Adesse tarinoi

Nimimerkii Adesse heittää tuossa vio-letin avaamassa keskustelussa niin hienon esimerkin lahkon mielenhallinnan toimivuudesta, että on pakko ruotia sitä. Adesse vastaa vio-letin kysymykseen lahkon YK-jäsenyydestä näin:

"Kehotan todella kysymään tästä asiasta vanhimmistolta. Internetin hienous on se että siellä pystytään vääristelemään asioita."

Ai että tämä on hieno osoitus siitä kuinka lahkon mielenhallinta saa ihmiset sokeutumaan todellisuudelle täydellisesti. Ensinnäkin tässä esitetään että netti, jossa kaikkien kirjoitukset ovat muiden kirjoittelijoiden vapaasti tarkasteltavissa ja kritisoitavissa, olisi epäluotettavampi keskusteluareena kuin suljettu keskustelu lahkon vanhinten kanssa. Vanhinten jotka eivät missään nimessä anna lahkosta negatiivisia lausuntoja, vaikka niihin olisi syytä kuinka paljon tahansa. He eivät yksinkertaisesti saa eivätkä voi tehdä niin, tai ovat hyvin pian entisiä vanhimpia. Ja tuollaista lähtökohtaa pidetään ihan pokkana luotettavana. Hulvatonta.

Toisekseen adesse eikä kukaan muukaan ole pystynyt osoittamaan, että tämä vt-seuran YK-hairahdus olisi jostain kohtaa puppua. Ja miksi pystyisikään kun kyse on silkasta faktasta.

Tuon kaiken lisäksi tulee huomioida että likikään kaikki seurakuntien vanhimmatkaan eivät edes tiedä koko lahkon YK-pelehtimisestä. Kysele siinä nyt sitten vanhimmilta ja saa rehellisiä vastauksia.

Adesse: todellisuus on olemassa, eikä sillä ole vt-seuran tai muiden hihhulilahkojen kanssa mitään tekemistä.

18

212

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • adess3

      >>>>>>>>>>>Ensinnäkin tässä esitetään että netti, jossa kaikkien kirjoitukset ovat muiden kirjoittelijoiden vapaasti tarkasteltavissa ja kritisoitavissa, olisi epäluotettavampi keskusteluareena kuin suljettu keskustelu lahkon vanhinten kanssa.

      Ei tarvitse muistella kuin muutama kuukausi taaksepäin. Wikipedia tuo kaiken tiedon Suuri ja Mahtava Ylijumala osoitti jälleen kerran heikkoutensa.

      Toki internetistäkin löytyy luotettavaa tietoa. Käytän itsekkin paljon esim Wikipediaa.

      >>>>>Tuon kaiken lisäksi tulee huomioida että likikään kaikki seurakuntien vanhimmatkaan eivät edes tiedä koko lahkon YK-pelehtimisestä. Kysele siinä nyt sitten vanhimmilta ja saa rehellisiä vastauksia.

      AHHAHAHAHAH! Jos ei vanhin tuosta tiedä niin hän ei ole asioista perillä. Konvetissa on tästäkin asiasta puhuttu.

      >>>>todellisuus on olemassa, eikä sillä ole vt-seuran tai muiden hihhulilahkojen kanssa mitään tekemistä.
      Toki on. Ja "Tähdet ja Avaruus" (myös URSA:n jäsen) sekä "National Geographicin" tilaajana seuraan todellisuutta paljonkin.

      Itseasiassa tiedän todellisuudesta varmasti enemmän kuin sinä.

      • >>Ei tarvitse muistella kuin muutama kuukausi taaksepäin. Wikipedia tuo kaiken tiedon Suuri ja Mahtava Ylijumala osoitti jälleen kerran heikkoutensa.

        Esität ilmeisesti edelleenkin että suljettu keskustelu lahkon edustajien kanssa antaisi luotettavamman lopputuloksen lahkoa koskevasta asiasta, kuin avoin keskustelu avoimella areenalla. Te lahkolaiset olette hauskoja. Hieman käy toki sääliksikin.

        >>AHHAHAHAHAH! Jos ei vanhin tuosta tiedä niin hän ei ole asioista perillä. Konvetissa on tästäkin asiasta puhuttu.

        Konventissa puhuttu lahkon YK-kytköksistä? Mielenkiintoista. Milloin ja missä konventissa, missä puheessa?

        >>Itseasiassa tiedän todellisuudesta varmasti enemmän kuin sinä.

        Tiedejulkaisujen lukeminen tai tilaaminen ei sellaisenaan vapauta lahkon mielenhallinnasta. Yksi keino on lahkon oppien ja toimintamallien objektiivinen tarkastelu. Se on kuitenkin yleensä liikaa vaadittu. Lahkon edesottamuksia kun tarkastelee mielenhallinnassa aina niin että niille hakee oikeutuksen tavalla tai toisella.


      • Palstan seurailija

        "Itseasiassa tiedän todellisuudesta varmasti enemmän kuin sinä".
        Kumoamaton mielipide! Ihana.
        Hän seuraa todellisuutta paljonkin.

        Todistelu on aukoton. Tähän aloittaja ei pysty enää mitään lisäämään.


      • vio-letti

        >>>AHHAHAHAHAH! Jos ei vanhin tuosta tiedä niin hän ei ole asioista perillä. Konvetissa on tästäkin asiasta puhuttu


      • ..........

        >>>>>Tuon kaiken lisäksi tulee huomioida että likikään kaikki seurakuntien vanhimmatkaan eivät edes tiedä koko lahkon YK-pelehtimisestä. Kysele siinä nyt sitten vanhimmilta ja saa rehellisiä vastauksia.

        .......>>AHHAHAHAHAH! Jos ei vanhin tuosta tiedä niin hän ei ole asioista perillä. Konvetissa on tästäkin asiasta puhuttu

        Ei tiennyt sekään vanhin joka kävi meillä kentällä (ikänsä ollut jt n 60v), ensimmäistä kertaa sanoi nähneensä kun internetin YK sivuilta meillä näytimme hänelle YK: ja VT:n NGO kytköksen -92-01. Mainitsi jos me kysyisimme "pääpaikalta" tätä asiaa, annoimme ymmärtää että meidän ei tarvitse, hänhän voi kysyä hänellehän asia kuuluu enemmän kuin meille.
        Silmiä tässä elämässä täytyy avata monella tavalla!


      • Voimantorni
        .......... kirjoitti:

        >>>>>Tuon kaiken lisäksi tulee huomioida että likikään kaikki seurakuntien vanhimmatkaan eivät edes tiedä koko lahkon YK-pelehtimisestä. Kysele siinä nyt sitten vanhimmilta ja saa rehellisiä vastauksia.

        .......>>AHHAHAHAHAH! Jos ei vanhin tuosta tiedä niin hän ei ole asioista perillä. Konvetissa on tästäkin asiasta puhuttu

        Ei tiennyt sekään vanhin joka kävi meillä kentällä (ikänsä ollut jt n 60v), ensimmäistä kertaa sanoi nähneensä kun internetin YK sivuilta meillä näytimme hänelle YK: ja VT:n NGO kytköksen -92-01. Mainitsi jos me kysyisimme "pääpaikalta" tätä asiaa, annoimme ymmärtää että meidän ei tarvitse, hänhän voi kysyä hänellehän asia kuuluu enemmän kuin meille.
        Silmiä tässä elämässä täytyy avata monella tavalla!

        >>Mainitsi jos me kysyisimme "pääpaikalta" tätä asiaa, annoimme ymmärtää että meidän ei tarvitse, hänhän voi kysyä hänellehän asia kuuluu enemmän kuin meille>>

        Tässä jälleen yksi kieroilevan ja vastuuttoman lahkon ilmentymä käytännön elämässä. Miksi todellakaan seurakunnan vanhin ei haluaisi jo puhtaasti "virkansa" puolesta olla tietoinen näin räikeästä opillisesta ristiriidasta? Eikö tällaisesta tietäminen kuulu seurakunnassa vastuuta kantavalle vanhimmalle paljon ennemmin kuin seurakunnan muille jäsenille?

        Mutta ei. Ikävän (joskin vastaansanomattoman) asian selvittäminen halutaan vierittää kysyjän vastuulle. Itse ei haluta liikauttaakaan tällaista moraalista taakkaa. Tämä on toki ymmärrettävää siinä valossa, mitä tiuku tuossa jo toikin esiin: liikaa kyselevät vanhimmat ovat hyvin pian entisiä vanhimpia. Näin se lahkohierarkia vaan toimii, eikä kukaan ole väittänytkään, ettei se olisi tehokas tapa tukea perusteetonta lahko-oppia ja ylläpitää mielenhallintaa!

        Niin kauan kun kaikki näyttää fiksulta ja järjestykselliseltä, eikä kukaan kysele liikoja, homma toimii. Ja jos joku joskus rupeaa kyselemään liikoja, eikä tyydy vanhinten toppuutteluihin, hänet erotetaan.
        Kulissien takan on paljon asioita, joita järjestö ei missään tapauksessa halua jäsentensä (ei edes rivivanhimpien) tietävän. Sana "totuus" ei mielestäni ole ollenkaan sopivin sana kuvailemaan tällaista kokonaisuutta.


      • adesse
        Palstan seurailija kirjoitti:

        "Itseasiassa tiedän todellisuudesta varmasti enemmän kuin sinä".
        Kumoamaton mielipide! Ihana.
        Hän seuraa todellisuutta paljonkin.

        Todistelu on aukoton. Tähän aloittaja ei pysty enää mitään lisäämään.

        Internetissä kaikki on kumoamatonta.


      • adesse
        .......... kirjoitti:

        >>>>>Tuon kaiken lisäksi tulee huomioida että likikään kaikki seurakuntien vanhimmatkaan eivät edes tiedä koko lahkon YK-pelehtimisestä. Kysele siinä nyt sitten vanhimmilta ja saa rehellisiä vastauksia.

        .......>>AHHAHAHAHAH! Jos ei vanhin tuosta tiedä niin hän ei ole asioista perillä. Konvetissa on tästäkin asiasta puhuttu

        Ei tiennyt sekään vanhin joka kävi meillä kentällä (ikänsä ollut jt n 60v), ensimmäistä kertaa sanoi nähneensä kun internetin YK sivuilta meillä näytimme hänelle YK: ja VT:n NGO kytköksen -92-01. Mainitsi jos me kysyisimme "pääpaikalta" tätä asiaa, annoimme ymmärtää että meidän ei tarvitse, hänhän voi kysyä hänellehän asia kuuluu enemmän kuin meille.
        Silmiä tässä elämässä täytyy avata monella tavalla!

        Taitaa pappa olla aika väsynyt kerta on nukkunut konvettiohjelman aikana.


      • Voimantorni
        adesse kirjoitti:

        Taitaa pappa olla aika väsynyt kerta on nukkunut konvettiohjelman aikana.

        >>Taitaa pappa olla aika väsynyt kerta on nukkunut konvettiohjelman aikana>>

        Mikä sinua muuten estää laittamasta viitettä kyseiseen konventtiohjelmaan, jos sellainen mielestäsi on jossain esitetty? Tuollaisilla kommenteillasi osoitat vain sen, ettei sinulla todellakaan ole perusteita kumota järjestöösi kohdistuvaa perusteltua kritiikkiä (sen enempää kuin tuolla järjestöllä itselläänkään).

        Puolustelet aktiivista uskonnollista kieroilua, henkistä väkivaltaa ja tyhjiä ihmisoppeja. Olet lahkon jäsen.


      • adesse
        Voimantorni kirjoitti:

        >>Taitaa pappa olla aika väsynyt kerta on nukkunut konvettiohjelman aikana>>

        Mikä sinua muuten estää laittamasta viitettä kyseiseen konventtiohjelmaan, jos sellainen mielestäsi on jossain esitetty? Tuollaisilla kommenteillasi osoitat vain sen, ettei sinulla todellakaan ole perusteita kumota järjestöösi kohdistuvaa perusteltua kritiikkiä (sen enempää kuin tuolla järjestöllä itselläänkään).

        Puolustelet aktiivista uskonnollista kieroilua, henkistä väkivaltaa ja tyhjiä ihmisoppeja. Olet lahkon jäsen.

        Ei minua mikään estä. Se on vain turhaa touhua koska luopiona alat seuraavaksi jauhamaan jostakin toisesta "virheestä".

        Niin ja toisaalta... On paljon mukavampi trollata täällä muiden kanssa.


      • adesse
        adesse kirjoitti:

        Ei minua mikään estä. Se on vain turhaa touhua koska luopiona alat seuraavaksi jauhamaan jostakin toisesta "virheestä".

        Niin ja toisaalta... On paljon mukavampi trollata täällä muiden kanssa.

