Minulle on pienenä tehty prick-testi, mutta en muista/tiedä tuloksia. Kävin n. 2 vuotta sitten omalääkärillä astmaepäilyn takia, ja hän kyseli allergiasta ja onko tehty prick, sanoin että on joskus pienenä. Sanoin että voin mennä uudelleenkin testeihin, hän sanoi että ei tarvitse jos ne on jo kerran tehty ja siellä on löytynyt allergiaa. Hän kaivoi tietoni esille, sanoi minulle että on täällä punkkiallergiaa ja kissa-allergiaa ja kaikkea muutakin, ja laittoi paperin takaisin kansioon.
Minua on jäänyt vaivaamaan asia, sillä olisin halunnut mennä uudelleen prick testiin.
Minulla oli pienenä aika paha kissa-allergia, sain pahoja iho-oireita ja allergista nuhaa oli aina, kun kävin kodissa missä oli kissoja.
Nyt olen asunut pari vuotta miehen kanssa, jolla kissoja.
Iho-oireita ei ole tullut enää, mutta allergia on pysynyt, eli allergista nuhaa päivittäin.
Olisin halunnut tietää omat prick-arvoni mitä ne olivat ennen ja mitä ne ovat nyt.
Jos omalääkäri on jo kerran sanonut, ettei mun tarvitse enää mennä prick-testeihin, voinko siltikin vaatia uudelleen testejä, jos haluan tietää miten pahasti olen nykyään allerginen kissoille ja onko tullut muitakin allergioita lisää?
Mitä kautta voisin päästä prick-testeihin, ja paljonko ne maksavat?
PRICK-testi
1
723
Vastaukset
- Hukka-Musti
Minulla meni noin puoli vuotta, kunnes olin saanut luonnossa siedätettyä itseni kissoille. Ihoallergiat, nuhat ja silmien vuodot hiipuivat ja kissa-allergialukemani putosi 13:sta 5:een. Olen tyytyväinen, kun taistelin tuloksekkaasti kissa-allergiaa vastaan, eli olin kissojen kanssa plajon tekemisissä esteistä huolimatta. Samalla tavoin voitin koira-allergian. Hiukan astmaa minullekin syntyi, mutta sain astmaa hellitettyä tällaisen inhalaatiojauheen avulla: http://www.laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=616&i=ORION PHARMA_BECLOMET EASYHALER
Lääkärit ne tekevät työtä nimenomaan rahan takia. Kannattaa muuten lukea tämäkin: http://www.filha.fi/@Bin/1611284/SLL142008-Allergialiite-NETTIPDF.pdf Eli suomalaisten allergioiden yleistyminen johtuu elinympäristöjen- ja tapojen muutoksista jatkuvasti siistimpään ja puhtaampaan suuntaan, joka heikentää ihmisen vastustusvoimaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .995365Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453603Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503215Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4452506Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2551559- 861304
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito131299- 771238
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321223Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1411150