Itsehoito

seew

Sairastin anoreksiaa puoli vuotta, hoidosta päästyäni olen kuitenkin alkanut ahmimaan sairaita määriä. Yleensä myös oksennan, mutta määrät ovat niin järkyttäviä, että pakko kirjoittaa tänne BED-puolelle. Suunnittelin, että tämä viikko menee hyvin, mutta olen jo ahminut kolmena päivänä peräkkäin. Tänään olen syönyt:
2 baanania siirapin ja kaakaojauheen kanssa
3 paahtoleipää juustolla
4 hapankorppua fetajuustolla ja kinkulla
250g pähkinöitä
8dl muroja kanelin, siirapin, rahkan ja hillon kanssa
kiivin
2 näkkileipää tonnikalasalaatin kanssa

Eilen ja toissapäivänä söin vielä enemmän. Ja sitä paitsi, ahmin tänään vielä kaksi kertaa. Olen kokeillut melkein kaikkea, vaikka söisin normaalisti 3 tunnin välein, ahmin silti. Ja jos ahmin päivällä, se toistuu myös iltaisin. Ahmin poikkeuksetta iltaisin. Mitä mun pitäisi tehdä? Käyn vieläkin psykiatrilla anoreksian takia, vanhemmatkin on vaan ilosia jos syön. Siksi kukaan ei ota vakavasti tätä ylensyömistä, jota seuraa fyysinen ja henkinen paha olo. Olen kokeillut kaikkea, oksentamista, paastoa ja laksatiiveja, mutta mikään ei auta pitämään painoa kurissa. Syyslomaviikolla lihoin 4kg. Ruoka syrjäyttää koulun ja tavalliset tekemiset, kuten esim. hampaiden pesun ja suihkussa käynnin. En vain jaksa maha täynnä tehdä mitään.

Onnistuuko ahmimista välttämään itse, vai tarvinko apua? Miten voin hakea sitä, kun kukaan ei kuitenkaan kuuntele?

3

653

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pikkanii

      mietin hetken lukiessani tekstiä, että oisin ihan hyvin voinu kirjottaa sen ite!
      anoreksiaa jo muutamia vuosia takana, käyn terapiassa säännöllisesti, vanhemmat vaan iloisia ruokahalusta ja äippä kiikuttaa kotiin leipää ja muuta ruokaa koko ajan... ahdistaa. Ja aivan sama juttu mullakin - en jaksa edes suihkussa käydä / pestä hampaita (viimeksi 3 pv sitten...?) ahdistaa ja ällöttää : ( silti joka puolella jauhetaan että ''kyllä sun nyt pitää vähän lihoa''
      nyt on niin turvonnut olo - viikko sitten puntari näytti 4 kg vähemmän kuin nyt, mikä on kyllä lähes kaikki nesteitä koska liikun kuin hullu..
      en kestä tätä syömistä enää, parhaimmillaan mennyt varmaan 6 h päivässä vaan syömiseen!
      tosin bmi vielä vaan n 15 enkä oikeesti edes halua sen nousevan, tahdon takaisin sairauteen (mutta toisinaan haluaisin päästää irti ja parantua... sairas mieli on julma)
      suunnitelmissa nyt elelyä hyyyvin niukalla ruokavaliolla, katsotaan miten käy. Mutta ahmimaan en enää sorru, se on varmaa!!
      toivottavasti selviät tuosta, mutta kannattaa hakea apua jos tuntuu että ahmiminen ottaa täysin vallan..

    • kaalikaheli

      Oudolta kun kuulostaakin, pidä jääkaapissa aina hyvä määrä kaalta. etenkin varhaiskaali yms keräkaalit turvottavat todella paljon, ja ainakin minä täytyn todella helposti. Ei voi kuvitella edes syövänsä muuta, kun on lautasellisen kaalta napsinut. Sen lisäksi että turvottaa ja täyttää, myös leukaan saattaa alka sattumaan niin palon, ettei edes pysty syömään enempää. Ja nyt siis puhun kaalista sellaisenaan. Kuulostaa oudolta, mutta ainakin minulla toimii loistavasti. Söin juuri ensimmäistä kertaa n. 24h, ahmitutti, mutta söin kasan varhaiskaalta, enkä nyt voi edes kuvitella syöväni mitään.

    • ei luoja

      sori mutta tolla ruokamäärällä en myöskään ihmettele jos tulee ahmimiskohtauksia.
      jos ihminen ei muuta syö kun jotain hapankorppua ja potee siitäkin niin suurta syntiä että tulee oikein BED häiriöisten palstalle kirjoittamaan tuollaisen "AHMIMIS"ruokalistan.
      Pidätkö sinä meitä oikeasti bed-häiriöisiä jotenkin pilkkanasi??????
      Vertaa tuota omaa täysin NAURETTAVAA listaasi tähän omaani:

      Aamu: Puoli pussia paahtoleipää juustoilla ja kinkuilla ( kurkkua) pannullinen kahvia

      Päivä: Hernekeittoa (2 lautasellista vain) ja salaattia

      2 pullaa ja yks suklaapatukka

      Ilta: 2 pakastepatonkia (valkosipuli ja yrtti)

      Coca-colaa puoli litraa

      350grammaa irtokarkkeja

      Loput paahtoleivistä voin kanssa

      Ja tää on vielä suht. hyvä päivä. piti olla herkkupäivä että sallin itelleni pullan kahvin kanssa ja ostin karkkia illaksi. mutta kuten hyvin huomaat, olenpa innostunut ottamaan VÄHÄN enemmänkin samalla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      413
      4319
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      238
      2123
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1570
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      158
      1391
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      253
      1100
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1067
    7. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1035
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      136
      1033
    9. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      933
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      53
      918
    Aihe