        Enkä muuten ole edes varman onko minulla tallessa enää kyseistä muistiinpanovihkoa... =O (muutossa kaikki tuppaa häviämään.)

        /lähden etsimään


      • Meriheikkiliisa
        adesse kirjoitti:

        Enkä muuten ole edes varman onko minulla tallessa enää kyseistä muistiinpanovihkoa... =O (muutossa kaikki tuppaa häviämään.)

        /lähden etsimään

        Taas häipyi JT-trolli kuin pieru Saharaan, kun piti esittää todisteita väitteidensä tueksi. Jos YK-skandaalista on mainittu konventissa, on se todennäköisesti ohimennen leimattu luopiovalheeksi - ja kansa uskoo ja taputtaa.


      • joooob
        adesse kirjoitti:

        Enkä muuten ole edes varman onko minulla tallessa enää kyseistä muistiinpanovihkoa... =O (muutossa kaikki tuppaa häviämään.)

        /lähden etsimään

        Se mainittiin kaksi vuotta sitten piirikonventissa.

        Siinä puheessa ei mainittu sanallakaan luopioista.

        Tulkaa konventiin.


    • kirrikaija
      • Jukkapekkapetteri

        Etkö tiedä että tuo Jehovah's Judgment on luopion ovela keino kiinnittää Jehovan todistajien huomio noihin kiusallisiin tosiasioihin. Selittelyt ovat niin älyttömät ja epätoivoiset, että luulisi jopa aivopestyn lahkolaisen huomaavan koko saitin olevan ironiaa.


      • kirrikaija
        Jukkapekkapetteri kirjoitti:

        Etkö tiedä että tuo Jehovah's Judgment on luopion ovela keino kiinnittää Jehovan todistajien huomio noihin kiusallisiin tosiasioihin. Selittelyt ovat niin älyttömät ja epätoivoiset, että luulisi jopa aivopestyn lahkolaisen huomaavan koko saitin olevan ironiaa.

        Kaiken lisäksi esitin kysymykseni Tiuku-neidille...

        Empäs olisi uskonut teidän näin alhaalle painuvan, mutta mitäpä
        tässä enää hämmästymään.

        Osaatko muuten englannin kieltä niin paljon, että voisit kääntää
        minulle muutamia pätkiä tuolta sivustolta?


      • kirrikaija kirjoitti:

        Kaiken lisäksi esitin kysymykseni Tiuku-neidille...

        Empäs olisi uskonut teidän näin alhaalle painuvan, mutta mitäpä
        tässä enää hämmästymään.

        Osaatko muuten englannin kieltä niin paljon, että voisit kääntää
        minulle muutamia pätkiä tuolta sivustolta?

        Tiedät varmaakin spiritisti Johannes Greberin ja Vt-seuran kytkökset?
        Vai salataanko tämäkin asia nykypolvelta??


      • Yritätkö esittää että koska tuollainen sivusto on olemassa, niin vt-seuran YK-hairahdus häviää olemattomiin, tai että vt-seura ei allekirjoittanut YK-jäsenyydensä aikana useaan kertaan sopimusta, jossa vaadittiin täyttämään YK:n ehdot tuolle jäsenyydelle? Ehdot, jotka myötäilevät YK:n ihanteita.

        "Lisäksi NGO-järjestöiltä vaaditaan seuraavaa, jos ne tahtovat liittoutua DPI:n kanssa:

        että NGO-järjestö jakaa YK:n peruskirjan ihanteet;

        toimii pelkästään voittoa tavoittelemattomasti;

        omaa julkituodun kiinnostuksen Yhdistyneiden kansakuntien asioihin sekä todistetun kyvyn tavoittaa laajoja tai määriteltyjä yleisöjä, kuten kouluttajia, tiedotusvälineiden edustajia, virallisten käytäntöjen tekijöitä sekä liiketoiminnan harjoittajia;

        omaa sitoumuksen ja keinot tuottaa tehokkaita tiedotusohjelmia YK:n toiminnasta julkaisemalla kiertokirjeitä, tiedotteita ja lehtisiä sekä järjestämällä konferensseja, seminaareja ja pyöreitä pöytiä; ja pitämällä kirjaa yhteistyöstä tiedotusvälineiden kanssa."

        http://myllynkivet.tripod.com/jliite2.htm


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1117
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      113
      910
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      279
      679
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      658
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      621
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      556
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      520
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe