkemyksiensä hienoisiin epäkohtiin ;)

    • swimba on ihan jees aine ku osaa käyttää ja on tahdon voimaa lopettaa ajois....

    • paitsi ite käyttän jo aika monta vuotta ja nukkuminen on katkonaista ja olen kuin perseeseen ammuttu karhu kaiken aikaa..ellen sitten vedä piri tööttejä niin olen taas oma ihana itseni :D pirinsitinä oleminen on perseestä!!

      • Nuori neito

        Olet kyllä todella hyvänäköinen pirinistiksi!! ainakin ton kuvan perusteella..


      • Nuori neito kirjoitti:

        Olet kyllä todella hyvänäköinen pirinistiksi!! ainakin ton kuvan perusteella..

        :D:D:D


    • mistjohtuu

      Osaaks kukaa sanoo mistä johtuu jos edellisenä päivänä vetäny nokkaan niin seuraavana päivänä aivan kamala nenänuha,siis todella tukossa koko ajan ja räkää tulee pari vessapaperillista aivastelua? johtuuko se pirin jatkeaineista?

    • Narq

      Onpas paljo näitä satusetiä täälä ei noi nopeet ole pahoja jos tietää mitä tekee mutta silti kantsii miettii kaks kertaa koska se voi jäädä viimeseks kerraks jos ei kelaa loppuu asti, ja piikeist kannattaa pysyy kaukana

    • Kuosi 62

      Ei yhtään mokaa piripäissäni, viinan kanssa sit taas millon mitäki.
      Kyl pysyy hanskassa, ei laihdu, nukkuu, työssä käy, hampaat on kunnossa kun niitä hoitaa kuten muulloinkin, ehkä tehostetummin.
      Ilmanki vois olla, mut auttaa hiukka keskittyyn työhön. Tunnen useita, jotka käyttää muutamia päiviä viikossa, käy duunissa, eikä siinä sen kummempaa.
      Ei ees nenä punota niinku tenukepeillä.
      Ja hihaan menee pääasiassa, joskus nokitan, harvoin juon litkut.

    • no jaa

      iteltäni ainakin vauhti ja essot veivät hampaat aika hyvin 10 vuotta sitten..vuoden verran kesti ne korjailut... tosin eip aineitteenka vaihtaminen kepoon tehnyt hyvää koska nyt ollu jo useampi haimatulehdus mut jokainen tietty tyylillän =)

    • mä ainakin vedän piriä ihan helvetisti mutta mul kaikki muut asiat ihan ok tolalla...

    • Ammake

      Itse käytän amfetamiiniä max 3 pv viikosta. Yleensä perjantai ja lauantai ja siinä samassa alkoholia ja savuja ja sunnuntaina parit lainit tasottavaks. Iv. en oo koskaan vetäny. Mut tuntuu et alkais lähtee lapasesta kun ei tota kouluakaan tule käytyy ja ikää kohta 18v. ja elämä vähän vituillaan joissakin asioissa. pitäsköhän huolestua?

      • Reikjak2

        Pitää huolestua. Helposti voi jäädä asiat hoitamatta vaikka se tavallaan piristääkin niin silti ei tule tehtyä. Valvomiset sekoittaa rytmin jne.. Lähde siitä että ensin työt ja sitten huvit ja jossei töitä niin sittei myöskään huveja. Pöhinästä itsessään ei jää oikein mitään käteen vaikka hetken hyvä olo oliskin että käytä harkiten jos käytät, mielellään ei kyllä tossa iässä mitään kannattais vetää. Olet nuori ja jaksat kyllä ilmankin. Sanon sulle nyt tämmöisen totuuden että yritä vaan menestyä elämässä pääasiallisesti niin sitä et tule katumaan. Kaikkea hauskaa voi tehä selvinpäinkin ja elää lujaa ja matkustella ja saada työstä hyvät rahat. Älä sabotoi elämääsi.


      • acab13121968

        mee kotiin kasvamaan ja lopeta bpaskan jauh


    • youp

      Kysy sickupilta neuvoo. Se jälkeen jäänyt teinin tasolle jämähtänyt urpo saattaa osata neuvoo sua

    • .........

      lopeta heti vielä kun voit Ammake, se on menoa tota menoo....sanon kokemuksesta pirin kanssa ei kannata leikkiä. Oireet voi kestää moniakin vuosia. itelle jäi päälle ns. "puhevamma" ja pään nytkähtelyä on myös esiintynyt, myös eräänlaista "hitautta"...

    • batiboi

      piri on oikeasti yskänlääkettä! sitä juodaan hashikskesseb

    • bööl

      Olisi vain niin selkeätä että jos tulee ongelma hakeutuu hoitoon heti josei ja hallitsee käytön käyttää "kohtuudella".

    • bööl

      Onko kukaan nähnyt paheetonta ihmistä?

    • erfgr
      • 2w345tr4

        On surullisia tarinoita, iloisia tarinoita ja kaikenlaisia tarinoita niiden välimaastosta. Mikään päihde ei periaatteessa ole liian usein otettuna hyvästä ja ihmiset ovat erilaisia. Lemmyllä omien sanojensa mukaan oli vain sattumalta sellainen elimistö joka kesti hyvin amfetamiinia. Tosin hän joi myös pullon viskiä päivässä ja kuoli saappaat jalassa 70 vuotiaana.


    • sdsrgmnrfognorge

      Amfetamiinia on esim. ADHD lääke toimii minulla hyvin asperger oireisiin. Toki psykoottiset oireet ja vainoharhailut on huonoja. Sen takia yritän olla.

      • w4taeee

        Sama juttu kuin miksi stimulanttilääkitys toimii ADHD:hen. Stilumoitu pystyy ottamaan enemmän ärsykkeitä vastaan häiriintymättä, eli sietämään levottomampaa ympäristöä.


    • Jokokoko

      Pahimmillaan saa aikaan erittäin pahoja asioita, rikollisuutta, terveys menee, mielenterveys menee, kaikki menee täysin vituiksi. Jotkut osaa tasapainoilla sen kanssa ja he pääsevät huomattavasti vähemmällä. Kyseessä on palkitsemismekanismiin vaikuttava aine, joten jos sen kanssa on jotain mahkuja pärjäillä niin on osattava sanoa itselleen ei. Omiin fiiliksiin ei voi luottaa vaan omaa elämää pitää osata ohjata muuta kautta kuin sen että mitä tekee mieli. Harhaanjohtavaa ainetta se kai on. Jotkut voi seota pelkistä lääkeannoksista ja alkaa kuvittelemaan ties mitä salaliittoja.

    • acab13121968

      hitler käytti piriä

      • Ihikkikoki

        Lääkäri piikitti sille metamfetamiinia päivittäin 40 muuta lääkettä. Ei ihme että Saksa lopulta hävisi.


    • poppis44

      Jos yleensä otetaan töihin käyttäjiä.Sen pituinen se.

    • mielenterveysongelma ja piri ongelma on kaks asiaa!!

      Näin se on vaa on....päihteettömillä ihmisillä mielenterveysongelmat on mielenterveysongelmia...

      voi vittu kun ootte tyhmiä...

    • Anonyymi

      Kuvailkaa millainen olo tulee amfetamiinista?

      Eli jos ottaisin ensimmäistä kertaa.

      Haluan vain tietää miten joku sen on kokenut

      • Anonyymi

        ET TUNNE KIPUA JA JOS JOKU EHDOTTAA HOMO SEXSIÄ SAATAT HURAHTAA UORATA PERÄÄS JA JOS PAAT KÄTES HELLAAN ET TUNNE MITÄÄN VAIKKA LIHAS PALAA .

        EN SUOSITTELE KÄYTTÄMÄÄN HUUMEITAA .


      • Anonyymi

        Ei mitään. Valvoin 7 päivää mut olo oli kuin ennenkin ja laskuista ei tietookaan vaan pakkonukutus jollain unipillereillä lopulta.

        Nyt tälleen 6 vuotta myöhemmin on itekin saanu jo kokea nousut ja laskut ja ihan joka kerta vetäessä.

        Parasta käyttämisessä on amfetamiinista tuleva henkinen itsevarmuus ja sanavalmius. Itellä amfetamiini ei myöskään koskaan ole aiheuttanut psykoottisia oireita, tai psykoosia joita essojen ja kannabiksen käytöt kyllä aiheuttivat vuosia sitten monesti...


    • Anonyymi

      Hallitus aiheuttaa aitojen kipulääkkeiden puutteella ja antibioottien pihtailulla huume ongelman koska silloin kama on pakko hakea laittomast eikä laillisseti apteekista .

      Mieluummin sitä amfetamiinia vetää ku lorantsepaamia joka ei poista kipuja mutta tekee ihmisestä äärimmäisen tyhmän ja jo lyhyen käyttö ajan jälkeen lorantsepaami narkkari menettää kyvyn laskea lukea ja puhua ymmärrettävästi .

      toki amfetamiiniki rappeuttaa mutta psyykenlääkkeet ainoastaan rappeuttavat ja ilman kipuja poistavaa vaikutusta paitsi sitten ku viimenenki aivosolu kuollu jolloin ootki joko vihannes tai hausdassa vielä lisää lorantsepaamia .

      • Anonyymi

        Toi on pointti. Tosin antibioottia saa ja piri ei ole kuin tiettyyn "henkiseen kipuun" lääke. Eniten asiasta kärsivät kipupotilaat, joiden hoito on retuperällä. Kärsimys tulee siitä, että on osa asioita, jotka on määritelty huumausaineista. Ja siitä, että niistä on väärinkäyttöä. Ja sen tähden kipupotilas ei saa esim. tietyllä taajuudella toistuvaan kipuunsa oikeasti auttavaa lääkitystä. Vaan pitää olla jatkuvasti vatsa sekaisin ja pienessä kivussa ns. turvallisista lääkkeistä. Vaikka mitään väärinkäytön vaaraa ei ole, jos auttavien lääkkeiden tarve on hyvin satunnaista vaikka 4-5krt vuodessa, kun kivut ovat kaikkein kovimmillaan.
        Onko syy asiaan sitten narkomaanit, joilla ei ole välttämättä mitään tekemistä kipupotilaan kanssa, kuten ei eskimolla etelä-afrikan asukkaallakaan. Vaan jollain muulla asialla, jolla perustellaan naapurin tekemisellä sitä, miksi itse ei saisi apua, on hyvin vaikeaa sanoa.
        Pirinarkomania on oma asiansa.


    • Anonyymi

      Onko täällä suomessa paljon ihmisiä koukussa "jäähän" mikä lienee kaikista tuhoisin vauhdittaja nykyään?

      • Anonyymi

        Oisko muuntohuumeet? Tosin kaikkihan ne ovat vaarallisia.


    • Anonyymi

      Riippuu ihmisestä (= käyttötiheydestä), pystyykö töihin ja miten paha addiktio. 5-15 v päivittäiskäytön jälkeen kuiville päässeitä (esim vankeuden kautta kuiville) tunnen kolme. Kyllä heidän kaikkien ajattelun toimivuudesta vetohistorian näkee...

      Yksi heistä käy töissä ja on perheellinen mutta mistä käyttöhistoria ehkä näkyy: ei usko ilmastonmuutokseen ja pitää koronaa valtioiden salajuonena tms; taipuvainen uskomaan salaliittoteorioihin. Ikää 40v.

      Toinen on 48v ja taipuvainen omituiseen ajatteluun, hieman hölmö ja sairaseläkkeellä. Skitsofrenia diagnoosina mutta siitä parantunut (?).

      Kolmas 35v, sairaseläkkeellä, skitsofrenia joka tuntuu vaivaavan ihan aktiivisesti.

      • Anonyymi

        En ole huumeita käyttänyt, enkä suosittele muillekaan, mutta pidän sinua hölmönä. Uskot lapsellisesti, että ihminen voi säädellä ilmastoa 0,5 C. tarkuudella ja luonnollinen, ilmaston ikuinen muutos olisi nyt äkisti lakannut vaikuttamasta ja kaikki onkin ihmisen toiminnan seurausta.
        Maapallon suurin ongelma ja saastuttaja on liikakansoitus, ihmisiä on liikaa maapallon kestokykyyn nähden, mutta ilmastouskovaiset eivät halua sitä nähdä.
        Meni vähän palstan aihepiiristä ohi, mutta pisti silmään tuo sinun omituinen luokittelu.


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3869
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2318
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2121
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      91
      2027
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      93
      1704
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1301
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      303
      1236
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe